quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Lekker negatief testen en dan met 70 man kerst vierenDat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
Wat natuurlijk niet opgaat want dan moeten ze toch even dit of dat in de winkel halen of dat ene dagje kantoor doen..quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien wel, dan besmetten ze in elk geval niet die paar familieleden die ze nog mogen zien. (als ze zich tenminste aan quarantaine houden, wishfull thinking)
Waarom zou je je voor een kerstbezoek laten testen en voor een willekeurig ander bezoek aan een vriend, kennis of familielid niet?quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien wel, dan besmetten ze in elk geval niet die paar familieleden die ze nog mogen zien. (als ze zich tenminste aan quarantaine houden, wishfull thinking)
Ging volgens de politie helemaal niet om mondkapjes, blijft natuurlijk sneu maar je weet verder niet wat er aan de hand was. Kan met zo goed een of ander conflict zijn tussen jeugdbendes.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Godverdomme zeg
Je kan tien minuten na zo een test nog besmet raken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagen
Dat is toch gewoon je boerenverstand gebruikenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagen
Zeker maar dit waren veelal mensen met milde klachten, en de kans dat je zelf besmettelijk bent met kerst is wel klein.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan tien minuten na zo een test nog besmet raken.
Vooral als dat gemuteerde virus uit Engeland hier al is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon je boerenverstand gebruikenmensen gaan elkaar massaal opzoeken, want 'dat hoort bij kerst'. Eerste week januari gaan de besmettingen naar ongekende hoogtes ben ik bang
Ik heb die verhalen echt gehoord. helaas.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je je voor een kerstbezoek laten testen en voor een willekeurig ander bezoek aan een vriend, kennis of familielid niet?
Ja zo'n teamleider zei letterlijk we zien geen verband het komt waarschijnlijk omdat het kouder is buiten. Lekker toch onder steen levenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon je boerenverstand gebruikenmensen gaan elkaar massaal opzoeken, want 'dat hoort bij kerst'. Eerste week januari gaan de besmettingen naar ongekende hoogtes ben ik bang
Daar ben ik dus ook bang voor. Helemaal omdat wanneer je met kerst besmet raakt, je rond oud en nieuw op je besmettelijkst bentquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
De dagen na Kerst krijg je - op papier - een dip omdat super veel mensen zich nu laten testen, waardoor de urgentie om met Oud & Nieuw op te letten nóg minder zal worden (het gaat immers de goede kant op toch?!?). Prima cocktail voor een desastreus begin van 2021..
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:20 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan ook verspreid bijelkaar op bezoek met kerst en denken dat dat ook geen kwaad kan.
Even naar opa en oma en naar onze oude tante die anders eenzaam is. En dan gaan de neven nichten kleinkinderen en achterkleinkinderen ook even.
En dan is het ineens oeps shit teveel mensen tegelijk bij elkaar. Maar ja dan wens je elkaar de beste wensen met een knuffel want ja het zal wel meevallen...
En dan in januari opa oma ouwe tante op de ic en de rest van de familie ziek.
Zo kan het gaan.
Is gewoon een tekst van Rijksoverheid. En juist omdat men geen medische gegevens hoef te verstrekken moet JIJ aannemelijk maken waarom je geen mondkapje zou hoeven dragen. Als je dat niet wilt doen door het verstrekken van medische gegevens zul je dat op een andere manier moeten doen. En anders heeft in dit geval winkelpersoneel het recht jou de toegang te ontzeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:10 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat is geen tekst uit de wet / regeling toch? Daar staat volgens mij nergens dat het winkelpersoneel je dat moet of mag vragen.
Ja, er kan door hen naar medische gegevens gevraagd worden, maar dan zijn zij de mensen in overtreding, niet jij.
Ja, want we willen allemaal even nog vlug ziek worden voordat dat vaccin er isquote:
Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen en dan opeens alleen in quarantaine zitten tijdens kerst, want positief getest. Eigenlijk is het heel dom om te gaan testen vanuit dat perspectief, want het kan alleen maar tegenvallen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:09 schreef Elan het volgende:
Al die mensen die zich nog even voor de kerst laten testen![]()
, weet nou niet je daar blij van moet worden of juist niet.
PRIVACYWET SCHAT GA DE WET LEREN SCHAT!!!! ( viswijf van de Kruidvat modus)quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is gewoon een tekst van Rijksoverheid. En juist omdat men geen medische gegevens hoef te verstrekken moet JIJ aannemelijk maken waarom je geen mondkapje zou hoeven dragen. Als je dat niet wilt doen door het verstrekken van medische gegevens zul je dat op een andere manier moeten doen. En anders heeft in dit geval winkelpersoneel het recht jou de toegang te ontzeggen.
Of je gaat -terwijl je besmet bent- niet testen, weet dus niet dat je besmet bent en gaat met de hele familie bij elkaar zitten. Supergoed idee ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen en dan opeens alleen in quarantaine zitten tijdens kerst, want positief getest. Eigenlijk is het heel dom om te gaan testen vanuit dat perspectief, want het kan alleen maar tegenvallen.
Anders genoeg mensen horen roepen om een lockdown.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zag iedereen van een kilometer afstand aankomen. Nou ja, bijna iedereen.
Je moet sowieso niet met de hele familie bij elkaar zitten. Wel of geen test.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Of je gaat -terwijl je besmet bent- niet testen, weet dus niet dat je besmet bent en gaat met de hele familie bij elkaar zitten. Supergoed idee ja.
Nou ja, als het alternatief is dat je moeder of opa twee weken later in de kist ligt lijkt me dat een iets grotere tegenvallerquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen en dan opeens alleen in quarantaine zitten tijdens kerst, want positief getest. Eigenlijk is het heel dom om te gaan testen vanuit dat perspectief, want het kan alleen maar tegenvallen.
Dat is mijn punt ook.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet met de hele familie bij elkaar zitten. Wel of geen test.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |