Leg mij maar eens uit waarom het bespreken van de lockdown, dus welke winkels open en dicht zijn (en alle andere issues als ongehoorzaamheid van de ondernemers, vechtpartijen in winkels over mondkapjes etc.) hier niet relevant zou zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we jou voor. Dit is immers jouw topic.
Alles doodmodden wat jij wel relevant vindt. Koop dan gewoon een dagboek.

Ah ja, om de een of andere reden associeerde ik die opmerking niet met drukte in supermarkten. Tijd voor koffie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.

Zeer triest, maar zat eraan te komen. Je voert een vreselijke verplichting in wat vervolgens in de praktijk door tieners moet worden gehandhaafd die daar totaal geen ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)l&utm_source=twitter
[..]

Cup a soup al gehad?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:45 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ah ja, om de een of andere reden associeerde ik die opmerking niet met drukte in supermarkten. Tijd voor koffie.

Heb het eigenlijk tegen Tijger.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit waarom het bespreken van de lockdown, dus welke winkels open en dicht zijn (en alle andere issues als ongehoorzaamheid van de ondernemers, vechtpartijen in winkels over mondkapjes etc.) hier niet relevant zou zijn.
Kunnen we beter heel het topic opdoeken![]()
En als je het al wil modereren, doe het dan consequent.

In Nijkerk was het eind september al veel erger dan in de omringende gemeentes, dat trekt sinds november wat bij, maar vooral omdat de omringende gemeentes heel hard erger werden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef popje het volgende:
v
[..]
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...

Wat kunnen ze doen als je ze weigert binnen te laten? Die Coronawet ging toch maar tot aan de voordeur?quote:

Ik weet niet of dat hier nog gemeld mag worden, maar wat ik vooral zie:quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:42 schreef trustychords het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waar gaan mensen nog massaal heen dan? Kom niet verder dan de supermarkt en een wandeling in het bos- waar het afgelopen weekend niet gek druk was iig.

Zie ik hier ook. Tevens ook best wat kraampjes met Kerstspul zoals hete choco of Gluhwein enzo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat hier nog gemeld mag worden, maar wat ik vooral zie:
- supermarkt
- slijterij
- pakketpunt (gisteren 10 mensen voor mij in de winkel)
- drogisterij
- kaasboer
- bakker
- groenteboer
- bloemist (op de stoep, als dit niet mag, graag verwijderen mod)
- opticien
En zo zijn er nog wel een paar open hoor. Kun je best een tijdje mee vullen als je wil!

Zuid-Afrika toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Kort artikel op Israėlische nieuwssite over de Britse mutatie N501Y. Kort gezegd staat er hetzelfde in als we al weten, namelijk hoogstwaarschijnlijk besmettelijker maar niet dodelijker, maar het interessantste vond ik dat exact dezelfde mutatie ook en ongerelateerd spontaan in Noord-Afrika is opgetreden met dezelfde gevolgen: een relatief snelle verspreiding.
https://www.telegraph.co.(...)-brazil-last-spring/quote:On Friday, South Africa's health minister suggested that the new strain - called 501.V2 - appeared to have a more severe effect on young people, though this may have been fuelled by beach parties held to celebrate graduation.
"Clinicians have been providing anecdotal evidence of a shift in the clinical epidemiological picture - in particular noting that they are seeing a larger proportion of younger patients with no co-morbidities presenting with critical illness," said the minister, Zweli Mkhize.
Whitehall sources said there was no evidence as yet that the UK strain was behaving in a similar way. Yet like so much during the pandemic, proof either way remains elusive. Oliver Pybus, a professor of infectious disease at Oxford University who co-authored an analysis of the new strain by COG-UK, said scientists would not know the true properties of the new variants "for some time".

Je mag het hier niet zeggen, maar ik zie het ookquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zie ik hier ook. Tevens ook best wat kraampjes met Kerstspul zoals hete choco of Gluhwein enzo.

Geen idee waarom het niet zou mogen, maar laten we dat pad ook maar niet nemen. Ik heb niet alles gelezen hier vandaag....quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag het hier niet zeggen, maar ik zie het ook

4 december. Yep.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:57 schreef Jor_Dii het volgende:
De R was op/rond 5 december dus 1,25, begrijp ik dat goed?

Haha ja..quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag het hier niet zeggen, maar ik zie het ook

zometeen komt de Picnic en als ik nog wat mis dan ga ik morgenavond om half 12quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.

Koevoetje mee?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zometeen komt de Picnic en als ik nog wat mis dan ga ik morgenavond om half 12

tot 00:00 vandaag en morgen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Koevoetje mee?![]()
Of is die supermarkt van je zo laat nog open?

Denk ook uit verveling deels.. mensen moeten iets te doen hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:18 schreef F.Sinatra het volgende:
We bestellen hier al jaren online boodschappen. Waarom zijn er zoveel mensen die nog fysiek gaan eigenlijk?
Zelfs de groenteboer, slager, bakker en de visboer bezorgen tegenwoordig.

Oeh... wat een gekkigheid. Dat wil ik ook.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tot 00:00 vandaag en morgen.
en dat voor een klein dorp

Die mensen hebben teveel vrije tijd en houden van sjouwen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:18 schreef F.Sinatra het volgende:
We bestellen hier al jaren online boodschappen. Waarom zijn er zoveel mensen die nog fysiek gaan eigenlijk?.

ach 10 minuten rijden en ik zit in grote stedenquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh... wat een gekkigheid. Dat wil ik ook.![]()
Nou ja, die supermarkt open tot 0.00 dan. Dat kleine dorp mag je houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |