Klopt, dit is weer een wedloop aan het worden als in ''wie biedt meer''.quote:Op zondag 20 december 2020 22:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind het allemaal maar een beetje spannend .. hangt van alles in de lucht .. alle landen houden elkaar angstvallig in de gaten ..staat wat te gebeuren
Ik verwacht eerder een persconferentie waarin Rutte zegt af te treden na het criminele gedrag van het kabinet in de toeslagenaffaire.quote:Op zondag 20 december 2020 22:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen als deze mutatie echt een ding blijkt. Ik verwacht niet per se een persconferentie om mensen een fijne kerst te wensen.
Dat, daar mocht je ook je dorp niet uit enzo, maar kleinere groep en daardoor minder paniekerige maatregelen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Daar waren maar 12 besmettingen van geconstateerd en geen 1000+.
Kippen zonder kop.quote:Op zondag 20 december 2020 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, dit is weer een wedloop aan het worden als in ''wie biedt meer''.
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Begin december was er al een geval bekend in Nederland van deze nieuwe variant.
En het was Jaap van Dissel zelf die op de vrijdag voor de lockdown alarm sloeg bij Rutte.
Dus ja, ik acht dat waarschijnlijk.
Ik moet over een paar weken nog wel terug met die tunnel, hopelijk is ie dan weer open.quote:Op zondag 20 december 2020 22:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Las ik net in de telegraaf.... ze halen mensen van boord!
Je gaat immers ook niet voor ieder virusje in China alarm slaan.... Oh.... Wacht...quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.
Wat dat betreft zijn we terug in maartquote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Ik heb na het lezen en posten van deze thread echt het idee dat we zometeen een luchtalarm horen, de schuilkelders in moeten en maanden op blikvoer moeten gaan leven...
Je moet dan ook met zo'n lamp met het Batman logo in de lucht schijnen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:37 schreef Sfancta het volgende:
Zat de hele zomer al klaar met luchtbuks 's avonds om een vleermuis neer te schieten als wraak, maar geen enkele gezien dit jaar
Dat klopt.quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Je gaat immers ook niet voor ieder virusje in China alarm slaan.... Oh.... Wacht...
@Starhopper heeft haar blikvoer vast al op orde!quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Ik heb na het lezen en posten van deze thread echt het idee dat we zometeen een luchtalarm horen, de schuilkelders in moeten en maanden op blikvoer moeten gaan leven...
Maar gaat die morele plicht dan boven alles? Dat denk ik toch niet. Daar zit altijd een weging in. Anders kun je deze lockdown ieder griepseizoen van stal halen. Dat doen we ook niet.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat je in beginsel als overheid altijd de morele verantwoordelijkheid heb om je zwakkeren te beschermen.
In dit geval is het natuurlijk afhankelijk welke (repressieve) middelen je nodig hebt. Het maakt nogal uit of je à la India mensen terug hun huis in moet slaan met wapenstokken, of dat je bv. een avondklok instelt.
Toch is deze mutatie anders, gezien het “alarmfase 1” gevoel wat je krijgt bij de reacties van diverse landen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met één geval weet je nog niets. Er zijn zoveel mutaties. Je gaat niet voor iedere mutatie alarm slaan bij Rutte.
Dan kom je bedrogen uit met de Nederlandse schuilkelders, ben ik bang.quote:Op zondag 20 december 2020 22:45 schreef popje het volgende:
Klopt. Wie kan het verste pissen en maakt de meest strenge maatregelen. Ik pak de popcorn alvast, haha.quote:Op zondag 20 december 2020 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, dit is weer een wedloop aan het worden als in ''wie biedt meer''.
Dit misverstand, of althans feit dat wij niet weten, lees ik consequent terug. Begin december was er een geval in Nederland. Wanneer het ook bekend was, heb ik nog nergens terug kunnen vinden. Maar daar heeft zeker een tijd tussen gezeten, want dat komt er niet uit bij de standaard coronatest.quote:Op zondag 20 december 2020 22:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Begin december was er al een geval bekend in Nederland van deze nieuwe variant.
En het was Jaap van Dissel zelf die op de vrijdag voor de lockdown alarm sloeg bij Rutte.
Dus ja, ik acht dat waarschijnlijk.
Omdat ze elkaar allemaal na-papegaaien in dolle paniek.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch is deze mutatie anders, gezien het “alarmfase 1” gevoel wat je krijgt bij de reacties van diverse landen.
Ook onwetendheid, icm vaccins die klaar staanquote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch is deze mutatie anders, gezien het “alarmfase 1” gevoel wat je krijgt bij de reacties van diverse landen.
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja waarom beschermden we dan de ouderen niet tegen de griep in vorige seizoenen? Thuisblijven en ophokken! Iedere griep patient is er eentje teveel! Snotneusalarm in de straat!quote:Op zondag 20 december 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar gaat die morele plicht dan boven alles? Dat denk ik toch niet. Daar zit altijd een weging in. Anders kun je deze lockdown ieder griepseizoen van stal halen. Dat doen we ook niet.
Natuurlijk hangt dat af van de maatregelen. Maar ik vind een avondklok (met of zonder knuppels is me dan om het even) wel zo zwaar dat ik niet denk dat dat een verlichtende omstandigheid vind.
NL begon vliegtuigen uit UK te weren en de andere landen volgde dat voorbeeld ookquote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat ze elkaar allemaal na-papegaaien in dolle paniek.
Met je eens, dit is een kettingreactie/ sneeuwbaleffect. Desondanks zorgwekkend te noemen m.i.quote:Op zondag 20 december 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Nederlandse lockdown ingegeven is door deze nieuwe mutatie (misschien indirect, omdat deze potentieel voor meer besmettingen zorgde). Gezien de snelheid waarmee nu geacteerd wordt. Dan zou Nederland dat niet een week geleden stilzwijgend gedaan hebben om nu opeens hals over kop al het verkeer uit het VK uit te bannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |