Dat doen ze niet. Ik ben gisteren naar de Trekpleister geweest hier in de buurt vanwege een allergische reactie waar ik antihistaminica voor nodig had. Ik kon er ook gewoon terecht voor kinderspeelgoed, boeken, cadeausets en heb zelfs badschuim gekocht (omdat ik er toch was).quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is van de zotte ja.
Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?
Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan..
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Ongelofelijk. Geen goed woord voor over.quote:
Maar is het essentieel, dat verschil?quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Eten is eten.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
[..]
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo danquote:Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.
zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
Kaas is lekkerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
100%, van de spullen die we daar met 2 vrienden kochten om snel onze keuken te vullen was 1/3e kapot binnen 2 maanden. Lekker duurzaamquote:Op woensdag 16 december 2020 09:41 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.
Action spul is vaak gewoon troep.
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef Benny het volgende:
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
Ongeveer de bakermat van het mondkapjes beleid.quote:
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...quote:
Ik ben vooral verbaasd dat men in Den Haag wat invoert en dan verbaasd is over de uitwerking en wie zich er tegen aan bemoeit. Het is niet zo dat 25 maart iets uitbreekt en wij 27 maart in aller ijl een lock down moeten invoeren en zij hebben het ook al bij veel landen kunnen afkijken. Hier had gewoon een gedegen plan moeten liggen en waterdichte regels, 10 maanden na de uitbraak.quote:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
Denk om je hart.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...quote:Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Ditquote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is het essentieel, dat verschil?
Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.
Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is het essentieel, dat verschil?
Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.
Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Dat is niet zo overigensquote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
Maar onbehoorlijk bestuur heeft daar weinig mee te maken, dit zijn gewoon commerciële overwegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef maan_man het volgende:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uitquote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Maar die zijn er nauwelijks.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Niet kunnen is natuurlijk onzin. Veel landen die gewoon zegen die winkel mogen openblijven en mogen enkel x, y en z verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Achja, en anders sloft ze een half uur door de supermarkt met alle andere Ria’s, blijkbaar hebben ze niet veel anders te doen dan rondsloffen tussen de allesreinigerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Het gaat om virusbestrijding, niet om solidair met zijn allen kapot te gaan omdat dat het juiste isquote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Mwa, het is meer damage control.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Het grootste probleem is de regering dat ook heeft. Ook niet in de afgelopen jaren. Dan daalt het draagvlak behoorlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
"Jouw eigen zaak"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
En die PCR test, test ook positief op cola!quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar, het is maar een griepje he
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |