Als je de presentaties van de NCTV wat doorbladert is de impliciete conclusie dat het omslagpunt zo rond de helft ligt. Als de meerderheid “compliant” is dan krijgt de zwaardmacht het er nog wel onder.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.
Zo is datquote:
dat vroeg ik mij dus ook af??quote:Op zondag 20 december 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is dit voor doemwereldbeeld?
Veel mensen zijn afgehaakt zonder dat ze het door hebbenquote:Op zondag 20 december 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Dat blijkt niet uit de cijfers. Het is wel minder vanzelfsprekend en met minder enthousiasme. Maar echt afhaken is maar een klein deel.
Ik ook! (in tegenstelling tot mensen die hartjes posten bij de roep op nog meer maatregelen)quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Maar ik reken vooralsnog op een einde van de huidige lockdown op 19 januari én dat de huidige maatregelen niet nóg verder verzwaard zullen worden. In het nieuwe jaar zie ik (nouja, iedereen denk ik wel) graag een beginnende evolutie richting normaal.
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje alsof veel landen nu in paniek schieten omdat andere landen dat doen (met vluchten blokkeren). Maar aan de andere kant is het beter om meteen actie te ondernemen natuurlijk.
Hugo gaat zich revancheren met de vaccinatiecampagne toch?quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*
Maar moet je het nog willen dan? Los van of het kan.quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je de presentaties van de NCTV wat doorbladert is de impliciete conclusie dat het omslagpunt zo rond de helft ligt. Als de meerderheid “compliant” is dan krijgt de zwaardmacht het er nog wel onder.
Wordt het welwillende deel een minderheid dan wordt het lastig.
Eens hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Veel mensen zijn afgehaakt zonder dat ze het door hebben
"Blijf thuis" en "mijd drukke" plekken doen nog maar weinig mensen écht.
Tussen het zingen door was Hugo er wel snel bij met de eerste reisrestricties.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*
Dat is een hele lastige vraag. Ik vind persoonlijk van niet. Maar het tegendeel valt ook heel goed te betogen. De overheid heeft immers bij uitstek ook een rol om de zwakkeren te beschermen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar moet je het nog willen dan? Los van of het kan.
hebben de Fransen die tunnel naar het VK afgesloten?quote:Op zondag 20 december 2020 22:29 schreef Breekfast het volgende:
Als die mutatie inderdaad zoveel meer besmettelijker is, en we het met deze reisrestricties nog redelijk van het continent weten weg te houden, dan wordt de UK wel echt hard geraakt. Want dan blijven we voorlopig de UK isoleren.
Mede namens J&V en I&W. Ben benieuwd wie het initiatief nam.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tussen het zingen door was Hugo er wel snel bij met de eerste reisrestricties.
Precies, mooi meegenomen nog die laatste paar maandjes.quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dan wel met een basisinkomen! (zit hier een linkse rakker achter?)
Spreek je dan niet over een "opstand"?quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
Eens hoor.
Maar afhaken in deze context (het punt waarop de overheid de controle echt verliest) vereist toch wel een bepaalde mate van actief handelen
Denemarken gaat dan ook niet uit de EUquote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder dat de reacties op de gevonden mutatie in Denemarken van een paar weken terug veel gelatener waren.
Jup, zie tweets hierboven.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben de Fransen die tunnel naar het VK afgesloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |