SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :pquote:Op zondag 20 december 2020 23:32 schreef JosMert het volgende:
[..]
Slim bezig. Voor jouw mag het dan nog lang duren?
Gelukkig maarquote:Op zondag 20 december 2020 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Half jaartje, langer hoeft inderdaad niet :p
Heb het liever over 2022.quote:Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Wat zijn jullie eerlijke voorspellingen van het jaar 2021?
Vind maar eens 2% rente op je spaargeld tegenwoordig.quote:Op zondag 20 december 2020 23:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
2% wel vind ik nog steeds erg hoog.
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaadquote:Op zondag 20 december 2020 23:44 schreef BlackLining het volgende: [..] We gaan over een paar dagen zien of de huidige lockdown effect heeft. Zo niet, dan moeten we dus kijken naar nog strengere maatregelen. Voor wat betreft die mutatie: dat onderzoek loopt nog. Ik vind het wel verstandig Groot Brittannië voorlopig maar even te isoleren tot meer bekend is, dat zou niet heel lang moeten duren. Kut voor de mensen die er vast zitten, had nou toch maar het reisadvies opgevolgd. Overigens dénk ik dat je een beetje triggerhappy reageert. Ik noem slechts wat maatregelen die nog mogelijk zijn. Het woord mutatie heb ik niet eens genoemd
![]()
Waarschijnlijk niet met zo'n torenhoge IFR. Dat schrikt wel af. Voor corona is met name de maatschappelijke impact hoog. Voor zichzelf durven mensen dat risico prima aan. En dat wringt met het collectief, want die kan dat niet aan.quote:Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee, maar dat wij daar waarschijnlijk net zo gemakzuchtig mee om zouden gaan als met corona, met alle gevolgen van dien. Met corona heb je in ieder geval nog een grote kans dat je er niet dood aan gaat
quote:Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Heb het liever over 2022.
2021 gaat weer een verloren jaar worden.
Januari, en dan vooral de periode tot de 19e, is de slechtste maand van het jaar; lockdowns, hoge besmettingscijfers, etc. Februari geleidelijk een inzettende verbetering en zéker maart zal een stevige trend naar weer een normale situatie laten zien. In de vroege zomer is Corona-19 geen globaal probleem meer, in die zin dat er nog wel besmettings- en sterfgevallen zullen optreden, maar de aantallen laag genoeg zijn voor landen om weer de grenzen te openen en de maatschappijen weer volop te laten functioneren.quote:Op zondag 20 december 2020 23:48 schreef Sfancta het volgende:
Wat zijn jullie eerlijke voorspellingen van het jaar 2021?
Hij mist soms echt die sociale voelsprieten he... doe dit soort dingen toch niet op dit momentquote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.
Weer een blunder van de strenge regel man
https://twitter.com/hugodejonge/status/1340703580513312768?s=21
Laat die vent lekker fietsen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Ondertussen in plaats van met vaccins bezig te zijn is Hugo bezig met allerlei PR werk voor een nietszeggend blaadje.
En als mensen niet willen luisteren, tot op het (hypothetische) punt dat de ziekenhuizen het echt niet meer aan kunnen en de doden alleen in hun huis, op straat en op de stoep van het ziekenhuis liggen? Denk aan situaties als Bergamo, Siberië, Bolivia, etcetera?quote:Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad
Je zou als minister toch dan denken, mwah. Misschien nu even niet. Maar een narcist denkt niet zo. Dat blijkt wel weer.quote:
is België op op slot?quote:Op zondag 20 december 2020 23:45 schreef D_A het volgende:
[..]
Dat kan in ieder geval niet meer komende dagen.
En de gewone man moet binnen blijven!quote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
De gewone man mocht ook geen feestjes geven en familie knuffelen, want anders kreeg die een boete.quote:Op zondag 20 december 2020 23:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En de gewone man moet binnen blijven!
Ik denk ook niet dat men die illusie heeft.quote:Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
is België op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Italië is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...quote:Op zondag 20 december 2020 23:57 schreef Elan het volgende:
[..]
is België op op slot?
Las in de Televaag dat die mutatie ook al in Italië is, volgens mij hou je dat niet tegen zelfs als er maar 20 gevallen het continent bereiken waarvan er 2 anderen besmetten ben je al de lul.
Alsof dat in landen als Frankrijk of Italie wel 'thuishoort'. Nood breekt wet of gewoonte. Ik denk dat als de cijfers niet gaan dalen, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dat opsluiten de enige resterende optie is. De ziekenhuizen kunnen weinig tot niets meer hebben.quote:Op zondag 20 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klopt, ik reageerde op jou, maar zie het hier regelmatig voorbij komen. Mensen thuis opsluiten etc vind ik te ver gaan. Dat andere landen dat doen prima, maar dat hoort niet thuis in Nederland. Er zijn nog heel veel dingen mogelijk, maar of ze wenselijk zijn is de vraag. En nogmaals, was niet naar jou persoonlijk, je triggerde (;)) mijn reactie inderdaad
Ja ik snap dat ze nu nog een soort symboolpolitiek bedrijven maar als je die massale stijgingen overal ziet dan lijkt me de kans groot dat die nieuwe variant al verder verspreid is.quote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.quote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Ik word een beetje moe van die oppositieleiders. Lekker roeptoeteren maar oh wee als we straks weer de verpleegtehuizen dicht gooien uit bescherming....quote:
Natuurlijk is het te laat, ik begrijp de paniek ook niet zo, moet je nu dubbele mondkapjes en 3 meter van elkaar blijven, waar zit die hogere besmettelijkheid in?quote:Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me ook en niet alleen de Noordzee.
http://www.telegraaf.nl/n(...)onapatient-in-italie
Snap die paniek op zich wel maar waarschijnlijk is het (alweer) te laat.
Waarschijnlijk gemaakt in een tijd dat Hugo nog lijsttrekker was. Je moet iets om een beetje sympathiek over te komen.quote:Op zondag 20 december 2020 23:51 schreef JosMert het volgende:
Tja ik zou echt niet weten wat ze nog willen doen, en zeker die oppositieleiders. Wilders wilde alles weer open gooien, Marijnissen wilde de scholen niet sluiten etc... maar nu wel weer de volle paniek spelen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wilders had dat gevraagd, was geen meerderheid.
Zelfs Rutte zei maandag nog dat het goed is dat mensen gaan fietsen... Dus ook Hugo de Jonge of Rutte mogen dat natuurlijk?quote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De gewone man mocht ook geen feestjes geven en familie knuffelen, want anders kreeg die een boete.
Toen deed de minister dat en wat gebeurde er? We veranderden gewoon de wetten en regels.
Man man man, wat een beleidsmakers.
Blijf thuis tenzij het echt niet anders kan...quote:Op zondag 20 december 2020 23:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij mist soms echt die sociale voelsprieten he... doe dit soort dingen toch niet op dit moment
Waarmee ik niet wil zeggen dat ie geen ontspanning mag zoeken, maar maak er geen pr-item mee inderdaad.
IK had het over Grapperhaus.quote:Op maandag 21 december 2020 00:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zelfs Rutte zei maandag nog dat het goed is dat mensen gaan fietsen... Dus ook Hugo de Jonge of Rutte mogen dat natuurlijk?
Zou wel een giller zijn als deze mutatie is opgetreden door de vaccinatie trails.quote:Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Tuurlijk !quote:Op maandag 21 december 2020 00:01 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 december 2020 00:08 schreef Sfancta het volgende:
https://www.hartvannederl(...)avirus-in-nederland/
Dit nieuws lijkt al zo tyfuslang geleden.
quote:In Italië zijn 14 mensen overleden en honderden besmet.
70% en hebaseerd op rekenmodellen het is nog niet eens in een lab getest ik denk dat ze ons gewoon puur bang willen maken.quote:Op maandag 21 december 2020 00:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk is het te laat, ik begrijp de paniek ook niet zo, moet je nu dubbele mondkapjes en 3 meter van elkaar blijven, waar zit die hogere besmettelijkheid in?
Dus dan ligt het niet aan het volk dat de besmettingen stijgen, maar het meer besmettende virus? Nee?!quote:Op maandag 21 december 2020 00:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Tuurlijk !
De extra besmettelijke variant is er al sowieso sinds oktober in Nederland.
Wellicht wel eerder ook. Vanaf het moment dat het steeds sneller ging stijgen.
Het virus kan klokkijkenquote:Op maandag 21 december 2020 00:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou wel een giller zijn als deze mutatie is opgetreden door de vaccinatie trails.
Ik bedoel, dat virus leest ook wel de krant.
Geeft niemand een neuk om? Ik heb nog geen enkel onderzoek gezien waarbij de groep mensen die zich niet aan de maatregelen wenst te houden ook maar in de buurt van een meerderheid komt.quote:Op maandag 21 december 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
70% en hebaseerd op rekenmodellen het is nog niet eens in een lab getest ik denk dat ze ons gewoon puur bang willen maken.
Normale Corona geeft vrijwel niemand nog ene neuk om maar een gemuteerde variant klinkt wel heel spannend en eng ofc
Toch mooi dat iedereen zich zo netjes aan het uitgangspunt houdt om alleen essentiële reizen te makenquote:
Het virus kan de feestdagen vierenquote:Op maandag 21 december 2020 00:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Het virus kan klokkijken
Het virus kon op zomervakantie
Het virus kan nog besmettelijker
Het is een bijzonder virus.
In deze individualistische samenleving ziet iedereen zijn eigen reis als essentieel.quote:Op maandag 21 december 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Toch mooi dat iedereen zich zo netjes aan het uitgangspunt houdt om alleen essentiële reizen te maken
Valt vies tegen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geeft niemand een neuk om? Ik heb nog geen enkel onderzoek gezien waarbij de groep mensen die zich niet aan de maatregelen wenst te houden ook maar in de buurt van een meerderheid komt.
De meeste mensen zijn gelukkig verstandig.
quote:Op maandag 21 december 2020 00:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opmerkelijk, zo'n mutatie net nadat de vaccins zijn uitgerold.
Morgen overleg tussen de verschillende EU lidstaten. Klaus Schwab zet even wat druk op de ketel.
Ik betwijfel of groepsimmuniteit een ding is bij corona. Anders hadden we dit allang in de US waargenomen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:16 schreef TheVulture het volgende:
Ach ja... als we in dit tempo doorgaan harken we weer een paar % groepsimmuniteit binnen voordat we uberhaupt beginnen met vaccineren
Sluiten van de grenzen zal zeker niet helpen om het te voorkomen, maar zeker wel om het even te vertragen. Het is echter wel van korte duren. Uiteindelijk wordt je wel weer ingehaald, maar als je daar net een paar weken mee kan winnen is dat gewoon mooi meegenomen.quote:
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.quote:Op maandag 21 december 2020 00:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sluiten van de grenzen zal zeker niet helpen om het te voorkomen, maar zeker wel om het even te vertragen. Het is echter wel van korte duren. Uiteindelijk wordt je wel weer ingehaald, maar als je daar net een paar weken mee kan winnen is dat gewoon mooi meegenomen.
Ik heb hierboven al becijferd (toegegeven, op een manier waar statistici van moeten kotsen maar dat is al vrij snel)quote:Op maandag 21 december 2020 00:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.
Blijf me wel verbazen over de niet-essentiële vluchten die er nog zijn.
Er zijn landen die hun grenzen dicht hebben gegooid en die zijn behoorlijk hard geraakt economisch gezien. Daarnaast zijn er zat mensen die net zo als ik familie heeft wonen in het buitenland.quote:Op maandag 21 december 2020 00:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom vliegen al 10 maanden is toegestaan gedurende een pandemie, met als risico dat je besmettingen en mutaties importeert, maar wie ben ik. Wij offeren liever onze eigen economie op. Hardwerkende mensen en ondernemers zijn de dupe, die multinationals kunnen best wat hebben. Zal er vast mee te maken hebben dat KLM het boegbeeld is van het land. Ondernemers heeft niemand een oog voor.
Ze hebben in Zuid-Afrika ook een snelle variant..niet de Engeland variant (en het is daar zomerquote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Kun je het eigenlijk zelf wel serieus nemen als je schrijft dat niemand oog heeft voor ondernemers? Denk je werkelijk dat de regering daar niet mee zit?quote:Op maandag 21 december 2020 00:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom vliegen al 10 maanden is toegestaan gedurende een pandemie, met als risico dat je besmettingen en mutaties importeert, maar wie ben ik. Wij offeren liever onze eigen economie op. Hardwerkende mensen en ondernemers zijn de dupe, die multinationals kunnen best wat hebben. Zal er vast mee te maken hebben dat KLM het boegbeeld is van het land. Ondernemers heeft niemand een oog voor.
Des te meer reden dat niet-essentiële vliegreizen helemaal niet mogelijk hadden moeten zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb hierboven al becijferd (toegegeven, op een manier waar statistici van moeten kotsen maar dat is al vrij snel)hoeveel dat alsnog scheelt.
Van 20 gevallen naar 2.000 kost anderhalve maand. Van 2.000 naar 2.000.000 ook.
Als je met exponentiële groei te maken gaat krijgen kan vertragen in het begin heel veel helpen. En als uit het nog lopende onderzoek blijkt dat 't wel meevalt, doe je de grenzen weer open. Beetje kut voor de mensen die er nu zitten, maar het reisadvies was duidelijk en de risico's bekend. Eigen schuld.
Tja jammer dan. Ze hadden alleen vrachtverkeer moeten toelaten. Er gingen alweer tientallen vluchten overal naar toe, was nergens voor nodig in een pandemie.quote:Op maandag 21 december 2020 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn landen die hun grenzen dicht hebben gegooid en die zijn behoorlijk hard geraakt economisch gezien. Daarnaast zijn er zat mensen die net zo als ik familie heeft wonen in het buitenland.
Jawel, het helpt wel.quote:Op maandag 21 december 2020 00:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.
Blijf me wel verbazen over de niet-essentiële vluchten die er nog zijn.
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het één keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Des te meer reden dat niet-essentiële vliegreizen helemaal niet mogelijk hadden moeten zijn.
Aangezien sequencing in Nederland steekproefsgewijs gedaan wordt weten we simpelweg minder goed welke varianten er nu dominant zijn in de verspreiding.
Hopelijk houdt iedereen zich de komende weken aan de maatregelenquote:Op maandag 21 december 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nagenoeg-op-a4024559
In de NRC een stuk van drie IC artsen met als strekking: “code zwart is eigenlijk al realiteit”...
Nee, de regering geeft geen klote om jou en mij. Ik help je even uit je droom. Wij zijn puur slaven die geld naar de staatskas brengen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kun je het eigenlijk zelf wel serieus nemen als je schrijft dat niemand oog heeft voor ondernemers? Denk je werkelijk dat de regering daar niet mee zit?
Nog niet. Als het in London 60% van de gevallen betreft is het een kwestie van tijd volgens mij.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het één keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.
Er beweert ook helemaal niemand dat het hier nog niet is, maar het is in ieder geval nog niet de dominante soort hier.
Wat verontrustend is want het stijgt nu al, zorg loopt op het tandvlees en de wintermaanden komen er nu aan na de kerstperiode.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het één keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.
Er beweert ook helemaal niemand dat het hier nog niet is, maar het is in ieder geval nog niet de dominante soort hier.
1 op de 1000 is natuurlijk best weinig nog.quote:Op maandag 21 december 2020 00:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat verontrustend is want het stijgt nu al, zorg loopt op het tandvlees en de wintermaanden komen er nu aan na de kerstperiode.
Al zou ik er niet raar van op kijken als achteraf blijkt get al voloo hier te zijn en de stijging onlangs niet puur door black friday en sinterklaas komt maar ook door deze mutatie.
Als je mooie blauwe lucht wilt kan je ook gewoon naar de woestijn verhuizen. Voor de rest is het gebruikelijk riedeltje weer omdat het je zelf natuurlijk niet raakt.quote:Op maandag 21 december 2020 00:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja jammer dan. Ze hadden alleen vrachtverkeer moeten toelaten. Er gingen alweer tientallen vluchten overal naar toe, was nergens voor nodig in een pandemie.
Heb de lucht nog nooit zo mooi blauw gezien als eind maart.
Je hebt sowieso gelijk dat je er zo min mogelijk moet importeren. En heb Nieuwsuur niet gezien, maar als het 1/1000 is dan valt het nu mee.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als dat zo is, en we weten voor die variant het reproductie getal onder 1 te krijgen kan het zelfs hier dus nog uitsterven. Dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, daar was men het al wel over eens.quote:Op maandag 21 december 2020 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog niet. Als het in London 60% van de gevallen betreft is het een kwestie van tijd volgens mij.
Tenzij dat door toeval komt (hetgeen niet uitgesloten is).
Ik snap de toonzetting niet helemaal? Volgens mij stel ik nergens dat ik tegen deze reisbeperking ben ofzo? Sterker nog ik was de eerste die daar om vroeg.quote:Op maandag 21 december 2020 00:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat weten we onderhand.
Er is nu al door mij en twee anderen uitgelegd dat ja, het is er, maar vertragen in het begin van een exponentiële groei kan op termijn enorme verschillen maken. Nu los laten gaan kan betekenen dat het met oud en nieuw, zo'n beetje de verwachtte piek hier, wél zo ver is. Nu minder gevallen introduceren kan die piek zo enkele weken tot maanden naar achteren duwen.
En gezien je net zelf hebt gepost dat de ziekenhuizen nu al overbelast zijn, is het heel verstandig in ieder geval te proberen die strain nú geen kans te geven, want als die tegen kerst hier ook rond gaat dan wordt het pas écht feest hier rond de jaarwisseling.
Dit er vanuit gaande dat de strain inderdaad besmettelijker is, want dat onderzoek loopt nog.
Tuurlijk wel het, raakt iedereen. Maar wat voor horeca geldt geldt ook voor niet essentiele vluchten.quote:Op maandag 21 december 2020 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je mooie blauwe lucht wilt kan je ook gewoon naar de woestijn verhuizen. Voor de rest is het gebruikelijk riedeltje weer omdat het je zelf natuurlijk niet raakt.
Maar is dat echt zo? We weten nu ook dat die man uit loon op zand ook niet de eerste patient was.quote:Op maandag 21 december 2020 00:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
1 op de 1000 is natuurlijk best weinig nog.
Vooruit dan, eerste zinnetje aangepast. Zo beter?quote:Op maandag 21 december 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap de toonzetting niet helemaal? Volgens mij stel ik nergens dat ik tegen deze reisbeperking ben ofzo? Sterker nog ik was de eerste die daar om vroeg.
Zit iig erg ver wat je beweerde, dat het een substantiële bijdrage zou kunnen hebben geleverd aan de huidige golf.quote:Op maandag 21 december 2020 00:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is dat echt zo? We weten nu ook dat die man uit loon op zand ook niet de eerste patient was.
Virus was al een poos voloo onder ons.
Kan nu weer gebeuren.
Alle luiken dicht tot de vaccins komen, lijkt me.quote:Op maandag 21 december 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik opperde het gisteren al even. Maar moet je met zo’n mogelijk hyperbesmettelijke variant niet eens heel zorgvuldig kijken wat je met de verpleeghuizen doet? Want dat kan wel eens heel naar worden.
Je kunt de corona patienten alleen terugdringen door verregaande maatregelen... Of ze bij de ingang weigeren, maar lijkt mij ook niet wenselijk?quote:Op maandag 21 december 2020 00:45 schreef popje het volgende:
Er wordt in dat artikel ook gezegd dat er 13000 tot 21000 gezonde levensjaren gewonnen zijn met Coronazorg in de eerste golf... en 50.000 verloren door uitstel van overige zorg. Waarom hebben Coronapatienten dan nog steeds voorrang??
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?quote:Op maandag 21 december 2020 00:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt de corona patienten alleen terugdringen door verregaande maatregelen... Of ze bij de ingang weigeren, maar lijkt mij ook niet wenselijk?
Er staat dat 50000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan, en 13000 tot 21000 levensjaren gered zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:45 schreef popje het volgende:
Er wordt in dat artikel ook gezegd dat er 13000 tot 21000 gezonde levensjaren gewonnen zijn met Coronazorg in de eerste golf... en 50.000 verloren door uitstel van overige zorg. Waarom hebben Coronapatienten dan nog steeds voorrang??
Maw, het betreft vooral verminderde kwaliteit van leven. Een uitgestelde niet-levensnoodzakelijke ingreep kan later alsnog uitgevoerd worden, een levensnoodzakelijke ingreep niet, eens de patient dood is blijft ie dood.quote:In de schatting van minimaal 50.000 verloren gezonde levensjaren is het aandeel van verminderde kwaliteit van leven relatief groot en het aandeel van vroegtijdig overlijden kleiner. Een deel van het gezondheidsverlies hoeft niet permanent verloren te gaan als de komende jaren extra behandelingen kunnen worden uitgevoerd.
Juist wel toch, meest kutte periode achter de rug, enige wat ze moeten doen is vaccinatie goed regelen en dan lekker met de eer strijken hoe goed zij het hebben aangepakt.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat überhaupt wel winnen nu?
Als daar acute problemen ontstaan worden die natuurlijk wel geholpen. Verreweg de meeste mensen in het ziekenhuis liggen er vanwege iets anders dan covid.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef popje het volgende:
[..]
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?
Zou nog steeds kunnen natuurlijk?quote:Op maandag 21 december 2020 00:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zit iig erg ver wat je beweerde, dat het een substantiële bijdrage zou kunnen hebben geleverd aan de huidige golf.
Ok, niet goed gelezen. Maar ze schrijven ook dat na een behandeling op de IC er veel klachten overblijven... dus dan kun je niet zeggen dat er 13 tot 21k aan gezonde levensjaren gewonnen is. Oftewel het meest urgente wint altijd, los van de kansen op een gezond leven die iemand heeft. Ik las ooit een boek over een tropenarts en daar kiezen ze op basis van de kans dat iemand het overleeft in combinatie met hoeveel moeite het kost om iemand te redden... en dat is in humanitaire rampen. Een pandemie is dat in principe ook...quote:Op maandag 21 december 2020 00:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er staat dat 50000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan, en 13000 tot 21000 levensjaren gered zijn.
Uit het RIVM nieuwsbericht:
[..]
Maw, het betreft vooral verminderde kwaliteit van leven. Een uitgestelde niet-levensnoodzakelijke ingreep kan later alsnog uitgevoerd worden, een levensnoodzakelijke ingreep niet, eens de patient dood is blijft ie dood.
Jij wil ook geen trainer worden bij een voetbalclub die de afgelopen 5 jaar kampioen is geworden. Kan alleen maar fout gaan. Dit is prima, lekker wat succesjes op je palmares zetten en gaat iets niet zo lekker dan wijs je naar de erfenis van de stumpers die er nu zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat überhaupt wel winnen nu?
Dan zou er iets onwaarschijnlijk gigantisch mis moeten zijn met de manier waarop ze dat onderzoeken.quote:Op maandag 21 december 2020 01:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou nog steeds kunnen natuurlijk?
Ja daar heb je gelijk in... Maar nu gaat het meeste door volgens mij wat betreft urgente gevallen. In eerste golf hebben ze te snel afgeschaald en daar hebben ze achteraf ook van gezegd dat het niet goed was.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef popje het volgende:
[..]
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |