quote:
quote:Op maandag 21 december 2020 08:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
Geloof mij, je hebt liever het Unox meisje![]()
Ik wel iig
quote:Op maandag 21 december 2020 08:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zal niet om pics vragen, bedankt voor de waarschuwing.
[ afbeelding ]
Precies. En zoals het uitziet is het 'alleen' besmettelijker en niet erger qua ziektebeeld of niet ontvankelijk voor het vaccin. Dat is postief.quote:Op maandag 21 december 2020 08:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel mutaties zijn ook onschuldig he.
Verder zijn ze helemaal klaar voor een harde brexitquote:Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is wel een gedoe hoor in de UK nu. Zie je hoe afhankelijk landen van elkaar zijn.
UK pesten.quote:Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is wel een gedoe hoor in de UK nu. Zie je hoe afhankelijk landen van elkaar zijn.
Visiteverbod komt er niet in NL. Hoogstens die avondklok van 20-6 op Oud en Nieuw. Die lag toch al op tafel.quote:Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef xFriendx het volgende:
Misschien dat kerst te kort dag is, hoewel je het uiteraard morgen nog kan aankondigen als kabinet, maar zie nog wel een streep door oud en nieuw gaan gezien daar de inkopen waarschijnlijk nog niet voor gedaan zijn. Dus dat voor oud en nieuw er wel een visiteverbod of zoiets komt. Hoewel dat dan ook meer symboolpolitiek is, het is 1 dag en dan zou je nieuwjaarsdag ook meteen moeten meenemen in het verbod (hoewel dat wel vaak minder feest is met alcohol en zo)
Bron: NOSquote:'Deze variant lijkt erg op wat we al kenden'
Hoogleraar moleculaire virologie Eric Snijder noemt de "drastische maatregelen" om reizigers uit het VK te weren opmerkelijk. Dat zei hij in het NOS Radio 1 Journaal. In het VK is sprake van een nieuwe variant van het coronavirus, waarbij een twintigtal veranderingen in het virusgenoom is zijn ontdekt. Snijder: "Op een totaal van 30.000, dus dat is nog steeds heel weinig. Dat suggereert dat deze variant van het virus erg lijkt op wat we al kenden."
De hoogleraar benadrukt wel dat hij nog geen laboratoriumresultaten heeft gezien van de nieuwe coronavariant, om goed te kunnen inschatten wat er precies aan het virus is veranderd, maar "het contrast met dit voorjaar, toen het virus uit Noord-Italië onze kant op begon te bewegen, is best opvallend", zegt Snijder over de genomen maatregelen.
Virussen muteren continu, zegt hij. "Vaak veranderen de eigenschappen dan niet of nauwelijks. Incidenteel heeft een mutatie een positief effect op een virus, zoals een betere verspreiding."
Snijder denkt dat de invloed van deze mutatie op het coronavaccin meevalt. "Het is zeer onwaarschijnlijk dat een paar kleine veranderingen in het virale oppervlakte-eiwit betekenen dat een vaccin slechter of helemaal niet meer werkt."
Wie zegt dat?quote:Op maandag 21 december 2020 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Visiteverbod komt er niet in NL. Hoogstens die avondklok van 20-6 op Oud en Nieuw. Die lag toch al op tafel.
Hmm, wel positief. Anderzijds snap ik niet dat deze hoogleraar het gaat downplayen, en de Engelsen -die geen belang hebben bij paniek- het zo opkloppen.quote:
Wat is er dan op 20 juni?quote:Op maandag 21 december 2020 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Visiteverbod komt er niet in NL. Hoogstens die avondklok van 20-6 op Oud en Nieuw. Die lag toch al op tafel.
Ik denk ook niet dat het volledig los te zien is van brexit. De dag van het overschrijden van de EU deadline en 1,5 week voor een harde brexit laten we even de gevolgen zien.quote:Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 20 december 2020 23:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En als mensen niet willen luisteren, tot op het (hypothetische) punt dat de ziekenhuizen het echt niet meer aan kunnen en de doden alleen in hun huis, op straat en op de stoep van het ziekenhuis liggen? Denk aan situaties als Bergamo, Siberië, Bolivia, etcetera?
Niet als doembeeld bedoeld, maar ik vraag me af of er voor jou dan echt geen punt is waarop je zegt van vooruit, voer die maatregelen maar in.
Mijn afweging daarin is dat we beter vijf weken echt volledig op slot kunnen, zodat we hopelijk weer een paar maanden enigszins kunnen draaien. En dat dan in plaats van steeds maar verlengen van een halve lockdown, zoals in het voorjaar.
Even als reactie op beiden, lag al te dromen over andere dingen dan Covid-19quote:Op maandag 21 december 2020 00:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alsof dat in landen als Frankrijk of Italie wel 'thuishoort'. Nood breekt wet of gewoonte. Ik denk dat als de cijfers niet gaan dalen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dat opsluiten de enige resterende optie is. De ziekenhuizen kunnen weinig tot niets meer hebben.
De Jonge heeft al aangegeven geen reden voor verscherping te zien voor de kerstquote:Op maandag 21 december 2020 08:51 schreef xFriendx het volgende:
Misschien dat kerst te kort dag is, hoewel je het uiteraard morgen nog kan aankondigen als kabinet, maar zie nog wel een streep door oud en nieuw gaan gezien daar de inkopen waarschijnlijk nog niet voor gedaan zijn. Dus dat voor oud en nieuw er wel een visiteverbod of zoiets komt. Hoewel dat dan ook meer symboolpolitiek is, het is 1 dag en dan zou je nieuwjaarsdag ook meteen moeten meenemen in het verbod (hoewel dat wel vaak minder feest is met alcohol en zo)
Dat het qua ziektebeeld niet erger was dan de huidige, en dat het zeer waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor de vaccins was gisteren al naar buiten gebracht.quote:Op maandag 21 december 2020 08:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Precies. En zoals het uitziet is het 'alleen' besmettelijker en niet erger qua ziektebeeld of niet ontvankelijk voor het vaccin. Dat is postief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |