Die vergelijking loopt nog manker dan Lucille Werner.quote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vind ook heel veel noodzakelijk... zoals dansen op een festival maar dat is ook geen religie dus darten ook niet
Voor zijn wat?quote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef JosMert het volgende:
[..]
Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?
Voor het zingen de kerk uit dus.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:
In geheel Limburg zijn met kerst de nachtmissen verboden.
Besluit van de kerken geen verbod.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Goede maatregelen waar ik nog niet eens aan had gedacht, zo krijg je het virus wel plat geslagen idd.quote:Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Er is toch nog best ruimte voor strengere maatregelen.
- Afhaal en to go toestanden dicht. Er is nog steeds volk op straat in het centrum. Pakketje ophalen bij X, koffietje halen bij Y. Laat evenementenhallen desnoods open gaan als pakketpunt.
- Handhaven op thuiswerken. Val maar een kantoorgebouw binnen om dat te controleren. Ja, vrij subjectief en logistiek lastig, maar moet wel kunnen toch? De KvW kan ook onaangekondigd een horecazaak binnenvallen en overhoop halen.
- Gebedshuizen dicht. Zeker straks tijdens kerst.
- Straatverbod 22:00-06:00. Voorkomt hopelijk wat feestjes of bezoek. Ook tijdens oud en nieuw.
Doe alles maar om de boel plat te slaan voor 19 januari. Als we dan de landsgrenzen zoveel mogelijk gesloten houden voor niet-essentiële reizen kunnen we het daarna misschien met lichtere maatregelen uitzingen tot de vaccinaties op stoom beginnen te komen.
Of we doen gewoon normaal met zijn allen en slaan niet op tilt omdat er een mutatie is. Berichten zeggen nog steeds dat vaccin werkt.quote:Op zondag 20 december 2020 23:36 schreef BlackLining het volgende:
Er is toch nog best ruimte voor strengere maatregelen.
- Afhaal en to go toestanden dicht. Er is nog steeds volk op straat in het centrum. Pakketje ophalen bij X, koffietje halen bij Y. Laat evenementenhallen desnoods open gaan als pakketpunt.
- Handhaven op thuiswerken. Val maar een kantoorgebouw binnen om dat te controleren. Ja, vrij subjectief en logistiek lastig, maar moet wel kunnen toch? De KvW kan ook onaangekondigd een horecazaak binnenvallen en overhoop halen.
- Gebedshuizen dicht. Zeker straks tijdens kerst.
- Straatverbod 22:00-06:00. Voorkomt hopelijk wat feestjes of bezoek. Ook tijdens oud en nieuw.
Doe alles maar om de boel plat te slaan voor 19 januari. Als we dan de landsgrenzen zoveel mogelijk gesloten houden voor niet-essentiële reizen kunnen we het daarna misschien met lichtere maatregelen uitzingen tot de vaccinaties op stoom beginnen te komen.
Dat is nu ook aan de hand in Urk.quote:Op zondag 20 december 2020 23:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat er inderdaad nog kerken zijn die gewoon met honderden bij elkaar komen, dan verdien je eigenlijk gewoon een besmetting... het lullige is alleen dat ze dan ook weer mensen besmetten die er waarschijnlijk niets aan kunnen doen...
Alleen de nachtmissen (op eigen initiatief), die overdag gaan wel door.quote:Op zondag 20 december 2020 23:37 schreef Sfancta het volgende:
Daarmee zeg je dat corona niet erg is?quote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi 'm er nog maar een keer in. Als dit een ebola-uitbraak was geweest zag de wereld er een stuk leger uit ondertussen
Zijn er Urkers die NIET naar de kerk gaan ja?quote:
Maar dat gaat nu ook niet meer lukken. Jij hebt altijd een overgangsperiode waarin dingen vaak minder gaan dan ervoor en erna. De rijen bij de winkels voorafgaande aan de persconferentie bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Elan het volgende:
Die maatregelen om UK te isoleren doen niet zo veel als niet alle EU landen mee doen.
Maatje van me is met de Eurostar vanmiddag gewoon naar Brussel gereisd en van daaruit de trein gepakt naar Amsterdam om kerst te vieren met z'n familie
Het is ook allemaal zinloos als je zonder controle binnen de EU mag reizen. Die mutatie is allang binnen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Elan het volgende:
Die maatregelen om UK te isoleren doen niet zo veel als niet alle EU landen mee doen.
Maatje van me is met de Eurostar vanmiddag gewoon naar Brussel gereisd en van daaruit de trein gepakt naar Amsterdam om kerst te vieren met z'n familie
We gaan over een paar dagen zien of de huidige lockdown effect heeft. Zo niet, dan moeten we dus kijken naar nog strengere maatregelen. Voor wat betreft die mutatie: dat onderzoek loopt nog. Ik vind het wel verstandig Groot Brittannië voorlopig maar even te isoleren tot meer bekend is, dat zou niet heel lang moeten duren. Kut voor de mensen die er vast zitten, had nou toch maar het reisadvies opgevolgd.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of we doen gewoon normaal met zijn allen en slaan niet op tilt omdat er een mutatie is. Berichten zeggen nog steeds dat vaccin werkt.
Een volledige politiestaat voorstaan omdat god verhoede mensen naar buiten gaan. Dit soort ideeën zijn een grotere bedreiging dan het virus.
Waarschijnlijk konden die er dan óók wat aan doen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:41 schreef TheVulture het volgende:
Dat er inderdaad nog kerken zijn die gewoon met honderden bij elkaar komen, dan verdien je eigenlijk gewoon een besmetting... het lullige is alleen dat ze dan ook weer mensen besmetten die er waarschijnlijk niets aan kunnen doen...
Weet wel van bronnen dat ze niet voor het zingen de kerk uit gaan daar en de familie banden niet zo nauw nemen daar :pquote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn er Urkers die NIET naar de kerk gaan ja?
Dat kan in ieder geval niet meer komende dagen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:40 schreef Elan het volgende:
Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaatquote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Daarmee zeg je dat corona niet erg is?
Ja, en als het een gevangenisuitbraak was geweest, dan liepen er nu allemaal criminele op straat. Ik mis de relevantie van jouw opmerking.quote:Op zondag 20 december 2020 23:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik gooi 'm er nog maar een keer in. Als dit een ebola-uitbraak was geweest zag de wereld er een stuk leger uit ondertussen
2% wel vind ik nog steeds erg hoog.quote:Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |