SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :pquote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef JosMert het volgende:
[..]
Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?
Gelukkig maarquote:Op zondag 20 december 2020 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :p
Heb het liever over 2022.quote:Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Wat zijn jullie eerlijke voorspellingen van het jaar 2021?
Vind maar eens 2% rente op je spaargeld tegenwoordig.quote:Op zondag 20 december 2020 23:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
2% wel vind ik nog steeds erg hoog.
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaadquote:Op zondag 20 december 2020 23:44 schreef BlackLining het volgende: [..] We gaan over een paar dagen zien of de huidige lockdown effect heeft. Zo niet, dan moeten we dus kijken naar nog strengere maatregelen. Voor wat betreft die mutatie: dat onderzoek loopt nog. Ik vind het wel verstandig Groot Brittannië voorlopig maar even te isoleren tot meer bekend is, dat zou niet heel lang moeten duren. Kut voor de mensen die er vast zitten, had nou toch maar het reisadvies opgevolgd. Overigens dénk ik dat je een beetje triggerhappy reageert. Ik noem slechts wat maatregelen die nog mogelijk zijn. Het woord mutatie heb ik niet eens genoemd
![]()
Waarschijnlijk niet met zo'n torenhoge IFR. Dat schrikt wel af. Voor corona is met name de maatschappelijke impact hoog. Voor zichzelf durven mensen dat risico prima aan. En dat wringt met het collectief, want die kan dat niet aan.quote:Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaat
quote:Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Heb het liever over 2022.
2021 gaat weer een verloren jaar worden.
Januari, en dan vooral de periode tot de 19e, is de slechtste maand van het jaar; lockdowns, hoge besmettingscijfers, etc. Februari geleidelijk een inzettende verbetering en zéker maart zal een stevige trend naar weer een normale situatie laten zien. In de vroege zomer is Corona-19 geen globaal probleem meer, in die zin dat er nog wel besmettings- en sterfgevallen zullen optreden, maar de aantallen laag genoeg zijn voor landen om weer de grenzen te openen en de maatschappijen weer volop te laten functioneren.quote:Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Wat zijn jullie eerlijke voorspellingen van het jaar 2021?
Hij mist soms echt die sociale voelsprieten he... doe dit soort dingen toch niet op dit momentquote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.
Weer een blunder van de strenge regel man
https://twitter.com/hugodejonge/status/1340703580513312768?s=21
Laat die vent lekker fietsen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.
En als mensen niet willen luisteren, tot op het (hypothetische) punt dat de ziekenhuizen het echt niet meer aan kunnen en de doden alleen in hun huis, op straat en op de stoep van het ziekenhuis liggen? Denk aan situaties als Bergamo, Siberië, Bolivia, etcetera?quote:Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad
Je zou als minister toch dan denken, mwah. Misschien nu even niet. Maar een narcist denkt niet zo. Dat blijkt wel weer.quote:
is België op op slot?quote:Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat kan in ieder geval niet meer komende dagen.
En de gewone man moet binnen blijven!quote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
De gewone man mocht ook geen feestjes geven en familie knuffelen, want anders kreeg die een boete.quote:Op zondag 20 december 2020 23:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En de gewone man moet binnen blijven!
Ik denk ook niet dat men die illusie heeft.quote:Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
is België op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Italië is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...quote:Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
is België op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Italië is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
Alsof dat in landen als Frankrijk of Italie wel 'thuishoort'. Nood breekt wet of gewoonte. Ik denk dat als de cijfers niet gaan dalen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dat opsluiten de enige resterende optie is. De ziekenhuizen kunnen weinig tot niets meer hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad
Ja ik snap dat ze nu nog een soort symboolpolitiek bedrijven maar als je die massale stijgingen overal ziet dan lijkt me de kans groot dat die nieuwe variant al verder verspreid is.quote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.quote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Ik word een beetje moe van die oppositieleiders. Lekker roeptoeteren maar oh wee als we straks weer de verpleegtehuizen dicht gooien uit bescherming....quote:
Natuurlijk is het te laat, ik begrijp de paniek ook niet zo, moet je nu dubbele mondkapjes en 3 meter van elkaar blijven, waar zit die hogere besmettelijkheid in?quote:Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.
http://www.telegraaf.nl/n(...)onapatient-in-italie
Snap die paniek op zich wel maar waarschijnlijk is het (alweer) te laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |