In deze individualistische samenleving ziet iedereen zijn eigen reis als essentieel.quote:Op maandag 21 december 2020 00:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Toch mooi dat iedereen zich zo netjes aan het uitgangspunt houdt om alleen essentiële reizen te maken
Valt vies tegen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geeft niemand een neuk om? Ik heb nog geen enkel onderzoek gezien waarbij de groep mensen die zich niet aan de maatregelen wenst te houden ook maar in de buurt van een meerderheid komt.
De meeste mensen zijn gelukkig verstandig.
quote:Op maandag 21 december 2020 00:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Opmerkelijk, zo'n mutatie net nadat de vaccins zijn uitgerold.
Morgen overleg tussen de verschillende EU lidstaten. Klaus Schwab zet even wat druk op de ketel.
Ik betwijfel of groepsimmuniteit een ding is bij corona. Anders hadden we dit allang in de US waargenomen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:16 schreef TheVulture het volgende:
Ach ja... als we in dit tempo doorgaan harken we weer een paar % groepsimmuniteit binnen voordat we uberhaupt beginnen met vaccineren
Sluiten van de grenzen zal zeker niet helpen om het te voorkomen, maar zeker wel om het even te vertragen. Het is echter wel van korte duren. Uiteindelijk wordt je wel weer ingehaald, maar als je daar net een paar weken mee kan winnen is dat gewoon mooi meegenomen.quote:
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.quote:Op maandag 21 december 2020 00:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sluiten van de grenzen zal zeker niet helpen om het te voorkomen, maar zeker wel om het even te vertragen. Het is echter wel van korte duren. Uiteindelijk wordt je wel weer ingehaald, maar als je daar net een paar weken mee kan winnen is dat gewoon mooi meegenomen.
Ik heb hierboven al becijferd (toegegeven, op een manier waar statistici van moeten kotsen maar dat is al vrij snel)quote:Op maandag 21 december 2020 00:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.
Blijf me wel verbazen over de niet-essentiële vluchten die er nog zijn.
Er zijn landen die hun grenzen dicht hebben gegooid en die zijn behoorlijk hard geraakt economisch gezien. Daarnaast zijn er zat mensen die net zo als ik familie heeft wonen in het buitenland.quote:Op maandag 21 december 2020 00:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom vliegen al 10 maanden is toegestaan gedurende een pandemie, met als risico dat je besmettingen en mutaties importeert, maar wie ben ik. Wij offeren liever onze eigen economie op. Hardwerkende mensen en ondernemers zijn de dupe, die multinationals kunnen best wat hebben. Zal er vast mee te maken hebben dat KLM het boegbeeld is van het land. Ondernemers heeft niemand een oog voor.
Ze hebben in Zuid-Afrika ook een snelle variant..niet de Engeland variant (en het is daar zomerquote:Op zondag 20 december 2020 23:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als deze variant zich écht zo snel verspreid, dan is die toch al lang de Noordzee overgestoken? De variant is blijkbaar al een paar maanden actief...
Kun je het eigenlijk zelf wel serieus nemen als je schrijft dat niemand oog heeft voor ondernemers? Denk je werkelijk dat de regering daar niet mee zit?quote:Op maandag 21 december 2020 00:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom vliegen al 10 maanden is toegestaan gedurende een pandemie, met als risico dat je besmettingen en mutaties importeert, maar wie ben ik. Wij offeren liever onze eigen economie op. Hardwerkende mensen en ondernemers zijn de dupe, die multinationals kunnen best wat hebben. Zal er vast mee te maken hebben dat KLM het boegbeeld is van het land. Ondernemers heeft niemand een oog voor.
Des te meer reden dat niet-essentiële vliegreizen helemaal niet mogelijk hadden moeten zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb hierboven al becijferd (toegegeven, op een manier waar statistici van moeten kotsen maar dat is al vrij snel)hoeveel dat alsnog scheelt.
Van 20 gevallen naar 2.000 kost anderhalve maand. Van 2.000 naar 2.000.000 ook.
Als je met exponentiële groei te maken gaat krijgen kan vertragen in het begin heel veel helpen. En als uit het nog lopende onderzoek blijkt dat 't wel meevalt, doe je de grenzen weer open. Beetje kut voor de mensen die er nu zitten, maar het reisadvies was duidelijk en de risico's bekend. Eigen schuld.
Tja jammer dan. Ze hadden alleen vrachtverkeer moeten toelaten. Er gingen alweer tientallen vluchten overal naar toe, was nergens voor nodig in een pandemie.quote:Op maandag 21 december 2020 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn landen die hun grenzen dicht hebben gegooid en die zijn behoorlijk hard geraakt economisch gezien. Daarnaast zijn er zat mensen die net zo als ik familie heeft wonen in het buitenland.
Jawel, het helpt wel.quote:Op maandag 21 december 2020 00:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die variant is ook in Nederland te vinden, die heeft alle gelegenheid gehad om de oversteek te maken. Helpt sluiten van luchtruim nu niet mee.
Blijf me wel verbazen over de niet-essentiële vluchten die er nog zijn.
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het één keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Des te meer reden dat niet-essentiële vliegreizen helemaal niet mogelijk hadden moeten zijn.
Aangezien sequencing in Nederland steekproefsgewijs gedaan wordt weten we simpelweg minder goed welke varianten er nu dominant zijn in de verspreiding.
Hopelijk houdt iedereen zich de komende weken aan de maatregelenquote:Op maandag 21 december 2020 00:33 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nagenoeg-op-a4024559
In de NRC een stuk van drie IC artsen met als strekking: “code zwart is eigenlijk al realiteit”...
Nee, de regering geeft geen klote om jou en mij. Ik help je even uit je droom. Wij zijn puur slaven die geld naar de staatskas brengen.quote:Op maandag 21 december 2020 00:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kun je het eigenlijk zelf wel serieus nemen als je schrijft dat niemand oog heeft voor ondernemers? Denk je werkelijk dat de regering daar niet mee zit?
Nog niet. Als het in London 60% van de gevallen betreft is het een kwestie van tijd volgens mij.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het één keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.
Er beweert ook helemaal niemand dat het hier nog niet is, maar het is in ieder geval nog niet de dominante soort hier.
Wat verontrustend is want het stijgt nu al, zorg loopt op het tandvlees en de wintermaanden komen er nu aan na de kerstperiode.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Koopman vertelde net in Nieuwsuur dat van de ~1000 onderzochte monsters, het één keer de nieuwe mutatie betreft. Dat zouden vandaag dus zo'n 13 van de 13.000 positieve testen zijn.
Er beweert ook helemaal niemand dat het hier nog niet is, maar het is in ieder geval nog niet de dominante soort hier.
1 op de 1000 is natuurlijk best weinig nog.quote:Op maandag 21 december 2020 00:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat verontrustend is want het stijgt nu al, zorg loopt op het tandvlees en de wintermaanden komen er nu aan na de kerstperiode.
Al zou ik er niet raar van op kijken als achteraf blijkt get al voloo hier te zijn en de stijging onlangs niet puur door black friday en sinterklaas komt maar ook door deze mutatie.
Als je mooie blauwe lucht wilt kan je ook gewoon naar de woestijn verhuizen. Voor de rest is het gebruikelijk riedeltje weer omdat het je zelf natuurlijk niet raakt.quote:Op maandag 21 december 2020 00:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja jammer dan. Ze hadden alleen vrachtverkeer moeten toelaten. Er gingen alweer tientallen vluchten overal naar toe, was nergens voor nodig in een pandemie.
Heb de lucht nog nooit zo mooi blauw gezien als eind maart.
Je hebt sowieso gelijk dat je er zo min mogelijk moet importeren. En heb Nieuwsuur niet gezien, maar als het 1/1000 is dan valt het nu mee.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als dat zo is, en we weten voor die variant het reproductie getal onder 1 te krijgen kan het zelfs hier dus nog uitsterven. Dat zou mooi zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, daar was men het al wel over eens.quote:Op maandag 21 december 2020 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog niet. Als het in London 60% van de gevallen betreft is het een kwestie van tijd volgens mij.
Tenzij dat door toeval komt (hetgeen niet uitgesloten is).
Ik snap de toonzetting niet helemaal? Volgens mij stel ik nergens dat ik tegen deze reisbeperking ben ofzo? Sterker nog ik was de eerste die daar om vroeg.quote:Op maandag 21 december 2020 00:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, dat weten we onderhand.
Er is nu al door mij en twee anderen uitgelegd dat ja, het is er, maar vertragen in het begin van een exponentiële groei kan op termijn enorme verschillen maken. Nu los laten gaan kan betekenen dat het met oud en nieuw, zo'n beetje de verwachtte piek hier, wél zo ver is. Nu minder gevallen introduceren kan die piek zo enkele weken tot maanden naar achteren duwen.
En gezien je net zelf hebt gepost dat de ziekenhuizen nu al overbelast zijn, is het heel verstandig in ieder geval te proberen die strain nú geen kans te geven, want als die tegen kerst hier ook rond gaat dan wordt het pas écht feest hier rond de jaarwisseling.
Dit er vanuit gaande dat de strain inderdaad besmettelijker is, want dat onderzoek loopt nog.
Tuurlijk wel het, raakt iedereen. Maar wat voor horeca geldt geldt ook voor niet essentiele vluchten.quote:Op maandag 21 december 2020 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je mooie blauwe lucht wilt kan je ook gewoon naar de woestijn verhuizen. Voor de rest is het gebruikelijk riedeltje weer omdat het je zelf natuurlijk niet raakt.
Maar is dat echt zo? We weten nu ook dat die man uit loon op zand ook niet de eerste patient was.quote:Op maandag 21 december 2020 00:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
1 op de 1000 is natuurlijk best weinig nog.
Vooruit dan, eerste zinnetje aangepast. Zo beter?quote:Op maandag 21 december 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap de toonzetting niet helemaal? Volgens mij stel ik nergens dat ik tegen deze reisbeperking ben ofzo? Sterker nog ik was de eerste die daar om vroeg.
Zit iig erg ver wat je beweerde, dat het een substantiële bijdrage zou kunnen hebben geleverd aan de huidige golf.quote:Op maandag 21 december 2020 00:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar is dat echt zo? We weten nu ook dat die man uit loon op zand ook niet de eerste patient was.
Virus was al een poos voloo onder ons.
Kan nu weer gebeuren.
Alle luiken dicht tot de vaccins komen, lijkt me.quote:Op maandag 21 december 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
Ik opperde het gisteren al even. Maar moet je met zo’n mogelijk hyperbesmettelijke variant niet eens heel zorgvuldig kijken wat je met de verpleeghuizen doet? Want dat kan wel eens heel naar worden.
Je kunt de corona patienten alleen terugdringen door verregaande maatregelen... Of ze bij de ingang weigeren, maar lijkt mij ook niet wenselijk?quote:Op maandag 21 december 2020 00:45 schreef popje het volgende:
Er wordt in dat artikel ook gezegd dat er 13000 tot 21000 gezonde levensjaren gewonnen zijn met Coronazorg in de eerste golf... en 50.000 verloren door uitstel van overige zorg. Waarom hebben Coronapatienten dan nog steeds voorrang??
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?quote:Op maandag 21 december 2020 00:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kunt de corona patienten alleen terugdringen door verregaande maatregelen... Of ze bij de ingang weigeren, maar lijkt mij ook niet wenselijk?
Er staat dat 50000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan, en 13000 tot 21000 levensjaren gered zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 00:45 schreef popje het volgende:
Er wordt in dat artikel ook gezegd dat er 13000 tot 21000 gezonde levensjaren gewonnen zijn met Coronazorg in de eerste golf... en 50.000 verloren door uitstel van overige zorg. Waarom hebben Coronapatienten dan nog steeds voorrang??
Maw, het betreft vooral verminderde kwaliteit van leven. Een uitgestelde niet-levensnoodzakelijke ingreep kan later alsnog uitgevoerd worden, een levensnoodzakelijke ingreep niet, eens de patient dood is blijft ie dood.quote:In de schatting van minimaal 50.000 verloren gezonde levensjaren is het aandeel van verminderde kwaliteit van leven relatief groot en het aandeel van vroegtijdig overlijden kleiner. Een deel van het gezondheidsverlies hoeft niet permanent verloren te gaan als de komende jaren extra behandelingen kunnen worden uitgevoerd.
Juist wel toch, meest kutte periode achter de rug, enige wat ze moeten doen is vaccinatie goed regelen en dan lekker met de eer strijken hoe goed zij het hebben aangepakt.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat überhaupt wel winnen nu?
Als daar acute problemen ontstaan worden die natuurlijk wel geholpen. Verreweg de meeste mensen in het ziekenhuis liggen er vanwege iets anders dan covid.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef popje het volgende:
[..]
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?
Zou nog steeds kunnen natuurlijk?quote:Op maandag 21 december 2020 00:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zit iig erg ver wat je beweerde, dat het een substantiële bijdrage zou kunnen hebben geleverd aan de huidige golf.
Ok, niet goed gelezen. Maar ze schrijven ook dat na een behandeling op de IC er veel klachten overblijven... dus dan kun je niet zeggen dat er 13 tot 21k aan gezonde levensjaren gewonnen is. Oftewel het meest urgente wint altijd, los van de kansen op een gezond leven die iemand heeft. Ik las ooit een boek over een tropenarts en daar kiezen ze op basis van de kans dat iemand het overleeft in combinatie met hoeveel moeite het kost om iemand te redden... en dat is in humanitaire rampen. Een pandemie is dat in principe ook...quote:Op maandag 21 december 2020 00:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er staat dat 50000 gezonde levensjaren verloren zijn gegaan, en 13000 tot 21000 levensjaren gered zijn.
Uit het RIVM nieuwsbericht:
[..]
Maw, het betreft vooral verminderde kwaliteit van leven. Een uitgestelde niet-levensnoodzakelijke ingreep kan later alsnog uitgevoerd worden, een levensnoodzakelijke ingreep niet, eens de patient dood is blijft ie dood.
Jij wil ook geen trainer worden bij een voetbalclub die de afgelopen 5 jaar kampioen is geworden. Kan alleen maar fout gaan. Dit is prima, lekker wat succesjes op je palmares zetten en gaat iets niet zo lekker dan wijs je naar de erfenis van de stumpers die er nu zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat überhaupt wel winnen nu?
Dan zou er iets onwaarschijnlijk gigantisch mis moeten zijn met de manier waarop ze dat onderzoeken.quote:Op maandag 21 december 2020 01:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou nog steeds kunnen natuurlijk?
Ja daar heb je gelijk in... Maar nu gaat het meeste door volgens mij wat betreft urgente gevallen. In eerste golf hebben ze te snel afgeschaald en daar hebben ze achteraf ook van gezegd dat het niet goed was.quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef popje het volgende:
[..]
Die andere patienten worden wel geweigerd bij de ingang, hartoperaties, kanker etc... die kun je eigenlijk ook niet weigeren toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |