Zou mij niks verbazen dat ze al veel eerder op de hoogte waren dat deze variant ook al een tijdje in Nederland aanwezig is en daarom de besmettingen stijgen.quote:Op zondag 20 december 2020 21:57 schreef Fred het volgende:
Zal mij niks verbazen als straks blijkt dat het toenemende aantal besmettingen ook hier komt door een mutatie en dat het OMT en kabinet hadden gedacht dat ze de kerst wel konden halen zonder ingrijpen.
Ik kijk niet verbaasd op kerst deze week nog gecanceld wordt in Nederland.
gezien het weer, denk ik dat deze lockdown niet zoveel doet als het kabinet verwacht, denk dat het in het voorjaar weer beter gaat.quote:Op zondag 20 december 2020 22:30 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zo is dat![]()
Maar ik reken vooralsnog op een einde van de huidige lockdown op 19 januari én dat de huidige maatregelen niet nóg verder verzwaard zullen worden. In het nieuwe jaar zie ik (nouja, iedereen denk ik wel) graag een beginnende evolutie richting normaal.
Laatste trein uit Wuhan dit. Vang die maar even op als GGD. Iedereen in quarantaine.quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Livebeelden vanuit Folkestone
En nu 'ineens' in 2 landen ver van elkaar verwijderd een 'zorgwekkende' mutatie.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder dat de reacties op de gevonden mutatie in Denemarken van een paar weken terug veel gelatener waren.
Of het zorgsysteem hanteerbaar te houden?quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is een hele lastige vraag. Ik vind persoonlijk van niet. Maar het tegendeel valt ook heel goed te betogen. De overheid heeft immers bij uitstek ook een rol om de zwakkeren te beschermen.
Las ik net in de telegraaf.... ze halen mensen van boord!quote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Mwoah. Dat is nog weer een stapje verder. Dan ben je echt uit op de val van het gezag.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Fred het volgende:
[..]
Spreek je dan niet over een "opstand"?
'De deur uit te werken'. Tijdens de persco nog niet gehoord maar die kan zo in het antropomorfiseerlijstje.quote:Op zondag 20 december 2020 22:24 schreef Fred het volgende:
[..]
De wilskracht om het virus de deur uit te werken is bijzonder laag idd.
"Liever met kerst oma besmetten dan volgend jaar snel uit deze ellendige situatie" lijkt het wel.
Daarom heb ik er een gek gevoel bij. Net als dat iedereen dacht dat het wel mee viel in China, en dat het hier niet zou komen, toen we de beelden daar vandaan zagen komen. Toen wist China al wat wij nog niet wisten.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
Wel bijzonder dat de reacties op de gevonden mutatie in Denemarken van een paar weken terug veel gelatener waren.
Hopelijk is die streng genoegquote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat ze al veel eerder op de hoogte waren dat deze variant ook al een tijdje in Nederland aanwezig is en daarom de besmettingen stijgen.
Vandaar de lockdown.
Daar waren maar 12 besmettingen van geconstateerd en geen 1000+.quote:Op zondag 20 december 2020 22:34 schreef Breekfast het volgende:
net zoals in februari?quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen dat ze al veel eerder op de hoogte waren dat deze variant ook al een tijdje in Nederland aanwezig is en daarom de besmettingen stijgen.
Vandaar de lockdown.
Is ook zo. Maar dan nog is het wel een leuke discussie. Want wat weeg je dan zwaarder. Het gaat om hele ingrijpende maatregelen hè? Gedurende een langere tijd. Dat vind ik nog wel weer iets anders dan even door een zure appel heen moeten bijten.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of het zorgsysteem hanteerbaar te houden?
Maar goed, het blijft natuurlijk een hele hypothetische situatie. Zodra de ziekenhuizen weer écht vollopen zal de bevolking gewoon weer in haar mand blijven. Dat is al heel ruim voor die theoretische 50%.
Dat. Maar als je de EU de controle over de grenzen gaat geven. Wat staat er dan nog aan in de weg om het een de facto staat te noemen? Dan is er gewoon een centraal gezag wat controle heeft over de grenzen en de bevolking. Daar pas ik toch ook voor.quote:Op zondag 20 december 2020 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je bekend met het subsidiariteitsbeginsel?
Neelie Kroes zei vanochtend toch wat anders bij buitenhof vanochtend.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/25848
77/2/25#p196851536]zondag 20 december 2020 22:14[/url] schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is nog geen oorlog
Ik heb niet de illusie dat het vaccineren zo snel gaat als we hopen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:36 schreef galantis het volgende:
'De deur uit te werken'. Tijdens de persco nog niet gehoord maar die kan zo in het antropomorfiseerlijstje.
Maar dit lijkt me een onjuiste tegenstelling. Voor verbeteringen/versoepelingen die zoden aan de dijk zetten zijn we toch behoorlijk afhankelijk van het vaccin. Voor de rest is het wat marginaal gerommel.
Sterkte @Tijger_mquote:Op zondag 20 december 2020 22:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Neelie Kroes. Wanneer was die voor het laatst relevant? Ik wist niet dat ze Buitenhof uitzonden op radio oranjequote:Op zondag 20 december 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Neelie Kroes zei vanochtend toch wat anders bij buitenhof vanochtend.
https://www.parool.nl/ned(...)gssituatie~b7c18ea1/
Leek wel alsof zij opeens de Corona gezant was want ze wist het allemaal zo goed.
Ik denk dat je in beginsel als overheid altijd de morele verantwoordelijkheid heb om je zwakkeren te beschermen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar dan nog is het wel een leuke discussie. Want wat weeg je dan zwaarder. Het gaat om hele ingrijpende maatregelen hè? Gedurende een langere tijd. Dat vind ik nog wel weer iets anders dan even door een zure appel heen moeten bijten.
Ik denk dat je daar toch een bepaalde democratische legitimiteit voor nodig hebt.
Begin december was er al een geval bekend in Nederland van deze nieuwe variant.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vandaar de lockdown.
Leeft ze nog?quote:Op zondag 20 december 2020 22:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Neelie Kroes zei vanochtend toch wat anders bij buitenhof vanochtend.
https://www.parool.nl/ned(...)gssituatie~b7c18ea1/
Leek wel alsof zij opeens de Corona gezant was want ze wist het allemaal zo goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |