Omdat bijna elke overheid ter wereld dit gaat bijhouden omdat landen dit gaan eisen bij binnenkomst.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:40 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Maar wel een VACCIN. Dus snap het onderscheid niet waarom nu wel de rivm deze data wilt van de goed mensen en niet goed mensen.
Ok thanx.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het nog nieuwe vaccins zijn, vermoedelijk, en er ook nog een Phase IV onderzoek gedaan moet worden.
? Andere meningen mogen niet gepost worden, of wel als ik vragen mag?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke. Wat doe je dan in dit topic als ik vragen mag?
Bizar. Kassa voor big pharma.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat bijna elke overheid ter wereld dit gaat bijhouden omdat landen dit gaan eisen bij binnenkomst.
Ja, waarom wil je niet mee naar het nieuwe normaal? Op deze manier solliciteer je echt naar een paar weken her-opvoeding. Zie je nu wat je ons laat doen?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Waarom zou je dat niet zelf willen kunnen zien, eigenlijk?
Belangrijk verschil met de griepprik is dat de meeste coronavaccins twee keer toegediend moeten worden, met een tussenpoos van een paar weken. Voor de oproep voor de tweede prik is dan wel belangrijk dat geregistreerd is of en wanneer de eerste prik is toegediend.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Jij snapt hem. Is toch nog nooit met een griepprik gebeurd.
Het is nattevingerwerk.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:39 schreef hjansen82 het volgende:
Wat zegt dit cijfer positief geteste gevallen dan. Als er wordt verteld dat een persoon de ene keer negatief en de andere keer positief test. De ziekenhuis afdeling en IC opnames zijn dan de enige betrouwbare cijfers.
Och. De meeste mensen daar in die kerken willen toch geen enkel vaccin, dus het boeit eigenlijk allemaal niet zo veel.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ga iets heel onaardigs zeggen maar als je na 9 maanden pandemie nog steeds van mening bent dat je in je religieuze bubbel massaal in kerken moet kunnen gaan zitten, dan verdien je het bijna ook om iets op te lopen. God's wil zullen we maar zeggen...
Ze noemen het ook de Irma app?quote:Op woensdag 16 december 2020 15:44 schreef Benny het volgende:
https://demo.irma.dev
Dit icm het vaccinatiebewijs vind ik een nare ontwikkeling. Goed bedoeld of niet.
Daarom zijn de weekcijfers veel betrouwbaarder. Deze cijfers zeggen mij niks. Het aantal dagelijks positief geteste gevallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:44 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Het is nattevingerwerk.
Helemaal omdat het testen toch een bepaalde mate van vrijblijvendheid heeft. Zelf heb ik de afgelopen week drie keer een test laten afnemen ihkv het BCO. Gelukkig alle drie negatief. Mijn ouders daarentegen zijn beide twee keer getest (een keer sneltest, een keer via de ggd) en beide keren positief (vooralsnog al een ruime week asymptomatisch)...
Wel willen ze, mede ingegeven door hun werkgever (pa: metaalbewerking, ma: thuiszorg), zondag een hertest uitvoeren om te kijken of ze negatief zijn en weer aan de slag kunnen. Als die ook positief zijn, heb je dus 6x een positieve test voor twee personen. Dat geeft volgens mij beste ruis.
Dat wordt helemaal leuk als landen een specifieke vaccinatie gaan eisen. Dat je alleen binnenkomt als je het Pfizer vaccin hebt gekregen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat bijna elke overheid ter wereld dit gaat bijhouden omdat landen dit gaan eisen bij binnenkomst.
Dat klopt maar dat zou niet moeten rechtvaardigen dat we er dan compleet anders mee omgaan, toch? Dat het geen griepprik is is eigenlijk vrij betekenisloos.quote:
Ok. En ze waarschijnlijk maar een jaar zouden werken begrijp ik.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:43 schreef freako het volgende:
[..]
Belangrijk verschil met de griepprik is dat de meeste coronavaccins twee keer toegediend moeten worden, met een tussenpoos van een paar weken. Voor de oproep voor de tweede prik is dan wel belangrijk dat geregistreerd is of en wanneer de eerste prik is toegediend.
Paar weken terug hadden we hier zo'n mooie discussie over. Dat er geen vaccinatieplicht kwam, ook niet indirect. Dit begint er toch wel heel erg op te lijken. Mooie een-twee in elk geval.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:44 schreef Benny het volgende:
https://demo.irma.dev
Dit icm het vaccinatiebewijs vind ik een nare ontwikkeling. Goed bedoeld of niet.
Waar slaat dit nu weer op? Wat heeft dat te maken met bijhouden wie welk vaccin gekregen heedt? Er zijn meerdere vaccins he?quote:
Het IRMA Project is er eentje die al een hele tijd loopt. Je zou er gemakkelijk open (overheids)data in kunnen koppelen en verzamelen. Kaartje voor je bankrekening, kaartje voor je ID bewijs, kaartje voor je rijbewijs, etc., etc. Zodat je niet met tig pasjes hoeft te lopen en/of alles op een plek is verzameld.quote:
De deur wordt in elk geval wagenwijd open gezet.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paar weken terug hadden we hier zo'n mooie discussie over. Dat er geen vaccinatieplicht kwam, ook niet indirect. Dit begint er toch wel heel erg op te lijken. Mooie een-twee in elk geval.
RIVM -> download vaccinatiebewijs van portal, upload in 'Irma'
RIVM zegt: NEe nee, geen medisch geheim want je hebt hem zelf geupload.
Sure. Maar je bagatelliseert de ernst vd covid pandemie vrij duidelijk in de posts die ik van je gezien heb. Komt over dat je het ziet als een niet gevaarlijk virus dat jou waarschijnlijk niks zal doen, het is immers een bejaardenziekte.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:43 schreef kol7680 het volgende:
[..]
? Andere meningen mogen niet gepost worden, of wel als ik vragen mag?
Klopt.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat zou niet moeten rechtvaardigen dat we er dan compleet anders mee omgaan, toch? Dat het geen griepprik is is eigenlijk vrij betekenisloos.
Ik zie het al voor me. Ryan Air gaat pfizer vluchten organiseren met korting.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal leuk als landen een specifieke vaccinatie gaan eisen. Dat je alleen binnenkomt als je het Pfizer vaccin hebt gekregen bijvoorbeeld.
Ah dus geen overheid initiatief, wel grappig dat het dan Irma heetquote:Op woensdag 16 december 2020 15:47 schreef Benny het volgende:
[..]
Het IRMA Project is er eentje die al een hele tijd loopt. Je zou er gemakkelijk open (overheids)data in kunnen koppelen en verzamelen. Kaartje voor je bankrekening, kaartje voor je ID bewijs, kaartje voor je rijbewijs, etc., etc. Zodat je niet met tig pasjes hoeft te lopen en alles op een plek is verzameld.
Het gaat om een project van wat fanatieke mensen, maar er wordt in coronatijd wel steeds meer naar gekeken
Nee, dat is het niet. Er zijn meerdere vaccins die in Nederland gegeven gaan worden, het is dus nogal relevant om na te kunnen gaan welk vaccin jij gekregen hebt ook met het oog op mogelijke herhaal injecties.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat zou niet moeten rechtvaardigen dat we er dan compleet anders mee omgaan, toch? Dat het geen griepprik is is eigenlijk vrij betekenisloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |