abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2020 @ 09:06:17 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196758812
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196758824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Het gaat om het grote plaatje. Als je enkel naar de supermarkt kunt blijf het daarbij. Nu denken mensen: och, ik schiet nog even de bakker binnen én de slijter én de bloemist. Allemaal extra contactmomenten.
Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196758826
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:05 schreef Dven het volgende:

[..]

"Normaal haal ik m'n wasmiddel bij de supermarkt maar laat ik het nu voor de verandering eens bij de action gaan halen want ik heb voor de rest toch geen flikker te doen en zo zie ik nog iets of iemand"
Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196758832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:08:27 #5
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196758833
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.

Eiersnijders kun je ook online kopen.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:09:01 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196758836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien niet, maar dat laat onverlet dat 'meer besmettingen = sneller einde ellende' gewoon niet klopt als gevolgtrekking. Je smeert de poepvlek verder uit, meer niet. Dat heeft wel een functie trouwens, maar zeg dat dan.
Dat heeft wel degelijk een functie.
Hiermee kun je de massa corrigeren en rustig houden, velen denken dat er een causaal verband is tussen het groepsgedrag en de verspreiding en de mate waarin maatregelen nageleefd wordt, goed voorbeeld daarvan is dat mondkapje.

Na de pandemie zal iedereen weten dat we op dit moment in een soort van catch-22 zitten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 09:09:57 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196758841
Dus, met een beetje pech is straks, tijdens een harde lockdown, bij wijze van spreken meer geopend dan tijdens de intelligente lockdown _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 december 2020 @ 09:11:36 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196758853
Nederlanders :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 16 december 2020 @ 09:11:43 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196758855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit effect is echt verwaarloosbaar klein. En ik heb net al uitgelegd waarom.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196758856
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:09 schreef StateOfMind het volgende:
Dus, met een beetje pech is straks, tijdens een harde lockdown, bij wijze van spreken meer geopend dan tijdens de intelligente lockdown _O-
Daar komt het wel op neer ja.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:11:50 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196758858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.
Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 december 2020 @ 09:12:48 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.
Dan zijn we het inderdaad niet eens :).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196758869
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe zelf eens een gok.
Ik weet het. Dan moet je een gedegen registratie bij houden van de reden waarom iemand zich laat testen. Klachten, in contact geweest met besmet persoon,....

Dan kun je zeggen dit is daadwerkelijk een stijging van het aantal mensen met klachten, oude testbeleid. Dus effectief verslechtering en deze stijging wordt verklaard door een verruiming van het testbeleid. Misschien waren er altijd 0,3 besmetten per besmette persoon die in contact was geweest met deze persoon, maar geen klachten hadden ontwikkeld.

Maar een deugdelijk administratie van deze cijfers ontbreekt.
pi_196758876
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.
Zeker, er zullen zelfs mensen gaan redeneren dat het allemaal wel mee zal vallen als de plaatselijke HEMA of Action geopend is.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:14:25 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende: [..] Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein. Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:16:04 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196758900
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.

Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.
Geeft geen ene tering om niets en niemand, doet alles wat de kas het meeste spekt, zoekt de randen van de wet op, maakt van het lagere personeel de zondebok als er problemen dreigen en gaat er dan gauw vandoor met de poen.

Mede mogelijk gemaakt door de VVD, onze corporate allies.

Zo rollen wij in Nederland.
Solidariteit en saamhorigheid is voor burgers en kleine ondernemers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:17:33 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196758908
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.
Geeft geen ene tering om niets en niemand, doet alles wat de kas het meeste spekt, zoekt de randen van de wet op, maakt van het lagere personeel de zondebok als er problemen dreigen en gaat er dan gauw vandoor met de poen.

Mede mogelijk gemaakt door de VVD, onze corporate allies.

Zo rollen wij in Nederland.
Solidariteit en saamhorigheid is voor burgers en kleine ondernemertjes.
Frederike van Urk legt het je uit:

quote:
“We verkopen ook veel verzorgingsproducten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
  woensdag 16 december 2020 @ 09:17:36 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196758911
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.
Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196758916
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:

Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:18:58 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.
Ad hominem :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:20:08 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196758941
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:17 schreef Dven het volgende:
Frederike van Urk legt het je uit:
[..]

Categorie: "als ik nou verkoop wat jij al verkoopt, dan kun jij de helft van je personeel ontslaan en verdien ik ook nog een leuk centje. Win-win."
  woensdag 16 december 2020 @ 09:20:18 #22
258756 Unmountable
pi_196758944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
pi_196758948
Dit soort cynisme / humor krijg je dan:

twitter

Nogmaals, dit moet je niet willen in tijden van een lockdown.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:21:28 #24
258756 Unmountable
pi_196758966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit soort cynisme / humor krijg je dan:

[ twitter ]

Nogmaals, dit moet je niet willen in tijden van een lockdown.
Herman _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 09:21:43 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196758971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ad hominem :W
Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.

Een Ad Hominem is een onterechte verwijzing naar iemands eigenschappen die los staan van de discussie.

Iemand die iets doms zegt over corona erop wijzen dat hij geen viroloog is, is ook geen Ad Hominem.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:23:01 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758989
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.

Een Ad Hominem is een onterechte verwijzing naar iemands eigenschappen die los staan van de discussie.

Iemand die iets doms zegt over corona erop wijzen dat hij geen viroloog is, is ook geen Ad Hominem.
Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:24:07 #27
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196759000
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....

Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.

Take your loss, vraag staatssteun aan en ga naar huis. Dit is echt bizar......
  woensdag 16 december 2020 @ 09:24:08 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196759001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan. :)
Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.
pi_196759023
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
Dat is veelst te duur om dat te roepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:26:41 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.
We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.

Ik bedoel, ik zou hetzelfde kunnen beweren over jou maar dat is weinig constructief :D

Dan kan je nog beter besluiten tot “agree to disagree”, als beiden hun argumenten hebben uitgeput.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:27:57 #31
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759031
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....

Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.

True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196759035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:11 schreef D_A het volgende:
Nederlanders :')
Dit vat het wel samen ja :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:05 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196759036
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.

Ik bedoel, ik zou hetzelfde kunnen beweren over jou maar dat is weinig constructief :D

Dan kan je nog beter besluiten tot “agree to disagree”, als beiden hun argumenten hebben uitgeput.
Dat lijkt me verstandig.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:27 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759040
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:

Jij trapt er ook al in.

Eén: het zijn niet "de winkeliers", het zijn een paar grote winkelketens met genoeg reserves om deze gok te wagen, de randen van de lockdown op te zoeken.

Twee: deze lockdown, eenmaal een feit, is een gedeelde verantwoordelijkheid van iedereen: burgers en zelfstandige ondernemers net zo goed als het grootwinkelbedrijf.

Drie: je kunt je afvragen onder invloed van welke lobby deze halfslachtige regels in "Den Haag" zijn gemaakt en wie nu leidend is in de interpretatie ervan.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:55 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759047
Het is nu wachten op de eerste restauranthouders die nou gaan zeggen flikker maar op met je regels, als er zoveel uitzonderingen gemaakt worden voor allerlei winkels dat een harde lockdown helemaal geen harde lockdown meer is, dan gooi ik mijn restaurant ook weer open.
Helemaal de restaurants die hun zaakjes heel goed op orde hadden.

Het is toch bijzonder dat het de overheid telkens weer lukt om zich in onmogelijke posities te manoeuvreren _O-

En ja, die winkels mogen geen andere producten verkopen, maar aangezien je niet bij elke winkel van opening tot sluit een agent neer kan zetten om te controleren of ze zich daaraan houden, wéét je dat veel winkels zich daar niet aan gaan houden.
Dat is gisteren al veelvuldig gebeurd.
A murky, forgotten land.
pi_196759051
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.

Tja. Ik geef het op.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:29:46 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
En iedereen die bij de bakker komt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:30:26 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759061
quote:

Dit verkleint ook gewoon het draagvlak voor deze nieuwe lockdown. Ik hou me wel weer aan de regels (sowieso bestel ik al maanden alles online (tot aan shampoo aan toe) en ben al tijden niet in de binnenstad geweest voor shoppen), maar ik ga bijna begrip opbrengen voor die paar types die nu toch zo nodig moeten shoppen: de winkels zijn open toch? het wordt je niet echt moeilijk gemaakt. Hulde hoor, grootgrutter lobby. Wederom krijgt de hardst schreeuwende weer zijn zin.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 december 2020 @ 09:31:38 #39
258756 Unmountable
pi_196759074
Als de winkels zo doorgaan is het gevolg inderdaad dat de restaurants het zelfde gaan doen, met als gevolg dat geen enkele regel meer nageleefd gaat worden.

Super harde xxl turbo lockdown met avondklok, kom er maar in.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:31:42 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Quincy Promes is weer beschikbaar :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:32:15 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759084
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En iedereen die bij de bakker komt?
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_196759095
Het is van de zotte ja.

Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?

Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan.. :')
  woensdag 16 december 2020 @ 09:35:03 #43
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_196759110
Nederlanders die lekker koppig blijven doen _O_

Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_196759119
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:

Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Ja maar, het is maar een griepje he
pi_196759121
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
quote:
1. Elke bestuurder is tegenover de rechtspersoon gehouden tot een behoorlijke vervulling van zijn taak. Tot de taak van de bestuurder behoren alle bestuurstaken die niet bij of krachtens de wet of de statuten aan een of meer andere bestuurders zijn toebedeeld.

2. Elke bestuurder draagt verantwoordelijkheid voor de algemene gang van zaken. Hij is voor het geheel aansprakelijk terzake van onbehoorlijk bestuur, tenzij hem mede gelet op de aan anderen toebedeelde taken geen ernstig verwijt kan worden gemaakt en hij niet nalatig is geweest in het treffen van maatregelen om de gevolgen van onbehoorlijk bestuur af te wenden.
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:38:45 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759139
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196759143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Scrummie het volgende:
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.

Tja. Ik geef het op.
ik doe niet meer mee
  woensdag 16 december 2020 @ 09:39:49 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
pi_196759169
Je kunt als bevolking ook bewust niet naar die Action of Hema gaan natuurlijk, maar zo'n verantwoordelijkheid kunnen we niet aan. Henk en Ingrid hebben toch die eiersnijer nodig, maar vervolgens wel klagen dat het zo oneerlijk is dat de horeca dicht moet blijven. Dan heb je kilo's boter op je kop...
  woensdag 16 december 2020 @ 09:40:51 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759171
twitter
  woensdag 16 december 2020 @ 09:40:55 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759172
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
  woensdag 16 december 2020 @ 09:41:01 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is van de zotte ja.

Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?

Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan.. :')
Dat doen ze niet. Ik ben gisteren naar de Trekpleister geweest hier in de buurt vanwege een allergische reactie waar ik antihistaminica voor nodig had. Ik kon er ook gewoon terecht voor kinderspeelgoed, boeken, cadeausets en heb zelfs badschuim gekocht (omdat ik er toch was).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 december 2020 @ 09:41:10 #53
258756 Unmountable
pi_196759174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.

Action spul is vaak gewoon troep.
pi_196759196
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.

zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 09:43:11 #55
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:09 #56
258756 Unmountable
pi_196759209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
:')
Ongelofelijk. Geen goed woord voor over.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:38 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Maar is het essentieel, dat verschil?

Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.

Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:44 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196759220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
Eten is eten.
pi_196759225
quote:
[ twitter ]
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 16 december 2020 @ 09:45:13 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759228
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
[..]

Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
:) Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
pi_196759231
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.

zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
pi_196759239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Kaas is lekker
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 09:46:20 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759243
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:41 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.

Action spul is vaak gewoon troep.
100%, van de spullen die we daar met 2 vrienden kochten om snel onze keuken te vullen was 1/3e kapot binnen 2 maanden. Lekker duurzaam
pi_196759252
quote:
[ twitter ]
Prachtig.
pi_196759264
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
  woensdag 16 december 2020 @ 09:49:00 #66
258756 Unmountable
pi_196759272
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef Benny het volgende:
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
  woensdag 16 december 2020 @ 09:49:34 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759278
quote:
[ twitter ]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
pi_196759279
Dit is toch geweldig. _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_196759302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is dit niet een hele bizarre stijging?
  woensdag 16 december 2020 @ 09:52:03 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196759305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer de bakermat van het mondkapjes beleid. _O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 09:53:27 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Haags het volgende:
Dit is toch geweldig. _O-
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
pi_196759316
quote:
[ twitter ]
Ik ben vooral verbaasd dat men in Den Haag wat invoert en dan verbaasd is over de uitwerking en wie zich er tegen aan bemoeit. Het is niet zo dat 25 maart iets uitbreekt en wij 27 maart in aller ijl een lock down moeten invoeren en zij hebben het ook al bij veel landen kunnen afkijken. Hier had gewoon een gedegen plan moeten liggen en waterdichte regels, 10 maanden na de uitbraak.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:53:47 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196759320
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
Denk om je hart.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 09:54:38 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759329
quote:
13s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
  woensdag 16 december 2020 @ 09:54:44 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.

Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Dit
Vanuit virus verspreiding tegenhouden is spreiden van koopstromen die een select aantal zaken als levensmiddelen kopen (de essentiële producten) gewoon meest verstandig

Je dient het dan wél goed uit te leggen

Nu gaan mensen weer dom lopen doen en elkaar/ondernemers verwijten dat ze randjes opzoeken. En juist doordat er nu dus onduidelijkheid zit en verkeerd geïnterpreteerde informatie.... Gaan er ondernemers wél bewust de randjes opzoeken

Goed verhaal lekker kort: leg gewoon eens duidelijk uit waarom deze regeling zo opgetuigd is en uitgevoerd wordt. Want Nederlandse volk is er te dom voor en houdt wel ernstig van een eng opgeheven vingertje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 december 2020 @ 09:55:05 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tof man.
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:55:20 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759338
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:55:46 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
Dat is niet zo overigens
  woensdag 16 december 2020 @ 09:56:04 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:

Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
Dat is ook zo.
pi_196759355
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?

Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:57:01 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef maan_man het volgende:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
Maar onbehoorlijk bestuur heeft daar weinig mee te maken, dit zijn gewoon commerciële overwegingen.
pi_196759366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 december 2020 @ 09:57:30 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
  woensdag 16 december 2020 @ 09:57:44 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
pi_196759381
quote:
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Niet kunnen is natuurlijk onzin. Veel landen die gewoon zegen die winkel mogen openblijven en mogen enkel x, y en z verkopen.
pi_196759383
quote:

Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 09:58:14 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Achja, en anders sloft ze een half uur door de supermarkt met alle andere Ria’s, blijkbaar hebben ze niet veel anders te doen dan rondsloffen tussen de allesreiniger :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:58:38 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Het gaat om virusbestrijding, niet om solidair met zijn allen kapot te gaan omdat dat het juiste is

Doel en middel worden beetje door elkaar gehaald geloof ik
  woensdag 16 december 2020 @ 09:59:24 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759397
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
Mwa, het is meer damage control.
pi_196759401
Zo meteen kan er weer snoep en andere lekkernij worden ingeslagen bij de Action.
Check it out
  woensdag 16 december 2020 @ 10:00:01 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
pi_196759404
Maar als de Action alleen 'essentiële' dingen mag verkopen en hun andere troep moet afdekken, is het dan nog wel de moeite waard om open te gaan?
pi_196759411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
Het grootste probleem is de regering dat ook heeft. Ook niet in de afgelopen jaren. Dan daalt het draagvlak behoorlijk.

[ Bericht 28% gewijzigd door hjansen82 op 16-12-2020 10:01:10 (fout) ]
Check it out
  woensdag 16 december 2020 @ 10:00:52 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759412
quote:
"Jouw eigen zaak"

Hier stopte ik met lezen.

Doe niet alsof het hier gaat om Sjaak de winkelhouder die zijn eigen toko wil beschermen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:06 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759415
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja maar, het is maar een griepje he
En die PCR test, test ook positief op cola!
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:29 #96
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759422
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.
pi_196759426
Het is gewoon fout gegaan doordat de HEMA open ging
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:50 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759428
quote:
5s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:56 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:59 schreef Tarado het volgende:

Mwa, het is meer damage control.
Ten koste van anderen.
pi_196759435
De Hema rookworst is essentieel want dat is cultureel erfgoed. :)
Check it out
pi_196759443
quote:
13s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Wat te denken van Mona Keizer :P
  woensdag 16 december 2020 @ 10:03:11 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759445
quote:

[..]

Levensmiddelen

Wat is het alternatief? Dat de overheid gaat bepalen dat je alleen nog groenten, fruit, volkoren brood en sojaburgers mag kopen omdat alleen dat essentieel is?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:03:30 #103
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196759451
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

"Jouw eigen zaak"

Hier stopte ik met lezen.

Doe niet alsof het hier gaat om Sjaak de winkelhouder die zijn eigen toko wil beschermen.
Velen van wat jij ''grootwinkelbedrijf'' noemt zijn gewoon franchisenemers, oftewel die moeten zichzelf bedruipen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 10:03:52 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759456
quote:

[..]

Eens maar dat is/wordt door de regering bepaald, zal met de categorieën te maken hebben, ze hadden het waarschijnlijk beter op essentiële producten kunnen gooien, dan had je in de supermarkten ook wat afgedekte schappen gezien en bijvoorbeeld bij Kruidvat ook. Al zou je dan ook weer een grijs gebied hebben alleen wat anders dan nu.
pi_196759458
De HEMA komt met het feit dat ze de grootste banketbakker van Nederland zijn dat vind ik dan geen slecht argument.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:04:13 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759459
quote:
9s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En die PCR test, test ook positief op cola!
Pepsi Coke Reaction is dat :Y
pi_196759461
Maar als Den Haag echt nu echt vindt dat dit fout gaat, dan zullen ze wel snel acteren. Zondag catshuisoverleg, maandag ministerraad en dinsdag met de burgemeester bespreken. Dan horen wij het die avond wel.
pi_196759468
Action weer open? :D

Zo laat je toch niet met je sollen als minister zeg.
zie email 27 oktober
pi_196759473
quote:

Is toch overal in de eerste wereld zo? Of zouden er in andere landen alleen maar zaken bestaan die precies het aanbod verkopen wat in de taakomschrijving past, niet meer, niet minder? Supermarkten verkopen ook niet-essentiële zaken, daar kun je best een halfuurtje 'funshoppen' (kutwoord) als je dat wil. Laatste keer dat ik in de AH was (voor deze lockdown) verkochten ze ondergoed en sokken. Overhemden ook weleens gezien. Ben benieuwd of ze dat nu ook weer meer gaan doen.

En het leuke is, proberen het consequent te maken in het beleid maakt het alleen maar erger. Dan krijg je dit soort taferelen:

De mensheid laat zich niet vangen in beleid wat door ambtenaren op de tekentafel wordt gemaakt, is niet maakbaar. Weet niet precies wat de overheid daar aan zou moeten doen,
  woensdag 16 december 2020 @ 10:05:46 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.
Ze verkopen heel veel spullen niet meer, misschien een dagje een rij, maar dan is de lol er ook wel vanaf denk ik

Want goedkopere verzorgingsproducten enzo maar verder niks bijzonders te halen daar
pi_196759484
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef Remco het volgende:
De HEMA komt met het feit dat ze de grootste banketbakker van Nederland zijn dat vind ik dan geen slecht argument.
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?
zie email 27 oktober
pi_196759491
Dat grijze gebied hadden ze helemaal niet moeten introduceren gewoon alle winkels dicht buiten de supermarkt en de drogisterij/apotheek en de slager en de bakker ook gewoon open.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:06:27 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759495
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef Remco het volgende:
Ik vraag met toch af of zij 30% van hun omzet haalden met het verkopen van banket en worst
  woensdag 16 december 2020 @ 10:06:31 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196759497
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.
Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.

Want de Praxis verkoopt ook wel spullen die essentieel zijn. Staat toch echt een koelkastje en chocoladerepen rek bij d kassa.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 16 december 2020 @ 10:07:35 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, dat is omdat de overheid naast levensmiddelen zoals eten en drinken ook schoonmaakmiddelen, wasmiddel, persoonlijke hygiëne etc als essentieel heeft aangemerkt.

Dus tja, daar heeft de Action ook wel een punt, net zoals de HEMA.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196759518
Action, Hema en Wibra dus al weer open... ik verwacht vandaag nog wel een reactie van het Kabinet
  woensdag 16 december 2020 @ 10:08:03 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759521
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.

Want de Praxis verkoopt ook wel spullen die essentieel zijn. Staat toch echt een koelkastje en chocoladerepen rek bij d kassa.
Exact :) Daar is geen beginnen aan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196759527
quote:

[..]

Tja, dat is het hellend vlak dat je op gaat. De helft van de winkel is ali express zooi. De andere helft is gewoon dierenvoeding, verzorgingsproducten en schoonmaakartikelen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:08:42 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759528
Zijn rookworsten de nieuwe eiersnijders?

#dtv
pi_196759537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:07 schreef TheVulture het volgende:
Action, Hema en Wibra dus al weer open... ik verwacht vandaag nog wel een reactie van het Kabinet
Het is toch gewoon in overleg gegaan?

Tenminste dat staat in het nieuwsbericht:
quote:
"We hebben het afgestemd met het ministerie van Economische Zaken en onze branchevereniging",
pi_196759545
Dus straks weer nekhijgen bij de action _O_
Harde lockdown :')
  woensdag 16 december 2020 @ 10:10:08 #123
258756 Unmountable
pi_196759550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk geen politicus maar het lijkt mij vrij simpel:
- supermarkten
- drogisterijen
- apotheken
- slager
- bakker
- groentewinkel
- dierenwinkel

Klaar.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:10:14 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759554
wat verkoopt de Wibra eigenlijk?
pi_196759558
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:00 schreef quirina het volgende:
De middenstand is dit jaar al heel erg hard geraakt. Mijn vriendin met haar boetiek zit nu met kleding die ze na de lockdown weer met verlies moet verkopen.
Join the club. Ik dacht dat jij pro-maatregelen was. :P
pi_196759561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Dat grijze gebied hadden ze helemaal niet moeten introduceren gewoon alle winkels dicht buiten de supermarkt en de drogisterij/apotheek en de slager en de bakker ook gewoon open.
Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker! :(

En de kaaswinkel, mag die open? Wat als die ook kaasschaven en kaassnijplankjes verkoopt. Oneerlijke concurrentie richting de Blokker! Mimimimimi...
pi_196759568
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Remco het volgende:

[..]

Het is toch gewoon in overleg gegaan?

Tenminste dat staat in het nieuwsbericht:
[..]

Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.
pi_196759584
Mocht er vanuit Den Haag geen bericht komen dat dit niet zo kan, is het wel duidelijk wat mij betreft; men wilde helemaal geen lockdown. Men wilde duidelijk maken dat het ernstig was, maar eigenlijk niet zo ernstig als men wilde duidelijk maken. Het ging dus eigenlijk meer om het signaal 'jongens, we moeten ons weer aan de basismaatregelen houden' door middel van een rigoreuze term als lockdown, dan daadwerkelijk de lockdown te handhaven.

Maar omdat het 'bevolking, luister nou!' niet meer zo goed werkte, gooien ze het over een andere boeg.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:12:00 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196759585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker! :(

En de kaaswinkel, mag die open? Wat als die ook kaasschaven en kaassnijplankjes verkoopt. Oneerlijke concurrentie richting de Blokker! Mimimimimi...
Matige act hoor, boh.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:12:11 #130
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196759587
Nu denk ik ook dat het voor de HEMA en Action bijna niet uit kan om de toko open te hebben voor zo'n klein deel van de omzet. Hoewel de losse worstverkooppunten van de HEMA die je wel eens ziet wel beter in het beeld passen samen met een oliebollenkraam. Maar aan wie kun je je rookworst kwijt, de meeste worden verkocht aan passanten die aan het shoppen zijn, die groep is er nu niet meer, en je gaat nu niet echt naar de stad voor een broodje rookworst lijkt me.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196759588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Kleine zelfstandige middenstanders worden over het algemeen harder geraakt dan de grote ketens
pi_196759589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dan is Wiebes van VVD en keizer van de CDA. Je kan het ook niet koppelen aan politieke partij
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_196759592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Of andersom. Winkels gewoon open, openingstijden verruimen/vrijgeven. Wil een winkel om 6u 's morgens open en tot 11u 's avonds open zijn? Lekker doen.

En in plaats van handhaven op tijd in een winkel, maximale parkeertijd 30 minuten maken. Na 30 minuten parkeerboete. Wedden dat mensen dan rennen naar hun auto's?
pi_196759594
quote:
Action weer open? :D

Zo laat je toch niet met je sollen als minister zeg.
ik dacht dat Nederland op slot ging......
niet dus, het is nog verre van dat.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:12:49 #135
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196759596
Ik mag toch hopen dat de regering gaat ingrijpen. Grijpen ze na negen maanden eindelijk een keertje in krijg je dit soort geneuzel. Je bent toch volkomen ongeloofwaardig als je dit laat gebeuren, terwijl je de scholen dicht gooit.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben voor een tijdelijke sluiten van de scholen, maar je kan het echt niet verkopen als de Action en de Wibra open mag, terwijl er kinderen twee tot drie weken langer thuis moeten zitten. Je raakt je geloofwaardigheid en draagvlak kwijt. Hier moet gewoon hard tegen opgetreden worden in plaats van dit softe typisch Nederlandse gepolder.
pi_196759598
Dus de speelgoedwinkel mag ook open? Zeker voor 30% snoepwaren/etenswaren daar.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:13:47 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196759608
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef zalkc het volgende:
Nu denk ik ook dat het voor de HEMA en Action bijna niet uit kan om de toko open te hebben voor zo'n klein deel van de omzet. Hoewel de losse worstverkooppunten van de HEMA die je wel eens ziet wel beter in het beeld passen samen met een oliebollenkraam. Maar aan wie kun je je rookworst kwijt, de meeste worden verkocht aan passanten die aan het shoppen zijn, die groep is er nu niet meer, en je gaat nu niet echt naar de stad voor een broodje rookworst lijkt me.
Er blijkt toch zoveel open te zijn dat het shoppen gewoon nog gaat hoor. Alleen kopen we nu een mooie kaasset met een goede fles whisky voor ome Bert in plaats van *willekeurigluxeartikel
pi_196759609
Iemand enig idee hoe dit in het buitenland gaat?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:13:57 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Lekker legoblokjes kauwen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:14:18 #140
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196759617
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk geen politicus maar het lijkt mij vrij simpel:
- supermarkten
- drogisterijen
- apotheken
- slager
- bakker
- groentewinkel
- dierenwinkel

Klaar.
en de

Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Streekprodukten bij de VVV
Welkoop

Dan?
pi_196759619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:13 schreef Remco het volgende:
Heel verschillend.
zie email 27 oktober
pi_196759620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Tarado het volgende:
wat verkoopt de Wibra eigenlijk?
als de Wibra weer open mag dan mag de Zeeman ook weer open
  woensdag 16 december 2020 @ 10:14:43 #143
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759621
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:03 schreef phpmystyle het volgende:
Velen van wat jij ''grootwinkelbedrijf'' noemt zijn gewoon franchisenemers, oftewel die moeten zichzelf bedruipen.
De beslissing om open te gaan wordt gewoon op het hoofdkantoor genomen, maak je niet druk.
De risico's worden natuurlijk wel bij de franchisenemer gelegd.
pi_196759622
quote:
Mijn gevoel is dat daar mensen iets volgzamer zijn dan in dit land, Belgie uitgezonderd misschien...
  woensdag 16 december 2020 @ 10:14:57 #145
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196759624
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Duidelijk een kanshebber voor de titel meest waardeloze en treurige speelgoedwinkel van het jaar.
pi_196759625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Kyran het volgende:
Ik mag toch hopen dat de regering gaat ingrijpen. Grijpen ze na negen maanden eindelijk een keertje in krijg je dit soort geneuzel. Je bent toch volkomen ongeloofwaardig als je dit laat gebeuren, terwijl je de scholen dicht gooit.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben voor een tijdelijke sluiten van de scholen, maar je kan het echt niet verkopen als de Action en de Wibra open mag, terwijl er kinderen twee tot drie weken langer thuis moeten zitten. Je raakt je geloofwaardigheid en draagvlak kwijt. Hier moet gewoon hard tegen opgetreden worden in plaats van dit softe typisch Nederlandse gepolder.
Toen ze deze week kwamen met de maatregelen zeiden we in dit topic: De bevolking gaat deze ongein niet nog een keer accepteren. Als er hier niet op ingegrepen wordt is het signaal wat je afgeeft: "Ach, zo erg is het niet, zo'n vaart loopt het niet"

Dan kun je net zo goed alle maatregelen stoppen, want dat is het signaal wat mensen dan gaan onthouden. Dat ze ook wel met 6 mensen kerst kunnen vieren, want de Action mag ook gewoon open. Dat ze ook wel met 10 oud en nieuw kunnen vieren, want de Wibra mag ook open.
pi_196759626
Ik denk ook dat je als Gamma zijnde behoorlijk baalt, dat is wat mij betreft nog essencieler dan laten we zeggen gel en schoonmaakdoekjes bij de Action.

Naar mijn idee waren ook juist de bouwmarkten begin dit jaar wel open in bijvoorbeeld Frankrijk die een harde lockdown hadden.
pi_196759627
De Action alweer open _O-

''Ja, wij verkopen essentiële producten zoals schoonmaakmiddelen'' _O- _O-

Die kun je ook in een supermarkt halen, want wel een essentiële winkel is.

Wat is het volgende. Kareltje's Sekshop opent ook weer de deuren: ''ik verkoop etenswaren, snoeplingerie en piemellolly's''

En het kabinet schijnt dit dus goed gekeurd te hebben _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 10:15:04 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:07 schreef TheVulture het volgende:
Om nog enigszins wat geloofwaardigheid te houden moeten ze wel, anders zijn ze een hoop mensen kwijt.
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:16:10 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759636
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef Oliver23 het volgende:

Wat is het volgende. Kareltje's Sekshop opent ook weer de deuren: ''ik verkoop etenswaren, snoeplingerie en piemellolly's''

Brood en vlees kan je ook in de supermarkt halen. Dus trek die lijn dan wel door en sluit echt alles behalve supermarkten en drogisten, dus ook de bakker en de slager.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 10:16:16 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef Scrummie het volgende:
Mocht er vanuit Den Haag geen bericht komen dat dit niet zo kan, is het wel duidelijk wat mij betreft; men wilde helemaal geen lockdown. Men wilde duidelijk maken dat het ernstig was, maar eigenlijk niet zo ernstig als men wilde duidelijk maken. Het ging dus eigenlijk meer om het signaal 'jongens, we moeten ons weer aan de basismaatregelen houden' door middel van een rigoreuze term als lockdown, dan daadwerkelijk de lockdown te handhaven.

Maar omdat het 'bevolking, luister nou!' niet meer zo goed werkte, gooien ze het over een andere boeg.
Niet helemaal eens, het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om dit te bewerkstelligen zoals je ziet, om dan dan weer te wijzen naar Den Haag is te makkelijk.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:16:21 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196759638
quote:

:') :D
  woensdag 16 december 2020 @ 10:16:57 #153
258756 Unmountable
pi_196759644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

en de

Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Welkoop

Dan?
Niet. Zonder noten of kaas komt iedereen 5 weken wel door. Ook zonder zalm of poffertjes wel. Welkoop is ongeveer het zelfde als een dierenwinkel, op de laarzen na die je ook online kunt bestellen of 5 weken later.
pi_196759645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Om nog enigszins wat geloofwaardigheid te houden moeten ze wel, anders zijn ze een hoop mensen kwijt.
En terecht ook nog.

Het is wachten op de volgende #Ikdoenietmeermee actie. Van lokale ondernemers bijvoorbeeld, waarvan Rutte in de toespraak nog zei; koop bij hun! Om vervolgens de grote ketens open te laten gaan, en de lokale ondernemer geen kant op kan.

Ik zou echt woedend zijn mocht ik in zo'n positie zitten.
pi_196759646
quote:
De Belgen hadden gewoon twee voorwaarden wie en wat. Wie mag openblijven en wat mogen ze verkopen. Krijg je wel een hele lijst. Supermarkten wel, die mogen dan wel make-up verkopen, maar geen haarverf.
pi_196759649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet helemaal eens, het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om dit te bewerkstelligen zoals je ziet, om dan dan weer te wijzen naar Den Haag is te makkelijk.
Maar naar wie dan?
pi_196759650
D
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vraag met toch af of zij 30% van hun omzet haalden met het verkopen van banket en worst
De grotere Hema-filialen verkopen ook groente, fruit, zuivel, beleg, salades, en dus brood en taarten. Best een flink deel van hun assortiment bestaat daar uit. De kleinere hebben die vers-afdeling niet, inderdaad, dus die kunnen dan niet open.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196759673
quote:

[..]

Nouja, het is ondertussen wel duidelijk dat de tweesplitsing in Den Haag compleet is. MinEZ die zegt: Jooo, ga maar open. MinVWS en V&J die zeggen: Nee nee, je moet dicht.

Met de berichten over ruzies tijdens het Cathuisoverleg op zondag tussen 'kamp zorg' en 'kamp economie' is dit wel een dingetje, want dat geeft het idee dat MinEZ nu zijn eigen plan trekt en eigenlijk tegen VWS (en de premier) zegt: Fuck you, we regelen dit zelf wel.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:19:01 #159
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196759684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:17 schreef miss_sly het volgende:
D
[..]

De grotere Hema-filialen verkopen ook groente, fruit, zuivel, beleg, salades, en dus brood en taarten. Best een flink deel van hun assortiment bestaat daar uit. De kleinere hebben die vers-afdeling niet, inderdaad, dus die kunnen dan niet open.
Hier hebben we nog zo'n klassieke Hema, alleen open voor de gekoelde rookworsten volgens mij
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:19:10 #160
416575 crew  Evenstar
pi_196759686
Hier in de kleine winkelcentrum was ook alles gewoon open gisteren. Was even pakje afleveren bij PostNL punt voor kerstpakketenactie van FOK! :D

Albert Heijn, Etos, Trekpleister, dierenwinkel, bloemist, Primera, pizzaria, cafetaria, apotheek, fietsenwinkel, bakkerij, bistro ... Alleen de kapper was gesloten, alle andere winkels waren gewoon open.

Poe poe, wat een harde lockdown.
pi_196759691
Ze mogen EZ wel binnenvallen voor ondermijning van de staat. Wat een idioten.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:19:44 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
Hier in de kleine winkelcentrum was ook alles gewoon open gisteren. Was even pakje afleveren bij PostNL punt voor kerstpakketenactie van FOK! :D

Albert Heijn, Etos, Trekpleister, dierenwinkel, bloemist, Primera, pizzaria, cafetaria, apotheek, fietsenwinkel, bakkerij, bistro ... Alleen de kapper was gesloten, alle andere winkels waren gewoon open.

_O-

Wat een poppenkast.
pi_196759701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, het is ondertussen wel duidelijk dat de tweesplitsing in Den Haag compleet is. MinEZ die zegt: Jooo, ga maar open. MinVWS en V&J die zeggen: Nee nee, je moet dicht.

Met de berichten over ruzies tijdens het Cathuisoverleg op zondag tussen 'kamp zorg' en 'kamp economie' is dit wel een dingetje, want dat geeft het idee dat MinEZ nu zijn eigen plan trekt en eigenlijk tegen VWS (en de premier) zegt: Fuck you, we regelen dit zelf wel.
wat een zooitje........daar gaat het draagvlak
pi_196759705
Godverdomme zeg die ketens die allemaal ineens weer open gaan zoals Action _O- _O-

Zoiets zou toch in een land als Duitsland volgens mij niet gebeuren, dit is toch typisch Nederlands of niet dan?
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 16 december 2020 @ 10:20:42 #165
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759711
quote:

Zoals ik gisteren al zei, het is net een slechte film _O-
A murky, forgotten land.
pi_196759712
quote:

hey, niet zo doen he
Nederland is op SLOT ....
pi_196759714
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Niet. Zonder noten of kaas komt iedereen 5 weken wel door. Ook zonder zalm of poffertjes wel. Welkoop is ongeveer het zelfde als een dierenwinkel, op de laarzen na die je ook online kunt bestellen of 5 weken later.
Ach, kom op.

Dus naast iedereen 5 weken thuis te laten zitten wil je ze ook 5 weken op voorverpakte troep uit de supermarkt laten kauwen?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 december 2020 @ 10:20:59 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196759716
Word je toch hemeltergend moe van dit volkje. 10.gif
  woensdag 16 december 2020 @ 10:21:39 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196759726
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef D_A het volgende:
Word je toch hemeltergend moe van dit volkje. [ afbeelding ]
Stelletje eigenwijze betweters :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:21:41 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is dat zo? Omdat de hema beweert dat ze een ok hebben.

Bij iedere maatregel heb je een grijs gebied, nu afwachten of ze met correcties komen.
pi_196759735
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ach, kom op.

Dus naast iedereen 5 weken thuis te laten zitten wil je ze ook 5 weken op voorverpakte troep uit de supermarkt laten kauwen?
Ik wel...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:22:20 #172
416575 crew  Evenstar
pi_196759740
Constant de grenzen opzoeken, gebruik maken van de mazen in de wet, vooral niet nadenken waarom bepaalde maatregelen genomen worden en dan straks weer huilie huilie doen en verbaasd zijn als de cijfers nog verder omhoog schieten of het te lang duurt voordat er versoepelt kan worden.

Wat. Een. Volk.
pi_196759741
quote:
Lekker woord :D
pi_196759743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Omdat de hema beweert dat ze een ok hebben.

Bij iedere maatregel heb je een grijs gebied, nu afwachten of ze met correcties komen.
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de Action vanmiddag weer open gaat, want ze hebben een OK van MinEZ en de branchevereniging. Datzelfde werd gezegd over Wibra, maar ik weet niet of die ook dat OK hadden.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:22:41 #175
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196759748
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:16 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Dus je wil de kleine zelfstandigen kapot maken en de supermarkten bevoordelen? Op basis van wat? ze verkopen toch ook vreten?
pi_196759752
en het erge is nog, er gaan gewoon ook mensen gebruik van maken.....
de action is weer open, yes laten we maar ff gaan funshoppen !
  woensdag 16 december 2020 @ 10:22:57 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759755
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zoals ik gisteren al zei, het is net een slechte film _O-
pi_196759764
quote:
[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gi
f[/img] Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:
Constant de grenzen opzoeken, gebruik maken van de mazen in de wet, vooral niet nadenken waarom bepaalde maatregelen genomen worden en dan straks weer huilie huilie doen en verbaasd zijn als de cijfers nog verder omhoog schieten of het te lang duurt voordat er versoepelt kan worden.

Wat. Een. Volk.
Zum kotsen, ik ben er nu echt helemaal klaar mee.......
daar zitten dan gvd maanden braaf voor thuis :r :r :r
pi_196759765
Ik neem toch aan dat hier op wordt ingegrepen, straks is 80% van de winkels nog open met al hun zogenaamde essentiële troep.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 16 december 2020 @ 10:24:04 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:

Wat. Een. Volk.
Het is gewoon menselijk, geloof niet dat ons volk daar een uitzondering op is.
pi_196759774
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de Action vanmiddag weer open gaat, want ze hebben een OK van MinEZ en de branchevereniging. Datzelfde werd gezegd over Wibra, maar ik weet niet of die ook dat OK hadden.
morgen de Zeeman dus ook weer....dat is exact hetzelfde als de Wibra
  woensdag 16 december 2020 @ 10:24:24 #182
38496 Perrin
pi_196759775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:23 schreef Ronald het volgende:
Ik neem toch aan dat hier op wordt ingegrepen, straks is 80% van de winkels nog open met al hun zogenaamde essentiële troep.
Winkelstraten weer vol met kuddes mensen die essentiële spullen funshoppen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:24:28 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759776
Maar die verhalen dat het binnen het kabinet rommelt geloof ik steeds meer dat het Hugo/Mark tegen de financiële hoek is.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:24:31 #184
258756 Unmountable
pi_196759777
quote:

[..]

Ach, kom op.

Ja. Lockdown is een lockdown. Niet miemelen over kaas dat je niet in je speciale winkeltje kan halen, aanpassen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:24:46 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759780
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:25:20 #186
416575 crew  Evenstar
pi_196759787
quote:

[..]

Ach, kom op.

Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.

Hoe egoistisch kan men zijn zeg.

Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
pi_196759789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
Tja, als ik een koekje op de tafel laat liggen eet mn dochter 'm op. Dan kan ik vooraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag en achteraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag, het is mijn schuld dat ik 'm heb laten liggen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:25:35 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
Allemaal een fles allesreiniger onder de kerstboom _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:26:02 #189
416575 crew  Evenstar
pi_196759800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het is gewoon menselijk, geloof niet dat ons volk daar een uitzondering op is.
In dat gevoel.

Wat. Een. Mensheid.

;(
  woensdag 16 december 2020 @ 10:26:03 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

morgen de Zeeman dus ook weer....dat is exact hetzelfde als de Wibra
Zeeman is toch 100% kleding? Wibra geen idee wat voor % die aan andere producten verkoopt.
pi_196759805
quote:

[..]

Het is heel simpel echter dan worden de wat grotere bedrijven boos en het blijft de vvd....
  woensdag 16 december 2020 @ 10:26:34 #192
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759809
De harde lockdown samengevat:

A murky, forgotten land.
pi_196759810
quote:

Aan de andere kant, je houd je personeel wel aan het werk zonder steun aan te vragen, en ze zorgen er daadwerkelijk voor dat deze mensen niet de supermarkt overvallen waar het nog drukker wordt.
En je voldoet gewoon aan de gestelde eis van de overheid, als je dat wilt voorkomen als overheid had je de gestelde eis moeten aanpassen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196759812
Is de Ikea eigenlijk al weer open, die hebben toch een aardig assortiment levensmiddelen ^O^
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 16 december 2020 @ 10:26:48 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
Precies, daarmee ontlast je weer de drogisten als je een ontsteking zou krijgen.
pi_196759815
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, als ik een koekje op de tafel laat liggen eet mn dochter 'm op. Dan kan ik vooraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag en achteraf tegen 'r zeggen dat 't niet mag, het is mijn schuld dat ik 'm heb laten liggen.
dit zegt al genoeg over onze bevolking.....als je je dochter vergelijkt met volwassen mensen ..
pi_196759816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:22 schreef Kyran het volgende:

Wat. Een. Volk.
Coronabestijding is nu eenmaal niet een van de doelstellingen van de groothandelsbedrijven en schijnbaar is het in overleg met het ministerie, dus met die mazen valt het ook wel mee.

Ik vind het zorgelijker dat je een lock down die maanden boven de markt hangt niet gewoon beter voorbereid, waardoor dit niet mogelijk is als je het niet wil.
pi_196759819
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zeeman is toch 100% kleding? Wibra geen idee wat voor % die aan andere producten verkoopt.
Sinds vandaag verkopen ze ook lollies
pi_196759822
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein.

Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
Blijkbaar niet zo klein he als 40% van hun omzet daar uit bestaat als het goed is, anders mochten ze niet open.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:27:23 #200
38496 Perrin
pi_196759823
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Ronald het volgende:
Is de Ikea eigenlijk al weer open, die hebben toch een aardig assortiment levensmiddelen ^O^
En zoals eerder gezegd, de bouwmarkten verkopen ook eten, schoonmaakmiddelen en dierenspullen enzo.
pi_196759826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Ja met die SBI codes ging het ook zo lekker in het begin van het jaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196759828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

Nee, Zeeman verkoopt ook snoep en speelgoed en schoonmaak middelen.
  Forum Admin woensdag 16 december 2020 @ 10:27:54 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_196759835
quote:
Ik erger me echt enorm, ja. Kneusjes die nu maar gaan "shoppen" in de kruidvat of wat dan ook.

Kijk, ik kan me ergens wel voorstellen dat je als ondernemer alle mazen opzoekt en uitbuit, maar tegelijkertijd ben je dan ook een egoïstische koppige lul. Het echte falen zit in dit kabinet, maar vlak de egocentrische domme nederlander niet uit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_196759836
Weet niet of het al gemeld is maar Holland & Barrett zijn ook open.
pi_196759841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef maan_man het volgende:

[..]

Coronabestijding is nu eenmaal niet een van de doelstellingen van de groothandelsbedrijven en schijnbaar is het in overleg met het ministerie, dus met die mazen valt het ook wel mee.

Ik vind het zorgelijker dat je een lock down die maanden boven de markt hangt niet gewoon beter voorbereid, waardoor dit niet mogelijk is als je het niet wil.
Je gaat er vanuit dat de overheid dit niet wil, en dat is een grote aanname....
  woensdag 16 december 2020 @ 10:28:15 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196759845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:

Ik hoor de stem van mijn moeder er gewoon bij in mijn achterhoofd: "Jullie konden er niet mee omgaan. Nu is het helemaal afgelopen!"
pi_196759850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.

Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
Mensen gaan dood omdat mensen verse noten moeten eten? Dat is best wel een valse vergelijking.

Nee, mensen gaan dood omdat ze ziek worden, omdat ze dit virus oplopen. De afgelopen 9 maanden zijn de winkels open geweest, die zijn ook in maart niet dicht geweest. Behalve een hele harde 'foei' van Rutte en de Jonge om ze te sluiten, is er geen enkele reden om deze winkels te sluiten. Je bent 2 of 3 minuten in die winkel, hoe groot is de kans nou echt dat je daar besmet raakt? Elke vorm van BCO dat in de afgelopen 9 maanden gedaan is heeft laten zien dat die kans klein is, omdat het vluchtig contact is.

HEt kabinet heeft gewoon voor zijn beurt gesproken en de stekker er keihard uit getrokken, en komt er nu achter dat ze dat helemaal niet hadden kunnen doen zonder een veel grotere impact te veroorzaken.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:28:28 #208
38496 Perrin
pi_196759852
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
Ja die verkopen ook drop en thee enzo.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:28:44 #209
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759858
Ik voel al een tijdje dat dit het lijflied van de Nederlander is. Janken als er harde maatregelen komen, maar iedereen doet het toch zelf..

woensdag 16 december 2020 @ 10:28:58 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759864
quote:

[..]

Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.
pi_196759865
quote:
Ik had serieus nog wel meer begrip gehad voor het open houden van dit soort contactberoepen (want vaak 1 op 1 op afspraak) dan dat nu de Hema, Action etc er een loopje mee nemen...
  woensdag 16 december 2020 @ 10:29:31 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759873
Ik heb in tijden niet zo hard gelachen als gisteren en vandaag.
En dat om een bloedserieus onderwerp.
A murky, forgotten land.
pi_196759874
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik erger me echt enorm, ja. Kneusjes die nu maar gaan "shoppen" in de kruidvat of wat dan ook.

Kijk, ik kan me ergens wel voorstellen dat je als ondernemer alle mazen opzoekt en uitbuit, maar tegelijkertijd ben je dan ook een egoïstische koppige lul. Het echte falen zit in dit kabinet, maar vlak de egocentrische domme nederlander niet uit.
gelukkig gister niet naar de kruidvat geweest maar naar de etos
had pijnstillers nodig, maagtabletten en maandverband voor de vrouw....... :D :D
pi_196759875
Ben hier echt over de zeik van. Al die winkels kunnen de tering krijgen. Wie van Fok gaat er met me mee, we kopen met z'n alleen een eiland en gaan daar lekker wonen met onze eigen staat en regels.

Wil met een groot deel van Nederland ff niks meer te maken hebben.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:30:08 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759886
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

In dat gevoel.

Wat. Een. Mensheid.

;(
We hebben niet voor niets dikke wetboeken, politie en gevangenissen :)
pi_196759889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit zegt al genoeg over onze bevolking.....als je je dochter vergelijkt met volwassen mensen ..
Goed hè? In mijn gedachten zijn de meeste volwassenen net als kinderen als 't gaat om regels opvolgen, dus volgens mij klopt ie wel aardig. Sterker nog, de tactieken die Rutte gebruikt (positieve benoemen, benoemen dat ze het echt goed doen, maar dat er een paar zijn die het niet goed doen) kunnen zo uit een opvoedingsboek voor peuters komen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:30:22 #217
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:

HEt kabinet heeft gewoon voor zijn beurt gesproken en de stekker er keihard uit getrokken, en komt er nu achter dat ze dat helemaal niet hadden kunnen doen zonder een veel grotere impact te veroorzaken.
Maar echt harde maatregelen gaan ze niet nemen, want de verkiezingen zijn te dichtbij. Tot een full lockdown zullen ze nooit overgaan en toegeven aan de sterke lobby's blijft ook te verleidelijk.
pi_196759896
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Ben hier echt over de zeik van. Al die winkels kunnen de tering krijgen. Wie van Fok gaat er met me mee, we kopen met z'n alleen een eiland en gaan daar lekker wonen met onze eigen staat en regels.

Wel een zonnig eiland, met festivals aub.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:30:27 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759898
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik had serieus nog wel meer begrip gehad voor het open houden van dit soort contactberoepen (want vaak 1 op 1 op afspraak) dan dat nu de Hema, Action etc er een loopje mee nemen...
Eens.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:30:32 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is heel simpel echter dan worden de wat grotere bedrijven boos en het blijft de vvd....
wat een onzin
pi_196759906
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
het is eigenlijk zo triest dat je erom moet lachen :D
  woensdag 16 december 2020 @ 10:30:55 #222
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759908
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
Je valt straks uit de toom als je tijdens deze harde lockdown niet open bent :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:31:12 #223
38496 Perrin
pi_196759913
quote:
Rutte op maandag: SHUT IT DOWN!

Nederlandse winkelstraten op woensdag: 95% open.
pi_196759923
quote:

dat is precies wat ik ga doen nadat we de prikken hebben gehad.....naar een eiland met 8000 bewoners
  woensdag 16 december 2020 @ 10:31:47 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759925
quote:

Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?

Hoe is dat qua virusrisico dan anders?

Verder wat @chatnox zegt
pi_196759927
Inmiddels liggen er in 5 dagen netto 350 patiënten bij op de verpleegafdelingen. Zorgpersoneel mag lekker de feestdagen door op het tandvlees. En waar gaat het over in de media? Of de Action en de Wibra wel 30% essentiële producten verkopen.

Wat een mensen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:32:01 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196759931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.
Het is ook niet eerlijk, het is een pandemie. Daarin probeert men zoveel mogelijk bewegingen buitenshuis te beperken die niet noodzakelijk zijn. Gourmetnoten zijn niet noodzakelijk, het is namelijk een niche zoals je zelf zegt en het gaat om de algemene voedselvoorziening.
pi_196759934
quote:
Het is eigenlijk janken en lachen tegelijk.
pi_196759935
quote:
2s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Maar echt harde maatregelen gaan ze niet nemen, want de verkiezingen zijn te dichtbij. Tot een full lockdown zullen ze nooit overgaan en toegeven aan de sterke lobby's blijft ook te verleidelijk.
Precies. Het blijft bij mooie woorden en grote praat vanuit het kabinet. Als winkels echt zo onveilig zijn sluit je alle winkels, inclusief supermarkten en ga je vol over op bezorging. Dan bezorg je een noodpakket aan iedereen.

Nu zeggen ze: We accepteren het risico voor supermarkten want daar kun je verse noten kopen. Maar we accepteren het risico niet voor een kaasboer, want daar kun je verse noten kopen.
pi_196759942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Of even niet.

Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 december 2020 @ 10:32:43 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759944
Tot zo ver ook het argument NEDERLAND DICTATORLAND argument van die trommelende sjappies :') als die al lang niet ontkracht was...
pi_196759946
quote:

Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te redden :{w :r
  woensdag 16 december 2020 @ 10:33:07 #233
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is eigenlijk zo triest dat je erom moet lachen :D
Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusement _O_

Nootjes erbij. Van de notenhandel. Lekker drankje uit de slijterij.
Feestelijk wegwerpservies. Van de Action *O*
A murky, forgotten land.
pi_196759955
quote:

Verhuis naar Friesland en dan roepen de onafhankelijkheid uit
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 10:33:36 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759961
quote:

Dat gevoel had ik al jaren, elke keer als ik terugkwam van een reis. De hele Corona periode heeft dat alleen maar versterkt.
pi_196759962
twitter

Mona weer aan de gang?
zie email 27 oktober
  woensdag 16 december 2020 @ 10:34:52 #237
258756 Unmountable
pi_196759980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mona weer aan de gang?
Dit kan nog wel eens leuk worden binnen het kabinet.
pi_196759981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

En dan gecombineerd met toegestaan aanbod of gewoon geen lock down. Ja, wij zijn Kruidvat wij zijn een drogisterij, maar verkopen ook een berg andere meuk, kijk maar naar onze SBI code. Oké, dan mogen jullie open.

Wij zijn de Action wij verkopen voor 70% hetzelfde als het Kruidvat. Dit is onze Sbi code. Ow, dan moeten jullie dicht.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat de overheid dit niet wil, en dat is een grote aanname....
Vandaar "als"
pi_196759982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gelukkig gister niet naar de kruidvat geweest maar naar de etos
had pijnstillers nodig, maagtabletten en maandverband voor de vrouw....... :D :D
Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.
pi_196759983
Wat een klap in het gezicht van het zorgpersoneel. Mijn vrouw kan straks de vrije kerstdagen wel weer vergeten door dit soort ontzettende randdebielen. Zowel de tokkies die toch gaan funshoppen als die ondernemers.
En dan is mijn vrouw nog niet het belangrijkste maar wel alle mensen die straks aan deze ziekte overlijden omdat er geen plek meer is in het zkhs.

Tranen in mijn ogen, echt waar.
pi_196759984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Jazeg het volgende:
Inmiddels liggen er in 5 dagen netto 350 patiënten bij op de verpleegafdelingen. Zorgpersoneel mag lekker de feestdagen door op het tandvlees. En waar gaat het over in de media? Of de Action en de Wibra wel 30% essentiële producten verkopen.

Wat een mensen.
Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.

Op dit moment lees ik de kop van een bericht op Nu, NOS of waar dan ook en kan ik alleen maar hoofdschuddend kijken. Het meest verrassende vind ik nog wel we ons daadwerkelijk verbazen erover. De inconsistentie in de regels was er ook in maart en ook in september/oktober.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:35:21 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196759987
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef Momo het volgende:
Tot zo ver ook het argument NEDERLAND DICTATORLAND argument van die trommelende sjappies :') als die al lang niet ontkracht was...
Nee, dat soort figuren kunnen prima Nederland een dictatuur vinden omdat alle winkels dicht moeten en tegelijkertijd als daad van verzet naar de toch nog steeds geopende winkels gaan en zichzelf dan heel stoer vinden.
pi_196759990
Zag eerder vandaag een dame bij de bushalte bellen terwijl ze haar mondkapje tegen haar telefoon geklemd had. Goed zo meisje, lekker inwrijven voor je hem op je mond doet. Er moeten levens gered.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:35:46 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759992
Heeft iemand dat RTLnieuws artikel nog over spanningen in het kabinet van een paar werken terug? Ik kan hem niet zo vinden..
pi_196759994
quote:
[ twitter ]
Mona weer aan de gang?
Maar dat hele funshoppen is er wel af dus, want blijkbaar zijn het alleen de 'essentiële' dingen die verkocht worden. Wie komt er dan uberhaupt nog bij de action?
pi_196759995
quote:
[ twitter ]
Mona weer aan de gang?
Lijkt me stug, wat heeft ze (en in het verlengde haar partij) te winnen met het ondermijnen van het coronabeleid van het kabinet? De wappies die dat fantastisch vinden stemmen sowieso wel op FvD/PVV.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:36:11 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196759999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Verhuis naar Friesland en dan roepen de onafhankelijkheid uit
We bouwen Sealand uit *O*
pi_196760003
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Momo het volgende:
Heeft iemand dat RTLnieuws artikel nog over spanningen in het kabinet van een paar werken terug? Ik kan hem niet zo vinden..
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
  woensdag 16 december 2020 @ 10:36:52 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196760008
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen

Is dat een optie?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:36:54 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Redactie Frontpage woensdag 16 december 2020 @ 10:37:03 #251
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196760012
Maar in principe zijn nu dus eigenlijk alleen de kledingwinkels en kappers dicht want voor alle andere winkels weten ze wel uitzonderingen te verzinnen :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196760016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:37:40 #253
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196760018
Winkels die open zijn op de koopgoot:

Ff mijn superessentiele car hifi kopen, brb.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:37:41 #254
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196760019
quote:

[..]

Ik vind het een moeilijke discussie. Ik heb het idee dat de kruidvatten en AH's hier gewoon aan bijgedragen hebben door in het begin te zeggen dat ze nog steeds [niet-essentieel-product x] zullen blijven verkopen. Dit is gewoonweg oneerlijke concurrentie voor de winkels die ook dat product verkopen, maar wel dicht moeten. De supermarkt zal je hier niet over horen, die zijn gewoon blij met extra klanten die nu speciaal daar dat ene product gaan kopen. Het geld vloeit dus weer gewoon naar de grote ketens. De supermarkten e.d. hadden gewoon solidair moeten zijn en niet-essentiële dingen niet meer moeten verkopen. Ik ben het verder niet mee eens dat de Action nu open gaat, maar ik snap het wel.

Voor kleine ondernemers is het waarschijnlijk sowieso een grote ramp, zelfs met compensatie. Linksom of rechtsom gaat het geld gewoon naar de grote bedrijven, of dat nu de Action of AH is.

Wat betreft noten en andere producten: Je kunt van ongeveer elk levensmiddel wel zeggen dat je het de komende weken niet per se nodig hebt. Maar met die argumentatie zou je net zo goed tegen de supermarkt kunnen zeggen dat ze alleen aardappelen mogen verkopen?
pi_196760020
Het is een soort massale ‘wat hij mag, mag ik ook’ mentaliteit. Maar als je dan zegt dat we niet moeten zeiken omdat we het hier veel beter hebben dan in de minder ontwikkelde landen ter wereld dan mag je niet vergelijken 😂.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:37:57 #256
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196760022
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen

Is dat een optie?
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196760027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Ronald het volgende:
Die hadden in maart juist zelf besloten een maand dicht te gaan ivm het risico en hadden een enorm streng deurbeleid afgelopen tijd.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:38:14 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196760029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Nee, incontinentie-luiers misschien.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:38:17 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196760032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
Maar in principe zijn nu dus eigenlijk alleen de kledingwinkels en kappers dicht want voor alle andere winkels weten ze wel uitzonderingen te verzinnen :') _O-
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen. :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:38:23 #260
416575 crew  Evenstar
pi_196760034
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?

Hoe is dat qua virusrisico dan anders?

Verder wat @:chatnox zegt
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.

Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.

Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
pi_196760035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef aartstyle het volgende:
Wat een klap in het gezicht van het zorgpersoneel. Mijn vrouw kan straks de vrije kerstdagen wel weer vergeten door dit soort ontzettende randdebielen. Zowel de tokkies die toch gaan funshoppen als die ondernemers.
En dan is mijn vrouw nog niet het belangrijkste maar wel alle mensen die straks aan deze ziekte overlijden omdat er geen plek meer is in het zkhs.

Tranen in mijn ogen, echt waar.
yup, wij blijven ook nog wel een paar maanden extra binnen.......altijd leuk
  woensdag 16 december 2020 @ 10:38:36 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196760036
quote:

[..]

Ja van die kraamlappen en maandverband met DDR kenmerken
pi_196760038
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of even niet.

Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Ja, maar nu mag de notenwinkel dus open.
Ah verkoopt ook tijdschriften, dus doe de Bruna etc. ook maar open want dat is ook niet eerlijk.
pi_196760039
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Jamin is natuurlijk ook dikke onzin, maar ligt erg lastig want het zijn 'levenmiddelen' die ze verkopen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:39:20 #265
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196760047
quote:
[ afbeelding ]
Geen pakketpunt?
pi_196760049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusement _O_

Nootjes erbij. Van de notenhandel. Lekker drankje uit de slijterij.
Feestelijk wegwerpservies. Van de Action *O*
Je vergeet de mok en pittenzak van Holland & Barrett.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 december 2020 @ 10:39:39 #267
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196760051
quote:
[ afbeelding ]
  woensdag 16 december 2020 @ 10:39:51 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196760054
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.
Het was niet serieus ;(

Dat mensen dit serieus al als optie zien is wel... Verdrietig :{ ;(
  woensdag 16 december 2020 @ 10:40:10 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196760060
Maar wilde aangeven hoe onwijs moeilijk dit is qua uitvoeren van beleid
pi_196760062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef maan_man het volgende:

[..]

Met dat tuig in de zorg ben ik ook wel een beetje klaar. Volgens Rutte de grootste crisis sinds WOII en wij zitten met een deeltijdleger dat zich druk maakt over de kerst.
Tuig in de zorg?? sorry??
pi_196760065
Prachtig _O_
lol
pi_196760066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.

Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.

Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Maar dat is toch ook logisch? Als jij 120 mag op de snelweg ga je 120 rijden. Gegarandeerd dat je je stoort aan iemand die 90 rijdt. Je pakt de vrijheid die je hebt, dat doet iedereen.

Als de overheid niet vond dat je deze vrijheid moest hebben moesten ze consequent zijn. Rutte zei nog vrijwel letterlijk, koop je producten bij de kleine/lokale ondernemer. Je weet wel, die kaasboer die verse noten verkoopt.

Wil hij dat niet, dan moeten ze alles sluiten en mensen een voedselpakket thuis bezorgen. Eens kijken hoelang het duurt voor de 10 mensen die met pannen en fluitjes bij het torentje stonden er enkele duizenden worden.

Serieus, dit is verbaasd doen om het verbaasd doen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:40:45 #273
416575 crew  Evenstar
pi_196760067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te redden :{w :r
Het gaat om het aantal bewegingen die men maakt.

Via de bakker, naar de slager, naar de notenbar, naar de supermarkt en dan via de drogist en cafetaria naar huis heeft niks te maken met een harde lockdown en/of het op slot gooien van een land. Dat is wat ik duidelijk wil maken.

Het is gewoon waanzin.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:40:47 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196760068
Het begon als een medische crisis maar is intussen een maatregelencrisis.
  Redactie Frontpage woensdag 16 december 2020 @ 10:40:55 #275
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196760070
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen. :')
Normaal wel ja, maar nu wordt het dus funshoppen naar andere meuk ben ik bang :')
_____
  woensdag 16 december 2020 @ 10:41:02 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196760072
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.

Op dit moment lees ik de kop van een bericht op Nu, NOS of waar dan ook en kan ik alleen maar hoofdschuddend kijken. Het meest verrassende vind ik nog wel we ons daadwerkelijk verbazen erover. De inconsistentie in de regels was er ook in maart en ook in september/oktober.
Sinds ze in het voorjaar beveiliging hebben moeten inschakelen op het terrein waar mijn zoon woont -heel groot landgoed voor mensen met een zware beperking en dus vaak een kwetsbare gezondheid- omdat mensen uit de regio er kwamen recreëren omdat verder alles dicht was, ondanks de borden her en der met uitleg waarom dit niet te doen, verbaas ik mij nergens meer over.
pi_196760073
De omzet van attractieparken bestaat uit meer dan de helft aan essentiële zaken zoals drank- en voedselverkoop. Mogen die dan ook weer open? :D
pi_196760078
Sarcasme, hoop ik dan toch?
pi_196760083
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Het was niet serieus ;(

Dat mensen dit serieus al als optie zien is wel... Verdrietig :{ ;(
Eerlijk, ik stond ook op het punt te happen. En ik ben zelf al een paar keer op mijn bek gegaan met sarcastisch proberen te doen. :D

Maar goed er wordt hier al met droge ogen beweerd dat er straks mensen doodgaan omdat andere mensen nootjes willen kopen, dus niks verbaast me meer.
pi_196760084
quote:

[..]

Die verkopen dat wel. Maar groot gelijk dat je naar de Etos gaat, zo bedoelde ik het. De onduidelijkheid, wel open, niet open. Gooi gewoon alle winkels los, dit gaat nergens meer over.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:42:26 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196760093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, en is ook geen verwijt naar jou toe

Maar het ís gewoon ingewikkeld, allemaal. Wat kán er allemaal dicht... Tsja...

In maart april deed ik niks. Maar onderhand heeft mijn kind toch ook wel weer een keer nieuwe schoenen nodig, nieuwe eetkamerstoelen zijn ook fijn, carkit dit stuk is is ook op gegeven moment wenselijk

Etc
  Forum Admin woensdag 16 december 2020 @ 10:42:39 #282
pi_196760096
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage woensdag 16 december 2020 @ 10:43:39 #283
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196760108
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:

Is dat een optie?
Mag je dan ook maar tot een bepaald budget kopen en krijg je dan bonnen die je kunt besteden?
_____
  woensdag 16 december 2020 @ 10:43:50 #284
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196760112
quote:
9s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:41 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De omzet van attractieparken bestaat uit meer dan de helft aan essentiële zaken zoals drank- en voedselverkoop. Mogen die dan ook weer open? :D
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 december 2020 @ 10:44:06 #285
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196760116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
pi_196760118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

en de

Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Welkoop

Dan?
En de Taartenwinkels? Zijn die ook open? :@

MultiVlaai? :9~

Wel tof dat de Action/Wibra weer open is. Straks weer ff nieuwe eiwitrepen inslaan. :Y)

quote:

Met aardbeiencondooms mag je wel open, dunkt me! :Y
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:44:47 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196760125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of even niet.

Ik begrijp het wel maar heb ook begrip voor die notenwinkel die niet dicht gaat zolang het niet hoeft.
  Redactie Frontpage woensdag 16 december 2020 @ 10:44:56 #288
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196760128
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.
Ben bang dat je je daar over zult verbazen ...
_____
pi_196760130
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:

[..]

Rijen voor de action om tandpasta te halen? :')

Alle niet essentiele dingen zijn afgeschermd en kunnen ook niet verkocht worden.
pi_196760138
Tuincentrum verkoopt dierenvoeding, kan dus ook weer open.
  Forum Admin woensdag 16 december 2020 @ 10:45:49 #291
pi_196760145
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:

[..]

Ik ben het respect voor veel van die krokodillentranen wel verloren ondertussen. Ik heb te doen met de horeca en de zorg, die door dit soort kutterij nog langer hinder ondervinden. Wmb gaat de hele handel op slot, had je maar niet zo'n egoïstische pislul moeten zijn. Niet jammeren als je kopje onder gaat. :W
  woensdag 16 december 2020 @ 10:46:06 #292
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196760149
quote:
Misschien zodra de scholen weer open gaan. ik denk dat dat toch veel gaat schelen op de besmettingsaantallen.
pi_196760152
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Tuig in de zorg?? sorry??
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:46:38 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196760154

Heel Nederland heeft deze zelfde discussie nu
pi_196760155
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:46 schreef maan_man het volgende:

[..]

Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.
WTF _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 10:46:43 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196760157
quote:
Medische noodzaak. Je zou er maar ontstekingen van krijgen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 10:46:45 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196760158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Xqtress het volgende:
Tuincentrum verkoopt dierenvoeding, kan dus ook weer open.
Als ze zich beperken tot dierenproducten wel fijn hoor.

Scheelt mij iig een trip naar winkelcentrum.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Redactie Frontpage woensdag 16 december 2020 @ 10:46:46 #298
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196760159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Rijen voor de action om tandpasta te halen? :')

Alle niet essentiele dingen zijn afgeschermd en kunnen ook niet verkocht worden.
Ben bang dat het begrip 'essentieel' nogal zal worden opgerekt. Want zijn bijvoorbeeld vuilniszakken of keukendoekjes essentieel?
_____
  woensdag 16 december 2020 @ 10:46:52 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196760161
quote:
Wat je vooral nodig hebt is een overheid die zich niet de les laat lezen door corporate winkelbazen. Of daar zelfs gezellig mee gaat koffie drinken.

Het huwelijk tussen grootbedrijf en liberale politiek is echt toxisch.
pi_196760175
alles wat nu nog verkocht mag worden zou eigenlijk onder het lage btw-tarief moeten vallen, en alles wat niet verkocht mag worden onder het hoge tarief. Snap ook niet dat kappers en boeken wel onder het lage tarief vallen maar blijkbaar nu niet essentieel zijn. Het lage tarief was er juist voor essentiele zaken.
  Forum Admin woensdag 16 december 2020 @ 10:48:02 #301
pi_196760177
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat je vooral nodig hebt is een overheid die zich niet de les laat lezen door corporate winkelbazen. Of daar zelfs gezellig mee gaat koffie drinken.

Het huwelijk tussen grootbedrijf en liberale politiek is echt toxisch.
Uiteraard. De economie en de motor van de economie (je weet wel, mensen) moeten immers blijven draaien! Bv Nederland!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')