Dat klopt ook, ik heb in de eerste lockdown ook veel alleen thuis gezeten maar toen was het nieuw en kon je ook 's avonds makkelijker naar buiten. Op een moment dat veel mensen in de wereld bij elkaar zijn op een moment en samen rond de boom zitten, vind ik het uiteraard moeilijker om alleen te zijn dan ten opzichte van andere dagen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoe doe je dat de rest van het jaar dan? Dan zit je wel meer dan drie alleen lijkt me.
Je hebt hele jaar al mensen kunnen en mogen zien, dan overleef je een paar dagen zonder toch wel?
Anders ben je altijd van harte welkom om bij ons aan te schuiven (geen grapje)quote:Op zondag 20 december 2020 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk zeggen dat als het kabinet zegt blijf allemaal alleen thuis met kerst, of met je eigen huishouden, ik zeker een dag wel mensen wil zien, want ik woon alleen en drie dagen alleen zitten vind ik niet menselijk (tegenover iedereen die wel rond de boom zit met zijn gezin ed)
Alleen als deze mutatie echt een ding blijkt. Ik verwacht niet per se een persconferentie om mensen een fijne kerst te wensen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:16 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nog een persconferentie of moment aankomende dagen voor kerst?
Zeker weten. Verscherpte maatregelen komen er nog voor kerst.quote:Op zondag 20 december 2020 22:16 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nog een persconferentie of moment aankomende dagen voor kerst?
Ja, want als je open grenzen hebt is het inderdaad handiger om het eventueel afsluiten van grenzen op nationaal niveau te regelen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je bekend met het subsidiariteitsbeginsel?
oeh autoloze zondag is een slim idee zegquote:Op zondag 20 december 2020 22:11 schreef Fred het volgende:
[..]
Figuurlijk taalgebruik
Algeheel straatverbod, avondklok, de dagen als autoloze zondag bestempelen, burgers oproepen thuis te blijven. Genoeg mogelijkheden.
Gezien de ontwikkelingen van het aantal besmettingen hebben we de laatste maanden prima kunnen genieten van menselijk contact...quote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
De paar maanden na 27 december in je eentje overleef je toch ook wel? Laten we nu niet doen alsof menselijk contact iets belangrijks is.
* Nee menselijk contact, dat is zoooo 2019, via een beeldscherm is het nieuwe socializen, voor eeuwig! Zo handig, hoef je nooit meer de deur uit! Voor eeuwig alleen thuis op de bank! * Ends sarcastic tonequote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De paar maanden na 27 december in je eentje overleef je toch ook wel? Laten we nu niet doen alsof menselijk contact iets belangrijks is.
Die andere 363 dagen van het jaar wel?quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Met Kerst zou niemand alleen moeten zijn.
We kunnen nog niet eens slagvaardig direct de Action sluiten, laat staan een heel land ophokken.quote:Op zondag 20 december 2020 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat never nooit niet gebeuren. Al was het maar omdat je om dat enigszins te handhaven het leger de straat op moet sturen. Dat ga je in Nederland niet zien.
Uiteindelijk is dit ook geen ebola hè?
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Als het nodig is kan Nederland echt wel opgehokt worden.quote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We kunnen nog niet eens slagvaardig direct de Action sluiten, laat staan een heel land ophokken.
Haha lief, maar ik heb leuke afspraken (binnen de regels) staan met familie en vrienden gelukkig. Alleen als die allemaal geannuleerd worden kies ik er eentje uit en blijf ik verder thuis.quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Anders ben je altijd van harte welkom om bij ons aan te schuiven (geen grapje)
Met Kerst zou niemand alleen moeten zijn.
Weten we ook eens hoe de gemiddelde kip in NL zich voeltquote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Als het nodig is kan Nederland echt wel opgehokt worden.
Daar zit wel een grens aan natuurlijk. Met de huidige naleving kan dat wel ja.quote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kunnen en willen. Als het nodig is kan Nederland echt wel opgehokt worden.
De wilskracht om het virus de deur uit te werken is bijzonder laag idd.quote:Op zondag 20 december 2020 22:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar zit wel een grens aan natuurlijk. Met de huidige naleving kan dat wel ja.
Maar als de bevolking echt afhaakt houdt dat uiteindelijk ook wel op natuurlijk.
Die zijn al afgehaakt. Ergens in maart/april al.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
Maar als de bevolking echt afhaakt houdt dat uiteindelijk ook wel op natuurlijk.
Dat is een Canadese hoax met een baard. En net Ali B, om de haverklap duikt ie weer ergens op.quote:Op zondag 20 december 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is dit voor doemwereldbeeld?
Positief blijven denken!quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Hoe slechter het de aankomende weken gaat, hoe meer ruimte er is voor verbetering in de periode daarna.
Nee. Wat je ziet is een klassiekertje. Je ziet hem overal, in de sport, in de politiek en ook in deze.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef Fred het volgende:
[..]
De wilskracht om het virus de deur uit te werken is bijzonder laag idd.
"Liever met kerst oma besmetten dan volgend jaar snel uit deze ellendige situatie" lijkt het wel.
Eerst kerst vieren hè...quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje alsof veel landen nu in paniek schieten omdat andere landen dat doen (met vluchten blokkeren). Maar aan de andere kant is het beter om meteen actie te ondernemen natuurlijk.
Ik heb er ook een vreemd gevoel bij eigenlijk..quote:Op zondag 20 december 2020 22:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Door de snelheid en de omvang waarmee Europese landen nu ingrijpen geeft te denken dat het niet zomaar een mutatie is.
Dat blijkt niet uit de cijfers. Het is wel minder vanzelfsprekend en met minder enthousiasme. Maar echt afhaken is maar een klein deel.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Die zijn al afgehaakt. Ergens in maart/april al.
"Ja, virus dit dat, maar ik/wij..."
Altijd weer die "maar"...
Ja, en dan nog de vraag wat jij en mass noemt. Als de regering zegt iedereen opgehokt en 10 tot 20% zegt bekijkt het maar en zorgt ook nog voor wat weerspannigheid als de sterke arm der wet hen probeert te corrigeren, dan gaat het al niet werken.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.
Das nog steeds een gebrek aan wilskracht.quote:Op zondag 20 december 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Als je dan toch nog weer een klap krijgt is daar weer bovenop komen gewoon veel lastiger. Doe je weinig tegen.
Als je de presentaties van de NCTV wat doorbladert is de impliciete conclusie dat het omslagpunt zo rond de helft ligt. Als de meerderheid “compliant” is dan krijgt de zwaardmacht het er nog wel onder.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar uiteindelijk bestaat een regering bij de gratie van haar bevolking. In Nederland dan tenminste. Als Nederland 'en mass' zegt er klaar mee te zijn, is ook het mandaat weg.
Zo is datquote:
dat vroeg ik mij dus ook af??quote:Op zondag 20 december 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is dit voor doemwereldbeeld?
Veel mensen zijn afgehaakt zonder dat ze het door hebbenquote:Op zondag 20 december 2020 22:28 schreef trein2000 het volgende:
Dat blijkt niet uit de cijfers. Het is wel minder vanzelfsprekend en met minder enthousiasme. Maar echt afhaken is maar een klein deel.
Ik ook! (in tegenstelling tot mensen die hartjes posten bij de roep op nog meer maatregelen)quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Maar ik reken vooralsnog op een einde van de huidige lockdown op 19 januari én dat de huidige maatregelen niet nóg verder verzwaard zullen worden. In het nieuwe jaar zie ik (nouja, iedereen denk ik wel) graag een beginnende evolutie richting normaal.
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje alsof veel landen nu in paniek schieten omdat andere landen dat doen (met vluchten blokkeren). Maar aan de andere kant is het beter om meteen actie te ondernemen natuurlijk.
Hugo gaat zich revancheren met de vaccinatiecampagne toch?quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*
Maar moet je het nog willen dan? Los van of het kan.quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je de presentaties van de NCTV wat doorbladert is de impliciete conclusie dat het omslagpunt zo rond de helft ligt. Als de meerderheid “compliant” is dan krijgt de zwaardmacht het er nog wel onder.
Wordt het welwillende deel een minderheid dan wordt het lastig.
Eens hoor.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Veel mensen zijn afgehaakt zonder dat ze het door hebben
"Blijf thuis" en "mijd drukke" plekken doen nog maar weinig mensen écht.
Tussen het zingen door was Hugo er wel snel bij met de eerste reisrestricties.quote:Op zondag 20 december 2020 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo. Je wil immers niet eindigen als de Hugo de Jonge van *insert land*
Dat is een hele lastige vraag. Ik vind persoonlijk van niet. Maar het tegendeel valt ook heel goed te betogen. De overheid heeft immers bij uitstek ook een rol om de zwakkeren te beschermen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar moet je het nog willen dan? Los van of het kan.
hebben de Fransen die tunnel naar het VK afgesloten?quote:Op zondag 20 december 2020 22:29 schreef Breekfast het volgende:
Als die mutatie inderdaad zoveel meer besmettelijker is, en we het met deze reisrestricties nog redelijk van het continent weten weg te houden, dan wordt de UK wel echt hard geraakt. Want dan blijven we voorlopig de UK isoleren.
Mede namens J&V en I&W. Ben benieuwd wie het initiatief nam.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tussen het zingen door was Hugo er wel snel bij met de eerste reisrestricties.
Precies, mooi meegenomen nog die laatste paar maandjes.quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dan wel met een basisinkomen! (zit hier een linkse rakker achter?)
Spreek je dan niet over een "opstand"?quote:Op zondag 20 december 2020 22:32 schreef trein2000 het volgende:
Eens hoor.
Maar afhaken in deze context (het punt waarop de overheid de controle echt verliest) vereist toch wel een bepaalde mate van actief handelen
Denemarken gaat dan ook niet uit de EUquote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder dat de reacties op de gevonden mutatie in Denemarken van een paar weken terug veel gelatener waren.
Jup, zie tweets hierboven.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben de Fransen die tunnel naar het VK afgesloten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |