Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Het gaat om het grote plaatje. Als je enkel naar de supermarkt kunt blijf het daarbij. Nu denken mensen: och, ik schiet nog even de bakker binnen én de slijter én de bloemist. Allemaal extra contactmomenten.
Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:05 schreef Dven het volgende:
[..]
"Normaal haal ik m'n wasmiddel bij de supermarkt maar laat ik het nu voor de verandering eens bij de action gaan halen want ik heb voor de rest toch geen flikker te doen en zo zie ik nog iets of iemand"
Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Dat heeft wel degelijk een functie.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar dat laat onverlet dat 'meer besmettingen = sneller einde ellende' gewoon niet klopt als gevolgtrekking. Je smeert de poepvlek verder uit, meer niet. Dat heeft wel een functie trouwens, maar zeg dat dan.
Dit effect is echt verwaarloosbaar klein. En ik heb net al uitgelegd waarom.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Daar komt het wel op neer ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:09 schreef StateOfMind het volgende:
Dus, met een beetje pech is straks, tijdens een harde lockdown, bij wijze van spreken meer geopend dan tijdens de intelligente lockdown
Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.
Dan zijn we het inderdaad niet eensquote:Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.
Ik weet het. Dan moet je een gedegen registratie bij houden van de reden waarom iemand zich laat testen. Klachten, in contact geweest met besmet persoon,....quote:
Zeker, er zullen zelfs mensen gaan redeneren dat het allemaal wel mee zal vallen als de plaatselijke HEMA of Action geopend is.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.
Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende: [..] Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein. Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.
Eiersnijders kun je ook online kopen.
Frederike van Urk legt het je uit:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.
Geeft geen ene tering om niets en niemand, doet alles wat de kas het meeste spekt, zoekt de randen van de wet op, maakt van het lagere personeel de zondebok als er problemen dreigen en gaat er dan gauw vandoor met de poen.
Mede mogelijk gemaakt door de VVD, onze corporate allies.
Zo rollen wij in Nederland.
Solidariteit en saamhorigheid is voor burgers en kleine ondernemertjes.
quote:“We verkopen ook veel verzorgingsproducten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.
Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.
Eiersnijders kun je ook online kopen.
Ad hominemquote:Op woensdag 16 december 2020 09:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.
Categorie: "als ik nou verkoop wat jij al verkoopt, dan kun jij de helft van je personeel ontslaan en verdien ik ook nog een leuk centje. Win-win."quote:
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
Hermanquote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit soort cynisme / humor krijg je dan:
[ twitter ]
Nogmaals, dit moet je niet willen in tijden van een lockdown.
Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.quote:
Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.
Een Ad Hominem is een onterechte verwijzing naar iemands eigenschappen die los staan van de discussie.
Iemand die iets doms zegt over corona erop wijzen dat hij geen viroloog is, is ook geen Ad Hominem.
Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan.
Dat is veelst te duur om dat te roepen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.
True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunktquote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....
Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.
Take your loss, vraag staatssteun aan en ga naar huis. Dit is echt bizar......
Dit vat het wel samen jaquote:
Dat lijkt me verstandig.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.
Ik bedoel, ik zou hetzelfde kunnen beweren over jou maar dat is weinig constructief
Dan kan je nog beter besluiten tot “agree to disagree”, als beiden hun argumenten hebben uitgeput.
Jij trapt er ook al in.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:
Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
En iedereen die bij de bakker komt?quote:Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
Dit verkleint ook gewoon het draagvlak voor deze nieuwe lockdown. Ik hou me wel weer aan de regels (sowieso bestel ik al maanden alles online (tot aan shampoo aan toe) en ben al tijden niet in de binnenstad geweest voor shoppen), maar ik ga bijna begrip opbrengen voor die paar types die nu toch zo nodig moeten shoppen: de winkels zijn open toch? het wordt je niet echt moeilijk gemaakt. Hulde hoor, grootgrutter lobby. Wederom krijgt de hardst schreeuwende weer zijn zin.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....
Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.
Take your loss, vraag staatssteun aan en ga naar huis. Dit is echt bizar......
Quincy Promes is weer beschikbaarquote:Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En iedereen die bij de bakker komt?
Ja maar, het is maar een griepje hequote:Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Nederlanders die lekker koppig blijven doen![]()
Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.quote:1. Elke bestuurder is tegenover de rechtspersoon gehouden tot een behoorlijke vervulling van zijn taak. Tot de taak van de bestuurder behoren alle bestuurstaken die niet bij of krachtens de wet of de statuten aan een of meer andere bestuurders zijn toebedeeld.
2. Elke bestuurder draagt verantwoordelijkheid voor de algemene gang van zaken. Hij is voor het geheel aansprakelijk terzake van onbehoorlijk bestuur, tenzij hem mede gelet op de aan anderen toebedeelde taken geen ernstig verwijt kan worden gemaakt en hij niet nalatig is geweest in het treffen van maatregelen om de gevolgen van onbehoorlijk bestuur af te wenden.
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
ik doe niet meer meequote:Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Scrummie het volgende:
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.
Tja. Ik geef het op.
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Dat doen ze niet. Ik ben gisteren naar de Trekpleister geweest hier in de buurt vanwege een allergische reactie waar ik antihistaminica voor nodig had. Ik kon er ook gewoon terecht voor kinderspeelgoed, boeken, cadeausets en heb zelfs badschuim gekocht (omdat ik er toch was).quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is van de zotte ja.
Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?
Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan..
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Ongelofelijk. Geen goed woord voor over.quote:
Maar is het essentieel, dat verschil?quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Eten is eten.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
[..]
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo danquote:Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.
zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
Kaas is lekkerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
100%, van de spullen die we daar met 2 vrienden kochten om snel onze keuken te vullen was 1/3e kapot binnen 2 maanden. Lekker duurzaamquote:Op woensdag 16 december 2020 09:41 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.
Action spul is vaak gewoon troep.
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef Benny het volgende:
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
Ongeveer de bakermat van het mondkapjes beleid.quote:
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...quote:
Ik ben vooral verbaasd dat men in Den Haag wat invoert en dan verbaasd is over de uitwerking en wie zich er tegen aan bemoeit. Het is niet zo dat 25 maart iets uitbreekt en wij 27 maart in aller ijl een lock down moeten invoeren en zij hebben het ook al bij veel landen kunnen afkijken. Hier had gewoon een gedegen plan moeten liggen en waterdichte regels, 10 maanden na de uitbraak.quote:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
Denk om je hart.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...quote:Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Ditquote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is het essentieel, dat verschil?
Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.
Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar is het essentieel, dat verschil?
Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.
Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Dat is niet zo overigensquote:Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
Maar onbehoorlijk bestuur heeft daar weinig mee te maken, dit zijn gewoon commerciële overwegingen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef maan_man het volgende:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uitquote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Maar die zijn er nauwelijks.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Niet kunnen is natuurlijk onzin. Veel landen die gewoon zegen die winkel mogen openblijven en mogen enkel x, y en z verkopen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Achja, en anders sloft ze een half uur door de supermarkt met alle andere Ria’s, blijkbaar hebben ze niet veel anders te doen dan rondsloffen tussen de allesreinigerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Het gaat om virusbestrijding, niet om solidair met zijn allen kapot te gaan omdat dat het juiste isquote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Mwa, het is meer damage control.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Het grootste probleem is de regering dat ook heeft. Ook niet in de afgelopen jaren. Dan daalt het draagvlak behoorlijk.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
"Jouw eigen zaak"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
En die PCR test, test ook positief op cola!quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar, het is maar een griepje he
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |