Ja met die SBI codes ging het ook zo lekker in het begin van het jaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Nee, Zeeman verkoopt ook snoep en speelgoed en schoonmaak middelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeeman is toch 100% kleding? Wibra geen idee wat voor % die aan andere producten verkoopt.
Ik erger me echt enorm, ja. Kneusjes die nu maar gaan "shoppen" in de kruidvat of wat dan ook.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:20 schreef D_A het volgende:
Word je toch hemeltergend moe van dit volkje. [ afbeelding ]
Je gaat er vanuit dat de overheid dit niet wil, en dat is een grote aanname....quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Coronabestijding is nu eenmaal niet een van de doelstellingen van de groothandelsbedrijven en schijnbaar is het in overleg met het ministerie, dus met die mazen valt het ook wel mee.
Ik vind het zorgelijker dat je een lock down die maanden boven de markt hangt niet gewoon beter voorbereid, waardoor dit niet mogelijk is als je het niet wil.
Ik hoor de stem van mijn moeder er gewoon bij in mijn achterhoofd: "Jullie konden er niet mee omgaan. Nu is het helemaal afgelopen!"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Nederlanders die lekker koppig blijven doen![]()
Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Mensen gaan dood omdat mensen verse noten moeten eten? Dat is best wel een valse vergelijking.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.
Hoe egoistisch kan men zijn zeg.
Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
Ja die verkopen ook drop en thee enzo.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
Weet niet of het al gemeld is maar Holland & Barrett zijn ook open.
Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.
Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
Ik had serieus nog wel meer begrip gehad voor het open houden van dit soort contactberoepen (want vaak 1 op 1 op afspraak) dan dat nu de Hema, Action etc er een loopje mee nemen...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
gelukkig gister niet naar de kruidvat geweest maar naar de etosquote:Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik erger me echt enorm, ja. Kneusjes die nu maar gaan "shoppen" in de kruidvat of wat dan ook.
Kijk, ik kan me ergens wel voorstellen dat je als ondernemer alle mazen opzoekt en uitbuit, maar tegelijkertijd ben je dan ook een egoïstische koppige lul. Het echte falen zit in dit kabinet, maar vlak de egocentrische domme nederlander niet uit.
Goed hè? In mijn gedachten zijn de meeste volwassenen net als kinderen als 't gaat om regels opvolgen, dus volgens mij klopt ie wel aardig. Sterker nog, de tactieken die Rutte gebruikt (positieve benoemen, benoemen dat ze het echt goed doen, maar dat er een paar zijn die het niet goed doen) kunnen zo uit een opvoedingsboek voor peuters komen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit zegt al genoeg over onze bevolking.....als je je dochter vergelijkt met volwassen mensen ..
Maar echt harde maatregelen gaan ze niet nemen, want de verkiezingen zijn te dichtbij. Tot een full lockdown zullen ze nooit overgaan en toegeven aan de sterke lobby's blijft ook te verleidelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
HEt kabinet heeft gewoon voor zijn beurt gesproken en de stekker er keihard uit getrokken, en komt er nu achter dat ze dat helemaal niet hadden kunnen doen zonder een veel grotere impact te veroorzaken.
Wel een zonnig eiland, met festivals aub.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Ben hier echt over de zeik van. Al die winkels kunnen de tering krijgen. Wie van Fok gaat er met me mee, we kopen met z'n alleen een eiland en gaan daar lekker wonen met onze eigen staat en regels.
Wil met een groot deel van Nederland ff niks meer te maken hebben.
Eens.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had serieus nog wel meer begrip gehad voor het open houden van dit soort contactberoepen (want vaak 1 op 1 op afspraak) dan dat nu de Hema, Action etc er een loopje mee nemen...
wat een onzinquote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is heel simpel echter dan worden de wat grotere bedrijven boos en het blijft de vvd....
het is eigenlijk zo triest dat je erom moet lachenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb in tijden niet zo hard gelachen als gisteren en vandaag.
En dat om een bloedserieus onderwerp.
Je valt straks uit de toom als je tijdens deze harde lockdown niet open bentquote:Op woensdag 16 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
Weet niet of het al gemeld is maar Holland & Barrett zijn ook open.
Rutte op maandag: SHUT IT DOWN!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
dat is precies wat ik ga doen nadat we de prikken hebben gehad.....naar een eiland met 8000 bewonersquote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Ben hier echt over de zeik van. Al die winkels kunnen de tering krijgen. Wie van Fok gaat er met me mee, we kopen met z'n alleen een eiland en gaan daar lekker wonen met onze eigen staat en regels.
Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
Hier in de kleine winkelcentrum was ook alles gewoon open gisteren. Was even pakje afleveren bij PostNL punt voor kerstpakketenactie van FOK!
Albert Heijn, Etos, Trekpleister, dierenwinkel, bloemist, Primera, pizzaria, cafetaria, apotheek, fietsenwinkel, bakkerij, bistro ... Alleen de kapper was gesloten, alle andere winkels waren gewoon open.
Poe poe, wat een harde lockdown.
Het is ook niet eerlijk, het is een pandemie. Daarin probeert men zoveel mogelijk bewegingen buitenshuis te beperken die niet noodzakelijk zijn. Gourmetnoten zijn niet noodzakelijk, het is namelijk een niche zoals je zelf zegt en het gaat om de algemene voedselvoorziening.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.
Het is eigenlijk janken en lachen tegelijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef StateOfMind het volgende:
Precies. Het blijft bij mooie woorden en grote praat vanuit het kabinet. Als winkels echt zo onveilig zijn sluit je alle winkels, inclusief supermarkten en ga je vol over op bezorging. Dan bezorg je een noodpakket aan iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Maar echt harde maatregelen gaan ze niet nemen, want de verkiezingen zijn te dichtbij. Tot een full lockdown zullen ze nooit overgaan en toegeven aan de sterke lobby's blijft ook te verleidelijk.
Of even niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je een notenwinkel hebt dan is het natuurlijk niet eerlijk als AH wel noten mag verkopen en jij niet, dus of je verbiedt de notenverkoop of je laat die nichewinkels gewoon open.
Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te reddenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusementquote:Op woensdag 16 december 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is eigenlijk zo triest dat je erom moet lachen
Verhuis naar Friesland en dan roepen de onafhankelijkheid uitquote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Dat gevoel had ik al jaren, elke keer als ik terugkwam van een reis. De hele Corona periode heeft dat alleen maar versterkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef aartstyle het volgende:
Dit kan nog wel eens leuk worden binnen het kabinet.quote:
En dan gecombineerd met toegestaan aanbod of gewoon geen lock down. Ja, wij zijn Kruidvat wij zijn een drogisterij, maar verkopen ook een berg andere meuk, kijk maar naar onze SBI code. Oké, dan mogen jullie open.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Vandaar "als"quote:Op woensdag 16 december 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat de overheid dit niet wil, en dat is een grote aanname....
Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig gister niet naar de kruidvat geweest maar naar de etos
had pijnstillers nodig, maagtabletten en maandverband voor de vrouw.......![]()
Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Jazeg het volgende:
Inmiddels liggen er in 5 dagen netto 350 patiënten bij op de verpleegafdelingen. Zorgpersoneel mag lekker de feestdagen door op het tandvlees. En waar gaat het over in de media? Of de Action en de Wibra wel 30% essentiële producten verkopen.
Wat een mensen.
Nee, dat soort figuren kunnen prima Nederland een dictatuur vinden omdat alle winkels dicht moeten en tegelijkertijd als daad van verzet naar de toch nog steeds geopende winkels gaan en zichzelf dan heel stoer vinden.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef Momo het volgende:
Tot zo ver ook het argument NEDERLAND DICTATORLAND argument van die trommelende sjappiesals die al lang niet ontkracht was...
Maar dat hele funshoppen is er wel af dus, want blijkbaar zijn het alleen de 'essentiële' dingen die verkocht worden. Wie komt er dan uberhaupt nog bij de action?quote:
Lijkt me stug, wat heeft ze (en in het verlengde haar partij) te winnen met het ondermijnen van het coronabeleid van het kabinet? De wappies die dat fantastisch vinden stemmen sowieso wel op FvD/PVV.quote:
We bouwen Sealand uitquote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Verhuis naar Friesland en dan roepen de onafhankelijkheid uit
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jongequote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Momo het volgende:
Heeft iemand dat RTLnieuws artikel nog over spanningen in het kabinet van een paar werken terug? Ik kan hem niet zo vinden..
Dankjewelquote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elers-rutte-de-jonge
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.
Ik vind het een moeilijke discussie. Ik heb het idee dat de kruidvatten en AH's hier gewoon aan bijgedragen hebben door in het begin te zeggen dat ze nog steeds [niet-essentieel-product x] zullen blijven verkopen. Dit is gewoonweg oneerlijke concurrentie voor de winkels die ook dat product verkopen, maar wel dicht moeten. De supermarkt zal je hier niet over horen, die zijn gewoon blij met extra klanten die nu speciaal daar dat ene product gaan kopen. Het geld vloeit dus weer gewoon naar de grote ketens. De supermarkten e.d. hadden gewoon solidair moeten zijn en niet-essentiële dingen niet meer moeten verkopen. Ik ben het verder niet mee eens dat de Action nu open gaat, maar ik snap het wel.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen
Is dat een optie?
Die hadden in maart juist zelf besloten een maand dicht te gaan ivm het risico en hadden een enorm streng deurbeleid afgelopen tijd.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Ronald het volgende:
Is de Ikea eigenlijk al weer open, die hebben toch een aardig assortiment levensmiddelen
Nee, incontinentie-luiers misschien.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
Maar in principe zijn nu dus eigenlijk alleen de kledingwinkels en kappers dicht want voor alle andere winkels weten ze wel uitzonderingen te verzinnen![]()
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?
Hoe is dat qua virusrisico dan anders?
Verder wat @:chatnox zegt
yup, wij blijven ook nog wel een paar maanden extra binnen.......altijd leukquote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef aartstyle het volgende:
Wat een klap in het gezicht van het zorgpersoneel. Mijn vrouw kan straks de vrije kerstdagen wel weer vergeten door dit soort ontzettende randdebielen. Zowel de tokkies die toch gaan funshoppen als die ondernemers.
En dan is mijn vrouw nog niet het belangrijkste maar wel alle mensen die straks aan deze ziekte overlijden omdat er geen plek meer is in het zkhs.
Tranen in mijn ogen, echt waar.
Ja van die kraamlappen en maandverband met DDR kenmerkenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Ja, maar nu mag de notenwinkel dus open.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of even niet.
Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Jamin is natuurlijk ook dikke onzin, maar ligt erg lastig want het zijn 'levenmiddelen' die ze verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
Winkels die open zijn op de koopgoot:
[ afbeelding ]
Ff mijn superessentiele car hifi kopen, brb.
Geen pakketpunt?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Je vergeet de mok en pittenzak van Holland & Barrett.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusement![]()
Nootjes erbij. Van de notenhandel. Lekker drankje uit de slijterij.
Feestelijk wegwerpservies. Van de Action
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Het was niet serieusquote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.
Tuig in de zorg?? sorry??quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met dat tuig in de zorg ben ik ook wel een beetje klaar. Volgens Rutte de grootste crisis sinds WOII en wij zitten met een deeltijdleger dat zich druk maakt over de kerst.
Maar dat is toch ook logisch? Als jij 120 mag op de snelweg ga je 120 rijden. Gegarandeerd dat je je stoort aan iemand die 90 rijdt. Je pakt de vrijheid die je hebt, dat doet iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.
Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.
Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Het gaat om het aantal bewegingen die men maakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te redden![]()
![]()
Normaal wel ja, maar nu wordt het dus funshoppen naar andere meuk ben ik bangquote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen.
Sinds ze in het voorjaar beveiliging hebben moeten inschakelen op het terrein waar mijn zoon woont -heel groot landgoed voor mensen met een zware beperking en dus vaak een kwetsbare gezondheid- omdat mensen uit de regio er kwamen recreëren omdat verder alles dicht was, ondanks de borden her en der met uitleg waarom dit niet te doen, verbaas ik mij nergens meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.
Op dit moment lees ik de kop van een bericht op Nu, NOS of waar dan ook en kan ik alleen maar hoofdschuddend kijken. Het meest verrassende vind ik nog wel we ons daadwerkelijk verbazen erover. De inconsistentie in de regels was er ook in maart en ook in september/oktober.
Eerlijk, ik stond ook op het punt te happen. En ik ben zelf al een paar keer op mijn bek gegaan met sarcastisch proberen te doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Het was niet serieus![]()
Dat mensen dit serieus al als optie zien is wel... Verdrietig![]()
Die verkopen dat wel. Maar groot gelijk dat je naar de Etos gaat, zo bedoelde ik het. De onduidelijkheid, wel open, niet open. Gooi gewoon alle winkels los, dit gaat nergens meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Klopt, en is ook geen verwijt naar jou toequote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.
Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.
Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Mag je dan ook maar tot een bepaald budget kopen en krijg je dan bonnen die je kunt besteden?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen
Is dat een optie?
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:41 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De omzet van attractieparken bestaat uit meer dan de helft aan essentiële zaken zoals drank- en voedselverkoop. Mogen die dan ook weer open?
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
En de Taartenwinkels? Zijn die ook open?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
en de
Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Streekprodukten bij de VVV
Welkoop
Dan?
Met aardbeiencondooms mag je wel open, dunkt me!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
De Action alweer open
''Ja, wij verkopen essentiële producten zoals schoonmaakmiddelen''![]()
Die kun je ook in een supermarkt halen, want wel een essentiële winkel is.
Wat is het volgende. Kareltje's Sekshop opent ook weer de deuren: ''ik verkoop etenswaren, snoeplingerie en piemellolly's''
En het kabinet schijnt dit dus goed gekeurd te hebben
Ik begrijp het wel maar heb ook begrip voor die notenwinkel die niet dicht gaat zolang het niet hoeft.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of even niet.
Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Ben bang dat je je daar over zult verbazen ...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.
Rijen voor de action om tandpasta te halen?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:
[..]
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
Ik ben het respect voor veel van die krokodillentranen wel verloren ondertussen. Ik heb te doen met de horeca en de zorg, die door dit soort kutterij nog langer hinder ondervinden. Wmb gaat de hele handel op slot, had je maar niet zo'n egoïstische pislul moeten zijn. Niet jammeren als je kopje onder gaat.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:
[..]
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
Misschien zodra de scholen weer open gaan. ik denk dat dat toch veel gaat schelen op de besmettingsaantallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.quote:
WTFquote:Op woensdag 16 december 2020 10:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.
Medische noodzaak. Je zou er maar ontstekingen van krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
Als ze zich beperken tot dierenproducten wel fijn hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Xqtress het volgende:
Tuincentrum verkoopt dierenvoeding, kan dus ook weer open.
Ben bang dat het begrip 'essentieel' nogal zal worden opgerekt. Want zijn bijvoorbeeld vuilniszakken of keukendoekjes essentieel?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Rijen voor de action om tandpasta te halen?![]()
Alle niet essentiele dingen zijn afgeschermd en kunnen ook niet verkocht worden.
Wat je vooral nodig hebt is een overheid die zich niet de les laat lezen door corporate winkelbazen. Of daar zelfs gezellig mee gaat koffie drinken.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |