Hoe kan het nu ongerelateerd zijn als het exact dezelfde groep mutaties is? Dan zal er toch wel ergens een besmet persoon tussen die plekken zijn gereisd?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Kort artikel op Israëlische nieuwssite over de Britse mutatie N501Y. Kort gezegd staat er hetzelfde in als we al weten, namelijk hoogstwaarschijnlijk besmettelijker maar niet dodelijker, maar het interessantste vond ik dat exact dezelfde mutatie ook en ongerelateerd spontaan in Noord-Afrika is opgetreden met dezelfde gevolgen: een relatief snelle verspreiding.
Of het gaat al veel langer rond dan ze denken en is wel gerelateerd?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe kan het nu ongerelateerd zijn als het exact dezelfde groep mutaties is? Dan zal er toch wel ergens een besmet persoon tussen die plekken zijn gereisd?
En dus niet wezenlijk anders dan de mutatie die in Juni in de VS werd geidentificeerd. Zelfde patroon, snellere verspreiding maar verder niet anders.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Kort artikel op Israëlische nieuwssite over de Britse mutatie N501Y. Kort gezegd staat er hetzelfde in als we al weten, namelijk hoogstwaarschijnlijk besmettelijker maar niet dodelijker, maar het interessantste vond ik dat exact dezelfde mutatie ook en ongerelateerd spontaan in Noord-Afrika is opgetreden met dezelfde gevolgen: een relatief snelle verspreiding.
Ik maak me daar al lang niet druk meer om.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:01 schreef _serial_ het volgende:
Helaas zitten we nog tot minimaal 1 maart vast aan die mondkapjes.
Die lockdown gaat uiteindelijk nog wel een paar keer verlengd worden dus..quote:RIVM: weekcijfers zorgelijk, opnamepiek in januari
De nieuwe corona-weekcijfers zijn zorgelijk, zegt Susan van den Hof van het RIVM. "We zagen tot nu toe vooral een sterke stijging onder middelbare scholieren. Nu zien we een stijging bij alle volwassen leeftijdsgroepen. Dat is verontrustend want als er meer verspreiding is onder ouderen kunnen de opnamecijfers oplopen. Dat hebben we eerder gezien: een stijging bij jongeren die ze binnen een aantal weken aan hun ouders doorgeven."
Ze verwacht in het begin van het nieuwe jaar een piek te zien in de ziekenhuisopnames, zowel op de verpleegafdelingen als op de IC's. "Het effect van Kerst, als dat er komt, verwachten we vóór 12 januari te zien. En als het opnamecijfer oploopt, dan zal de lockdown mogelijk verlengd moeten worden. We hebben een lange adem nodig totdat voldoende mensen zijn gevaccineerd."
Ja, ik zit echt ook nu al te duimen dat die vaccins daar tegen gaan werken. Ook dat er niet ineens een artikel staat " In Frankrijk weer sterker gemuteerd virus aan getroffen, andere strain dan het Britse"quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Prachtig Nederlands inderdaad. Nu staan er dus rijen bij de bloemisten hier in dorpquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Klopt het dat bloemenkramen op de markt in de buitenlucht niet zijn toegestaan, maar dat bloemisten voor hun winkel wél gewoon bloemen mogen verkopen?
Kinderen die het doorgeven aan de ouders? Dat gebeurde toch amper volgens sommigen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef byah het volgende:
[..]
Die lockdown gaat uiteindelijk nog wel een paar keer verlengd worden dus..
Winkels in Eindhoven die dat proberen worden weer gesloten; of zijn bloemenzaken weer een of andere uitzondering?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Klopt het dat bloemenkramen op de markt in de buitenlucht niet zijn toegestaan, maar dat bloemisten voor hun winkel wél gewoon bloemen mogen verkopen?
Hier was de bloemenkraam vorige week gewoon geopend tijdens de wekelijkse markt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Meen dat er juist is uitgesproken dat er tegen dit soort zaken opgetreden zal gaan worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Voor bloemen, kerstbomen en doe het zelf zaken geldt een uitzonderingquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:22 schreef trustychords het volgende:
[..]
Meen dat er juist is uitgesproken dat er tegen dit soort zaken opgetreden zal gaan worden.
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:22 schreef trustychords het volgende:
[..]
Meen dat er juist is uitgesproken dat er tegen dit soort zaken opgetreden zal gaan worden.
en die laten zich ook niet inentenquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef popje het volgende:
v
[..]
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...
Twenterand ook gereformeerdquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef popje het volgende:
v
[..]
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...
Politiestaatquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Politie checkt volle woonkamer tijdens oud en nieuw; ‘Dat is reden om aan te bellen’
Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-bellen~a0579283/
Ja dat schijnbaar een uitzondering, maar deze geldt niet op de markt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Winkels in Eindhoven die dat proberen worden weer gesloten; of zijn bloemenzaken weer een of andere uitzondering?
Overal weet ik niet, daar was ik niet (quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat schijnbaar een uitzondering, maar deze geldt niet op de markt.
Wat was het vandaag weer allejezus druk trouwens zeg overal. Niet te geloven. Ik kan deze lockdown moeilijk heel serieus nemen als ik zie hoeveel volk er op de been is.
Serieuze vraag: waar gaan mensen nog massaal heen dan? Kom niet verder dan de supermarkt en een wandeling in het bos- waar het afgelopen weekend niet gek druk was iig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat schijnbaar een uitzondering, maar deze geldt niet op de markt.
Wat was het vandaag weer allejezus druk trouwens zeg overal. Niet te geloven. Ik kan deze lockdown moeilijk heel serieus nemen als ik zie hoeveel volk er op de been is.
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:42 schreef trustychords het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waar gaan mensen nog massaal heen dan? Kom niet verder dan de supermarkt en een wandeling in het bos- waar het afgelopen weekend niet gek druk was iig.
En de markten, het is gewoon erg druk op straat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |