Je post net dit:quote:
Moet ik je nu echt uitleggen wat hier niet aan klopt en waarom het filmpje van Hugo in deze context zeer relevant is? Nee tochquote:Op woensdag 16 december 2020 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geeft ook wel aan dat dit soort figuren totaal geen inhoudelijk beleid voorstaan.
Van welke datum is het bericht van Haga/Baudet dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 00:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is allang aan je uitgelegd dat dit filmpje ten eerste uit mei komt, toen er kinder bekend was over het virus, en er is ook al vaak genoeg aangereikt dat de huidige mondkapjesplicht oa is omdat de discussie erover de aandacht rond de maatregelen vertroebelde. Je helpt jezelf dus niet door nu zelf stoorzender te spelen.
ja ik weet het, beleid. Je kunt als internist natuurlijk ook tijdelijk even meerdere bedden verzorgen. Nood breekt wetten, he...quote:Op woensdag 16 december 2020 00:28 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Want je kunt inderdaad binnen een paar maanden duizenden internisten opleiden.
Probleem is een beetje dat iedereen al een paar weken klaar met de discussie is....quote:Op woensdag 16 december 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je post net dit:
[..]
Moet ik je nu echt uitleggen wat hier niet aan klopt en waarom het filmpje van Hugo in deze context zeer relevant is? Nee toch
Weet je wat het is, het bashen van iets wat niet in je straatje past is altijd erg makkelijk. Maar als je een discussie wil voeren zul je objectief naar zaken moeten kunnen kijken. Er is feitelijk geen verschil tussen het Haga/Baudet verhaal en dat van Hugo. Wilders haalde het overigens ook nog eens aan vandaag. Het is tekenend voor het beleid.
Ja het is echt bizar hoe mensen in hun eigen wereldje blijven rondzweven. Iedereen die anders denkt dan Hugo snapt het niet of wordt als viruswappie uitgemaakt. Wat een wereldquote:
Niet richting jou hoor maar volgens mij ging de enige discussie erover dat het zonder plicht teveel een discussie zou zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is allang aan je uitgelegd dat dit filmpje ten eerste uit mei komt, toen er kinder bekend was over het virus, en er is ook al vaak genoeg aangereikt dat de huidige mondkapjesplicht oa is omdat de discussie erover de aandacht rond de maatregelen vertroebelde. Je helpt jezelf dus niet door nu zelf stoorzender te spelen.
En voor jouquote:Op woensdag 16 december 2020 01:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat iedereen al een paar weken klaar met de discussie is....![]()
Nou ja, probleem, voor jou kennelijk dan.
Hij werd niet door mij aangezwengeld hè. Iemand probeerde een statement te maken over het draaikonten van de FVD. Dan kun je dit soort reacties verwachten.quote:Op woensdag 16 december 2020 01:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat iedereen al een paar weken klaar met de discussie is....![]()
ja en dat is dankzij rutte die het nodig vond hierop te bezuinigen. Resultaat: aantal IC-bedden is gehalveerd. Dat schijnt beleid of visie te zijn of zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:34 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Met bijna 84 miljoen duitsers en 27.000 bedden zouden wij met hun verhoudingen en onze 17 miljoen inwoners op bijna 5500 IC bedden uitkomen. Met ons zorgsysteem zitten wij daar behoorlijk onder met 1600(?) IC bedden en kunnen wij onder extreme situaties nog opschalen maar alsnog verre van 5500.
Voor zover het nog niet duidelijk was: dat wil ik dus niet. Als ik daar zin in had, ging ik wel naar POL. Ik vind het offtopic om hier verder over uit te wijden en ik heb nu al spijt dat ik er überhaupt iets over gezegd heb.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar als je een discussie wil voeren
Zo te zien heb je dus geen idee waar je over praat.quote:Op woensdag 16 december 2020 01:01 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
ja ik weet het, beleid. Je kunt als internist natuurlijk ook tijdelijk even meerdere bedden verzorgen. Nood breekt wetten, he...
Pff doe gewoon alles behalve supermarkt en drogisterij enzo dicht en als je dan per se gelijkheid wil nastreven verbied hun dan om de niet-essentiële dingen te verkopen ipv andersom elke winkel die deels levensmiddelen verkoopt open te gooien.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Wibra gaat waarschijnlijk morgen ook weer open https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-personeel-ongerust.
Voor jou een probleem blijkbaar. Maar nogmaals, ik begin er niet over.quote:Op woensdag 16 december 2020 01:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
met pragmatische aanpak. rutte had in maart vooruit moeten kijken, hij wist toen al dat dit lang ging duren en had toen al meteen die bezuinigingen in de zorg terug kunnen draaien. Dan hadden we nu 2x zoveel IC-bedden gehad. Nog niet het pesoneel, maar daar kun je creatief mee omgaan. tijdelijk vliegende keep tussen 2 bedden of zo, er is wel een mouw aan te passen.quote:Op woensdag 16 december 2020 00:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is terecht dat er gemeld wordt dat wij minder IC bedden hebben.
Maar ook is niet ieder IC-bed een volwaardige voor covid.
Neonatale zorg is bijv een IC bed wat niet voor volwassenen gebruikt kan worden. Niet ieder IC-bed is hetzelfde.![]()
En zelf denk ik dan: met een virus wat iedere 12 dagen verdubbelde, hoe wil je dit bijhouden qua zorgcapacitiet?
Wibra toch weer open. Dit is onderbroekenlolquote:Op woensdag 16 december 2020 01:08 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Pff doe gewoon alles behalve supermarkt en drogisterij enzo dicht en als je dan per se gelijkheid wil nastreven verbied hun dan om de niet-essentiële dingen te verkopen ipv andersom elke winkel die deels levensmiddelen verkoopt open te gooien.
Het is ff oneerlijk, tis niet anders, dit polderen slaat nergens op
Schijnbaar interesseert het je wel, anders post je dit niet:quote:Op woensdag 16 december 2020 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor zover het nog niet duidelijk was: dat wil ik dus niet. Als ik daar zin in had, ging ik wel naar POL. Ik vind het offtopic om hier verder over uit te wijden en ik heb nu al spijt dat ik er überhaupt iets over gezegd heb.
Zeg dan gewoon dat je geen tegengeluid duldt, dan weten we dat ookquote:Op woensdag 16 december 2020 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geeft ook wel aan dat dit soort figuren totaal geen inhoudelijk beleid voorstaan.
dit. Even bukken....quote:Op woensdag 16 december 2020 01:11 schreef hjansen82 het volgende:
Merkel heeft een telefoontje gepleegd naar Rutte. Wij in Lockdown, jullie toch ook. Anders gaan onze mensen bij jullie winkelen. En Rutte laat zich graag gebruiken.
Wat een poppenkast. Dan zal de Action ook wel volgen binnenkort.quote:Op dinsdag 15 december 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
Wibra gaat waarschijnlijk morgen ook weer open https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-personeel-ongerust.
oh? Waarom zou dat niet kunnen dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 01:08 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zo te zien heb je dus geen idee waar je over praat.
quote:Op woensdag 16 december 2020 01:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een poppenkast. Dan zal de Action ook wel volgen binnenkort.
Jij denkt dat het een goed idee is om bijvoorbeeld oververmoeide mensen aan levensonderhoudende apparatuur te laten werken?quote:Op woensdag 16 december 2020 01:15 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
oh? Waarom zou dat niet kunnen dan?
Goede post.quote:Op woensdag 16 december 2020 01:05 schreef Vallon het volgende:
Ihkv van hoe de Kabinetsactie te zien is ..... ik ben benieuwd naar inhoudelijke reacties anders dan #TeamKabinet weet in te brengen met de feiten die van Haga uiterst overzichtelijk inbrengt in dit Tweede-Kamer verhaal van gisteren.
Je hoeft het niet eens te zijn met de persoon die bralt maar luister eens wat hij zegt en vraag je de waarde af van disproportionele maatregelen.
//--//
En nee ik zit niet in zijn team noch is dit bedoeld als schoppen tegen de regering maar wat hopen dat er een besef ontstaat dat Covid19 uiterst gevaarlijk is... .... .... voor mensen met één of sws met twee of meer onderliggende aandoeningen.
Helaas treft dit idd ca 2% van onze bevolking waarvan een deel dan na besmetting, serieuze gevolgen ondervindt.
Kwetsbare mensen die overlijden vanwege de Covid19 infectie omdat hun overwerkt immuunsysteem in de overreactie gaat. De mensen, feitelijk patiënten, waren al ziek te noemen. Het jammerlijke is dat ze o.a. vanwege bezuinigingen niet eerder behandeld werden/worden voor hun kwetsuren.
De vraag is dan gerechtvaardigd of hiervoor 98% hun vrijheid moeten inleveren, in de schulden komen en waarbij men veel beter een programma/plan/aanpak kan maken die daadwerkelijk kwetsbaren kan behandelen, maatschappelijk te beschermen en wie weet met vaccins, preventief weerbaarder te maken.
Heel realistisch, wel even wachten tot april 2021.quote:Op woensdag 16 december 2020 07:07 schreef HPoi het volgende:
Rutte zegt dat pas als de IC opname onder de 10 per dag ligt er kan worden gekeken naar versoepeling.
Ik neem aan dat hij dan bedoeld 10 IC opnames per dag van coronapatienten.
Iemand enig idee hoe realistisch dat is?
Voorlopig niet. In ieder geval de eerste 2 weken.quote:Op woensdag 16 december 2020 07:07 schreef HPoi het volgende:
Rutte zegt dat pas als de IC opname onder de 10 per dag ligt er kan worden gekeken naar versoepeling.
Prima, als het dan alleen voor essentiële zaken is zoals levensmiddelen etc.quote:Op woensdag 16 december 2020 01:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een poppenkast. Dan zal de Action ook wel volgen binnenkort.
Dus dit is waar de samenleving en alle sectoren naar moet kijken?quote:Op woensdag 16 december 2020 07:07 schreef HPoi het volgende:
Geniaal dit. Iedereen die nu klaagt hoorde je toen niet, toen dit in gang werd gezet. Lekker makkelijk zo achteraf hè?quote:Op woensdag 16 december 2020 01:06 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
ja en dat is dankzij rutte die het nodig vond hierop te bezuinigen. Resultaat: aantal IC-bedden is gehalveerd. Dat schijnt beleid of visie te zijn of zo.
Bron dat dit kon?quote:Op woensdag 16 december 2020 01:11 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
met pragmatische aanpak. rutte had in maart vooruit moeten kijken, hij wist toen al dat dit lang ging duren en had toen al meteen die bezuinigingen in de zorg terug kunnen draaien. Dan hadden we nu 2x zoveel IC-bedden gehad. Nog niet het pesoneel, maar daar kun je creatief mee omgaan. tijdelijk vliegende keep tussen 2 bedden of zo, er is wel een mouw aan te passen.
Maar het echte probleem is rutte zelf. Door zijn bezuinigingen in de zorg zitten we nu met tekorten. En dat WEET hij.
Er wordt echt al langer geklaagd over versoberde zorg, niet specifiek IC bedden, maar het is niks nieuws.quote:Op woensdag 16 december 2020 07:23 schreef wpor het volgende:
[..]
Geniaal dit. Iedereen die nu klaagt hoorde je toen niet, toen dit in gang werd gezet. Lekker makkelijk zo achteraf hè?
Als die boetiek weer opgengaat dan ga ik ook weer open.quote:Op woensdag 16 december 2020 07:15 schreef quirina het volgende:
Als de wibra open mag dan mag mijn vriendin ook haar boetiek weer open doen. Belachelijk!
Gelukkig hebben we nu bijna alles qua gereguleerde activiteiten afgeschaft, zodat afspraken lekker binnenshuis gebeuren waar minder ruimte is en geen regels geldenquote:Op woensdag 16 december 2020 08:05 schreef kol7680 het volgende:
Meeste mensen lopen bij visite thuis besmettingen op.
Bron: https://www.nu.nl/uitleg-(...)elangrijke-bron.html
Van de 50% die bekend is ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:05 schreef kol7680 het volgende:
Meeste mensen lopen bij visite thuis besmettingen op.
Bron: https://www.nu.nl/uitleg-(...)elangrijke-bron.html
Alsof mensen altijd met dezelfde familie en vrienden afspreken. Het virus kan zich prima verspreiden via afspraken thuis.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Van de 50% die bekend is ja.
Maar aangezien virussen niet op magische wijze via de brievenbus een huis/gezin binnenkomen, komt dat virus het huis binnen via een bron buitenshuis: werk, school of winkels.
In positieve of negatieve zin?quote:Op woensdag 16 december 2020 08:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bij de positieve testuitslagen valt het me op dat de leeftijdsverdeling de afgelopen weken echt totaal is veranderd.
Grote groei in 10-19 en 40-49. Grote afname bij 50+.
Ik kijk overigens regionaal, maar kans is groot dat dat ook landelijk is. Kan ik wel eens een keer bekijken.
Dit heeft een behoorlijke impact op de te verwachten ziekenhuisopnames.
Positief. Mensen onder de 50 hebben een veel kleinere kans om in het ziekenhuis te belanden. Dus als die groep stijgt tov 50+ dan is dat positief.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In positieve of negatieve zin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |