Tja, dat zou je denken h. Maar in dit geval is het dus stukken beter geregeld dan in NL.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef manny het volgende:
Itali als voorbeeld gebruiken als het gaat om het organiseren van dingen.
Alsof je een filmpje van Barbie laat zien als voorbeeld van iemand met een stabiele persoonlijkheid.
een beetje sceptisch kijken mag wel hoor naar onze overheid en de zorg, de GGD's hebben tot nu toe niet uitgeblonken deze crisis om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik iets niet exact weet hou ik mijn mond en bemoei ik me er niet mee.
Dat geschreeuw altijd meteen van zogenaamde experts
Zoals zo vaak in deze crisis zal je zien dat het straks allemaal logisch te verklaren en weerleggen is.
Maar als je door de hogere verspreidingsfactor het aantal gevallen niet kan beteugelen heb je daar op middellange termijn weinig aan en worden je ziekenhuizen nog steeds overlopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, zie die kerel van de Duitse evenknie van het RIVM niet dat met de nieuwe variant het ziekteverloop gunstiger lijkt te gaan?
Of hoe je kinderen moet opvoedenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef manny het volgende:
Itali als voorbeeld gebruiken als het gaat om het organiseren van dingen.
Alsof je een filmpje van Barbie laat zien als voorbeeld van iemand met een stabiele persoonlijkheid.
Je kan toch niet anders dan het met me eens zijn dat het niet ok is dat de IT systemen nog niet op orde zijn? Voor die systemen is het irrelevant welk vaccin er gebruikt wordt of wanneer ie komt, zodra er bekend was dat er meerdere vaccins kwamen werd gezegd dat dit bijgehouden moest worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet pijnlijk, dat vind jij pijnlijk. Maar dat jij het pijnlijk vindt, maakt het nog niet pijnlijk.
Alle huis-tuin-en-keukenvirologen zijn nu ook al vaccinatie-experts geworden, het lijkt me dan ook verstandig om de mening van het internet in een zaak als deze zoveel mogelijk te negeren en vast te houden aan het plan zoals uitgestippeld door de mensen die daadwerkelijk weten waar ze het over hebben.
Daarom wonen ze in Itali nog thuis op hun 35e. Of haal ik nu dingen door elkaar.quote:
Geen gek idee om die ook daarvoor in te zettenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:43 schreef halfway het volgende:
Wat gebeurt er als je meteen in de teststraten zou inenten?
Nederland heeft net zo goed fouten gemaakt als andere landen, sommigen daarvan zijn absoluut te wijten aan verkeerde inschattingen maar uiteindelijk hebben we het niet beter of slechter gedaan hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maarre, hoe goed het hier de eerste 6 maanden met testen is gegaan toont dat Nederland het onder controle heeft? Juist deze toon (dat NL het beter weet dan de andere landen en zichzelf overschat) heeft ervoor gezorgd dat het heftiger is verlopen dan nodig is.
Nee, dat valt idd tegen, het is alsof men maar blijft polderen met als primaire doel iedereen tevreden houden, en niet het zo snel mogelijk indammen en uitroeien van het virus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
een beetje sceptisch kijken mag wel hoor naar onze overheid en de zorg, de GGD's hebben tot nu toe niet uitgeblonken deze crisis om maar wat te noemen.
Gaat dat opeens hard zeg en gezien de besmettingscijfers van de afgelopen weken zal dit ook nog een tijdje doorgaan en dan gaat de kerst/oud en nieuw piek nog komen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Ai ai die ziekenhuiscijfers
Day 300, The Hospitals-are-full-(again) edition
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🔴2.289 (127)
🔴Clinic: 1.703 (127)
🟡ICU: 586 (0)
Newly hospitalized:
🔴392 (150)
🔴Clinic: 359 (154)
🟢ICU: 33 (-4)
In 🇩🇪:
2
Bron: @:yorickb
Juist, op de meeste gebieden heb je weinig controle en/of weinig invloed. Het enige gebied waar je wel volledige controle op hebt (of had) is wanneer je kan beginnen met spuiten zodra de vaccins er zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland heeft net zo goed fouten gemaakt als andere landen, sommigen daarvan zijn absoluut te wijten aan verkeerde inschattingen maar uiteindelijk hebben we het niet beter of slechter gedaan hoor.
Kan me een maand of drie geleden nog wel die berichtjes herinneren hier dat Itali het allemaal zo veel beter op orde had, veel beter testbeleid, mensen waren veen bewuster ja echt een voorbeeld voor ons.
Maand later IC's weer vol en zorg compleet overbelast hele land in lockdown.
Ik bedoelde Barbie, waar kinderen al niet meer thuis wonen als ze 35 maanden zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef manny het volgende:
[..]
Daarom wonen ze in Itali nog thuis op hun 35e. Of haal ik nu dingen door elkaar.
Nog even volhouden, dan merken de Britten misschien nog net voor de Brexit dat ze dat echt niet willen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:45 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen roept de EU op om de grenzen met het VK voor passagiers open te gooien want 'vrije verkeer' mag niet aan banden worden gelegd.
De obsessie met vrije personenvervoer heeft in de zomer al veel ellende bezorgd en gaat dat nu eens dubbel overdoen.
Kennelijk denken de experts daar toch net anders over. Of denk je dat ze de boel bewust aan het saboteren zijn?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Juist, op de meeste gebieden heb je weinig controle en/of weinig invloed. Het enige gebied waar je wel volledige controle op hebt (of had) is wanneer je kan beginnen met spuiten zodra de vaccins er zijn.
Ik geloof direct dat Itali zn shit niet op orde heeft, maar dat is niet relevant. Op dit moment (lijkt het) dat Nederland zn shit niet op orde heeft. Dan wijzen naar Itali is een afleiding van het probleem.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland heeft net zo goed fouten gemaakt als andere landen, sommigen daarvan zijn absoluut te wijten aan verkeerde inschattingen maar uiteindelijk hebben we het niet beter of slechter gedaan hoor.
Kan me een maand of drie geleden nog wel die berichtjes herinneren hier dat Itali het allemaal zo veel beter op orde had, veel beter testbeleid, mensen waren veen bewuster ja echt een voorbeeld voor ons.
Maand later IC's weer vol en zorg compleet overbelast hele land in lockdown.
Nee, natuurlijk saboteren ze de boel niet bewust.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk denken de experts daar toch net anders over. Of denk je dat ze de boel bewust aan het saboteren zijn?
Het VK zit niet eens meer in de EU. Laat ze lekker de tering krijgen. Ze wilden toch zelf zo graag weg om de grenzen dicht te kunnen gooien?!quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:45 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen roept de EU op om de grenzen met het VK voor passagiers open te gooien want 'vrije verkeer' mag niet aan banden worden gelegd.
De obsessie met vrije personenvervoer heeft in de zomer al veel ellende bezorgd en gaat dat nu eens dubbel overdoen.
nee ze krijgen de corona maar er zitten daar nu EU burgers vast en dat kan niet de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het VK zit niet eens meer in de EU. Laat ze lekker de tering krijgen. Ze wilden toch zelf zo graag weg om de grenzen dicht te kunnen gooien?!
Ik bedoel meteen tijdens het testen, wat doet het virus dan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Geen gek idee om die ook daarvoor in te zetten
Het gaat natuurlijk niet alleen om mij. Als je dat laatste debat in de tweede kamer zag, zie je dat er veel onbegrip is over de late start van Nederland. Niet alleen vanuit de oppositie, ook bv Dijkhoff van de VVD vroeg zich af of een eerdere start niet van waarde zou zijn, al was het maar symbolisch.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet pijnlijk, dat vind jij pijnlijk. Maar dat jij het pijnlijk vindt, maakt het nog niet pijnlijk.
Ik ben het wel met je eens dat het nu weer omgooien van het plan waarschijnlijk meer kwaad dan goed doet. Dit had eerder anders geregeld moeten worden, nu is het wat het is. Maar dat wil niet zeggen dat we daar tevreden mee moeten zijn.quote:Alle huis-tuin-en-keukenvirologen zijn nu ook al vaccinatie-experts geworden, het lijkt me dan ook verstandig om de mening van het internet in een zaak als deze zoveel mogelijk te negeren en vast te houden aan het plan zoals uitgestippeld door de mensen die daadwerkelijk weten waar ze het over hebben.
Als ik het lees test je normaal positief door 3 verschillende elementen, 1 van die werkt nu niet meer. Maar je test nog wel positief, maar de test werkt niet meer optimaal.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed en test je negatief met deze strain?
eigen burgers kan je toch niet weigerenquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
En Nederland wil mensen terughalen op basis van de PCR test?
Als dit waar is..... dan kan half Nederland al wel besmet zijn met de nieuwe variant.....quote:"From monitoring patterns in which genes are found to be present in the PCR test we can identify where cases of the new variant are likely to be increasing. This is because the new variant has genetic changes in the S gene, meaning that it is no longer detected by the current test."
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als dit waar is..... dan kan half Nederland al wel besmet zijn met de nieuwe variant.....
quote:De sportwereld is in rouw nu blijkt dat de 14-jarige zwemster Mariana Franklin Ferreira is overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
De Braziliaanse tiener was juist een maand geleden nog hersteld van Covid-19, maar ze bleek weer symptomen van het virus te vertonen en werd naar het ziekenhuis gebracht.
In het ziekenhuis bleek dat ze een ernstig tekort aan zuurstof had en dat haar longen zwaar waren aangetast. Na een coronatest bleek ze opnieuw positief te zijn. Ondanks dat ze stabiel leek de 24 uur na de opname, kreeg ze daarna tot twee keer toe een hartstilstand. De eerste keer konden de arten haar nog redden, maar de tweede werd haar fataal.
Dat gen is dus niet meer detecteerbaar, het virus zelf welquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als dit waar is..... dan kan half Nederland al wel besmet zijn met de nieuwe variant.....
Nu de scholen dicht zijn, is de werksituatie eigenlijk de enige plek waar echt nog iets aan gedaan kan worden. Dat mensen elkaar thuis besmetten kun je moeilijk voorkomen en bezoek wordt toch al afgeraden, maar daar valt niet op te handhaven.quote:
Ze kunnen dus wel zien of je besmet bent maar niet met welke streng ervanquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gen is dus niet meer detecteerbaar, het virus zelf wel
In die tabellen staan andere cijfers + de kanttekening dat een besmetting meerdere vermoedelijke bronnen kan hebben.quote:
Dus om even te weten dat ik het goed begrijp: om de testuitslag zo betrouwbaar mogelijk te laten zijn (of welke andere reden er ook voor is) wordt er getest op 3 verschillende genen. Nu valt 1 daarvan weg, maar heb je onder de streep nog geen serieus probleem met testen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gen is dus niet meer detecteerbaar, het virus zelf wel
Dat ligt er aan. Als de PCR test primers gebruikte tegen dit S-eiwit dan zal daar geen detectie meer mee plaatsvinden en kan dat resultaten in een negatieve test. Ik hoop dat de huidige PCR test altijd gebruik maakt van primers tegen andere sequenties van het virus.... maar dat zou net zo goed nog zo kunnen zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze kunnen dus wel zien of je besmet bent maar niet met welke streng ervan
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit en dit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:05 schreef Scrummie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gevolgen-coronavirus
Vreemd verhaal wel:
[..]
JA PANIEK PANIEK PANIEKquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:13 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Dit en dit.
Je zou toch bijna denken dat er meer aan de hand is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |