Sinds ze in het voorjaar beveiliging hebben moeten inschakelen op het terrein waar mijn zoon woont -heel groot landgoed voor mensen met een zware beperking en dus vaak een kwetsbare gezondheid- omdat mensen uit de regio er kwamen recreëren omdat verder alles dicht was, ondanks de borden her en der met uitleg waarom dit niet te doen, verbaas ik mij nergens meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me er ondertussen eerlijk gezegd niet eens meer over verbazen. Mn broertje werkt in een verzorgingstehuis en mag kerst ook op komen draven.
Op dit moment lees ik de kop van een bericht op Nu, NOS of waar dan ook en kan ik alleen maar hoofdschuddend kijken. Het meest verrassende vind ik nog wel we ons daadwerkelijk verbazen erover. De inconsistentie in de regels was er ook in maart en ook in september/oktober.
Eerlijk, ik stond ook op het punt te happen. En ik ben zelf al een paar keer op mijn bek gegaan met sarcastisch proberen te doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Het was niet serieus![]()
Dat mensen dit serieus al als optie zien is wel... Verdrietig![]()
Die verkopen dat wel. Maar groot gelijk dat je naar de Etos gaat, zo bedoelde ik het. De onduidelijkheid, wel open, niet open. Gooi gewoon alle winkels los, dit gaat nergens meer over.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Klopt, en is ook geen verwijt naar jou toequote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.
Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.
Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Mag je dan ook maar tot een bepaald budget kopen en krijg je dan bonnen die je kunt besteden?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen
Is dat een optie?
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:41 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De omzet van attractieparken bestaat uit meer dan de helft aan essentiële zaken zoals drank- en voedselverkoop. Mogen die dan ook weer open?
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
En de Taartenwinkels? Zijn die ook open?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
en de
Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Streekprodukten bij de VVV
Welkoop
Dan?
Met aardbeiencondooms mag je wel open, dunkt me!quote:Op woensdag 16 december 2020 10:15 schreef Oliver23 het volgende:
De Action alweer open
''Ja, wij verkopen essentiële producten zoals schoonmaakmiddelen''![]()
Die kun je ook in een supermarkt halen, want wel een essentiële winkel is.
Wat is het volgende. Kareltje's Sekshop opent ook weer de deuren: ''ik verkoop etenswaren, snoeplingerie en piemellolly's''
En het kabinet schijnt dit dus goed gekeurd te hebben
Ik begrijp het wel maar heb ook begrip voor die notenwinkel die niet dicht gaat zolang het niet hoeft.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of even niet.
Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Ben bang dat je je daar over zult verbazen ...quote:Op woensdag 16 december 2020 10:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als ze hun attracties uit laten staan wel. Kan me alleen niet voorstellen dat mensen naar een attractiepark rijden om alleen wat veel te dure snacks te kopen.
Rijen voor de action om tandpasta te halen?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:
[..]
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
Ik ben het respect voor veel van die krokodillentranen wel verloren ondertussen. Ik heb te doen met de horeca en de zorg, die door dit soort kutterij nog langer hinder ondervinden. Wmb gaat de hele handel op slot, had je maar niet zo'n egoïstische pislul moeten zijn. Niet jammeren als je kopje onder gaat.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:44 schreef D_A het volgende:
[..]
Als er straks weer rijen voor de action staan wel lijkt mij.
Misschien zodra de scholen weer open gaan. ik denk dat dat toch veel gaat schelen op de besmettingsaantallen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dit gaat toch doodleuk betekenen dat er wel een lockdown des doods gaat komen?
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.quote:
WTFquote:Op woensdag 16 december 2020 10:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Yep, geen woord Spaans bij. Zwelgen in zelfmedelijden. Alles moet dicht, want zij werken 20 uur per week en willen kerst vieren en nog boos ook als je niet applaudisseert. Walgelijk leger van partimers. Het is crisis, neem een voorbeeld aan de Action, schouders eronder en door.
Medische noodzaak. Je zou er maar ontstekingen van krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kapper kan ook wel weer open dan, essentieel om ervoor te zorgen dat je geen ingegroeide haartjes krijgt.
Als ze zich beperken tot dierenproducten wel fijn hoor.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Xqtress het volgende:
Tuincentrum verkoopt dierenvoeding, kan dus ook weer open.
Ben bang dat het begrip 'essentieel' nogal zal worden opgerekt. Want zijn bijvoorbeeld vuilniszakken of keukendoekjes essentieel?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Rijen voor de action om tandpasta te halen?![]()
Alle niet essentiele dingen zijn afgeschermd en kunnen ook niet verkocht worden.
Wat je vooral nodig hebt is een overheid die zich niet de les laat lezen door corporate winkelbazen. Of daar zelfs gezellig mee gaat koffie drinken.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:42 schreef Straatcommando. het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |