En zeer weinig tijd verspillen aan het proberen over te halen van weigeraars. Er staan genoeg mensen in de rij die wel willen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop toch van harte dat ze die stap bij ons overslaan om familie te betrekken bij de keuze om vaccins te weigeren voor mensen in verzorgingshuizen.
Met spullen en al op de stoep voor het verzorginshuis zetten. Maar dit is toch ook niet uitvoerbaar, daar gaan dan genoeg familie ruzies over komen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zeer weinig tijd verspillen aan het proberen over te halen van weigeraars. Er staan genoeg mensen in de rij die wel willen.
Nee, echt totaal niet. Waar haal je dit nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat deze crisis vooral heeft blootgelegd is dat het lokale overheidsapparaat vrijwel volledig failliet is. Dat is de reden dat er lokaal niets te regelen is.
Burgemeesters en provincies hebben nul verantwoordelijkheid genomen en er niets aan gedaan om lokaal maatregelen te nemen gebaseerd op de lokale situatie. Het enige dat ze gedaan hebben is wijzen naar boven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, echt totaal niet. Waar haal je dit nou weer vandaan?
Ja, oke, dat is waar, de burgemeesters heb je helemaal geen kloot aan gehad behalve klagen en wijzen. Losse GGD's daarentegen verrichten prima werk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Burgemeesters en provincies hebben nul verantwoordelijkheid genomen en er niets aan gedaan om lokaal maatregelen te nemen gebaseerd op de lokale situatie. Het enige dat ze gedaan hebben is wijzen naar boven.
Mits negatieve test van 72 uur oud.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:35 schreef quirina het volgende:
Grens UK gaat weer open vannacht. Net op t nieuws.
Burgemeester hier stuurde iedere inwoner een standaardbrief met het thema foei.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, oke, dat is waar, de burgemeesters heb je helemaal geen kloot aan gehad behalve klagen en wijzen. Losse GGD's daarentegen verrichten prima werk.
Je hebt gelijk! Zuid, niet Noordquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zuid-Afrika toch?
Daar lijkt men te vrezen dat de nieuwe strain ernstiger is voor jongeren.
[..]
https://www.telegraph.co.(...)-brazil-last-spring/
NB: als dat het geval is betekent dat niet dat het ook voor de strain in de Uk geldt, ze hebben dezelfde mutatie (N501Y) die het waarschijnlijk besmettelijker maakt, maar de andere mutaties zullen verschillen.
Excuses aan de GGD's inderdaad, daar was mijn klacht niet voor bedoeld. Ik heb het over de ambtenarenlaag rondom de burgemeesters. Provinciale staten zijn ook volledig onzichtbaar geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, oke, dat is waar, de burgemeesters heb je helemaal geen kloot aan gehad behalve klagen en wijzen. Losse GGD's daarentegen verrichten prima werk.
Hier kregen we een gratis wasbaar mondkapje. Nou ja, het is iets zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Burgemeester hier stuurde iedere inwoner een standaardbrief met het thema foei.
Verder nooit meer wat gehoord of gezien.
Bij het grootste deel is het een kwestie van tijd volgens mij. Dan heb ik het over de groep die terecht twijfels heeft over de mogelijke langetermijneffecten. Deze zal echt wel overstag gaan als er grote groepen mensen reeds gevaccineerd zijn en het allemaal wel meevalt. Daar is weinig moeite voor nodig, laat het verloop het gewoon op oplossen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zeer weinig tijd verspillen aan het proberen over te halen van weigeraars. Er staan genoeg mensen in de rij die wel willen.
Ik heb helegaar niet gemerkt dat er een lokale overheid is hier in Zwolle wat betreft de context van Corona.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hier kregen we een gratis wasbaar mondkapje. Nou ja, het is iets zullen we maar zeggen.
Ik heb vanwege de steun die ik ontvang (TOZO) regelmatig contact gehad met mijn gemeente in Overijssel en dat ging allemaal vrij ok. Staat in schril contrast met hoe het ging in deze gemeente toen er nog geen corona was, toen was het echt een drama.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb helegaar niet gemerkt dat er een lokale overheid is hier in Zwolle wat betreft de context van Corona.
Ik heb een brief van de wethouder van financiën gekregen om me te bedanken voor m'n inzet in deze moeilijke tijden. Geen grap!quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Burgemeester hier stuurde iedere inwoner een standaardbrief met het thema foei.
Verder nooit meer wat gehoord of gezien.
Ook de ziekenhuizen zelf waren overvallen door de berichtgeving van onder meer de NOS.quote:„Er verandert voor onze patiënten dus feitelijk niets”, reageert Zuyderland-topman David Jongen. „Natuurlijk, als je valt en je breekt een heup, dan rijdt de ambulance je direct hierheen, maar als die heup versleten is, zul je nu inderdaad langer moeten wachten. Het is niet anders. Alles wat blijvende gezondheidsschade kan opleveren, gaat gewoon door.”
Alle Limburgse ziekenhuizen plaatsten in de loop van de middag een geruststellende boodschap op hun websites: patiënten met een al geplande ingreep hoeven zich geen zorgen te maken. Zo lang ze niet door het ziekenhuis zelf worden gebeld, gaat de operatie gewoon door.
VieCuri en SJG Weert, die het nieuws via de pers moesten horen, laten weten zich te beraden hoe nu verder. „Vóór de tweede coronagolf hebben alle ziekenhuizen afgesproken elkaar te helpen, juist om de reguliere zorg langer overeind te houden. Dat doen we onder meer via fair share, de uitwisseling van patiënten. Kennelijk heeft het Landelijk Netwerk Acute Zorg een volgend besluit genomen: maar we gaan nu écht niet alles direct afzeggen. De timing is wat raar aan de vooravond van Kerstmis, dan is sowieso het OK-programma al sterk afgeschaald”, aldus een SJG-woordvoerster.
Ja, en ook niet raar. 95% van de mensen hier zat in die positie nu thuis met een burn out.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Jonge ziet er trouwens wel behoorlijk slecht uit. Wat mij betreft ruilt hij wat interview tijden bij talkshows in voor tijd voor zichzelf.
Achteraf gezien zou een aparte minister/persoon in de regering voor corona, geen verkeerde keuze zijn geweest denk ik. Een centrale coordinator die het overzicht houdt en ook meer pro-actief kan werken. Misschien een positie in de regering voor de komende paar jaar in de nieuwe regering na maart.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:15 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien was het beter geweest dat we 2 corona-ministers hadden, dan had Hugo de Jonge meer vrije tijd om voor met zijn gezin leuke dingen te doen. Dan heb je ook hierdoor wel iets minder kans op burn-out... Corona-zaken vergen ook veel van een minister die 24/7 altijd klaar moet staan om in te grijpen of iets moeten regelen.
Ik zie nu in Amsterdam ook al de datum 18 januari voorbij komen voor de vaccinaties.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar ook, wat een verademing als je die Engelse Patel hoort over het opzetten van testfaciliteiten voor vrachtwagenchauffeurs en reizigers: "It's a big job, but we can do that fairly quickly". Die toon mis ik vaak bij het RIVM/GGD (en ook De Jonge wel), daar wordt meer in problemen gepraat dan in oplossingen.
Ja, misschien moeten alle zorgmedewerkers en ondernemers ook even een extra kracht hebben. Kunnen ze even wat leuks gaan doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:15 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien was het beter geweest dat we 2 corona-ministers hadden, dan had Hugo de Jonge meer vrije tijd om voor met zijn gezin leuke dingen te doen. Dan heb je ook hierdoor wel iets minder kans op burn-out... Corona-zaken vergen ook veel van een minister die 24/7 altijd klaar moet staan om in te grijpen of iets moeten regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |