abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196855725
Rusland snoert mondjes: vaccin 91% effectief.
pi_196855728
Ja maar dat kan ook zo weer op slag van kakken weer veranderen.
Krijgen we weer een speech vanuit het torentje.
  maandag 21 december 2020 @ 09:02:29 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196855733
Wat ik dan niet snap: het zorgpersoneel loopt op zijn laatste benen (nou ja, dat snap ik dus wel), maar de enige potentiële uitweg moeten ze niet hebben. Of althans: nog geen 40% staat direct positief tegen een vaccin. De lage bereidheid onder zorgpersoneel zal, ben ik bang, ook geen positief effect hebben op de bereidheid onder de rest van de mensen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196855748
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 08:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. En zoals het uitziet is het 'alleen' besmettelijker en niet erger qua ziektebeeld of niet ontvankelijk voor het vaccin. Dat is postief.
Dat is eigenlijk dus een worst case scenario.
Zorgvraag stijgt en zorgduur niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196855763
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
Wat ik dan niet snap: het zorgpersoneel loopt op zijn laatste benen (nou ja, dat snap ik dus wel), maar de enige potentiële uitweg moeten ze niet hebben. Of althans: nog geen 40% staat direct positief tegen een vaccin. De lage bereidheid onder zorgpersoneel zal, ben ik bang, ook geen positief effect hebben op de bereidheid onder de rest van de mensen.
[ afbeelding ]
Ik mis in dit soort enquêtes welk zorgpersoneel twijfelt. Gaat het ook om ziekenhuispersoneel of vooral om thuiszorgmedewerkers die meer vatbaar zijn voor feesboek complotgeneuzel?
pi_196855767
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 08:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies. En zoals het uitziet is het 'alleen' besmettelijker en niet erger qua ziektebeeld of niet ontvankelijk voor het vaccin. Dat is postief.
Ja, maar een besmettelijker virus betekent wel dat de vaccinatie-graad onder de bevolking hoog moet zijn.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:04:51 #257
5428 crew  miss_sly
pi_196855773
Vo
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hmm, wel positief. Anderzijds snap ik niet dat deze hoogleraar het gaat downplayen, en de Engelsen -die geen belang hebben bij paniek- het zo opkloppen.
Vooral omdat hij zelf aangeeft er eigenlijk nog niets van gezien te hebben, dus puur theoretisch.
Natuurlijk muteert een virus, en veranderen de eigenschappen dan nauwelijks, maar het kán wel een positief effect op het virus hebben. Dus onderzoek de boel eerst voor je zegt dat je de paniek niet snapt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196855776
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik mis in dit soort enquêtes welk zorgpersoneel twijfelt. Gaat het ook om ziekenhuispersoneel of vooral om thuiszorgmedewerkers die meer vatbaar zijn voor feesboek complotgeneuzel?
Waarom denk je dat laatste?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 21 december 2020 @ 09:05:07 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196855778
quote:

[..]

Goeie vraag, ik heb geen idee. Onderzoek komt van de FNV, misschien is er op hun site meer te vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196855779
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het is wel een gedoe hoor in de UK nu. Zie je hoe afhankelijk landen van elkaar zijn.
Voorproefje voor de no-deal Brexit...
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:09:55 #261
5428 crew  miss_sly
pi_196855834
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 08:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit doet me wel een beetje denken aan een scene uit een apocalyptische film: een onderzoeker die bezig is met het onderzoeken van een streng SARS-COV-2 en onder de microscoop ziet hoe er ineens 17 mutaties tegelijk voor zijn ogen in de streng optreden. Waarna de onderzoeker verschrikt opspringt, stamelend met collega's overlegt, die ook even een blik werpen via de microscoop en iemand lijkbleek de telefoon oppakt om de minister-president te bellen.
pi_196855840
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:04 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, maar een besmettelijker virus betekent wel dat de vaccinatie-graad onder de bevolking hoog moet zijn.
We moeten gewoon zsm alle kwetsbaren en mensen in vitale beroepen vaccineren.
Dan tackle je het overspoelen van de zorg probleem en boeit het aantal besmettingen niet meer.

Zolang het vaccin werkt voor die mutatie (wat geroepen wordt) is het dan toch opgelost.
pi_196855841
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat het qua ziektebeeld niet erger was dan de huidige, en dat het zeer waarschijnlijk geen gevolgen heeft voor de vaccins was gisteren al naar buiten gebracht.
Dat het besmettelijker is is wel een 'dingetje' gezien de zorg die al tijden kraakt, en het laatste wat zij kunnen gebruiken is een nog besmettelijkere variant.
Immers, hoe besmettelijker, hoe meer mensen besmet raken (duh), hoe meer mensen er vroeg of laat in het ziekenhuis belanden.
Natuurlijk. Vandaar mijn "" bij alleen.
pi_196855853
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk dus een worst case scenario.
Zorgvraag stijgt en zorgduur niet
Is het niet worst case wanneer het én besmetterlijker, én erger ziekteverloop (niet dodelijk want dat is 'gunstig' voor uitroeiing), én niet vaccineerbaar is?
pi_196855857
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan tackle je het overspoelen van de zorg probleem en boeit het aantal besmettingen niet meer.

Zolang het vaccin werkt voor die mutatie (wat geroepen wordt) is het dan toch opgelost.
Dat laatste wist ik niet. Mooi. :)
pi_196855867
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:58 schreef quirina het volgende:
Het is gewoon UK treiteren.
Wat een volstrekte onzin.
pi_196855876
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En tot die tijd?
pi_196855880
quote:
80s.gif Op maandag 21 december 2020 09:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Is het niet worst case wanneer het én besmetterlijker, én erger ziekteverloop (niet dodelijk want dat is 'gunstig' voor uitroeiing), én niet vaccineerbaar is?
Dat is de perfect storm
pi_196855882
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hmm, wel positief. Anderzijds snap ik niet dat deze hoogleraar het gaat downplayen, en de Engelsen -die geen belang hebben bij paniek- het zo opkloppen.
Volgens mij is hij niet aan downplayen:
quote:
Virussen muteren continu, zegt hij. "Vaak veranderen de eigenschappen dan niet of nauwelijks. Incidenteel heeft een mutatie een positief effect op een virus, zoals een betere verspreiding."

Snijder denkt dat de invloed van deze mutatie op het coronavaccin meevalt. "Het is zeer onwaarschijnlijk dat een paar kleine veranderingen in het virale oppervlakte-eiwit betekenen dat een vaccin slechter of helemaal niet meer werkt."
Hij zegt "Incidenteel heeft een mutatie een positief effect op een virus, zoals een betere verspreiding". Daarmee onderschrijft hij de beweringen vanuit het VK. Tot 70% besmettelijker.

Het enige waar hij positief over is, is het feit dat een vaccin niet slechter of niet zal werken en daarover heb ik ook nog niks gehoord uit het VK dat dit tegenspraakt
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 09:14:11 #270
5428 crew  miss_sly
pi_196855884
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 08:58 schreef quirina het volgende:
Het is gewoon UK treiteren.
En landen als Turkije, Australie, Zwisterland, Saudi Arabie en Iran doen daar bijvoorbeeld ook vol overgave aan mee, omdat.....?
  maandag 21 december 2020 @ 09:14:48 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855897
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En tot die tijd?
Paniek

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 09:15:50 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196855918
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En landen als Turkije, Australie, Zwisterland, Saudi Arabie en Iran doen daar bijvoorbeeld ook vol overgave aan mee, omdat.....?
Het is een complot, snap dat dan 8-)

*zet alumuts weer op
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 21 december 2020 @ 09:16:16 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196855928
Die 70% besmettelijker, hoe hard zijn die cijfers intussen (geverifieerd onafhankelijk onderzoek) of is dit weer een getal dat grotendeels een eigen leven is gaan leiden.
  maandag 21 december 2020 @ 09:17:10 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196855940
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Onder zorgpersoneel werken ook jongere mensen he, en vanuit dat oogpunt is een lagere bereidheid/kritische houding goed te begrijpen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 21 december 2020 @ 09:17:56 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196855948
quote:

[..]

Hihi, de eerste scherpe opmerking van jouw die ik hier lees.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')