abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196853298

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196853309
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef JosMert het volgende:

[..]

Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?
Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :p
pi_196853324
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:47 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :p
Gelukkig maar ;)
pi_196853327
Wat zijn jullie eerlijke voorspellingen van het jaar 2021?
pi_196853331
Mijn gok is dat die gemuteerde versie al zover verspreid is hier dat dat de harde stijging van de afgelopen weken heeft veroorzaakt
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 20 december 2020 @ 23:49:19 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_196853336
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Heb het liever over 2022.
2021 gaat weer een verloren jaar worden.
pi_196853339
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:46 schreef JosMert het volgende:

[..]

2% wel vind ik nog steeds erg hoog.
Vind maar eens 2% rente op je spaargeld tegenwoordig.
pi_196853345
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 23:44 schreef BlackLining het volgende: [..] We gaan over een paar dagen zien of de huidige lockdown effect heeft. Zo niet, dan moeten we dus kijken naar nog strengere maatregelen. Voor wat betreft die mutatie: dat onderzoek loopt nog. Ik vind het wel verstandig Groot Brittanni voorlopig maar even te isoleren tot meer bekend is, dat zou niet heel lang moeten duren. Kut voor de mensen die er vast zitten, had nou toch maar het reisadvies opgevolgd. Overigens dnk ik dat je een beetje triggerhappy reageert. Ik noem slechts wat maatregelen die nog mogelijk zijn. Het woord mutatie heb ik niet eens genoemd :*
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad :*
pi_196853369
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaat
Waarschijnlijk niet met zo'n torenhoge IFR. Dat schrikt wel af. Voor corona is met name de maatschappelijke impact hoog. Voor zichzelf durven mensen dat risico prima aan. En dat wringt met het collectief, want die kan dat niet aan.
I'll give you something to do
pi_196853370
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.

Weer een blunder van de strenge regel man

https://twitter.com/hugodejonge/status/1340703580513312768?s=21
pi_196853389
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Heb het liever over 2022.
2021 gaat weer een verloren jaar worden.
  zondag 20 december 2020 @ 23:54:13 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196853391
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Januari, en dan vooral de periode tot de 19e, is de slechtste maand van het jaar; lockdowns, hoge besmettingscijfers, etc. Februari geleidelijk een inzettende verbetering en zker maart zal een stevige trend naar weer een normale situatie laten zien. In de vroege zomer is Corona-19 geen globaal probleem meer, in die zin dat er nog wel besmettings- en sterfgevallen zullen optreden, maar de aantallen laag genoeg zijn voor landen om weer de grenzen te openen en de maatschappijen weer volop te laten functioneren.
pi_196853400
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.

Hij mist soms echt die sociale voelsprieten he... doe dit soort dingen toch niet op dit moment _O-

Waarmee ik niet wil zeggen dat ie geen ontspanning mag zoeken, maar maak er geen pr-item mee inderdaad.
pi_196853401
quote:

Laat die vent lekker fietsen.
pi_196853403
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad :*
En als mensen niet willen luisteren, tot op het (hypothetische) punt dat de ziekenhuizen het echt niet meer aan kunnen en de doden alleen in hun huis, op straat en op de stoep van het ziekenhuis liggen? Denk aan situaties als Bergamo, Siberi, Bolivia, etcetera?

Niet als doembeeld bedoeld, maar ik vraag me af of er voor jou dan echt geen punt is waarop je zegt van vooruit, voer die maatregelen maar in.

Mijn afweging daarin is dat we beter vijf weken echt volledig op slot kunnen, zodat we hopelijk weer een paar maanden enigszins kunnen draaien. En dat dan in plaats van steeds maar verlengen van een halve lockdown, zoals in het voorjaar.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196853420
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:55 schreef Randier het volgende:

[..]

Laat die vent lekker fietsen.
Je zou als minister toch dan denken, mwah. Misschien nu even niet. Maar een narcist denkt niet zo. Dat blijkt wel weer.
pi_196853426
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef D_A het volgende:

[..]

Dat kan in ieder geval niet meer komende dagen.
is Belgi op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Itali is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
blablablabla
pi_196853434
quote:

En de gewone man moet binnen blijven!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196853453
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 23:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

En de gewone man moet binnen blijven!
De gewone man mocht ook geen feestjes geven en familie knuffelen, want anders kreeg die een boete.

Toen deed de minister dat en wat gebeurde er? We veranderden gewoon de wetten en regels. :')

Man man man, wat een beleidsmakers.
pi_196853454
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:

[..]

is Belgi op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Itali is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
Ik denk ook niet dat men die illusie heeft.

Het maakt echter nogal een verschil of je die exponentile groei start met 20 mensen, of met 2.000.

Deze variant is in september ontdekt, en pas nu breekt ie grootschalig uit. De aanloop maar zo'n uitbraak is langzaam. Kijk maar naar onze eigen besmettingscijfers. Al eind augustus begin het de verkeerde kant weer op te gaan. Pas in oktober liep het ineens echt uit de hand.

Laten we uitgaan van R=2, dan ben je 7 a 8 generaties verder voor je van 20 op 2.000 zit. Uitgaande van een incubatietijd van 5 dagen scheelt dat een dikke maand. Daarna gaat het echter snel harder: 4000, 8000, 16000, 32000, 64000 en dan ga je al naar de zes cijfers, en da's pas 6 generaties. Nog drie verser en je zit boven de miljoen.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 21-12-2020 00:05:35 ]
  zondag 20 december 2020 @ 23:59:39 #21
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196853455
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:

[..]

is Belgi op op slot?
Als deze variant zich cht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196853461
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alsof dat in landen als Frankrijk of Italie wel 'thuishoort'. Nood breekt wet of gewoonte. Ik denk dat als de cijfers niet gaan dalen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dat opsluiten de enige resterende optie is. De ziekenhuizen kunnen weinig tot niets meer hebben.
  maandag 21 december 2020 @ 00:01:19 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196853470
Morgen spoeddebat?

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196853471
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Als deze variant zich cht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Ja ik snap dat ze nu nog een soort symboolpolitiek bedrijven maar als je die massale stijgingen overal ziet dan lijkt me de kans groot dat die nieuwe variant al verder verspreid is.
pi_196853473
Humor. Hugo geeft tips in dat interview over caf’s en restaurants waaar je kunt eten. In corona tijd.
pi_196853474
quote:

[..]

Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.
http://www.telegraaf.nl/n(...)onapatient-in-italie

Snap die paniek op zich wel maar waarschijnlijk is het (alweer) te laat.
blablablabla
pi_196853483
quote:
84s.gif Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Starhopper het volgende:
Morgen spoeddebat?

[ twitter ]
Goed bezig SP. Go nieuwe maatregelen nog voor kerst.
pi_196853489
quote:
Morgen spoeddebat?

[ twitter ]
Wilders had dat gevraagd, was geen meerderheid. :')
pi_196853497
quote:
Morgen spoeddebat?

[ twitter ]
Ik word een beetje moe van die oppositieleiders. Lekker roeptoeteren maar oh wee als we straks weer de verpleegtehuizen dicht gooien uit bescherming....
  maandag 21 december 2020 @ 00:03:51 #30
131800 Tarado
cap de fusca
pi_196853501
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk is het te laat, ik begrijp de paniek ook niet zo, moet je nu dubbele mondkapjes en 3 meter van elkaar blijven, waar zit die hogere besmettelijkheid in?
pi_196853507
quote:

Waarschijnlijk gemaakt in een tijd dat Hugo nog lijsttrekker was. Je moet iets om een beetje sympathiek over te komen.
pi_196853517
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wilders had dat gevraagd, was geen meerderheid. :')
Tja ik zou echt niet weten wat ze nog willen doen, en zeker die oppositieleiders. Wilders wilde alles weer open gooien, Marijnissen wilde de scholen niet sluiten etc... maar nu wel weer de volle paniek spelen.
pi_196853525
quote:
10s.gif Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De gewone man mocht ook geen feestjes geven en familie knuffelen, want anders kreeg die een boete.

Toen deed de minister dat en wat gebeurde er? We veranderden gewoon de wetten en regels. :')

Man man man, wat een beleidsmakers.
Zelfs Rutte zei maandag nog dat het goed is dat mensen gaan fietsen... Dus ook Hugo de Jonge of Rutte mogen dat natuurlijk?
  maandag 21 december 2020 @ 00:06:25 #34
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_196853534
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:55 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hij mist soms echt die sociale voelsprieten he... doe dit soort dingen toch niet op dit moment _O-

Waarmee ik niet wil zeggen dat ie geen ontspanning mag zoeken, maar maak er geen pr-item mee inderdaad.
Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_196853536
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zelfs Rutte zei maandag nog dat het goed is dat mensen gaan fietsen... Dus ook Hugo de Jonge of Rutte mogen dat natuurlijk?
IK had het over Grapperhaus.
pi_196853539
twitter
pi_196853543
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

IK had het over Grapperhaus.
Daar heb je gelijk in, @Mortaxx dan
  maandag 21 december 2020 @ 00:07:56 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196853550
quote:
Andersom was het in 2019 geloofwaardig geweest en had je dit niet kunnen bedenken :+
pi_196853552
https://www.hartvannederl(...)avirus-in-nederland/

Dit nieuws lijkt al zo tyfuslang geleden.
pi_196853554
quote:

[..]

Zou wel een giller zijn als deze mutatie is opgetreden door de vaccinatie trails.

Ik bedoel, dat virus leest ook wel de krant. :B
pi_196853563
quote:

[..]

Tuurlijk !
De extra besmettelijke variant is er al sowieso sinds oktober in Nederland.
Wellicht wel eerder ook. Vanaf het moment dat het steeds sneller ging stijgen.
pi_196853566
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:08 schreef Sfancta het volgende:
https://www.hartvannederl(...)avirus-in-nederland/

Dit nieuws lijkt al zo tyfuslang geleden.
quote:
In Itali zijn 14 mensen overleden en honderden besmet.
:z
pi_196853568
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk is het te laat, ik begrijp de paniek ook niet zo, moet je nu dubbele mondkapjes en 3 meter van elkaar blijven, waar zit die hogere besmettelijkheid in?
70% en hebaseerd op rekenmodellen het is nog niet eens in een lab getest ik denk dat ze ons gewoon puur bang willen maken.

Normale Corona geeft vrijwel niemand nog ene neuk om maar een gemuteerde variant klinkt wel heel spannend en eng ofc
blablablabla
pi_196853574
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:09 schreef quirina het volgende:

[..]

Tuurlijk !
De extra besmettelijke variant is er al sowieso sinds oktober in Nederland.
Wellicht wel eerder ook. Vanaf het moment dat het steeds sneller ging stijgen.
Dus dan ligt het niet aan het volk dat de besmettingen stijgen, maar het meer besmettende virus? Nee?!
pi_196853578
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zou wel een giller zijn als deze mutatie is opgetreden door de vaccinatie trails.

Ik bedoel, dat virus leest ook wel de krant. :B
Het virus kan klokkijken
Het virus kon op zomervakantie
Het virus kan nog besmettelijker
Het is een bijzonder virus.
pi_196853586
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:10 schreef Elan het volgende:

[..]

70% en hebaseerd op rekenmodellen het is nog niet eens in een lab getest ik denk dat ze ons gewoon puur bang willen maken.

Normale Corona geeft vrijwel niemand nog ene neuk om maar een gemuteerde variant klinkt wel heel spannend en eng ofc
Geeft niemand een neuk om? Ik heb nog geen enkel onderzoek gezien waarbij de groep mensen die zich niet aan de maatregelen wenst te houden ook maar in de buurt van een meerderheid komt.

De meeste mensen zijn gelukkig verstandig.
pi_196853595
Het is er weer tijd voor. Mijn advies voor het slogan voor het kabinet. Zeker na vandaag.

pi_196853597
quote:
Toch mooi dat iedereen zich zo netjes aan het uitgangspunt houdt om alleen essentile reizen te maken :')
  maandag 21 december 2020 @ 00:13:36 #50
3778 popje
pi_196853600
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:10 schreef quirina het volgende:

[..]

Het virus kan klokkijken
Het virus kon op zomervakantie
Het virus kan nog besmettelijker
Het is een bijzonder virus.
Het virus kan de feestdagen vieren
pi_196853608
twitter

twitter
pi_196853611
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Toch mooi dat iedereen zich zo netjes aan het uitgangspunt houdt om alleen essentile reizen te maken :')
In deze individualistische samenleving ziet iedereen zijn eigen reis als essentieel.
pi_196853614
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Geeft niemand een neuk om? Ik heb nog geen enkel onderzoek gezien waarbij de groep mensen die zich niet aan de maatregelen wenst te houden ook maar in de buurt van een meerderheid komt.

De meeste mensen zijn gelukkig verstandig.
Valt vies tegen.
18% gaat kennelijk met een positieve test naar buiten _O-
blablablabla
pi_196853626
Ach ja... als we in dit tempo doorgaan harken we weer een paar % groepsimmuniteit binnen voordat we uberhaupt beginnen met vaccineren :+
pi_196853637
Opmerkelijk, zo'n mutatie net nadat de vaccins zijn uitgerold.

Morgen overleg tussen de verschillende EU lidstaten. Klaus Schwab zet even wat druk op de ketel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196853653
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 00:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opmerkelijk, zo'n mutatie net nadat de vaccins zijn uitgerold.

Morgen overleg tussen de verschillende EU lidstaten. Klaus Schwab zet even wat druk op de ketel.
pi_196853660
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:16 schreef TheVulture het volgende:
Ach ja... als we in dit tempo doorgaan harken we weer een paar % groepsimmuniteit binnen voordat we uberhaupt beginnen met vaccineren :+
Ik betwijfel of groepsimmuniteit een ding is bij corona. Anders hadden we dit allang in de US waargenomen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 00:22:55 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196853668
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:15 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Sluiten van de grenzen zal zeker niet helpen om het te voorkomen, maar zeker wel om het even te vertragen. Het is echter wel van korte duren. Uiteindelijk wordt je wel weer ingehaald, maar als je daar net een paar weken mee kan winnen is dat gewoon mooi meegenomen.
pi_196853676
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sluiten van de grenzen zal zeker niet helpen om het te voorkomen, maar zeker wel om het even te vertragen. Het is echter wel van korte duren. Uiteindelijk wordt je wel weer ingehaald, maar als je daar net een paar weken mee kan winnen is dat gewoon mooi meegenomen.
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.

Blijf me wel verbazen over de niet-essentile vluchten die er nog zijn.
pi_196853678
Ik snap sowieso niet waarom vliegen al 10 maanden is toegestaan gedurende een pandemie, met als risico dat je besmettingen en mutaties importeert, maar wie ben ik. Wij offeren liever onze eigen economie op. Hardwerkende mensen en ondernemers zijn de dupe, die multinationals kunnen best wat hebben. Zal er vast mee te maken hebben dat KLM het boegbeeld is van het land. Ondernemers heeft niemand een oog voor.
pi_196853685
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:25 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.

Ik heb hierboven al becijferd (toegegeven, op een manier waar statistici van moeten kotsen maar dat is al vrij snel) :W hoeveel dat alsnog scheelt.

Van 20 gevallen naar 2.000 kost anderhalve maand. Van 2.000 naar 2.000.000 ook.

Als je met exponentile groei te maken gaat krijgen kan vertragen in het begin heel veel helpen. En als uit het nog lopende onderzoek blijkt dat 't wel meevalt, doe je de grenzen weer open. Beetje kut voor de mensen die er nu zitten, maar het reisadvies was duidelijk en de risico's bekend. Eigen schuld.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 00:29:20 #62
416575 crew  Evenstar
pi_196853688
VS heeft ongeveer 325 miljoen inwoners en 18 miljoen bevestigde gevallen. Dat komt neer op ongeveer 5.5% van de bevolking.

Nederland heeft 17 miljoen inwoners en ongeveer 700.000 bevestigde gevallen. Dat komt neer op ongeveer 4.1% van de bevolking.

Dat ze in de VS veel besmettingen onder de radar hebben wil ik best geloven, maar dan nog zijn de getallen lang niet zo hoog dat je over groepsimmuniteit kan spreken, dus weer een opmerking zonder enige onderbouwing.
pi_196853694
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 00:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom vliegen al 10 maanden is toegestaan gedurende een pandemie, met als risico dat je besmettingen en mutaties importeert, maar wie ben ik. Wij offeren liever onze eigen economie op. Hardwerkende mensen en ondernemers zijn de dupe, die multinationals kunnen best wat hebben. Zal er vast mee te maken hebben dat KLM het boegbeeld is van het land. Ondernemers heeft niemand een oog voor.
Er zijn landen die hun grenzen dicht hebben gegooid en die zijn behoorlijk hard geraakt economisch gezien. Daarnaast zijn er zat mensen die net zo als ik familie heeft wonen in het buitenland.
pi_196853699
Desalniettemin bleeft de meest logische strategie nu: strak aan de maatregelen blijven houden, hopen dat die lockdown werkt, mutatie onderzoeken en asap beginnen met vaccineren.
  maandag 21 december 2020 @ 00:31:55 #65
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_196853705
quote:

[..]

Ze hebben in Zuid-Afrika ook een snelle variant..niet de Engeland variant (en het is daar zomer :{ )..https://www.nos.nl/l/m/2361446
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_196853706
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 00:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kun je het eigenlijk zelf wel serieus nemen als je schrijft dat niemand oog heeft voor ondernemers? Denk je werkelijk dat de regering daar niet mee zit?
pi_196853709
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb hierboven al becijferd (toegegeven, op een manier waar statistici van moeten kotsen maar dat is al vrij snel) :W hoeveel dat alsnog scheelt.

Van 20 gevallen naar 2.000 kost anderhalve maand. Van 2.000 naar 2.000.000 ook.

Als je met exponentile groei te maken gaat krijgen kan vertragen in het begin heel veel helpen. En als uit het nog lopende onderzoek blijkt dat 't wel meevalt, doe je de grenzen weer open. Beetje kut voor de mensen die er nu zitten, maar het reisadvies was duidelijk en de risico's bekend. Eigen schuld.
Des te meer reden dat niet-essentile vliegreizen helemaal niet mogelijk hadden moeten zijn.

Aangezien sequencing in Nederland steekproefsgewijs gedaan wordt weten we simpelweg minder goed welke varianten er nu dominant zijn in de verspreiding.
pi_196853714
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er zijn landen die hun grenzen dicht hebben gegooid en die zijn behoorlijk hard geraakt economisch gezien. Daarnaast zijn er zat mensen die net zo als ik familie heeft wonen in het buitenland.
Tja jammer dan. Ze hadden alleen vrachtverkeer moeten toelaten. Er gingen alweer tientallen vluchten overal naar toe, was nergens voor nodig in een pandemie.
Heb de lucht nog nooit zo mooi blauw gezien als eind maart.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 00:33:19 #69
416575 crew  Evenstar
pi_196853719
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:25 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Jawel, het helpt wel.

Even heel simpel gerekend.

Stel dat je nu 10 gevallen in Nederland hebt (dit kan 100 zijn of 1000, de berekening verandert niet) en stel dat je iedere week gaat verdubbelen.

10 > 20 > 40 > 80 > 160 > 320 > 640 valt allemaal nog wel mee en over zes weken zit je op 640 gevallen.

Stel dat je nu 20 extra gevallen importeert door de grenzen niet te sluiten.

30 > 60 > 120 > 240 > 480 > 960 .... in minder dan vijf weken zit je al op ongeveer 1.5 keer wat je anders na 6 weken zou zitten en dat verschil wordt een week later nog groter etc.

Als het hier al sinds oktober is is het een ander verhaal natuurlijk, maar ik ga er even van uit dat het sinds kort hier is en niet al sinds begin oktober.
pi_196853725
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nagenoeg-op-a4024559

In de NRC een stuk van drie IC artsen met als strekking: “code zwart is eigenlijk al realiteit”...
zie email 27 oktober
pi_196853735
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:32 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Des te meer reden dat niet-essentile vliegreizen helemaal niet mogelijk hadden moeten zijn.

Aangezien sequencing in Nederland steekproefsgewijs gedaan wordt weten we simpelweg minder goed welke varianten er nu dominant zijn in de verspreiding.
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het n keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.

Er beweert ook helemaal niemand dat het hier nog niet is, maar het is in ieder geval nog niet de dominante soort hier.
  maandag 21 december 2020 @ 00:35:54 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196853744
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nagenoeg-op-a4024559

In de NRC een stuk van drie IC artsen met als strekking: “code zwart is eigenlijk al realiteit”...
Hopelijk houdt iedereen zich de komende weken aan de maatregelen :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196853754
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kun je het eigenlijk zelf wel serieus nemen als je schrijft dat niemand oog heeft voor ondernemers? Denk je werkelijk dat de regering daar niet mee zit?
Nee, de regering geeft geen klote om jou en mij. Ik help je even uit je droom. Wij zijn puur slaven die geld naar de staatskas brengen.
pi_196853757
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het n keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.

Er beweert ook helemaal niemand dat het hier nog niet is, maar het is in ieder geval nog niet de dominante soort hier.
Nog niet. Als het in London 60% van de gevallen betreft is het een kwestie van tijd volgens mij.

Tenzij dat door toeval komt (hetgeen niet uitgesloten is).
zie email 27 oktober
pi_196853760
quote:

[..]

Wat verontrustend is want het stijgt nu al, zorg loopt op het tandvlees en de wintermaanden komen er nu aan na de kerstperiode.

Al zou ik er niet raar van op kijken als achteraf blijkt get al voloo hier te zijn en de stijging onlangs niet puur door black friday en sinterklaas komt maar ook door deze mutatie.
  maandag 21 december 2020 @ 00:38:51 #76
38496 Perrin
pi_196853771
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat verontrustend is want het stijgt nu al, zorg loopt op het tandvlees en de wintermaanden komen er nu aan na de kerstperiode.

Al zou ik er niet raar van op kijken als achteraf blijkt get al voloo hier te zijn en de stijging onlangs niet puur door black friday en sinterklaas komt maar ook door deze mutatie.
1 op de 1000 is natuurlijk best weinig nog.
pi_196853774
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tja jammer dan. Ze hadden alleen vrachtverkeer moeten toelaten. Er gingen alweer tientallen vluchten overal naar toe, was nergens voor nodig in een pandemie.
Heb de lucht nog nooit zo mooi blauw gezien als eind maart.
Als je mooie blauwe lucht wilt kan je ook gewoon naar de woestijn verhuizen. Voor de rest is het gebruikelijk riedeltje weer omdat het je zelf natuurlijk niet raakt.
pi_196853783
quote:

[..]

Je hebt sowieso gelijk dat je er zo min mogelijk moet importeren. En heb Nieuwsuur niet gezien, maar als het 1/1000 is dan valt het nu mee.
pi_196853788
quote:

[..]

Als dat zo is, en we weten voor die variant het reproductie getal onder 1 te krijgen kan het zelfs hier dus nog uitsterven. Dat zou mooi zijn.
pi_196853795
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nog niet. Als het in London 60% van de gevallen betreft is het een kwestie van tijd volgens mij.

Tenzij dat door toeval komt (hetgeen niet uitgesloten is).
Ja, daar was men het al wel over eens.

Er is nu al door mij en twee anderen uitgelegd dat ja, het is er, maar vertragen in het begin van een exponentile groei kan op termijn enorme verschillen maken. Nu los laten gaan kan betekenen dat het met oud en nieuw, zo'n beetje de verwachtte piek hier, wl zo ver is. Nu minder gevallen introduceren kan die piek zo enkele weken tot maanden naar achteren duwen.

En gezien je net zelf hebt gepost dat de ziekenhuizen nu al overbelast zijn, is het heel verstandig in ieder geval te proberen die strain n geen kans te geven, want als die tegen kerst hier ook rond gaat dan wordt het pas cht feest hier rond de jaarwisseling.

Dit er vanuit gaande dat de strain inderdaad besmettelijker is, want dat onderzoek loopt nog.
pi_196853801
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, dat weten we onderhand.

Er is nu al door mij en twee anderen uitgelegd dat ja, het is er, maar vertragen in het begin van een exponentile groei kan op termijn enorme verschillen maken. Nu los laten gaan kan betekenen dat het met oud en nieuw, zo'n beetje de verwachtte piek hier, wl zo ver is. Nu minder gevallen introduceren kan die piek zo enkele weken tot maanden naar achteren duwen.

En gezien je net zelf hebt gepost dat de ziekenhuizen nu al overbelast zijn, is het heel verstandig in ieder geval te proberen die strain n geen kans te geven, want als die tegen kerst hier ook rond gaat dan wordt het pas cht feest hier rond de jaarwisseling.

Dit er vanuit gaande dat de strain inderdaad besmettelijker is, want dat onderzoek loopt nog.
Ik snap de toonzetting niet helemaal? Volgens mij stel ik nergens dat ik tegen deze reisbeperking ben ofzo? Sterker nog ik was de eerste die daar om vroeg.
zie email 27 oktober
pi_196853802
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als je mooie blauwe lucht wilt kan je ook gewoon naar de woestijn verhuizen. Voor de rest is het gebruikelijk riedeltje weer omdat het je zelf natuurlijk niet raakt.
Tuurlijk wel het, raakt iedereen. Maar wat voor horeca geldt geldt ook voor niet essentiele vluchten.
Niet noodzakelijk en een probleem dus moet on hold. Het is helaas niet anders.
  maandag 21 december 2020 @ 00:45:57 #83
3778 popje
pi_196853810
Er wordt in dat artikel ook gezegd dat er 13000 tot 21000 gezonde levensjaren gewonnen zijn met Coronazorg in de eerste golf... en 50.000 verloren door uitstel van overige zorg. Waarom hebben Coronapatienten dan nog steeds voorrang??
  maandag 21 december 2020 @ 00:46:25 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196853811
166 nieuwe besmettingen hier gisteren. Gaat de goede kant op _O_

Nouja, ook maar 800 tests gedaan ;(

Maar goed, IC-cijfers lopen terug, dat is toch wel een belangrijk gegeven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196853813
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

1 op de 1000 is natuurlijk best weinig nog.
Maar is dat echt zo? We weten nu ook dat die man uit loon op zand ook niet de eerste patient was.
Virus was al een poos voloo onder ons.
Kan nu weer gebeuren.
pi_196853816
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik snap de toonzetting niet helemaal? Volgens mij stel ik nergens dat ik tegen deze reisbeperking ben ofzo? Sterker nog ik was de eerste die daar om vroeg.
Vooruit dan, eerste zinnetje aangepast. Zo beter?

Tuurlijk, maar die dertig veertig poste onder elkaar die stellen dat "het toch al hier is", in uiteenlopende verwoordingen en intonaties, gaat een beetje voorbij aan wat er dan nu moet gebeuren.
  maandag 21 december 2020 @ 00:48:49 #87
38496 Perrin
pi_196853831
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar is dat echt zo? We weten nu ook dat die man uit loon op zand ook niet de eerste patient was.
Virus was al een poos voloo onder ons.
Kan nu weer gebeuren.
Zit iig erg ver wat je beweerde, dat het een substantile bijdrage zou kunnen hebben geleverd aan de huidige golf.
pi_196853832
Ik opperde het gisteren al even. Maar moet je met zo’n mogelijk hyperbesmettelijke variant niet eens heel zorgvuldig kijken wat je met de verpleeghuizen doet? Want dat kan wel eens heel naar worden.
zie email 27 oktober
  maandag 21 december 2020 @ 00:49:36 #89
38496 Perrin
pi_196853835
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik opperde het gisteren al even. Maar moet je met zo’n mogelijk hyperbesmettelijke variant niet eens heel zorgvuldig kijken wat je met de verpleeghuizen doet? Want dat kan wel eens heel naar worden.
Alle luiken dicht tot de vaccins komen, lijkt me.
pi_196853870
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:45 schreef popje het volgende:
Er wordt in dat artikel ook gezegd dat er 13000 tot 21000 gezonde levensjaren gewonnen zijn met Coronazorg in de eerste golf... en 50.000 verloren door uitstel van overige zorg. Waarom hebben Coronapatienten dan nog steeds voorrang??
Je kunt de corona patienten alleen terugdringen door verregaande maatregelen... Of ze bij de ingang weigeren, maar lijkt mij ook niet wenselijk?
  maandag 21 december 2020 @ 00:56:00 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196853881
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat berhaupt wel winnen nu? :')
  maandag 21 december 2020 @ 00:56:24 #92
3778 popje
pi_196853884
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:53 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Je kunt de corona patienten alleen terugdringen door verregaande maatregelen... Of ze bij de ingang weigeren, maar lijkt mij ook niet wenselijk?
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?
  maandag 21 december 2020 @ 00:58:08 #93
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196853897
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:45 schreef popje het volgende:
Er staat dat 50000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan, en 13000 tot 21000 levensjaren gered zijn.
Uit het RIVM nieuwsbericht:
quote:
In de schatting van minimaal 50.000 verloren gezonde levensjaren is het aandeel van verminderde kwaliteit van leven relatief groot en het aandeel van vroegtijdig overlijden kleiner. Een deel van het gezondheidsverlies hoeft niet permanent verloren te gaan als de komende jaren extra behandelingen kunnen worden uitgevoerd.
Maw, het betreft vooral verminderde kwaliteit van leven. Een uitgestelde niet-levensnoodzakelijke ingreep kan later alsnog uitgevoerd worden, een levensnoodzakelijke ingreep niet, eens de patient dood is blijft ie dood.
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 00:58:22 #94
416575 crew  Evenstar
pi_196853901
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat berhaupt wel winnen nu? :')
Juist wel toch, meest kutte periode achter de rug, enige wat ze moeten doen is vaccinatie goed regelen en dan lekker met de eer strijken hoe goed zij het hebben aangepakt.
  maandag 21 december 2020 @ 00:58:33 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196853905
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef popje het volgende:

[..]

Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?
Als daar acute problemen ontstaan worden die natuurlijk wel geholpen. Verreweg de meeste mensen in het ziekenhuis liggen er vanwege iets anders dan covid.
pi_196853925
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 00:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zit iig erg ver wat je beweerde, dat het een substantile bijdrage zou kunnen hebben geleverd aan de huidige golf.
Zou nog steeds kunnen natuurlijk?
  maandag 21 december 2020 @ 01:02:57 #97
3778 popje
pi_196853931
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Er staat dat 50000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan, en 13000 tot 21000 levensjaren gered zijn.
Uit het RIVM nieuwsbericht:
[..]

Maw, het betreft vooral verminderde kwaliteit van leven. Een uitgestelde niet-levensnoodzakelijke ingreep kan later alsnog uitgevoerd worden, een levensnoodzakelijke ingreep niet, eens de patient dood is blijft ie dood.
Ok, niet goed gelezen. Maar ze schrijven ook dat na een behandeling op de IC er veel klachten overblijven... dus dan kun je niet zeggen dat er 13 tot 21k aan gezonde levensjaren gewonnen is. Oftewel het meest urgente wint altijd, los van de kansen op een gezond leven die iemand heeft. Ik las ooit een boek over een tropenarts en daar kiezen ze op basis van de kans dat iemand het overleeft in combinatie met hoeveel moeite het kost om iemand te redden... en dat is in humanitaire rampen. Een pandemie is dat in principe ook...
pi_196853935
quote:
Jij wil ook geen trainer worden bij een voetbalclub die de afgelopen 5 jaar kampioen is geworden. Kan alleen maar fout gaan. Dit is prima, lekker wat succesjes op je palmares zetten en gaat iets niet zo lekker dan wijs je naar de erfenis van de stumpers die er nu zitten.
  maandag 21 december 2020 @ 01:03:52 #99
38496 Perrin
pi_196853937
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zou nog steeds kunnen natuurlijk?
Dan zou er iets onwaarschijnlijk gigantisch mis moeten zijn met de manier waarop ze dat onderzoeken.

Dat het mogelijk de komende maanden substantieel kan gaan bijdragen lijkt me een stuk waarschijnlijker dan dat het dat stiekem al doet.
pi_196853943
quote:

[..]

Ja daar heb je gelijk in... Maar nu gaat het meeste door volgens mij wat betreft urgente gevallen. In eerste golf hebben ze te snel afgeschaald en daar hebben ze achteraf ook van gezegd dat het niet goed was.
pi_196853956
quote:

[..]

Die worden niet geweigerd. Kankeroperaties gaan bijv. gewoon door, net zoals hartoperaties.
pi_196853960
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:46 schreef Dven het volgende:

Nouja, ook maar 800 tests gedaan ;(

Maar goed, IC-cijfers lopen terug, dat is toch wel een belangrijk gegeven.
Hoezo worden er daar zo weinig tests gedaan? Ontmoedigingsbeleid?
  maandag 21 december 2020 @ 01:10:36 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196853964
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:46 schreef Dven het volgende:

Van je harem?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 december 2020 @ 01:10:39 #105
3778 popje
pi_196853965
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:08 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Die worden niet geweigerd. Kankeroperaties gaan bijv. gewoon door, net zoals hartoperaties.
Niet helemaal waar, een familielid van mij heeft geen chemo's gekregen voor kanker, zit nu met de uitzaaiingen en de vraag is maar of hij het zal overleven... daar zitten potentieel behoorlijk wat verloren levensjaren in want hij is pas halverwege de 50.
pi_196853976
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:10 schreef popje het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, een familielid van mij heeft geen chemo's gekregen voor kanker, zit nu met de uitzaaiingen en de vraag is maar of hij het zal overleven...
Wat naar zeg. Ben je klaar mee.
Verbaast me wel, want ik dacht dat chemo's gewoon doorgingen. @Kyran ?
Des te meer reden om die zorg niet te willen laten overspoelen. Dit soort gevallen wil je niet hebben. :N
  maandag 21 december 2020 @ 01:14:17 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196853978
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:10 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Hoezo worden er daar zo weinig tests gedaan? Ontmoedigingsbeleid?
Zondag altijd wat minder maar inderdaad, in vergelijking met een half jaar terug wordt er minder getest. Enkel nog personen met meerdere symptomen. Daarom zal het percentage positieve testen ook zo hoog liggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196853980
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:10 schreef popje het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, een familielid van mij heeft geen chemo's gekregen voor kanker, zit nu met de uitzaaiingen en de vraag is maar of hij het zal overleven...
Dat is heel triest om te horen. Eerlijk gezegd zou ik niet snappen waarom hij/zij geen chemo gekregen heeft. Meerdere kennissen hebben hun chemo gehad of zijn er mee begonnen. Zelf bij een redelijk hopeloos geval (alvleesklierkanker) zijn ze vol de chemo ingegaan en zijn er ook meerdere operaties gedaan.
  maandag 21 december 2020 @ 01:15:22 #109
3778 popje
pi_196853985
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wat naar zeg. Ben je klaar mee.
Verbaast me wel, want ik dacht dat chemo's gewoon doorgingen. @:Kyran ?
Des te meer reden om die zorg niet te willen laten overspoelen. Dit soort gevallen wil je niet hebben. :N
Dit was inderdaad in het voorjaar, hij krijgt nu wel behandeling...
pi_196853991
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:15 schreef popje het volgende:

[..]

Dit was inderdaad in het voorjaar, hij krijgt nu wel behandeling...
Ah...
Nou, gelukkig maar dan.
pi_196853993
Ik lees overigens in de Guardian dat de Britse regering al in September wist dat deze mutatie van covid in omloop was, het lijkt mij dan vrij zinloos om nu zo te reageren vanwege deze mutatie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 01:17:55 #112
416575 crew  Evenstar
pi_196853996
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:10 schreef popje het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, een familielid van mij heeft geen chemo's gekregen voor kanker, zit nu met de uitzaaiingen en de vraag is maar of hij het zal overleven... daar zitten potentieel behoorlijk wat verloren levensjaren in want hij is pas halverwege de 50.

Serieus? Door COVID-19?

Wat een onzin zeg (van die artsen/ziekenhuizen). Bij ons gaan alle behandelingen gewoon door, inclusief palliatie (dus patinten die niet meer te genezen zijn).
pi_196854005
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik lees overigens in de Guardian dat de Britse regering al in September wist dat deze mutatie van covid in omloop was, het lijkt mij dan vrij zinloos om nu zo te reageren vanwege deze mutatie.
Ik snap niet zo goed wat die twee dingen met elkaar te maken hebben. Het kwam ook al in het nieuws in september, maar ook toen was er weinig tot niets bekend over deze mutatie.
pi_196854007
quote:
Hey.... daar hebben we ons verloren schaap! :D :P
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de plotselinge (re)actie die alle landen hierop nemen. Geeft toch wel het gevoel dat er echt iets aan de hand is.
pi_196854013
Ik hoop toch wel dat morgen positief nieuws over Pfizer de krantenkoppen in Nederland domineren...
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 01:22:05 #116
416575 crew  Evenstar
pi_196854014
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hey.... daar hebben we ons verloren schaap! :D :P
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrik van de plotselinge (re)actie die alle landen hierop nemen. Geeft toch wel het gevoel dat er echt iets aan de hand is.
Denk dat het ook te maken heeft dat bijna alle landen al in de shit zitten op dit moment. Ze zitten bijna allemaal tegen maximale capaciteit qua ziekenhuisbezetting aan. Als je daar nu daadwerkelijk een super besmettelijke variant overheen krijgt kan het wel eens heel fout lopen.
pi_196854017
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:21 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop toch wel dat morgen positief nieuws over Pfizer de krantenkoppen in Nederland domineren...
Als dat ff zou kunnen.
Meer fabrieken die het gaan maken ofzo... :Y
pi_196854019
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat het ook te maken heeft dat bijna alle landen al in de shit zitten op dit moment. Ze zitten bijna allemaal tegen maximale capaciteit qua ziekenhuisbezetting aan. Als je daar nu daadwerkelijk een super besmettelijke variant overheen krijgt kan het wel eens heel fout lopen.
Yep.
En dat is precies hoe we er nu voor staan volgens mij. -O-
pi_196854021
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat ff zou kunnen.
Meer fabrieken die het gaan maken ofzo... :Y
Lijkt mij top, samen met de vaccins van moderna en AstraZeneca. Vooral van het laatste vaccin ook benieuwd wat de vage resultaten van de trials betekend voor goedkeuring (en dat we het in gaan zetten).
pi_196854026
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lijkt mij top, samen met de vaccins van moderna en AstraZeneca. Vooral van het laatste vaccin ook benieuwd wat de vage resultaten van de trials betekend voor goedkeuring (en dat we het in gaan zetten).
Vage resultaten?
Heb ik iets gemist? :{
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 01:25:44 #121
416575 crew  Evenstar
pi_196854030
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yep.
En dat is precies hoe we er nu voor staan volgens mij. -O-
Als wij in Nederland al zo (relatief) snel ingrijpen is er wel wat aan het handje ja _O-

BNW: Of zij hebben bij vorige EU top gewoon even overlegd dat ze deze week net gingen doen alsof er een nieuwe variant was die heeeeeeeeeeeeeel besmettelijk was, zodat alle schaapjes zonder problemen naar de slachtbank zouden gaan lopen :P Gewoon, omdat het kan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 01:26:37 #122
416575 crew  Evenstar
pi_196854037
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vage resultaten?
Heb ik iets gemist? :{
DIe hebben toch die resultaten die best goed uitpakten, terwijl het eigenlijk een foutje was (1.5 dosis ipv 2 dosis)
pi_196854041
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als wij in Nederland al zo (relatief) snel ingrijpen is er wel wat aan het handje ja _O-

BNW: Of zij hebben bij vorige EU top gewoon even overlegd dat ze deze week net gingen doen alsof er een nieuwe variant was die heeeeeeeeeeeeeel besmettelijk was, zodat alle schaapjes zonder problemen naar de slachtbank zouden gaan lopen :P Gewoon, omdat het kan.
Het is voor het eerst aantrekkelijker om met de laatste groep mee te gaan! O-)
Maar ben niet zo goed met pannen.
Dus ga wel voor het eerste ja.... -O-
pi_196854044
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

DIe hebben toch die resultaten die best goed uitpakten, terwijl het eigenlijk een foutje was (1.5 dosis ipv 2 dosis)
Owwwww... dat ja.
Ik wilde toch al een Pfizertje! :{w ;)
pi_196854045
Het is niet zo belangrijk. Het vaccin is de uitweg, tot die tijd zal het sowieso uitzingen blijven.
pi_196854049
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja alleen verschilden de percentages dacht ik best een hoop tussen de verschillende dosis. Ook kon het volgens mij zo zijn dat de verhoogde effecientie te maken had met de verschillende leeftijdsgroepen. Dus ze ze hebben de trials afgemaakt maar er zijn nog best veel vragen.

https://www.theguardian.c(...)yastrazeneca-vaccine
pi_196854050
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:29 schreef MoreDakka het volgende:
Het is niet zo belangrijk. Het vaccin is de uitweg, tot die tijd zal het sowieso uitzingen blijven.
Zingen... oeh.... dat vraagt wel veel optimisme he? :{
Begon net het dansen al een opgave te vinden. ;)
pi_196854067
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja alleen verschilden de percentages dacht ik best een hoop tussen de verschillende dosis. Ook kon het volgens mij zo zijn dat de verhoogde effecientie te maken had met de verschillende leeftijdsgroepen. Dus ze ze hebben de trials afgemaakt maar er zijn nog best veel vragen.

https://www.theguardian.c(...)yastrazeneca-vaccine
Yep, klopt. Zo zaten er geen ouderen bij de groep die onderzocht is (omdat het meer een ongelukje was). Gaan ze nu alsnog onderzoeken. Zal tot die tijd niet aan die groep gegeven worden, zoveel is duidelijk wel. Maar misschien wel prima voor de groep die er goede resultaten bij had. :)
pi_196854069
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zingen... oeh.... dat vraagt wel veel optimisme he? :{
Begon net het dansen al een opgave te vinden. ;)
Zangverbod!
Gewoon je bek houden ( Rutte zei dat al)
  maandag 21 december 2020 @ 01:34:33 #130
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196854072
quote:
Maar was toen al duidelijk dat ze 70% besmettelijker was?

Zelfs als er weinigen met die mutatie zijn zal het slechts enkele maanden duren voor ze overheerst. Bvb: als 1 op 1500 (0.067%) besmette Nederlanders de mutatie heeft, dan is het na 14 "generaties" (opeenvolgende besmettingen) 53%, en na 18 generaties 90%.

Belgi had slechts 5 dagen waarop de geschatte Rt waarde lager dan 0.7 was. Bij een mutatie die 70% besmettelijker is zou dat 1.19 zijn. Hoe kan je zo'n virus onder controle houden?
pi_196854075
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Zangverbod!
Gewoon je bek houden ( Rutte zei dat al)
Owja.... -O-
Niet zingen @MoreDakka !! :(
pi_196854078
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yep, klopt. Zo zaten er geen ouderen bij de groep die onderzocht is (omdat het meer een ongelukje was). Gaan ze nu alsnog onderzoeken. Zal tot die tijd niet aan die groep gegeven worden, zoveel is duidelijk wel. Maar misschien wel prima voor de groep die er goede resultaten bij had. :)
Ja dat denk ik ook helemaal, vooral ook omdat AstraZeneca van de vaccins ook de meeste dosissen kon leveren. Als we ze nu niet gebruiken lijkt mij dat een gemiste kans.
pi_196854086
En dat voor een Belg he? Je staat er iedere keer weer van te kijken. :)
:P
  maandag 21 december 2020 @ 01:38:31 #134
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196854095
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:36 schreef Mammietje het volgende:
En dat voor een Belg he? Je staat er iedere keer weer van te kijken. :)
:P
:?
pi_196854101
twitter
pi_196854113
Wie gaat er nou naar Turkije haha.
  maandag 21 december 2020 @ 01:43:30 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196854116
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:42 schreef quirina het volgende:
Turken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196854127
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

:?
Dat er iedere keer zoveel wijsheid uit je komt! ^O^
Dat van die Belg kunde (<<let op! Ik leer van je!) niks aan doen! :P ;)
pi_196854139
volgens mij lost dat Brexit vanzelf op.
twitter
pi_196854155
quote:
Oh ja hoor. De kans dat je voor de zomer een kabinet hebt lijkt me niet groot, desnoods rek je de formatie wat. Vangt het demissionaire kabinet de klappen op en kun jij weer bouwen. (Aangenomen dat de vaccinatie een beetje voorspoedig verloopt)
zie email 27 oktober
pi_196854157
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:
volgens mij lost dat Brexit vanzelf op.
[ twitter ]
Dat is vlotjes gegaan vandaag. :{
pi_196854162
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alle luiken dicht tot de vaccins komen, lijkt me.
Dat zou rationeel wel eens de beste oplossing kunnen zijn ja. Maar of ze dat ook willen. Ik zou zeggen zet een enqute uit oid.
zie email 27 oktober
pi_196854172
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:29 schreef MoreDakka het volgende:
Maar voordat je daar serieus wat aan hebt in termen van immuniteit zijn we al een heel eind in de zomer vrees ik. In die maanden kan het natuurlijk wel behoorlijk mis gaan nog. Zeker omdat we qua capaciteiten al tegen het randje aan zitten.
zie email 27 oktober
pi_196854185
twitter

Mogelijk vals-negatieve tests. (Hersenspinsel van mij, zou het kunnen dat we hem daarom zo weinig zien in NL?) dat lijkt me ook nog wel een issue. Dat zou betekenen dat je zeker bij risicogroepwerkers eigenlijk niet meer kunt vertrouwen op een negatieve test als middel om weer veilig te kunnen werken.
zie email 27 oktober
pi_196854198
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar voordat je daar serieus wat aan hebt in termen van immuniteit zijn we al een heel eind in de zomer vrees ik. In die maanden kan het natuurlijk wel behoorlijk mis gaan nog. Zeker omdat we qua capaciteiten al tegen het randje aan zitten.
Dat is ook een beetje het punt van de vaccinstrategie natuurlijk. De mensen die het eerste de prik krijgen, krijgen dat om de zorg te ontlasten. Het doel van de eerste fase is immuniteit van de mensen die nu in het ziekenhuis terecht komen. Dus het effect van de vaccins zal vrij snel optreden.
pi_196854211
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mogelijk vals-negatieve tests. (Hersenspinsel van mij, zou het kunnen dat we hem daarom zo weinig zien in NL?) dat lijkt me ook nog wel een issue. Dat zou betekenen dat je zeker bij risicogroepwerkers eigenlijk niet meer kunt vertrouwen op een negatieve test als middel om weer veilig te kunnen werken.
Hmm... hersenspinsel die je aan het denken zet. Zou kunnen.
Maar denk ook dat er niet zoveel ontdekt is omdat die monsters die onderzocht zijn ook maar steekproefgewijs verkregen worden. Dan mis je wel eens wat.
  maandag 21 december 2020 @ 02:06:01 #147
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196854212
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat er iedere keer zoveel wijsheid uit je komt! ^O^
Dat van die Belg kunde (<<let op! Ik leer van je!) niks aan doen! :P ;)
Misschien zijn het de 25% Nederlandse genen die ik van m'n moeder heb gerfd. :P

Ontopic: die mutatie is verdomd slecht nieuws (las het pas een uur geleden, heb dit weekend slaap ingehaald).
Benieuwd wat men nu gaat doen. Meer vaccins sneller goedkeuren, de produktie proberen op te drijven, veel strengere maatregelen, N95 (FFP2) maskers uitdelen?
  maandag 21 december 2020 @ 02:07:00 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196854215
quote:
(Hersenspinsel van mij, zou het kunnen dat we hem daarom zo weinig zien in NL?)
Hoe zou dit dan uitwerken in ziekenhuisbezetting en oversterfte? Dan zouden die 2 extra moeten toenemen nu denk ik.
Antifa
pi_196854223
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 01:42 schreef quirina het volgende:
Ik vraag me af hoe dat gaat met overleden Turken hier. Die worden normaal daar begraven. Zal nu lastig gaan.
pi_196854227
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe zou dit dan uitwerken in ziekenhuisbezetting en oversterfte? Dan zouden die 2 extra moeten toenemen nu denk ik.
Hoe zit dat eigenlijk met het percentage dat in het ziekenhuis ligt t.o.v. het geschatte aantal besmette mensen in Nederland? Ligt dat hoger of 'voldoet' dat aan de verwachting?
Laat maar.... wordt natuurlijk geschat aan de hand van het aantal mensen in het ziekenhuis... |:(
  maandag 21 december 2020 @ 02:11:15 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196854232
quote:
[ twitter ]
Als de mutatie even virulent is zouden er in verhouding evenveel in het ziekenhuis belanden. En mensen met alle symptomen maar een negatieve test zouden waarschijnlijk extra opvallen.
Is er enig bewijs dat deze mutatie tot negatieve PCR tests kan leiden, of is die tweet slechts een opsomming van hypothetische gevaren?
  maandag 21 december 2020 @ 02:14:34 #152
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196854241
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met het percentage dat in het ziekenhuis ligt t.o.v. het geschatte aantal besmette mensen in Nederland? Ligt dat hoger of 'voldoet' dat aan de verwachting?
Lastig te zeggen omdat ze het percentage geinfecteerden vaak schatten adhv de ziekenhuisbezetting.
Maar kijkend naar positieve testen, ligt het aantal nieuwe opnames momenteel lager dan in oktober terwijl er meer positief testen (deels doordat er geen testschaarste meer is).
Probleem is dat je (ik) niet weet welke externe factoren nog een rol spelen wat betreft hospitality rate per geinfecteerde enzo, dus vergelijkingen maken tussen periodes is altijd lastig.
Antifa
  maandag 21 december 2020 @ 02:15:22 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196854242
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:10 schreef Mammietje het volgende:
Laat maar.... wordt natuurlijk geschat aan de hand van het aantal mensen in het ziekenhuis...
Niet alleen, ze hebben ook een steeksproefsgewijze test lopen genaamd PIENTER ;)
Antifa
pi_196854259
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet alleen, ze hebben ook een steeksproefsgewijze test lopen genaamd PIENTER ;)
Owja, die was ik ff vergeten. :)
Zo vergeten dat ik het googlen moest! :')
pi_196854275
Wat ik eigenlijk niet begrijp over de pakketbezorging is, waarom PostNL hun depots niet gebruikt om je pakketten op te halen. Is dat uiteindelijk niet veel gemakkelijker voor de klanten? Het bezorgen werkt bij mij alleen maar frustratie op, omdat je vaker voor niets zit te wachten, omdat je toch al weet dat het vertraging oploopt. Gewoon standaard ophalen vanaf het depot zou ik meteen voor kiezen, want die depot zit hier werkelijk om de hoek en volgens mij zitten alle depots van PostNL in de wijk. Volgens mij heb je het pakketje dan sneller, dan wanneer ze het komen bezorgen.

Verder begrijp ik heel goed dat winkels zich hier niet voor laten lenen, want om een hele winkel hiervoor te openen kost veel te veel geld.
  maandag 21 december 2020 @ 02:30:45 #156
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196854281
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:28 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp over de pakketbezorging is waarom PostNL hun depots niet gebruikt om je pakketten op te halen. Is dat uiteindelijk niet veel gemakkelijker voor de klanten? Het bezorgen werkt bij mij alleen maar frustratie op omdat je vaker voor niets zit te wachten omdat je toch al weet dat het vertraging oploopt.
Ipv 50.000 busjes 's ochtends langs de depots wil je dan 1 miljoen mensen overdag langs sturen. Nee dat is een dramatisch idee.
Antifa
pi_196854285
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ipv 50.000 busjes 's ochtends langs de depots wil je dan 1 miljoen mensen overdag langs sturen. Nee dat is een dramatisch idee.
Ik weet niet hoeveel depots er nu zijn, maar met de besparing van de busjes en het bezorgen aan huis, kun je volgens mij veel meer depots huren. helemaal voor voor deze periode, huur gewoon een aantal autoboxen dwars door Nederland. als er daar duizenden van zijn dan kun je 1.5 miljoen pakketjes makkelijk opvangen, is een kwestie van groot organiseren.

verder is het ophalen van een pakketje veel effectiever en makkelijker voor PostNL dan het individueel bezorgen van iedere klant.
pi_196854289
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje het punt van de vaccinstrategie natuurlijk. De mensen die het eerste de prik krijgen, krijgen dat om de zorg te ontlasten. Het doel van de eerste fase is immuniteit van de mensen die nu in het ziekenhuis terecht komen. Dus het effect van de vaccins zal vrij snel optreden.
Alleen we beginnen bij verpleeghuizen. Die mensen komen niet meer op de IC...
zie email 27 oktober
pi_196854291
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:33 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel depots er nu zijn, maar met de besparing van de busjes en het bezorgen aan huis, kun je volgens mij veel meer depots huren. helemaal voor voor deze periode, huur gewoon een aantal autoboxen dwars door Nederland. als er daar duizenden van zijn dan kun je 1.5 miljoen pakketjes makkelijk opvangen, is een kwestie van groot organiseren.
Is er al.
Afhaalpunt bij de post.nl. Mooi kleinschalig, door het hele land verspreid en voor iedereen in de buurt. ;)
pi_196854293
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is er al.
Afhaalpunt bij de post.nl. Mooi kleinschalig, door het hele land verspreid en voor iedereen in de buurt. ;)
Alleen een niet onaanzienlijk deel zit momenteel dicht wegens Corona ;)
zie email 27 oktober
pi_196854294
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is er al.
Inderdaad, ze zijn er al, huur met de drukte duizenden depots extra in het land en verspreid de drukte, dit is toch niet zo idioot bedacht. postNL heeft al duizenden depots die niet gebruikt worden als de bezorgers hun ronde doen. maak gewoon meer gebruik van die depots.
pi_196854295
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen een niet onaanzienlijk deel zit momenteel dicht wegens Corona ;)
Jaa, dat is wel lastiger voor de durpen... :{
pi_196854297
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jaa, dat is wel lastiger voor de durpen... :{
in elk dorp is heus wel een garage te vinden die postnl kan afhuren voor een paar centen. Financieel kunnen ze dat nu zeker wel dragen met de drukte.
pi_196854299
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Inderdaad, ze zijn er al, huur met de drukte duizenden depots extra in het land en verspreid de drukte, dit is toch niet zo idioot bedacht. postNL heeft al duizenden depots die niet gebruikt worden als de bezorgers hun ronde doen. maak gewoon meer gebruik van die depots.
Denk niet dat iedereen het handiger vindt om het af te halen. Vandaar dat je de keus hebt. ;)
Maar hey... ! :{w Regel het. Mijn zegen heb je. :)
pi_196854301
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Denk niet dat iedereen het handiger vindt om het af te halen. Vandaar dat je de keus hebt. ;)
Maar hey... ! :{w Regel het. Mijn zegen heb je. :)
Nee het punt nu is dat winkels het niet meer wil doen, vanwege de kosten en dat begrijp ik. mijn alternatief zijn de postnl depots die tijdens het bezorgen niet meer gebruikt worden. Ik zou juist deze gebruiken, beman de depots en organiseer daar vandaan. Als krantenbezorger hebben we ook een depot die we alleen in de ochtend gebruiken, de rest van de dag is die dicht...zonde.
pi_196854317
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:45 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee het punt nu is dat winkels het niet meer wil doen, vanwege de kosten en dat begrijp ik. mijn alternatief zijn de postnl depots die tijdens het bezorgen niet meer gebruikt worden. Ik zou juist deze gebruiken, beman de depots en organiseer daar vandaan. Als krantenbezorger hebben we ook een depot die we alleen in de ochtend gebruiken, de rest van de dag is die dicht...zonde.
Ow zo... Zeg dat dan meteen! :( ;)
Ja, dat snap ik ook. Ik zou zeggen: geef die postpunten die er al waren onkostenvergoeding.Winkels? Kan wel uit als je je eigen bedrijf daar meteen mee steunt toch? :)
Maar depotje hier en daar is misschien ook best handig ja. :Y
Wel beetje jammer dat het er nu nog niet is om deze ergste kerstdrukte op te vangen. -O-
Kom je te laat met je idee en doe je nog lang over het uitleggen ook! :P
pi_196854325
Veel winkels bezorgen nu ook thuis die dat voorheen niet deden overigens.
Zag in het (uitgestorven) winkelcentrum overal grote vellen papier hangen met telefoonnummer of mailadres waarop ze bereikbaar waren en dat ze thuis bezorgden binnen de gemeente.
  maandag 21 december 2020 @ 03:27:48 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196854347
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lastig te zeggen omdat ze het percentage geinfecteerden vaak schatten adhv de ziekenhuisbezetting.
Maar kijkend naar positieve testen, ligt het aantal nieuwe opnames momenteel lager dan in oktober terwijl er meer positief testen (deels doordat er geen testschaarste meer is).
Probleem is dat je (ik) niet weet welke externe factoren nog een rol spelen wat betreft hospitality rate per geinfecteerde enzo, dus vergelijkingen maken tussen periodes is altijd lastig.
Effe gekeken naar de Belgische cijfers, verhouding hospitalisaties/besmettingen (beide weekgemiddelden, en de hospitalisaties n week na de besmettingen): einde juli gaat het voor het eerst onder 0.1, vanaf augustus tot de tweede week van november ligt de waarde haast altijd op 0.04 of 0.05 (afgerond), dan stijgt het, in de laatste drie weken (tot 17 december) ligt het op 0.08 of 0.09.
pi_196854348
quote:
[ twitter ]
IMO klopt dit niet, juist door bij positieve tests door te testen is deze mutatie her en der aan het licht gekomen.

"Sequencen houdt in dat de uitslag van de coronatest van een besmet persoon uitgebreider wordt bekeken in het laboratorium."
  maandag 21 december 2020 @ 05:48:41 #170
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196854630
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar was toen al duidelijk dat ze 70% besmettelijker was?

Zelfs als er weinigen met die mutatie zijn zal het slechts enkele maanden duren voor ze overheerst. Bvb: als 1 op 1500 (0.067%) besmette Nederlanders de mutatie heeft, dan is het na 14 "generaties" (opeenvolgende besmettingen) 53%, en na 18 generaties 90%.

Belgi had slechts 5 dagen waarop de geschatte Rt waarde lager dan 0.7 was. Bij een mutatie die 70% besmettelijker is zou dat 1.19 zijn. Hoe kan je zo'n virus onder controle houden?
Bij nader inzien klopt dat enkel wanneer ze met "70% besmettelijker" bedoelen dat men gemiddeld 70% meer personen besmet. Maar het kan ook andere zaken betekenen, bvb dat men meer virussen verspreidt, of dat de viral load nodig om iemand te besmetten lager ligt.
  maandag 21 december 2020 @ 06:52:54 #171
22565 asco
Los in deze tent
pi_196854858
Toch vreemd dat het in Belgi helemaal zo slecht niet gaat.

https://www.hln.be/binnen(...)uisopnames~a543d9f3/
pi_196855020
@asco: dat is helemaal niet zo vreemd, Belgi komt net uit een enorme corona piek, door alle maatregelen die tijdens die piek zijn genomen, heb je nu weer even een (flinke) afname.
Maar zo gaat het in alle landen hoor: enorme piek => maatregelen => tijdelijke daling besmettingen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 21 december 2020 @ 07:34:26 #173
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_196855033
Prikkelende kop.

https://blendle.com/i/hp-(...)tijd-20201201-833690

"Wees lief voor je naasten en besef dat een omhelzing iemand kan vermoorden."
  Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 07:37:30 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196855045
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:10 schreef Elan het volgende:

[..]

ls het 70% meer is is dat wel een probleem natuurlijk.. maar dat is wel een dikke “als”.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_196855083
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 02:28 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik eigenlijk niet begrijp over de pakketbezorging is, waarom PostNL hun depots niet gebruikt om je pakketten op te halen. Is dat uiteindelijk niet veel gemakkelijker voor de klanten? Het bezorgen werkt bij mij alleen maar frustratie op, omdat je vaker voor niets zit te wachten, omdat je toch al weet dat het vertraging oploopt. Gewoon standaard ophalen vanaf het depot zou ik meteen voor kiezen, want die depot zit hier werkelijk om de hoek en volgens mij zitten alle depots van PostNL in de wijk. Volgens mij heb je het pakketje dan sneller, dan wanneer ze het komen bezorgen.

Verder begrijp ik heel goed dat winkels zich hier niet voor laten lenen, want om een hele winkel hiervoor te openen kost veel te veel geld.
Omdat het depot vervolgens bemand moet worden, dan moet het vervolgens aan allemaal arbo eisen voldoen of verwacht je dat iemand tussen 08:00 en 20:00 op een klapstoel in garagebox gaat zitten. Bezorgers krijgen volgens mij per pakket betaald dus ook goedkoper.

En anders laat je toch gewoon de de lokale ah afhalen?
  maandag 21 december 2020 @ 07:47:54 #176
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855097
Nieuwe dag, nieuwe kans dat we er allemaal aan gaan *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196855124
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 07:47 schreef StateOfMind het volgende:
Hoop niet dat de nieuwe variant erg airborne is anders zitten we in de hemel ook met die poespas ;(
pi_196855125
twitter

Goede vraag
pi_196855127
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 07:47 schreef StateOfMind het volgende:
De vraag van de dag: voor hoeveel personen bestellen we de gourmetschotel?
pi_196855135
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 07:52 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als er met kerst niemand meer mag komen als ik uitspraken van onze Hugo lees.
  maandag 21 december 2020 @ 07:56:45 #181
38496 Perrin
pi_196855147
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 07:52 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Goede vraag
Omdat de IC's al op volle capaciteit draaien?
  maandag 21 december 2020 @ 07:56:51 #182
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855148
quote:
[ twitter ]
Goede vraag
Hmmmm.
Het was Van Dissel die alarm sloeg en kort daarna werd de huidige lockdown afgekondigd.

Nu is het weer Van Dissel die aan de bel trekt waarna plotsklaps een vliegverbod wordt afgekondigd.

Weten zij iets wat wij nog niet weten?
A murky, forgotten land.
pi_196855154
quote:

[..]

Uitje van de dag straks met de kinderen rookworst halen bij de slager!
  maandag 21 december 2020 @ 07:57:55 #184
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855155
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 07:51 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hoop niet dat de nieuwe variant erg airborne is anders zitten we in de hemel ook met die poespas ;(
Ik heb een toegangsverbod, dus dat wordt de hel.
Lekker warm en te heet voor het virus })
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 07:58:32 #185
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855160
quote:

[..]

Nul.
Ik wil die stank niet in huis hebben.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 08:00:03 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196855165
Gourmetten :')

Ga met je luie donder een dagje in de keuken staan, desnoods met een paar YouTube video’s.

Zo moeilijk is het niet hoor _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196855166
Zouden er echt nog mensen in paniek raken? Iedereen die ik spreek rept eigenlijk to-taal niet meer over Corona eerlijk gezegd.
pi_196855167
Straks is het wel de nieuwe wereldorde en dan hebben al die wappies gewoon gelijk.

En dan is BNW het nieuwe corona-forum en iedereen die een andere mening heeft verwijzen de mods door naar dit forumdeel want dat hoort daar niet thuis. Daar zijn ze wel real.
Go hard or go home
pi_196855171
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 07:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als er met kerst niemand meer mag komen als ik uitspraken van onze Hugo lees.
Toch lijkt me dat wel onwaarschijnlijk om nota bene een week na extreem ingrijpen er nog meer boven op te gooien.

Wekenlang is het eerst afwachten om te zien of maatregelen effect hebben en dan bij het meest extreme pakket vervolgens dat niet te doen.
pi_196855182
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 08:00 schreef F.Sinatra het volgende:
Zouden er echt nog mensen in paniek raken? Iedereen die ik spreek rept eigenlijk to-taal niet meer over Corona eerlijk gezegd.
Ik denk dat dit de mensen wel even op scherp zet.
Ben niet in paniek maar helemaal gevoelloos ben ik ook niet. Jij wel?
Go hard or go home
pi_196855188
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 07:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nul.
Ik wil die stank niet in huis hebben.
Lekker de ramen open, schijnt ook te helpen tegen Corona.
pi_196855192
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 08:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de mensen wel even op scherp zet.
Ben niet in paniek maar helemaal gevoelloos ben ik ook niet. Jij wel?
Eerlijk gezegd doet dit me niks nee...
Maar ik sta er sowieso heel simpel in en als ik het krijg, krijg ik het.

Men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2020 08:06:44 ]
pi_196855198
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:00 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Toch lijkt me dat wel onwaarschijnlijk om nota bene een week na extreem ingrijpen er nog meer boven op te gooien.

Wekenlang is het eerst afwachten om te zien of maatregelen effect hebben en dan bij het meest extreme pakket vervolgens dat niet te doen.
Het heeft ook weinig effect denk ik.
pi_196855210
quote:
Dat is nogal een verschil. Nee, niet in paniek verder ken ik to-taal niemand die NIET over corona praat. En iedereen houdt het ook bezig.

Beetje gek ook om er niet over te praten, terwijl iedereen met kapjes op loopt en alle winkels etc. dicht zijn. Of vind jij en je omgeving dat de normaalste zaak van de wereld?
pi_196855216
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Dat is nogal een verschil. Nee, niet in paniekm verder ken ik to-taal niemand die NIET over corona praat.
Dat kan natuurlijk.
pi_196855232
quote:
In mijn omgeving wel. Ik ken diverse mensen die op de SEH en IC werken en die zitten er echt compleet en totaal doorheen.
pi_196855236
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:07 schreef wpor het volgende:

[..]

Dat is nogal een verschil. Nee, niet in paniek verder ken ik to-taal niemand die NIET over corona praat. En iedereen houdt het ook bezig.

Beetje gek ook om er niet over te praten, terwijl iedereen met kapjes op loopt en alle winkels etc. dicht zijn. Of vind jij en je omgeving dat de normaalste zaak van de wereld?
Nouja, ik zie de noodzaak niet zo om telkens (over) hetzelfde te vertellen eigenlijk.
  maandag 21 december 2020 @ 08:13:12 #198
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855242
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In mijn omgeving wel. Ik ken diverse mensen die op de SEH en IC werken en die zitten er echt compleet en totaal doorheen.
Gelukkig is er in maart voor ze geklapt *O*
Waarna men er weer massaal schijt aan had.
A murky, forgotten land.
pi_196855245
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb IC 3 artsen in mijn directe familie. Maar die zijn blij als ze over iets anders kunnen praten.

Het zal per persoon verschillen hoe je ermee omgaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2020 08:14:05 ]
pi_196855255
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 06:52 schreef asco het volgende:
Toch vreemd dat het in Belgi helemaal zo slecht niet gaat.

https://www.hln.be/binnen(...)uisopnames~a543d9f3/
Daar heeft bijna iedereen 't al gehad. Valt weinig meer te infecteren over.
pi_196855256
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hmmmm.
Het was Van Dissel die alarm sloeg en kort daarna werd de huidige lockdown afgekondigd.

Nu is het weer Van Dissel die aan de bel trekt waarna plotsklaps een vliegverbod wordt afgekondigd.

Weten zij iets wat wij nog niet weten?
Daar vrees ik ook voor. Virus is wellicht hier ook al ontdekt en vandaar ook de onverwachte strenge lockdown vorige week. Nu VK wel veel van deze gevallen heeft meteen besloten om de VK meteen af te sluiten.

Je zou denken dat dit virus echt nog veel gevaarlijker is (besmettelijker en/of gevaarlijker).

We hopen uiteraard van niet.
pi_196855283
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 08:00 schreef Noek het volgende:
Straks is het wel de nieuwe wereldorde en dan hebben al die wappies gewoon gelijk.
[ afbeelding ]

En dan is BNW het nieuwe corona-forum en iedereen die een andere mening heeft verwijzen de mods door naar dit forumdeel want dat hoort daar niet thuis. Daar zijn ze wel real.
Niet real maar woke weet je wel...
pi_196855289
Dus we sluiten de UK hermetisch af. In 28 Days Later...

Toch vind ik het wel apart, de reactie op die nieuwe variant. Een weekje eerder of later vaccineren maakt niets uit, maar we sluiten wel het vliegverkeer midden in de nacht, een maatregel die eerder nagenoeg onmogelijk leek te zijn volgens Rutte.

Bijzondere week zo, vlak voor kerst.
pi_196855307
UK afsluiten is meer pesten vanwege de brexit.
De extra besmettelijke corona is hier al maanden.
pi_196855325
Laten we hopen dat we vanaf vandaag of morgen we positieve effecten van de lockdown in de dagcijfers zien.
  maandag 21 december 2020 @ 08:23:19 #206
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855330
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:21 schreef quirina het volgende:
De extra besmettelijke corona is hier al maanden een paar weken.
A murky, forgotten land.
pi_196855333
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:22 schreef Faraday01 het volgende:
Laten we hopen dat we vanaf vandaag of morgen we positieve effecten van de lockdown in de dagcijfers zien.
14000 besmettingen.
  maandag 21 december 2020 @ 08:25:02 #208
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196855346
quote:
Onder andere Australi, Canada, Turkije en Zwitserland hebben ook al een vliegverbod, geen van allen een EU-land.

Hier is meer aan de hand dan "pesten vanwege de Brexit".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 21 december 2020 @ 08:26:31 #209
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196855357
quote:
[ twitter ]
Goede vraag
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 01:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit, het BNW stuk, wat ik helemaal geen BNW materiaal meer vind ik deze tijden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 december 2020 @ 08:26:46 #210
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855361
Hoe gaat het eigenlijk in Iran met dit coronavirus?
Dat was in het prille begin, nog voor het in Europa was, al een grote shitshow met heel vel besmettingen en heel veel doden.

Hie is het daar de afgelopen maanden gegaan?
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 08:29:21 #211
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196855391
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:23 schreef quirina het volgende:

[..]

14000 besmettingen.
Waar kan ik dat teruglezen?
  maandag 21 december 2020 @ 08:29:36 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_196855394
quote:
Heb je een bron voor deze onzin?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_196855404
De verwachting is/was dat het na donderdag gaat dalen maar dat was voor de 70% variant.
Nu gaan we gewoon dood vanaf donderdag.
Go hard or go home
  maandag 21 december 2020 @ 08:32:48 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855418
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:30 schreef Noek het volgende:
De verwachting is/was dat het na donderdag gaat dalen maar dat was voor de 70% variant.
Nu gaan we gewoon dood vanaf donderdag.
Technisch gezien begint het dood gaan eigenlijk al meteen vanaf de dag dat je geboren bent :7
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 08:33:16 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855422
Wat een vrolijkheid op de vroege ochtend *O*
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 08:34:02 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855432
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier. Om 15.15u.
A murky, forgotten land.
  Redactie Games maandag 21 december 2020 @ 08:35:13 #217
181272 crew  Noppie2000
pi_196855441
Krijg steeds meer de neiging hier aluhoedjes uit te delen.
  maandag 21 december 2020 @ 08:36:22 #218
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196855452
quote:
6s.gif Op maandag 21 december 2020 08:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hier. Om 15.15u.
:D
  maandag 21 december 2020 @ 08:38:17 #219
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_196855470
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:35 schreef Noppie2000 het volgende:
Krijg steeds meer de neiging hier aluhoedjes uit te delen.
Nou, waarom op stel en sprong alles dicht mikken, een extreme maatregel, terwijl het niet gisteren ontdekt is ofzo. En ook allang in Nederland aanwezig is

Of ik snap het beleid gewoon niet meer

Ok, dat laatste sowieso nowadays
pi_196855471
quote:
[ twitter ]
Goede vraag
Hier het antwoord

https://www.rtlnieuws.nl/(...)dline-maandag-verder
pi_196855489
Super besmettelijk allemaal, dus allemaal een vaccin halen👍
  maandag 21 december 2020 @ 08:40:30 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855495
quote:
Afgelast -O-

Dan spring ik wel, mt Unox muts, onder een koude douche *O*
A murky, forgotten land.
pi_196855503
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Vanmiddag na drien
  maandag 21 december 2020 @ 08:41:43 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196855508
twitter
pi_196855509
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Afgelast -O-

Dan spring ik wel, mt Unox muts, onder een koude douche *O*
Het nieuwe Unox meisje jongens.
  maandag 21 december 2020 @ 08:42:24 #226
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_196855519
De kans dat de Britse variant hier al een vrij stevige positie heeft is natuurlijk aanwezig, maar het sluiten van het personenverkeer met het VK is de enige optie die je als regering hebt om in ieder geval nog iets te doen.

En dat het zo snel gebeurde is niet vreemd. Als deze variant inderdaad zo besmettelijk is, zou geen van de maatregelen die we de afgelopen 9 maanden genomen hebben voldoende zijn om exponentile groei te stoppen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat later blijkt dat de besmettelijkheid meevalt maar daar kun je alleen op hopen en niet op acteren.
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_196855522
Ik heb nog een Unox sjaal voor bij de muts.
  maandag 21 december 2020 @ 08:43:01 #228
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855526
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het nieuwe Unox meisje jongens.
Geloof mij, je hebt liever het Unox meisje :Y
Ik wel iig :9
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 08:44:27 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855545
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat klinkt als foute boel -O-
A murky, forgotten land.
pi_196855546
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Geloof mij, je hebt liever het Unox meisje :Y
Ik wel iig :9

Ik zal niet om pics vragen, bedankt voor de waarschuwing ;).

maandag 21 december 2020 @ 08:45:37 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855557
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik zal niet om pics vragen, bedankt voor de waarschuwing ;).

[ afbeelding ]
:9~
A murky, forgotten land.
pi_196855577
Dit is geen off-topic SC topic ;)
  maandag 21 december 2020 @ 08:48:41 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196855579
twitter

Het is wel een gedoe hoor in de UK nu. Zie je hoe afhankelijk landen van elkaar zijn.
  maandag 21 december 2020 @ 08:49:26 #234
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196855586
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat klinkt als foute boel -O-
Veel mutaties zijn ook onschuldig he.
pi_196855611
Misschien dat kerst te kort dag is, hoewel je het uiteraard morgen nog kan aankondigen als kabinet, maar zie nog wel een streep door oud en nieuw gaan gezien daar de inkopen waarschijnlijk nog niet voor gedaan zijn. Dus dat voor oud en nieuw er wel een visiteverbod of zoiets komt. Hoewel dat dan ook meer symboolpolitiek is, het is 1 dag en dan zou je nieuwjaarsdag ook meteen moeten meenemen in het verbod (hoewel dat wel vaak minder feest is met alcohol en zo)
pi_196855619
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Veel mutaties zijn ook onschuldig he.
Precies. En zoals het uitziet is het 'alleen' besmettelijker en niet erger qua ziektebeeld of niet ontvankelijk voor het vaccin. Dat is postief.
pi_196855620
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het is wel een gedoe hoor in de UK nu. Zie je hoe afhankelijk landen van elkaar zijn.
Verder zijn ze helemaal klaar voor een harde brexit :D
pi_196855644
quote:
[ twitter ]

UK pesten.
  maandag 21 december 2020 @ 08:55:54 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196855654
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef xFriendx het volgende:
Misschien dat kerst te kort dag is, hoewel je het uiteraard morgen nog kan aankondigen als kabinet, maar zie nog wel een streep door oud en nieuw gaan gezien daar de inkopen waarschijnlijk nog niet voor gedaan zijn. Dus dat voor oud en nieuw er wel een visiteverbod of zoiets komt. Hoewel dat dan ook meer symboolpolitiek is, het is 1 dag en dan zou je nieuwjaarsdag ook meteen moeten meenemen in het verbod (hoewel dat wel vaak minder feest is met alcohol en zo)
Visiteverbod komt er niet in NL. Hoogstens die avondklok van 20-6 op Oud en Nieuw. Die lag toch al op tafel.
  maandag 21 december 2020 @ 08:56:03 #240
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196855655
quote:
'Deze variant lijkt erg op wat we al kenden'

Hoogleraar moleculaire virologie Eric Snijder noemt de "drastische maatregelen" om reizigers uit het VK te weren opmerkelijk. Dat zei hij in het NOS Radio 1 Journaal. In het VK is sprake van een nieuwe variant van het coronavirus, waarbij een twintigtal veranderingen in het virusgenoom is zijn ontdekt. Snijder: "Op een totaal van 30.000, dus dat is nog steeds heel weinig. Dat suggereert dat deze variant van het virus erg lijkt op wat we al kenden."

De hoogleraar benadrukt wel dat hij nog geen laboratoriumresultaten heeft gezien van de nieuwe coronavariant, om goed te kunnen inschatten wat er precies aan het virus is veranderd, maar "het contrast met dit voorjaar, toen het virus uit Noord-Itali onze kant op begon te bewegen, is best opvallend", zegt Snijder over de genomen maatregelen.

Virussen muteren continu, zegt hij. "Vaak veranderen de eigenschappen dan niet of nauwelijks. Incidenteel heeft een mutatie een positief effect op een virus, zoals een betere verspreiding."

Snijder denkt dat de invloed van deze mutatie op het coronavaccin meevalt. "Het is zeer onwaarschijnlijk dat een paar kleine veranderingen in het virale oppervlakte-eiwit betekenen dat een vaccin slechter of helemaal niet meer werkt."
Bron: NOS
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_196855663
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Visiteverbod komt er niet in NL. Hoogstens die avondklok van 20-6 op Oud en Nieuw. Die lag toch al op tafel.
Wie zegt dat?
  maandag 21 december 2020 @ 08:57:14 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196855670
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:56 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Hmm, wel positief. Anderzijds snap ik niet dat deze hoogleraar het gaat downplayen, en de Engelsen -die geen belang hebben bij paniek- het zo opkloppen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 21 december 2020 @ 08:57:26 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855674
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is er dan op 20 juni?
:7
A murky, forgotten land.
pi_196855676
Oh jaaaaa een visite verbod met oud en nieuw jaaaaaaaa :9~
  maandag 21 december 2020 @ 08:58:12 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196855680
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 08:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Ik :P
pi_196855681
quote:
[ twitter ]

Ik denk ook niet dat het volledig los te zien is van brexit. De dag van het overschrijden van de EU deadline en 1,5 week voor een harde brexit laten we even de gevolgen zien.
pi_196855685
Het is gewoon UK treiteren.
pi_196855699
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 23:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En als mensen niet willen luisteren, tot op het (hypothetische) punt dat de ziekenhuizen het echt niet meer aan kunnen en de doden alleen in hun huis, op straat en op de stoep van het ziekenhuis liggen? Denk aan situaties als Bergamo, Siberi, Bolivia, etcetera?

Niet als doembeeld bedoeld, maar ik vraag me af of er voor jou dan echt geen punt is waarop je zegt van vooruit, voer die maatregelen maar in.

Mijn afweging daarin is dat we beter vijf weken echt volledig op slot kunnen, zodat we hopelijk weer een paar maanden enigszins kunnen draaien. En dat dan in plaats van steeds maar verlengen van een halve lockdown, zoals in het voorjaar.
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Alsof dat in landen als Frankrijk of Italie wel 'thuishoort'. Nood breekt wet of gewoonte. Ik denk dat als de cijfers niet gaan dalen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dat opsluiten de enige resterende optie is. De ziekenhuizen kunnen weinig tot niets meer hebben.
Even als reactie op beiden, lag al te dromen over andere dingen dan Covid-19 :)

Nee, zo'n lockdown hoort daar ook niet thuis. Ik denk wel dat we overschatten wat de impact van een harde lockdown is zonder de daadwerkelijk vitale sector te raken. Er werken zo'n 3.2 miljoen mensen in de vitale sector, voor wie het in een flink aantal gevallen moeilijk of onmogelijk is om thuis te werken. Laten we even stellen dat zo'n 2 miljoen van die mensen niet thuis kunnen werken, waardoor hun reisbewegingen door zullen gaan.

Die reisbewegingen stoppen houdt in dat je voedseltoevoer, informatievoorziening vanuit de overheid, nutsvoorzieningen etc in het geding komen, wat voor veel grotere problemen zorgt.

Maargoed, laten we eens zeggen dat we in volledige lockdown gaan. Als de "basis" R van deze mutatie zoveel hoger is dan van degene die we tot nu toe hadden betekent het dat zelfs met een harde lockdown deze boven de 1 hangt, misschien zelfs wel boven de 1.5. Dit aangezien we niet verder zijn gekomen dan 0.7 met goed weer in maart.

Het is gewoonweg niet mogelijk het land op slot te gooien, dus ga je geen 5 weken in die "harde" lockdown, maar tot het weer beter weer is. Dus, dan zitten we tot maart/april in die harde lockdown. Dat lijkt me ook geen optie.
pi_196855706
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef xFriendx het volgende:
De Jonge heeft al aangegeven geen reden voor verscherping te zien voor de kerst

https://nos.nl/artikel/23(...)k-wel-zorgelijk.html
  maandag 21 december 2020 @ 09:01:23 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855716
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 08:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. En zoals het uitziet is het 'alleen' besmettelijker en niet erger qua ziektebeeld of niet ontvankelijk voor het vaccin. Dat is postief.
Dat het qua ziektebeeld niet erger was dan de huidige, en dat het zeer waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor de vaccins was gisteren al naar buiten gebracht.
Dat het besmettelijker is is wel een 'dingetje' gezien de zorg die al tijden kraakt, en het laatste wat zij kunnen gebruiken is een nog besmettelijkere variant.
Immers, hoe besmettelijker, hoe meer mensen besmet raken (duh), hoe meer mensen er vroeg of laat in het ziekenhuis belanden.
A murky, forgotten land.
pi_196855725
Rusland snoert mondjes: vaccin 91% effectief.
pi_196855728
Ja maar dat kan ook zo weer op slag van kakken weer veranderen.
Krijgen we weer een speech vanuit het torentje.
  maandag 21 december 2020 @ 09:02:29 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196855733
Wat ik dan niet snap: het zorgpersoneel loopt op zijn laatste benen (nou ja, dat snap ik dus wel), maar de enige potentile uitweg moeten ze niet hebben. Of althans: nog geen 40% staat direct positief tegen een vaccin. De lage bereidheid onder zorgpersoneel zal, ben ik bang, ook geen positief effect hebben op de bereidheid onder de rest van de mensen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196855748
quote:

[..]

Dat is eigenlijk dus een worst case scenario.
Zorgvraag stijgt en zorgduur niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196855763
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
Wat ik dan niet snap: het zorgpersoneel loopt op zijn laatste benen (nou ja, dat snap ik dus wel), maar de enige potentile uitweg moeten ze niet hebben. Of althans: nog geen 40% staat direct positief tegen een vaccin. De lage bereidheid onder zorgpersoneel zal, ben ik bang, ook geen positief effect hebben op de bereidheid onder de rest van de mensen.
[ afbeelding ]
Ik mis in dit soort enqutes welk zorgpersoneel twijfelt. Gaat het ook om ziekenhuispersoneel of vooral om thuiszorgmedewerkers die meer vatbaar zijn voor feesboek complotgeneuzel?
pi_196855767
quote:

[..]

Ja, maar een besmettelijker virus betekent wel dat de vaccinatie-graad onder de bevolking hoog moet zijn.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:04:51 #257
5428 crew  miss_sly
pi_196855773
Vo
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hmm, wel positief. Anderzijds snap ik niet dat deze hoogleraar het gaat downplayen, en de Engelsen -die geen belang hebben bij paniek- het zo opkloppen.
Vooral omdat hij zelf aangeeft er eigenlijk nog niets van gezien te hebben, dus puur theoretisch.
Natuurlijk muteert een virus, en veranderen de eigenschappen dan nauwelijks, maar het kn wel een positief effect op het virus hebben. Dus onderzoek de boel eerst voor je zegt dat je de paniek niet snapt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196855776
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik mis in dit soort enqutes welk zorgpersoneel twijfelt. Gaat het ook om ziekenhuispersoneel of vooral om thuiszorgmedewerkers die meer vatbaar zijn voor feesboek complotgeneuzel?
Waarom denk je dat laatste?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 21 december 2020 @ 09:05:07 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196855778
quote:

[..]

Goeie vraag, ik heb geen idee. Onderzoek komt van de FNV, misschien is er op hun site meer te vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196855779
quote:
[ twitter ]

Voorproefje voor de no-deal Brexit...
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:09:55 #261
5428 crew  miss_sly
pi_196855834
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit doet me wel een beetje denken aan een scene uit een apocalyptische film: een onderzoeker die bezig is met het onderzoeken van een streng SARS-COV-2 en onder de microscoop ziet hoe er ineens 17 mutaties tegelijk voor zijn ogen in de streng optreden. Waarna de onderzoeker verschrikt opspringt, stamelend met collega's overlegt, die ook even een blik werpen via de microscoop en iemand lijkbleek de telefoon oppakt om de minister-president te bellen.
pi_196855840
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, maar een besmettelijker virus betekent wel dat de vaccinatie-graad onder de bevolking hoog moet zijn.
We moeten gewoon zsm alle kwetsbaren en mensen in vitale beroepen vaccineren.
Dan tackle je het overspoelen van de zorg probleem en boeit het aantal besmettingen niet meer.

Zolang het vaccin werkt voor die mutatie (wat geroepen wordt) is het dan toch opgelost.
pi_196855841
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat het qua ziektebeeld niet erger was dan de huidige, en dat het zeer waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor de vaccins was gisteren al naar buiten gebracht.
Dat het besmettelijker is is wel een 'dingetje' gezien de zorg die al tijden kraakt, en het laatste wat zij kunnen gebruiken is een nog besmettelijkere variant.
Immers, hoe besmettelijker, hoe meer mensen besmet raken (duh), hoe meer mensen er vroeg of laat in het ziekenhuis belanden.
Natuurlijk. Vandaar mijn "" bij alleen.
pi_196855853
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk dus een worst case scenario.
Zorgvraag stijgt en zorgduur niet
Is het niet worst case wanneer het n besmetterlijker, n erger ziekteverloop (niet dodelijk want dat is 'gunstig' voor uitroeiing), n niet vaccineerbaar is?
pi_196855857
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan tackle je het overspoelen van de zorg probleem en boeit het aantal besmettingen niet meer.

Zolang het vaccin werkt voor die mutatie (wat geroepen wordt) is het dan toch opgelost.
Dat laatste wist ik niet. Mooi. :)
pi_196855867
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:58 schreef quirina het volgende:
Wat een volstrekte onzin.
pi_196855876
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En tot die tijd?
pi_196855880
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 09:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Is het niet worst case wanneer het n besmetterlijker, n erger ziekteverloop (niet dodelijk want dat is 'gunstig' voor uitroeiing), n niet vaccineerbaar is?
Dat is de perfect storm
pi_196855882
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens mij is hij niet aan downplayen:
quote:
Virussen muteren continu, zegt hij. "Vaak veranderen de eigenschappen dan niet of nauwelijks. Incidenteel heeft een mutatie een positief effect op een virus, zoals een betere verspreiding."

Snijder denkt dat de invloed van deze mutatie op het coronavaccin meevalt. "Het is zeer onwaarschijnlijk dat een paar kleine veranderingen in het virale oppervlakte-eiwit betekenen dat een vaccin slechter of helemaal niet meer werkt."
Hij zegt "Incidenteel heeft een mutatie een positief effect op een virus, zoals een betere verspreiding". Daarmee onderschrijft hij de beweringen vanuit het VK. Tot 70% besmettelijker.

Het enige waar hij positief over is, is het feit dat een vaccin niet slechter of niet zal werken en daarover heb ik ook nog niks gehoord uit het VK dat dit tegenspraakt
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:14:11 #270
5428 crew  miss_sly
pi_196855884
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:58 schreef quirina het volgende:
En landen als Turkije, Australie, Zwisterland, Saudi Arabie en Iran doen daar bijvoorbeeld ook vol overgave aan mee, omdat.....?
  maandag 21 december 2020 @ 09:14:48 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855897
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En tot die tijd?
Paniek

A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 09:15:50 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855918
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En landen als Turkije, Australie, Zwisterland, Saudi Arabie en Iran doen daar bijvoorbeeld ook vol overgave aan mee, omdat.....?
Het is een complot, snap dat dan 8-)

*zet alumuts weer op
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 09:16:16 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196855928
Die 70% besmettelijker, hoe hard zijn die cijfers intussen (geverifieerd onafhankelijk onderzoek) of is dit weer een getal dat grotendeels een eigen leven is gaan leiden.
  maandag 21 december 2020 @ 09:17:10 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196855940
quote:
[ afbeelding ]
Onder zorgpersoneel werken ook jongere mensen he, en vanuit dat oogpunt is een lagere bereidheid/kritische houding goed te begrijpen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 21 december 2020 @ 09:17:56 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196855948
quote:

[..]

Hihi, de eerste scherpe opmerking van jouw die ik hier lees.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196855968
quote:
[ afbeelding ]
Bron van dat onderzoek zou wel handig zijn ;)
pi_196855977
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:56 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Hij maakt zo'n beetje alleen maar aannames. Nutteloos artikel.
pi_196855978
Een heel spannend dagje vandaag. Er zal meer info komen over de eigenschappen van de mutatie. Het virus wordt als het goed is vandaag goedgekeurd en er is crisisoverleg binnen Europa. Heel benieuwd wat daar de insteek van is en wat daar uit gaat komen.

Vroeger in mijn jeugd stond ik voor mijn gevoel vaak op het natuur ijs in de kerstvakantie. Nu begeven we ons met z'n allen op glad ijs. Ergens denk ik dat ze kerst toch verder aan banden gaan leggen. Zou jammer zijn, maar wellicht wel terecht.
  maandag 21 december 2020 @ 09:20:08 #279
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196855983
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef miss_sly het volgende:
Vo
[..]

Vooral omdat hij zelf aangeeft er eigenlijk nog niets van gezien te hebben, dus puur theoretisch.
Natuurlijk muteert een virus, en veranderen de eigenschappen dan nauwelijks, maar het kn wel een positief effect op het virus hebben. Dus onderzoek de boel eerst voor je zegt dat je de paniek niet snapt.
Ik onderzoek niks, want daar ontbeer ik de kennis en vaardigheden voor, en ook mis ik de tijd en snelheid om die vuistdikke rapporten door te lezen. Ik stel alleen vast dat de Engelsen er behoorlijke ruchtbaarheid geven aan deze mutatie, terwijl zij zichzelf nu hiermee lijken te isoleren, en dat een hoogleraar hier -die geen belang heeft- juist maant tot kalmte.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196855984
quote:

[..]

Dat staat er gewoon bij. UMC zit het hoogste, jeugzorg en VVT het laagste.

In lijn met jouw verwachtingen dus.
- verwijderd door admin -
pi_196855997
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 07:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

ls het 70% meer is is dat wel een probleem natuurlijk.. maar dat is wel een dikke “als”.
Het is tot 70%, dat zou dus ook een uitschieter kunnen zijn.
blablablabla
  Redactie Sport maandag 21 december 2020 @ 09:21:33 #282
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196856009
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is tot 70%, dat zou dus ook een uitschieter kunnen zijn.
Dat bedoel ik, is een dikke 'als' en misschien zijn er wel andere verklaringen voor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 21 december 2020 @ 09:21:53 #283
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196856015
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:19 schreef aartstyle het volgende:
Een heel spannend dagje vandaag. Er zal meer info komen over de eigenschappen van de mutatie. Het virus wordt als het goed is vandaag goedgekeurd en er is crisisoverleg binnen Europa. Heel benieuwd wat daar de insteek van is en wat daar uit gaat komen.

Vroeger in mijn jeugd stond ik voor mijn gevoel vaak op het natuur ijs in de kerstvakantie. Nu begeven we ons met z'n allen op glad ijs. Ergens denk ik dat ze kerst toch verder aan banden gaan leggen. Zou jammer zijn, maar wellicht wel terecht.
Kunnen ze dat virus dan niet gewoon beter afkeuren/
Scheelt ons een hoop ellende :Y
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:21:57 #284
5428 crew  miss_sly
pi_196856019
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik onderzoek niks, want daar ontbeer ik de kennis en vaardigheden voor, en ook mis ik de tijd en snelheid om die vuistdikke rapporten door te lezen. Ik stel alleen vast dat de Engelsen er behoorlijke ruchtbaarheid geven aan deze mutatie, terwijl zij zichzelf nu hiermee lijken te isoleren, en dat een hoogleraar hier -die geen belang heeft- juist maant tot kalmte.
Mijn 'je' was gericht aan de hoogleraar in kwestie. Hij heeft nog geen laboratoriumuitslag gezien, en toch downplayt hij de boel. Dat vind ik merkwaardig.
pi_196856020
quote:

Spannend.... Het virus wordt goedgekeurd!
  maandag 21 december 2020 @ 09:22:09 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196856024
quote:

Je bedoelt het Pfizer vaccin zeker ;)
  maandag 21 december 2020 @ 09:23:09 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196856036
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn 'je' was gericht aan de hoogleraar in kwestie. Hij heeft nog geen laboratoriumuitslag gezien, en toch downplayt hij de boel. Dat vind ik merkwaardig.
Aah op die manier, ja dan staan we op dezelfde lijn.
Ik geloof die hoogleraar graag, maar dat de Engelsen zo waarschuwen (wat best netjes is, hadden de Chinezen dat maar gedaan) zal dan wel niet voor niks zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 21 december 2020 @ 09:24:28 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196856061
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik geloof die hoogleraar graag, maar dat de Engelsen zo waarschuwen (wat best netjes is, hadden de Chinezen dat maar gedaan) zal dan wel niet voor niks zijn.
Inderdaad.
De Engelsen hadden hier niks mee te winnen. Alleen maar te verliezen.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 09:25:23 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196856075
quote:

[..]

De Chinezen hebben ook wel gewaarschuwd, maar toen zij al deuren gingen dichtlassen in Wuhan riepen wij hier nog dat het toch nooit naar Nederland zou komen.
  maandag 21 december 2020 @ 09:27:33 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196856105
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De Chinezen hebben ook wel gewaarschuwd, maar toen zij al deuren gingen dichtlassen in Wuhan riepen wij hier nog dat het toch nooit naar Nederland zou komen.
Ze gingen waarschuwen op het moment dat de geest al uit de fles was. Ze konden ook niets anders meer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 21 december 2020 @ 09:27:54 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196856110
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Onder zorgpersoneel werken ook jongere mensen he, en vanuit dat oogpunt is een lagere bereidheid/kritische houding goed te begrijpen.
Houden ze dan ook op met klagen over te hoge werkdruk vanwege corona?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196856127
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
  maandag 21 december 2020 @ 09:32:03 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196856168
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
Figures :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 21 december 2020 @ 09:32:39 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196856177
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, en ook niet met klagen over de te lage salrissen in relatie tot de super hoge werkdruk. En ook de aanhoudende stroom aan facebook icons met daarin #ik zorg zullen blijven vrees ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196856193
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Figures :P
Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
  maandag 21 december 2020 @ 09:34:45 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196856199
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 09:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, en ook niet met klagen over de te lage salrissen in relatie tot de super hoge werkdruk. En ook de aanhoudende stroom aan facebook icons met daarin #ik zorg zullen blijven vrees ik.
Oh die salarissen hebben ze nog wel gelijk in wellicht.

Maar ga inderdaad niet lopen klagen op Facebook dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en voor volle ziekenhuizen zorgen, met alle drama die daarbij hoort en waar ze mee in aanraking komen, als je zelf te bedonderd bent om het vaccin te nemen dat dit zeer waarschijnlijk allemaal beindigt :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 21 december 2020 @ 09:35:50 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196856216
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar ga inderdaad niet lopen klagen op Facebook dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en voor volle ziekenhuizen zorgen, met alle drama die daarbij hoort en waar ze mee in aanraking komen, als je zelf te bedonderd bent om het vaccin te nemen dat dit zeer waarschijnlijk allemaal beindigt :D
Ik hoop dat een van die bijwerkingen van die vaccins is dat ze stoppen met zeuren en weer gewoon hup aan het werk gaan.

Zou ook goed zijn voor docenten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196856221
quote:

[..]

Het is de arrogantie van de Nederlandse wetenschap. Alsof die Engelsen in hun modellen geen rekening houden met superspreadevents die deze variant liet groeien ipv een mutatie. Die zijn echt niet gek. Als je dan zo'n Nederlander hoort die allea downplayed op basis van gevoelens en aannames is dat echt treurig.
  maandag 21 december 2020 @ 09:36:23 #299
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196856226
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat heeft toch niks met elkaar te maken?
Als iedereen een vaccin neemt, hoeveel Corona patinten liggen er dalijk dan nog in het ziekenhuis?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196856253
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het eindigt waarschijnlijk ook als wij een paar specifieke groepen enten, zoals bij de griepprik.
pi_196856264
Kwam op reddit nog even deze uitleg over de vraag waarom deze variatie nu opeens/pas zo'n nieuws is:

quote:
They only found out about the strain being more infectious this week. UK sequences 10% of ALL cases so they have an amazingly large database (one of the highest % of cases in Europe/world that get sequenced). After they found out about this variant in the last week, they looked through the database and the earliest patient with it was on the 20th of September. New variants rise and disappear all the time and we don't usually know how different they are epidemiologically wise. It was just this week that they found out this variant possibly changes the transmissibility.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')