Wat te denken van Mona Keizerquote:Op woensdag 16 december 2020 09:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
EZK, Eric Wiebes.
Het kwartje valt.
Levensmiddelenquote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Velen van wat jij ''grootwinkelbedrijf'' noemt zijn gewoon franchisenemers, oftewel die moeten zichzelf bedruipen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
"Jouw eigen zaak"
Hier stopte ik met lezen.
Doe niet alsof het hier gaat om Sjaak de winkelhouder die zijn eigen toko wil beschermen.
Eens maar dat is/wordt door de regering bepaald, zal met de categorieën te maken hebben, ze hadden het waarschijnlijk beter op essentiële producten kunnen gooien, dan had je in de supermarkten ook wat afgedekte schappen gezien en bijvoorbeeld bij Kruidvat ook. Al zou je dan ook weer een grijs gebied hebben alleen wat anders dan nu.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet waarom een chocolaatjesverkoper of Starbucks op de Koopgoot open mag.
Pepsi Coke Reaction is datquote:Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En die PCR test, test ook positief op cola!
Is toch overal in de eerste wereld zo? Of zouden er in andere landen alleen maar zaken bestaan die precies het aanbod verkopen wat in de taakomschrijving past, niet meer, niet minder? Supermarkten verkopen ook niet-essentiële zaken, daar kun je best een halfuurtje 'funshoppen' (kutwoord) als je dat wil. Laatste keer dat ik in de AH was (voor deze lockdown) verkochten ze ondergoed en sokken. Overhemden ook weleens gezien. Ben benieuwd of ze dat nu ook weer meer gaan doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:56 schreef Remco het volgende:
Wat doet iedereen hier panisch om die winkels als het jouw eigen zaak was geweest had je er ook alles aan gedaan open te gaan, is toch gewoon logisch?
Wij hebben de pech dat je hier in Nederland er niet zulke strikte regels op kan leggen aangezien bijvoorbeeld de Kruidvat hier als drogist wordt gezien terwijl die bergen met meuk verkoopt.
Hadden ze de Hema maar niet moeten uitzonderen, simpel zat.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
Action weer open?
Zo laat je toch niet met je sollen als minister zeg.
Ze verkopen heel veel spullen niet meer, misschien een dagje een rij, maar dan is de lol er ook wel vanaf denk ikquote:Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar geloof je dat? Daar staat gewoon een rij hoor straks.
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?quote:Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef Remco het volgende:
De HEMA komt met het feit dat ze de grootste banketbakker van Nederland zijn dat vind ik dan geen slecht argument.
Ik vraag met toch af of zij 30% van hun omzet haalden met het verkopen van banket en worstquote:Op woensdag 16 december 2020 10:04 schreef Remco het volgende:
De HEMA komt met het feit dat ze de grootste banketbakker van Nederland zijn dat vind ik dan geen slecht argument.
Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat de overheid ervoor heeft gekozen om niet uit te gaan splitsen wat wel en geen essentiële etenswaren zijn.
Ja, dat is omdat de overheid naast levensmiddelen zoals eten en drinken ook schoonmaakmiddelen, wasmiddel, persoonlijke hygiëne etc als essentieel heeft aangemerkt.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?
Exactquote:Op woensdag 16 december 2020 10:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ga er maar aan staan, maak maar eens een duidelijke splitsing. het is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt om een goede splitsing te maken die ook duidelijk is te communiceren. Als je het perfect wil doen kom je met 1 regel en honderden uitzonderingen erop. En daarbij word de grens steeds vager.
Want de Praxis verkoopt ook wel spullen die essentieel zijn. Staat toch echt een koelkastje en chocoladerepen rek bij d kassa.
Tja, dat is het hellend vlak dat je op gaat. De helft van de winkel is ali express zooi. De andere helft is gewoon dierenvoeding, verzorgingsproducten en schoonmaakartikelen.quote:Op woensdag 16 december 2020 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook niet. En rookworstverkoop is ook prima. Maar ketens als action?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |