SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.So we just called him Fred
Je zou bijna gaan denken dat het één met het ander te maken heeft.quote:Op zondag 20 december 2020 21:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het VK wordt wel vies gecorred zeg. En dat net voor Brexit.
Dit heeft imho meer te maken met politieke redenen dan daadwerkelijk virus bestrijden.quote:Op zondag 20 december 2020 21:53 schreef RedFever007 het volgende:
Een jaar na dato en we gaan toch maar eens wat vliegverkeer minimaliserennu de rest van de onnodige vervoersbewegingen in Europa nog aan banden leggen
Grote groep gaat alsnog kerst vieren, ook al zegt het kabinet dat ze het niet mogen.quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Zal mij niks verbazen als straks blijkt dat het toenemende aantal besmettingen ook hier komt door een mutatie en dat het OMT en kabinet hadden gedacht dat ze de kerst wel konden halen zonder ingrijpen.
Ik kijk niet verbaasd op kerst deze week nog gecanceld wordt in Nederland.
Zou wat zijn. Dan gaan er hier vast mensen roepen dat het kabinet aan had moeten zien komen dat er een besmettelijkere mutatie zou ontstaan.quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Zal mij niks verbazen als straks blijkt dat het toenemende aantal besmettingen ook hier komt door een mutatie en dat het OMT en kabinet hadden gedacht dat ze de kerst wel konden halen zonder ingrijpen.
Kans lijkt me groot. Ik verdenk harde brexiters ervan hun lichaam te hebben volgepompt met corona en toen voor de magnetron zijn gaan staan.quote:Op zondag 20 december 2020 21:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan denken dat het één met het ander te maken heeft.
Ze willen de geboorte van Jezus na 2000 jaar geleden tegen houden?quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Ongetwijfeld, beter iets dan niets.quote:Op zondag 20 december 2020 21:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Grote groep gaat alsnog kerst vieren, ook al zegt het kabinet dat ze het niet mogen.
Spaanse griep taferelenquote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef pussycatdoll het volgende:
"Clinicians have been providing anecdotal evidence of a shift in the clinical epidemiological picture – in particular noting that they are seeing a larger proportion of younger patients with no comorbidities presenting with critical illness," said Mkhize. The evidence "strongly suggests that the current second wave we are experiencing is being driven by this new variant".
https://www.iol.co.za/wee(...)56-a094-8c1c1516ab0d
Zag hier vanmiddag iets over de Zuid-Afrikaanse variant en daarbij stond iets over dat jongeren harder getroffen zouden worden maar niet in welk opzicht. Bij deze.
Maar ze hebben toch ingegrepen voor de kerst?quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Ja, post-vitale abortussen zijn het helemaal tegenwoordigquote:Op zondag 20 december 2020 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ze willen de geboorte van Jezus na 2000 jaar geleden tegen houden?
Ik kan eerlijk zeggen dat als het kabinet zegt blijf allemaal alleen thuis met kerst, of met je eigen huishouden, ik zeker een dag wel mensen wil zien, want ik woon alleen en drie dagen alleen zitten vind ik niet menselijk (tegenover iedereen die wel rond de boom zit met zijn gezin ed)quote:Op zondag 20 december 2020 22:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, beter iets dan niets.
De brandweer stopt ook niet met blussen als blijkt dat ze niet alles kunnen redden.
Voor sommige mensen kan het nu eenmaal niet hard genoeg zijn.quote:Op zondag 20 december 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch ingegrepen voor de kerst?
Yep. Nog strengere lockdown incoming in 1.2.3...quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Laat ik het anders zeggen: ze dachten het te kunnen zonder burgers elke vorm van bezoek te ontzeggen met kerst, ofwel een kerst thuis, in eigen huishouden.quote:Op zondag 20 december 2020 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar ze hebben toch ingegrepen voor de kerst?
WC papier: Checkquote:Op zondag 20 december 2020 22:04 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yep. Nog strengere lockdown incoming in 1.2.3...
Even puur praktisch. Hoe wou je kerst cancelen?quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Politie aan de deur om je kerstboom op te halen. Simpel.quote:Op zondag 20 december 2020 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even puur praktisch. Hoe wou je kerst cancelen?
Dat hadden ze ook aan moeten zien komen want dat is vrij normaal bij virussen. Meestal is de mutatie wel zwakker.quote:Op zondag 20 december 2020 21:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou wat zijn. Dan gaan er hier vast mensen roepen dat het kabinet aan had moeten zien komen dat er een besmettelijkere mutatie zou ontstaan.
Hoe doe je dat de rest van het jaar dan? Dan zit je wel meer dan drie alleen lijkt me.quote:Op zondag 20 december 2020 22:03 schreef popje het volgende:
Ik kan eerlijk zeggen dat als het kabinet zegt blijf allemaal alleen thuis met kerst, of met je eigen huishouden, ik zeker een dag wel mensen wil zien, want ik woon alleen en drie dagen alleen zitten vind ik niet menselijk (tegenover iedereen die wel rond de boom zit met zijn gezin ed)
Permanent preventief in lockdown dus, want ja, er kan een mutatie ontstaan. Ok.quote:Op zondag 20 december 2020 22:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat hadden ze ook aan moeten zien komen want dat is vrij normaal bij virussen.
And so it begins. De wereld gaat op slot.quote:Op zondag 20 december 2020 22:00 schreef capricia het volgende:
Turkije weigert nu ook vluchten vanuit NL.
Door de snelheid en de omvang waarmee Europese landen nu ingrijpen geeft te denken dat het niet zomaar een mutatie is.quote:Op zondag 20 december 2020 22:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Sommige landen nemen het echt serieus...
Figuurlijk taalgebruikquote:Op zondag 20 december 2020 22:06 schreef trein2000 het volgende:
Even puur praktisch. Hoe wou je kerst cancelen?
De Kerstpolitiequote:Op zondag 20 december 2020 22:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Politie aan de deur om je kerstboom op te halen. Simpel.
Ik zou er in deze geen moeite mee hebben als de EU een wat slagvaardiger mandaat zou hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
And so it begins. De wereld gaat op slot.
Geen pasta?quote:Op zondag 20 december 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
WC papier: Check
Diepvries: Check
Fok!: Check
Waarom zouden die paar dagen dan nog verschil maken?quote:Op zondag 20 december 2020 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoe doe je dat de rest van het jaar dan? Dan zit je wel meer dan drie alleen lijkt me.
Je hebt hele jaar al mensen kunnen en mogen zien, dan overleef je een paar dagen zonder toch wel?
Idd.. Ze duiken er vol op na tig mutaties. Deze is wel een dingetje denk ik. Maarja, misschien valt het mee.quote:Op zondag 20 december 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Door de snelheid en de omvang waarmee Europese landen nu ingrijpen geeft te denken dat het niet zomaar een mutatie is.
Ik zou het iets anders doen. Permanent geen lockdown want er zal toch een mutatie ontstaan bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 22:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Permanent preventief in lockdown dus, want ja, er kan een mutatie ontstaan. Ok.
Gaat never nooit niet gebeuren. Al was het maar omdat je om dat enigszins te handhaven het leger de straat op moet sturen. Dat ga je in Nederland niet zien.quote:Op zondag 20 december 2020 22:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Figuurlijk taalgebruik
Algeheel straatverbod, avondklok, de dagen als autoloze zondag bestempelen, burgers oproepen thuis te blijven. Genoeg mogelijkheden.
Ik wel.quote:Op zondag 20 december 2020 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou er in deze geen moeite mee hebben als de EU een wat slagvaardiger mandaat zou hebben.
De paar maanden na 27 december in je eentje overleef je toch ook wel? Laten we nu niet doen alsof menselijk contact iets belangrijks is.quote:Op zondag 20 december 2020 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zouden die paar dagen dan nog verschil maken?
Leuk om kerst te 'cancelen', maar wat doe je na 27 december dan?
Ben je bekend met het subsidiariteitsbeginsel?quote:Op zondag 20 december 2020 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou er in deze geen moeite mee hebben als de EU een wat slagvaardiger mandaat zou hebben.
Ieder voor zich dan maar.quote:
Het is nog geen oorlogquote:
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De paar maanden na 27 december in je eentje overleef je toch ook wel? Laten we nu niet doen alsof menselijk contact iets belangrijks is.
Veel mensen zitten exact op die dagen de ene dag met de eigen familie en de volgende met schoonfamilie, of andersom.quote:Op zondag 20 december 2020 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zouden die paar dagen dan nog verschil maken?
Geen idee, ik ben geen onderdeel van het OMT of het kabinet.quote:Leuk om kerst te 'cancelen', maar wat doe je na 27 december dan?
Ja, als het gebeurd verwacht ik dat woensdag.quote:Op zondag 20 december 2020 22:16 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nog een persconferentie of moment aankomende dagen voor kerst?
Ja. ken ik. Ik vind het prima hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je bekend met het subsidiariteitsbeginsel?
Dat klopt ook, ik heb in de eerste lockdown ook veel alleen thuis gezeten maar toen was het nieuw en kon je ook 's avonds makkelijker naar buiten. Op een moment dat veel mensen in de wereld bij elkaar zijn op een moment en samen rond de boom zitten, vind ik het uiteraard moeilijker om alleen te zijn dan ten opzichte van andere dagen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoe doe je dat de rest van het jaar dan? Dan zit je wel meer dan drie alleen lijkt me.
Je hebt hele jaar al mensen kunnen en mogen zien, dan overleef je een paar dagen zonder toch wel?
Anders ben je altijd van harte welkom om bij ons aan te schuiven (geen grapje)quote:Op zondag 20 december 2020 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk zeggen dat als het kabinet zegt blijf allemaal alleen thuis met kerst, of met je eigen huishouden, ik zeker een dag wel mensen wil zien, want ik woon alleen en drie dagen alleen zitten vind ik niet menselijk (tegenover iedereen die wel rond de boom zit met zijn gezin ed)
Alleen als deze mutatie echt een ding blijkt. Ik verwacht niet per se een persconferentie om mensen een fijne kerst te wensen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:16 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nog een persconferentie of moment aankomende dagen voor kerst?
Zeker weten. Verscherpte maatregelen komen er nog voor kerst.quote:Op zondag 20 december 2020 22:16 schreef Sfancta het volgende:
Ja, want als je open grenzen hebt is het inderdaad handiger om het eventueel afsluiten van grenzen op nationaal niveau te regelen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
oeh autoloze zondag is een slim idee zegquote:Op zondag 20 december 2020 22:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Figuurlijk taalgebruik
Algeheel straatverbod, avondklok, de dagen als autoloze zondag bestempelen, burgers oproepen thuis te blijven. Genoeg mogelijkheden.
Gezien de ontwikkelingen van het aantal besmettingen hebben we de laatste maanden prima kunnen genieten van menselijk contact...quote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
De paar maanden na 27 december in je eentje overleef je toch ook wel? Laten we nu niet doen alsof menselijk contact iets belangrijks is.
* Nee menselijk contact, dat is zoooo 2019, via een beeldscherm is het nieuwe socializen, voor eeuwig! Zo handig, hoef je nooit meer de deur uit! Voor eeuwig alleen thuis op de bank! * Ends sarcastic tonequote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die andere 363 dagen van het jaar wel?quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Met Kerst zou niemand alleen moeten zijn.
We kunnen nog niet eens slagvaardig direct de Action sluiten, laat staan een heel land ophokken.quote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat never nooit niet gebeuren. Al was het maar omdat je om dat enigszins te handhaven het leger de straat op moet sturen. Dat ga je in Nederland niet zien.
Uiteindelijk is dit ook geen ebola hè?
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Als het nodig is kan Nederland echt wel opgehokt worden.quote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We kunnen nog niet eens slagvaardig direct de Action sluiten, laat staan een heel land ophokken.
Haha lief, maar ik heb leuke afspraken (binnen de regels) staan met familie en vrienden gelukkig. Alleen als die allemaal geannuleerd worden kies ik er eentje uit en blijf ik verder thuis.quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Anders ben je altijd van harte welkom om bij ons aan te schuiven (geen grapje)
Met Kerst zou niemand alleen moeten zijn.
Weten we ook eens hoe de gemiddelde kip in NL zich voeltquote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Als het nodig is kan Nederland echt wel opgehokt worden.
Daar zit wel een grens aan natuurlijk. Met de huidige naleving kan dat wel ja.quote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Als het nodig is kan Nederland echt wel opgehokt worden.
De wilskracht om het virus de deur uit te werken is bijzonder laag idd.quote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar zit wel een grens aan natuurlijk. Met de huidige naleving kan dat wel ja.
Maar als de bevolking echt afhaakt houdt dat uiteindelijk ook wel op natuurlijk.
Die zijn al afgehaakt. Ergens in maart/april al.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
Maar als de bevolking echt afhaakt houdt dat uiteindelijk ook wel op natuurlijk.
Dat is een Canadese hoax met een baard. En net Ali B, om de haverklap duikt ie weer ergens op.quote:Op zondag 20 december 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is dit voor doemwereldbeeld?
Positief blijven denken!quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Hoe slechter het de aankomende weken gaat, hoe meer ruimte er is voor verbetering in de periode daarna.
Nee. Wat je ziet is een klassiekertje. Je ziet hem overal, in de sport, in de politiek en ook in deze.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef Fred het volgende:
[..]
De wilskracht om het virus de deur uit te werken is bijzonder laag idd.
"Liever met kerst oma besmetten dan volgend jaar snel uit deze ellendige situatie" lijkt het wel.
Eerst kerst vieren hè...quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje alsof veel landen nu in paniek schieten omdat andere landen dat doen (met vluchten blokkeren). Maar aan de andere kant is het beter om meteen actie te ondernemen natuurlijk.
Ik heb er ook een vreemd gevoel bij eigenlijk..quote:Op zondag 20 december 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Door de snelheid en de omvang waarmee Europese landen nu ingrijpen geeft te denken dat het niet zomaar een mutatie is.
Dat blijkt niet uit de cijfers. Het is wel minder vanzelfsprekend en met minder enthousiasme. Maar echt afhaken is maar een klein deel.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Die zijn al afgehaakt. Ergens in maart/april al.
"Ja, virus dit dat, maar ik/wij..."
Altijd weer die "maar"...
Ja, en dan nog de vraag wat jij en mass noemt. Als de regering zegt iedereen opgehokt en 10 tot 20% zegt bekijkt het maar en zorgt ook nog voor wat weerspannigheid als de sterke arm der wet hen probeert te corrigeren, dan gaat het al niet werken.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.
Das nog steeds een gebrek aan wilskracht.quote:Op zondag 20 december 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Als je dan toch nog weer een klap krijgt is daar weer bovenop komen gewoon veel lastiger. Doe je weinig tegen.
Als je de presentaties van de NCTV wat doorbladert is de impliciete conclusie dat het omslagpunt zo rond de helft ligt. Als de meerderheid “compliant” is dan krijgt de zwaardmacht het er nog wel onder.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.
Zo is datquote:
dat vroeg ik mij dus ook af??quote:Op zondag 20 december 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is dit voor doemwereldbeeld?
Veel mensen zijn afgehaakt zonder dat ze het door hebbenquote:Op zondag 20 december 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Dat blijkt niet uit de cijfers. Het is wel minder vanzelfsprekend en met minder enthousiasme. Maar echt afhaken is maar een klein deel.
Ik ook! (in tegenstelling tot mensen die hartjes posten bij de roep op nog meer maatregelen)quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Maar ik reken vooralsnog op een einde van de huidige lockdown op 19 januari én dat de huidige maatregelen niet nóg verder verzwaard zullen worden. In het nieuwe jaar zie ik (nouja, iedereen denk ik wel) graag een beginnende evolutie richting normaal.
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje alsof veel landen nu in paniek schieten omdat andere landen dat doen (met vluchten blokkeren). Maar aan de andere kant is het beter om meteen actie te ondernemen natuurlijk.
Hugo gaat zich revancheren met de vaccinatiecampagne toch?quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*
Maar moet je het nog willen dan? Los van of het kan.quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je de presentaties van de NCTV wat doorbladert is de impliciete conclusie dat het omslagpunt zo rond de helft ligt. Als de meerderheid “compliant” is dan krijgt de zwaardmacht het er nog wel onder.
Wordt het welwillende deel een minderheid dan wordt het lastig.
Eens hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Veel mensen zijn afgehaakt zonder dat ze het door hebben
"Blijf thuis" en "mijd drukke" plekken doen nog maar weinig mensen écht.
Tussen het zingen door was Hugo er wel snel bij met de eerste reisrestricties.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*
Dat is een hele lastige vraag. Ik vind persoonlijk van niet. Maar het tegendeel valt ook heel goed te betogen. De overheid heeft immers bij uitstek ook een rol om de zwakkeren te beschermen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar moet je het nog willen dan? Los van of het kan.
hebben de Fransen die tunnel naar het VK afgesloten?quote:Op zondag 20 december 2020 22:29 schreef Breekfast het volgende:
Als die mutatie inderdaad zoveel meer besmettelijker is, en we het met deze reisrestricties nog redelijk van het continent weten weg te houden, dan wordt de UK wel echt hard geraakt. Want dan blijven we voorlopig de UK isoleren.
Mede namens J&V en I&W. Ben benieuwd wie het initiatief nam.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tussen het zingen door was Hugo er wel snel bij met de eerste reisrestricties.
Precies, mooi meegenomen nog die laatste paar maandjes.quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dan wel met een basisinkomen! (zit hier een linkse rakker achter?)
Spreek je dan niet over een "opstand"?quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
Eens hoor.
Maar afhaken in deze context (het punt waarop de overheid de controle echt verliest) vereist toch wel een bepaalde mate van actief handelen
Denemarken gaat dan ook niet uit de EUquote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder dat de reacties op de gevonden mutatie in Denemarken van een paar weken terug veel gelatener waren.
Jup, zie tweets hierboven.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben de Fransen die tunnel naar het VK afgesloten?
Zou mij niks verbazen dat ze al veel eerder op de hoogte waren dat deze variant ook al een tijdje in Nederland aanwezig is en daarom de besmettingen stijgen.quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
gezien het weer, denk ik dat deze lockdown niet zoveel doet als het kabinet verwacht, denk dat het in het voorjaar weer beter gaat.quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Maar ik reken vooralsnog op een einde van de huidige lockdown op 19 januari én dat de huidige maatregelen niet nóg verder verzwaard zullen worden. In het nieuwe jaar zie ik (nouja, iedereen denk ik wel) graag een beginnende evolutie richting normaal.
Laatste trein uit Wuhan dit. Vang die maar even op als GGD. Iedereen in quarantaine.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Livebeelden vanuit Folkestone
En nu 'ineens' in 2 landen ver van elkaar verwijderd een 'zorgwekkende' mutatie.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder dat de reacties op de gevonden mutatie in Denemarken van een paar weken terug veel gelatener waren.
Of het zorgsysteem hanteerbaar te houden?quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is een hele lastige vraag. Ik vind persoonlijk van niet. Maar het tegendeel valt ook heel goed te betogen. De overheid heeft immers bij uitstek ook een rol om de zwakkeren te beschermen.
Las ik net in de telegraaf.... ze halen mensen van boord!quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Mwoah. Dat is nog weer een stapje verder. Dan ben je echt uit op de val van het gezag.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Spreek je dan niet over een "opstand"?
'De deur uit te werken'. Tijdens de persco nog niet gehoord maar die kan zo in het antropomorfiseerlijstje.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef Fred het volgende:
[..]
De wilskracht om het virus de deur uit te werken is bijzonder laag idd.
"Liever met kerst oma besmetten dan volgend jaar snel uit deze ellendige situatie" lijkt het wel.
Daarom heb ik er een gek gevoel bij. Net als dat iedereen dacht dat het wel mee viel in China, en dat het hier niet zou komen, toen we de beelden daar vandaan zagen komen. Toen wist China al wat wij nog niet wisten.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Hopelijk is die streng genoegquote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat ze al veel eerder op de hoogte waren dat deze variant ook al een tijdje in Nederland aanwezig is en daarom de besmettingen stijgen.
Vandaar de lockdown.
Daar waren maar 12 besmettingen van geconstateerd en geen 1000+.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
net zoals in februari?quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat ze al veel eerder op de hoogte waren dat deze variant ook al een tijdje in Nederland aanwezig is en daarom de besmettingen stijgen.
Vandaar de lockdown.
Is ook zo. Maar dan nog is het wel een leuke discussie. Want wat weeg je dan zwaarder. Het gaat om hele ingrijpende maatregelen hè? Gedurende een langere tijd. Dat vind ik nog wel weer iets anders dan even door een zure appel heen moeten bijten.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of het zorgsysteem hanteerbaar te houden?
Maar goed, het blijft natuurlijk een hele hypothetische situatie. Zodra de ziekenhuizen weer écht vollopen zal de bevolking gewoon weer in haar mand blijven. Dat is al heel ruim voor die theoretische 50%.
Dat. Maar als je de EU de controle over de grenzen gaat geven. Wat staat er dan nog aan in de weg om het een de facto staat te noemen? Dan is er gewoon een centraal gezag wat controle heeft over de grenzen en de bevolking. Daar pas ik toch ook voor.quote:Op zondag 20 december 2020 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Neelie Kroes zei vanochtend toch wat anders bij buitenhof vanochtend.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/25848
77/2/25#p196851536]zondag 20 december 2020 22:14[/url] schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is nog geen oorlog
Ik heb niet de illusie dat het vaccineren zo snel gaat als we hopen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:36 schreef galantis het volgende:
'De deur uit te werken'. Tijdens de persco nog niet gehoord maar die kan zo in het antropomorfiseerlijstje.
Maar dit lijkt me een onjuiste tegenstelling. Voor verbeteringen/versoepelingen die zoden aan de dijk zetten zijn we toch behoorlijk afhankelijk van het vaccin. Voor de rest is het wat marginaal gerommel.
Sterkte @Tijger_mquote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Neelie Kroes. Wanneer was die voor het laatst relevant? Ik wist niet dat ze Buitenhof uitzonden op radio oranjequote:Op zondag 20 december 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Neelie Kroes zei vanochtend toch wat anders bij buitenhof vanochtend.
https://www.parool.nl/ned(...)gssituatie~b7c18ea1/
Leek wel alsof zij opeens de Corona gezant was want ze wist het allemaal zo goed.
Ik denk dat je in beginsel als overheid altijd de morele verantwoordelijkheid heb om je zwakkeren te beschermen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar dan nog is het wel een leuke discussie. Want wat weeg je dan zwaarder. Het gaat om hele ingrijpende maatregelen hè? Gedurende een langere tijd. Dat vind ik nog wel weer iets anders dan even door een zure appel heen moeten bijten.
Ik denk dat je daar toch een bepaalde democratische legitimiteit voor nodig hebt.
Begin december was er al een geval bekend in Nederland van deze nieuwe variant.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vandaar de lockdown.
Leeft ze nog?quote:Op zondag 20 december 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Leek wel alsof zij opeens de Corona gezant was want ze wist het allemaal zo goed.
Klopt, dit is weer een wedloop aan het worden als in ''wie biedt meer''.quote:Op zondag 20 december 2020 22:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het allemaal maar een beetje spannend .. hangt van alles in de lucht .. alle landen houden elkaar angstvallig in de gaten ..staat wat te gebeuren
Ik verwacht eerder een persconferentie waarin Rutte zegt af te treden na het criminele gedrag van het kabinet in de toeslagenaffaire.quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen als deze mutatie echt een ding blijkt. Ik verwacht niet per se een persconferentie om mensen een fijne kerst te wensen.
Dat, daar mocht je ook je dorp niet uit enzo, maar kleinere groep en daardoor minder paniekerige maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Daar waren maar 12 besmettingen van geconstateerd en geen 1000+.
Kippen zonder kop.quote:Op zondag 20 december 2020 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, dit is weer een wedloop aan het worden als in ''wie biedt meer''.
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Begin december was er al een geval bekend in Nederland van deze nieuwe variant.
En het was Jaap van Dissel zelf die op de vrijdag voor de lockdown alarm sloeg bij Rutte.
Dus ja, ik acht dat waarschijnlijk.
Ik moet over een paar weken nog wel terug met die tunnel, hopelijk is ie dan weer open.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Las ik net in de telegraaf.... ze halen mensen van boord!
Je gaat immers ook niet voor ieder virusje in China alarm slaan.... Oh.... Wacht...quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.
Wat dat betreft zijn we terug in maartquote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Ik heb na het lezen en posten van deze thread echt het idee dat we zometeen een luchtalarm horen, de schuilkelders in moeten en maanden op blikvoer moeten gaan leven...
Je moet dan ook met zo'n lamp met het Batman logo in de lucht schijnen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef Sfancta het volgende:
Zat de hele zomer al klaar met luchtbuks 's avonds om een vleermuis neer te schieten als wraak, maar geen enkele gezien dit jaar
Dat klopt.quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Je gaat immers ook niet voor ieder virusje in China alarm slaan.... Oh.... Wacht...
@Starhopper heeft haar blikvoer vast al op orde!quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Ik heb na het lezen en posten van deze thread echt het idee dat we zometeen een luchtalarm horen, de schuilkelders in moeten en maanden op blikvoer moeten gaan leven...
Maar gaat die morele plicht dan boven alles? Dat denk ik toch niet. Daar zit altijd een weging in. Anders kun je deze lockdown ieder griepseizoen van stal halen. Dat doen we ook niet.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat je in beginsel als overheid altijd de morele verantwoordelijkheid heb om je zwakkeren te beschermen.
In dit geval is het natuurlijk afhankelijk welke (repressieve) middelen je nodig hebt. Het maakt nogal uit of je à la India mensen terug hun huis in moet slaan met wapenstokken, of dat je bv. een avondklok instelt.
Toch is deze mutatie anders, gezien het “alarmfase 1” gevoel wat je krijgt bij de reacties van diverse landen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.
Dan kom je bedrogen uit met de Nederlandse schuilkelders, ben ik bang.quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Klopt. Wie kan het verste pissen en maakt de meest strenge maatregelen. Ik pak de popcorn alvast, haha.quote:Op zondag 20 december 2020 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, dit is weer een wedloop aan het worden als in ''wie biedt meer''.
Dit misverstand, of althans feit dat wij niet weten, lees ik consequent terug. Begin december was er een geval in Nederland. Wanneer het ook bekend was, heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Maar daar heeft zeker een tijd tussen gezeten, want dat komt er niet uit bij de standaard coronatest.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Begin december was er al een geval bekend in Nederland van deze nieuwe variant.
En het was Jaap van Dissel zelf die op de vrijdag voor de lockdown alarm sloeg bij Rutte.
Dus ja, ik acht dat waarschijnlijk.
Omdat ze elkaar allemaal na-papegaaien in dolle paniek.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch is deze mutatie anders, gezien het “alarmfase 1” gevoel wat je krijgt bij de reacties van diverse landen.
Ook onwetendheid, icm vaccins die klaar staanquote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch is deze mutatie anders, gezien het “alarmfase 1” gevoel wat je krijgt bij de reacties van diverse landen.
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja waarom beschermden we dan de ouderen niet tegen de griep in vorige seizoenen? Thuisblijven en ophokken! Iedere griep patient is er eentje teveel! Snotneusalarm in de straat!quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gaat die morele plicht dan boven alles? Dat denk ik toch niet. Daar zit altijd een weging in. Anders kun je deze lockdown ieder griepseizoen van stal halen. Dat doen we ook niet.
Natuurlijk hangt dat af van de maatregelen. Maar ik vind een avondklok (met of zonder knuppels is me dan om het even) wel zo zwaar dat ik niet denk dat dat een verlichtende omstandigheid vind.
NL begon vliegtuigen uit UK te weren en de andere landen volgde dat voorbeeld ookquote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat ze elkaar allemaal na-papegaaien in dolle paniek.
Met je eens, dit is een kettingreactie/ sneeuwbaleffect. Desondanks zorgwekkend te noemen m.i.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.
Acht ik ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.
En zo begon ooit de Eerste Wereldoorlog, een schoot Franz Ferdinand dood, en de rest volgde de een na de ander en verklaarden elkaar de oorlog...quote:Op zondag 20 december 2020 22:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
NL begon vliegtuigen uit UK te weren en de andere landen volgde dat voorbeeld ook
Klinkt als een scenario om te eindigen in een wereldoorlog.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat ze elkaar allemaal na-papegaaien in dolle paniek.
Er worden maar weinig positieve tests in Nederland geanalyseerd, eentje daarvan blijkt nu mogelijk dezelfde variant als in de UK te zijn, maar het kan heel goed dat er al een aantal gemist zijn. Londen is ontzettend connected met de wereld. Er is nu bekend dat er gevallen zijn in Nederland, Denemarken en Australie, en daar zullen de komende dagen er nog wel meer bijkomen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit misverstand, of althans feit dat wij niet weten, lees ik consequent terug. Begin december was er een geval in Nederland. Wanneer het ook bekend was, heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Maar daar heeft zeker een tijd tussen gezeten, want dat komt er niet uit bij de standaard coronatest.
Tja, hier is zo in abstracto geen zinnige discussie over te voeren. Natuurlijk zit daar een weging in.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:
Maar gaat die morele plicht dan boven alles? Dat denk ik toch niet. Daar zit altijd een weging in. Anders kun je deze lockdown ieder griepseizoen van stal halen. Dat doen we ook niet.
Twan Huys zat in ieder geval vol ontzag haar te vragen wat we moeten doen en wat elke minister moet doen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neelie Kroes. Wanneer was die voor het laatst relevant? Ik wist niet dat ze Buitenhof uitzonden op radio oranje
Vrachtwagenchauffeurs mogen terug naar Nederland komen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef maan_man het volgende:
Wel medelijden met onze vrachtwagenchauffeurs kerst op een aftandse parkeerplaats zonder faciliteiten omdat alles op slot gaat.
En nu hebben wij weer een Frans, lange Frans, je kan inderdaad niet om de overkomsten van deze gebeurtenissen heen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:51 schreef popje het volgende:
En zo
[..]
En zo begon ooit de Eerste Wereldoorlog, een schoot Franz Ferdinand dood, en de rest volgde de een na de ander en verklaarden elkaar de oorlog...
Nee die worden door Jezus' toorn getroffen als ze niet hun geloof in de kerk komen belijden, met minimaal 350 man.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Sfancta het volgende:
Maar de kerkgangers in de bible-belt hebben klaarblijkelijk nergens last van. Jezus saves.
Wellicht, wellicht niet.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Komen wij wel van het virus af als het steeds zal blijven muteren?
Nee. De verwachting is dan ook nooit geweest dat we van dit virus af gaan komen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Niet via Frankrijk in iedersgevalquote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs mogen terug naar Nederland komen.
Dat weet ik niet. Ik las wel dat truckchauffeurs nog wel op de boot naar Nederland mogen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet via Frankrijk in iedersgeval
Ben ook vooral benieuwd wat ze weten over deze mutatie, maar nog niet naar buiten hebben gebracht.quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het schooltjes en zwermpjes effect.. Anderen doen het, dus is het een goed idee.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nee, en dat mag eigenlijk geen verrassing zijn. Covid is immers een gemuteerde SARS/MERS.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Misschien heeft het meer een politieke reden, om te voorkomen Nederlandse Turken het virus meenemen omdat ze tegen de adviezen en regels in tóch familie gaan bezoeken in Turkije deze kerstvakantie.quote:Op zondag 20 december 2020 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Gooit Turkije serieus de grens met NL dicht omdat we één besmetting van het gemuteerde coronavirus hebben? Ze zijn daar nog gekker dan hier!![]()
Ja, Harwich naar Hoek van Holland is nog uitgevaren met vrachtwagens. Maar England Frankrijk lijkt nu helemaal dicht en ik denk dat een veelvoud van de chauffeurs via Dover reist en niet via Herwich.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs mogen terug naar Nederland komen.
Het zou mij in ieder geval niet verbazen als dat wel zo was.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mutaties zijn niet schadelijker en het vaccineren staat op het punt te beginnen.quote:
Misschien zijn zij nog wel op tijd.quote:Op zondag 20 december 2020 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Gooit Turkije serieus de grens met NL dicht omdat we één besmetting van het gemuteerde coronavirus hebben? Ze zijn daar nog gekker dan hier!![]()
@Tijger_mquote:Op zondag 20 december 2020 22:57 schreef Sfancta het volgende:
Kan iemand me in het kort uitleggen wat tier 4 inhoudt? Ik vind alleen betaalartikelen.a
Harwich is niet naast Dover, maar ook niet heel ver weg. Voor die groep wordt nog wel wat geregeld. Die zijn met Kerst gewoon thuis neem ik aan. Hoop ik voor ze.quote:Op zondag 20 december 2020 22:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, Harwich naar Hoek van Holland is nog uitgevaren met vrachtwagens. Maar England Frankrijk lijkt nu helemaal dicht en ik denk dat een veelvoud van de chauffeurs via Dover reist en niet via Herwich.
Algemene virusregel is, hoe besmettelijker, hoe minder dodelijk.quote:Op zondag 20 december 2020 22:57 schreef ondeugend het volgende:
Ik begin me eigenlijk nu echt wel serieus zorgen te maken. Ipv het zichtbare lichtpuntje zie ik nu een soort van doom door deze berichten van mutaties die nog sneller overspringen.
Op zich ben ik die nuchtere drent die zegt dat het niet anders is en dat we maar even moeten doen wat er van ons verlangt wordt. Dus zij die zich braaf aan de regels houdt en verwacht beloond te worden voor de offers met liefde en verstand gemaakt.
Dus kom op... fleur mij even op?
Elite volgt elite en vooralsnog heb ik geen vertrouwen in hun "ontnuchterende" inzichten die vooral bestaat ui taxeren en dan dat volgen dat het beste lijkt voor het eigen groepsgevoel.quote:Op zondag 20 december 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gewoon op de site van de UK?quote:Op zondag 20 december 2020 22:57 schreef Sfancta het volgende:
Kan iemand me in het kort uitleggen wat tier 4 inhoudt? Ik vind alleen betaalartikelen.a
Je klinkt als Jaap van Dissel in februari. Je kan beter te hard ingrijpen dan te zacht nu.quote:Op zondag 20 december 2020 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Eiersnijder?quote:Op zondag 20 december 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
WC papier: Check
Diepvries: Check
Fok!: Check
En de paniekreactie is weer: nog meer op slot gooien.quote:Op zondag 20 december 2020 22:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Misschien zijn zij nog wel op tijd.
Ik heb het gevoel alsof de rest nu een beetje probeert een reeds gesprongen leiding met de vingers dicht te drukken. Zo van je weet dat het geen zin meer heeft, maar toch probeer je nog maar even wat.
Alle straten leeg in bijvoorbeeld Londen, maar alle stations bomvol duizenden mensen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Harwich is niet naast Dover, maar ook niet heel ver weg. Voor die groep wordt nog wel wat geregeld. Die zijn met Kerst gewoon thuis neem ik aan. Hoop ik voor ze.
Dan kunnen ze beter al het vliegverkeer stilleggenquote:Op zondag 20 december 2020 23:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je klinkt als Jaap van Dissel in februari. Je kan beter te hard ingrijpen dan te zacht nu.
Waar ben jij besmet? Ja bij het ontvluchten van London... bron- en contactonderzoek ERRORquote:Op zondag 20 december 2020 23:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alle straten leeg, maar alle stations bomvol duizenden mensen.
Ja zo gaat het wel hard.
Wat ben jij toch een enorme mensenliefhebber! Als jij nu eens thuisblijft en jezelf een straatverbod oplegt? Kun je het ook niet krijgen!quote:Op zondag 20 december 2020 23:04 schreef JosMert het volgende:
Eind van de week straatverbod hoop ik.
Je mag ff bij mij in de tuin komen, iedere avond rond schemertijd!quote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef Sfancta het volgende:
Zat de hele zomer al klaar met luchtbuks 's avonds om een vleermuis neer te schieten als wraak, maar geen enkele gezien dit jaar
Kerst komt..... hij komt.quote:
Thuisblijven alleen echt essentieel verkeer. Avondklok. Winkels dicht. En je mag het gebied niet uit.quote:Op zondag 20 december 2020 22:57 schreef Sfancta het volgende:
Zoiets moet je niet hopen!quote:Op zondag 20 december 2020 23:04 schreef JosMert het volgende:
Eind van de week straatverbod hoop ik.
De apocapylse is nabij.quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Hoe kom je bij 75%? Kan het me moeilijk voorstellen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:23 schreef JosMert het volgende:
75% van nederland wilt nog strengere maatregelen las ik deze week.
Nou, die gaan we krijgen 😍
Was dit niet over maandag?quote:Op zondag 20 december 2020 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 75%? Kan het me moeilijk voorstellen.
75% van nederland wilt strengere maatregelen. Kom op nou, dan niet zeuren.quote:Op zondag 20 december 2020 23:05 schreef popje het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een enorme mensenliefhebber! Als jij nu eens thuisblijft en jezelf een straatverbod oplegt? Kun je het ook niet krijgen!
Maar hij denkt ook aan de rest van het land: als we allemaal thuis blijven, dan krijgen we het allemaal niet.quote:Op zondag 20 december 2020 23:05 schreef popje het volgende:
Wat ben jij toch een enorme mensenliefhebber! Als jij nu eens thuisblijft en jezelf een straatverbod oplegt? Kun je het ook niet krijgen!
Onderzoek een vandaag vorige week.quote:Op zondag 20 december 2020 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Alleen collectieve zelfmoord kan het virus stoppen!!quote:
Geen kippen hebben ...quote:Op zondag 20 december 2020 23:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Je hebt niks aan een eiersnijder zonder eieren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Die luiden toch altijd 12x om 00.00quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef Sfancta het volgende:
Hier in de gemeente gaan ze met oud en nieuw de kerkklokken loeien. Maar dat deden ze volgens mij elk jaar al
Ja, dus gebaseerd op het toenmalige pakket maatregelen, niet die van nu.quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Onderzoek een vandaag vorige week.
Oh ja juist een mensenliefhebber, maar honden laten zichzelf niet uit en boodschappen belanden ook niet als vanzelf in mijn ijstkast (en als ik op de wachtlijst voor bezorging wil, mag ik 2 maanden wachten)quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef Fred het volgende:
[..]
Maar hij denkt ook aan de rest van het land: als we allemaal thuis blijven, dan krijgen we het allemaal niet.
Allemaal geïnterviewd in de Makro zeker.quote:Op zondag 20 december 2020 23:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)er-coronabeleid.htmlquote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Verkeerde keuze gemaakt om naar NL te komen, in Zwitserland kon ik nog in de schuilkelder gaan zitten als het echt los gaat.quote:
Welke 75% is dat? Mij is niks gevraagd. Zeker weer een onderzoek onder een groep waar je gegarandeerd een eenzijdig antwoord krijgt.quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
75% van nederland wilt strengere maatregelen. Kom op nou, dan niet zeuren.
Het was "nieuws" in het plaatselijke gazetjequote:Op zondag 20 december 2020 23:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Die luiden toch altijd 12x om 00.00
Inderdaad, ik kon me al niet voorstellen dat dat na de afgekondigde maatregelen van maandag was... en dan kan je niet verwachten dat 68% dat nog een keer wilquote:Op zondag 20 december 2020 23:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)er-coronabeleid.html
68%, vorige week. Dus niet nog strenger dan nu.
quote:Op zondag 20 december 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen kippen hebben ...![]()
in de spoiler hartenzeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Statistiek is een bitchquote:Op zondag 20 december 2020 23:09 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Welke 75% is dat? Mij is niks gevraagd. Zeker weer een onderzoek onder een groep waar je gegarandeerd een eenzijdig antwoord krijgt.
Als je jongeren zou vragen of het minimumloon omhoog moet, zeggen ze ook allemaal ja.
Ja. Thuisblijf genot en niet naar buiten. Politie die huizen langs gaat om alles te checken. Mooi zo.quote:Op zondag 20 december 2020 23:08 schreef Bocaj het volgende:
Wat kunnen we nog dan?
- Blijf thuis (geen bezoek en niet naar werk) en alleen naar buiten voor hond en boodschappen!
De nood is nu zo hoog dat de wil van het 'volk' eigenlijk niet meer relevant is. De ziekenhuizen staan op instorten en er heerst internationale chaos. Ik denk niet dat ze zich nu nog laten leiden door opiniepeilingen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:10 schreef popje het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kon me al niet voorstellen dat dat na de afgekondigde maatregelen van maandag was... en dan kan je niet verwachten dat 68% dat nog een keer wil
75% van de mensen wil strenger regels. Maar als ik op een rustig moment naar de supermarkt ga dan is er altijd nog een handje vol mensen die mij in de nek staan te hijgen omdat ze niet 5 seconden kunnen wachten. Als ze daar eens mee stoppen, hebben wij het dan over die strengere maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:23 schreef JosMert het volgende:
75% van nederland wilt nog strengere maatregelen las ik deze week.
Nou, die gaan we krijgen 😍
Ik vernam dat ze in Amsterdam afzagen van Boemgeluiden en Lazergeweld omdat dit publiek kan/zal aantrekken. Niet handig om wat te organiseren want het minste van geringste zal aanleiding zijn om daar dan te verzamelen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef Sfancta het volgende:
Hier in de gemeente gaan ze met oud en nieuw de kerkklokken loeien. Maar dat deden ze volgens mij elk jaar al
quote:Op zondag 20 december 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Geen kippen hebben ...![]()
in de spoiler hartenzeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 20 december 2020 23:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]Trouwens de kippen soep uit blik bij de Aldi is prima te pruimen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vers maken is ook zo'n gedoe als je niet zo goed kunt koken...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Er liggen nog altijd minder mensen in het ziekenhuis in vergelijking met het hoogtepunt in maart... 560 oid op de IC nu. Democratie heet zo'n proces waarin je niet zomaar iets kan zonder het parlement te passeren... dus als we iedereen binnen willen houden en naar binnen willen knuppelen, dan is Nederland geen democratie meer maar een land als India waar beelden vandaan kwamen van een man die stokslagen kreeg omdat hij op straat liep...quote:Op zondag 20 december 2020 23:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
De nood is nu zo hoog dat de wil van het 'volk' eigenlijk niet meer relevant is. De ziekenhuizen staan op instorten en er heerst internationale chaos. Ik denk niet dat ze zich nu nog laten leiden door opiniepeilingen.
2,5 meter afstand, je mondkapje moet verplicht een mondkapje dragen, alleen nog alcohol verkopen tussen 8:00 en 9:00.quote:Op zondag 20 december 2020 23:08 schreef Bocaj het volgende:
Wat kunnen we nog dan?
- Blijf thuis (geen bezoek en niet naar werk) en alleen naar buiten voor hond en boodschappen!
Inderdaad, ik mag toch hopen dat ze daar amper op lettenquote:Op zondag 20 december 2020 23:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
De nood is nu zo hoog dat de wil van het 'volk' eigenlijk niet meer relevant is. De ziekenhuizen staan op instorten en er heerst internationale chaos. Ik denk niet dat ze zich nu nog laten leiden door opiniepeilingen.
Begint wel een beetje politiestaat te worden....quote:Op zondag 20 december 2020 23:10 schreef JosMert het volgende:
Politie die huizen langs gaat om alles te checken.
We zitten inderdaad een ongelofelijke piekperiode van corona doden, ic opnames en besmettingen. Dit moeten we een halt toeroepen. Kom op kabinet, kom morgen alsjeblieft met strengere maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Soep moet altijd vers!quote:Op zondag 20 december 2020 23:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Trouwens de kippen soep uit blik bij de Aldi is prima te pruimen...
Vers maken is ook zo'n gedoe als je niet zo goed kunt koken...
Even een heel praktisch vraag. Hoeveel huizen denk je dat er in Nederland staan en hoeveel agent wij hebben? Precies, dan zijn wij al klaar met dit idee nog voor wij het over de morele bezwaren hebben gehad.quote:Op zondag 20 december 2020 23:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. Thuisblijf genot en niet naar buiten. Politie die huizen langs gaat om alles te checken. Mooi zo.
Ik ben voor!quote:Op zondag 20 december 2020 23:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Begint wel een beetje politiestaat te worden....
Waarom moet het nu strenger dan vorige week?quote:Op zondag 20 december 2020 23:15 schreef JosMert het volgende:
[..]
We zitten inderdaad een ongelofelijke piekperiode van corona doden, ic opnames en besmettingen. Dit moeten we een halt toeroepen. Kom op kabinet, kom morgen alsjeblieft met strengere maatregelen.
Nog strengerquote:Op zondag 20 december 2020 23:15 schreef JosMert het volgende:
[..]
We zitten inderdaad een ongelofelijke piekperiode van corona doden, ic opnames en besmettingen. Dit moeten we een halt toeroepen. Kom op kabinet, kom morgen alsjeblieft met strengere maatregelen.
Dan nog, we moeten verder gaan dit virus een halt toe te roepen. Dit halve maatwerk van nu schiet niet op. Doorpakken nuquote:Op zondag 20 december 2020 23:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Even een heel praktisch vraag. Hoeveel huizen denk je dat er in Nederland staan en hoeveel agent wij hebben? Precies, dan zijn wij al klaar met dit idee nog voor wij het over de morele bezwaren hebben gehad.
Een onhaalbare politiestaat vooral. Politie die, zelfs al is het steeksproefgewijs, huizen komt controleren (hoe en wat, komen ze dan kijken of je niet stiekem een bezoeker achter de boekenkast verstopt hebt?) lijkt me niet iets waar we capaciteit voor hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 23:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Begint wel een beetje politiestaat te worden....
Heb jij het blik nog. Gewoon nieuwsgierig, kijk eens op het label. Zou mijn niet verbazen als er 0,03% kip inzit.quote:Op zondag 20 december 2020 23:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Trouwens de kippen soep uit blik bij de Aldi is prima te pruimen...
Vers maken is ook zo'n gedoe als je niet zo goed kunt koken...
Omdat het aantal besmettingen iedere dag toeneemt. Doden weer hoog enz. Nu doorpakken vlak voor kerst.quote:Op zondag 20 december 2020 23:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waarom moet het nu strenger dan vorige week?
We beschermden de ouderen en anderszins kwetsbaren met een griepprik.quote:Op zondag 20 december 2020 22:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ja waarom beschermden we dan de ouderen niet tegen de griep in vorige seizoenen? Thuisblijven en ophokken! Iedere griep patient is er eentje teveel! Snotneusalarm in de straat!
Gooi de hele wereld gelijk op slot.quote:Op zondag 20 december 2020 23:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je klinkt als Jaap van Dissel in februari. Je kan beter te hard ingrijpen dan te zacht nu.
Zou wel moeten. Alleen dan krijgen we het virus onder controlle.quote:Op zondag 20 december 2020 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een onhaalbare politiestaat vooral. Politie die, zelfs al is het steeksproefgewijs, huizen komt controleren (hoe en wat, komen ze dan kijken of je niet stiekem een bezoeker achter de boekenkast verstopt hebt?) lijkt me niet iets waar we capaciteit voor hebben.
Ze hebben zelfs te weinig agenten om voetbalexcessen in te dammen (Cambuursupporters), maar hun beleid is volgens de politiechef bij Buitenhof gericht op handhaven van grote excessen, niet aanbellen bij burgers om hen te pestenquote:Op zondag 20 december 2020 23:16 schreef maan_man het volgende:
[..]
Even een heel praktisch vraag. Hoeveel huizen denk je dat er in Nederland staan en hoeveel agent wij hebben? Precies, dan zijn wij al klaar met dit idee nog voor wij het over de morele bezwaren hebben gehad.
Ik ging er al een beetje vanuit dat je voorbij incubatietijd en dergelijke keek, maar toch goed om dat even te zien.quote:Op zondag 20 december 2020 23:19 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat het aantal besmettingen iedere dag toeneemt. Doden weer hoog enz. Nu doorpakken vlak voor kerst.
Bron?quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
75% van nederland wilt strengere maatregelen. Kom op nou, dan niet zeuren.
Aha oke. Zal eens googlen. Of heb je een linkje?quote:Op zondag 20 december 2020 23:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bestaat niet, mijn linkje van de NOS. 68%, vóór de vorige maatregelenquote:
De elite begint toch steeds meer een probleem te vormen in dit land, een kabinet die zichzelf belangrijker achter dan de Staat etc.quote:Op zondag 20 december 2020 22:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Elite volgt elite en vooralsnog heb ik geen vertrouwen in hun "ontnuchterende" inzichten die vooral bestaat ui taxeren en dan dat volgen dat het beste lijkt voor het eigen groepsgevoel.
Of je stiekem niet iemand in het Achterhuis hebt verstopt na de avondklok... waarvan hij of zij door middel van een check in de klerenkast en toilettas moet aantonen dat hij of zij daar wel of niet woont (zoals ook de controleurs van de bijstand deden bij samenwonende mensen),quote:Op zondag 20 december 2020 23:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een onhaalbare politiestaat vooral. Politie die, zelfs al is het steeksproefgewijs, huizen komt controleren (hoe en wat, komen ze dan kijken of je niet stiekem een bezoeker achter de boekenkast verstopt hebt?) lijkt me niet iets waar we capaciteit voor hebben.
En daarom nog liever vandaag dan morgen strengere maatregelen. Kijk nou hoe erg.quote:Op zondag 20 december 2020 23:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou een behoorlijk effect zijn op het reproductiegetal van deze nieuwe strain...
Ja. Niet zo slim haha.quote:Op zondag 20 december 2020 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af hoeveel Nederlanders er nu dan in GB vast zitten die daar om niet-noodzakelijke reden naar toe zijn gereisd
Oh is dat hetquote:Op zondag 20 december 2020 23:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
https://www.google.com/am(...)er-coronabeleid.html
68%, vorige week. Dus niet nog strenger dan nu.
Kul, bij landen waar men een heel strenge lockdown heeft gehad leefde het daarna ook weer op. Verder ben ik nog niet geheel zeker of je loopt te trollen of deze situatie werkelijk je psyche tot hysterie aan het roeren is, maar de neiging waarbij er door sommigen direct om nog strengere maatregelen te smeken terwijl het effect van het vorige pakket nog niet eens zichtbaar kan zijn acht ik niet bijster constructief.quote:Op zondag 20 december 2020 23:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Zou wel moeten. Alleen dan krijgen we het virus onder controlle.
Laat ze maar opschieten met die vaccins. Als dit waar is is er geen tijd te verliezen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou een behoorlijk effect zijn op het reproductiegetal van deze nieuwe strain...
Dus minstens 0,4.quote:Op zondag 20 december 2020 23:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig gaan ze morgen om tafel om Europese landen regels te bespreken om verzwaring maatregelen. Gelukkig, ze zijn wakkerquote:Op zondag 20 december 2020 23:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat ze maar opschieten met die vaccins. Als dit waar is is er geen tijd te verliezen.
Alsof na het nieuws van vandaag je nog tevreden moet zijn met die matige lockdown van ons. Verzwaringen, en wel nu!quote:Op zondag 20 december 2020 23:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kul, bij landen waar men een heel strenge lockdown heeft gehad leefde het daarna ook weer op. Verder ben ik nog niet geheel zeker of je loopt te trollen of deze situatie werkelijk je psyche tot hysterie aan het roeren is, maar de neiging waarbij er door sommigen direct om nog strengere maatregelen te smeken terwijl het effect van het vorige pakket nog niet eens zichtbaar kan zijn acht ik niet bijster constructief.
Hou eens op met deze act.quote:Op zondag 20 december 2020 23:28 schreef JosMert het volgende:
[..]
Gelukkig gaan ze morgen om tafel om Europese landen regels te bespreken om verzwaring maatregelen. Gelukkig, ze zijn wakker
Behoorlijk effect is nog zacht uitgedrukt. Eerder catastrofaal. Als dit waar is kunnen wij niet anders dan een echte, echte lockdown.quote:Op zondag 20 december 2020 23:23 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is het WK Darten noodzakelijk?quote:Op zondag 20 december 2020 23:24 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af hoeveel Nederlanders er nu dan in GB vast zitten die daar om niet-noodzakelijke reden naar toe zijn gereisd
Was jij eerder vandaag niet tegen extra maatregelen? Weet het niet 100% zeker meer, maar kan me herinneren dat je zei dat de maatregelen die er nu al waren te zwaar waren oid?quote:Op zondag 20 december 2020 23:28 schreef JosMert het volgende:
[..]
Gelukkig gaan ze morgen om tafel om Europese landen regels te bespreken om verzwaring maatregelen. Gelukkig, ze zijn wakker
Ik denk echt dat jij serieus wel eens een troll zou kunnen zijnquote:Op zondag 20 december 2020 23:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Alsof na het nieuws van vandaag je nog tevreden moet zijn met die matige lockdown van ons. Verzwaringen, en wel nu!
Zolang zij hun clubliefde belijden als een geloof is er niks aan het handje.quote:Op zondag 20 december 2020 23:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs te weinig agenten om voetbalexcessen in te dammen (Cambuursupporters), maar hun beleid is volgens de politiechef bij Buitenhof gericht op handhaven van grote excessen, niet aanbellen bij burgers om hen te pesten
Michael van Gerwen vindt van welquote:
Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?quote:Op zondag 20 december 2020 23:31 schreef RoW_0 het volgende:
I love corona <3
Tentamens gehaald, scriptie gehaald. Mijn business doet meer zaken dan ooit (longstay logies met keuken). Ik vind helemal moi!
Hugo heeft alles onder controle.quote:Op zondag 20 december 2020 23:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat ze maar opschieten met die vaccins. Als dit waar is is er geen tijd te verliezen.
In maart hadden we 0,7 ofzo. Nu is het een stuk kouder, mensen zitten meer binnen. Ik denk niet dat het realistisch is het onder de 1 te krijgen met maatregelen op dit moment, dus in hoeverre kun je dan verzwaren?quote:Op zondag 20 december 2020 23:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Behoorlijk effect is nog zacht uitgedrukt. Eerder catastrofaal. Als dit waar is kunnen wij niet anders dan een echte, echte lockdown.
Ik vind het wel apart dat een mutatie een virus zoveel kan veranderen. Hopelijk is het de Engelse roekeloosheid geweest en niet de mutatie.
Ik vind ook heel veel noodzakelijk... zoals dansen op een festival maar dat is ook geen religie dus darten ook nietquote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Michael van Gerwen vindt van wel
Het is ook niet realistisch, we gaan hier nu de winter in, dat is al sinds jaar en dag het seizoen van virussen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
In maart hadden we 0,7 ofzo. Nu is het een stuk kouder, mensen zitten meer binnen. Ik denk niet dat het realistisch is het onder de 1 te krijgen met maatregelen op dit moment, dus in hoeverre kun je dan verzwaren?
Vanwege zijn opperbeste stemming zingt hij zelfs.quote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo heeft alles onder controle.
Die vergelijking loopt nog manker dan Lucille Werner.quote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vind ook heel veel noodzakelijk... zoals dansen op een festival maar dat is ook geen religie dus darten ook niet
Voor zijn wat?quote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef JosMert het volgende:
[..]
Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?
Voor het zingen de kerk uit dus.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:
In geheel Limburg zijn met kerst de nachtmissen verboden.
Besluit van de kerken geen verbod.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Goede maatregelen waar ik nog niet eens aan had gedacht, zo krijg je het virus wel plat geslagen idd.quote:Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Er is toch nog best ruimte voor strengere maatregelen.
- Afhaal en to go toestanden dicht. Er is nog steeds volk op straat in het centrum. Pakketje ophalen bij X, koffietje halen bij Y. Laat evenementenhallen desnoods open gaan als pakketpunt.
- Handhaven op thuiswerken. Val maar een kantoorgebouw binnen om dat te controleren. Ja, vrij subjectief en logistiek lastig, maar moet wel kunnen toch? De KvW kan ook onaangekondigd een horecazaak binnenvallen en overhoop halen.
- Gebedshuizen dicht. Zeker straks tijdens kerst.
- Straatverbod 22:00-06:00. Voorkomt hopelijk wat feestjes of bezoek. Ook tijdens oud en nieuw.
Doe alles maar om de boel plat te slaan voor 19 januari. Als we dan de landsgrenzen zoveel mogelijk gesloten houden voor niet-essentiële reizen kunnen we het daarna misschien met lichtere maatregelen uitzingen tot de vaccinaties op stoom beginnen te komen.
Of we doen gewoon normaal met zijn allen en slaan niet op tilt omdat er een mutatie is. Berichten zeggen nog steeds dat vaccin werkt.quote:Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Er is toch nog best ruimte voor strengere maatregelen.
- Afhaal en to go toestanden dicht. Er is nog steeds volk op straat in het centrum. Pakketje ophalen bij X, koffietje halen bij Y. Laat evenementenhallen desnoods open gaan als pakketpunt.
- Handhaven op thuiswerken. Val maar een kantoorgebouw binnen om dat te controleren. Ja, vrij subjectief en logistiek lastig, maar moet wel kunnen toch? De KvW kan ook onaangekondigd een horecazaak binnenvallen en overhoop halen.
- Gebedshuizen dicht. Zeker straks tijdens kerst.
- Straatverbod 22:00-06:00. Voorkomt hopelijk wat feestjes of bezoek. Ook tijdens oud en nieuw.
Doe alles maar om de boel plat te slaan voor 19 januari. Als we dan de landsgrenzen zoveel mogelijk gesloten houden voor niet-essentiële reizen kunnen we het daarna misschien met lichtere maatregelen uitzingen tot de vaccinaties op stoom beginnen te komen.
Dat is nu ook aan de hand in Urk.quote:Op zondag 20 december 2020 23:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat er inderdaad nog kerken zijn die gewoon met honderden bij elkaar komen, dan verdien je eigenlijk gewoon een besmetting... het lullige is alleen dat ze dan ook weer mensen besmetten die er waarschijnlijk niets aan kunnen doen...
Alleen de nachtmissen (op eigen initiatief), die overdag gaan wel door.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Daarmee zeg je dat corona niet erg is?quote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi 'm er nog maar een keer in. Als dit een ebola-uitbraak was geweest zag de wereld er een stuk leger uit ondertussen
Zijn er Urkers die NIET naar de kerk gaan ja?quote:
Maar dat gaat nu ook niet meer lukken. Jij hebt altijd een overgangsperiode waarin dingen vaak minder gaan dan ervoor en erna. De rijen bij de winkels voorafgaande aan de persconferentie bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Elan het volgende:
Die maatregelen om UK te isoleren doen niet zo veel als niet alle EU landen mee doen.
Maatje van me is met de Eurostar vanmiddag gewoon naar Brussel gereisd en van daaruit de trein gepakt naar Amsterdam om kerst te vieren met z'n familie
Het is ook allemaal zinloos als je zonder controle binnen de EU mag reizen. Die mutatie is allang binnen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Elan het volgende:
Die maatregelen om UK te isoleren doen niet zo veel als niet alle EU landen mee doen.
Maatje van me is met de Eurostar vanmiddag gewoon naar Brussel gereisd en van daaruit de trein gepakt naar Amsterdam om kerst te vieren met z'n familie
We gaan over een paar dagen zien of de huidige lockdown effect heeft. Zo niet, dan moeten we dus kijken naar nog strengere maatregelen. Voor wat betreft die mutatie: dat onderzoek loopt nog. Ik vind het wel verstandig Groot Brittannië voorlopig maar even te isoleren tot meer bekend is, dat zou niet heel lang moeten duren. Kut voor de mensen die er vast zitten, had nou toch maar het reisadvies opgevolgd.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of we doen gewoon normaal met zijn allen en slaan niet op tilt omdat er een mutatie is. Berichten zeggen nog steeds dat vaccin werkt.
Een volledige politiestaat voorstaan omdat god verhoede mensen naar buiten gaan. Dit soort ideeën zijn een grotere bedreiging dan het virus.
Waarschijnlijk konden die er dan óók wat aan doen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat er inderdaad nog kerken zijn die gewoon met honderden bij elkaar komen, dan verdien je eigenlijk gewoon een besmetting... het lullige is alleen dat ze dan ook weer mensen besmetten die er waarschijnlijk niets aan kunnen doen...
Weet wel van bronnen dat ze niet voor het zingen de kerk uit gaan daar en de familie banden niet zo nauw nemen daar :pquote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn er Urkers die NIET naar de kerk gaan ja?
Dat kan in ieder geval niet meer komende dagen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Elan het volgende:
Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaatquote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dat corona niet erg is?
Ja, en als het een gevangenisuitbraak was geweest, dan liepen er nu allemaal criminele op straat. Ik mis de relevantie van jouw opmerking.quote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi 'm er nog maar een keer in. Als dit een ebola-uitbraak was geweest zag de wereld er een stuk leger uit ondertussen
2% wel vind ik nog steeds erg hoog.quote:Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaat
Waarschijnlijk niet. Ebola krijg je namelijk niet asymptomatisch, en ebolavirussen verspreiden zich niet of nauwelijks door de lucht.quote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |