abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196853298

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196853309
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef JosMert het volgende:

[..]

Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?
Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :p
pi_196853324
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:47 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :p
Gelukkig maar ;)
pi_196853327
Wat zijn jullie eerlijke voorspellingen van het jaar 2021?
pi_196853331
Mijn gok is dat die gemuteerde versie al zover verspreid is hier dat dat de harde stijging van de afgelopen weken heeft veroorzaakt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 20 december 2020 @ 23:49:19 #6
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_196853336
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Heb het liever over 2022.
2021 gaat weer een verloren jaar worden.
pi_196853339
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:46 schreef JosMert het volgende:

[..]

2% wel vind ik nog steeds erg hoog.
Vind maar eens 2% rente op je spaargeld tegenwoordig.
pi_196853345
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 23:44 schreef BlackLining het volgende: [..] We gaan over een paar dagen zien of de huidige lockdown effect heeft. Zo niet, dan moeten we dus kijken naar nog strengere maatregelen. Voor wat betreft die mutatie: dat onderzoek loopt nog. Ik vind het wel verstandig Groot Brittannië voorlopig maar even te isoleren tot meer bekend is, dat zou niet heel lang moeten duren. Kut voor de mensen die er vast zitten, had nou toch maar het reisadvies opgevolgd. Overigens dénk ik dat je een beetje triggerhappy reageert. Ik noem slechts wat maatregelen die nog mogelijk zijn. Het woord mutatie heb ik niet eens genoemd :*
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad :*
pi_196853369
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaat
Waarschijnlijk niet met zo'n torenhoge IFR. Dat schrikt wel af. Voor corona is met name de maatschappelijke impact hoog. Voor zichzelf durven mensen dat risico prima aan. En dat wringt met het collectief, want die kan dat niet aan.
I'll give you something to do
pi_196853370
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.

Weer een blunder van de strenge regel man

https://twitter.com/hugodejonge/status/1340703580513312768?s=21
pi_196853389
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Heb het liever over 2022.
2021 gaat weer een verloren jaar worden.
  zondag 20 december 2020 @ 23:54:13 #12
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196853391
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Januari, en dan vooral de periode tot de 19e, is de slechtste maand van het jaar; lockdowns, hoge besmettingscijfers, etc. Februari geleidelijk een inzettende verbetering en zéker maart zal een stevige trend naar weer een normale situatie laten zien. In de vroege zomer is Corona-19 geen globaal probleem meer, in die zin dat er nog wel besmettings- en sterfgevallen zullen optreden, maar de aantallen laag genoeg zijn voor landen om weer de grenzen te openen en de maatschappijen weer volop te laten functioneren.
pi_196853400
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.

Hij mist soms echt die sociale voelsprieten he... doe dit soort dingen toch niet op dit moment _O-

Waarmee ik niet wil zeggen dat ie geen ontspanning mag zoeken, maar maak er geen pr-item mee inderdaad.
pi_196853401
quote:

Laat die vent lekker fietsen.
pi_196853403
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad :*
En als mensen niet willen luisteren, tot op het (hypothetische) punt dat de ziekenhuizen het echt niet meer aan kunnen en de doden alleen in hun huis, op straat en op de stoep van het ziekenhuis liggen? Denk aan situaties als Bergamo, Siberië, Bolivia, etcetera?

Niet als doembeeld bedoeld, maar ik vraag me af of er voor jou dan echt geen punt is waarop je zegt van vooruit, voer die maatregelen maar in.

Mijn afweging daarin is dat we beter vijf weken echt volledig op slot kunnen, zodat we hopelijk weer een paar maanden enigszins kunnen draaien. En dat dan in plaats van steeds maar verlengen van een halve lockdown, zoals in het voorjaar.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196853420
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:55 schreef Randier het volgende:

[..]

Laat die vent lekker fietsen.
Je zou als minister toch dan denken, mwah. Misschien nu even niet. Maar een narcist denkt niet zo. Dat blijkt wel weer.
pi_196853426
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef D_A het volgende:

[..]

Dat kan in ieder geval niet meer komende dagen.
is België op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Italië is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
blablablabla
pi_196853434
quote:

En de gewone man moet binnen blijven!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_196853453
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 23:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

En de gewone man moet binnen blijven!
De gewone man mocht ook geen feestjes geven en familie knuffelen, want anders kreeg die een boete.

Toen deed de minister dat en wat gebeurde er? We veranderden gewoon de wetten en regels. :')

Man man man, wat een beleidsmakers.
pi_196853454
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:

[..]

is België op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Italië is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
Ik denk ook niet dat men die illusie heeft.

Het maakt echter nogal een verschil of je die exponentiële groei start met 20 mensen, of met 2.000.

Deze variant is in september ontdekt, en pas nu breekt ie grootschalig uit. De aanloop maar zo'n uitbraak is langzaam. Kijk maar naar onze eigen besmettingscijfers. Al eind augustus begin het de verkeerde kant weer op te gaan. Pas in oktober liep het ineens echt uit de hand.

Laten we uitgaan van R=2, dan ben je 7 a 8 generaties verder voor je van 20 op 2.000 zit. Uitgaande van een incubatietijd van 5 dagen scheelt dat een dikke maand. Daarna gaat het echter snel harder: 4000, 8000, 16000, 32000, 64000 en dan ga je al naar de zes cijfers, en da's pas 6 generaties. Nog drie verser en je zit boven de miljoen.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 21-12-2020 00:05:35 ]
  zondag 20 december 2020 @ 23:59:39 #21
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196853455
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:

[..]

is België op op slot?
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196853461
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alsof dat in landen als Frankrijk of Italie wel 'thuishoort'. Nood breekt wet of gewoonte. Ik denk dat als de cijfers niet gaan dalen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dat opsluiten de enige resterende optie is. De ziekenhuizen kunnen weinig tot niets meer hebben.
  maandag 21 december 2020 @ 00:01:19 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196853470
Morgen spoeddebat?

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196853471
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Ja ik snap dat ze nu nog een soort symboolpolitiek bedrijven maar als je die massale stijgingen overal ziet dan lijkt me de kans groot dat die nieuwe variant al verder verspreid is.
pi_196853473
Humor. Hugo geeft tips in dat interview over café’s en restaurants waaar je kunt eten. In corona tijd.
pi_196853474
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.
http://www.telegraaf.nl/n(...)onapatient-in-italie

Snap die paniek op zich wel maar waarschijnlijk is het (alweer) te laat.
blablablabla
pi_196853483
quote:
84s.gif Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Starhopper het volgende:
Morgen spoeddebat?

[ twitter ]
Goed bezig SP. Go nieuwe maatregelen nog voor kerst.
pi_196853489
quote:
Morgen spoeddebat?

[ twitter ]
Wilders had dat gevraagd, was geen meerderheid. :')
pi_196853497
quote:
Morgen spoeddebat?

[ twitter ]
Ik word een beetje moe van die oppositieleiders. Lekker roeptoeteren maar oh wee als we straks weer de verpleegtehuizen dicht gooien uit bescherming....
  maandag 21 december 2020 @ 00:03:51 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196853501
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.
http://www.telegraaf.nl/n(...)onapatient-in-italie

Snap die paniek op zich wel maar waarschijnlijk is het (alweer) te laat.
Natuurlijk is het te laat, ik begrijp de paniek ook niet zo, moet je nu dubbele mondkapjes en 3 meter van elkaar blijven, waar zit die hogere besmettelijkheid in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')