als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Voor al die dingen had je naar de apotheek gekund. Hoeft de Etos niet voor open te blijven.
Ik vind het een moeilijke discussie. Ik heb het idee dat de kruidvatten en AH's hier gewoon aan bijgedragen hebben door in het begin te zeggen dat ze nog steeds [niet-essentieel-product x] zullen blijven verkopen. Dit is gewoonweg oneerlijke concurrentie voor de winkels die ook dat product verkopen, maar wel dicht moeten. De supermarkt zal je hier niet over horen, die zijn gewoon blij met extra klanten die nu speciaal daar dat ene product gaan kopen. Het geld vloeit dus weer gewoon naar de grote ketens. De supermarkten e.d. hadden gewoon solidair moeten zijn en niet-essentiële dingen niet meer moeten verkopen. Ik ben het verder niet mee eens dat de Action nu open gaat, maar ik snap het wel.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ja. Men moet het er maar even mee doen. Er gaan straks mensen dood, omdat ze geen reguliere zorg kunnen krijgen, omdat men zo nodig verse noten moet eten. Alsof de spullen in de supermarkten allemaal zo slecht zijn tegenwoordig. Prima spul, wat een aanstellerij om het als "troep" weg te zetten.
Hoe egoistisch kan men zijn zeg.
Bedoel dit echt niet direct richting jou, maar ik kan mij hier echt boos over maken.
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
Iedereen krijgt op vertoon en check van zijn BSN een tijdslot voor de supermarkt en andere winkels dicht bij huis. Alleen in die tijd mag je door de overheid aangewezen producten kopen
Is dat een optie?
Die hadden in maart juist zelf besloten een maand dicht te gaan ivm het risico en hadden een enorm streng deurbeleid afgelopen tijd.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:26 schreef Ronald het volgende:
Is de Ikea eigenlijk al weer open, die hebben toch een aardig assortiment levensmiddelen
Nee, incontinentie-luiers misschien.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef LTVDK het volgende:
Maar in principe zijn nu dus eigenlijk alleen de kledingwinkels en kappers dicht want voor alle andere winkels weten ze wel uitzonderingen te verzinnen![]()
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel hoor. Maar jij bent daar toch ook, jij gaat toch ook naar een pakketpunt?
Hoe is dat qua virusrisico dan anders?
Verder wat @:chatnox zegt
yup, wij blijven ook nog wel een paar maanden extra binnen.......altijd leukquote:Op woensdag 16 december 2020 10:35 schreef aartstyle het volgende:
Wat een klap in het gezicht van het zorgpersoneel. Mijn vrouw kan straks de vrije kerstdagen wel weer vergeten door dit soort ontzettende randdebielen. Zowel de tokkies die toch gaan funshoppen als die ondernemers.
En dan is mijn vrouw nog niet het belangrijkste maar wel alle mensen die straks aan deze ziekte overlijden omdat er geen plek meer is in het zkhs.
Tranen in mijn ogen, echt waar.
Ja van die kraamlappen en maandverband met DDR kenmerkenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de etos dicht was geweest dan was ik naar de apotheek gegaan ( verkopen ze daar maandverband ?!?!?! ) bij de onze niet volgens mij.
Ja, maar nu mag de notenwinkel dus open.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of even niet.
Het verschil is dan dat mensen naar de supermarkt gaan om te halen wat ze nodig hebben en weer naar huis gaan. Als je al die nichewinkels open houdt, gaan mensen dus naar de notenwinkel, de bakker, de slager, de groentenman en toppen het even af bij de supermarkt. Dat heb je dus serieus veel meer bewegingen en (korte) contacten.
Jamin is natuurlijk ook dikke onzin, maar ligt erg lastig want het zijn 'levenmiddelen' die ze verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
Winkels die open zijn op de koopgoot:
[ afbeelding ]
Ff mijn superessentiele car hifi kopen, brb.
Geen pakketpunt?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Je vergeet de mok en pittenzak van Holland & Barrett.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laat Mark, Hugo en Wiebes maar de Oudjaarsconference verzorgen. Topamusement![]()
Nootjes erbij. Van de notenhandel. Lekker drankje uit de slijterij.
Feestelijk wegwerpservies. Van de Action
quote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Het was niet serieusquote:Op woensdag 16 december 2020 10:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we zoiets als de AVG en kan je dat vergeten.
Tuig in de zorg?? sorry??quote:Op woensdag 16 december 2020 10:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met dat tuig in de zorg ben ik ook wel een beetje klaar. Volgens Rutte de grootste crisis sinds WOII en wij zitten met een deeltijdleger dat zich druk maakt over de kerst.
Maar dat is toch ook logisch? Als jij 120 mag op de snelweg ga je 120 rijden. Gegarandeerd dat je je stoort aan iemand die 90 rijdt. Je pakt de vrijheid die je hebt, dat doet iedereen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, ben er ook en dat laat juist zien dat men de vrijheid die dan alsnog gegeven wordt gewoon pakt. Wat ik bedoel te zeggen is dat er helemaal geen harde lockdown is, Nederland is niet op slot, echt totale onzin. Als je op slot bent kan het niet zo zijn dat 90% van een winkelcentrum nog steeds open is.
Ik vind langs een PostNL punt gaan om een pakket af te leveren wel wat anders dan tijdens een lockdown gaan shoppen in de Action of een Wibra trouwens, maar daar zal iedereen anders in staan en daar heb ik alle begrip voor.
Ja, mensen gaan dood doordat ze ziek worden, maar ze worden ziek omdat ze besmet raken en ze raken besmet omdat wij met z'n allen nog steeds teveel vrijheden nemen.
Het gaat om het aantal bewegingen die men maakt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof je meteen corona krijgt als je nootjes gaat halen. Wij gaan al maanden juist naar de kleinere zaakjes omdat daar geen uitschot komt en ze de zaakjes veel beter op orde hebben dan iedere supermarkt. Dit is boos doen om het boos doen zonder enige realiteitszin. Ga jij maar lekker in de drukke super staan om ons land te redden![]()
![]()
Normaal wel ja, maar nu wordt het dus funshoppen naar andere meuk ben ik bangquote:Op woensdag 16 december 2020 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Veel funshoppers gaan natuurlijk wel voor de kleding en schoenen, maar dit is alsnog om te huilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |