Er komt als het goed is compensatie voor dergelijke bedrijven. Over de hoogte van de compensatie is mij niets bekend.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:00 schreef quirina het volgende:
De middenstand is dit jaar al heel erg hard geraakt. Mijn vriendin met haar boetiek zit nu met kleding die ze na de lockdown weer met verlies moet verkopen.
Zou die afdoende zijn om de verliezen van de incourante voorraad te dekken?quote:Op woensdag 16 december 2020 08:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er komt als het goed is compensatie voor dergelijke bedrijven. Over de hoogte van de compensatie is mij niets bekend.
Ga er maar vanuit van niet. Voor de meeste horeca bedrijven was dat in ieder geval niet het geval (die ik onder mijn hoede heb). Maar het is in ieder geval iets.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou die afdoende zijn om de verliezen van de incourante voorraad te dekken?
Dat denk ik ook. De regelingen waar aanvankelijk ook ruim toen men er van uitging dat het hooguit enkele maanden/maanden zou duren. Maar dit duurt al met al straks 1,5 jaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit van niet. Voor de meeste horeca bedrijven was dat in ieder geval niet het geval (die ik onder mijn hoede heb). Maar het is in ieder geval iets.
Vast niet. De tegemoetkoming vaste lasten dekt bijvoorbeeld ook bij lange na niet de vaste lasten.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou die afdoende zijn om de verliezen van de incourante voorraad te dekken?
Terecht en verstandig.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:39 schreef kol7680 het volgende:
En de Action gaat vandaag weer open.
Helden!
https://nos.nl/l/2360862
Heldenquote:Op woensdag 16 december 2020 08:39 schreef kol7680 het volgende:
Helden!
Waarom helden?quote:Op woensdag 16 december 2020 08:39 schreef kol7680 het volgende:
Helden!
Ze voldoen toch gewoon aan de voorwaarde van die minimaal 30%? Lopen dus geen enkel risico.quote:Zo'n 40 procent van het assortiment bestaat volgens Action uit essentiële artikelen als was- en schoonmaakmiddelen, shampoo, handgel, wc-papier, dierenvoeding en eet- en drinkwaren. Alle niet-essentiële producten zijn afgedekt en zijn bij de kassa ook niet te scannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Ah het is dus gewoon weer allemaal lockdown schlokdownquote:Op woensdag 16 december 2020 08:39 schreef kol7680 het volgende:
Helden!
Onze goede vriend Ed Baars haalt veel bij de Acee Tion. Dus voor hem ben ik wel blij.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah het is dus gewoon weer allemaal lockdown schlokdownwe kunnen in nederland nog geen vier weken zonder winkels
Aan de andere kant heb ik dit jaar sowieso sinds maart nog geen voet in de action gezet gelukkig
Dom en onverantwoord.quote:
Wat heeft dat allemaal voor zin dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 08:48 schreef Questular het volgende:
Sprak gisteren met mij broer en op zijn werk (magazijn/logistiek) zijn 3 man ziek naar huis gegaan maar alle 3 nemen niet de moeite om zich te laten testen..... Wat bestaan er toch koppige domme mensen.
quote:Op woensdag 16 december 2020 08:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom helden?
[..]
Ze voldoen toch gewoon aan de voorwaarde van die minimaal 30%? Lopen dus geen enkel risico.Kom zeg, je kent desbetreffende user inmiddels toch wel. Die zal over de organisatoren van feestjes waarop mensen elkaar bewust besmetten nog als helden spreken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Wat hebben domme vragen voor zin dan?quote:Op woensdag 16 december 2020 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat heeft dat allemaal voor zin dan?
Juist niet.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dom en onverantwoord.
Echt weer een polder-oplossing, die er mede voor gaat zorgen dat we nog veel langer in deze ellende zitten dan nodig is.
Orthodox kerstfeest vieren. Scheelt toch weer een week of twee.quote:
Geef eens antwoord op de vraag mijn jongen.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat hebben domme vragen voor zin dan?
Je mag er natuurlijk van uit gaan dat zo veel mogelijk winkels nu aan de 30% proberen te komen om alsnog de boel open te kunnen gooien. Levensmiddelentoerisme gaat straks een dingetje worden.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist niet.
Tenzij je de verkoop van schoonmaakmiddelen etc ook wilt verbieden.
De Action vermijd ik altijd. Wat een vreselijke winkel.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah het is dus gewoon weer allemaal lockdown schlokdownwe kunnen in nederland nog geen vier weken zonder winkels
Aan de andere kant heb ik dit jaar sowieso sinds maart nog geen voet in de action gezet gelukkig
Ik stoor me ontzettend aan deze 'middenweg' die ze nu weer kiezen. Het geeft een compleet verkeerd signaal af en doet eigenlijk Rutte's toon afgelopen maandag teniet. Daarnaast ben ik bang voor de gevolgen. Juist omdat er nu weer enorm veel opent of geopend blijft haal je de angel er niet uit: mensen hebben nu alsnog voldoende reden om effe snel naar de Hema, Action, bakker op de hoek, bloemist etc. te gaan..quote:Op woensdag 16 december 2020 08:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist niet.
Hier is mijn antwoord:quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op de vraag mijn jongen.
We testen al 10 maand, en heeft werkelijk geen effect op wat dan ook. Het is alleen leuk/interessant voor de statistiek.
En wanneer je het na tien maanden nog niet snapt is het tevergeefs en pure tijdverspilling voor @Questular om überhaupt nog een poging te wagen.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We testen al 10 maand, en heeft werkelijk geen effect op wat dan ook. Het is alleen leuk/interessant voor de statistiek.
Het gaat om het aantal contactmomenten. Juist door de plekken waar dit kan gebeuren te beperken los je dat op.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist niet.
Die tegemoetkoming vaste lasten komt ook bij lange na niet iedere ondernemer in aanmerking voor, al kunnen ze wel dicht zijn. Echt belachelijk, ik denk dat steden er volgend jaar heel anders uit gaan zien, veel meer leegstand. Zonde.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vast niet. De tegemoetkoming vaste lasten dekt bijvoorbeeld ook bij lange na niet de vaste lasten.
Er moet dus altijd geld bij. Erg vervelend als je normaal juist een deel van je omzet gebruikt om van te leven.
Testen doe je niet direct om voor jezelf te weten dat je besmet bent, maar zodat je anderen met wie je contact hebt gehad kunt waarschuwen en omdat je, wetende dat he besmet bent overige contacten mijdt zodat he niet alsnog mensen besmet.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit blijft gelul. De ellende wordt beëindigd door een voldoende vaccinatiegraad, en daar is het wel of niet openen van winkels totaal niet op van invloed.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat om het aantal contactmomenten. Juist door de plekken waar dit kan gebeuren te beperken los je dat op.
Als elke winkelier en zijn moeder de randen van het toelaatbare weer gaat opzoeken duurt het allemaal alleen maar langer.
Nee, juist niet. Door meer winkels die producten te laten verkopen voorkom je drukte in een supermarkt etc. Je kan dan de bezoekers spreiden.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat om het aantal contactmomenten. Juist door de plekken waar dit kan gebeuren te beperken los je dat op.
Als elke winkelier en zijn moeder de randen van het toelaatbare weer gaat opzoeken duurt het allemaal alleen maar langer.
Jamin zelfs? 😂 Ik wist niet dat dat essentieel was joh hahahaquote:Op woensdag 16 december 2020 08:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gisteren in de binnenstad hartstikke druk. Kruidvat, Etos, de Tuinen, Jamin, allemaal waren ze open.
Bij de HEMA koop je toch net weer een iets ander koekje dan bij de action. Maar, zoals Frederike van Urk altijd aanhaaltquote:Op woensdag 16 december 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik stoor me ontzettend aan deze 'middenweg' die ze nu weer kiezen. Het geeft een compleet verkeerd signaal af en doet eigenlijk Rutte's toon afgelopen maandag teniet. Daarnaast ben ik bang voor de gevolgen. Juist omdat er nu weer enorm veel opent of geopend blijft haal je de angel er niet uit: mensen hebben nu alsnog voldoende reden om effe snel naar de Hema, Action, bakker op de hoek, bloemist etc. te gaan..
Dus is de Wibra straks ook open. En de Blokker. En de Xenos.quote:“We verkopen ook veel verzorgingsproducten. De verkoop daarvan werkt ontlastend voor de supermarkten en drogisterijen in de omgeving.”
Sluit het allemaal en mensen moeten allemaal naar de supermarkt voor hun nieuwe allesreiniger of brood.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik stoor me ontzettend aan deze 'middenweg' die ze nu weer kiezen. Het geeft een compleet verkeerd signaal af en doet eigenlijk Rutte's toon afgelopen maandag teniet. Daarnaast ben ik bang voor de gevolgen. Juist omdat er nu weer enorm veel opent of geopend blijft haal je de angel er niet uit: mensen hebben nu alsnog voldoende reden om effe snel naar de Hema, Action, bakker op de hoek, bloemist etc. te gaan..
quote:Op woensdag 16 december 2020 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit blijft gelul. De ellende wordt beëindigd door een voldoende vaccinatiegraad, en daar is het wel of niet openen van winkels totaal niet op van invloed.
Ik heb het nu over de lockdown en die blijft van kracht zolang het aantal besmettingen hoog blijft.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit blijft gelul. De ellende wordt beëindigd door een voldoende vaccinatiegraad, en daar is het wel of niet openen van winkels totaal niet op van invloed.
Doe zelf eens een gok.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:58 schreef maan_man het volgende:
Hoe kun je nu werkelijk iets zinnigs zeggen over de stijging van het aantal besmetten als je de groep die zich laat testen vergroot?
Misschien niet, maar dat laat onverlet dat 'meer besmettingen = sneller einde ellende' gewoon niet klopt als gevolgtrekking. Je smeert de poepvlek verder uit, meer niet. Dat heeft wel een functie trouwens, maar zeg dat dan.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen flikker aan op het moment dat er in NL nog geen hond gevaccineerd is.
Het gaat om het grote plaatje. Als je enkel naar de supermarkt kunt blijft het daarbij. Nu denken mensen: och, ik schiet nog even de bakker binnen én de slijter én de bloemist. Allemaal extra contactmomenten.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sluit het allemaal en mensen moeten allemaal naar de supermarkt voor hun nieuwe allesreiniger of brood.
Dat was dan ook niet de insteek van zijn post.quote:Op woensdag 16 december 2020 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien niet, maar dat laat onverlet dat 'meer besmettingen = sneller einde ellende' gewoon niet klopt als gevolgtrekking. Je smeert de poepvlek verder uit, meer niet. Dat heeft wel een functie trouwens, maar zeg dat dan.
Nee, zo werkt het niet. Gaat om in het verleden behaalde omzet volgens mij. Dus als je 25 tv hebt verkocht, moet je heel wat chocola hebben verkocht om dat weer recht te trekken,quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef VacaLoca het volgende:
Als ik als verkoper van 50 televisies, 25 chocoladerepen ga verkopen, is dan 33% van mijn assortiment essentieel?
Action heeft het over % assortiment iig niet over % omzet. Dacht dat % omzet de eis was?
Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Door meer winkels die producten te laten verkopen voorkom je drukte in een supermarkt etc. Je kan dan de bezoekers spreiden.
Met ''je hebt het er maar mee te doen'' worden geen lonen, sociale lasten, pensioenen, huren, en verplichtingen aan leveranciers betaald.quote:Op woensdag 16 december 2020 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De Action vermijd ik altijd. Wat een vreselijke winkel.
Ik vind het wel problematisch hoe er door zoveel winkels/winkeliers grenzen worden opgezocht. Ik snap echt dat het kut is als je je winkel moet sluiten, maar als dit het huidige beleid is, dan heb je het maar te doen. Je kunt niet allemaal je eigen plan trekken.
"Nu bij aankoop van 500 chocoladerepen een gratis televisie"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Gaat om in het verleden behaalde omzet volgens mij. Dus als je 25 tv hebt verkocht, moet je heel wat chocola hebben verkocht om dat weer recht te trekken,
"Normaal haal ik m'n wasmiddel bij de supermarkt maar laat ik het nu voor de verandering eens bij de action gaan halen want ik heb voor de rest toch geen flikker te doen en zo zie ik nog iets of iemand"quote:Op woensdag 16 december 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk al helemaal onzin, wat de hoeveelheid mensen die voor hun 'essentiele spullen' naar de Action of HEMA gaat is verwaarloosbaar klein.
Mensen gaan niet ineens stoppen met naar de supermarkt gaan omdat de Action wasmiddel heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |