abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2020 @ 15:48:34 #151
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_196766707
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Daarom zijn de weekcijfers veel betrouwbaarder. Deze cijfers zeggen mij niks. Het aantal dagelijks positief geteste gevallen.
Ik vaar zelf vooral op de koers van die weekcijfers en opnamecijfers en die van de sterfgevallen.

Ook de anekdotische verhalen van mijn ouders vind ik opvallend. We zijn er eigenlijk per toeval achtergekomen dat mijn pa positief getest was ook. Zijn werkgever had nav twee ziekmeldingen (corona) iedereen vorige week maandag laten testen. Van de 50 man bleek alleen mijn pa positief. Vooralsnog heeft hij alleen een dagje wat lopen niezen. Al had dat meer te maken met het schoonmaakwerk wat hij thuis met mijn ma deed (die natuurlijk door hem is aangestoken). In het weekend ervoor ben ik met hem nog in mijn eigen huis wezen klussen... Als nauw contact wel flink de dans ontsprongen toen...

Maar het frappante is dus dat we geluk bij een ongeluk hebben gehad. Zonder die test waren zowel mijn pa als mijn ma gewoon naar hun werk gegaan omdat ze niets merkten...
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  woensdag 16 december 2020 @ 15:49:00 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196766715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:47 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Klopt.

Cijfers influenza en Corona doden liggen niet mijlenver uit mekaar tenslotte als je het vergelijkt met griepvirus 2018. Daarom de vergelijking met griepprik.
Waarom blijf je iets zeggen wat gewoon niet klopt?
pi_196766719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Sure. Maar je bagatelliseert de ernst vd covid pandemie vrij duidelijk in de posts die ik van je gezien heb. Komt over dat je het ziet als een niet gevaarlijk virus dat jou waarschijnlijk niks zal doen, het is immers een bejaardenziekte.
Daarnaast ben je tegen de vaccins en zeg je dat die die niet gaat nemen. Oke, wederom is dat je goed recht.
Maar dan vraag ik me af, wat wil je bereiken met hier posten. Als iets mij bijv geen zorgen geeft en ik vind het maar een hoop poeha om niks, dan negeer ik het meestal en ga ik iets anders doen omdat ik het zonde vind van de energie...

Maar waarschijnlijk is mijn kijk daarop anders dan die van jou. Dus oke, carry on in dat geval :)
Waar zeg ik dat ik tegen vaccins ben?
Ik wacht eens rustig af komende jaar. En dan besluit ik of ik hem neem. Aanname.

Dus als ik tegen vaccins zou zijn, zie je geen reden hier te posten? Dat heet censuur. Ok.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:49:08 #154
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196766720
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze noemen het ook de Irma app?
Met hamster logo *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196766731
quote:
89s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Ah dus geen overheid initiatief, wel grappig dat het dan Irma heet
https://irma.app/

Hier kun je er meer over vinden
  woensdag 16 december 2020 @ 15:49:40 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196766739
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]

Ze noemen het ook de Irma app?
Die heette heel toevallig al zo :P

Serieus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196766755
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Met hamster logo *O*
Kan ik mijn bonuskaart koppelen?
pi_196766763
quote:
89s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Ah dus geen overheid initiatief, wel grappig dat het dan Irma heet
Nog mooier. Bedrijven zoals dit die en masse even medische gegevens van mensen opslaan.

Ik snap heel goed waarom we zouden bijhouden wie welk vaccin heeft gekregen, dat kan prima bij RIVM in Osiris. Die kunnen zelfs met kekke data beschikbaar stellen iedere dag hoeveel mensen gevaccineerd zijn, zodat we daar met zijn allen over kunnen panieken.

Maar buiten RIVM/GGD (en jijzelf als je vindt dat je het nodig hebt) is er niemand die recht heeft op die data. Je vaccinatiebewijs 'makkelijk beschikbaar hebben voor een evenement' is je reinste bullshit.

Dat is exact hetgene waarvoor @Molo, ik en een aantal anderen een paar weken uitgemaakt werden voor complotgekkie en dat 't naar BNW moest.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:50:43 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_196766769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heette heel toevallig al zo :P

Serieus
Het heeft zo moeten zijn. :P

Als Irma nu politiek actief zou worden weet ik zeker dat ze een zetel krijgt in de kamer trouwens. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196766786
quote:
2s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef Benny het volgende:

[..]

https://irma.app/

Hier kun je er meer over vinden
Mooi idee maar dit soort dingen nationaal doen is zinloos gegeven het grensoverschrijdende karakter van het Internet en data. Er wordt al 2 decennia gezocht naar een dergelijke oplossing en het blijft een weerbarstig verhaal.
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 15:51:54 #161
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196766788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:49 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik tegen vaccins ben?
Ik wacht eens rustig af komende jaar. En dan besluit ik of ik hem neem. Aanname.
Blijkbaar is je kortetermijngeheugen niet in topconditie:

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:39 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Och ja, ga geen vaccin nemen. Dus kom ook niet in die databank. Waar maak ik me ook druk om :)
Dat komt niet over als "ik wacht eens rustig af komend jaar". Maar hey, ik vind t prima verder joh :D
pi_196766799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Er zijn meerdere vaccins die in Nederland gegeven gaan worden, het is dus nogal relevant om na te kunnen gaan welk vaccin jij gekregen hebt ook met het oog op mogelijke herhaal injecties.
Juist ja, dát zijn de feiten die een administratiesysteem rechtvaardigen, niet dat het 'geen griepprik' is.
I'll give you something to do
pi_196766806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nog mooier. Bedrijven zoals dit die en masse even medische gegevens van mensen opslaan.

Ik snap heel goed waarom we zouden bijhouden wie welk vaccin heeft gekregen, dat kan prima bij RIVM in Osiris. Die kunnen zelfs met kekke data beschikbaar stellen iedere dag hoeveel mensen gevaccineerd zijn, zodat we daar met zijn allen over kunnen panieken.

Maar buiten RIVM/GGD (en jijzelf als je vindt dat je het nodig hebt) is er niemand die recht heeft op die data. Je vaccinatiebewijs 'makkelijk beschikbaar hebben voor een evenement' is je reinste bullshit.

Dat is exact hetgene waarvoor @:Molo, ik en een aantal anderen een paar weken uitgemaakt werden voor complotgekkie en dat 't naar BNW moest.
De term complotwappie is flink aan inflatie onderhevig in deze tijden.
pi_196766809
quote:

[..]

Dat is exact hetgene waarvoor @:Molo, ik en een aantal anderen een paar weken uitgemaakt werden voor complotgekkie en dat 't naar BNW moest.
Nee, JIJ slaat het op bij een bedrijf. Dat is wel even een ander uitgangspunt.
pi_196766827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooi idee maar dit soort dingen nationaal doen is zinloos gegeven het grensoverschrijdende karakter van het Internet en data. Er wordt al 2 decennia gezocht naar een dergelijke oplossing en het blijft een weerbarstig verhaal.
Totdat de EU over de schouders gaat meekijken
pi_196766829
quote:

[..]

Klopt. En dat mensen dit normaal zijn gaan vinden is dus waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Maar dat mag hier niet. Want ow ow, het vaccin is de redding van de corona bestrijding. Ik wil het nog wel eens zien.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:53:05 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196766830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ga iets heel onaardigs zeggen maar als je na 9 maanden pandemie nog steeds van mening bent dat je in je religieuze bubbel massaal in kerken moet kunnen gaan zitten, dan verdien je het bijna ook om iets op te lopen. God's wil zullen we maar zeggen...
Nou, normaal zou ik het hiermee eens zijn, maar het probleem is juist dat die kerkgangers en eiersnijderjagers met hun gedrag niet alleen zichzelf maar ook anderen in gevaar brengen.

En daarnaast ben ik nog steeds zoekende naar het antwoord op de vraag waarom men per se in groepsverband hun godsdienst moet belijden en waarom het beperken van die groepsgrootte de vrijheid van godsdienst in gevaar zou brengen.

Het overgrote deel van de gelovigen denkt er ook zo over, waarom zouden we voor die extreme groepen die het toch nooit willen snappen en die schijt hebben aan de aardse realiteit van de rest van de maatschappij overstag gaan?
  woensdag 16 december 2020 @ 15:53:20 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196766839
quote:

[..]

Waarom zou het ook nog relevant zijn als er straks groepsimmuniteit is.

Er zijn ook nog steeds mensen die niet voor mazelen o.i.d. zijn ingeënt, maar dat is ook geen probleem omdat de meeste mensen dat wel zijn. Daarvoor hoeft niet elk willekeurig persoon 24/7 een boekje op zak te hebben.
pi_196766859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, JIJ slaat het op bij een bedrijf. Dat is wel even een ander uitgangspunt.
Goed, laten we nog een keer tussen de regels door lezen.

- RIVM is bezig met het ontwikkelen van een manier om makkelijk je vaccinatiebewijs op te slaan
- Een ander (Irma, maar ook anderen) is bezig om een manier te ontwikkelen om je vaccinatiebewijs makkelijk te tonen

RIVM doet het niet als er geen vraag naar is, dat bedrijf doet het niet als er geen vraag naar is.

1 en 1 is in dit geval echt geen 3.
pi_196766862
Het is toch beter als de kwetsbaren eerst worden gevaccineerd. Ik weet dat er een risico is, maar dat is niet te voorkomen.
Check it out
pi_196766865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ben in veel landen in azie geweest, nog nooit ok gevraagd. Noem eens een land.
In Azië is er mij ook nooit om gevraagd, maar er zijn wel landen waar bijvoorbeeld bewijs van een gele koorts vaccin verplicht is, voornamelijk in Afrika. Ik heb mijn boekje met daarin de gele koorts stempel 1 keer moeten laten zien op het vliegveld (Burundi was dat geloof ik).

Dit boekje dus:
pi_196766871
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:53 schreef Benny het volgende:

[..]

Totdat de EU over de schouders gaat meekijken
Eh? Huh? Dit snap ik totaal niet.
pi_196766887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goed, laten we nog een keer tussen de regels door lezen.

- RIVM is bezig met het ontwikkelen van een manier om makkelijk je vaccinatiebewijs op te slaan
- Een ander (Irma, maar ook anderen) is bezig om een manier te ontwikkelen om je vaccinatiebewijs makkelijk te tonen

RIVM doet het niet als er geen vraag naar is, dat bedrijf doet het niet als er geen vraag naar is.

1 en 1 is in dit geval echt geen 3.
Nee, je legt verbanden die er niet zijn.
  woensdag 16 december 2020 @ 15:55:15 #174
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196766893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:41 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Ben in veel landen in azie geweest, nog nooit ok gevraagd. Noem eens een land.
Het gaat vooral om landen in Centraal-Afrika en noordelijk Zuid-Amerika. DR Congo stelt gele-koortsvaccinatie bijvoorbeeld verplicht voor alle reizigers. Andere landen (bv Suriname) alleen als je vanuit een land komt waar gele koorts heerst.
pi_196766897
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Blijkbaar is je kortetermijngeheugen niet in topconditie:
[..]

Dat komt niet over als "ik wacht eens rustig af komend jaar". Maar hey, ik vind t prima verder joh :D
Ja, ik wacht inderdaad af. Mensen die in de rij staan bij een vaccin in een gezond lichaam te spuiten als je gezond bent en geen aandoeningen hebt. Nee, dat begrijp ik nog niet echt nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')