Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En iedereen die bij de bakker komt?
Ja maar, het is maar een griepje hequote:Op woensdag 16 december 2020 09:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Nederlanders die lekker koppig blijven doen![]()
Ondertussen lekker af blijven vragen waarom er toch iedere keer maar weer nieuwe maatregelen komen. Erg vreemd allemaal.
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:quote:Op woensdag 16 december 2020 09:20 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Iets met een moreel plichtsbesef is toch wel op zijn plaats. Maar eens, het kabinet moet de regels drastisch aanscherpen en geen ‘essentiële producten’ benoemen maar gewoon supermarkten, apotheken, dierenwinkels en waarschijnlijk vergeet ik een paar belangrijke maar you get the point. Rest allemaal dicht. Klaar.
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.quote:1. Elke bestuurder is tegenover de rechtspersoon gehouden tot een behoorlijke vervulling van zijn taak. Tot de taak van de bestuurder behoren alle bestuurstaken die niet bij of krachtens de wet of de statuten aan een of meer andere bestuurders zijn toebedeeld.
2. Elke bestuurder draagt verantwoordelijkheid voor de algemene gang van zaken. Hij is voor het geheel aansprakelijk terzake van onbehoorlijk bestuur, tenzij hem mede gelet op de aan anderen toebedeelde taken geen ernstig verwijt kan worden gemaakt en hij niet nalatig is geweest in het treffen van maatregelen om de gevolgen van onbehoorlijk bestuur af te wenden.
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Minder, voor de action is echt geen enkel argument te vinden waarom je per se daarheen moet.
ik doe niet meer meequote:Op woensdag 16 december 2020 09:29 schreef Scrummie het volgende:
Nu toestaan dat al die winkels gewoon weer open gaan, en het dan gek vinden dat een groot deel van je bevolking niets meer doet met welke maatregel dan ook.
Tja. Ik geef het op.
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor de bakker ook niet toch? Voor beiden geldt dat ze essentieel zaken verkopen die je echter ook gewoon in de supermarkt kunt krijgen.
Dat doen ze niet. Ik ben gisteren naar de Trekpleister geweest hier in de buurt vanwege een allergische reactie waar ik antihistaminica voor nodig had. Ik kon er ook gewoon terecht voor kinderspeelgoed, boeken, cadeausets en heb zelfs badschuim gekocht (omdat ik er toch was).quote:Op woensdag 16 december 2020 09:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is van de zotte ja.
Waarom niet gewoon: Ben je een supermarkt, drogisterij, etc etc... ? Nee?
Dan blijf je DICHT ongeacht je assortiment. Een keten als Kruidvat alle onnodige dingen laten afschermen. Man zo moeilijk is het toch niet, maar wel allemaal weer lekker ondoordacht invoeren. Kijk waar we nu alweer staan..
Er zit ook verschil in kwaliteit tussen de supermarkt en Action. Ik bedoel een eiersnijder die kapot gaat als je de snijder naar beneden drukt.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Ongelofelijk. Geen goed woord voor over.quote:
Maar is het essentieel, dat verschil?quote:Op woensdag 16 december 2020 09:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar kan je nog een kwaliteitsverschil claimen, of een breder aanbod. De Action verkoopt letterlijk wat de supermarkt verkoopt, maar dan restpartijen.
Eten is eten.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:40 schreef Fretwork het volgende:
Hier is overigens de Zuivelhoeve winkel vol met borrelhapjes en dergelijke gewoon open, die verbaasde me eigenlijk ook wel. Dat is voor mij funshoppen #viesdik
Gewoon aangeven met sbicodes welke winkels open mogen, dan heb je geen discussies.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2020 09:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat ik ook open zou gaan:
[..]
Dit is natuurlijk een unieke zaak, waarover nog geen jurisprudentie is. Maar mij lijkt het redelijk onbehoorlijk als je de winkel 5 weken dichtgooit, terwijl dat juridisch niet hoeft. Ik zou als bestuurder niet het risico lopen hiervoor persoonlijk verantwoordelijk te worden gehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |