Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Het gaat om het grote plaatje. Als je enkel naar de supermarkt kunt blijf het daarbij. Nu denken mensen: och, ik schiet nog even de bakker binnen én de slijter én de bloemist. Allemaal extra contactmomenten.
Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:05 schreef Dven het volgende:
[..]
"Normaal haal ik m'n wasmiddel bij de supermarkt maar laat ik het nu voor de verandering eens bij de action gaan halen want ik heb voor de rest toch geen flikker te doen en zo zie ik nog iets of iemand"
Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Dat heeft wel degelijk een functie.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar dat laat onverlet dat 'meer besmettingen = sneller einde ellende' gewoon niet klopt als gevolgtrekking. Je smeert de poepvlek verder uit, meer niet. Dat heeft wel een functie trouwens, maar zeg dat dan.
Dit effect is echt verwaarloosbaar klein. En ik heb net al uitgelegd waarom.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:09 schreef StateOfMind het volgende:
Dus, met een beetje pech is straks, tijdens een harde lockdown, bij wijze van spreken meer geopend dan tijdens de intelligente lockdown
Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.
Dan zijn we het inderdaad niet eensquote:Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.
Ik weet het. Dan moet je een gedegen registratie bij houden van de reden waarom iemand zich laat testen. Klachten, in contact geweest met besmet persoon,....quote:
Zeker, er zullen zelfs mensen gaan redeneren dat het allemaal wel mee zal vallen als de plaatselijke HEMA of Action geopend is.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.
Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende: [..] Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein. Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.
Eiersnijders kun je ook online kopen.
Frederike van Urk legt het je uit:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.
Geeft geen ene tering om niets en niemand, doet alles wat de kas het meeste spekt, zoekt de randen van de wet op, maakt van het lagere personeel de zondebok als er problemen dreigen en gaat er dan gauw vandoor met de poen.
Mede mogelijk gemaakt door de VVD, onze corporate allies.
Zo rollen wij in Nederland.
Solidariteit en saamhorigheid is voor burgers en kleine ondernemertjes.
quote:“We verkopen ook veel verzorgingsproducten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.
Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.
Eiersnijders kun je ook online kopen.
Ad hominemquote:Op woensdag 16 december 2020 09:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.
Categorie: "als ik nou verkoop wat jij al verkoopt, dan kun jij de helft van je personeel ontslaan en verdien ik ook nog een leuk centje. Win-win."quote:
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
Hermanquote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit soort cynisme / humor krijg je dan:
[ twitter ]
Nogmaals, dit moet je niet willen in tijden van een lockdown.
Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.quote:
Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.
Een Ad Hominem is een onterechte verwijzing naar iemands eigenschappen die los staan van de discussie.
Iemand die iets doms zegt over corona erop wijzen dat hij geen viroloog is, is ook geen Ad Hominem.
Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan.
Dat is veelst te duur om dat te roepen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.
True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunktquote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....
Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.
Take your loss, vraag staatssteun aan en ga naar huis. Dit is echt bizar......
Dit vat het wel samen jaquote:
Dat lijkt me verstandig.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.
Ik bedoel, ik zou hetzelfde kunnen beweren over jou maar dat is weinig constructief
Dan kan je nog beter besluiten tot “agree to disagree”, als beiden hun argumenten hebben uitgeput.
Jij trapt er ook al in.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:
Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
En iedereen die bij de bakker komt?quote:Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
Dit verkleint ook gewoon het draagvlak voor deze nieuwe lockdown. Ik hou me wel weer aan de regels (sowieso bestel ik al maanden alles online (tot aan shampoo aan toe) en ben al tijden niet in de binnenstad geweest voor shoppen), maar ik ga bijna begrip opbrengen voor die paar types die nu toch zo nodig moeten shoppen: de winkels zijn open toch? het wordt je niet echt moeilijk gemaakt. Hulde hoor, grootgrutter lobby. Wederom krijgt de hardst schreeuwende weer zijn zin.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....
Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.
Quincy Promes is weer beschikbaarquote:Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En iedereen die bij de bakker komt?
Ja maar, het is maar een griepje hequote:Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Nederlanders die lekker koppig blijven doen![]()
Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.quote:1. Elke bestuurder is tegenover de rechtspersoon gehouden tot een behoorlijke vervulling van zijn taak. Tot de taak van de bestuurder behoren alle bestuurstaken die niet bij of krachtens de wet of de statuten aan een of meer andere bestuurders zijn toebedeeld.
2. Elke bestuurder draagt verantwoordelijkheid voor de algemene gang van zaken. Hij is voor het geheel aansprakelijk terzake van onbehoorlijk bestuur, tenzij hem mede gelet op de aan anderen toebedeelde taken geen ernstig verwijt kan worden gemaakt en hij niet nalatig is geweest in het treffen van maatregelen om de gevolgen van onbehoorlijk bestuur af te wenden.
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
ik doe niet meer meequote:Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Scrummie het volgende:
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.
Tja. Ik geef het op.
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Dat doen ze niet. Ik ben gisteren naar de Trekpleister geweest hier in de buurt vanwege een allergische reactie waar ik antihistaminica voor nodig had. Ik kon er ook gewoon terecht voor kinderspeelgoed, boeken, cadeausets en heb zelfs badschuim gekocht (omdat ik er toch was).quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is van de zotte ja.
Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?
Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan..
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Ongelofelijk. Geen goed woord voor over.quote:
Maar is het essentieel, dat verschil?quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Eten is eten.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
[..]
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo danquote:Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.
zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
Kaas is lekkerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
100%, van de spullen die we daar met 2 vrienden kochten om snel onze keuken te vullen was 1/3e kapot binnen 2 maanden. Lekker duurzaamquote:Op woensdag 16 december 2020 09:41 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.
Action spul is vaak gewoon troep.
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef Benny het volgende:
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
Ongeveer de bakermat van het mondkapjes beleid.quote:
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...quote:
Ik ben vooral verbaasd dat men in Den Haag wat invoert en dan verbaasd is over de uitwerking en wie zich er tegen aan bemoeit. Het is niet zo dat 25 maart iets uitbreekt en wij 27 maart in aller ijl een lock down moeten invoeren en zij hebben het ook al bij veel landen kunnen afkijken. Hier had gewoon een gedegen plan moeten liggen en waterdichte regels, 10 maanden na de uitbraak.quote:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
Denk om je hart.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...quote:Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Ditquote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is het essentieel, dat verschil?
Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.
Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is het essentieel, dat verschil?
Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.
Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Dat is niet zo overigensquote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
Maar onbehoorlijk bestuur heeft daar weinig mee te maken, dit zijn gewoon commerciële overwegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef maan_man het volgende:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uitquote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Maar die zijn er nauwelijks.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Niet kunnen is natuurlijk onzin. Veel landen die gewoon zegen die winkel mogen openblijven en mogen enkel x, y en z verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Achja, en anders sloft ze een half uur door de supermarkt met alle andere Ria’s, blijkbaar hebben ze niet veel anders te doen dan rondsloffen tussen de allesreinigerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Het gaat om virusbestrijding, niet om solidair met zijn allen kapot te gaan omdat dat het juiste isquote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Mwa, het is meer damage control.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Het grootste probleem is de regering dat ook heeft. Ook niet in de afgelopen jaren. Dan daalt het draagvlak behoorlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
"Jouw eigen zaak"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
En die PCR test, test ook positief op cola!quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar, het is maar een griepje he
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Wat te denken van Mona Keizerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Levensmiddelenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Velen van wat jij ''grootwinkelbedrijf'' noemt zijn gewoon franchisenemers, oftewel die moeten zichzelf bedruipen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Jouw eigen zaak"
Hier stopte ik met lezen.
Doe niet alsof het hier gaat om Sjaak de winkelhouder die zijn eigen toko wil beschermen.
Eens maar dat is/wordt door de regering bepaald, zal met de categorieën te maken hebben, ze hadden het waarschijnlijk beter op essentiële producten kunnen gooien, dan had je in de supermarkten ook wat afgedekte schappen gezien en bijvoorbeeld bij Kruidvat ook. Al zou je dan ook weer een grijs gebied hebben alleen wat anders dan nu.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Pepsi Coke Reaction is datquote:Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En die PCR test, test ook positief op cola!
Is toch overal in de eerste wereld zo? Of zouden er in andere landen alleen maar zaken bestaan die precies het aanbod verkopen wat in de taakomschrijving past, niet meer, niet minder? Supermarkten verkopen ook niet-essentiële zaken, daar kun je best een halfuurtje 'funshoppen' (kutwoord) als je dat wil. Laatste keer dat ik in de AH was (voor deze lockdown) verkochten ze ondergoed en sokken. Overhemden ook weleens gezien. Ben benieuwd of ze dat nu ook weer meer gaan doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Hadden ze de Hema maar niet moeten uitzonderen, simpel zat.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
Action weer open?
Zo laat je toch niet met je sollen als minister zeg.
Ze verkopen heel veel spullen niet meer, misschien een dagje een rij, maar dan is de lol er ook wel vanaf denk ikquote:Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef Remco het volgende:
De HEMA komt met het feit dat ze de grootste banketbakker van Nederland zijn dat vind ik dan geen slecht argument.
Ik vraag met toch af of zij 30% van hun omzet haalden met het verkopen van banket en worstquote:Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef Remco het volgende:
De HEMA komt met het feit dat ze de grootste banketbakker van Nederland zijn dat vind ik dan geen slecht argument.
Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.
Ja, dat is omdat de overheid naast levensmiddelen zoals eten en drinken ook schoonmaakmiddelen, wasmiddel, persoonlijke hygiëne etc als essentieel heeft aangemerkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?
Exactquote:Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.
Want de Praxis verkoopt ook wel spullen die essentieel zijn. Staat toch echt een koelkastje en chocoladerepen rek bij d kassa.
Tja, dat is het hellend vlak dat je op gaat. De helft van de winkel is ali express zooi. De andere helft is gewoon dierenvoeding, verzorgingsproducten en schoonmaakartikelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?
Het is toch gewoon in overleg gegaan?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:07 schreef TheVulture het volgende:
Action, Hema en Wibra dus al weer open... ik verwacht vandaag nog wel een reactie van het Kabinet
quote:"We hebben het afgestemd met het ministerie van Economische Zaken en onze branchevereniging",
Ik ben natuurlijk geen politicus maar het lijkt mij vrij simpel:quote:Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.
Want de Praxis verkoopt ook wel spullen die essentieel zijn. Staat toch echt een koelkastje en chocoladerepen rek bij d kassa.
Join the club. Ik dacht dat jij pro-maatregelen was.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:00 schreef quirina het volgende:
De middenstand is dit jaar al heel erg hard geraakt. Mijn vriendin met haar boetiek zit nu met kleding die ze na de lockdown weer met verlies moet verkopen.
Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Dat grijze gebied hadden ze helemaal niet moeten introduceren gewoon alle winkels dicht buiten de supermarkt en de drogisterij/apotheek en de slager en de bakker ook gewoon open.
Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Remco het volgende:
[..]
Het is toch gewoon in overleg gegaan?
Tenminste dat staat in het nieuwsbericht:
[..]
Matige act hoor, boh.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker!
En de kaaswinkel, mag die open? Wat als die ook kaasschaven en kaassnijplankjes verkoopt. Oneerlijke concurrentie richting de Blokker! Mimimimimi...
Kleine zelfstandige middenstanders worden over het algemeen harder geraakt dan de grote ketensquote:Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker!
En de kaaswinkel, mag die open? Wat als die ook kaasschaven en kaassnijplankjes verkoopt. Oneerlijke concurrentie richting de Blokker! Mimimimimi...
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.
Dan is Wiebes van VVD en keizer van de CDA. Je kan het ook niet koppelen aan politieke partijquote:Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.
Of andersom. Winkels gewoon open, openingstijden verruimen/vrijgeven. Wil een winkel om 6u 's morgens open en tot 11u 's avonds open zijn? Lekker doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Dat grijze gebied hadden ze helemaal niet moeten introduceren gewoon alle winkels dicht buiten de supermarkt en de drogisterij/apotheek en de slager en de bakker ook gewoon open.
ik dacht dat Nederland op slot ging......quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
Action weer open?
Zo laat je toch niet met je sollen als minister zeg.
Er blijkt toch zoveel open te zijn dat het shoppen gewoon nog gaat hoor. Alleen kopen we nu een mooie kaasset met een goede fles whisky voor ome Bert in plaats van *willekeurigluxeartikelquote:Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef zalkc het volgende:
Nu denk ik ook dat het voor de HEMA en Action bijna niet uit kan om de toko open te hebben voor zo'n klein deel van de omzet. Hoewel de losse worstverkooppunten van de HEMA die je wel eens ziet wel beter in het beeld passen samen met een oliebollenkraam. Maar aan wie kun je je rookworst kwijt, de meeste worden verkocht aan passanten die aan het shoppen zijn, die groep is er nu niet meer, en je gaat nu niet echt naar de stad voor een broodje rookworst lijkt me.
Lekker legoblokjes kauwen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Dus de speelgoedwinkel mag ook open? Zeker voor 30% snoepwaren/etenswaren daar.
en dequote:Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk geen politicus maar het lijkt mij vrij simpel:
- supermarkten
- drogisterijen
- apotheken
- slager
- bakker
- groentewinkel
- dierenwinkel
Klaar.
Heel verschillend.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:13 schreef Remco het volgende:
Iemand enig idee hoe dit in het buitenland gaat?
als de Wibra weer open mag dan mag de Zeeman ook weer openquote:
De beslissing om open te gaan wordt gewoon op het hoofdkantoor genomen, maak je niet druk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
Velen van wat jij ''grootwinkelbedrijf'' noemt zijn gewoon franchisenemers, oftewel die moeten zichzelf bedruipen.
Mijn gevoel is dat daar mensen iets volgzamer zijn dan in dit land, Belgie uitgezonderd misschien...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:13 schreef Remco het volgende:
Duidelijk een kanshebber voor de titel meest waardeloze en treurige speelgoedwinkel van het jaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Dus de speelgoedwinkel mag ook open? Zeker voor 30% snoepwaren/etenswaren daar.
Toen ze deze week kwamen met de maatregelen zeiden we in dit topic: De bevolking gaat deze ongein niet nog een keer accepteren. Als er hier niet op ingegrepen wordt is het signaal wat je afgeeft: "Ach, zo erg is het niet, zo'n vaart loopt het niet"quote:Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Kyran het volgende:
Ik mag toch hopen dat de regering gaat ingrijpen. Grijpen ze na negen maanden eindelijk een keertje in krijg je dit soort geneuzel. Je bent toch volkomen ongeloofwaardig als je dit laat gebeuren, terwijl je de scholen dicht gooit.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben voor een tijdelijke sluiten van de scholen, maar je kan het echt niet verkopen als de Action en de Wibra open mag, terwijl er kinderen twee tot drie weken langer thuis moeten zitten. Je raakt je geloofwaardigheid en draagvlak kwijt. Hier moet gewoon hard tegen opgetreden worden in plaats van dit softe typisch Nederlandse gepolder.
Om nog enigszins wat geloofwaardigheid te houden moeten ze wel, anders zijn ze een hoop mensen kwijt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:07 schreef TheVulture het volgende:
Action, Hema en Wibra dus al weer open... ik verwacht vandaag nog wel een reactie van het Kabinet
Brood en vlees kan je ook in de supermarkt halen. Dus trek die lijn dan wel door en sluit echt alles behalve supermarkten en drogisten, dus ook de bakker en de slager.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
De Action alweer open
''Ja, wij verkopen essentiële producten zoals schoonmaakmiddelen''![]()
Die kun je ook in een supermarkt halen, want wel een essentiële winkel is.
Wat is het volgende. Kareltje's Sekshop opent ook weer de deuren: ''ik verkoop etenswaren, snoeplingerie en piemellolly's''
En het kabinet schijnt dit dus goed gekeurd te hebben
Niet helemaal eens, het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om dit te bewerkstelligen zoals je ziet, om dan dan weer te wijzen naar Den Haag is te makkelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef Scrummie het volgende:
Mocht er vanuit Den Haag geen bericht komen dat dit niet zo kan, is het wel duidelijk wat mij betreft; men wilde helemaal geen lockdown. Men wilde duidelijk maken dat het ernstig was, maar eigenlijk niet zo ernstig als men wilde duidelijk maken. Het ging dus eigenlijk meer om het signaal 'jongens, we moeten ons weer aan de basismaatregelen houden' door middel van een rigoreuze term als lockdown, dan daadwerkelijk de lockdown te handhaven.
Maar omdat het 'bevolking, luister nou!' niet meer zo goed werkte, gooien ze het over een andere boeg.
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
De Action alweer open
Wat is het volgende. Kareltje's Sekshop opent ook weer de deuren: ''ik verkoop etenswaren, snoeplingerie en piemellolly's''
Niet. Zonder noten of kaas komt iedereen 5 weken wel door. Ook zonder zalm of poffertjes wel. Welkoop is ongeveer het zelfde als een dierenwinkel, op de laarzen na die je ook online kunt bestellen of 5 weken later.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
en de
Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Streekprodukten bij de VVV
Welkoop
Dan?
En terecht ook nog.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Om nog enigszins wat geloofwaardigheid te houden moeten ze wel, anders zijn ze een hoop mensen kwijt.
De Belgen hadden gewoon twee voorwaarden wie en wat. Wie mag openblijven en wat mogen ze verkopen. Krijg je wel een hele lijst. Supermarkten wel, die mogen dan wel make-up verkopen, maar geen haarverf.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:13 schreef Remco het volgende:
Maar naar wie dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om dit te bewerkstelligen zoals je ziet, om dan dan weer te wijzen naar Den Haag is te makkelijk.
De grotere Hema-filialen verkopen ook groente, fruit, zuivel, beleg, salades, en dus brood en taarten. Best een flink deel van hun assortiment bestaat daar uit. De kleinere hebben die vers-afdeling niet, inderdaad, dus die kunnen dan niet open.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vraag met toch af of zij 30% van hun omzet haalden met het verkopen van banket en worst
Nouja, het is ondertussen wel duidelijk dat de tweesplitsing in Den Haag compleet is. MinEZ die zegt: Jooo, ga maar open. MinVWS en V&J die zeggen: Nee nee, je moet dicht.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om dit te bewerkstelligen zoals je ziet, om dan dan weer te wijzen naar Den Haag is te makkelijk.
Hier hebben we nog zo'n klassieke Hema, alleen open voor de gekoelde rookworsten volgens mijquote:Op woensdag 16 december 2020 10:17 schreef miss_sly het volgende:
D
[..]
De grotere Hema-filialen verkopen ook groente, fruit, zuivel, beleg, salades, en dus brood en taarten. Best een flink deel van hun assortiment bestaat daar uit. De kleinere hebben die vers-afdeling niet, inderdaad, dus die kunnen dan niet open.
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
Hier in de kleine winkelcentrum was ook alles gewoon open gisteren. Was even pakje afleveren bij PostNL punt voor kerstpakketenactie van FOK!
Albert Heijn, Etos, Trekpleister, dierenwinkel, bloemist, Primera, pizzaria, cafetaria, apotheek, fietsenwinkel, bakkerij, bistro ... Alleen de kapper was gesloten, alle andere winkels waren gewoon open.
Poe poe, wat een harde lockdown.
wat een zooitje........daar gaat het draagvlakquote:Op woensdag 16 december 2020 10:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het is ondertussen wel duidelijk dat de tweesplitsing in Den Haag compleet is. MinEZ die zegt: Jooo, ga maar open. MinVWS en V&J die zeggen: Nee nee, je moet dicht.
Met de berichten over ruzies tijdens het Cathuisoverleg op zondag tussen 'kamp zorg' en 'kamp economie' is dit wel een dingetje, want dat geeft het idee dat MinEZ nu zijn eigen plan trekt en eigenlijk tegen VWS (en de premier) zegt: Fuck you, we regelen dit zelf wel.
Zoals ik gisteren al zei, het is net een slechte filmquote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
Hier in de kleine winkelcentrum was ook alles gewoon open gisteren. Was even pakje afleveren bij PostNL punt voor kerstpakketenactie van FOK!
Albert Heijn, Etos, Trekpleister, dierenwinkel, bloemist, Primera, pizzaria, cafetaria, apotheek, fietsenwinkel, bakkerij, bistro ... Alleen de kapper was gesloten, alle andere winkels waren gewoon open.
hey, niet zo doen hequote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
Ach, kom op.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Niet. Zonder noten of kaas komt iedereen 5 weken wel door. Ook zonder zalm of poffertjes wel. Welkoop is ongeveer het zelfde als een dierenwinkel, op de laarzen na die je ook online kunt bestellen of 5 weken later.
Stelletje eigenwijze betwetersquote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef D_A het volgende:
Word je toch hemeltergend moe van dit volkje. [ afbeelding ]
Is dat zo? Omdat de hema beweert dat ze een ok hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het is ondertussen wel duidelijk dat de tweesplitsing in Den Haag compleet is. MinEZ die zegt: Jooo, ga maar open. MinVWS en V&J die zeggen: Nee nee, je moet dicht.
Met de berichten over ruzies tijdens het Cathuisoverleg op zondag tussen 'kamp zorg' en 'kamp economie' is dit wel een dingetje, want dat geeft het idee dat MinEZ nu zijn eigen plan trekt en eigenlijk tegen VWS (en de premier) zegt: Fuck you, we regelen dit zelf wel.
Ik wel...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach, kom op.
Dus naast iedereen 5 weken thuis te laten zitten wil je ze ook 5 weken op voorverpakte troep uit de supermarkt laten kauwen?
Lekker woordquote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef D_A het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de Action vanmiddag weer open gaat, want ze hebben een OK van MinEZ en de branchevereniging. Datzelfde werd gezegd over Wibra, maar ik weet niet of die ook dat OK hadden.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Omdat de hema beweert dat ze een ok hebben.
Bij iedere maatregel heb je een grijs gebied, nu afwachten of ze met correcties komen.
Dus je wil de kleine zelfstandigen kapot maken en de supermarkten bevoordelen? Op basis van wat? ze verkopen toch ook vreten?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Niet. Zonder noten of kaas komt iedereen 5 weken wel door. Ook zonder zalm of poffertjes wel. Welkoop is ongeveer het zelfde als een dierenwinkel, op de laarzen na die je ook online kunt bestellen of 5 weken later.
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals ik gisteren al zei, het is net een slechte film
Zum kotsen, ik ben er nu echt helemaal klaar mee.......quote:[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gi
f[/img] Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:
Constant de grenzen opzoeken, gebruik maken van de mazen in de wet, vooral niet nadenken waarom bepaalde maatregelen genomen worden en dan straks weer huilie huilie doen en verbaasd zijn als de cijfers nog verder omhoog schieten of het te lang duurt voordat er versoepelt kan worden.
Wat. Een. Volk.
Het is gewoon menselijk, geloof niet dat ons volk daar een uitzondering op is.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:
Constant de grenzen opzoeken, gebruik maken van de mazen in de wet, vooral niet nadenken waarom bepaalde maatregelen genomen worden en dan straks weer huilie huilie doen en verbaasd zijn als de cijfers nog verder omhoog schieten of het te lang duurt voordat er versoepelt kan worden.
Wat. Een. Volk.
morgen de Zeeman dus ook weer....dat is exact hetzelfde als de Wibraquote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de Action vanmiddag weer open gaat, want ze hebben een OK van MinEZ en de branchevereniging. Datzelfde werd gezegd over Wibra, maar ik weet niet of die ook dat OK hadden.
Winkelstraten weer vol met kuddes mensen die essentiële spullen funshoppen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:23 schreef Ronald het volgende:
Ik neem toch aan dat hier op wordt ingegrepen, straks is 80% van de winkels nog open met al hun zogenaamde essentiële troep.
Ja. Lockdown is een lockdown. Niet miemelen over kaas dat je niet in je speciale winkeltje kan halen, aanpassen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach, kom op.
Dus naast iedereen 5 weken thuis te laten zitten wil je ze ook 5 weken op voorverpakte troep uit de supermarkt laten kauwen?
Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach, kom op.
Tja, als ik een koekje op de tafel laat liggen eet mn dochter 'm op. Dan kan ik vooraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag en achteraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag, het is mijn schuld dat ik 'm heb laten liggen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
en het erge is nog, er gaan gewoon ook mensen gebruik van maken.....
de action is weer open, yes laten we maar ff gaan funshoppen !
Allemaal een fles allesreiniger onder de kerstboomquote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
en het erge is nog, er gaan gewoon ook mensen gebruik van maken.....
de action is weer open, yes laten we maar ff gaan funshoppen !
In dat gevoel.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is gewoon menselijk, geloof niet dat ons volk daar een uitzondering op is.
Zeeman is toch 100% kleding? Wibra geen idee wat voor % die aan andere producten verkoopt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
morgen de Zeeman dus ook weer....dat is exact hetzelfde als de Wibra
Het is heel simpel echter dan worden de wat grotere bedrijven boos en het blijft de vvd....quote:Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je houd je personeel wel aan het werk zonder steun aan te vragen, en ze zorgen er daadwerkelijk voor dat deze mensen niet de supermarkt overvallen waar het nog drukker wordt.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Precies, daarmee ontlast je weer de drogisten als je een ontsteking zou krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
dit zegt al genoeg over onze bevolking.....als je je dochter vergelijkt met volwassen mensen ..quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, als ik een koekje op de tafel laat liggen eet mn dochter 'm op. Dan kan ik vooraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag en achteraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag, het is mijn schuld dat ik 'm heb laten liggen.
Coronabestijding is nu eenmaal niet een van de doelstellingen van de groothandelsbedrijven en schijnbaar is het in overleg met het ministerie, dus met die mazen valt het ook wel mee.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:
Wat. Een. Volk.
Sinds vandaag verkopen ze ook lolliesquote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeeman is toch 100% kleding? Wibra geen idee wat voor % die aan andere producten verkoopt.
Blijkbaar niet zo klein he als 40% van hun omzet daar uit bestaat als het goed is, anders mochten ze niet open.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein.
Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
En zoals eerder gezegd, de bouwmarkten verkopen ook eten, schoonmaakmiddelen en dierenspullen enzo.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Ronald het volgende:
Is de Ikea eigenlijk al weer open, die hebben toch een aardig assortiment levensmiddelen
Ja met die SBI codes ging het ook zo lekker in het begin van het jaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Nee, Zeeman verkoopt ook snoep en speelgoed en schoonmaak middelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeeman is toch 100% kleding? Wibra geen idee wat voor % die aan andere producten verkoopt.
Ik erger me echt enorm, ja. Kneusjes die nu maar gaan "shoppen" in de kruidvat of wat dan ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef D_A het volgende:
Je gaat er vanuit dat de overheid dit niet wil, en dat is een grote aanname....quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Coronabestijding is nu eenmaal niet een van de doelstellingen van de groothandelsbedrijven en schijnbaar is het in overleg met het ministerie, dus met die mazen valt het ook wel mee.
Ik vind het zorgelijker dat je een lock down die maanden boven de markt hangt niet gewoon beter voorbereid, waardoor dit niet mogelijk is als je het niet wil.
Ik hoor de stem van mijn moeder er gewoon bij in mijn achterhoofd: "Jullie konden er niet mee omgaan. Nu is het helemaal afgelopen!"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Nederlanders die lekker koppig blijven doen![]()
Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Mensen gaan dood omdat mensen verse noten moeten eten? Dat is best wel een valse vergelijking.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.
Hoe egoistisch kan men zijn zeg.
Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
Ja die verkopen ook drop en thee enzo.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
Weet niet of het al gemeld is maar Holland & Barrett zijn ook open.
Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.
Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
Ik had serieus nog wel meer begrip gehad voor het open houden van dit soort contactberoepen (want vaak 1 op 1 op afspraak) dan dat nu de Hema, Action etc er een loopje mee nemen...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
gelukkig gister niet naar de kruidvat geweest maar naar de etosquote:Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik erger me echt enorm, ja. Kneusjes die nu maar gaan "shoppen" in de kruidvat of wat dan ook.
Kijk, ik kan me ergens wel voorstellen dat je als ondernemer alle mazen opzoekt en uitbuit, maar tegelijkertijd ben je dan ook een egoïstische koppige lul. Het echte falen zit in dit kabinet, maar vlak de egocentrische domme nederlander niet uit.
Goed hè? In mijn gedachten zijn de meeste volwassenen net als kinderen als 't gaat om regels opvolgen, dus volgens mij klopt ie wel aardig. Sterker nog, de tactieken die Rutte gebruikt (positieve benoemen, benoemen dat ze het echt goed doen, maar dat er een paar zijn die het niet goed doen) kunnen zo uit een opvoedingsboek voor peuters komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit zegt al genoeg over onze bevolking.....als je je dochter vergelijkt met volwassen mensen ..
Maar echt harde maatregelen gaan ze niet nemen, want de verkiezingen zijn te dichtbij. Tot een full lockdown zullen ze nooit overgaan en toegeven aan de sterke lobby's blijft ook te verleidelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
HEt kabinet heeft gewoon voor zijn beurt gesproken en de stekker er keihard uit getrokken, en komt er nu achter dat ze dat helemaal niet hadden kunnen doen zonder een veel grotere impact te veroorzaken.
Wel een zonnig eiland, met festivals aub.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Ben hier echt over de zeik van. Al die winkels kunnen de tering krijgen. Wie van Fok gaat er met me mee, we kopen met z'n alleen een eiland en gaan daar lekker wonen met onze eigen staat en regels.
Wil met een groot deel van Nederland ff niks meer te maken hebben.
Eens.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had serieus nog wel meer begrip gehad voor het open houden van dit soort contactberoepen (want vaak 1 op 1 op afspraak) dan dat nu de Hema, Action etc er een loopje mee nemen...
wat een onzinquote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is heel simpel echter dan worden de wat grotere bedrijven boos en het blijft de vvd....
het is eigenlijk zo triest dat je erom moet lachenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb in tijden niet zo hard gelachen als gisteren en vandaag.
En dat om een bloedserieus onderwerp.
Je valt straks uit de toom als je tijdens deze harde lockdown niet open bentquote:Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
Weet niet of het al gemeld is maar Holland & Barrett zijn ook open.
Rutte op maandag: SHUT IT DOWN!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
dat is precies wat ik ga doen nadat we de prikken hebben gehad.....naar een eiland met 8000 bewonersquote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Ben hier echt over de zeik van. Al die winkels kunnen de tering krijgen. Wie van Fok gaat er met me mee, we kopen met z'n alleen een eiland en gaan daar lekker wonen met onze eigen staat en regels.
Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
Het is ook niet eerlijk, het is een pandemie. Daarin probeert men zoveel mogelijk bewegingen buitenshuis te beperken die niet noodzakelijk zijn. Gourmetnoten zijn niet noodzakelijk, het is namelijk een niche zoals je zelf zegt en het gaat om de algemene voedselvoorziening.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.
Het is eigenlijk janken en lachen tegelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Precies. Het blijft bij mooie woorden en grote praat vanuit het kabinet. Als winkels echt zo onveilig zijn sluit je alle winkels, inclusief supermarkten en ga je vol over op bezorging. Dan bezorg je een noodpakket aan iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar echt harde maatregelen gaan ze niet nemen, want de verkiezingen zijn te dichtbij. Tot een full lockdown zullen ze nooit overgaan en toegeven aan de sterke lobby's blijft ook te verleidelijk.
Of even niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.
Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te reddenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusementquote:Op woensdag 16 december 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is eigenlijk zo triest dat je erom moet lachen
Verhuis naar Friesland en dan roepen de onafhankelijkheid uitquote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Dat gevoel had ik al jaren, elke keer als ik terugkwam van een reis. De hele Corona periode heeft dat alleen maar versterkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Dit kan nog wel eens leuk worden binnen het kabinet.quote:
En dan gecombineerd met toegestaan aanbod of gewoon geen lock down. Ja, wij zijn Kruidvat wij zijn een drogisterij, maar verkopen ook een berg andere meuk, kijk maar naar onze SBI code. Oké, dan mogen jullie open.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Vandaar "als"quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de overheid dit niet wil, en dat is een grote aanname....
Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig gister niet naar de kruidvat geweest maar naar de etos
had pijnstillers nodig, maagtabletten en maandverband voor de vrouw.......![]()
Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Jazeg het volgende:
Inmiddels liggen er in 5 dagen netto 350 patiënten bij op de verpleegafdelingen. Zorgpersoneel mag lekker de feestdagen door op het tandvlees. En waar gaat het over in de media? Of de Action en de Wibra wel 30% essentiële producten verkopen.
Wat een mensen.
Nee, dat soort figuren kunnen prima Nederland een dictatuur vinden omdat alle winkels dicht moeten en tegelijkertijd als daad van verzet naar de toch nog steeds geopende winkels gaan en zichzelf dan heel stoer vinden.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef Momo het volgende:
Tot zo ver ook het argument NEDERLAND DICTATORLAND argument van die trommelende sjappiesals die al lang niet ontkracht was...
Maar dat hele funshoppen is er wel af dus, want blijkbaar zijn het alleen de 'essentiële' dingen die verkocht worden. Wie komt er dan uberhaupt nog bij de action?quote:
Lijkt me stug, wat heeft ze (en in het verlengde haar partij) te winnen met het ondermijnen van het coronabeleid van het kabinet? De wappies die dat fantastisch vinden stemmen sowieso wel op FvD/PVV.quote:
We bouwen Sealand uitquote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Verhuis naar Friesland en dan roepen de onafhankelijkheid uit
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jongequote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Momo het volgende:
Heeft iemand dat RTLnieuws artikel nog over spanningen in het kabinet van een paar werken terug? Ik kan hem niet zo vinden..
Dankjewelquote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.
Ik vind het een moeilijke discussie. Ik heb het idee dat de kruidvatten en AH's hier gewoon aan bijgedragen hebben door in het begin te zeggen dat ze nog steeds [niet-essentieel-product x] zullen blijven verkopen. Dit is gewoonweg oneerlijke concurrentie voor de winkels die ook dat product verkopen, maar wel dicht moeten. De supermarkt zal je hier niet over horen, die zijn gewoon blij met extra klanten die nu speciaal daar dat ene product gaan kopen. Het geld vloeit dus weer gewoon naar de grote ketens. De supermarkten e.d. hadden gewoon solidair moeten zijn en niet-essentiële dingen niet meer moeten verkopen. Ik ben het verder niet mee eens dat de Action nu open gaat, maar ik snap het wel.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen
Is dat een optie?
Die hadden in maart juist zelf besloten een maand dicht te gaan ivm het risico en hadden een enorm streng deurbeleid afgelopen tijd.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Ronald het volgende:
Is de Ikea eigenlijk al weer open, die hebben toch een aardig assortiment levensmiddelen
Nee, incontinentie-luiers misschien.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
Maar in principe zijn nu dus eigenlijk alleen de kledingwinkels en kappers dicht want voor alle andere winkels weten ze wel uitzonderingen te verzinnen![]()
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?
Hoe is dat qua virusrisico dan anders?
Verder wat @:chatnox zegt
yup, wij blijven ook nog wel een paar maanden extra binnen.......altijd leukquote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef aartstyle het volgende:
Wat een klap in het gezicht van het zorgpersoneel. Mijn vrouw kan straks de vrije kerstdagen wel weer vergeten door dit soort ontzettende randdebielen. Zowel de tokkies die toch gaan funshoppen als die ondernemers.
En dan is mijn vrouw nog niet het belangrijkste maar wel alle mensen die straks aan deze ziekte overlijden omdat er geen plek meer is in het zkhs.
Tranen in mijn ogen, echt waar.
Ja van die kraamlappen en maandverband met DDR kenmerkenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Ja, maar nu mag de notenwinkel dus open.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of even niet.
Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Jamin is natuurlijk ook dikke onzin, maar ligt erg lastig want het zijn 'levenmiddelen' die ze verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
Winkels die open zijn op de koopgoot:
[ afbeelding ]
Ff mijn superessentiele car hifi kopen, brb.
Geen pakketpunt?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Je vergeet de mok en pittenzak van Holland & Barrett.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusement![]()
Nootjes erbij. Van de notenhandel. Lekker drankje uit de slijterij.
Feestelijk wegwerpservies. Van de Action
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Het was niet serieusquote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.
Tuig in de zorg?? sorry??quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met dat tuig in de zorg ben ik ook wel een beetje klaar. Volgens Rutte de grootste crisis sinds WOII en wij zitten met een deeltijdleger dat zich druk maakt over de kerst.
Maar dat is toch ook logisch? Als jij 120 mag op de snelweg ga je 120 rijden. Gegarandeerd dat je je stoort aan iemand die 90 rijdt. Je pakt de vrijheid die je hebt, dat doet iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.
Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.
Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Het gaat om het aantal bewegingen die men maakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te redden![]()
![]()
Normaal wel ja, maar nu wordt het dus funshoppen naar andere meuk ben ik bangquote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen.
Sinds ze in het voorjaar beveiliging hebben moeten inschakelen op het terrein waar mijn zoon woont -heel groot landgoed voor mensen met een zware beperking en dus vaak een kwetsbare gezondheid- omdat mensen uit de regio er kwamen recreëren omdat verder alles dicht was, ondanks de borden her en der met uitleg waarom dit niet te doen, verbaas ik mij nergens meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.
Op dit moment lees ik de kop van een bericht op Nu, NOS of waar dan ook en kan ik alleen maar hoofdschuddend kijken. Het meest verrassende vind ik nog wel we ons daadwerkelijk verbazen erover. De inconsistentie in de regels was er ook in maart en ook in september/oktober.
Eerlijk, ik stond ook op het punt te happen. En ik ben zelf al een paar keer op mijn bek gegaan met sarcastisch proberen te doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Het was niet serieus![]()
Dat mensen dit serieus al als optie zien is wel... Verdrietig![]()
Die verkopen dat wel. Maar groot gelijk dat je naar de Etos gaat, zo bedoelde ik het. De onduidelijkheid, wel open, niet open. Gooi gewoon alle winkels los, dit gaat nergens meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Klopt, en is ook geen verwijt naar jou toequote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.
Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.
Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Mag je dan ook maar tot een bepaald budget kopen en krijg je dan bonnen die je kunt besteden?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen
Is dat een optie?
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:41 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De omzet van attractieparken bestaat uit meer dan de helft aan essentiële zaken zoals drank- en voedselverkoop. Mogen die dan ook weer open?
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
En de Taartenwinkels? Zijn die ook open?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
en de
Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Streekprodukten bij de VVV
Welkoop
Dan?
Met aardbeiencondooms mag je wel open, dunkt me!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
De Action alweer open
Ik begrijp het wel maar heb ook begrip voor die notenwinkel die niet dicht gaat zolang het niet hoeft.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of even niet.
Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Ben bang dat je je daar over zult verbazen ...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.
Rijen voor de action om tandpasta te halen?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:
[..]
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
Ik ben het respect voor veel van die krokodillentranen wel verloren ondertussen. Ik heb te doen met de horeca en de zorg, die door dit soort kutterij nog langer hinder ondervinden. Wmb gaat de hele handel op slot, had je maar niet zo'n egoïstische pislul moeten zijn. Niet jammeren als je kopje onder gaat.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:
[..]
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
Misschien zodra de scholen weer open gaan. ik denk dat dat toch veel gaat schelen op de besmettingsaantallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.quote:
WTFquote:Op woensdag 16 december 2020 10:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.
Medische noodzaak. Je zou er maar ontstekingen van krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ze zich beperken tot dierenproducten wel fijn hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Xqtress het volgende:
Tuincentrum verkoopt dierenvoeding, kan dus ook weer open.
Ben bang dat het begrip 'essentieel' nogal zal worden opgerekt. Want zijn bijvoorbeeld vuilniszakken of keukendoekjes essentieel?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Rijen voor de action om tandpasta te halen?![]()
Alle niet essentiele dingen zijn afgeschermd en kunnen ook niet verkocht worden.
Wat je vooral nodig hebt is een overheid die zich niet de les laat lezen door corporate winkelbazen. Of daar zelfs gezellig mee gaat koffie drinken.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Uiteraard. De economie en de motor van de economie (je weet wel, mensen) moeten immers blijven draaien! Bv Nederland!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat je vooral nodig hebt is een overheid die zich niet de les laat lezen door corporate winkelbazen. Of daar zelfs gezellig mee gaat koffie drinken.
Het huwelijk tussen grootbedrijf en liberale politiek is echt toxisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |