abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196759537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:07 schreef TheVulture het volgende:
Action, Hema en Wibra dus al weer open... ik verwacht vandaag nog wel een reactie van het Kabinet
Het is toch gewoon in overleg gegaan?

Tenminste dat staat in het nieuwsbericht:
quote:
"We hebben het afgestemd met het ministerie van Economische Zaken en onze branchevereniging",
pi_196759545
Dus straks weer nekhijgen bij de action _O_
Harde lockdown :')
  woensdag 16 december 2020 @ 10:10:08 #123
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196759550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.

Want de Praxis verkoopt ook wel spullen die essentieel zijn. Staat toch echt een koelkastje en chocoladerepen rek bij d kassa.
Ik ben natuurlijk geen politicus maar het lijkt mij vrij simpel:
- supermarkten
- drogisterijen
- apotheken
- slager
- bakker
- groentewinkel
- dierenwinkel

Klaar.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:10:14 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196759554
wat verkoopt de Wibra eigenlijk?
pi_196759558
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 08:00 schreef quirina het volgende:
De middenstand is dit jaar al heel erg hard geraakt. Mijn vriendin met haar boetiek zit nu met kleding die ze na de lockdown weer met verlies moet verkopen.
Join the club. Ik dacht dat jij pro-maatregelen was. :P
pi_196759561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Dat grijze gebied hadden ze helemaal niet moeten introduceren gewoon alle winkels dicht buiten de supermarkt en de drogisterij/apotheek en de slager en de bakker ook gewoon open.
Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker! :(

En de kaaswinkel, mag die open? Wat als die ook kaasschaven en kaassnijplankjes verkoopt. Oneerlijke concurrentie richting de Blokker! Mimimimimi...
pi_196759568
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:09 schreef Remco het volgende:

[..]

Het is toch gewoon in overleg gegaan?

Tenminste dat staat in het nieuwsbericht:
[..]

Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196759584
Mocht er vanuit Den Haag geen bericht komen dat dit niet zo kan, is het wel duidelijk wat mij betreft; men wilde helemaal geen lockdown. Men wilde duidelijk maken dat het ernstig was, maar eigenlijk niet zo ernstig als men wilde duidelijk maken. Het ging dus eigenlijk meer om het signaal 'jongens, we moeten ons weer aan de basismaatregelen houden' door middel van een rigoreuze term als lockdown, dan daadwerkelijk de lockdown te handhaven.

Maar omdat het 'bevolking, luister nou!' niet meer zo goed werkte, gooien ze het over een andere boeg.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:12:00 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196759585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Waarom de slager en de bakker? Lekker een beetje non-essentiële opeetdingetjes kopen voor de kerst zeker. En ook nog met meer dan 3 gasten zeker! :(

En de kaaswinkel, mag die open? Wat als die ook kaasschaven en kaassnijplankjes verkoopt. Oneerlijke concurrentie richting de Blokker! Mimimimimi...
Matige act hoor, boh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 december 2020 @ 10:12:11 #130
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196759587
Nu denk ik ook dat het voor de HEMA en Action bijna niet uit kan om de toko open te hebben voor zo'n klein deel van de omzet. Hoewel de losse worstverkooppunten van de HEMA die je wel eens ziet wel beter in het beeld passen samen met een oliebollenkraam. Maar aan wie kun je je rookworst kwijt, de meeste worden verkocht aan passanten die aan het shoppen zijn, die groep is er nu niet meer, en je gaat nu niet echt naar de stad voor een broodje rookworst lijkt me.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196759588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Kleine zelfstandige middenstanders worden over het algemeen harder geraakt dan de grote ketens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196759589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het interessante is hier denk ik dat Wiebes en Keizer onder tafel een middelvinger geven richting Rutte, De Jonge en Van Ark... ik geloof niet dat Rutte dit bedoelde met een totale lockdown namelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dan is Wiebes van VVD en keizer van de CDA. Je kan het ook niet koppelen aan politieke partij
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196759592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef michiel_merk het volgende:
Dat grijze gebied hadden ze helemaal niet moeten introduceren gewoon alle winkels dicht buiten de supermarkt en de drogisterij/apotheek en de slager en de bakker ook gewoon open.
Of andersom. Winkels gewoon open, openingstijden verruimen/vrijgeven. Wil een winkel om 6u 's morgens open en tot 11u 's avonds open zijn? Lekker doen.

En in plaats van handhaven op tijd in een winkel, maximale parkeertijd 30 minuten maken. Na 30 minuten parkeerboete. Wedden dat mensen dan rennen naar hun auto's?
pi_196759594
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
Action weer open? :D

Zo laat je toch niet met je sollen als minister zeg.
ik dacht dat Nederland op slot ging......
niet dus, het is nog verre van dat.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 december 2020 @ 10:12:49 #135
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196759596
Ik mag toch hopen dat de regering gaat ingrijpen. Grijpen ze na negen maanden eindelijk een keertje in krijg je dit soort geneuzel. Je bent toch volkomen ongeloofwaardig als je dit laat gebeuren, terwijl je de scholen dicht gooit.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben voor een tijdelijke sluiten van de scholen, maar je kan het echt niet verkopen als de Action en de Wibra open mag, terwijl er kinderen twee tot drie weken langer thuis moeten zitten. Je raakt je geloofwaardigheid en draagvlak kwijt. Hier moet gewoon hard tegen opgetreden worden in plaats van dit softe typisch Nederlandse gepolder.
pi_196759598
Dus de speelgoedwinkel mag ook open? Zeker voor 30% snoepwaren/etenswaren daar.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:13:47 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196759608
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef zalkc het volgende:
Nu denk ik ook dat het voor de HEMA en Action bijna niet uit kan om de toko open te hebben voor zo'n klein deel van de omzet. Hoewel de losse worstverkooppunten van de HEMA die je wel eens ziet wel beter in het beeld passen samen met een oliebollenkraam. Maar aan wie kun je je rookworst kwijt, de meeste worden verkocht aan passanten die aan het shoppen zijn, die groep is er nu niet meer, en je gaat nu niet echt naar de stad voor een broodje rookworst lijkt me.
Er blijkt toch zoveel open te zijn dat het shoppen gewoon nog gaat hoor. Alleen kopen we nu een mooie kaasset met een goede fles whisky voor ome Bert in plaats van *willekeurigluxeartikel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196759609
Iemand enig idee hoe dit in het buitenland gaat?
  woensdag 16 december 2020 @ 10:13:57 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196759610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:12 schreef Sfancta het volgende:
Dus de speelgoedwinkel mag ook open? Zeker voor 30% snoepwaren/etenswaren daar.
Lekker legoblokjes kauwen.
  woensdag 16 december 2020 @ 10:14:18 #140
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196759617
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2020 10:10 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk geen politicus maar het lijkt mij vrij simpel:
- supermarkten
- drogisterijen
- apotheken
- slager
- bakker
- groentewinkel
- dierenwinkel

Klaar.
en de

Notenboer
Kaaswinkel
Vishandel
Zuivelboerderij
Poffertjeskraam
Koffiestalletje
Streekprodukten bij de VVV
Welkoop

Dan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')