abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 december 2020 @ 09:06:17 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196758812
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196758824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Het gaat om het grote plaatje. Als je enkel naar de supermarkt kunt blijf het daarbij. Nu denken mensen: och, ik schiet nog even de bakker binnen én de slijter én de bloemist. Allemaal extra contactmomenten.
Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196758826
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:05 schreef Dven het volgende:

[..]

"Normaal haal ik m'n wasmiddel bij de supermarkt maar laat ik het nu voor de verandering eens bij de action gaan halen want ik heb voor de rest toch geen flikker te doen en zo zie ik nog iets of iemand"
Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196758832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je verspreid juist de mensen. Anders cluster je alles in de supermarkt. Dat leidt ook tot meer contactmomenten (iedereen loopt door elkaar) en daarnaast tot verlies van afstand. Alles verspreid over meerdere winkels is makkelijker regelen qua aantal bezoekers en afstand, zeker in kleinere winkels met bijvoorbeeld max 4 bezoekers.
Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:08:27 #5
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196758833
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.

Eiersnijders kun je ook online kopen.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:09:01 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196758836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien niet, maar dat laat onverlet dat 'meer besmettingen = sneller einde ellende' gewoon niet klopt als gevolgtrekking. Je smeert de poepvlek verder uit, meer niet. Dat heeft wel een functie trouwens, maar zeg dat dan.
Dat heeft wel degelijk een functie.
Hiermee kun je de massa corrigeren en rustig houden, velen denken dat er een causaal verband is tussen het groepsgedrag en de verspreiding en de mate waarin maatregelen nageleefd wordt, goed voorbeeld daarvan is dat mondkapje.

Na de pandemie zal iedereen weten dat we op dit moment in een soort van catch-22 zitten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 09:09:57 #7
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196758841
Dus, met een beetje pech is straks, tijdens een harde lockdown, bij wijze van spreken meer geopend dan tijdens de intelligente lockdown _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 december 2020 @ 09:11:36 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_196758853
Nederlanders :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 16 december 2020 @ 09:11:43 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196758855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit effect is echt verwaarloosbaar klein. En ik heb net al uitgelegd waarom.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196758856
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:09 schreef StateOfMind het volgende:
Dus, met een beetje pech is straks, tijdens een harde lockdown, bij wijze van spreken meer geopend dan tijdens de intelligente lockdown _O-
Daar komt het wel op neer ja.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:11:50 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196758858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel stom, maar dit is wel wat je hiermee uitlokt. Mensen gaan uit verveling maar 'snuffelen' bij winkels die wel geopend zijn. Dat moet je niet willen als je in een lockdown zit.
Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 december 2020 @ 09:12:48 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gewoon niet met je eens, niet iedereen doet tegelijk boodschappen en je krijgt slechts marginale verplaatsing van je vaste dingen elders halen.
Dan zijn we het inderdaad niet eens :).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196758869
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe zelf eens een gok.
Ik weet het. Dan moet je een gedegen registratie bij houden van de reden waarom iemand zich laat testen. Klachten, in contact geweest met besmet persoon,....

Dan kun je zeggen dit is daadwerkelijk een stijging van het aantal mensen met klachten, oude testbeleid. Dus effectief verslechtering en deze stijging wordt verklaard door een verruiming van het testbeleid. Misschien waren er altijd 0,3 besmetten per besmette persoon die in contact was geweest met deze persoon, maar geen klachten hadden ontwikkeld.

Maar een deugdelijk administratie van deze cijfers ontbreekt.
pi_196758876
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, je ondermijnt daarmee het effect dat je wil bereiken door ruim een maand in 'lockdown' te gaan. Zoveel is absoluut zeker.
Zeker, er zullen zelfs mensen gaan redeneren dat het allemaal wel mee zal vallen als de plaatselijke HEMA of Action geopend is.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:14:25 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende: [..] Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein. Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:16:04 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196758900
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:
Wat een verschrikkelijke egoïstische actie van de winkels die de grenzen opzoeken weer. Wordt tijd dat hier hard wordt ingegrepen.

Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.
Geeft geen ene tering om niets en niemand, doet alles wat de kas het meeste spekt, zoekt de randen van de wet op, maakt van het lagere personeel de zondebok als er problemen dreigen en gaat er dan gauw vandoor met de poen.

Mede mogelijk gemaakt door de VVD, onze corporate allies.

Zo rollen wij in Nederland.
Solidariteit en saamhorigheid is voor burgers en kleine ondernemers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:17:33 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196758908
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo kennen we het grootwinkelbedrijf weer.
Geeft geen ene tering om niets en niemand, doet alles wat de kas het meeste spekt, zoekt de randen van de wet op, maakt van het lagere personeel de zondebok als er problemen dreigen en gaat er dan gauw vandoor met de poen.

Mede mogelijk gemaakt door de VVD, onze corporate allies.

Zo rollen wij in Nederland.
Solidariteit en saamhorigheid is voor burgers en kleine ondernemertjes.
Frederike van Urk legt het je uit:

quote:
“We verkopen ook veel verzorgingsproducten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
  woensdag 16 december 2020 @ 09:17:36 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196758911
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan hoef je je niet druk te maken, want volgens die logica gaat niemand naar de Action omdat ze die essentiële producten al bij de supermarkt kunnen krijgen.
Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_196758916
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:08 schreef Unmountable het volgende:

Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:18:58 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758930
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat ik zeg, maar ik had niet anders verwacht.
Ad hominem :W
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:20:08 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196758941
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:17 schreef Dven het volgende:
Frederike van Urk legt het je uit:
[..]

Categorie: "als ik nou verkoop wat jij al verkoopt, dan kun jij de helft van je personeel ontslaan en verdien ik ook nog een leuk centje. Win-win."
  woensdag 16 december 2020 @ 09:20:18 #22
258756 Unmountable
pi_196758944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Denk dat het verkeert is om naar de winkeliers te wijzen. Die werken gewoon binnen de gestelde regels. Als dit niet is wat je wil en het gebeurd toch, dan gaat het in Den Haag fout.
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
pi_196758948
Dit soort cynisme / humor krijg je dan:

twitter

Nogmaals, dit moet je niet willen in tijden van een lockdown.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:21:28 #24
258756 Unmountable
pi_196758966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit soort cynisme / humor krijg je dan:

[ twitter ]

Nogmaals, dit moet je niet willen in tijden van een lockdown.
Herman _O-
  woensdag 16 december 2020 @ 09:21:43 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196758971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ad hominem :W
Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.

Een Ad Hominem is een onterechte verwijzing naar iemands eigenschappen die los staan van de discussie.

Iemand die iets doms zegt over corona erop wijzen dat hij geen viroloog is, is ook geen Ad Hominem.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:23:01 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196758989
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:21 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wijs gewoon op het feit de je niet begrijpt wat ik bedoel.

Een Ad Hominem is een onterechte verwijzing naar iemands eigenschappen die los staan van de discussie.

Iemand die iets doms zegt over corona erop wijzen dat hij geen viroloog is, is ook geen Ad Hominem.
Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:24:07 #27
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196759000
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....

Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.

Take your loss, vraag staatssteun aan en ga naar huis. Dit is echt bizar......
  woensdag 16 december 2020 @ 09:24:08 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196759001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik had het over het tweede deel van je zin. Je kan ook op een normale manier aangeven dat ik je verkeerd interpreteer, maar zoals wel vaker op dit forum moet er een sneer achter aan. :)
Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.
pi_196759023
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
Dat is veelst te duur om dat te roepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:26:41 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat je al meerdere keren op rij laat zien dat je het gewoon niet wilt begrijpen op een of andere manier.
We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.

Ik bedoel, ik zou hetzelfde kunnen beweren over jou maar dat is weinig constructief :D

Dan kan je nog beter besluiten tot “agree to disagree”, als beiden hun argumenten hebben uitgeput.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:27:57 #31
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759031
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt niet in woorden te bevatten hoe we met ons laten sollen door grote winkelketens.....

Dit het moment dat de overheid keihard moet laten weten dat alleen nog supermarkten, bakkers, slagers, kaasboeren, groenteboeren en pakket afhaalpunten open mogen blijven. Daarbuiten is het gewoon klaar.

True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196759035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:11 schreef D_A het volgende:
Nederlanders :')
Dit vat het wel samen ja :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:05 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_196759036
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We zijn het niet eens, dat is wat anders en vrij normaal op een forum.

Ik bedoel, ik zou hetzelfde kunnen beweren over jou maar dat is weinig constructief :D

Dan kan je nog beter besluiten tot “agree to disagree”, als beiden hun argumenten hebben uitgeput.
Dat lijkt me verstandig.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:27 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759040
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:18 schreef maan_man het volgende:

Jij trapt er ook al in.

Eén: het zijn niet "de winkeliers", het zijn een paar grote winkelketens met genoeg reserves om deze gok te wagen, de randen van de lockdown op te zoeken.

Twee: deze lockdown, eenmaal een feit, is een gedeelde verantwoordelijkheid van iedereen: burgers en zelfstandige ondernemers net zo goed als het grootwinkelbedrijf.

Drie: je kunt je afvragen onder invloed van welke lobby deze halfslachtige regels in "Den Haag" zijn gemaakt en wie nu leidend is in de interpretatie ervan.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:28:55 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759047
Het is nu wachten op de eerste restauranthouders die nou gaan zeggen flikker maar op met je regels, als er zoveel uitzonderingen gemaakt worden voor allerlei winkels dat een harde lockdown helemaal geen harde lockdown meer is, dan gooi ik mijn restaurant ook weer open.
Helemaal de restaurants die hun zaakjes heel goed op orde hadden.

Het is toch bijzonder dat het de overheid telkens weer lukt om zich in onmogelijke posities te manoeuvreren _O-

En ja, die winkels mogen geen andere producten verkopen, maar aangezien je niet bij elke winkel van opening tot sluit een agent neer kan zetten om te controleren of ze zich daaraan houden, wéét je dat veel winkels zich daar niet aan gaan houden.
Dat is gisteren al veelvuldig gebeurd.
A murky, forgotten land.
pi_196759051
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.

Tja. Ik geef het op.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:29:46 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

True, maar iedereen die vandaag bij de Action komt verdient ook een schop tegen de knieschijf, me dunkt
En iedereen die bij de bakker komt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:30:26 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759061
quote:
15s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:24 schreef NaturalScience het volgende:

Dit verkleint ook gewoon het draagvlak voor deze nieuwe lockdown. Ik hou me wel weer aan de regels (sowieso bestel ik al maanden alles online (tot aan shampoo aan toe) en ben al tijden niet in de binnenstad geweest voor shoppen), maar ik ga bijna begrip opbrengen voor die paar types die nu toch zo nodig moeten shoppen: de winkels zijn open toch? het wordt je niet echt moeilijk gemaakt. Hulde hoor, grootgrutter lobby. Wederom krijgt de hardst schreeuwende weer zijn zin.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 december 2020 @ 09:31:38 #39
258756 Unmountable
pi_196759074
Als de winkels zo doorgaan is het gevolg inderdaad dat de restaurants het zelfde gaan doen, met als gevolg dat geen enkele regel meer nageleefd gaat worden.

Super harde xxl turbo lockdown met avondklok, kom er maar in.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:31:42 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196759076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Quincy Promes is weer beschikbaar :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:32:15 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759084
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En iedereen die bij de bakker komt?
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_196759095
Het is van de zotte ja.

Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?

Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan.. :')
  woensdag 16 december 2020 @ 09:35:03 #43
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_196759110
Nederlanders die lekker koppig blijven doen _O_

Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_196759119
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Nederlanders die lekker koppig blijven doen _O_

Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Ja maar, het is maar een griepje he
pi_196759121
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
quote:
1. Elke bestuurder is tegenover de rechtspersoon gehouden tot een behoorlijke vervulling van zijn taak. Tot de taak van de bestuurder behoren alle bestuurstaken die niet bij of krachtens de wet of de statuten aan een of meer andere bestuurders zijn toebedeeld.

2. Elke bestuurder draagt verantwoordelijkheid voor de algemene gang van zaken. Hij is voor het geheel aansprakelijk terzake van onbehoorlijk bestuur, tenzij hem mede gelet op de aan anderen toebedeelde taken geen ernstig verwijt kan worden gemaakt en hij niet nalatig is geweest in het treffen van maatregelen om de gevolgen van onbehoorlijk bestuur af te wenden.
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:38:45 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759139
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:32 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196759143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Scrummie het volgende:
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.

Tja. Ik geef het op.
ik doe niet meer mee
  woensdag 16 december 2020 @ 09:39:49 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
pi_196759169
Je kunt als bevolking ook bewust niet naar die Action of Hema gaan natuurlijk, maar zo'n verantwoordelijkheid kunnen we niet aan. Henk en Ingrid hebben toch die eiersnijer nodig, maar vervolgens wel klagen dat het zo oneerlijk is dat de horeca dicht moet blijven. Dan heb je kilo's boter op je kop...
  woensdag 16 december 2020 @ 09:40:51 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759171
twitter
  woensdag 16 december 2020 @ 09:40:55 #51
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759172
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
  woensdag 16 december 2020 @ 09:41:01 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is van de zotte ja.

Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?

Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan.. :')
Dat doen ze niet. Ik ben gisteren naar de Trekpleister geweest hier in de buurt vanwege een allergische reactie waar ik antihistaminica voor nodig had. Ik kon er ook gewoon terecht voor kinderspeelgoed, boeken, cadeausets en heb zelfs badschuim gekocht (omdat ik er toch was).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 december 2020 @ 09:41:10 #53
258756 Unmountable
pi_196759174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.

Action spul is vaak gewoon troep.
pi_196759196
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.

zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 09:43:11 #55
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:09 #56
258756 Unmountable
pi_196759209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
:')
Ongelofelijk. Geen goed woord voor over.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:38 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Maar is het essentieel, dat verschil?

Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.

Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:44:44 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196759220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
Eten is eten.
pi_196759225
quote:
[ twitter ]
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 16 december 2020 @ 09:45:13 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759228
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
[..]

Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
:) Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
pi_196759231
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
triest dat de amoebes weer aandacht krijgen. Pantoffeldiertjes, complotdenkers, figuren die het maar een griepje vinden. Als het dan gaat over de doden dankzij covid19 dan beweren deze figuren dat ze zijn overleden 'met' corona i.p.v. overleden aan corona. alleen maar 'ikke, ikke, ikke'.

zorgpersoneel mag niet eens naast hun partner slapen.
de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
pi_196759239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Kaas is lekker
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 09:46:20 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759243
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:41 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.

Action spul is vaak gewoon troep.
100%, van de spullen die we daar met 2 vrienden kochten om snel onze keuken te vullen was 1/3e kapot binnen 2 maanden. Lekker duurzaam
pi_196759252
quote:
[ twitter ]
Prachtig.
pi_196759264
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
  woensdag 16 december 2020 @ 09:49:00 #66
258756 Unmountable
pi_196759272
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:47 schreef Benny het volgende:
Ik zou als restauranthouder nu ook zoiets hebben van "Fuck jullie allemaal". Gewoon deur openen met plek voor max. 2. Verkopen ze shampoo bij de kassa voor 80-100 euro. Opgelost
  woensdag 16 december 2020 @ 09:49:34 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759278
quote:
[ twitter ]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
pi_196759279
Dit is toch geweldig. _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_196759302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is dit niet een hele bizarre stijging?
  woensdag 16 december 2020 @ 09:52:03 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196759305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer de bakermat van het mondkapjes beleid. _O-
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 09:53:27 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Haags het volgende:
Dit is toch geweldig. _O-
Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
pi_196759316
quote:
[ twitter ]
Ik ben vooral verbaasd dat men in Den Haag wat invoert en dan verbaasd is over de uitwerking en wie zich er tegen aan bemoeit. Het is niet zo dat 25 maart iets uitbreekt en wij 27 maart in aller ijl een lock down moeten invoeren en zij hebben het ook al bij veel landen kunnen afkijken. Hier had gewoon een gedegen plan moeten liggen en waterdichte regels, 10 maanden na de uitbraak.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) Hoef je dit er toch niet bij te halen, als 40% van je artikelen essentieel blijken dan is het commercieel interessant genoeg om open te blijven.
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:53:47 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196759320
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als jij het tof vindt dat het grootwinkelbedrijf uitgezonderd wordt van regels die wel gelden voor zelfstandige ondernemers...
Tof man.
Denk om je hart.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 16 december 2020 @ 09:54:38 #74
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196759329
quote:
13s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
  woensdag 16 december 2020 @ 09:54:44 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Punt is, of je claimt dat meer dingen open zorgt voor meer verplaatsingen, maar dan moet echt alles dicht behalve de supermarkt lijkt me.

Of, en dat is mijn visie, je zorgt dat zoveel mogelijk zaken met essentiële artikelen open blijven om zo bezoekers te verspreiden, ipv dat mensen voor al hun spullen dezelfde supermarkt in moeten.
Dit
Vanuit virus verspreiding tegenhouden is spreiden van koopstromen die een select aantal zaken als levensmiddelen kopen (de essentiële producten) gewoon meest verstandig

Je dient het dan wél goed uit te leggen

Nu gaan mensen weer dom lopen doen en elkaar/ondernemers verwijten dat ze randjes opzoeken. En juist doordat er nu dus onduidelijkheid zit en verkeerd geïnterpreteerde informatie.... Gaan er ondernemers wél bewust de randjes opzoeken

Goed verhaal lekker kort: leg gewoon eens duidelijk uit waarom deze regeling zo opgetuigd is en uitgevoerd wordt. Want Nederlandse volk is er te dom voor en houdt wel ernstig van een eng opgeheven vingertje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 december 2020 @ 09:55:05 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tof man.
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:55:20 #77
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759338
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:55:46 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759346
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

de tandjes, dat wist ik niet, wat erg, zo dan
wat erg, zo dan
ehrm dat is erg
Dat is niet zo overigens
  woensdag 16 december 2020 @ 09:56:04 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:

Ik heb ook het idee dat er niet 1 kabinet is, maar dat een gedeelte de lockdown oplegt en dat een ander deel van de overheid dan alles doet om er onderuit te komen...
Dat is ook zo.
pi_196759355
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?

Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
  woensdag 16 december 2020 @ 09:57:01 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:53 schreef maan_man het volgende:
Nou het was een reactie op de mensen die zeiden als je een beetje moreel besef/verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan ga je niet open. Maar er spelen ook nog andere overwegingen.
Maar onbehoorlijk bestuur heeft daar weinig mee te maken, dit zijn gewoon commerciële overwegingen.
pi_196759366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 december 2020 @ 09:57:30 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

In theorie heb je absoluut gelijk, en toch zal je zien dat Ria lekker een half uur door de winkel sloft.
Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
  woensdag 16 december 2020 @ 09:57:44 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
In principe worden ze niet uitgezonderd, als een zelfstandige ondernemer vergelijkbare assortiment verdeling heeft mag die ook gewoon open.
Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
pi_196759381
quote:
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Niet kunnen is natuurlijk onzin. Veel landen die gewoon zegen die winkel mogen openblijven en mogen enkel x, y en z verkopen.
pi_196759383
quote:

Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 09:58:14 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Achja, en anders sloft ze een half uur door de supermarkt met alle andere Ria’s, blijkbaar hebben ze niet veel anders te doen dan rondsloffen tussen de allesreiniger :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 09:58:38 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196759389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als ik een moord had gepleegd zou ik er alles aan doen om niet te bak in te hoeven. Dat maakt het niet opeens juist.
Het gaat om virusbestrijding, niet om solidair met zijn allen kapot te gaan omdat dat het juiste is

Doel en middel worden beetje door elkaar gehaald geloof ik
  woensdag 16 december 2020 @ 09:59:24 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759397
quote:
7s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar die zijn er nauwelijks.
Dit is het speelveld van grote winkelketens. Die zien hun kans schoon.
Mwa, het is meer damage control.
pi_196759401
Zo meteen kan er weer snoep en andere lekkernij worden ingeslagen bij de Action.
Check it out
  woensdag 16 december 2020 @ 10:00:01 #91
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
pi_196759404
Maar als de Action alleen 'essentiële' dingen mag verkopen en hun andere troep moet afdekken, is het dan nog wel de moeite waard om open te gaan?
pi_196759411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Er is ook moreel besef. Het is nu wel duidelijk dat een aantal winkelketens dat niet hebben.
Het grootste probleem is de regering dat ook heeft. Ook niet in de afgelopen jaren. Dan daalt het draagvlak behoorlijk.

[ Bericht 28% gewijzigd door hjansen82 op 16-12-2020 10:01:10 (fout) ]
Check it out
  woensdag 16 december 2020 @ 10:00:52 #94
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759412
quote:
"Jouw eigen zaak"

Hier stopte ik met lezen.

Doe niet alsof het hier gaat om Sjaak de winkelhouder die zijn eigen toko wil beschermen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:06 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196759415
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja maar, het is maar een griepje he
En die PCR test, test ook positief op cola!
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:29 #96
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196759422
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Als het verder rustig is in die winkel, maakt dat voor virusrisico geen zak uit
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.
pi_196759426
Het is gewoon fout gegaan doordat de HEMA open ging
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:50 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196759428
quote:
5s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 16 december 2020 @ 10:01:56 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196759429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 09:59 schreef Tarado het volgende:

Mwa, het is meer damage control.
Ten koste van anderen.
pi_196759435
De Hema rookworst is essentieel want dat is cultureel erfgoed. :)
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')