Ja alleen verschilden de percentages dacht ik best een hoop tussen de verschillende dosis. Ook kon het volgens mij zo zijn dat de verhoogde effecientie te maken had met de verschillende leeftijdsgroepen. Dus ze ze hebben de trials afgemaakt maar er zijn nog best veel vragen.quote:Op maandag 21 december 2020 01:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
DIe hebben toch die resultaten die best goed uitpakten, terwijl het eigenlijk een foutje was (1.5 dosis ipv 2 dosis)
Zingen... oeh.... dat vraagt wel veel optimisme he?quote:Op maandag 21 december 2020 01:29 schreef MoreDakka het volgende:
Het is niet zo belangrijk. Het vaccin is de uitweg, tot die tijd zal het sowieso uitzingen blijven.
Yep, klopt. Zo zaten er geen ouderen bij de groep die onderzocht is (omdat het meer een ongelukje was). Gaan ze nu alsnog onderzoeken. Zal tot die tijd niet aan die groep gegeven worden, zoveel is duidelijk wel. Maar misschien wel prima voor de groep die er goede resultaten bij had.quote:Op maandag 21 december 2020 01:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja alleen verschilden de percentages dacht ik best een hoop tussen de verschillende dosis. Ook kon het volgens mij zo zijn dat de verhoogde effecientie te maken had met de verschillende leeftijdsgroepen. Dus ze ze hebben de trials afgemaakt maar er zijn nog best veel vragen.
https://www.theguardian.c(...)yastrazeneca-vaccine
Zangverbod!quote:Op maandag 21 december 2020 01:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zingen... oeh.... dat vraagt wel veel optimisme he?![]()
Begon net het dansen al een opgave te vinden.
Maar was toen al duidelijk dat ze 70% besmettelijker was?quote:Op maandag 21 december 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik lees overigens in de Guardian dat de Britse regering al in September wist dat deze mutatie van covid in omloop was, het lijkt mij dan vrij zinloos om nu zo te reageren vanwege deze mutatie.
Owja....quote:Op maandag 21 december 2020 01:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Zangverbod!
Gewoon je bek houden ( Rutte zei dat al)
Ja dat denk ik ook helemaal, vooral ook omdat AstraZeneca van de vaccins ook de meeste dosissen kon leveren. Als we ze nu niet gebruiken lijkt mij dat een gemiste kans.quote:Op maandag 21 december 2020 01:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep, klopt. Zo zaten er geen ouderen bij de groep die onderzocht is (omdat het meer een ongelukje was). Gaan ze nu alsnog onderzoeken. Zal tot die tijd niet aan die groep gegeven worden, zoveel is duidelijk wel. Maar misschien wel prima voor de groep die er goede resultaten bij had.
quote:Op maandag 21 december 2020 01:36 schreef Mammietje het volgende:
En dat voor een Belg he? Je staat er iedere keer weer van te kijken.![]()
Dat er iedere keer zoveel wijsheid uit je komt!quote:
Oh ja hoor. De kans dat je voor de zomer een kabinet hebt lijkt me niet groot, desnoods rek je de formatie wat. Vangt het demissionaire kabinet de klappen op en kun jij weer bouwen. (Aangenomen dat de vaccinatie een beetje voorspoedig verloopt)quote:Op maandag 21 december 2020 00:56 schreef Tijn het volgende:
Ik zit nog eens over die verkiezingen te denken... wil iemand dat überhaupt wel winnen nu?
Dat is vlotjes gegaan vandaag.quote:Op maandag 21 december 2020 01:47 schreef THEFXR het volgende:
volgens mij lost dat Brexit vanzelf op.
[ twitter ]
Dat zou rationeel wel eens de beste oplossing kunnen zijn ja. Maar of ze dat ook willen. Ik zou zeggen zet een enquête uit oid.quote:Op maandag 21 december 2020 00:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle luiken dicht tot de vaccins komen, lijkt me.
Maar voordat je daar serieus wat aan hebt in termen van immuniteit zijn we al een heel eind in de zomer vrees ik. In die maanden kan het natuurlijk wel behoorlijk mis gaan nog. Zeker omdat we qua capaciteiten al tegen het randje aan zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 01:29 schreef MoreDakka het volgende:
Het is niet zo belangrijk. Het vaccin is de uitweg, tot die tijd zal het sowieso uitzingen blijven.
Dat is ook een beetje het punt van de vaccinstrategie natuurlijk. De mensen die het eerste de prik krijgen, krijgen dat om de zorg te ontlasten. Het doel van de eerste fase is immuniteit van de mensen die nu in het ziekenhuis terecht komen. Dus het effect van de vaccins zal vrij snel optreden.quote:Op maandag 21 december 2020 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar voordat je daar serieus wat aan hebt in termen van immuniteit zijn we al een heel eind in de zomer vrees ik. In die maanden kan het natuurlijk wel behoorlijk mis gaan nog. Zeker omdat we qua capaciteiten al tegen het randje aan zitten.
Hmm... hersenspinsel die je aan het denken zet. Zou kunnen.quote:Op maandag 21 december 2020 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mogelijk vals-negatieve tests. (Hersenspinsel van mij, zou het kunnen dat we hem daarom zo weinig zien in NL?) dat lijkt me ook nog wel een issue. Dat zou betekenen dat je zeker bij risicogroepwerkers eigenlijk niet meer kunt vertrouwen op een negatieve test als middel om weer veilig te kunnen werken.
Misschien zijn het de 25% Nederlandse genen die ik van m'n moeder heb geërfd.quote:Op maandag 21 december 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat er iedere keer zoveel wijsheid uit je komt!![]()
Dat van die Belg kunde (<<let op! Ik leer van je!) niks aan doen!![]()
Hoe zou dit dan uitwerken in ziekenhuisbezetting en oversterfte? Dan zouden die 2 extra moeten toenemen nu denk ik.quote:Op maandag 21 december 2020 01:57 schreef trein2000 het volgende:
(Hersenspinsel van mij, zou het kunnen dat we hem daarom zo weinig zien in NL?)
Ik vraag me af hoe dat gaat met overleden Turken hier. Die worden normaal daar begraven. Zal nu lastig gaan.quote:
Hoe zit dat eigenlijk met het percentage dat in het ziekenhuis ligt t.o.v. het geschatte aantal besmette mensen in Nederland? Ligt dat hoger of 'voldoet' dat aan de verwachting?quote:Op maandag 21 december 2020 02:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe zou dit dan uitwerken in ziekenhuisbezetting en oversterfte? Dan zouden die 2 extra moeten toenemen nu denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |