Daarom. Vraag me wel af of bijvoorbeeld een kroeg jou om die reden wel gewoon mag weigeren?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:02 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Een medisch dossier is toch geheim. Waarom zou een werkgever dat van ons moeten weten.
Eens, daarnaast hebben kleine kinderen ook veel meer een sociale bubbel van enkele vriendjes in de buurt. Vanaf 14+ wordt dat een ander verhaal, zeker zodra feestjes zijn intrede doen. Had lekker de bovenbouw van de middelbare scholen gesloten en de basisschool + brug/tweede klas open gehouden, dan beperk je in ieder geval de mentale schade.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:03 schreef quirina het volgende:
Ik ben van mening dat het sluiten van basisscholen niet helpt.
Middelbare scholen mbo hbo snap ik want dat gaat om jongeren.
Kleine kinderen hebben amper een bijdrage aan besmettingen dus kinderopvang en basisscholen kunnen gewoon normaal open.
Het is gelul van Rutte dat ouders bij halen en brengen elkaar besmetten. Kinderen worden nog net niet de auto uitgeflikkert bij school.
Just saying...
Wedden dat het in elk geval geprobeerd gaat worden?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Daarom. Vraag me wel af of een kroeg je om die reden wel gewoon mag weigeren?
Jij hebt het recht om het niet te laten zien, maar heeft de eigenaar in het kader van gezondheid voor zijn klanten dan het recht om jou te weigeren?
Dat is nog niet eens het grootste probleem. Maar als werkgevers dit kunnen inzien bieden je ze misschien geen vast contract aan, omdat ze weten dat je bijvoorbeeld kanker hebt gehad.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Daarom. Vraag me wel af of een kroeg je om die reden wel gewoon mag weigeren?
Jij hebt het recht om het niet te laten zien, maar heeft de eigenaar in het kader van gezondheid voor zijn klanten dan het recht om jou te weigeren?
Dan wordt het een soort van verkapte vaccinatieplicht dus.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
Haha, arme @:StateOfMind. Topic sluiten voor een nieuwe kekke TT, en dan kaapt @:Scrummie 'm
[..]
Wedden dat het in elk geval geprobeerd gaat worden?
Je duwt die kroegbaas snel een vodje met stempel onder zijn neus en loopt naar binnen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Daarom. Vraag me wel af of bijvoorbeeld een kroeg jou om die reden wel gewoon mag weigeren?
Jij hebt het recht om het niet te laten zien, maar heeft de eigenaar dan in het kader van gezondheid voor zijn klanten dan het recht om jou te weigeren?
Nee, want de dekking is 95%. Dan heb je 5% kans dat je het wel krijgt als het virus naar jou overspringt.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef Johan_de_1e het volgende:
[..]
Dan wordt het een soort van verkapte vaccinatieplicht dus.
En waarom zijn al die gevaccineerde mensen zo bang voor een niet-gevaccineerd iemand? Ze zijn gevaccineerd, dus kunnen het niet meer krijgen. Zou je zeggen.
Oh wowquote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef TheVulture het volgende:
Kennen jullie de Xenos Foodstore al?
https://www.tubantia.nl/e(...)=https://live.ad.nl/
quote:Op woensdag 16 december 2020 15:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zit ik een half topic terug te lezen, zijn de tijden veranderdZo kan ik niet juist in panic mode raken.
4 minuten nog, je kunt het.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zit ik een half topic terug te lezen, zijn de tijden veranderdZo kan ik niet juist in panic mode raken.
Grootste schandaal deze crisis.quote:
Dat heeft nul raakvlak met een certificaat van het RIVMquote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens het grootste probleem. Maar als werkgevers dit kunnen inzien bieden je ze misschien geen vast contract aan, omdat ze weten dat je bijvoorbeeld kanker hebt gehad.
Er is nog een kleine kans. Daarbij zijn er mensen die geen vaccin kunnen nemen omdat het lichaam daar gewoon niet goed op reageert. Die blijven dus altijd kwetsbaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:07 schreef Johan_de_1e het volgende:
[..]
Dan wordt het een soort van verkapte vaccinatieplicht dus.
En waarom zijn al die gevaccineerde mensen zo bang voor een niet-gevaccineerd iemand? Ze zijn gevaccineerd, dus kunnen het niet meer krijgen. Zou je zeggen.
Kamervragenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Grootste schandaal deze crisis.
quote:RIVM: 'vaccinatiebewijs' is pas eind maart te downloaden, niet eind januari
Dat wordt wel een leuke ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft nul raakvlak met een certificaat van het RIVM
Wel benieuwd naar de reacties vanuit experts en politiek op RIVM oplossing trouwens
Er bestaat ook photoshop voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Daarom. Vraag me wel af of bijvoorbeeld een kroeg jou om die reden wel gewoon mag weigeren?
Jij hebt het recht om het niet te laten zien, maar heeft de eigenaar dan in het kader van gezondheid voor zijn klanten dan het recht om jou te weigeren?
Zoiets als het internationale rijbewijs thuis afdrukken en laten zien dat je het hebt ?quote:Op woensdag 16 december 2020 14:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Discussie is wel dieper dan dat, het is in NL niet gebruikelijk dat je moet aantonen gevaccineerd te zijn. dat is al een tijdje een maatschappelijke discussie. Zeker in de kinderopvang.
Het is nu waarschijnlijker dat we het moeten kunnen aantonen om naar het buitenland te kunnen, daar had je vroeger het "gele paspoort" voor. maar gaat nu wel een dingetje worden denk ik.
Lijkt me een logische stap op een mogelijke situatie
Komt de vaccinatie ook in je vaccinatie boekje te staan?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:13 schreef ondeugend het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)en-niet-eind-januari
@:Kyran
[..]
Yep, preciesquote:Op woensdag 16 december 2020 15:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat wordt wel een leuke ja.
Komt er een watermerk op? Wie gaat de integriteit garanderen? Wie mag om dat certificaat vragen? Hoe vaak mag je 'm gebruiken, hoe lang is ie geldig?
Hoe wordt die informatie opgeslagen? Wordt het ook gedeeld met andere landen? Kunnen andere landen erom vragen? Indien ja, komt ie ook in andere talen?
Wat als je wel de eerste maar niet de tweede vaccinatie hebt gehad? Als je een certificaat hebt, is dat dan garantie dat je niet tegengehouden kunt worden?
Ik kan niet wachten!
Dit in combinatie met de overheid wordt inderdaad popcorn materiaalquote:Op woensdag 16 december 2020 15:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat wordt wel een leuke ja.
Komt er een watermerk op? Wie gaat de integriteit garanderen? Wie mag om dat certificaat vragen? Hoe vaak mag je 'm gebruiken, hoe lang is ie geldig?
Hoe wordt die informatie opgeslagen? Wordt het ook gedeeld met andere landen? Kunnen andere landen erom vragen? Indien ja, komt ie ook in andere talen?
Wat als je wel de eerste maar niet de tweede vaccinatie hebt gehad? Als je een certificaat hebt, is dat dan garantie dat je niet tegengehouden kunt worden?
Ik kan niet wachten!
Biem!quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11169 nieuwe positieve testen
142 nieuwe ziekenhuisopnames
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Is dit incl. correctie van gisteren en eergisteren?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Pow!quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Als dit met alle correcties is, dan kan de action ook wel open blijvenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Was te verwachten...quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
De Jonge heeft al lang en breed gehint op een dergelijke indirecte plicht, en kwam alleen maar op zijn woorden terug omdat hij door de maatschappij en een handjevol kamerleden werd teruggefloten. Maar reken er maar op dat hij bezig is met beleid in die richting.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:06 schreef chratnox het volgende:
Haha, arme @:StateOfMind. Topic sluiten voor een nieuwe kekke TT, en dan kaapt @:Scrummie 'm
[..]
Wedden dat het in elk geval geprobeerd gaat worden?
Wat een laag aantal ziekenhuisopnamesquote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Hoeveel waren door eerdere storing?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
28 nieuwe IC-opnames
78 nieuwe overlijdens
Er waren al minder Kamerleden en het werd #Drukkend en dus m.i.v. Kerstreces gewoon nog minder vergaderen.quote:
Totale lockdown is ook totale lockdown, duh...quote:Op woensdag 16 december 2020 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat een laag aantal ziekenhuisopnames
Ja nondeju, gooi alles maar openquote:Op woensdag 16 december 2020 15:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoeveel waren door eerdere storing?
XXL Food Store Makro Flinessstraat Amsterdam is 09-23u open. Zo terug.quote:
Exact dit.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:17 schreef alpeko het volgende:
Gem gezien tussen de 8000-8500 afgelopen 3 dgn?
Het is heel egostisch, maar ik heb liever dat Amsterdam en Rotterdam zoveel besmettingen hebben, dan dat er gemeentes in mijn omgeving meer dan 30 besmettingen hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:16 schreef Benny het volgende:
Amsterdam +558
Daar zijn de 500tjes weer
8968 over de afgelopen 7 dagen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:17 schreef alpeko het volgende:
Gem gezien tussen de 8000-8500 afgelopen 3 dgn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
5 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeente met 1 besmetting
18 gemeentes met 2-5 besmetting
36 gemeentes met 6-9 besmetting
* Deze cijfers omvatten extra besmettingen door een RIVM storing.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Alle nieuwssiteslezers be like.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
Valt mee.. Iedereen die nu de kopjes van nieuwssites alleen maar leest raakt in paniek.
Wij weten beter
Overal. elk gemeente is evenredig in de plus.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Grootste problemen lijken in Midden Nederland te liggen nu
Dat zijn paar verzorgingstehuizen met massale uitbraak.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou bijna 50+ als ondergrens moeten doen voor de spoiler want je post begint weer aardig lang te wordenquote:
En we laten Amsterdam betalen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:23 schreef OProg het volgende:
We kunnen weer pleiten voor een muur rond Amsterdam!
En ja hoor, voor het eerst heeft mijn gemeente en de helft van de aangrenzende gemeentes +30 besmettingenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het is heel egostisch, maar ik heb liever dat Amsterdam en Rotterdam zoveel besmettingen hebben, dan dat er gemeentes in mijn omgeving meer dan 30 besmettingen hebben.
Hoe sneller hoe beter. Buitenaardsvolk heeft (hi)er niets te zoeken (noch te willen).quote:Op woensdag 16 december 2020 15:23 schreef OProg het volgende:
We kunnen weer pleiten voor een muur rond Amsterdam!
Kanalen graven als een gek dus. Iedereen z'n eigen eilandquote:Op woensdag 16 december 2020 15:25 schreef Benny het volgende:
Vlieland +0
Sinds 21 november geen besmettingen gemeld. De eilandtactiek werkt
Gracht om het huis bouwen en nooit meer eroverheenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kanalen graven als een gek dus. Iedereen z'n eigen eiland
Schiermonnikoog here I come!quote:Op woensdag 16 december 2020 15:25 schreef Benny het volgende:
Vlieland +0
Sinds 21 november geen besmettingen gemeld. De eilandtactiek werkt
Ik ga wel op een terp wonen en graaf een slotgracht, kom maar op virus.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kanalen graven als een gek dus. Iedereen z'n eigen eiland
Niet op een terp wonen in 2020...tsk tsk, pauperquote:Op woensdag 16 december 2020 15:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga wel op een terp wonen en graaf een slotgracht, kom maar op virus.
De bible belt is nogal prominent vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Het spijt me dat ik niet aan uw verwachtingen kan voldoen, waarde Tijger. Accepteer mijn nederige excuses.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet op een terp wonen in 2020...tsk tsk, pauper
Ik ga iets heel onaardigs zeggen maar als je na 9 maanden pandemie nog steeds van mening bent dat je in je religieuze bubbel massaal in kerken moet kunnen gaan zitten, dan verdien je het bijna ook om iets op te lopen. God's wil zullen we maar zeggen...quote:Op woensdag 16 december 2020 15:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De bible belt is nogal prominent vertegenwoordigd.
Ja? Waarom zou je dat niet zelf willen kunnen zien, eigenlijk?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef kol7680 het volgende:
Ow we gaan dit normaal vinden?
In je digi d straks terug te vinden of je een corona vaccin hebt gehad of niet.
Ooit met griepprik zo geweest? Nou dan
RIVM: burger kan vanaf eind maart ‘vaccinatiebewijs’ downloaden via DigiD
Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) gaat van alle Nederlanders online bijhouden wie er is gevaccineerd, en met welk vaccin. De database wordt vanaf januari aangelegd.
Burgers in Nederland kunnen vanaf eind maart met DigiD hun eigen dossier inzien. Zo kunnen zij een ‘vaccinatiebewijs’ downloaden.
De database is in eerste plaats bedoeld om bij te houden in hoeverre de bevolking is gevaccineerd (de vaccinatiegraad) en om inzicht te krijgen in eventuele bijwerkingen van de diverse vaccins.
Vanaf begin januari worden naar verwachting de eerste 225 duizend mensen gevaccineerd, allen werkend in de zorg. Na drie weken krijgen zij de tweede prik
Bron: volkskrant
Ja, dat deel heb ik geen moeite mee, het is het verspreiden naar mensen die daar niet in mee gaan of willen waar ik moeite mee heb.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga iets heel onaardigs zeggen maar als je na 9 maanden pandemie nog steeds van mening bent dat je in je religieuze bubbel massaal in kerken moet kunnen gaan zitten, dan verdien je het bijna ook om iets op te lopen. God's wil zullen we maar zeggen...
Omdat we dit nooit met andere virussen zoals influenza hebben gehad? Waarom dan nu wel? Iets met privacy...quote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Waarom zou je dat niet zelf willen kunnen zien, eigenlijk?
Ja, maar dat moet je bij de GGD opvragen, dit kan je gewoon zelf direct inzien en desnoods afdrukken.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Momo het volgende:
Er is nu sowieso toch een soort vaccinatiepaspoort achtig iets waar je kan zien wat je als kind hebt gehad?
Ik heb twee jaar geleden zo'n paspoortje gekregen toen ik me moest laten inenten voor vakantie. Is makkelijker te jatten dan dat je moet inbreken bij DigID.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Momo het volgende:
Er is nu sowieso toch een soort vaccinatiepaspoort achtig iets waar je kan zien wat je als kind hebt gehad?
Gewoon alle reli's keihard ghosten, vrij simpelquote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat deel heb ik geen moeite mee, het is het verspreiden naar mensen die daar niet in mee gaan of willen waar ik moeite mee heb.
dit jaquote:Op woensdag 16 december 2020 15:34 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat we dit nooit met andere virussen zoals influenza hebben gehad? Waarom dan nu wel? Iets met privacy...
Leg eens uit hoe de privacy wetgeving overtreden wordt? Ik wacht wel even.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:34 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat we dit nooit met andere virussen zoals influenza hebben gehad? Waarom dan nu wel? Iets met privacy...
Nooit gehad.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Momo het volgende:
Je snapt niet dat al je vaccinaties nu ook centraal geregistreerd zijn sinds jij geboren bent? Dan ben je slecht geinformeerdquote:
Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) gaat van alle Nederlanders online bijhouden wie er is gevaccineerd, en met welk vaccin. De database wordt vanaf januari aangelegd.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe de privacy wetgeving overtreden wordt? Ik wacht wel even.
Opslaan niet, maar het voor mensen zelf inzichtelijk maken om te downloaden (en dat aankondigen als goed nieuws) geeft de indicatie dat ze verwachten dat het verplicht gemaakt wordt om het te tonen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe de privacy wetgeving overtreden wordt? Ik wacht wel even.
Ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:35 schreef Dimachaerus het volgende:
had iemand adresje voor me waar ik vaccinatiebewijs kan kopen
Ik vermoed dat je voorlopig alleen bepaalde landen in komt als je die vaccinatie hebt gehad. Je zou dan misschien net zoals met medicijnen een soort lijst kunnen uitdraaien waarmee je... o wacht...quote:Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Opslaan niet, maar het voor mensen zelf inzichtelijk maken om te downloaden (en dat aankondigen als goed nieuws) geeft de indicatie dat ze verwachten dat het verplicht gemaakt wordt om het te tonen.
Dat is hetgene wat momenteel niet mag. Het is gunstig dat je het zelf in kunt zien, maar dat zou in je EPD of wat dan ook ook al kunnen, geen reden om 'makkelijk printbaar' te maken.
Het is geen griepprik. Snap je dat of denk jij dat covid een griepje is?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) gaat van alle Nederlanders online bijhouden wie er is gevaccineerd, en met welk vaccin. De database wordt vanaf januari aangelegd.
Dit gebeurd met een griepprik nu toch niet? Nou dan. Waarom dan nu wel?
Niet bij RIVM momenteel, maar wel bij huisarts. Dat wordt al vastgelegd. Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben dat er vastgelegd wordt welk vaccin jij hebt gekregen, ik heb er meer problemen mee dat het als goed nieuws gezien wordt dat je 'm makkelijk kunt downloaden om mee te nemen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dit gebeurd met een griepprik nu toch niet? Nou dan. Waarom dan nu wel?
Lastig te zeggen. De gemiste aantallen komen er vandaag, morgen en vrijdag bij. Maar hoeveel weten we niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:17 schreef Noordzijde het volgende:
Valt gewoon mee, is correctie van 2 dagen nog he
Jij snapt hem. Is toch nog nooit met een griepprik gebeurd.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Opslaan niet, maar het voor mensen zelf inzichtelijk maken om te downloaden (en dat aankondigen als goed nieuws) geeft de indicatie dat ze verwachten dat het verplicht gemaakt wordt om het te tonen.
Dat is hetgene wat momenteel niet mag. Het is gunstig dat je het zelf in kunt zien, maar dat zou in je EPD of wat dan ook ook al kunnen, geen reden om 'makkelijk printbaar' te maken.
Dat zijn ze nietquote:Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt niet dat al je vaccinaties nu ook centraal geregistreerd zijn sinds jij geboren bent? Dan ben je slecht geinformeerd
Vanaf wanneer is dat dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt niet dat al je vaccinaties nu ook centraal geregistreerd zijn sinds jij geboren bent? Dan ben je slecht geinformeerd
Het buitenland gaat er vermoedelijk om vragen in de nabije toekomst.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet bij RIVM momenteel, maar wel bij huisarts. Dat wordt al vastgelegd. Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben dat er vastgelegd wordt welk vaccin jij hebt gekregen, ik heb er meer problemen mee dat het als goed nieuws gezien wordt dat je 'm makkelijk kunt downloaden om mee te nemen.
Och ja, ga geen vaccin nemen. Dus kom ook niet in die databank. Waar maak ik me ook druk omquote:Op woensdag 16 december 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is geen griepprik. Snap je dat of denk jij dat covid een griepje is?
HET IS GEEN GRIEPPRIK.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Jij snapt hem. Is toch nog nooit met een griepprik gebeurd.
Gele koorts is bekend voorbeeldquote:Op woensdag 16 december 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
Waarschijnlijk wordt dat dan gebruikt als je naar bepaalde landen wil reizen, net als je bepaalde prikken moet halen als je naar Afrika of Azi gaat. Zijn die eigenlijk verplicht om daar heen te gaan?
Nee. Ben half jaar in azie geweest. Niet verplicht.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
Waarschijnlijk wordt dat dan gebruikt als je naar bepaalde landen wil reizen, net als je bepaalde prikken moet halen als je naar Afrika of Azi gaat. Zijn die eigenlijk verplicht om daar heen te gaan?
Dus best kans dat we komende dagen nog hoge cijfers hebben.quote:"In totaal ontbraken de afgelopen drie dagen zo'n 6000 positieve tests. Volgens het RIVM wordt deze achterstand vandaag en de komende twee dagen ingehaald."
Hoe zit het eigenlijk met de Makro en Sligro, daar mochten mensen vanwege corona zonder pasje winkelen, is dat nu opgeheven of mag dat nog steeds?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
XXL Food Store Makro Flinessstraat Amsterdam is 09-23u open. Zo terug.
Pas 11 jaar later dus.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:39 schreef Momo het volgende:
[..]
https://rijksvaccinatiepr(...)istratie-vaccinaties
Maar wel een VACCIN. Dus snap het onderscheid niet waarom nu wel de rivm deze data wilt van de goed mensen en niet goed mensen.quote:
Ja. Gele-koortsvaccinatie is in sommige landen in de tropen verplicht.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
Ben in veel landen in azie geweest, nog nooit ok gevraagd. Noem eens een land.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Gele-koortsvaccinatie is in sommige landen in de tropen verplicht.
Oke. Wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:39 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Och ja, ga geen vaccin nemen. Dus kom ook niet in die databank. Waar maak ik me ook druk om
Omdat het nog nieuwe vaccins zijn, vermoedelijk, en er ook nog een Phase IV onderzoek gedaan moet worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar wel een VACCIN. Dus snap het onderscheid niet waarom nu wel de rivm deze data wilt van de goed mensen en niet goed mensen.
Omdat bijna elke overheid ter wereld dit gaat bijhouden omdat landen dit gaan eisen bij binnenkomst.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar wel een VACCIN. Dus snap het onderscheid niet waarom nu wel de rivm deze data wilt van de goed mensen en niet goed mensen.
Ok thanx.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het nog nieuwe vaccins zijn, vermoedelijk, en er ook nog een Phase IV onderzoek gedaan moet worden.
? Andere meningen mogen niet gepost worden, of wel als ik vragen mag?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke. Wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?
Bizar. Kassa voor big pharma.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat bijna elke overheid ter wereld dit gaat bijhouden omdat landen dit gaan eisen bij binnenkomst.
Ja, waarom wil je niet mee naar het nieuwe normaal? Op deze manier solliciteer je echt naar een paar weken her-opvoeding. Zie je nu wat je ons laat doen?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Waarom zou je dat niet zelf willen kunnen zien, eigenlijk?
Belangrijk verschil met de griepprik is dat de meeste coronavaccins twee keer toegediend moeten worden, met een tussenpoos van een paar weken. Voor de oproep voor de tweede prik is dan wel belangrijk dat geregistreerd is of en wanneer de eerste prik is toegediend.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Jij snapt hem. Is toch nog nooit met een griepprik gebeurd.
Het is nattevingerwerk.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:39 schreef hjansen82 het volgende:
Wat zegt dit cijfer positief geteste gevallen dan. Als er wordt verteld dat een persoon de ene keer negatief en de andere keer positief test. De ziekenhuis afdeling en IC opnames zijn dan de enige betrouwbare cijfers.
Och. De meeste mensen daar in die kerken willen toch geen enkel vaccin, dus het boeit eigenlijk allemaal niet zo veel.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga iets heel onaardigs zeggen maar als je na 9 maanden pandemie nog steeds van mening bent dat je in je religieuze bubbel massaal in kerken moet kunnen gaan zitten, dan verdien je het bijna ook om iets op te lopen. God's wil zullen we maar zeggen...
Ze noemen het ook de Irma app?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:44 schreef Benny het volgende:
https://demo.irma.dev
Dit icm het vaccinatiebewijs vind ik een nare ontwikkeling. Goed bedoeld of niet.
Daarom zijn de weekcijfers veel betrouwbaarder. Deze cijfers zeggen mij niks. Het aantal dagelijks positief geteste gevallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:44 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Het is nattevingerwerk.
Helemaal omdat het testen toch een bepaalde mate van vrijblijvendheid heeft. Zelf heb ik de afgelopen week drie keer een test laten afnemen ihkv het BCO. Gelukkig alle drie negatief. Mijn ouders daarentegen zijn beide twee keer getest (een keer sneltest, een keer via de ggd) en beide keren positief (vooralsnog al een ruime week asymptomatisch)...
Wel willen ze, mede ingegeven door hun werkgever (pa: metaalbewerking, ma: thuiszorg), zondag een hertest uitvoeren om te kijken of ze negatief zijn en weer aan de slag kunnen. Als die ook positief zijn, heb je dus 6x een positieve test voor twee personen. Dat geeft volgens mij beste ruis.
Dat wordt helemaal leuk als landen een specifieke vaccinatie gaan eisen. Dat je alleen binnenkomt als je het Pfizer vaccin hebt gekregen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat bijna elke overheid ter wereld dit gaat bijhouden omdat landen dit gaan eisen bij binnenkomst.
Dat klopt maar dat zou niet moeten rechtvaardigen dat we er dan compleet anders mee omgaan, toch? Dat het geen griepprik is is eigenlijk vrij betekenisloos.quote:
Ok. En ze waarschijnlijk maar een jaar zouden werken begrijp ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:43 schreef freako het volgende:
[..]
Belangrijk verschil met de griepprik is dat de meeste coronavaccins twee keer toegediend moeten worden, met een tussenpoos van een paar weken. Voor de oproep voor de tweede prik is dan wel belangrijk dat geregistreerd is of en wanneer de eerste prik is toegediend.
Paar weken terug hadden we hier zo'n mooie discussie over. Dat er geen vaccinatieplicht kwam, ook niet indirect. Dit begint er toch wel heel erg op te lijken. Mooie een-twee in elk geval.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:44 schreef Benny het volgende:
https://demo.irma.dev
Dit icm het vaccinatiebewijs vind ik een nare ontwikkeling. Goed bedoeld of niet.
Waar slaat dit nu weer op? Wat heeft dat te maken met bijhouden wie welk vaccin gekregen heedt? Er zijn meerdere vaccins he?quote:
Het IRMA Project is er eentje die al een hele tijd loopt. Je zou er gemakkelijk open (overheids)data in kunnen koppelen en verzamelen. Kaartje voor je bankrekening, kaartje voor je ID bewijs, kaartje voor je rijbewijs, etc., etc. Zodat je niet met tig pasjes hoeft te lopen en/of alles op een plek is verzameld.quote:
De deur wordt in elk geval wagenwijd open gezet.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paar weken terug hadden we hier zo'n mooie discussie over. Dat er geen vaccinatieplicht kwam, ook niet indirect. Dit begint er toch wel heel erg op te lijken. Mooie een-twee in elk geval.
RIVM -> download vaccinatiebewijs van portal, upload in 'Irma'
RIVM zegt: NEe nee, geen medisch geheim want je hebt hem zelf geupload.
Sure. Maar je bagatelliseert de ernst vd covid pandemie vrij duidelijk in de posts die ik van je gezien heb. Komt over dat je het ziet als een niet gevaarlijk virus dat jou waarschijnlijk niks zal doen, het is immers een bejaardenziekte.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:43 schreef kol7680 het volgende:
[..]
? Andere meningen mogen niet gepost worden, of wel als ik vragen mag?
Klopt.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat zou niet moeten rechtvaardigen dat we er dan compleet anders mee omgaan, toch? Dat het geen griepprik is is eigenlijk vrij betekenisloos.
Ik zie het al voor me. Ryan Air gaat pfizer vluchten organiseren met korting.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal leuk als landen een specifieke vaccinatie gaan eisen. Dat je alleen binnenkomt als je het Pfizer vaccin hebt gekregen bijvoorbeeld.
Ah dus geen overheid initiatief, wel grappig dat het dan Irma heetquote:Op woensdag 16 december 2020 15:47 schreef Benny het volgende:
[..]
Het IRMA Project is er eentje die al een hele tijd loopt. Je zou er gemakkelijk open (overheids)data in kunnen koppelen en verzamelen. Kaartje voor je bankrekening, kaartje voor je ID bewijs, kaartje voor je rijbewijs, etc., etc. Zodat je niet met tig pasjes hoeft te lopen en alles op een plek is verzameld.
Het gaat om een project van wat fanatieke mensen, maar er wordt in coronatijd wel steeds meer naar gekeken
Nee, dat is het niet. Er zijn meerdere vaccins die in Nederland gegeven gaan worden, het is dus nogal relevant om na te kunnen gaan welk vaccin jij gekregen hebt ook met het oog op mogelijke herhaal injecties.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat zou niet moeten rechtvaardigen dat we er dan compleet anders mee omgaan, toch? Dat het geen griepprik is is eigenlijk vrij betekenisloos.
Ik vaar zelf vooral op de koers van die weekcijfers en opnamecijfers en die van de sterfgevallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Daarom zijn de weekcijfers veel betrouwbaarder. Deze cijfers zeggen mij niks. Het aantal dagelijks positief geteste gevallen.
Waarom blijf je iets zeggen wat gewoon niet klopt?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:47 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt.
Cijfers influenza en Corona doden liggen niet mijlenver uit mekaar tenslotte als je het vergelijkt met griepvirus 2018. Daarom de vergelijking met griepprik.
Waar zeg ik dat ik tegen vaccins ben?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure. Maar je bagatelliseert de ernst vd covid pandemie vrij duidelijk in de posts die ik van je gezien heb. Komt over dat je het ziet als een niet gevaarlijk virus dat jou waarschijnlijk niks zal doen, het is immers een bejaardenziekte.
Daarnaast ben je tegen de vaccins en zeg je dat die die niet gaat nemen. Oke, wederom is dat je goed recht.
Maar dan vraag ik me af, wat wil je bereiken met hier posten. Als iets mij bijv geen zorgen geeft en ik vind het maar een hoop poeha om niks, dan negeer ik het meestal en ga ik iets anders doen omdat ik het zonde vind van de energie...
Maar waarschijnlijk is mijn kijk daarop anders dan die van jou. Dus oke, carry on in dat geval
https://irma.app/quote:Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah dus geen overheid initiatief, wel grappig dat het dan Irma heet
Die heette heel toevallig al zoquote:
Nog mooier. Bedrijven zoals dit die en masse even medische gegevens van mensen opslaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah dus geen overheid initiatief, wel grappig dat het dan Irma heet
Het heeft zo moeten zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heette heel toevallig al zo![]()
Serieus
Mooi idee maar dit soort dingen nationaal doen is zinloos gegeven het grensoverschrijdende karakter van het Internet en data. Er wordt al 2 decennia gezocht naar een dergelijke oplossing en het blijft een weerbarstig verhaal.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef Benny het volgende:
[..]
https://irma.app/
Hier kun je er meer over vinden
Blijkbaar is je kortetermijngeheugen niet in topconditie:quote:Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik tegen vaccins ben?
Ik wacht eens rustig af komende jaar. En dan besluit ik of ik hem neem. Aanname.
Dat komt niet over als "ik wacht eens rustig af komend jaar". Maar hey, ik vind t prima verder johquote:Op woensdag 16 december 2020 15:39 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Och ja, ga geen vaccin nemen. Dus kom ook niet in die databank. Waar maak ik me ook druk om
Juist ja, dt zijn de feiten die een administratiesysteem rechtvaardigen, niet dat het 'geen griepprik' is.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Er zijn meerdere vaccins die in Nederland gegeven gaan worden, het is dus nogal relevant om na te kunnen gaan welk vaccin jij gekregen hebt ook met het oog op mogelijke herhaal injecties.
De term complotwappie is flink aan inflatie onderhevig in deze tijden.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog mooier. Bedrijven zoals dit die en masse even medische gegevens van mensen opslaan.
Ik snap heel goed waarom we zouden bijhouden wie welk vaccin heeft gekregen, dat kan prima bij RIVM in Osiris. Die kunnen zelfs met kekke data beschikbaar stellen iedere dag hoeveel mensen gevaccineerd zijn, zodat we daar met zijn allen over kunnen panieken.
Maar buiten RIVM/GGD (en jijzelf als je vindt dat je het nodig hebt) is er niemand die recht heeft op die data. Je vaccinatiebewijs 'makkelijk beschikbaar hebben voor een evenement' is je reinste bullshit.
Dat is exact hetgene waarvoor @:Molo, ik en een aantal anderen een paar weken uitgemaakt werden voor complotgekkie en dat 't naar BNW moest.
Nee, JIJ slaat het op bij een bedrijf. Dat is wel even een ander uitgangspunt.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nog mooier. Bedrijven zoals dit die en masse even medische gegevens van mensen opslaan.
Ik snap heel goed waarom we zouden bijhouden wie welk vaccin heeft gekregen, dat kan prima bij RIVM in Osiris. Die kunnen zelfs met kekke data beschikbaar stellen iedere dag hoeveel mensen gevaccineerd zijn, zodat we daar met zijn allen over kunnen panieken.
Maar buiten RIVM/GGD (en jijzelf als je vindt dat je het nodig hebt) is er niemand die recht heeft op die data. Je vaccinatiebewijs 'makkelijk beschikbaar hebben voor een evenement' is je reinste bullshit.
Dat is exact hetgene waarvoor @:Molo, ik en een aantal anderen een paar weken uitgemaakt werden voor complotgekkie en dat 't naar BNW moest.
Totdat de EU over de schouders gaat meekijkenquote:Op woensdag 16 december 2020 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mooi idee maar dit soort dingen nationaal doen is zinloos gegeven het grensoverschrijdende karakter van het Internet en data. Er wordt al 2 decennia gezocht naar een dergelijke oplossing en het blijft een weerbarstig verhaal.
Klopt. En dat mensen dit normaal zijn gaan vinden is dus waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Maar dat mag hier niet. Want ow ow, het vaccin is de redding van de corona bestrijding. Ik wil het nog wel eens zien.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, normaal zou ik het hiermee eens zijn, maar het probleem is juist dat die kerkgangers en eiersnijderjagers met hun gedrag niet alleen zichzelf maar ook anderen in gevaar brengen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom zou het ook nog relevant zijn als er straks groepsimmuniteit is.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, laten we nog een keer tussen de regels door lezen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, JIJ slaat het op bij een bedrijf. Dat is wel even een ander uitgangspunt.
In Azi is er mij ook nooit om gevraagd, maar er zijn wel landen waar bijvoorbeeld bewijs van een gele koorts vaccin verplicht is, voornamelijk in Afrika. Ik heb mijn boekje met daarin de gele koorts stempel 1 keer moeten laten zien op het vliegveld (Burundi was dat geloof ik).quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ben in veel landen in azie geweest, nog nooit ok gevraagd. Noem eens een land.
Eh? Huh? Dit snap ik totaal niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef Benny het volgende:
[..]
Totdat de EU over de schouders gaat meekijken
Nee, je legt verbanden die er niet zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed, laten we nog een keer tussen de regels door lezen.
- RIVM is bezig met het ontwikkelen van een manier om makkelijk je vaccinatiebewijs op te slaan
- Een ander (Irma, maar ook anderen) is bezig om een manier te ontwikkelen om je vaccinatiebewijs makkelijk te tonen
RIVM doet het niet als er geen vraag naar is, dat bedrijf doet het niet als er geen vraag naar is.
1 en 1 is in dit geval echt geen 3.
Het gaat vooral om landen in Centraal-Afrika en noordelijk Zuid-Amerika. DR Congo stelt gele-koortsvaccinatie bijvoorbeeld verplicht voor alle reizigers. Andere landen (bv Suriname) alleen als je vanuit een land komt waar gele koorts heerst.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ben in veel landen in azie geweest, nog nooit ok gevraagd. Noem eens een land.
Ja, ik wacht inderdaad af. Mensen die in de rij staan bij een vaccin in een gezond lichaam te spuiten als je gezond bent en geen aandoeningen hebt. Nee, dat begrijp ik nog niet echt nee.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Blijkbaar is je kortetermijngeheugen niet in topconditie:
[..]
Dat komt niet over als "ik wacht eens rustig af komend jaar". Maar hey, ik vind t prima verder joh
Lijst Irmaquote:Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Het heeft zo moeten zijn.
Als Irma nu politiek actief zou worden weet ik zeker dat ze een zetel krijgt in de kamer trouwens.
Yep, momenteel gebruik is voor?vanwege noodzaak en er moet een volgsysteem zijn - doorgaans te leveren door de fabrikant - dat nu dus wordt belegd bij de uitvoerder aka GGD.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het nog nieuwe vaccins zijn, vermoedelijk, en er ook nog een Phase IV onderzoek gedaan moet worden.
Nee sorry. Waarom zou je als RIVM terwijl je het druk genoeg hebt de pandemie te bezweren als een prioriteit zien om een vaccinatiebewijs te ontwikkelen als dat nergens voor nodig is? Je gaat tenslotte naar de GGD om je te laten vaccineren, die die data al hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, je legt verbanden die er niet zijn.
dat is het idee van vaccinatiequote:Op woensdag 16 december 2020 15:55 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ja, ik wacht inderdaad af. Mensen die in de rij staan bij een vaccin in een gezond lichaam te spuiten als je gezond bent en geen aandoeningen hebt. Nee, dat begrijp ik nog niet echt nee.
We gaan het zienquote:Op woensdag 16 december 2020 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, je legt verbanden die er niet zijn.
Jij hebt ook geen DKTP genomen?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:55 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ja, ik wacht inderdaad af. Mensen die in de rij staan bij een vaccin in een gezond lichaam te spuiten als je gezond bent en geen aandoeningen hebt. Nee, dat begrijp ik nog niet echt nee.
Er zit een verschil tussen 'ik wil geen vaccin' en 'ik wil geen vaccinatieplicht'.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:58 schreef D_A het volgende:
Dit is niet echt nieuw he mensen een vaccin krijgen.
Omdat de vaccin fabrikanten er rijk van worden en de overheid dit ook het nodige oplevert.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:57 schreef zoost het volgende:
Waarom moet iedereen ook al weer worden gevaccineerd en niet alleen de kwetsbaren?
Excuus, browser leidde eigen leven. Dubbel.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het buitenland gaat er vermoedelijk om vragen in de nabije toekomst.
Kan dit? Ja? Wauw, wist ik niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:57 schreef kol7680 het volgende:
Ga wel om moedertje overheid te helpen een anti stoffen corona test doen de komende weken bij de huisarts. Denk dat ik het allang heb gehad namelijk. Hoef ik geen vaccin meer
Heb je die discussie ook met je ouder(s) gehad toen zij je lieten inenten tegen mazelen, bof, rode hond, polio etc?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:55 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Kijk uit dat ze bij het afnemen van bloed niet stiekem die microchip inspuiten!quote:Op woensdag 16 december 2020 15:57 schreef kol7680 het volgende:
Ga wel om moedertje overheid te helpen een anti stoffen corona test doen de komende weken bij de huisarts. Denk dat ik het allang heb gehad namelijk. Hoef ik geen vaccin meer
Dan ben je daar nog iets te jong voor.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Heb je die discussie ook met je ouder(s) gehad toen zij je lieten inenten tegen mazelen, bof, rode hond, polio etc?
Waren dat vaccins wat binnen 9 maanden op de markt zijn gekomen?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:59 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Heb je die discussie ook met je ouder(s) gehad toen zij je lieten inenten tegen mazelen, bof, rode hond, polio etc?
Klopt, het levert de overheid een werkende economie op. En jou een goede kans dat jij je baan niet kwijt raakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:58 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat de vaccin fabrikanten er rijk van worden en de overheid dit ook het nodige oplevert.
Blijkbaar wel gezien alle reacties la "waarom zou ik mezelf laten vaccineren als ik zelf geen risico loop". Daar gaat de basis onder het Rijksvaccinatieprogramma... Vrij ironisch in een tijd waarin het woord groepsimmuniteit om de seconde valt.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:58 schreef D_A het volgende:
Dit is niet echt nieuw he mensen een vaccin krijgen.
De overheid heeft tot nu toe en hoop ellende gekregen dat ze echt niet compenseren met een zwaar gesubsidieerd vaccinatieprogrammaquote:Op woensdag 16 december 2020 15:58 schreef JosMert het volgende:
[..]
Omdat de vaccin fabrikanten er rijk van worden en de overheid dit ook het nodige oplevert.
Huh, dus als ik geen vaccin neem onstlaat mijn werkgever me? Moet niet gekker worden met dit soort onwaarheden en angstmakerij.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, het levert de overheid een werkende economie op. En jou een goede kans dat jij je baan niet kwijt raakt.
Er zit wmb toch een verschil tussen een "normaal" gangbaar vaccin en een experimentele versie die supersnel met genetische modicatie tot stand is gebracht en voor nu voor het eerst preventief op mensen wordt toegepast.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:58 schreef Molo het volgende:
quote:
0s.gif
Op woensdag 16 december 2020 15:55 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen DKTP genomen?
Zijn ook weinig vaccins waar zoveel resources in gestopt zijn. Daarnaast is dit virus ook niet echt nieuw. Corona virussen bestaan al een tijdjequote:Op woensdag 16 december 2020 16:02 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Waren dat vaccins wat binnen 9 maanden op de markt zijn gekomen?
Stiekem zijn die users heel bang om corona te krijgen. Maar als je nos kijkt iedere dag en de MSM ja, en niet meer zef logisch kunt beredeneren ja dan ga je zo denken ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:02 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat zijn ziektes die potentieel echt schade aanrichten. Voor de meeste mensen < 75 richt Covid19 geen enkele schade toe en is het echt "maar een griepje". Dat is nogal een verschil.
Niet nodig. Elk vaccin heeft een eigen identifcatie.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kijk uit dat ze bij het afnemen van bloed niet stiekem die microchip inspuiten!
quote:Op woensdag 16 december 2020 16:03 schreef JosMert het volgende:
[..]
Huh, dus als ik geen vaccin neem onstlaat mijn werkgever me? Moet niet gekker worden met dit soort onwaarheden en angstmakerij.
Wat Mortaxx zegt, en verder staat het je natuurlijk vrij de keuze te maken je niet te laten vaccineren.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er zit toch een flink verschil tussen een "normaal" gangbare vaccins en een experimentele versie die supersnel met genetische modicatie tot stand is gebracht en voor nu voor het eerst preventief op mensen wordt toegepast.
Ik zou zeggen neem het als het nodig is en laat het voor de rest weten wat het ongeveer werd.
Niks stiekems aan, hoor. Natuurlijk zit ik niet te wachten op dit virus. Op welk virus wel?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:05 schreef JosMert het volgende:
[..]
Stiekem zijn die users heel bang om corona te krijgen.
Gewoon netjes in lijn met de besmettingenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind de toename in mafkezen in dit topic verbazingwekkend en griezelige vormen aannemen. Ik ben weer weg.
Het risico is kleiner maar ook aanwezig, net als bij de kinderziekten in het huidige vaccinatieprogramma.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:05 schreef zoost het volgende:
[..]
Onzin. Als je dit killer virus doorgeeft aan een gezond (niet bejaard) persoon is er weinig tot niets aan de hand. Dat is nogal een verschil.
Dit is dan wel weer waarquote:Op woensdag 16 december 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet nodig. Elk vaccin heeft een eigen identifcatie.
Pro-tip: Neem abbo, blokkeer users die 't een griepje noemen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:04 schreef aartstyle het volgende:
Ik ga ook maar voorlopig maar wat anders gaan doen. Heb het van te dichtbij meegemaakt om uberhaupt het woord griepje nog serieus te nemen. Jammer, was een leuk topic met waardevolle bijdrages. Ff een dagje rust en dan zien we vrijdag wel weer.
Kun je bij een abbo mensen op de negeer zetten ja?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pro-tip: Neem abbo, blokkeer users die 't een griepje noemen.
Jazekerquote:Op woensdag 16 december 2020 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kun je bij een abbo mensen op de negeer zetten ja?
Kun je bij een abbo mensen op de negeer zetten ja?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Maar niet genoeg. En je kan de quotes nog wel lezen. Daarom gewoon een abo nemen om FOK! te steunen en daarbuiten nog een extensie laten draaien die bepaalde users compleet laat 'verdwijnen'.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh, dat is wat ik verkeerd doequote:Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, voor jou geldt dat niet h, dan kun je niet meer pro-moddenquote:
Maar eigenlijk is het leuker om ze op eigen kracht te negeren.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
wat bedoel je met indirect?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, voor jou geldt dat niet h, dan kun je niet meer pro-modden
Nee maar zonder gekheid, ik hoop echt dat ik het fout heb en er geen directe of indirecte vaccinatieplicht wordt, maar dit voelt wel als een aanloop daarheen.
Het hersenspinsel van Hugo de Jonge waarin vaccinatie niet verplicht is, maar je zonder vaccinatie niet naar binnen mag bij o.a. openbare gebouwen.quote:
Geen volledige vrije keuze meer als je allerlei diensten of vrijheden ontzegd worden als je niet gevaccineerd bentquote:
bijvoorbeeld: Geen vaccinatieplicht, maar geen toegang tot gemeentehuis (bijvoorbeeld) zonder vaccinatiebewijs.quote:
Zeker!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ook meer een soort 'zo dat zet ik ze even lekker betaald'-actie is ipv dat dat daadwerkelijk iets bijdraagt. Je kan immers op zoveel plekken nog wel gewoon komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hersenspinsel van Hugo de Jonge waarin vaccinatie niet verplicht is, maar je zonder vaccinatie niet naar binnen mag bij o.a. openbare gebouwen.
Na maart hebben we geen last meer van die mislukte schoolmeester.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het hersenspinsel van Hugo de Jonge waarin vaccinatie niet verplicht is, maar je zonder vaccinatie niet naar binnen mag bij o.a. openbare gebouwen.
op die manier, dat denk ik niet maar ga er wel vanuit dat (vlieg)reizen zonder niet meer gaat kunnen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
bijvoorbeeld: Geen vaccinatieplicht, maar geen toegang tot gemeentehuis (bijvoorbeeld) zonder vaccinatiebewijs.
Hoe meer mensen ze negeren, hoe minder er gequote wordt.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Maar niet genoeg. En je kan de quotes nog wel lezen. Daarom gewoon een abo nemen om FOK! te steunen en daarbuiten nog een extensie laten draaien die bepaalde users compleet laat 'verdwijnen'.
Voor altijd thuiswerkenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
bijvoorbeeld: Geen vaccinatieplicht, maar geen toegang tot gemeentehuis (bijvoorbeeld) zonder vaccinatiebewijs.
Ik sta vooraan straks wanneer de 'gezonde' mens een prikje kan halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:14 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er een echte vaccinatieplicht komt. Zoiets hebben we in Nederland nog nooit gehad en ik denk ook niet dat veel politici er echt warm voor lopen als ze er meer dan 3 seconden over nadenken.
Mijn hoop is volledig gevestigd op het feit dat er mensen wl gevaccineerd willen worden, dat deze mensen vervolgens niet echt ergens last van hebben en daardoor een steeds grotere groep ook over de brug komt. Uiteindelijk is het niet zo erg als er dan een groep van 10 tot 20% onwelwillenden overblijft, want groepsimmuniteit vereist geen vaccinatiegraad van 100%.
Tot je je rijbewijs moet vernieuwen en 't niet kan. Of je paspoort, of je kind aan moet geven bij 't gemeentehuis. Of naar 't ziekenhuis op bezoek bij je zieke broer/zus/vader/moederquote:
Sla je nou zomaar de tussenzin over?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:17 schreef quirina het volgende:
artikel 11 – Ontastbaarheid van het lichaam:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op ontastbaarheid van zijn lichaam.
Als je het niet wil hoef je het ook niet te nemen.
En zomaar een wet aanpassen mag ook niet.
Nee, maar als de afgelopen maanden ons iets hebben geleerd dan is het dat de passage 'bij of krachtens de wet te stellen beperkingen' bijna onbegrensde mogelijkheden biedt.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:17 schreef quirina het volgende:
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op ontastbaarheid van zijn lichaam.
Ze gaan geen directe vaccinatieplicht invoeren dus dat wordt een indirecte.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:14 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er een echte vaccinatieplicht komt. Zoiets hebben we in Nederland nog nooit gehad en ik denk ook niet dat veel politici er echt warm voor lopen als ze er meer dan 3 seconden over nadenken.
Mijn hoop is volledig gevestigd op het feit dat er mensen wl gevaccineerd willen worden, dat deze mensen vervolgens niet echt ergens last van hebben en daardoor een steeds grotere groep ook over de brug komt. Uiteindelijk is het niet zo erg als er dan een groep van 10 tot 20% onwelwillenden overblijft, want groepsimmuniteit vereist geen vaccinatiegraad van 100%.
Ik heb dat altijd als ik een vakantiehuisje boek. Als ze standaard een optie voor me aanvinken (handdoeken ofzo) dan word ik pislink en zet ik het uit principe uit. Maar als ze alles open laten, denk ik altijd "hee handdoeken, handig!"quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik sta vooraan straks wanneer de 'gezonde' mens een prikje kan halen.
Tenzij ze 't verplichten. Dan ben ik een klein kind, en mogen ze met 12 man vasthouden om dat spuitje erin te drukken. Stukje principe.
Wilt u het zwembad en restaurant ook bezoeken?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dat altijd als ik een vakantiehuisje boek. Als ze standaard een optie voor me aanvinken (handdoeken ofzo) dan word ik pislink en zet ik het uit principe uit. Maar als ze alles open laten, denk ik altijd "hee handdoeken, handig!"
Lijkt me heerlijk. Kies je ervoor niet te vaccineren: prima, maar dan mag je ook niet meer onder de mensen komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat zeg je? Ik hoor je niet. Zei je iets?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook al maanden. Maar ik blijf steeds weer terugkeren. Net als dat ik drank blijf nuttigen en chocola blijf vreten, ondanks de belofte om te stoppen en leven te beteren.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind de toename in mafkezen in dit topic verbazingwekkend en griezelige vormen aannemen. Ik ben weer weg.
FOK!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat zeg je? Ik hoor je niet. Zei je iets?
[..]
Dat zeg ik ook al maanden. Maar ik blijf steeds weer terugkeren. Net als dat ik drank blijf nuttigen en chocola blijf vreten, ondanks de belofte om te stoppen en leven te beteren.
Doet me wel afvragen wie dan eigenlijk de grootste mafkees is. "Zij" (degenen waar jij naar verwijst, wie dat ook moge zijn) of ikzelf.
Sommige complotwappies hebben oog- en oorkleppen op.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:24 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb het zelf 2 keer gehad en de eerst keer viel wel mee, maar die 2e keer....
Nog nooit zo ziek geweest. Dit is echt niet zomaar 'een griepje'.
En mijn vriendin heeft nu wat ze noemen long-covid en dat is pas echt een lange weg terug naar normaal.
De regering zoekt net als die winkels nu de randjes op.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar als de afgelopen maanden ons iets hebben geleerd dan is het dat de passage 'bij of krachtens de wet te stellen beperkingen' bijna onbegrensde mogelijkheden biedt.
Essentiele prikjes.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:26 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De regering zoekt net als die winkels nu de randjes op.
Of ze geloven dat je een acteur bent ofzo...quote:Op woensdag 16 december 2020 16:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Sommige complotwappies hebben oog- en oorkleppen op.
Ik vind het ook wel belangrijk dat er niet alleen maar waanzinnige meningen rondgaan, maar dat er af en toe ook nog wel eens iets verstandigs wordt gezegd. Dus ik waardeer dat jij (en iedereen wiens draadjes niet verkeerd zijn aangesloten) niet afhaakt en toch je stem laat horen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:22 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook al maanden. Maar ik blijf steeds weer terugkeren. Net als dat ik drank blijf nuttigen en chocola blijf vreten, ondanks de belofte om te stoppen en leven te beteren.
Doet me wel afvragen wie dan eigenlijk de grootste mafkees is. "Zij" (degenen waar jij naar verwijst, wie dat ook moge zijn) of ikzelf.
Of betaald door 'big pharma'.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of ze geloven dat je een acteur bent ofzo...
Dat is wmb d insteek dan ook niet. Ik snap je maar het is een wat hellende discussie.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn ook weinig vaccins waar zoveel resources in gestopt zijn. Daarnaast is dit virus ook niet echt nieuw. Corona virussen bestaan al een tijdje
Er is echt niemand bij gebaat om een slecht vaccin op de markt te brengen
Ja maar dat gebeurt niet. Daarom dat ik nog bijzonder vaak dit soort posts ziequote:Op woensdag 16 december 2020 16:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe meer mensen ze negeren, hoe minder er gequote wordt.
Het is best een lastige zin, maar met die tussenzin wordt bedoeld dat er d.m.v. een lagere regeling een uitzondering gemaakt kan worden. Dat is ook al wel gebeurd in meerdere wetten.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:17 schreef quirina het volgende:
Je vergeet in het hele verhaal dat er op scholen nauwelijks verdedigingsmaatregelen zijn genomen. Het kan uiteraard nog steeds zo zijn dat de besmettelijkheid op een bepaalde leeftijd wat lager ligt, maar dat haalt de conclusie dat scholen een belangrijke aanjager zijn geweest van deze tweede golf niet onderuit. Zie bijvoorbeeld alle scholen die al tijdelijk dicht moesten vanwege vele besmettingen onder leerlingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegelijkertijd blijft overeind staan dat kinderen minder besmettelijk zijn dan volwassenen. Wetenschappers van het Imperial College in Londen legden onlangs 97 studies naar de virusoverdracht naast elkaar, en vonden opnieuw dat kinderen onder de 20 het virus binnen hun huishouden minder vaak doorgeven dan volwassenen. Ook berekenden ze dat mensen zonder symptomen gemiddeld maar eenderde zo besmettelijk zijn – en daar vallen kinderen dikwijls onder.
Thx. Dit had ik niet willen missen.
quote:Wanneer komen lobbygroepen in het onderwijs op voor hun achterban?
Met simpele maatregelen die vrijwel de hele wereld al heeft ingevoerd, waren de scholen veel veiliger geweest.
Het leven dat we in 2019 en daarvoor kenden is door de controlemaatregelen tegen de coronapandemie voorlopig een vage herinnering. De grote uitzondering is het onderwijs, waar het leven vanaf mei tot de huidige sluiting min of meer op de oude voet is doorgegaan. Die ontspannen houding staat ter discussie nu internationaal onderzoek en dagelijkse schoolsluitingen duidelijk maken dat scholen makkelijk brandhaarden van corona-infectie kunnen worden. Dat vereist dus ook strenge controlemaatregelen.
Nederland heeft de komende maand de strengste controlemaatregel, totale schoolsluiting. Een onvoorstelbaar gezichtsverlies voor het kabinet, dat voortdurend uitlegde dat fysiek onderwijs enorm belangrijk is en scholen dus niet zouden sluiten. Maar het kabinet mest ingrijpen omdat de scholen gewoon teveel infecties veroorzaakten, die via familieleden teveel druk op de ziekenhuizen opleveren. Ook sloot de afgelopen week iedere paar uur wel een school door de infectiegolf, en werd de politieke druk te groot om ze open te houden.
Dat onze scholen zoveel besmette kinderen en leraren hebben is niet los te zien van het feit Nederland in vergelijking met andere landen heel weinig beschermingsmaatregelen in de school en klas heeft: afstand, maskers, testen, quarantaine en ventilatie schieten allemaal tekort. De rechter heeft zich hier afgelopen maandag over uitgesproken, en toont verontwaardiging over het feit dat de overheid zich met vaak tegenstrijdige en onwaarachtige argumenten weigert aan internationale richtlijnen te houden, terwijl kinderen massaal besmet raken. Of zodat ze massaal besmet raken, dus eigenlijk.
De eisers in die rechtszaak (ouders en actiegroepen) staan zo lijnrecht tegenover het kabinet, nu met morele steun van de rechter. Maar bijzonder genoeg vinden ze ook de traditionele belangenorganisaties van scholen, leraren en leerlingen tegenover zich. Deze organisaties onthouden zich niet alleen van kritiek op het beleid van open en nauwelijks tegen infectie beschermde scholen, maar steunen het zelfs met enthousiasme.
Het meest zichtbaar daarin zijn de PO Raad en VO Raad, de belangenverenigingen van schooldirecties. Zij hebben vanaf de lente actief en zichtbaar steun verleend aan de lijn van het kabinet. Toen in oktober een korte sluiting van scholen werd voorgesteld weerde de VO Raad zich krachtig. Oproepen van wetenschappers om in de klas afstand te houden werden met een boze open brief beantwoord. Over de veiligheid kwam haar voorzitter Paul Rsenmller in augustus niet verder dan een oproep “met de risico’s te leren leven”.
BOinK (de belangenvereniging van ouders in de kinderopvang) werkte in oktober en december samen met de vereniging van Jeugdartsen (geleid door OMT-lid Karly Illy) actief mee aan lossere richtlijnen voor naar school gaan bij klachten. De vakbonden van leerkrachten (Aob/FNV en CNV Onderwijs), hebben actief meegewerkt aan corona-protocollen die de richtlijnen van het RIVM hebben vertaald in beleid dat niet los kan worden gezien van de huidige massale infecties in scholen. CNV Onderwijs verdedigde het beleid ook recent nog actief in de media.
Het leerlingenplatform LAKS stelde in oktober met de VO Raad en de vakbonden een brief op waarin leerlingen wordt opgeroepen op om samen de ingeslagen weg vol te houden. Dat sloot aan bij de geest van de tweet die minister Slob op 30 augustus publiceerde, waarin hij het onderwijsveld “sterkte” wenste in het moeilijke nieuwe schooljaar. Een schooljaar dat minder moeilijk zou zijn als de scholen wl verdedigd zouden worden.
Deze belangenorganisaties hebben zo hun leden in de steek gelaten. Met simpele maatregelen die vrijwel de hele wereld al heeft ingevoerd waren de scholen veel veiliger geweest, en ook vaker en langer open. Eventuele toekomstige schaderechtszaken die het scholenstelsel op de knien kunnen gaan krijgen waren grotendeels vermeden. Ook zetten schooldirecties en vakbonden hun constructieve relatie op het spel met de mensen waarvoor ze verantwoordelijk zijn. Want met de tijd zal duidelijk worden welke ongelukkige dragende rol deze organisaties hebben gespeeld in het beleid van kabinet, waarvan open onbeschermde scholen een hoeksteen zijn.
En zo zal het bewustzijn over de situatie in de scholen snel gaan stijgen. De eerdergenoemde rechtszaak en de massale infecties in scholen hebben de Rijksoverheid al gedwongen de informatie over kinderen en scholen op haar sites aan te passen, net als enkele richtlijnen. Ook zijn de scholen nu dicht, wat de infectiegolf bevestigt. Daarmee is de wetenschappelijke basis weggevallen onder de gebrekkige bescherming van ons onderwijs. Tot nu toe gelooft nog een flink deel van de Tweede Kamer de volstrekte onzin vanuit het kabinet over niet-besmettelijke kinderen, maar het OMT doet er bijvoorbeeld al niet meer aan mee.
Kinderen zijn onze minst weerbare burgers en verdienen een veilig verblijf in de gebouwen waar ze verplicht verblijven. Het is tijd dat vakbonden, schoolbesturen en andere belangenorganisaties daarin een onderdeel van de oplossing worden, in plaats van het probleem.
WOWquote:Man bedreigt minderjarige supermarktmedewerker in Groningen vanwege mondkapje: 'Tot de politie er is krijg je gewoon klappen'
You guys are getting paid?quote:
Wat een in en in trieste man. Niks geen gedonder, aanpakken dat gespuisquote:Op woensdag 16 december 2020 16:31 schreef Dimachaerus het volgende:
https://www.ad.nl/groning(...)n-klappen~a2dbaa26d/
[..]
WOW
Gratis geldquote:
2 keer? Ik twijfel niet aan je verhaal, maar moet je dan niet in gesprek met je huisarts? Als je het 2 keer gehad hebt en de tweede keer veel heftiger was klinkt het alsof je immuunsysteem niet helemaal lekker werkt?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:24 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb het zelf 2 keer gehad en de eerst keer viel wel mee, maar die 2e keer....
Nog nooit zo ziek geweest. Dit is echt niet zomaar 'een griepje'.
En mijn vriendin heeft nu wat ze noemen long-covid en dat is pas echt een lange weg terug naar normaal.
quote:Op woensdag 16 december 2020 16:32 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Wat een in en in trieste man. Niks geen gedonder, aanpakken dat gespuis
In alle verhalen die ik heb gelezen over herbesmettingen zeggen mensen dat het de tweede keer veel heftiger was. Ik weet niet of een dokter daar veel aan kan doen, maar even bellen met de huisarts lijkt me sowieso wel verstandig.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
2 keer? Ik twijfel niet aan je verhaal, maar moet je dan niet in gesprek met je huisarts? Als je het 2 keer gehad hebt en de tweede keer veel heftiger was klinkt het alsof je immuunsysteem niet helemaal lekker werkt?
Ik quote gewoon een stuk uit dat artikel dat je postte. Ik vergeet niks. Het is overigens niet zo dat er geen maatregelen genomen zijn op scholen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je vergeet in het hele verhaal dat er op scholen nauwelijks verdedigingsmaatregelen zijn genomen.
Sterker nog, dat is dus zo.quote:Het kan uiteraard nog steeds zo zijn dat de besmettelijkheid op een bepaalde leeftijd wat lager ligt,
Maar die conclusie is ook niet te onderbouwen.quote:maar dat haalt de conclusie dat scholen een belangrijke aanjager zijn geweest van deze tweede golf niet onderuit.
Dicht gingen. De scholen die dicht gingen. Dicht moeten hoefden er maar heel weinig. En dan nog zegt dit natuurlijk niks noppes nada over de rol van de scholen zelf in de verspreiding.quote:Zie bijvoorbeeld alle scholen die al tijdelijk dicht moesten vanwege vele besmettingen onder leerlingen.
Corona is een opinie?quote:Ik raad de non-believers dit opiniestuk aan.
Die zijn dan ook voor een groot deel gewoon genomen. Er is alleen een verschil in maatregelen nemen die vooral hinderlijk zijn en weinig toevoegen, en maatregelen nemen die wel zinnig zijn. Vooralsnog worden de maatregelen uit de eerste categorie zo min mogelijk genomen, hoewel het Red Team anders adviseert.quote:Nogmaals, je hoort mij niet zeggen dat jonge kinderen 100% zeker even makkelijk het coronavirus doorgeven als volwassen. Maar ik ben wel grote voorstander van het voorzorgsprincipe, dus zoveel mogelijk slimme, preventieve maatregelen om verspreiding te voorkomen.
Maar de scholen zijn nu, op 2 dagen van het eerste half jaar na, ook open gebleven. En daarvoor hoefden ze dus helemaal niet naar een stel omhooggevallen nitwits met een twitteraccount te luisteren. Win-win.quote:Als het kabinet in augustus naar C19 Red Team had geluisterd en met een goed plan voor de scholen was gekomen hadden ze allicht gewoon open kunnen blijven.
Heel lang verhaal zonder onderbouwing en vol speculatie. Hier heeft niemand wat aan. Lezen=tijdverspilling.quote:
Interessant, van de herbesmettingsverhalen die ik gelezen heb was de tweede keer minder heftig. De keren dat het heftiger was had het te maken met gecompromitteerde immuunsystemen die niet lekker konden reageren.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
In alle verhalen die ik heb gelezen over herbesmettingen zeggen mensen dat het de tweede keer veel heftiger was. Ik weet niet of een dokter daar veel aan kan doen, maar even bellen met de huisarts lijkt me sowieso wel verstandig.
Gewoon uitzieken en in de gaten houden was de boodschap.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
2 keer? Ik twijfel niet aan je verhaal, maar moet je dan niet in gesprek met je huisarts? Als je het 2 keer gehad hebt en de tweede keer veel heftiger was klinkt het alsof je immuunsysteem niet helemaal lekker werkt?
Compleet mee eens. We leven bijna in 2021, waar (zeker in Nederland) de online infrastructuur op een ongelofelijk hoog niveau zit. Natuurlijk zullen we in normale tijden nog zoveel mogelijk de voorkeur moeten blijven geven aan fysiek onderwijs, maar diegenen die nu stellen dat thuis-/online-onderwijs van zoveel mindere kwaliteit is baseren zich slechts op onderbuikgevoelens. Wanneer de scholen voldoende voorbereidingstijd hebben kunnen ze prima een online lesprogramma aanbieden. Basisscholen en middelbare scholen.quote:Op woensdag 16 december 2020 14:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Men heeft nu vijf hele weken om voor te bereiden op meer online lesgeven. Dat moet in het VO toch echt geen probleem moeten zijn. Die kinderen hebben ook niet de hele dag oppas nodig. Kunnen de ouders werken en de kinder studeren, zonder dat ze tientallen contacten per dag aangaan.
Snap niet dat men daar niet veel en veel meer aandacht aan geeft. Dan hoeven wij ook niet keer op keer weer van alles te sluiten. We zijn verdomme negen maanden verder en nog pakken wij de problemen niet aan waar het het meeste effect heeft en het minst pijn doet namelijk thuiswerken en thuisonderwijs.
Voor diegenen die thuis echt geen onderwijs kunnen volgen of in een onveilige situatie zitten kan er weer iets geregeld worden. Die zitten dan niet met honderden kinderen op school, maar hooguit enkele tientallen.
Vreemd.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:38 schreef Predator40 het volgende:
De EMA gaat volgende week goedkeuren en de huisartsen weten dus nog echt helemaal niks![]()
ik weet dat de huisartsen pas later gaan vaccineren maar toch.......
Ik herinner me vooral het verhaal van deze man uit Hong Kong: https://www.tijd.be/onder(...)etting/10247368.htmlquote:Op woensdag 16 december 2020 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, van de herbesmettingsverhalen die ik gelezen heb was de tweede keer minder heftig. De keren dat het heftiger was had het te maken met gecompromitteerde immuunsystemen die niet lekker konden reageren.
quote:Een positief punt is dat bij de man uit Hongkong de tweede besmetting veel milder was: de dertiger had het zelfs niet door. Dat is op zich niet verwonderlijk. Herhaalde besmettingen komen bij andere virussen ook voor en daar zijn de symptomen milder of onbestaande. Corona zou zich na verloop van tijd als een verkoudheidsvirus kunnen gedragen.
Antistoffen blijven maar 3 tot 6 maanden in je bloed. Daarna kun je het gewoon weer krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef quirina het volgende:
Tweede keer Corona hebben hoeft niet heftiger te zijn. Kan ook milder zijn omdat je antistoffen hebt.
Twee keer bevestigd gehad?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Gewoon uitzieken en in de gaten houden was de boodschap.
Mijn vriendin laat zich wel verder onderzoeken vanwege de blijvende vermoeidheidsverschijnselen en te hoge hartslag.
Wat een ontzettende loser zegquote:Op woensdag 16 december 2020 16:31 schreef Dimachaerus het volgende:
https://www.ad.nl/groning(...)n-klappen~a2dbaa26d/
[..]
WOW
Jup, klopt. Maar of we daar nou blij mee moeten zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Twee keer bevestigd gehad?
Want dan ben je onderzoeksmateriaal to the max voor elke medisch specialist joh, qua interessant en alles
Dat 3 tot 6 maanden is achterhaald inmiddelsquote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Antistoffen blijven maar 3 tot 6 maanden in je bloed. Daarna kun je het gewoon weer krijgen.
Bij mij en mijn vriendin zaten er 6 maanden tussen, maar mijn vriendin is na 4 maanden op antistoffen getest en toen was er niks meer te vinden.
De rest van zijn filmpjes is ook een pleidooi voor postnatale abortusquote:Op woensdag 16 december 2020 16:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat een ontzettende loser zeg
Triest figuur.
Ja, want daar kan van geleerd worden en zorg dus beter van wordenquote:Op woensdag 16 december 2020 16:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jup, klopt. Maar of we daar nou blij mee moeten zijn.
Er was niet al te lang geleden een onderzoek dat antistoffen na 6 maanden gemiddeld genomen sterker waren. Onderzoek was gedaan door een Nederlandse universiteit als ik me goed herinner.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Antistoffen blijven maar 3 tot 6 maanden in je bloed. Daarna kun je het gewoon weer krijgen.
Bij mij en mijn vriendin zaten er 6 maanden tussen, maar mijn vriendin is na 4 maanden op antistoffen getest en toen was er niks meer te vinden.
Gelukkig staat ie herkenbaar in beeld en is ie nou voor al zijn stads-/dorpsgenoten herkenbaar als volidioot.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De rest van zijn filmpjes is ook een pleidooi voor postnatale abortus
Dat gebeurt ook, maar het duurt allemaal gewoon erg lang.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was niet al te lang geleden een onderzoek dat antistoffen na 6 maanden gemiddeld genomen sterker waren. Onderzoek was gedaan door een Nederlandse universiteit als ik me goed herinner.
Wereldwijd zijn er een handjevol bevestigde herbesmettingen. Als zowel jij als je vriendin een bevestigde herbesmetting hebben gehad is wel next level pech, en lijkt me een goede reden voor meer onderzoek.
Dat snap ik. In elk geval veel sterkte, hoop dat alles goed komt!quote:Op woensdag 16 december 2020 16:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar het duurt allemaal gewoon erg lang.
Zal me niks verbazen als het nogal rommelig gaat verlopen. Hugo de Jonge straalt ondertussen niet meer bepaald betrouwbaarheid uit.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:38 schreef Predator40 het volgende:
De EMA gaat volgende week goedkeuren en de huisartsen weten dus nog echt helemaal niks![]()
Thanks, als ik 'Big Pharma' mij ondertussen ook even wil betalen, zou fijn zijnquote:Op woensdag 16 december 2020 16:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat snap ik. In elk geval veel sterkte, hoop dat alles goed komt!
Huisarts vond het zelf ook al belachelijk.....quote:Op woensdag 16 december 2020 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen als het nogal rommelig gaat verlopen. Hugo de Jonge straalt ondertussen niet meer bepaald betrouwbaarheid uit.
Ik geef 't even door aan Bill Gates, laat je morgen weten wat ie zegt.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Thanks, als ik 'Big Pharma' mij ondertussen ook even wil betalen, zou fijn zijn
Als fok het verschil wil maken zouden ze een eiersnijder kado moeten doen bij een abonnement.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:09 schreef galantis het volgende:
[..]
De huisartsenkoepels zijn gewoon betrokken hoor voor zover ik weetquote:Op woensdag 16 december 2020 16:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Huisarts vond het zelf ook al belachelijk.....
Thanks.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel belangrijk dat er niet alleen maar waanzinnige meningen rondgaan, maar dat er af en toe ook nog wel eens iets verstandigs wordt gezegd. Dus ik waardeer dat jij (en iedereen wiens draadjes niet verkeerd zijn aangesloten) niet afhaakt en toch je stem laat horen.
Dan hoef je ze in deze fase ook niet (uitgebreid) in te lichten.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:38 schreef Predator40 het volgende:
Ik beloof me in te houden.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Thanks.
Ik probeer mijn best te doen wat vaker aanwezig te zijn/mijn stem te laten horen, maar ik beloof niets. Probleem is meer dat ik soms moeite heb met (extreme) meningen die niet de mijne zijn en dat ik me soms irriteer en opfok als ik hier lees. Dan heb ik de neiging liever niets te zeggen dan iets waarvan ik achteraf misschien spijt krijg, ofzo.
Wie is hij dan? Of hoe kom je aan die filmpjes?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De rest van zijn filmpjes is ook een pleidooi voor postnatale abortus
Ja, jemig... nu wil ik naar de Action om te kijken of ie open is...quote:Op woensdag 16 december 2020 16:56 schreef Sfancta het volgende:
Action is hier ook open zag ik net (Limburg)
De Speld is sowieso erg goed bezig de laatste tijdquote:Op woensdag 16 december 2020 16:56 schreef Tourniquet het volgende:
https://speld.nl/2020/12/(...)nden-nergens-plaats/
Toch weer de Rabobank!
[ afbeelding ]
Ja, en net gevraagd ze blijven ook gewoon open zei de kassa dame.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:56 schreef Sfancta het volgende:
We kunnen er een spel van maken ondertussen: Is het echt of is het de Speld?quote:Op woensdag 16 december 2020 16:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
De Speld is sowieso erg goed bezig de laatste tijd
Ik snap wat je zegt waarbij het doel van immuniteit juist is dat je de persoon ondanks een besmetting het zelf niet of nauwelijks merkt. Het doel van ons immuunsysteem door op verschillende manieren bij te dragen in afweer.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, van de herbesmettingsverhalen die ik gelezen heb was de tweede keer minder heftig. De keren dat het heftiger was had het te maken met gecompromitteerde immuunsystemen die niet lekker konden reageren.
De BOA's daar zijn de lijst met uitzonderingen nog aan het bestuderen.quote:Op woensdag 16 december 2020 16:56 schreef Sfancta het volgende:
Serieusquote:Op woensdag 16 december 2020 16:59 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja, en net gevraagd ze blijven ook gewoon open zei de kassa dame.
Gewoon even aan @Tijn vragen, die woont naast de Actionquote:Op woensdag 16 december 2020 16:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, jemig... nu wil ik naar de Action om te kijken of ie open is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |