Acht ik ook zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.
En zo begon ooit de Eerste Wereldoorlog, een schoot Franz Ferdinand dood, en de rest volgde de een na de ander en verklaarden elkaar de oorlog...quote:Op zondag 20 december 2020 22:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
NL begon vliegtuigen uit UK te weren en de andere landen volgde dat voorbeeld ook
Klinkt als een scenario om te eindigen in een wereldoorlog.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat ze elkaar allemaal na-papegaaien in dolle paniek.
Er worden maar weinig positieve tests in Nederland geanalyseerd, eentje daarvan blijkt nu mogelijk dezelfde variant als in de UK te zijn, maar het kan heel goed dat er al een aantal gemist zijn. Londen is ontzettend connected met de wereld. Er is nu bekend dat er gevallen zijn in Nederland, Denemarken en Australie, en daar zullen de komende dagen er nog wel meer bijkomen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit misverstand, of althans feit dat wij niet weten, lees ik consequent terug. Begin december was er een geval in Nederland. Wanneer het ook bekend was, heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Maar daar heeft zeker een tijd tussen gezeten, want dat komt er niet uit bij de standaard coronatest.
Tja, hier is zo in abstracto geen zinnige discussie over te voeren. Natuurlijk zit daar een weging in.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:
Maar gaat die morele plicht dan boven alles? Dat denk ik toch niet. Daar zit altijd een weging in. Anders kun je deze lockdown ieder griepseizoen van stal halen. Dat doen we ook niet.
Twan Huys zat in ieder geval vol ontzag haar te vragen wat we moeten doen en wat elke minister moet doen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neelie Kroes. Wanneer was die voor het laatst relevant? Ik wist niet dat ze Buitenhof uitzonden op radio oranje
Vrachtwagenchauffeurs mogen terug naar Nederland komen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:39 schreef maan_man het volgende:
Wel medelijden met onze vrachtwagenchauffeurs kerst op een aftandse parkeerplaats zonder faciliteiten omdat alles op slot gaat.
En nu hebben wij weer een Frans, lange Frans, je kan inderdaad niet om de overkomsten van deze gebeurtenissen heen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:51 schreef popje het volgende:
En zo
[..]
En zo begon ooit de Eerste Wereldoorlog, een schoot Franz Ferdinand dood, en de rest volgde de een na de ander en verklaarden elkaar de oorlog...
Nee die worden door Jezus' toorn getroffen als ze niet hun geloof in de kerk komen belijden, met minimaal 350 man.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Sfancta het volgende:
Maar de kerkgangers in de bible-belt hebben klaarblijkelijk nergens last van. Jezus saves.
Wellicht, wellicht niet.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Komen wij wel van het virus af als het steeds zal blijven muteren?
Nee. De verwachting is dan ook nooit geweest dat we van dit virus af gaan komen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Niet via Frankrijk in iedersgevalquote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs mogen terug naar Nederland komen.
Dat weet ik niet. Ik las wel dat truckchauffeurs nog wel op de boot naar Nederland mogen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet via Frankrijk in iedersgeval
Ben ook vooral benieuwd wat ze weten over deze mutatie, maar nog niet naar buiten hebben gebracht.quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.
Het schooltjes en zwermpjes effect.. Anderen doen het, dus is het een goed idee.quote:Op zondag 20 december 2020 22:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Voelt wel een beetje alsof veel landen nu in paniek schieten omdat andere landen dat doen (met vluchten blokkeren). Maar aan de andere kant is het beter om meteen actie te ondernemen natuurlijk.
Nee, en dat mag eigenlijk geen verrassing zijn. Covid is immers een gemuteerde SARS/MERS.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef Bocaj het volgende:
Misschien heeft het meer een politieke reden, om te voorkomen Nederlandse Turken het virus meenemen omdat ze tegen de adviezen en regels in tóch familie gaan bezoeken in Turkije deze kerstvakantie.quote:Op zondag 20 december 2020 22:56 schreef leolinedance het volgende:
Gooit Turkije serieus de grens met NL dicht omdat we één besmetting van het gemuteerde coronavirus hebben? Ze zijn daar nog gekker dan hier!![]()
Ja, Harwich naar Hoek van Holland is nog uitgevaren met vrachtwagens. Maar England Frankrijk lijkt nu helemaal dicht en ik denk dat een veelvoud van de chauffeurs via Dover reist en niet via Herwich.quote:Op zondag 20 december 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs mogen terug naar Nederland komen.
Het zou mij in ieder geval niet verbazen als dat wel zo was.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |