abonnement Unibet Coolblue
pi_196336515
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196336518
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:00 schreef Vallon het volgende:
Dat is nu precies ook mijn onderzoeksvraag... ik kan die beoordelingscriteria niet vinden en verzuip bij de EMA in een berg van indrukwekkende procesdocumenten.
(...)
Ik weet dat dit genuanceerd ligt maar ik zou toch erg graag een feitelijk vinklijstje zien dat vertelt dat het mRNA zus+zo voldoet aan alle (welke?) criteria die er maar zijn. Acht mij redelijk in staat ook, de tekst tot mij te nemen.
Deze twee uitspraken spreken elkaar een beetje tegen.

Dit rapport lijkt me een prima startpunt: https://www.ema.europa.eu(...)on-procedure-section
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:36:05 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ons onderwijssysteem is nu eenmaal voor een groot deel gebouwd op efficiency, en een groot deel van die efficiency wordt bereikt door min of meer homogene groepen tegelijkertijd hetzelfde te laten leren. Als iedere leerling zich "op een ander moment in het schooljaar" bevindt dan valt dat voordeel weg, waardoor je niet 1 klas van 24 leerlingen lesgeeft, maar 24 klasjes van 1 leerling. Dat is geen onwil, dat gaat gewoon niet.
Dat, plus dat het nu eenmaal geen flexibele innovatieve beroepsgroep is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:36:12 #4
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze twee uitspraken spreken elkaar een beetje tegen.

Dit rapport lijkt me een prima startpunt: https://www.ema.europa.eu(...)on-procedure-section
Juist niet toch? Geef een overzicht van de criteria en hoe die nu afgevinkt zijn voor het vaccin. Dan heb je het geheel bij elkaar :)
pi_196336540
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is waar, je krijgt effectief een beetje dezelfde situatie als in maart. Ik denk dat veel bedrijven prima bereid zijn eraan mee te werken, waar ze kunnen. De angst zit 'm (lijkt mij) vooral in de onduidelijkheid of 't dan bij 2 weken blijft.
Als de scholen '2 weken' dicht gaan is er een grote kans dat ik mijn bedrijf wel kan opdoeken inderdaad.
pi_196336546
Zou opzich wel vermakelijk zijn als alle ouders die bij Post.NL, Coolblue en Bol.com werken nog even 2 weekjes extra verlof opnemen in dec om op de kids te passen.
- verwijderd door admin -
pi_196336548
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:36 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Juist niet toch? Geef een overzicht van de criteria en hoe die nu afgevinkt zijn voor het vaccin. Dan heb je het geheel bij elkaar :)
Of... zo werkt het misschien niet?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196336552
Waarom mag je België niet als voorbeeld aanhalen dat sluiting van de scholen daar wellicht geholpen heeft? Als ze van aantal besmettingen van 30.000 per dag nu zitten op 5.000 (van de week zelfs 2.000)?
pi_196336555
Scholen dicht topic zoveel :7
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:38:15 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336562
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom mag je België niet als voorbeeld aanhalen dat sluiting van de scholen daar wellicht geholpen heeft? Als ze van aantal besmettingen van 30.000 per dag nu zitten op 5.000 (van de week zelfs 2.000)?
Is het duidelijk dat het daardoor komt dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:38:23 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196336567
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De stilte op die vraag was oorverdovend. Veel mensen hier roepen om sluiting scholen, maar ik vind het pas overtuigend als je zelf kinderen hebt en daar toch voor bent. (Nu zal iemand dat voor the sake of the argument wel gaan beweren uiteraard :+ ).

Een mening die in je eigen voordeel is, telt niet.
Dat is wel een hele makkelijke manier om bepaalde meningen weg te wuiven natuurlijk. Helemaal als je bij voorbaat al gaat roepen dat iemand wel MOET liegen als hij/zij benoemd dat er kinderen mee spelen, maar dat er toch sprake is van een mening die uit is op het sluiten van scholen)

Het gros van de users hier is prima in staat om objectief naar de situatie te kijken en puur te pleiten voor maatregelen waarvan ze oprecht denken dat die het meeste gaan bijdragen.

Geen goede manier van discussiëren imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:38:53 #12
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336571
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of... zo werkt het misschien niet?
Ik heb je link gelezen (is geen rapport...) en kan me nog beter vinden in de post van Vallon. Het is een procesbeschrijving van waar zij in een keten iets zeggen, niet op basis van welke criteria ze dan iets wel of niet adviseren...

En ik snap je punt echt totaal niet, hoezo zou het niet zo werken?

Het is een gestandaardiseerd proces waarin hele heldere tollgates moeten zijn, anders weet geen enkel bedrijf waar ze aan moeten voldoen. Die eens plotten op de huidige ontwikkeling zou mij wel helpen het geheel te begrijpen
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:39:03 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196336574
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom mag je België niet als voorbeeld aanhalen dat sluiting van de scholen daar wellicht geholpen heeft? Als ze van aantal besmettingen van 30.000 per dag nu zitten op 5.000 (van de week zelfs 2.000)?
Welke maatregelen hebben zij allemaal genomen, enkel sluiting van scholen of nog meer?
pi_196336577
In het vorige topic werd gezegd dat bedrijven het water aan de lippen staat en 2 weken minder productieve medewerkers ze de das om kan doen. Ik wil dat iets breder trekken, want het steunpakket heeft tot gevolg dat het aantal faillissementen erg laag is, we zijn dus een hoop bedrijven zonder toekomst in de lucht aan het houden. Dat kun je niet een-op-een vertalen naar bedrijven die het nu erg lastig hebben en sommige sectoren verdienen natuurlijk steun. De vraag rijst wel of we niet beter een deel van de bedrijven met weinig toekomst failliet kunnen laten gaan en het geld gebruiken om de werknemers om te scholen. Dan komen we misschien op termijn ook af van de structurele tekorten in de zorg, het onderwijs en bij de politie en het leger.
pi_196336579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Scholen dicht topic zoveel :7
Nou ja, om de discussie even in breder perspectief te plaatsen: er is simpelweg niet zo veel meer over waar je in zou kunnen grijpen (naast wellicht winkels en detailhandel). Moeten we dan maar accepteren dat we blijven aanmodderen op deze manier?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196336585
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Welke maatregelen hebben zij allemaal genomen, enkel sluiting van scholen of nog meer?
Vrijwel een complete lockdown. Dus het is en en en..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:40:21 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336589
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Welke maatregelen hebben zij allemaal genomen, enkel sluiting van scholen of nog meer?
Plus effect van zaken die niets met maatregelen te maken hebben. Want tig factoren die meespelen natuurlijk.

Cijfers, heerlijk simpel iets om complexiteit mee uit te drukken, wat je vaak moeilijk kunt uitleggen of vergelijken O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196336591
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:38 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ik heb je link gelezen (is geen rapport...) en kan me nog beter vinden in de post van Vallon. Het is een procesbeschrijving van waar zij in een keten iets zeggen, niet op basis van welke criteria ze dan iets wel of niet adviseren...
Knap dat je in 2 minuten een document 26 pagina's hebt door kunnen nemen waarin ook nog eens heel wat secundaire verwijzingen staan naar andere beleidsdocumenten. ^O^
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196336598
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Faraday01 het volgende:
In het vorige topic werd gezegd dat bedrijven het water aan de lippen staat en 2 weken minder productieve medewerkers ze de das om kan doen. Ik wil dat iets breder trekken, want het steunpakket heeft tot gevolg dat het aantal faillissementen erg laag is, we zijn dus een hoop bedrijven zonder toekomst in de lucht aan het houden. Dat kun je niet een-op-een vertalen naar bedrijven die het nu erg lastig hebben en sommige sectoren verdienen natuurlijk steun. De vraag rijst wel of we niet beter een deel van de bedrijven met weinig toekomst failliet kunnen laten gaan en het geld gebruiken om de werknemers om te scholen. Dan komen we misschien op termijn ook af van de structurele tekorten in de zorg, het onderwijs en bij de politie en het leger.
Ga jij ondernemers vertellen dat hun bedrijf geen toekomst heeft omdat ze niet kunnen ondernemen tijdens een pandemie?
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:41:31 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, om de discussie even in breder perspectief te plaatsen: er is simpelweg niet zo veel meer over waar je in zou kunnen grijpen (naast wellicht winkels en detailhandel). Moeten we dan maar accepteren dat we blijven aanmodderen op deze manier?
Zolang het draaglijk is voor de zorgcapaciteit... Ja?

Verruimen en versoepelen als er vaccins geprikt kunnen worden, lijkt mij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:41:57 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196336607
Gewoon geen alcoholverkoop meer na twee uur 's middags, dat zal ze leren.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:42:11 #22
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Knap dat je in 2 minuten een document 26 pagina's hebt door kunnen nemen waarin ook nog eens heel wat secundaire verwijzingen staan naar andere beleidsdocumenten. ^O^
Ik zie nu dat er ergens onderaan de pagina een link staat naar het rapport dat je bedoelt. Link die dan, dat helpt :')

Voor de duidelijkheid: dit document dus.
pi_196336613
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, om de discussie even in breder perspectief te plaatsen: er is simpelweg niet zo veel meer over waar je in zou kunnen grijpen (naast wellicht winkels en detailhandel). Moeten we dan maar accepteren dat we blijven aanmodderen op deze manier?
Het doel van het beleid is de zorg ontlasten en er zoveel mogelijk aan te doen om overbelasting zoals tijdens de eerste golf te voorkomen.

Dus ja, dan zullen we op dezelfde voet verder moeten.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:43:02 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196336617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze twee uitspraken spreken elkaar een beetje tegen.

Dit rapport lijkt me een prima startpunt: https://www.ema.europa.eu(...)on-procedure-section
Waar is daar tegenstrijdig aan ?

En die link ken ik ondertussen, kan je tig andere geven die heel veel niets zeggen, alles over processen maar nergens iets met wat wel en/niet acceptabel is.
Ik wil weten op grond waarvan een vaccin concreet wordt toegestaan, wat die toetsingscriteria specifiek zijn t.a.v. mRNA vaccins en dat mag mij ook best ingewikkeld worden verteld :) .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196336620
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolang het draaglijk is voor de zorgcapaciteit... Ja?

Verruimen en versoepelen als er vaccins geprikt kunnen worden, lijkt mij
Feit is dat het in bepaalde regio's dus helemaal niet dragelijk is momenteel en dat je je normale zorg voor 20-40% (momenteel dacht ik) afschaalt. Als dat tijdelijk is, is het te doen. Maar wat als het nog t/m april gaat duren en welke economische gevolgen gaat dat hebben?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:43:34 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196336624
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

Vrijwel een complete lockdown. Dus het is en en en..
Nee daarom ook niet te doen om het aan puur de sluiting van scholen te danken die daling
pi_196336637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ga jij ondernemers vertellen dat hun bedrijf geen toekomst heeft omdat ze niet kunnen ondernemen tijdens een pandemie?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het tijd wordt om scherper naar de steun te gaan kijken om te voorkomen dat we bedrijven in leven houden die eigenlijk al niet levensvatbaar waren of straks vanwege de veranderende omstandigheden niet meer zijn. Dat geld kun je beter besteden aan omscholing om de publieke sector te versterken.

Ik weet niet in welke sector jij werkzaam bent, maar als je bedrijf op de lange termijn levensvatbaar is en je zwaar getroffen wordt is het in mijn ogen redelijk dat je gecompenseerd wordt.
pi_196336640
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolang het draaglijk is voor de zorgcapaciteit... Ja?

Verruimen en versoepelen als er vaccins geprikt kunnen worden, lijkt mij
Is het nu draaglijk voor de zorg? In zijn geheel, he, niet alleen de Covid-zorg? Er is nog veel afgeschaald, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196336641
Hartstikke fijn al die verschillende visies :')

Gommers: “in februari weer naar Feyenoord “
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-naar-feyenoord

Microbiologen: “14 januari 3e golf”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-golf-op-14-januari
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:44:54 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196336645
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:39 schreef Faraday01 het volgende:
In het vorige topic werd gezegd dat bedrijven het water aan de lippen staat en 2 weken minder productieve medewerkers ze de das om kan doen. Ik wil dat iets breder trekken, want het steunpakket heeft tot gevolg dat het aantal faillissementen erg laag is, we zijn dus een hoop bedrijven zonder toekomst in de lucht aan het houden. Dat kun je niet een-op-een vertalen naar bedrijven die het nu erg lastig hebben en sommige sectoren verdienen natuurlijk steun. De vraag rijst wel of we niet beter een deel van de bedrijven met weinig toekomst failliet kunnen laten gaan en het geld gebruiken om de werknemers om te scholen. Dan komen we misschien op termijn ook af van de structurele tekorten in de zorg, het onderwijs en bij de politie en het leger.
Gaat denk ik niet werken. Je kan niet van elke ondernemer die in moeilijkheden is gekomen vanwege het falen van de overheid/de maatregelen verlangen dat ze zich rustig laten omscholen. Die interesse moet een persoon natuurlijk wel hebben. De overheid kiest voor deze maatregelen, het minste wat ze kunnen doen is die bedrijven tegemoet komen. Niet ieder bedrijf heeft zo'n grote buffer dat ze dit gewoon op kunnen vangen. Die tegemoetkoming is sowieso enorm laag. Het zou een ding zijn als ze al voor de crisis op omvallen stonden, maar verreweg de meeste zaken komen enkel in de problemen vanwege de maatregelen. Maatregelen die helemaal niet zo lang hoefden te duren als de overheid gewoon op tijd had ingegrepen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196336655
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:42 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Ik zie nu dat er ergens onderaan de pagina een link staat naar het rapport dat je bedoelt. Link die dan, dat helpt :')

Voor de duidelijkheid: dit document dus.
Staat gewoon in koeienletters bovenaan hoor... :')



Maar goed, ik heb er wel een broertje dood aan mensen die klagen dat het allemaal erg ondoorzichtig en onduidelijk is, maar zelf overduidelijk helemaal niet de moeite nemen om zich te verdiepen in de materie. Zou het dan toch zijn dat het goedkeuren van medicijnen een zeer uitgebreid, consciëntieus proces is dat helemaal niet bedoeld is om te begrijpen voor de gemiddelde leek?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196336667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Hartstikke fijn al die verschillende visies :')

Gommers: “in februari weer naar Feyenoord “
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-naar-feyenoord

Microbiologen: “14 januari 3e golf”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-golf-op-14-januari
Het moge duidelijk zijn dat de Telegraaf niet bepaalt bekend staat om zijn nuance? Die grijpen iedere uitspraak aan voor de sensatiejournalistiek. En het werkt blijkbaar.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196336669
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gaat denk ik niet werken. Je kan niet van elke ondernemer die in moeilijkheden is gekomen vanwege het falen van de overheid/de maatregelen verlangen dat ze zich rustig laten omscholen. Die interesse moet een persoon natuurlijk wel hebben. De overheid kiest voor deze maatregelen, het minste wat ze kunnen doen is die bedrijven tegemoet komen. Niet ieder bedrijf heeft zo'n grote buffer dat ze dit gewoon op kunnen vangen. Die tegemoetkoming is sowieso enorm laag. Het zou een ding zijn als ze al voor de crisis op omvallen stonden, maar verreweg de meeste zaken komen enkel in de problemen vanwege de maatregelen. Maatregelen die helemaal niet zo lang hoefden te duren als de overheid gewoon op tijd had ingegrepen.
Ik wil niemand dwingen tot omscholen. Ik stel voor dat scherper gekeken wordt welke bedrijven op lange termijn levensvatbaar zijn zodat we geen geld in een bodemloze put stoppen. En als overheid kun je tegelijkertijd inzetten op omscholing om de publieke sector te versterken, of iemand daar gebruik van maakt is natuurlijk ieders persoonlijke afweging.
pi_196336678
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik wil weten op grond waarvan een vaccin concreet wordt toegestaan, wat die toetsingscriteria specifiek zijn t.a.v. mRNA vaccins en dat mag mij ook best ingewikkeld worden verteld :) .
Ik zou zeggen, stuur een mailtje naar de EMA of de Gezondheidsraad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:48:57 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Feit is dat het in bepaalde regio's dus helemaal niet dragelijk is momenteel en dat je je normale zorg voor 20-40% (momenteel dacht ik) afschaalt. Als dat tijdelijk is, is het te doen. Maar wat als het nog t/m april gaat duren en welke economische gevolgen gaat dat hebben?
Inzetten op goed rondschuiven van zorg richting zorgcapaciteit

Niet ideaal, heel onwenselijk, maar minst slechte idee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:50:00 #36
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336703
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Staat gewoon in koeienletters bovenaan hoor... :')

[ afbeelding ]

Maar goed, ik heb er wel een broertje dood aan mensen die klagen dat het allemaal erg ondoorzichtig en onduidelijk is, maar zelf overduidelijk helemaal niet de moeite nemen om zich te verdiepen in de materie. Zou het dan toch zijn dat het goedkeuren van medicijnen een zeer uitgebreid, consciëntieus proces is dat helemaal niet bedoeld is om te begrijpen voor de gemiddelde leek?
Echt, wat is je probleem man? :') Je linkt niet ff naar die PDF die daadwerkelijk wel nuttig is, waarmee je voorbij gaat aan het commentaar wat er eerder kwam (proces vs inhoud van de beoordeling) en dan schuif je het af op anderen.

Ik probeer me juist wel te verdiepen, maar haak dan af als een pagina de zoveelste procesbeschrijving biedt.
pi_196336714
Zijn er ook uitgebreide grafieken te vinden per provincie? Ik ben benieuw of in mijn provincie (Limburg) nu wel of niet een daling of afvlakking te zien is :)
pi_196336721
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:50 schreef IrishBastard het volgende:
Ik probeer me juist wel te verdiepen, maar haak dan af als een pagina de zoveelste procesbeschrijving biedt.
Zo werkt het dus niet. Je in de materie verdiepen is je door al die procesbeschrijvingen ploeteren.

'Ik wil weten hoe het proces verloopt'
*krijgt alle procesdocumenten*
'Nee, daar heb ik geen zin in'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:51:14 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het nu draaglijk voor de zorg? In zijn geheel, he, niet alleen de Covid-zorg? Er is nog veel afgeschaald, toch?
Klopt ja, als er centraler gestuurd wordt en meer in ketens gedacht wordt (inzet huisartsen, verpleeghuizen, zorghotels, eerder thuismonotoring inzetten om ziekenhuisopname te voorkomen en om indien toch ziekenhuisopname, deze te verkorten etc), kan dat prima weer meer opgeschaald worden

ZBC's kunnen meer reguliere zorg overnemen. Alleen dan moet ook de financiële afhandeling daarin veranderd worden. Dat moet de overheid met de zorgverzekeraars gaan regelen, gauw
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:51:43 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196336729
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:23 schreef Molo het volgende:

[..]

:D

Nee dat gaat niet daar

Volg jij zelf weleens een cursus/opleiding? Dat werkt niet bij kennis/vaardigheidsoverdracht
Ik ga niet in op (persoonlijke) vragen wat ik waar, doe, ben of werk die dan/daarmee mogelijk iets tendentieus als doel; moet/gaat uitdagen.
Waarom zou dat hele jaar open, wmb incl weekeinden dus 365/24/7, niet werken ?

Een lesinstituut kan prima 24/7/365 open zijn waarbij de leerling/student de lessen in zijn/haar aandachtstempo volgt.
Voor het basis/middelbaar onderwijs groepeer je dat op fysieke momenten dat vanwege het onontbeerlijke sociaal (opgroei/leer)effect. De bouwvak of schoolvak lijkt mij met onze samenleving, sws niet meer nodig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196336732
Ja ik
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Scholen dicht topic zoveel :7
Je kunt er op wachten hoor ..

Zal niet de eerste maatregel zijn die ze er doorheen jassen want 'groepsdruk'.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:52:35 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196336737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik wil niemand dwingen tot omscholen. Ik stel voor dat scherper gekeken wordt welke bedrijven op lange termijn levensvatbaar zijn zodat we geen geld in een bodemloze put stoppen. En als overheid kun je tegelijkertijd inzetten op omscholing om de publieke sector te versterken, of iemand daar gebruik van maakt is natuurlijk ieders persoonlijke afweging.
Snap ik. Maar dan vind ik dat je puur moet kijken naar de bedrijven die al voor de crisis in de problemen zaten. Bedrijven die enkel door de maatregelen (gekozen door de overheid - waar die ondernemers niks aan konden doen) in de moeilijkheden terecht komen verdienen gewoon compensatie. Sommige mensen hebben een onrealistisch beeld van de gemiddelde ondernemer imo. Alsof ze allemaal maar zo'n buffer hebben waarmee ze een jarenlange crisis uit kunnen zitten. Je moet ook niet vergeten dat veel ondernemers veel kosten hebben moeten maken om uberhaupt weer open te mogen afgelopen zomer. Dat waren vereisten om weer open te mogen. Daar is geld in gaan zitten. En vervolgens werden ze als eerste weer dicht gegooid. Zelfs ondernemers met grote buffers komen gewoon in de moeilijkheden. Om die dan maar af te schrijven, omdat ze door de maatregelen, niet levensvatbaar zijn zonder compensaties, vind ik echt geen eerlijke/goede zaak.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196336741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn dat de Telegraaf niet bepaalt bekend staat om zijn nuance? Die grijpen iedere uitspraak aan voor de sensatiejournalistiek. En het werkt blijkbaar.
Tja dat de Telegraaf 2 tegenstrijdige artikelen op haar site zet is wat over te zeggen. Het zijn echter wel de ‘experts’ die elkaar tegenspreken en duidelijk onderling geen enkele communicatie hebben.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:53:43 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196336751
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap ik. Maar dan vind ik dat je puur moet kijken naar de bedrijven die al voor de crisis in de problemen zaten. Bedrijven die enkel door de maatregelen (gekozen door de overheid - waar die ondernemers niks aan konden doen) in de moeilijkheden terecht komen verdienen gewoon compensatie. Sommige mensen hebben een onrealistisch beeld van de gemiddelde ondernemer imo. Alsof ze allemaal maar zo'n buffer hebben waarmee ze een jarenlange crisis uit kunnen zitten. Je moet ook niet vergeten dat veel ondernemers veel kosten hebben moeten maken om uberhaupt weer open te mogen afgelopen zomer. Dat waren vereisten om weer open te mogen. Daar is geld in gaan zitten. En vervolgens werden ze als eerste weer dicht gegooid. Zelfs ondernemers met grote buffers komen gewoon in de moeilijkheden. Om die dan maar af te schrijven, omdat ze door de maatregelen, niet levensvatbaar zijn zonder compensaties, vind ik echt geen eerlijke/goede zaak.
Moet jij eens opletten hoe levensvatbaar de horeca- en evenementensector is als de beperkingen eraf gaan. Die gaan mega-omzetten draaien in de periode direct na corona.
pi_196336758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik wil niemand dwingen tot omscholen. Ik stel voor dat scherper gekeken wordt welke bedrijven op lange termijn levensvatbaar zijn zodat we geen geld in een bodemloze put stoppen. En als overheid kun je tegelijkertijd inzetten op omscholing om de publieke sector te versterken, of iemand daar gebruik van maakt is natuurlijk ieders persoonlijke afweging.
Er zijn zat bedrijven die allesbehalve een bodemloze put waren pre corona.
Maar door de huidige (gedwongen) omstandigheden daar niet tegen bestand lijken.

Overigens wil ik dit allesbehalve scharen onder 'ondernemersrisico'.

Ondernemersrisico is wanneer je net de pech hebt een werknemer langdurig ziek te hebben en 2 jaar door moeten betalen.
Ondernemersrisico is een debiteur die weigert de factuur te betalen
Etc.

Corona is GEEN ondernemersrisico.
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:54:38 #46
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336759
Uit die PDF haal ik dus wel nuttige zaken:

quote:
All medicines have benefits as well as risks. When
assessing the evidence gathered on a medicine, EMA
determines whether the benefits of the medicine
outweigh its risks in the group of patients for whom
the medicine is intended.

In addition, since not everything is known about
a medicine’s safety at the time of its initial
authorisation, the way risks will be minimised,
managed and monitored once the medicine is more
widely used is also an integral part of the assessment
and is agreed at the time of authorisation.

While the authorisation of a medicine is based on an
overall positive balance between the benefits and
risks at population level, each patient is different and
before a medicine is used, doctors and their patient
should judge whether this is the right treatment
option for them based on the information available on
the medicine and on the patient’s specific situation.
Ik ben wel benieuwd of deze adviezen en interpretaties dan ook publiek gemaakt worden. Ben erg benieuwd naar het risico managementplan voor vaccins die op deze schaal gebruikt worden.

Het lastige vind ik dan nu dat onderstaande en bovenstaande duidelijk kadert dat belang en risico tegen elkaar afgewogen moeten worden. Ik ben benieuwd of dit vooraf gedaan wordt en hoe objectief dit is. Dat is precies mijn issue met de hele aanpak tot nu toe: de druk is gigantisch, dus hoe borg je dat je hier geen bochten afsnijdt?

quote:
The data submitted in a marketing authorisation
application must include information on:
 the group of patients the medicine is proposed to
treat, and whether there is an unmet medical need
addressed by the medicine;
 the quality of the medicine including its chemical
and physical properties, such as its stability, its
purity and biological activity;
 compliance with international requirements for
laboratory testing, medicine manufacture and
conduct of clinical trials (‘good laboratory practice’,
‘good clinical practice’ and ‘good manufacturing
practice’);
 the medicine’s mechanism of action, as
investigated in laboratory studies;
 how the medicine is distributed in, and eliminated
by, the body;
 the benefits observed in the patient group at whom
the medicine is aimed;
 the medicine’s side effects observed in patients,
including in special populations such as children or
the elderly;
 the way risks will be managed and monitored once
the medicine is authorised;
 what information is intended to be gathered from
follow-up studies after authorisation.
Information about any possible (known or potential)
safety concerns with the medicine, the way risks
will be managed and monitored once the medicine
is authorised and what information is intended to be
gathered from follow-up studies after authorisation
is described in detail in a document called the ‘risk
management plan’ (RMP). The RMP is evaluated
by EMA’s safety committee, PRAC, to ensure its
suitability.
Ze zeggen dus, en misschien is dat ook niet mogelijk, helemaal niets over wat voor bandbreedtes ze hier aanhouden of wat voor rule of thumb er is, om maar iets te noemen.

Dat is precies waarom ik dus benieuwd ben naar het criteria lijstje dat voor de huidige vaccins gebruikt wordt: hoe maken ze dan nu die afweging, gegeven de gigantische druk, het belang en de nieuwheid van de methode van het vaccin?
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:54:52 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196336763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga niet in op (persoonlijke) vragen wat ik waar, doe, ben of werk die dan/daarmee mogelijk iets tendentieus als doel; moet/gaat uitdagen.
Waarom zou dat hele jaar open, wmb incl weekeinden dus 365/24/7, niet werken ?

Een lesinstituut kan prima 24/7/365 open zijn waarbij de leerling/student de lessen in zijn/haar aandachtstempo volgt.
Voor het basis/middelbaar onderwijs groepeer je dat op fysieke momenten dat vanwege het onontbeerlijke sociaal (opgroei/leer)effect. De bouwvak of schoolvak lijkt mij met onze samenleving, sws niet meer nodig.
Ja laat maar zitten, op deze wijze is natuurlijk een normaal gesprek niet mogelijk. Bijzonder dat je überhaupt zo naar een algemene ervaringsvraag kijkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 15:55:45 #48
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196336780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet. Je in de materie verdiepen is je door al die procesbeschrijvingen ploeteren.

'Ik wil weten hoe het proces verloopt'
*krijgt alle procesdocumenten*
'Nee, daar heb ik geen zin in'.
Nuancerig: ik was op zoek naar de processtappen, maar vind ze alleen relevant om het geheel in context te zetten. Een proces an sich zegt helemaal niets, dus wil ik weten wat de criteria zijn ín de processtappen. Dat gecombineerd met op welk moment je die stap zet maakt het mogelijk een beeld te vormen over het geheel.

Hier ligt dus eigenlijk alleen een groot deel proces (ook in de diepgaandere documenten), want er is nergens een strakkere kadering anders dan 'het is geval afhankelijk'. Dat voelt voor mij nogal slippery slope in een situatie als deze.
pi_196336784
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap ik. Maar dan vind ik dat je puur moet kijken naar de bedrijven die al voor de crisis in de problemen zaten. Bedrijven die enkel door de maatregelen (gekozen door de overheid - waar die ondernemers niks aan konden doen) in de moeilijkheden terecht komen verdienen gewoon compensatie. Sommige mensen hebben een onrealistisch beeld van de gemiddelde ondernemer imo. Alsof ze allemaal maar zo'n buffer hebben waarmee ze een jarenlange crisis uit kunnen zitten. Je moet ook niet vergeten dat veel ondernemers veel kosten hebben moeten maken om uberhaupt weer open te mogen afgelopen zomer. Dat waren vereisten om weer open te mogen. Daar is geld in gaan zitten. En vervolgens werden ze als eerste weer dicht gegooid. Zelfs ondernemers met grote buffers komen gewoon in de moeilijkheden. Om die dan maar af te schrijven, omdat ze door de maatregelen, niet levensvatbaar zijn zonder compensaties, vind ik echt geen eerlijke/goede zaak.
Ben het grotendeels met je eens dat het zou moeten gaan om bedrijven die al in de problemen zaten voor Corona. Ook kan het gaan om bedrijven waarvan het erg twijfelachtig is of die na Corona nog bestaansrecht hebben vanwege aanpassingen van ons gedrag. Het gaat er om dat het feit dat er minder bedrijven failliet gaan dan pre corona een duidelijk signaal is dat de steun niet altijd op de goede plaats terecht komt. Dat is ook ontzettend lastig te regelen, zeker aan het begin van een crisis, maar inmiddels wordt het tijd voor wat meer maatwerk.
pi_196336793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat het tijd wordt om scherper naar de steun te gaan kijken om te voorkomen dat we bedrijven in leven houden die eigenlijk al niet levensvatbaar waren of straks vanwege de veranderende omstandigheden niet meer zijn. Dat geld kun je beter besteden aan omscholing om de publieke sector te versterken.

Ik weet niet in welke sector jij werkzaam bent, maar als je bedrijf op de lange termijn levensvatbaar is en je zwaar getroffen wordt is het in mijn ogen redelijk dat je gecompenseerd wordt.
Ik denk dat het heel moeilijk, zo niet onmogelijk is om die afweging te maken.

Mijn bedrijf zelf is op zich levensvatbaar, maar aangezien ik alleen B2B doe ben ik afhankelijk van hoe het bedrijfsleven in z'n geheel draait. Als scholen weer dichtgaan stort mijn hele markt compleet in.
pi_196336831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel moeilijk, zo niet onmogelijk is om die afweging te maken.
Het vraagt maatwerk maar de BD weet natuurlijk op basis van de belastingaangiftes wel welke bedrijven al langere tijd verliesgevend zijn, een negatief EV hebben of structurele liquiditeitsproblemen hebben. Dat kan een signaal zijn om daar scherper naar te kijken of steun gerechtvaardigd is. Je mag van zo'n bedrijf best vragen uit te leggen waarom ze levensvatbaar zijn en waarom de overheid ze moet steunen. En aangezien we al 9 maanden verder zijn mag je verwachten dat daar over nagedacht is evenals welke mogelijkheden tot herstructurering er zijn om door Corona heen te komen.

En voor de duidelijkheid: Voor kleine bedrijven moet je dat niet al te ingewikkeld maken, maar voor bedrijven die miljoenen aan steun krijgen mag je daar kritische vragen over stellen.
pi_196336850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het vraagt maatwerk maar de BD weet natuurlijk op basis van de belastingaangiftes wel welke bedrijven al langere tijd verliesgevend zijn, een negatief EV hebben of structurele liquiditeitsproblemen hebben. Dat kan een signaal zijn om daar scherper naar te kijken of steun gerechtvaardigd is. Je mag van zo'n bedrijf best vragen uit te leggen waarom ze levensvatbaar zijn en waarom de overheid ze moet steunen.
Er zijn ook genoeg bedrijven die met dusdanig lage marges werken dat ze het ongeveer van 100% bezetting moeten halen. Zijn dat dan "slechte bedrijven" of hebben ze gewoon een business model dat zo ingericht is?
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:00:48 #53
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196336851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten hoe levensvatbaar de horeca- en evenementensector is als de beperkingen eraf gaan. Die gaan mega-omzetten draaien in de periode direct na corona.
Natuurlijk. Maar daar hebben ze nu natuurlijk niks aan :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196336854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het vraagt maatwerk maar de BD weet natuurlijk op basis van de belastingaangiftes wel welke bedrijven al langere tijd verliesgevend zijn, een negatief EV hebben of structurele liquiditeitsproblemen hebben. Dat kan een signaal zijn om daar scherper naar te kijken of steun gerechtvaardigd is. Je mag van zo'n bedrijf best vragen uit te leggen waarom ze levensvatbaar zijn en waarom de overheid ze moet steunen.
Die dingen worden nu ook al gevraagd, bij mijn gemeente bijvoorbeeld moest ik bewijzen aanleveren dat opdrachten niet meer doorgingen vanwege corona.
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:02:34 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196336873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom mag je België niet als voorbeeld aanhalen dat sluiting van de scholen daar wellicht geholpen heeft? Als ze van aantal besmettingen van 30.000 per dag nu zitten op 5.000 (van de week zelfs 2.000)?
Omdat het aantal besmettingen in dit geval niets zegt over het aantal mensen met corona. Sowieso is het noemen van individuele dagwaardes onzinnig, maar in België hebben ze tussendoor ook nog eens het testbeleid aangepast. Dus nee, je kunt niet zomaar wat roepen als je niet weet wat er achter de cijfers zit.
pi_196336875
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:00 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg bedrijven die met dusdanig lage marges werken dat ze het ongeveer van 100% bezetting moeten halen. Zijn dat dan "slechte bedrijven" of hebben ze gewoon een business model dat zo ingericht is?
Zo'n bedrijf heeft toch niet structurele liquiditeitsproblemen of al jarenlang verlies? Het gaat er om dat je bedrijven die pre en post corona toekomst hebben probeert te helpen en bedrijven waar je daar ernstig aan twijfelt misschien wel failliet te laten gaan.
pi_196336892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die dingen worden nu ook al gevraagd, bij mijn gemeente bijvoorbeeld moest ik bewijzen aanleveren dat opdrachten niet meer doorgingen vanwege corona.
Prima toch? Ik stel alleen voor om bedrijven met bepaalde zorgwekkende lange termijn indicatoren scherper te beoordelen op levensvatbaarheid.
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:04:26 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196336893
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stuur een mailtje naar de EMA of de Gezondheidsraad.
Hèhè... die is flauw dat ik het maar moet vragen en dan verwezen wordt naar de indrukwekkende website.

De gezondheidsraad heeft hier sws geen toetsende functie omdat Nederland in haar "wijsheid" heeft besloten dat zij de EMA ziet als (medicijn) goedkeurende instantie. Hooguit kan een natie dat EU advies weigeren over te nemen. Ik ga wel kijken naar de stream op 11 of 12 december waar in een soort Persco, selectieve vragen aan de EMA worden behandeld.

Dat neemt niet weg dat we daarmee nog steeds niet weten wat we nu eindelijk gaan of willen binnenkrijgen.
Dat van Dissel ook nog wacht op de trial-rapportage voordat hij wat zegt, heeft verder niets te maken met acceptatiecriteria waarover de EMA kennelijk wel beschikt. Ze werken al "maanden" intiem samen met BigPharma dus ik mag daar toch wel iets meer verwachten dan dat dit - volgens von der Leyen - heel goed gaat.

Ik hoop dat de Kamer dat ook - als haar taak - wat nauwlettender gaat bevragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:06:15 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196336916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Knap dat je in 2 minuten een document 26 pagina's hebt door kunnen nemen waarin ook nog eens heel wat secundaire verwijzingen staan naar andere beleidsdocumenten. ^O^
Dit heet iemand verzuipen in documenten.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196336917
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Het vraagt maatwerk maar de BD weet natuurlijk op basis van de belastingaangiftes wel welke bedrijven al langere tijd verliesgevend zijn, een negatief EV hebben of structurele liquiditeitsproblemen hebben. Dat kan een signaal zijn om daar scherper naar te kijken of steun gerechtvaardigd is. Je mag van zo'n bedrijf best vragen uit te leggen waarom ze levensvatbaar zijn en waarom de overheid ze moet steunen. En aangezien we al 9 maanden verder zijn mag je verwachten dat daar over nagedacht is evenals welke mogelijkheden tot herstructurering er zijn om door Corona heen te komen.

En voor de duidelijkheid: Voor kleine bedrijven moet je dat niet al te ingewikkeld maken, maar voor bedrijven die miljoenen aan steun krijgen mag je daar kritische vragen over stellen.
Omgekeerd kan ook. Bedrijven die al langere tijd op het randje presteerden of zelfs verlies leden, draaien nu ineens overuren en hebben ergens een gat in de markt gevonden.

Dus dat zou niet direct de leidraad moeten zijn.

Ik heb bedrijven op zien bloeien (beroepsmatig gezien) die ik toch aardig opgegeven had.
pi_196336946
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196336988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:06 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Omgekeerd kan ook. Bedrijven die al langere tijd op het randje presteerden of zelfs verlies leden, draaien nu ineens overuren en hebben ergens een gat in de markt gevonden.

Dus dat zou niet direct de leidraad moeten zijn.

Ik heb bedrijven op zien bloeien (beroepsmatig gezien) die ik toch aardig opgegeven had.
Dat is hardstikke mooi en geen probleem want zo'n bedrijf wat drijft op Corona heeft nu geen steun nodig lijkt me
pi_196336992
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dit heet iemand verzuipen in documenten.....
Dit heet 'niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'. Als je dit soort processen wil doorgronden moet je er heel wat leesuren in gaan steken.

https://www.ema.europa.eu(...)#assessments-section

quote:
The CHMP's assessments are based on a comprehensive scientific evaluation of data. They determine whether the medicine meets the necessary quality, safety and efficacy requirements and that it has a positive risk-benefit balance.

An internal peer-review system safeguards the accuracy and validity of the opinions of the committee.
En hier de wetenschappelijke richtlijnen: https://www.ema.europa.eu(...)cientific-guidelines
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:15:08 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196337060
quote:
Prima gestroomlijnd ^O^
pi_196337198
Met de kanttekening dat het slot van de grafiek erg onzeker is: het daalt nog steeds. Maar door de schommelingen heen kijkend inderdaad minder hard (R zit rond de 0,95 nu).

edit: die 0,95 geldt dus voor de periode rond 11-11, zo rond de 15e lijkt deze weer rond de 0,9 te zitten, maar dat is dus hoogst onzeker vanwege de rapportagevertraging!



[ Bericht 19% gewijzigd door DireStraits7 op 20-11-2020 16:35:45 ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:30:00 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196337260
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja laat maar zitten, op deze wijze is natuurlijk een normaal gesprek niet mogelijk. Bijzonder dat je überhaupt zo naar een algemene ervaringsvraag kijkt
Interessant..... want ik vind het bijzonder waarom iemand die info zo openlijk hier wil hebben om iets inhoudelijks te bespreken. Als het echt essentieel is kan dit beter per DM/PM verlopen.

Maar goed, we gaan het laten zitten. The day goes on.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196337261
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:56 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

na Corona nog bestaansrecht hebben vanwege aanpassingen van ons gedrag.
Welke gedragsveranderingen verwacht je dan?
pi_196337363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Welke gedragsveranderingen verwacht je dan?
Thuiswerken zal gedeeltelijk blijven en veel meer vergadering zullen digitaal blijven. Ik verwacht ook dat vliegen voor korte afstanden minder aantrekkelijk gemaakt wordt. En er zijn een aantal sectoren waar los van Corona al problemen waren, zoals de veehouderij.
pi_196337385
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Thuiswerken zal gedeeltelijk blijven en veel meer vergadering zullen digitaal blijven. Ik verwacht ook dat vliegen voor korte afstanden minder aantrekkelijk gemaakt wordt. En er zijn een aantal sectoren waar los van Corona al problemen waren, zoals de veehouderij.
Ik denk ook dat het logischer gaat worden dat je met een verkoudheid lekker thuis blijft werken. Nu ga je werken want het is maar een verkoudheid en vervolgens hoest en snotter je de hele dag je collega's onder. Je bent niet ziek dus je gaat wel werken met de kans dat je andere aansteekt. Zou me niks verbazen of je blijft in de toekomst gewoon een paar dagen thuiswerken totdat de klachten voorbij zijn.
  vrijdag 20 november 2020 @ 16:40:52 #70
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_196337412
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:38 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het logischer gaat worden dat je met een verkoudheid lekker thuis blijft werken. Nu ga je werken want het is maar een verkoudheid en vervolgens hoest en snotter je de hele dag je collega's onder. Je bent niet ziek dus je gaat wel werken met de kans dat je andere aansteekt. Zou me niks verbazen of je blijft in de toekomst gewoon een paar dagen thuiswerken totdat de klachten voorbij zijn.
Mwa, zodra het corona stuk onder controle is denk ik dat dit vrij vlot weer verdwijnt. Is nu echt puur en alleen de angst voor corona die dat nu voedt als ik naar mezelf kijk. Zodra het 'business as usual' is vallen dit soort zaken als eerste weg. Logisch ook, want kost veel energie om er mee bezig te zijn terwijl 3/4 van de bevolking de helft van de tijd wel iets van een verkoudheid heeft :)

Het thuiswerken blijft wel een gegeven, alhoewel er dan wel oplossingen moeten komen voor samen aan conceptuele zaken werken. Daar merk je echt dat het nu erg ineffectief gaat, om samen tot één uitwerking te komen.
pi_196337427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Thuiswerken zal gedeeltelijk blijven en veel meer vergadering zullen digitaal blijven. Ik verwacht ook dat vliegen voor korte afstanden minder aantrekkelijk gemaakt wordt. En er zijn een aantal sectoren waar los van Corona al problemen waren, zoals de veehouderij.
Op thuiswerken na zijn de andere dingen die vooral met het milieu te maken hebben. Dat is een andere discussie. Over thuiswerken dat zal per persoon verschillend zijn de ene vind het fantastisch en de andere wilt niks liever dan naar kantoor gaan. Dus dat is allemaal afwachten hoe het in de toekomst gaat verlopen.
pi_196337612
Ook de cijfers uit Zeeland lijken vandaag niet te kloppen.. meldt Omroep Zeeland
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 17:01:44 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196337638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit heet 'niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'. Als je dit soort processen wil doorgronden moet je er heel wat leesuren in gaan steken.

https://www.ema.europa.eu(...)#assessments-section
[..]

En hier de wetenschappelijke richtlijnen: https://www.ema.europa.eu(...)cientific-guidelines
Dit is veel van hetzelfde. Het proces en wie wat doet, is vast goed geregeld zodat niemand iets verwijtbaar is.
Ik mis inhoudelijk de data en criteria, sws specifiek ook voor het EU toets/standpunt t.a.v. mRNA vaccin als type.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, ik heb niet zozeer vragen over werkwijze/procedures of het systeem maar op grond waarvan een inhoudelijke toestemming tot stand komt dat risico's heeft/geeft.
Wie/wat bepaald dat een nieuw product voldoende veilig/nuttig is voor gebruik op/in mensen ?

[cynische mode]
Ik vermoed daarbij het aloude overheidsduikspelletje waarbij de industrie dat zelf aangeeft. De EMA zal het alleen toetsen op papieren processen van volledigheid en daarna akkoord geeft zonder inhoudelijk als taak, te kijken naar werking.
Het is vervolgens aan de uitvoerende medici om zelf te beoordelen of een product qua bijsluiter wenselijk is om gebruikt te worden.
Medici die wide-eyes-shut zich voorts (moeten?) scharen achter een dringend OMT advies van een RIVM dat weer luistert naar de EMA. Bij publicatie in de Lancet en een premature peerreview zal het vast wel goed zijn... toch ?
[/cynische mode]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196337719
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2020 is nog niet voorbij

[ Bericht 2% gewijzigd door Houtenbeen op 20-11-2020 17:18:36 ]
  vrijdag 20 november 2020 @ 17:47:10 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196338102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2020 is nog niet voorbij
Klinkt erg naar :X , lijkt me alleen niet heel erg met Covid te maken te hebben

Prikstrategie is er, benieuwd hoe en wanneer dit gaat starten. En vooral, wie er de prik gaat geven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196338197
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Klinkt erg naar :X , lijkt me alleen niet heel erg met Covid te maken te hebben

Prikstrategie is er, benieuwd hoe en wanneer dit gaat starten. En vooral, wie er de prik gaat geven
Hugo de Jonge mag de eerste ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196338217
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is wel een hele makkelijke manier om bepaalde meningen weg te wuiven natuurlijk. Helemaal als je bij voorbaat al gaat roepen dat iemand wel MOET liegen als hij/zij benoemd dat er kinderen mee spelen, maar dat er toch sprake is van een mening die uit is op het sluiten van scholen)

Het gros van de users hier is prima in staat om objectief naar de situatie te kijken en puur te pleiten voor maatregelen waarvan ze oprecht denken dat die het meeste gaan bijdragen.

Geen goede manier van discussiëren imo.
Uiteraard was het wat gechargeerd, maar het valt me op dat mensen heel makkelijk doen over bepaalde maatregelen. Terwijl a) niet duidelijk is dat de impact van dichte scholen op Corona heel groot is en b) mensen met jonge kinderen en kinderen zelf problemen hebben ervaren met dichte scholen, maatschappelijke problemen ontstonden in bijvoorbeeld lagere sociale klassen met allerlei kinderen die zoek waren en veel experts van mening zijn dat de maatschappelijke impact groot is. Wie zijn wij dan om te zeggen dat die scholen dicht moeten?
  vrijdag 20 november 2020 @ 17:57:37 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196338237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Uiteraard was het wat gechargeerd, maar het valt me op dat mensen heel makkelijk doen over bepaalde maatregelen. Terwijl a) niet duidelijk is dat de impact van dichte scholen op Corona heel groot is en b) mensen met jonge kinderen en kinderen zelf problemen hebben ervaren met dichte scholen, maatschappelijke problemen ontstonden in bijvoorbeeld lagere sociale klassen met allerlei kinderen die zoek waren en veel experts van mening zijn dat de maatschappelijke impact groot is. Wie zijn wij dan om te zeggen dat die scholen dicht moeten?
Niveautje:

De sgoluh moeten digtttt

Ze kiezen toch self voor die kinderuh

Ik hep self geen kinderuh, maar wil geen kerona
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196338257
Hoeveel mensen in Nederland hebben er nu de "gewone" griep?
pi_196338303
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:59 schreef Freecky28 het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland hebben er nu de "gewone" griep?
Niemand. Griep is volledig uitgeroeid. Iedereen is automatisch Corona dode. Ook als je door de tram geschept wordt.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196338374
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:01 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Niemand. Griep is volledig uitgeroeid. Iedereen is automatisch Corona dode. Ook als je door de tram geschept wordt.
Alle corona maatregelen werken wel perfect tegen de griep. Was ook amper griep op het zuidelijk halfrond eerder.
pi_196338492
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 16:38 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het logischer gaat worden dat je met een verkoudheid lekker thuis blijft werken. Nu ga je werken want het is maar een verkoudheid en vervolgens hoest en snotter je de hele dag je collega's onder. Je bent niet ziek dus je gaat wel werken met de kans dat je andere aansteekt. Zou me niks verbazen of je blijft in de toekomst gewoon een paar dagen thuiswerken totdat de klachten voorbij zijn.
Mja ik weet niet hoe het bij jullie was pre corona.

Maar ik hoefde het toen echt niet in mijn hoofd te halen om niet op kantoor te verschijnen vanwege een simpel verkoudheidje of snotterneus.
pi_196338503
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja ik weet niet hoe het bij jullie was pre corona.

Maar ik hoefde het toen echt niet in mijn hoofd te halen om niet op kantoor te verschijnen vanwege een simpel verkoudheidje of snotterneus.
Inderdaad. Maar dat gaat dus veranderen, is het punt.
pi_196338528
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dat gaat dus veranderen, is het punt.
Ik zou daar geen hoop op vestigen toch. In de eerste plaats omdat veel mensen überhaupt niet eens thuis kunnen werken.
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:24:10 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196338532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja ik weet niet hoe het bij jullie was pre corona.

Maar ik hoefde het toen echt niet in mijn hoofd te halen om niet op kantoor te verschijnen vanwege een simpel verkoudheidje of snotterneus.
Klopt

Maar nu werk je dan gewoon vlekkeloos vanuit huis. Mits dat kan dan natuurlijk

En als je een keer geen zin hebt in reistijd of gewoon tussen meetings door op je nest wil liggen of geen zin hebt om te douchen en schone onderbroek aan te doen of wat dan ook, dan ook.
Heerlijk

Bij ons het advies vanuit directie om in de middag te gaan wandelen en in de avond dan nog een uurtje te werken. Genieten van de voordelen van thuiswerken. En elkaar vertrouwen in wat men oplevert qua werk.
Mooie positieve insteek ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196338535
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dat gaat dus veranderen, is het punt.
Wat niet perse een slechte ontwikkeling is. Met een snotkop werken is niet direct productief.

Zo zijn er, toegegeven, ook (gedrags) veranderingen die nu wat meer (noodgedwongen misschien) zijn geintregeerd in de samenleving. Dus daar doe ik ook zo mijn voordeel mee als het zo uit komt.

1 ervan is dat in het verleden al snel werd geroepen 'dat iets niet kon'.

Nah.. als corona me iets geleerd heeft, dan is het wel dat het als een Bob de Bouwer tekeer is gegaan. :')
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:26:49 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196338550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat niet perse een slechte ontwikkeling is. Met een snotkop werken is niet direct productief.

Zo zijn er, toegegeven, ook (gedrags) veranderingen die nu wat meer (noodgedwongen misschien) zijn geintregeerd in de samenleving. Dus daar doe ik ook zo mijn voordeel mee als het zo uit komt.

1 ervan is dat in het verleden al snel werd geroepen 'dat iets niet kon'.

Nah.. als corona me iets geleerd heeft, dan is het wel dat het als een Bob de Bouwer tekeer is gegaan. :')
De horecaondernemers mét ondernemersskills haal je iig wel ook steeds meer eruit tov de groothandel-afhaalspul-ik-leg-het-voor-u-op-uw-bord-en-reken-dan-8-keer-zoveel-dank-u toko's
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196338554
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Uiteraard was het wat gechargeerd, maar het valt me op dat mensen heel makkelijk doen over bepaalde maatregelen. Terwijl a) niet duidelijk is dat de impact van dichte scholen op Corona heel groot is en b) mensen met jonge kinderen en kinderen zelf problemen hebben ervaren met dichte scholen, maatschappelijke problemen ontstonden in bijvoorbeeld lagere sociale klassen met allerlei kinderen die zoek waren en veel experts van mening zijn dat de maatschappelijke impact groot is. Wie zijn wij dan om te zeggen dat die scholen dicht moeten?
Het grappige dat je geen stemmen wilde tellen van iemand met een mening die in zijn/haar voordeel was. De eerste stem die je wel wilde tellen was er een die was van iemand die geen kinderen had, wel de scholen open wilde houden, maar waarvan in een latere post bleek dat hij de scholen open houden wilde omdat zjin werknemers anders niet (voldoende/op kantoor/whatever) zouden werken en dat niet goed was voor zijn bedrijf.
Dus ook daar zat een verborgen agenda achter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196338556
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

Maar nu werk je dan gewoon vlekkeloos vanuit huis. Mits dat kan dan natuurlijk

En als je een keer geen zin hebt in reistijd of gewoon tussen meetings door op je nest wil liggen of geen zin hebt om te douchen en schone onderbroek aan te doen of wat dan ook, dan ook.
Heerlijk

Bij ons het advies vanuit directie om in de middag te gaan wandelen en in de avond dan nog een uurtje te werken. Genieten van de voordelen van thuiswerken. En elkaar vertrouwen in wat men oplevert qua werk.
Mooie positieve insteek ^O^
Ja heel slecht maar dat doe ik dus niet :@
Ik zit echt van 8.30 - 17.00 achter mijn beeldscherm geplakt als ik niet uitkijk :@

Terwijl de mogelijkheden er prima zijn maar moreel vind ik niet dat ik het kan maken om even een powernap te doen op de bank ofzo :D

En waar ik normaal gesproken redelijk opgedirkt de deur uit ga meestal, betrapte ik mezelf er gisteren op Toos Makeuploos en Tokkieknot een vaktechnisch overleg bij te wonen :') :X

Maar tof wel dat jouw werkgever zo meedenkt en betrokken is op die manier :Y
I.p.v. dat gemicromanagement bij sommige bedrijven :X
pi_196338576
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:26 schreef Molo het volgende:

[..]

De horecaondernemers mét ondernemersskills haal je iig wel ook steeds meer eruit tov de groothandel-afhaalspul-ik-leg-het-voor-u-op-uw-bord-en-reken-dan-8-keer-zoveel-dank-u toko's
O dat is heel zeker waar! :Y
Dat heb ik in mijn omgeving ook zeker gemerkt.

Ik ben er ergens van overtuigd dat die echte creatievelingen (de 'echte' ondernemers in mijn optiek :@ ) dadelijk ook veel beter weer in staat zijn de draad weer op te pakken.

Maar die ondernemerslust bij echte ondernemers is er toch wel. Ik zie echt hele mooie plannen en concepten voorbij komen waar we pre corona echt nooit aan gedacht zouden hebben.
pi_196338600
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:01 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Niemand. Griep is volledig uitgeroeid. Iedereen is automatisch Corona dode. Ook als je door de tram geschept wordt.
Griep gewoon de wereld uit 😂😂
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 18:45:32 #92
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196338813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2020 is nog niet voorbij
2020, the gift that keeps on giving. Opzich:
quote:
Preliminary investigations have ruled out bacterial or virological contamination according to Minister of Health Abdoulaye Diouf, who confirmed at least 18 hospitalizations as a result of the outbreak.

Investigators now suspect some form of toxic pollution or algae may be responsible, as video shared online purports to show extreme pollution in the area which has allegedly killed thousands of fish.
Dit klinkt vervelend, maar klinkt wel als een lokaal probleem vooralsnog. Zou wat zijn dat dit zorgt dat je niet meer bevattelijk voor corona bent. Paar dagen bulten en hup :p
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:48:26 #93
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196338857
Weet je lieve mensen, mijn allergrootste wens is dat ik in 2021 gevaccineerd ben tegen het coronavirus. Ik hoop dat we in 2021 weer terugkeren naar oude normaal... dat zou echt mooiste zijn, Genieten van festivals, voetbal kijken, feesten, mooie vrouwen en etc.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196338869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:48 schreef Ven1972 het volgende:

... mooie vrouwen en etc.
Oohh .. jij boefje! :D
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:51:34 #95
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196338892
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:49 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Oohh .. jij boefje! :D
Ja echt waar, ik wil gewoon verder genieten van het leven toch?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196338920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:48 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je lieve mensen, mijn allergrootste wens is dat ik in 2021 gevaccineerd ben tegen het coronavirus. Ik hoop dat we in 2021 weer terugkeren naar oude normaal... dat zou echt mooiste zijn, Genieten van festivals, voetbal kijken, feesten, mooie vrouwen en etc.
Mooie vrouwen genoeg hoor. Niemand wil alleen zijn met kerst en oud en nieuw. Gratis advies. :S___D
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:56:57 #97
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196338947
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Mooie vrouwen genoeg hoor. Niemand wil alleen zijn met kerst en oud en nieuw. Gratis advies. :S___D
Ja thanx. maar vrouwen genoeg zeker.... Maar voor de chat met mij zijn ze altijd welkom.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 19:00:22 #98
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196338982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:56 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja thanx. maar vrouwen genoeg zeker.... Maar voor de chat met mij zijn ze altijd welkom.
Haha, hosselaar! @Ven1972 , om de eenzame vrouw de kerst door te brengen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:02:28 #99
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196339011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Haha, hosselaar! @:Ven1972 , om de eenzame vrouw de kerst door te brengen.
Nou, nu ben ik wel extra lief voor jonge vrouwen die het moeilijk hadden. Ik bied ze luisterend oor en probeer ze hiermee op te vrolijken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196339017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:59 schreef Freecky28 het volgende:
Hoeveel mensen in Nederland hebben er nu de "gewone" griep?
0, griep is uitgeroeid.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:03:51 #101
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196339025
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

0, griep is uitgeroeid.
Denk het niet nee, die griep is er altijd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196339026
Kabinet niveautje:

Oh de cijfers gaan wat omlaag laten we direct alles wat nog maar een paar weken ingegaan is weer intrekken.

Ook kabinet niveautje:
Paar dagen later de cijfers gaan toch niet de goede kant op nu!

Wat een kansloze bende en wat een kansloos volk.
Hou je toch gewoon even een tijdje in mensen.

En kerst en oud en nieuw stop dat alsjeblieft onder een ban. Anders zitten we in januari direct weer in een volledige lockdown.
pi_196339064
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:06 schreef ludovico het volgende: [..] Nee men vergelijkt het met griep op veel punten, dit virus muteert ook weer. En ik heb die info over dat er geen vaccin gevonden wordt van een persoon die wel kennis heeft van de materie. Zal het filmpje linken als je er interesse in hebt.
Ben wel geïnteresseerd in dat filmpje ja :')
Alpha kenny one
pi_196339074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:51 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja echt waar, ik wil gewoon verder genieten van het leven toch?
Groot gelijk :Y

Ik doe graag met je mee


En dit bericht stemt me ook weer wat geruster. Geen verplichting:

https://nos.nl/artikel/23(...)st-aan-de-beurt.html

Ho ik juich te vroeg
https://www.nu.nl/coronav(...)-eerste-vaccins.html

Hier wordt ineens gesuggereerd dat het net als de griepprik ieder jaar 'nodig' is ..
Er wordt toch nagedacht over een deling in de maatschappij. Daar gaat de nuance .....

Dua of ieder jaar zo'n shot, of uitsluiting ...

Blijf dit nog steeds bizar vinden

[ Bericht 22% gewijzigd door Twinkle20 op 20-11-2020 19:21:16 ]
pi_196339279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:56 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja thanx. maar vrouwen genoeg zeker.... Maar voor de chat met mij zijn ze altijd welkom.
Ik was vandaag trouwens bij de kapper, ik was de enige klant zonder mondkapje en ik kreeg de enige kapster die er ook niet een op had. Ik hoefde er maar een kwartje in te gooien en ze had hele verhalen over wat een bullshit die mondkapjes zijn en dat ze er alleen eentje op doet als de klant dat wil. Ze volgt het nieuws totaal niet, heeft geen enkele interesse in wat 'de cijfers' nu zijn. Heerlijk wijf, lekker nuchter.

Ze heeft al een vriend en kids helaas, anders had ik nog wel wat activiteiten zonder beschermingsmiddelen kunnen bedenken. Het gesprekje met haar maakte mijn hele dag weer goed in ieder geval. Hoop dat ze na 1 december een achterkamertje vrij houden voor een knipbeurt met vrije ademhaling.
pi_196339284
Jeetje man wat veel besmettingen weer, toch jammer dat men geen volledige lockdown durft door te voeren.

Op dit moment toch de enige weg naar echt substantiële versoepelingen, besmettingen in de honderden of tientallen in plaats van duizenden.
blablablabla
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:28:18 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196339298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:26 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik was vandaag trouwens bij de kapper, ik was de enige klant zonder mondkapje en ik kreeg de enige kapster die er ook niet een op had. Ik hoefde er maar een kwartje in te gooien en ze had hele verhalen over wat een bullshit die mondkapjes zijn en dat ze er alleen eentje op doet als de klant dat wil. Ze volgt het nieuws totaal niet, heeft geen enkele interesse in wat 'de cijfers' nu zijn. Heerlijk wijf, lekker nuchter.

Ze heeft al een vriend en kids helaas, anders had ik nog wel wat activiteiten zonder beschermingsmiddelen kunnen bedenken. Het gesprekje met haar maakte mijn hele dag weer goed in ieder geval. Hoop dat ze na 1 december een achterkamertje vrij houden voor een knipbeurt met vrije ademhaling.
Dat over dat ze een vriend en kids heeft, alles kan kapot hè ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:28:49 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196339302
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:27 schreef Elan het volgende:
Jeetje man wat veel besmettingen weer, toch jammer dat men geen volledige lockdown durft door te voeren.

Op dit moment toch de enige weg naar echt substantiële versoepelingen, besmettingen in de honderden of tientallen in plaats van duizenden.
Hoe en hoe lang zie je dat voor je?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196339329
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe en hoe lang zie je dat voor je?
Zolang als nodig? :D
blablablabla
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:32:11 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196339333
Ik vond een paper met die o.a. mijn vraag omtrent goedkeuring van "mRNA vaccins" zijdelings behandeld.
@IrishBastard @chratnox @ipa84 @Twinkle20 @DireStraits

quote:
bron: epmc
In the EU no regulatory guidelines presently exist that specifically address mRNA-based vaccines. The existing regulatory framework, however, clearly defines that mRNA-based vaccines in most cases have to be centrally approved. Interestingly, depending on whether RNA-based vaccines are directed against tumors or infectious disease, they are formally considered gene therapy products or not, respectively.
De afwezigheid van EMA regels, impliceren daarmee geen specifieke belemmering van mRNA vaccins die los daarvan moeten voldoen aan de normale standaarden. Tumorvaccins op basis van mRNA worden gezien als gentherapie.
NB: Genetische modificatie staat sws ter discussie in bepaalde (m.n. geloofs)gemeenschappen en ligt ook voortdurend onder vuur vanwege vooral onderbuik (nieuw = eng). Bij/met kanker* - wat moet je dan - is er sws doorgaans geen kritiek op middelen.

Wel opvallend dat de EMA (nog) geen aparte mRNA regels hanteert, anders dan voor tumorbehandeling*.
Sws is er nog nooit ergens een mRNA vaccin goedgekeurd voor menselijk gebruik. Afwezigheid van specifieke regelgeving kan ook komen omdat de baanbrekende wetenschap dit - genetisch modificeren van vaccins - zelf niet als "bijzonder" ziet.
Wat verder de gangbare eisen zijn voor "vaccins" tegen infecties zijn en meer specifiek Covid19, is mij nog een hamvraag. Wel weet ik nu dat bepaalde Covid19 acceptatie-fases fors zijn ingekort en/of pas na algemeen gebruik hun weg nog moeten vinden.

Wel een klein stapje verder dat mRNA dus niet expliciet genoemd of benoemd is waarmee de vraag van tafel is en zich een nieuwe aan dient over mRNA wenselijkheid. Dit laatste zal de politiek moeten beantwoorden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:32:31 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196339338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Zolang als nodig? :D
Nodig voor wat? Welk doel heb je dan concreet?

En wat moet er allemaal dicht?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196339395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:03 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk het niet nee, die griep is er altijd.
Ach die paar dooien (half miljoen per jaar), daar heeft niemand zich ooit druk om gemaakt.

Ben benieuwd wat de coronadodenteller het vandaag doet, misschien nog wat nieuwe records.
pi_196339400
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Nodig voor wat? Welk doel heb je dan concreet?

En wat moet er allemaal dicht?
Volledige lockdown dus in principe alles dat niet echt essentieel is dicht voor tenminste twee weken. Minus lagere scholen en onderbouw van de middelbare wellicht.

Rutte heeft aangegeven een plan te hebben om thuiswerken af te dwingen, daar ben ik ook wel benieuwd naar stiekem.
blablablabla
pi_196339409
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:27 schreef Elan het volgende:
Jeetje man wat veel besmettingen weer, toch jammer dat men geen volledige lockdown durft door te voeren.

Op dit moment toch de enige weg naar echt substantiële versoepelingen, besmettingen in de honderden of tientallen in plaats van duizenden.
Er gaan geen substantiële versoepelingen komen voor een aantal miljoen mensen zijn gevaccineerd. Bij substantieel denk ik aan alle horeca open, geen mondkapjesplicht meer.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 19:37:58 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196339411
twitter
pi_196339428
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mooie cijfers.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:40:37 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196339445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Uiteraard was het wat gechargeerd, maar het valt me op dat mensen heel makkelijk doen over bepaalde maatregelen. Terwijl a) niet duidelijk is dat de impact van dichte scholen op Corona heel groot is en b) mensen met jonge kinderen en kinderen zelf problemen hebben ervaren met dichte scholen, maatschappelijke problemen ontstonden in bijvoorbeeld lagere sociale klassen met allerlei kinderen die zoek waren en veel experts van mening zijn dat de maatschappelijke impact groot is. Wie zijn wij dan om te zeggen dat die scholen dicht moeten?
Ik denk dat iedereen weet dat geen enkele keuze perfect is. Natuurlijk is het enorm zwaar voor kinderen en ouders als de scholen dicht moeten en natuurlijk heeft dat effecten op de maatschappij. Tegelijkertijd lees je ook genoeg verhalen van kinderen, ouders en betrokkenen dat ze het echt eng vinden om naar school te gaan/hun kind naar school te laten gaan. Dan moet je dingen tegen elkaar gaan afwegen.

Maar maatregelen zijn nou eenmaal nodig. We besluiten ook om de horeca maandenlang te sluiten. Daar doen mensen tegelijkertijd heel luchtig over. Maar dat raakt ook enorm veel mensen; dreunt ook door in de maatschappij. Die effecten zijn heel anders dan de effecten rondom het sluiten van scholen, maar allebei erg voor de maatschappij.

Er valt wat te zeggen voor elke sector. Het raakt altijd meer mensen dan dat we denken. Het richt altijd meer schade aan dan dat we denken.

Mede daarom is het zo belangrijk om in te grijpen op de meest effectieve plekken. Zodat we zo snel mogelijk wat meer controle hebben en dingen weer open kunnen. Wat die effectiefste plekken zijn zal iedereen anders inschatten. Voor elke mening is wel een bron te vinden.

Uiteindelijk is het voor alle sectoren gewoon zwaar klote. Maar je bent het aan de sectoren die moeten sluiten verplicht om dan wel zsm op het punt te komen dat ze weer open kunnen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196339447
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 17:10 schreef Houtenbeen het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2020 is nog niet voorbij
Hemorragische koorts? Dat kan er nog wel bij idd :{
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:41:32 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196339451
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Volledige lockdown dus in principe alles dat niet echt essentieel is dicht voor tenminste twee weken. Minus lagere scholen en onderbouw van de middelbare wellicht.

Rutte heeft aangegeven een plan te hebben om thuiswerken af te dwingen, daar ben ik ook wel benieuwd naar stiekem.
En waarom dan ten minste twee weken. Welk doel moet er behaald worden om weer open te mogen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 19:41:56 #120
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196339455
twitter

Interessant misschien: Een draadje van een Nederlandse epidemioloog over corona vaccins in begrijpbaar Nederlands.
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:46:52 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196339495
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Interessant misschien: Een draadje van een Nederlandse epidemioloog over corona vaccins in begrijpbaar Nederlands.
Top!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196339507
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:41 schreef Molo het volgende:

[..]

En waarom dan ten minste twee weken. Welk doel moet er behaald worden om weer open te mogen?
Om te beginnen twee weken, omdat het natuurlijk wel een heel duur pakket is moet je constant evalueren of het zijn doel niet voorbij schiet. Doel liefst onder de 1000 nieuwe besmettingsgevallen per dag komen, of minder. Het huidige pakket is helaas toch onvoldoende toereikend.
blablablabla
  vrijdag 20 november 2020 @ 19:51:19 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196339547
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Om te beginnen twee weken, omdat het natuurlijk wel een heel duur pakket is moet je constant evalueren of het zijn doel niet voorbij schiet. Doel liefst onder de 1000 nieuwe besmettingsgevallen per dag komen, of minder. Het huidige pakket is helaas toch onvoldoende toereikend.
Ok, ik snap je gedachten daarbij.
Het punt is wel, het zijn heftige twee weken dan, of waarschijnlijk langer, voor veel mensen. Dat hakt erin en de bereidheid daar netjes aan te houden is wankel denk ik.
De cijfers zijn dan lager... En dan?

Dan versoepelen we, en loopt alles weer op richting een nieuwe golf.

Denk ik.

Daarom denk ik dat aanrommelen en marges opzoeken van zorg, nu de weg is die gevolgd wordt. Zo mijn mogelijk schade in economisch én maatschappelijk opzicht binnen het draagvlak wat er is en binnen wat de zorg aan kan.

Kut, maar wel iets houdbaarder kut op de middellange termijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 19:58:32 #124
5428 crew  miss_sly
pi_196339606
Ik weet niet wat wijsheid is met de scholen. Bij mijn dochter in de klas zijn er van de 27 kinderen vandaag 6 afwezig: een wiens broer een positieve test had en thuis koet blijven en 5 zieken. Het ging even weer wat beter, maar nu zijn er toch weer veel zieken ineens. Dat is ook niet goed voor de sfeer en continuïteit in de klas.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Games vrijdag 20 november 2020 @ 19:59:20 #125
181272 crew  Noppie2000
pi_196339614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet wat wijsheid is met de scholen. Bij mijn dochter in de klas zijn er van de 27 kinderen vandaag 6 afwezig: een wiens broer een positieve test had en thuis koet blijven en 5 zieken. Het ging even weer wat beter, maar nu zijn er toch weer veel zieken ineens. Dat is ook niet goed voor de sfeer en continuïteit in de klas.
5 zieken door het coronavirus of gewoon 5 zieken?
pi_196339652
Liveblog:
Het RIVM schrijft dat er een landelijk registratiesysteem komt voor de vaccinaties tegen covid-19. "Dat is belangrijk met het oog op het monitoren en waarschuwen voor eventuele bijwerkingen", staat in het persbericht.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 20:02:29 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196339654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mooie cijfers.

Qua doden komt de tweede golf in de buurt van de eerste golf.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 20:02:33 #128
5428 crew  miss_sly
pi_196339656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:59 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

5 zieken door het coronavirus of gewoon 5 zieken?
Geen idee of ze echt ziek zijn, thuis worden gehouden vanwege klachten, of omdat ouders het eng vinden dat een klasgenoot met Corona in contact is geweest, zelf een besmet persoon thuis hebben. Er missen 5 kinderen die ziek gemeld zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:05:47 #129
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_196339691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:02 schreef THEFXR het volgende:
Liveblog:
Het RIVM schrijft dat er een landelijk registratiesysteem komt voor de vaccinaties tegen covid-19. "Dat is belangrijk met het oog op het monitoren en waarschuwen voor eventuele bijwerkingen", staat in het persbericht.
Hoorde zojuist op 538 dat er landelijk centra worden opgezet ter vaccinatie van ongeveer 3,5 miljoen mensen. Met een effectiviteitsgraad van circa 90% zou het vaccineren van de 3,5 miljoen kwetsbaarste Nederlanders weleens afdoende kunnen zijn om de problemen met Covid-19 te minimaliseren.
pi_196339704
'Vliegmaatschappijen hebben nog tientallen miljarden nodig'

Om de coronacrisis te kunnen overleven hebben luchtvaartmaatschappijen wereldwijd nog 60 à 67 miljard euro aan noodsteun nodig. Dat is de verwachting van Alexandre de Juniac, het hoofd van de internationale luchtvaartorganisatie IATA.

"We zijn ongelooflijk dankbaar voor de 135 miljard euro die overheden al in de sector hebben gepompt", zei De Juniac, oud-ceo van Air France-KLM. "Maar zonder de extra steun zullen sommige bedrijven niet overleven."

In Nederland steunt het kabinet KLM met 3,4 miljard en mogelijk komt daar nog meer bij. Door de coronacrisis is het vliegverkeer drastisch afgenomen. De IATA verwacht dat de sector pas in 2024 volledig is hersteld.
pi_196339733
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok, ik snap je gedachten daarbij.
Het punt is wel, het zijn heftige twee weken dan, of waarschijnlijk langer, voor veel mensen. Dat hakt erin en de bereidheid daar netjes aan te houden is wankel denk ik.
De cijfers zijn dan lager... En dan?

Dan versoepelen we, en loopt alles weer op richting een nieuwe golf.

Denk ik.

Daarom denk ik dat aanrommelen en marges opzoeken van zorg, nu de weg is die gevolgd wordt. Zo mijn mogelijk schade in economisch én maatschappelijk opzicht binnen het draagvlak wat er is en binnen wat de zorg aan kan.

Kut, maar wel iets houdbaarder kut op de middellange termijn
Het idee van een hele strenge lockdown is dat je daarna weer flink kunt versoepelen. In Israël bijvoorbeeld is de horeca weer (gedeeltelijk) geopend na een hele strenge lockdown. Dan moet je echter wel eerst je besmettingen substantieel om laag weten te gooien.
blablablabla
pi_196339790
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hoorde zojuist op 538 dat er landelijk centra worden opgezet ter vaccinatie van ongeveer 3,5 miljoen mensen. Met een effectiviteitsgraad van circa 90% zou het vaccineren van de 3,5 miljoen kwetsbaarste Nederlanders weleens afdoende kunnen zijn om de problemen met Covid-19 te minimaliseren.
Lijkt me ook voldoende. Ik wacht nog wel een jaartje. Tot die tijd kunnen ze die spuit in hun eigen reet duwen.

Anders laat de koning en het gehele kabinet maar voorgaan op tv. Met een notaris erbij.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196339810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 19:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet wat wijsheid is met de scholen. Bij mijn dochter in de klas zijn er van de 27 kinderen vandaag 6 afwezig: een wiens broer een positieve test had en thuis koet blijven en 5 zieken. Het ging even weer wat beter, maar nu zijn er toch weer veel zieken ineens. Dat is ook niet goed voor de sfeer en continuïteit in de klas.
Nah deze wil ik dan wel weer een beetje nuanceren. Mijn kinderen zijn nu 4/6/8. Vorig jaar, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor vast ook wel, kwam het tijdens het 'griepseizoen' ook voor dat 1/4 of zelfs bijna 1/2 (!) klas ziek thuis zat. Ik vind het te makkelijk om dat maar op corona en alles er omheen af te schuiven eerlijk gezegd.
pi_196339865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah deze wil ik dan wel weer een beetje nuanceren. Mijn kinderen zijn nu 4/6/8. Vorig jaar, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor vast ook wel, kwam het tijdens het 'griepseizoen' ook voor dat 1/4 of zelfs bijna 1/2 (!) klas ziek thuis zat. Ik vind het te makkelijk om dat maar op corona en alles er omheen af te schuiven eerlijk gezegd.
Is ook apart. Zal wel iets van tegenwoordig zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik zo vaak ziek was. Evenals de andere kinderen destijds. Maargoed, dat is wat ik me ervan herinner. Nu ben ik ook zelden ziek. Als het eens in de 3 jaar is met een milde griep is het veel.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196339870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:06 schreef THEFXR het volgende:
'Vliegmaatschappijen hebben nog tientallen miljarden nodig'

Om de coronacrisis te kunnen overleven hebben luchtvaartmaatschappijen wereldwijd nog 60 à 67 miljard euro aan noodsteun nodig. Dat is de verwachting van Alexandre de Juniac, het hoofd van de internationale luchtvaartorganisatie IATA.

"We zijn ongelooflijk dankbaar voor de 135 miljard euro die overheden al in de sector hebben gepompt", zei De Juniac, oud-ceo van Air France-KLM. "Maar zonder de extra steun zullen sommige bedrijven niet overleven."

In Nederland steunt het kabinet KLM met 3,4 miljard en mogelijk komt daar nog meer bij. Door de coronacrisis is het vliegverkeer drastisch afgenomen. De IATA verwacht dat de sector pas in 2024 volledig is hersteld.
KLM mag ff lekker failliet gaan.... bodemloze put.... hadden al nooit zoveel geld moeten krijgen
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196339877
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:05 schreef MissionPhailed het volgende:
Met een effectiviteitsgraad van circa 90% zou het vaccineren van de 3,5 miljoen kwetsbaarste Nederlanders weleens afdoende kunnen zijn om de problemen met Covid-19 te minimaliseren.
Dat zou echt fantastisch zijn. Hoe minder hoe beter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 20:20:16 #137
5428 crew  miss_sly
pi_196339916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah deze wil ik dan wel weer een beetje nuanceren. Mijn kinderen zijn nu 4/6/8. Vorig jaar, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor vast ook wel, kwam het tijdens het 'griepseizoen' ook voor dat 1/4 of zelfs bijna 1/2 (!) klas ziek thuis zat. Ik vind het te makkelijk om dat maar op corona en alles er omheen af te schuiven eerlijk gezegd.
Dat mag. Jij en ik zijn het we vaker niet eens :)

Griep is nu overigens door dezelfde maatregelen als die voor Corona gelden vrijwel niet aan de orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196339923
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Is ook apart. Zal wel iets van tegenwoordig zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik zo vaak ziek was. Evenals de andere kinderen destijds. Maargoed, dat is wat ik me ervan herinner. Nu ben ik ook zelden ziek. Als het eens in de 3 jaar is met een milde griep is het veel.
Geen idee .. ik ben zo'n faalmoeder die er vaak pas achter komt dat de kindjes koorts hebben als ik ze ophaal uit school :@

Dus bij een kuchje hier of een snottebel daar hield en houd ik ze sowieso niet direct thuis.

Maar net als met werknemers die zich soms nog ziek melden omdat ze denken dat hun grote teen pijn doet, zullen er vast ook ouders zijn die hun kroost om het minste of geringste thuis hield of houdt. Maar goed.. da's ieders eigen feestje, daar ga ik verder niet over.
pi_196339926
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:17 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

KLM mag ff lekker failliet gaan.... bodemloze put.... hadden al nooit zoveel geld moeten krijgen
Met de jaarcijfers van 2019 (een prima jaar voor die sector) hebben ze 1% winst behaald :') Daarnaast staan ze bijna 25 miljard in de min. Dus inderdaad beter failliet laten gaan. Ik meen dat ze ook al 599miljoen via de NOW regeling hebben gekregen. Waarom duwen ze daar zoveel geld in? Trots? In ieder geval niet voor de winst. Maybe het bestaan van Schiphol ofzo?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196339951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Geen idee .. ik ben zo'n faalmoeder die er vaak pas achter komt dat de kindjes koorts hebben als ik ze ophaal uit school :@

Dus bij een kuchje hier of een snottebel daar hield en houd ik ze sowieso niet direct thuis.

Maar net als met werknemers die zich soms nog ziek melden omdat ze denken dat hun grote teen pijn doet, zullen er vast ook ouders zijn die hun kroost om het minste of geringste thuis hield of houdt. Maar goed.. da's ieders eigen feestje, daar ga ik verder niet over.
Dat zal het ook wel zijn. In mijn tijd moest je wel verdomde ziek zijn met 41gr. koorts anders ging je gewoon. Wellicht is daar wat veranderd. Ik ben zelf pas sinds 2,5jaar ouder, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196340018
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:20 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Met de jaarcijfers van 2019 (een prima jaar voor die sector) hebben ze 1% winst behaald :') Daarnaast staan ze bijna 25 miljard in de min. Dus inderdaad beter failliet laten gaan. Ik meen dat ze ook al 599miljoen via de NOW regeling hebben gekregen. Waarom duwen ze daar zoveel geld in? Trots? In ieder geval niet voor de winst. Maybe het bestaan van Schiphol ofzo?
de 1ste keer hebben ze 4 Miljard steun gekregen, weet niet zeker hoeveel het de 2de keer was.
pi_196340034
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de 1ste keer hebben ze 4 Miljard steun gekregen, weet niet zeker hoeveel het de 2de keer was.
Die 4mld is een lening waarvoor de staat garant staat, geen 'uitkering' zoals de NOW.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196340104
Kunnen flinke buikklachten, vermoeidheid, en diarree ook :@
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 20:32:56 #144
5428 crew  miss_sly
pi_196340164
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat zal het ook wel zijn. In mijn tijd moest je wel verdomde ziek zijn met 41gr. koorts anders ging je gewoon. Wellicht is daar wat veranderd. Ik ben zelf pas sinds 2,5jaar ouder, dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.
Heeft volgens mij vrij weinig met de tijd te maken. Sommige mensen houden hun kinderen eerder thuis dan anderen. Dat was vroeger zo, dat is nog steeds zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196340314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 18:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het grappige dat je geen stemmen wilde tellen van iemand met een mening die in zijn/haar voordeel was. De eerste stem die je wel wilde tellen was er een die was van iemand die geen kinderen had, wel de scholen open wilde houden, maar waarvan in een latere post bleek dat hij de scholen open houden wilde omdat zjin werknemers anders niet (voldoende/op kantoor/whatever) zouden werken en dat niet goed was voor zijn bedrijf.
Dus ook daar zat een verborgen agenda achter.
Lol, ik ga toch geen stemmen tellen :P. Sommige dingen zijn met een humoristische ondertoon.

Jouw reactie vond ik een prima verhaal trouwens.
pi_196340327
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Het idee van een hele strenge lockdown is dat je daarna weer flink kunt versoepelen. In Israël bijvoorbeeld is de horeca weer (gedeeltelijk) geopend na een hele strenge lockdown. Dan moet je echter wel eerst je besmettingen substantieel om laag weten te gooien.
Horeca kan ook gewoon open blijven zonder lockdown. Hier in Zwitserland dalen de cijfers en de horeca is altijd open gebleven.
pi_196340348
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:30 schreef phpmystyle het volgende:
Kunnen flinke buikklachten, vermoeidheid, en diarree ook :@
Alles kan, zelfs zonder klachten kan je corona hebben he.
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:43:08 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196340368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:02 schreef THEFXR het volgende:
Liveblog:
Het RIVM schrijft dat er een landelijk registratiesysteem komt voor de vaccinaties tegen covid-19. "Dat is belangrijk met het oog op het monitoren en waarschuwen voor eventuele bijwerkingen", staat in het persbericht.
Is sws ook een noodzakelijke (EMA) eis dat voorschrijft dat ingeënte mensen worden gevolgd.
Het ziet er naar uit dat het een "kat in 't bakkie" wordt, die goedkeuring.

Nu maar hopen dat dit registratie systeem niet gaat dienen voor autorisatie, van hoe en wat dan ook.
Zelf zou ik liever zien dat dit bij de huisarts wordt vastgelegd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196340438
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Horeca kan ook gewoon open blijven zonder lockdown. Hier in Zwitserland dalen de cijfers en de horeca is altijd open gebleven.
Hebben ze daar wel andere maatregelen nu dan die wij niet hebben?
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:49:58 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196340505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Het idee van een hele strenge lockdown is dat je daarna weer flink kunt versoepelen. In Israël bijvoorbeeld is de horeca weer (gedeeltelijk) geopend na een hele strenge lockdown. Dan moet je echter wel eerst je besmettingen substantieel om laag weten te gooien.
Ja, snap ik.
Maar werkt dat in een ongelooflijk open land als Nederland?
Dan steven je toch binnen no time weer op een nieuwe golf af?

Zou mooi zijn hoor, als het werkt, begrijp me niet verkeerd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:52:36 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196340570
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is sws ook een noodzakelijke (EMA) eis dat voorschrijft dat ingeënte mensen worden gevolgd.
Het ziet er naar uit dat het een "kat in 't bakkie" wordt, die goedkeuring.

Nu maar hopen dat dit registratie systeem niet gaat dienen voor autorisatie, van hoe en wat dan ook.
Zelf zou ik liever zien dat dit bij de huisarts wordt vastgelegd.
De toediener van een geneesmiddel of vaccin in dit geval legt vast

Huisarts kan het wel in zien als dat geregeld is/wordt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196340637
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, snap ik.
Maar werkt dat in een ongelooflijk open land als Nederland?
Dan steven je toch binnen no time weer op een nieuwe golf af?

Zou mooi zijn hoor, als het werkt, begrijp me niet verkeerd
Waarom werkt een keiharde lockdown in China dan wel? Die feesten er al weer enige tijd op los.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:56:04 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196340659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Waarom werkt een keiharde lockdown in China dan wel? Die feesten er al weer enige tijd op los.
Dat is net zo'n open land als Nederland ja?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196340676
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, snap ik.
Maar werkt dat in een ongelooflijk open land als Nederland?
Dan steven je toch binnen no time weer op een nieuwe golf af?

Zou mooi zijn hoor, als het werkt, begrijp me niet verkeerd
Ik geloof hier ook niet zo in. Het virus heeft geen geheugen, en denkt niet van, o ze hebben nu wel een hele zware lockdown gehad dus laat ik me nu maar even koest houden. Natuurlijk eindig je op een lager niveau maar de R herstelt zich net zo snel weer naar wat bij de dan geldende maatregelen past.
I'll give you something to do
  vrijdag 20 november 2020 @ 20:57:02 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196340686
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Waarom werkt een keiharde lockdown in China dan wel? Die feesten er al weer enige tijd op los.
Zijn er überhaupt het laatste half jaar nog onafhankelijke buitenlandse journalisten in China geweest dan?
pi_196340747
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is net zo'n open land als Nederland ja?
Als ik de beelden mag geloven wel ja. Althans met 'open' bedoel je onder elkaar zijn? Met 20 miljoen mensen in een stad is dat niet zo moeilijk.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196340764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zijn er überhaupt het laatste half jaar nog onafhankelijke buitenlandse journalisten in China geweest dan?
Ik heb er inderdaad niet veel van gehoord, maar ik mag toch aannemen dat ze wel even zijn gaan checken waarom het virus daar nagenoeg verdwenen is en de fabrieken en de rest daar weer op volle toeren draait? Zouden ze wat van kunnen leren.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:02:09 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196340809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad niet veel van gehoord, maar ik mag toch aannemen dat ze wel even zijn gaan checken waarom het virus daar nagenoeg verdwenen is en de fabrieken en de rest daar weer op volle toeren draait? Zouden ze wat van kunnen leren.
Er komt nog amper nieuws uit China over corona, ik geloof er helemaal niets van dat alles daar lekker onder controle is.
pi_196340908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 15:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Hartstikke fijn al die verschillende visies :')

Gommers: “in februari weer naar Feyenoord “
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-naar-feyenoord

Microbiologen: “14 januari 3e golf”
https://www.telegraaf.nl/(...)e-golf-op-14-januari
Ja die zag ik ook , wat een poppenkast dit allemaal
Gommers knikt ja , na de vraag vuurwerkverbod heeft niks met de ontlasting van de zorg te maken
Gommers is de meest betrouwbare van allemaal
pi_196340960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er komt nog amper nieuws uit China over corona, ik geloof er helemaal niets van dat alles daar lekker onder controle is.
Tja, van lockdown is in ieder geval geen sprake meer. Alles draait weer 100% Dat kan ik vanuit mijn werk afleiden (veel te maken met Chinese leveranciers). Maar daar kunnen ze ook wel een paar miljoen mensen missen, dusja... :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196340998
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:06 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Ja die zag ik ook , wat een poppenkast dit allemaal
Gommers knikt ja , na de vraag vuurwerkverbod heeft niks met de ontlasting van de zorg te maken
Gommers is de meest betrouwbare van allemaal
Dat vuurwerkverbod is een smerig politiek spelletje van links. Schandalig dat ze dat onder de noemer 'Corona' gegooid hebben. Of je nu voor of tegen bent, dat kan echt niet. Walgelijk gewoon.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196341039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hebben ze daar wel andere maatregelen nu dan die wij niet hebben?
Mwhaah komt op hetzelfde neer, iets minder streng heb ik 't idee.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:21:13 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196341225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dat vuurwerkverbod is een smerig politiek spelletje van links. Schandalig dat ze dat onder de noemer 'Corona' gegooid hebben. Of je nu voor of tegen bent, dat kan echt niet. Walgelijk gewoon.
Er zijn wel meer zeer discutabele zaken, zoals nu weer die ontheffing voor mondkapjes in religieuze gebouwen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:24:41 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196341299
Ben ook iets verder gekomen in de eisen die worden aangelegd van/voor een vaccin.... dat vooral bestaat uit richtlijnen en procesinformatie die de maker van het vaccin moet overhandigen en deels bewaken.

Door mij (objectief) ingekort:
quote:
bron: EMA
The safety requirements for COVID-19 vaccin es are the same as for any other vaccine in the EU and will not be lowered in the context of the pandemic. COVID-19 vaccine must include information on:
• the group of people to be given the vaccine;
• its pharmaceutical quality (identity, purity & iological activity (potency);
• data manufacturing to ensure that each batch has good quality;
• compliance with international requirements on ‘good laboratory/clinical/manufacture practice'
• types of immune responses
• effects observed in the groups of people
• prescribing information
During/after availability for use:
• side effects observed in vaccinees, including special groups such as older people or pregnant women;
• information to be gathered after authorisation (long-term safety & immunity data);
• riskmanagement and monitored once the vaccine is authorised
De EMA (=keurende instantie) heeft zelf dus geen specifieke maatstaf aangelegd voor Covid19 werking anders dan dat het werkzaam moet zijn en bekend moet zijn wat het vaccin is, doet en bijdraagt (ook in risico).

De afnemers (EU/Landen) hanteren een eigen criterium voor welke Covid19 vaccins zij dan voldoende/goed, vinden werken om te gebruiken. Logisch is dan dat de "EU" als Unie van landen daarin kiezen voor de meest "effectieve" varianten, wat deels zal gebeuren op basis van beschikbaarheid.

Kortom we moeten varen op wat de EU als Unie goed vind, het RIVM daarvan overneemt en Nederland (wanneer) toebedeeld krijgt. In relatie tot vaccin-strategie van de gezondheidsraad, ouderen eerst, zal je dus willen weten of het te kiezen vaccin daar specifiek werking/bescherming geeft en heeft.

Ik laat het hier even bij want veel meer wordt het nu niet. Zoals van Dissel (8> al eerder zei, vooral wachten op de gepubliceerde studieresultaten om daarna te bepalen wat verder (on)zinnig is om te doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:29:02 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196341371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn wel meer zeer discutabele zaken, zoals nu weer die ontheffing voor mondkapjes in religieuze gebouwen.
Mwah, zaken raken al vrij snel de vrijheid van godsdienstbeleving of hoe dat stuk ook heet.
Dat is gewoon echt een moeilijk iets.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196341644
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Mwah, zaken raken al vrij snel de vrijheid van godsdienstbeleving of hoe dat stuk ook heet.
Dat is gewoon echt een moeilijk iets.
Die uitzonderingen voor geloof moeten gewoon een keer afgeschaft worden.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196341841
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja, snap ik.
Maar werkt dat in een ongelooflijk open land als Nederland?
Dan steven je toch binnen no time weer op een nieuwe golf af?

Zou mooi zijn hoor, als het werkt, begrijp me niet verkeerd
Israël is niet veel meer gesloten dan Nederland, zeer veel (religieuze) feesten en grootschalige samenkomsten.

Je weet het natuurlijk nooit zeker misschien moet de boel binnen de maand wel weer op slot na zo'n lockdown, maar als je kijkt naar de zomer hebben we het toch afzienbare tijd met amper maatregelen weten vol te houden. Dit pakket is voor mijn gevoel toch een beetje vlees noch vis en erg uitzichtloos maar misschien is het voor het merendeel van de bevolking wel beter uit te zingen dan een korte maar zeer strenge lockdown..

Laatste dagen lijkt het zelfs weer te gaan stijgen Rutte was daar ook niet over te spreken dus mijn idee is dat die zware lockdown nog wel komt mogelijk eind deze maand of begin december ergens. Had dan liever eind oktober of zo lockdown gehad en dan lekker wel gewoon de feestdagen vieren met lege ziekenhuizen. Al is dat misschien sowieso geen optie als de griep er nog overheen komt, in 2018 lagen de ziekenhuizen ook vol maar dan met griep patiënten.

Dat wachten is gewoon kut zo'n vaccin, of überhaupt voorjaar duurt echt nog zo lang :X
blablablabla
pi_196341995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 20:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Horeca kan ook gewoon open blijven zonder lockdown. Hier in Zwitserland dalen de cijfers en de horeca is altijd open gebleven.
Dat is een van de weinige landen die ik totaal niet gevolgd heb eigenlijk :@ . Zitten/zaten die zo laag in hun besmettingen dan? Of wat is hun geheim :P
blablablabla
  vrijdag 20 november 2020 @ 21:58:52 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196342036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Israël is niet veel meer gesloten dan Nederland, zeer veel (religieuze) feesten en grootschalige samenkomsten.

Je weet het natuurlijk nooit zeker misschien moet de boel binnen de maand wel weer op slot na zo'n lockdown, maar als je kijkt naar de zomer hebben we het toch afzienbare tijd met amper maatregelen weten vol te houden. Dit pakket is voor mijn gevoel toch een beetje vlees noch vis en erg uitzichtloos maar misschien is het voor het merendeel van de bevolking wel beter uit te zingen dan een korte maar zeer strenge lockdown..

Laatste dagen lijkt het zelfs weer te gaan stijgen Rutte was daar ook niet over te spreken dus mijn idee is dat die zware lockdown nog wel komt mogelijk eind deze maand of begin december ergens. Had dan liever eind oktober of zo lockdown gehad en dan lekker wel gewoon de feestdagen vieren met lege ziekenhuizen. Al is dat misschien sowieso geen optie als de griep er nog overheen komt, in 2018 lagen de ziekenhuizen ook vol maar dan met griep patiënten.

Dat wachten is gewoon kut zo'n vaccin, of überhaupt voorjaar duurt echt nog zo lang :X
Ik bedoel open als in grenzen open, o.a.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:00:28 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196342061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is een van de weinige landen die ik totaal niet gevolgd heb eigenlijk :@ . Zitten/zaten die zo laag in hun besmettingen dan? Of wat is hun geheim :P
Ziekenhuizen liggen daar ook vol hoor. Geen Walhalla (ja, letterlijk wél, voor sommige mensen :') )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:05:42 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196342152
quote:
FDA Delays Emergency Vaccine Approval Until They Finish Evaluating New Bagged Salad Kit


WASHINGTON—Clarifying that the federal agency would take a look at Pfizer’s submission eventually, the FDA announced Friday that it would delay the emergency coronavirus vaccine approval until they were finished evaluating a bagged salad kit. “We understand how important it is to get this vaccine to Americans as soon as possible, but we’re right in the middle of examining the ingredients of this Southwest chopped salad kit,” said FDA commissioner Stephen Hahn, noting that he thought it was even a little presumptuous for the pharmaceutical corporation to assume it could just jump the line over an equally important evaluation that would make sure American consumers were in fact getting the tangy chipotle ranch dressing, iceberg lettuce, savory tortilla strips, and zesty blend of Tex-Mex flavors that were labeled on the bag. “We’re only asking Pfizer to exercise a little patience while we determine that this chopped salad does indeed deliver the delicious spirit of the Southwest and contains no artificial ingredients or preservatives. After all, this salad has been in the FDA pipeline for two years. If we were to put off this study and turn our attention to the vaccine, we’d be putting millions of Americans’ healthy, quick to-go meal options at stake.” At press time, the FDA announced it would have to further delay the coronavirus vaccine approval after the agency received a top-priority request to review a new experimental Lunchables pack for emergency-use authorization.
Bron:
https://www.theonion.com/(...)tter_impression=true
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:07:16 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342173
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:41 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Die uitzonderingen voor geloof moeten gewoon een keer afgeschaft worden.
Tja, de vrijheid van godsdienst is ook geldig om geen godsdienst aan te hoeven hangen.
Zelf heb ik niet veel problemen met religie mits die maar niet wordt opgelegd en bij voorkeur ergens achter de eigen voordeur wordt beleden.

Kern is dat wat ik noem door derden veroorzaakte frustratie omdat bepaalde groepen een kennelijke uitzondering verkrijgen die..... ook zouden moeten gelden voor niet gelovigen. Het voelt dan als oneerlijk wat in feite veroorzaakt wordt door de regelende overheid n niet zo zeer door de (on)gelovige.
Vervolgens gaan (on)gelovigen elkaar de hersens inslaan, terwljl het zinniger kan zijn om de opgelegde regels te bekijken op redelijkheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196342369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 21:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is een van de weinige landen die ik totaal niet gevolgd heb eigenlijk :@ . Zitten/zaten die zo laag in hun besmettingen dan? Of wat is hun geheim :P
Nee joh bijna 10k dagrecord aangetikt met 8.5miljoen inwoners paar weken geleden.

Beetje thuiswerken maar ook niet iedereen, geen bijeenkomsten in grote groepen etc. Golfje is daarna weer gaan indalen, net zoals Nederland. Maar horeca gewoon open (tot 2300) en bier halen na 20h ook geen probleem.

Ook geen vuurwerkverbod. Worden jullie toch mooi in de maling genomen daar in NL. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 20-11-2020 22:23:45 ]
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:18:14 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342370
quote:
Tja, je moet natuurlijk wel de juiste prioriteiten aanleggen om als onion te gaan voor hamburger hill.


Hoewel humor kan ik verder geen bevestiging vinden dat dit echt zo is. Twitter en the onion staan bekend als salademakers.
quote:
bron: mediaslide
The Onion is an American satirical digital media company and newspaper organization that publishes articles on international, national, and local news.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 22:20:44 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196342415
Hugo zit bij OP1 over Corona, die slaapt niet he?
pi_196342489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:20 schreef Momo het volgende:
Hugo zit bij OP1 over Corona, die slaapt niet he?
Wat een gladjakker is het toch, ugh. Maar goed, hij gaat het dus over de vaccinatievolgorde hebben. Komt dat zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:36:17 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342662
quote:
bron: nu.nl Pfizer en BioNTech dienen aanvraag voor goedkeuring coronavaccin in
Kortom..... over twee weken *O* oud nieuws maar wel leuk om Hugo te ondersteunen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 22:37:23 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196342676
5 tot 6 miljoen kwetsbaren in Nederland, ze krijgen 3,5 miljoen vaccins eerst.
pi_196342680
De Jonge: in de loop van de eerste helft van volgend jaar kunnen de beperkende maatregelen worden losgelaten als de kwetsbaren kunnen worden gevaccineerd en er verder flink wordt getest en gescreend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196342697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
De Jonge: in de loop van de eerste helft van volgend jaar kunnen de beperkende maatregelen worden losgelaten als de kwetsbaren kunnen worden gevaccineerd en er verder flink wordt getest en gescreend.
De méést beperkende maatregelen zei hij. Belangrijk verschil! ;)
pi_196342698
Riek van de Bor: ik laat me niet (meteen) vaccineren.

Inderdaad, wie de fuck is Riek en wie geeft er in hemelsnaam om wat Riek vindt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:39:16 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342699
Op1: Mooi en manipulatief hoe Hugo de schuldige bal speelt..... en dan Riek die iets anders komt aansteken, in de schijnwerper zet. :o :P
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196342702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
De Jonge: in de loop van de eerste helft van volgend jaar kunnen de beperkende maatregelen worden losgelaten als de kwetsbaren kunnen worden gevaccineerd en er verder flink wordt getest en gescreend.
Dus dat 'restaurants open' halverwege december kan ook weer het raam uit?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:39:43 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342708
Sorry hoor, maar daar zit daar iemand met een BMI van 30+, dus risicogroep, dus wij doen het o.a. voor haar en dan wil ze niet vaccineren "want ik laat mij niet zo maar vaccineren".

Is natuurlijk haar recht, maar ik heb dan ook al snel iets van "ja, dan stik je er maar in hoor". Kort door de bocht en heerlijk ongenuanceerd, weet ik, maar kom op zeg.
pi_196342725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
Sorry hoor, maar daar zit daar iemand met een BMI van 30+, dus risicogroep, dus wij doen het o.a. voor haar en dan wil ze niet vaccineren "want ik laat mij niet zo maar vaccineren".
Ik verdenk Riek ervan een viruswaanzinaanhanger te zijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:41:07 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342737
Trouwens, wel goed dat Hugo dit doet. Informeren moet NU al beginnen en dat lijken ze te snappen.
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:42:22 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342762
Laat de bias maar neerdalen over Riek die voor zichzelf een overwogen mening neemt.

Op1: Wat Hugo zeg is kul... een vaccin heeft en geeft altijd enig risico. Geen bij zinnen medicus zal hem dat zo nazeggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196342764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
Sorry hoor, maar daar zit daar iemand met een BMI van 30+, dus risicogroep, dus wij doen het o.a. voor haar en dan wil ze niet vaccineren "want ik laat mij niet zo maar vaccineren".

Is natuurlijk haar recht, maar ik heb dan ook al snel iets van "ja, dan stik je er maar in hoor". Kort door de bocht en heerlijk ongenuanceerd, weet ik, maar kom op zeg.
Wat is een recht tot spreken voor jou? Iedereen doet toch wel iets ongezonds? Eten, Roken, drinken, teveel sporten? Alles kan een criterium zijn. Iedereen mag een vaccinatie in twijfel trekken. Het is tenslotte je eigen lichaam niet?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196342767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik verdenk Riek ervan een viruswaanzinaanhanger te zijn!
Ik denk het ook! Denk zelfs dat het iemand van hier is, maar zal geen namen noemen... :)
Maar gelukkig gaat Riek levenslang afstand houden. ^O^
pi_196342776
De Jonge: als straks een deel van de samenleving wel is gevaccineerd en een deel niet, dan 'moeten we daarmee leren omgaan'. Hij legt niet uit wat hij daarmee bedoelt. Daar moeten we het met elkaar over hebben, hoe dat dan gaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196342780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Riek van de Bor: ik laat me niet (meteen) vaccineren.

Inderdaad, wie de fuck is Riek en wie geeft er in hemelsnaam om wat Riek vindt?
Zo werkt dat aan de talkshowtafel tegenwoordig. Je praat met expert A en vraagt vervolgens wat gast B (die er voor een totaal ander onderwerp zit) vindt, zogenaamd om de stem van het volk te representeren of om het luchtig en toegankelijk te houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:44:32 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat is een recht tot spreken voor jou? Iedereen doet toch wel iets ongezonds? Eten, Roken, drinken, teveel sporten? Alles kan een criterium zijn. Iedereen mag een vaccinatie in twijfel trekken. Het is tenslotte je eigen lichaam niet?
Als jij je rond wil eten, prima. Als jij je longen wil oproken, prima. Heb ik allemaal geen last van. Ik hoef daar niks voor te laten of niks speciaals voor te doen.

Als wij al maanden met allerlei maatregelen zitten om bepaalde groepen te beschermen en die groepen roepen dan "ik laat mij niet vaccineren" dan ben ik er snel klaar mee. Sorry. Je kan die dingen absoluut niet vergelijken.
pi_196342797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk het ook! Denk zelfs dat het iemand van hier is, maar zal geen namen noemen... :)
Maar gelukkig gaat Riek levenslang afstand houden. ^O^
Riek komt iets over Bob Ross vertellen, dus ik ben geneigd Riek veel te vergeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:45:13 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo werkt dat aan de talkshowtafel tegenwoordig. Je praat met expert A en vraagt vervolgens wat gast B (die er voor een totaal ander onderwerp zit) vindt, zogenaamd om de stem van het volk te representeren of om het luchtig en toegankelijk te houden.
Ben ooit ook uitgenodigd en heb hartelijk bedankt.
Vooral ook omdat je niet weet wat er (van) komt en hoe je/ik/men dan zal reageren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196342810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
De Jonge: als straks een deel van de samenleving wel is gevaccineerd en een deel niet, dan 'moeten we daarmee leren omgaan'. Hij legt niet uit wat hij daarmee bedoelt. Daar moeten we het met elkaar over hebben, hoe dat dan gaat.
Zij snappen natuurlijk ook wel als 5 miljoen man zich niet laat inenten, de regering daar niets tegen kan beginnen. Ze kunnen regels opstellen wat ze willen, maar tegenover zo'n grote groep gaat de regering zelf niet tegenop. Dat zou anarchie betekenen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 22:45:14 #196
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196342811
Wij hebben al de vriezers in december *O*
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:45:57 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196342824
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja, je moet natuurlijk wel de juiste prioriteiten aanleggen om als onion te gaan voor hamburger hill.
[ afbeelding ]

Hoewel humor kan ik verder geen bevestiging vinden dat dit echt zo is. Twitter en the onion staan bekend als salademakers.
[..]

Klopt, De Speld niveau. Vond het een mooie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196342828
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als jij je rond wil eten, prima. Als jij je longen wil oproken, prima. Heb ik allemaal geen last van. Ik hoef daar niks voor te laten of niks speciaals voor te doen.

Als wij al maanden met allerlei maatregelen zitten om bepaalde groepen te beschermen en die groepen roepen dan "ik laat mij niet vaccineren" dan ben ik er snel klaar mee. Sorry. Je kan die dingen absoluut niet vergelijken.
Absoluut wel! Daar zijn we een vrij land voor toch?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196342831
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Riek komt iets over Bob Ross vertellen, dus ik ben geneigd Riek veel te vergeven.
Ik ben niet zo soepel vandaag! :{w
Eerst horen wat ze te vertellen heeft. Ze staat al 1 punt achter. :{
pi_196342844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:

Als wij al maanden met allerlei maatregelen zitten om bepaalde groepen te beschermen en die groepen roepen dan "ik laat mij niet vaccineren" dan ben ik er snel klaar mee. Sorry. Je kan die dingen absoluut niet vergelijken.
Dit is gewoon jouw onderbuikgevoel, @Kyran . Fraai is het niet, maar gelukkig ga je er niet mee aan een talkshowtafel zitten. :Y)

Riek vertegenwoordigt denk ik een best groot deel van de bevolking dat zich niet (meteen) wil laten vaccineren en daar niet echt goede redenen voor aan kan dragen. Dat ze niet welbespraakt genoeg is om haar gevoel uit te leggen betekent echter niet dat het nergens op slaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196342848
Hoe sommigen denken hoe er gevaccineerd gaat worden:
(Moest in de discussie over de 'verplichte' vaccinatie aan deze scène uit Saw 2 denken, klikken op eigen risico dus ;))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:47:38 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:46 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Absoluut wel! Daar zijn we een vrij land voor toch?
Ja, tuurlijk. Als zij zich niet wil laten vaccineren, terwijl ze duidelijk een risicogroep is, dan heb ik ook het recht om te zeggen "stik er maar in, ik hou geen rekening meer met jou". Tuurlijk is ze vrij om te beslissen wat ze met haar lichaam wil, maar dit is gewoon even groter dan alleen ikke ikke ikke.
pi_196342879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:45 schreef Momo het volgende:
Wij hebben al de vriezers in december *O*
Dat stond ook in zijn brief (van 66 pagina's!) waar ik laatst een samenvatting van gaf en niemand op reageerde. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:49:28 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342886
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als jij je rond wil eten, prima. Als jij je longen wil oproken, prima. Heb ik allemaal geen last van. Ik hoef daar niks voor te laten of niks speciaals voor te doen.

Als wij al maanden met allerlei maatregelen zitten om bepaalde groepen te beschermen en die groepen roepen dan "ik laat mij niet vaccineren" dan ben ik er snel klaar mee. Sorry. Je kan die dingen absoluut niet vergelijken.
Ik snap waar dat gevoel vandaan komt maar dat is als argument complete onzin.
Jij en ik wel degelijk last van andermans ongezonde gedrag omdat de ziekenhuizen en zorg(kosten) vanwege de gevolgen vol komt te liggen.
Wanneer je dan er onverhoopt moet zijn, is er geeneens plek voor mijn Tante die een onbetaalbare knie moet hebben.

Ik kijk graag wat verder dan wat jezelf medisch kan overkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:49:57 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196342896
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Als zij zich niet wil laten vaccineren, terwijl ze duidelijk een risicogroep is, dan heb ik ook het recht om te zeggen "stik er maar in, ik hou geen rekening meer met jou". Tuurlijk is ze vrij om te beslissen wat ze met haar lichaam wil, maar dit is gewoon even groter dan alleen ikke ikke ikke.
Doorgaans is het angst, onwetendheid, verkeerde informatie etc. Of een mix ervan.

Handigste is als we niet meteen gaan oordelen in kampen, maar mensen goed en op niveau zo volledig mogelijk gaan informeren.

Zo hebben we het altijd gedaan met vaccinaties en dat is op wat uitzonderingen na (niet de Riek types doorgaans), hartstikke succesvol.

Ik zie niet in waarom dat nu niet zou werken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:50:16 #206
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342901
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe sommigen denken hoe er gevaccineerd gaat worden:
(Moest in de discussie over de 'verplichte' vaccinatie aan deze scène uit Saw 2 denken, klikken op eigen risico dus ;))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Het is ook een stuk onwetendheid denk ik. Ze snappen bijvoorbeeld niet hoe het kan dat wij binnen een jaar een vaccin hebben bijvoorbeeld. Daar heb ik op zich best begrip voor en daar moet de overheid echt even iets aan doen en daar lijken ze nu wel mee bezig te gaan.
pi_196342904
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zij snappen natuurlijk ook wel als 5 miljoen man zich niet laat inenten, de regering daar niets tegen kan beginnen. Ze kunnen regels opstellen wat ze willen, maar tegenover zo'n grote groep gaat de regering zelf niet tegenop. Dat zou anarchie betekenen.
Natuurlijk, maar is dat een reden om een willekeurige tafelgast dergelijke vragen te stellen? Aan de andere kant helpt het natuurlijk wel om live iemand op tv inhoudelijk van repliek te dienen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:50:45 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:45 schreef Momo het volgende:
Wij hebben al de vriezers in december *O*
Nu maar hopen dat Monderna dat niet (eerder) gaat worden want dan heb je aan een gewone, relatief goedkope, keukenvriezer voldoende.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196342911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Als zij zich niet wil laten vaccineren, terwijl ze duidelijk een risicogroep is, dan heb ik ook het recht om te zeggen "stik er maar in, ik hou geen rekening meer met jou". Tuurlijk is ze vrij om te beslissen wat ze met haar lichaam wil, maar dit is gewoon even groter dan alleen ikke ikke ikke.
Dan noem je een specifiek geval inderdaad. De risicogroep. Maar moeten mensen die niet in de risicogroep vallen en harstikke fit zijn ook alle toegang ontzegd worden tot openbare ruimtes wanneer zij zich niet laten vaccineren?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196342918
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat is een recht tot spreken voor jou? Iedereen doet toch wel iets ongezonds? Eten, Roken, drinken, teveel sporten? Alles kan een criterium zijn. Iedereen mag een vaccinatie in twijfel trekken. Het is tenslotte je eigen lichaam niet?
In principe wel, behalve dat de rest van het land wel zijn vrijheid om te eten, drinken, sporten, en zelf bepalen wat je draagt (mondkapje) op moet geven voor m.n. extreem oude en extreem dikke mensen.

Ik zit niet te kijken (fuck talkshows), maar wat vindt Riek van de maatregelen verder? Is natuurlijk anders als hij/zij zegt: "Die maatregelen hoeven van mij niet zo nodig, als ik ga dan ga ik."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:51:52 #211
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:50 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dan noem je een specifiek geval inderdaad. De risicogroep. Maar moeten mensen die niet in de risicogroep vallen en harstikke fit zijn ook alle toegang ontzegd worden tot openbare ruimtes wanneer zij zich niet laten vaccineren?
Dat zeg ik toch niet?
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:52:14 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196342933
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat stond ook in zijn brief (van 66 pagina's!) waar ik laatst een samenvatting van gaf en niemand op reageerde. ;(
Ik had je en heb het gelezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196342939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar is dat een reden om een willekeurige tafelgast dergelijke vragen te stellen? Aan de andere kant helpt het natuurlijk wel om live iemand op tv inhoudelijk van repliek te dienen.
Geen idee, ik ben het programma niet aan het kijken. Ik reageerde enkel op een FOK post.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 22:53:02 #214
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196342951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat Monderna dat niet (eerder) gaat worden want dan heb je aan een gewone, relatief goedkope, keukenvriezer voldoende.
Wij gaan al die vaccins inkopen, dus het maakt niet uit of A of B eerder is. Beide vaccins gaan er komen (en daarna nog vele anderen), dus die speciale vriezers zijn zeker wel nodig.
pi_196342998
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

In principe wel, behalve dat de rest van het land wel zijn vrijheid om te eten, drinken, sporten, en zelf bepalen wat je draagt (mondkapje) op moet geven voor m.n. extreem oude en extreem dikke mensen.

Ik zit niet te kijken (fuck talkshows), maar wat vindt Riek van de maatregelen verder? Is natuurlijk anders als hij/zij zegt: "Die maatregelen hoeven van mij niet zo nodig, als ik ga dan ga ik."
Ik kijk het programma ook niet.

Als extreem dikke of oude mensen of mensen uit een andere risicogroep zich niet laten vaccineren moeten ze dat zelf weten. Als ik bij die groep hoorde had ik zelf wel overwogen mezelf te laten inenten. Ik behoor niet tot die groep, en wacht liever nog even. Mijn goed recht lijkt me. Wanneer daardoor mijn recht afgenomen wordt bepaalde plaatsen te bezoeken, dan heb ik daar moeite mee.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet?
Uhm jawel? "terwijl ze duidelijk een risicogroep is, dan heb ik ook het recht om te zeggen "stik er maar in,"
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343033
_O-
Bob Ross vaccineerde Riek! _O-
pi_196343035
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O-

Het is ook een stuk onwetendheid denk ik. Ze snappen bijvoorbeeld niet hoe het kan dat wij binnen een jaar een vaccin hebben bijvoorbeeld. Daar heb ik op zich best begrip voor en daar moet de overheid echt even iets aan doen en daar lijken ze nu wel mee bezig te gaan.
Eens, dat het veel onwetendheid is. Maar laten we wel wezen, de zwaar verkorte doorlooptijd maakt ook gewoon dat er de facto niets bekend is over langetermijneffecten. Nu kan daar redelijkerwijs wel een inschatting van gemaakt worden (het is ook weer niet zo dat dit een compleet onbekend virus is en de virologie bestaat al een tijdje), maar zeker weten doen we het niet.

Uiteindelijk is de realiteit gewoon dat: a) er redelijkerwijs geen reden is om aan te nemen dat er grootschalige negatieve neveneffecten op zullen treden en b) dat dit potentiële risico bijzonder sterk opweegt tegen de op zekere schade die ontstaat door het onnodig lang aanhouden van de huidige maatregelen.

Zo redeneren ze in de UK ook. Tuurlijk is er een (minimale?) kans op neveneffecten, maar in hoeverre weegt dat op tegen de hoeveelheid leed die je ermee voorkomt?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196343061
Ik heb ook wel een lijstje van mensen die mogen stikken omdat ze onverstandig bezig zijn vanuit gezondheidsperspectief:

- mensen die alcohol drinken
- sporters
- verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden
- mensen die ervoor kiezen in een grote stad te wonen
- vul maar aan
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196343072
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O-

Het is ook een stuk onwetendheid denk ik. Ze snappen bijvoorbeeld niet hoe het kan dat wij binnen een jaar een vaccin hebben bijvoorbeeld. Daar heb ik op zich best begrip voor en daar moet de overheid echt even iets aan doen en daar lijken ze nu wel mee bezig te gaan.
DES was ook zo'n succes toch? (geen vaccin, ik weet)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook wel een lijstje van mensen die mogen stikken omdat ze onverstandig bezig zijn vanuit gezondheidsperspectief:

- mensen die alcohol drinken
- sporters
- verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden
- mensen die ervoor kiezen in een grote stad te wonen
- vul maar aan
De hele lijst kan de FOK server niet aan vrees ik.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343108
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De hele lijst kan de FOK server niet aan vrees ik.
Ik denk toch wat we ernaar moeten streven een uitputtende lijst te maken zodat het FOKOMT een advies uit kan brengen over de vaccinatievolgorde.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:01:51 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343119
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens, dat het veel onwetendheid is. Maar laten we wel wezen, de zwaar verkorte doorlooptijd maakt ook gewoon dat er de facto gewoon niets bekend is over langetermijneffecten. Nu kan daar redelijkerwijs wel een inschatting van gemaakt worden (het is ook weer niet zo dat dit een compleet onbekend virus is en de virologie bestaat al een tijdje), maar zeker weten doen we het niet.

Uiteindelijk is de realiteit gewoon dat: a) er redelijkerwijs geen reden is om aan te nemen dat er grootschalige negatieve neveneffecten op zullen treden en b) dat dit potentiële risico bijzonder sterk opweegt tegen de op zekere schade die ontstaat door het onnodig lang aanhouden van de huidige maatregelen.

Zo redeneren ze in de UK ook. Tuurlijk is er een (minimale?) kans op neveneffecten, maar in hoeverre weegt dat op tegen de hoeveelheid leed die je ermee voorkomt?
Het maakt het ook niet makkelijk dat de eerste vaccins mRNA techniek gebruiken, waar juist weer niet al teveel over bekend is qua langetermijneffecten. Ik snap ook best dat er mensen zijn die even de kat uit de boom willen kijken, helemaal prima. Iedereen heeft recht om te bepalen of ze wel of niet gevaccineerd willen worden. Ik ben er alleen wel huiverig voor dat diezelfde mensen straks weer vooraan staan als ze X of Y niet mogen, omdat ze nog niet gevacinneerd zijn.

Of laat ik het anders zeggen. Ik zou het jammer vinden als jonge gezonden mensen die ook nog eens gevaccineerd zijn nog aan maatregelen moeten voldoen en niet weer normaal kunnen leven, doordat de risicogroepen nog niet voldoende gevaccineerd zijn omdat ze weigeren.
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:02:58 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wij gaan al die vaccins inkopen, dus het maakt niet uit of A of B eerder is. Beide vaccins gaan er komen (en daarna nog vele anderen), dus die speciale vriezers zijn zeker wel nodig.
Yep, sws hebben/hadden we geen vriezer probleem.

-70° is/lijkt bijzonder maar geen probleem en die paar miljoen vaccins (per tranche) berg je op in een vriescontainer van 40 kuub - hoeveel wil je er hebben ? - waar men het vaccin-doosjes (per 10/20) uithaalt en dan binnen een paar dagen - gewone koelkast en wat droogijs is voldoet ruimschoots - moet inzetten om te voorkomen dat het RNA uiteenvalt.

Een veel groter uitdaging zijn de bijbehorende logistieke middelen zoals ampullen (speciaal glas), injectie naalden/spuitjes die door iedereen zullen/zijn opgekocht en een fabrikant daarvoor niet zomaar FF een productielijn kan bijstarten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:03:01 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook wel een lijstje van mensen die mogen stikken omdat ze onverstandig bezig zijn vanuit gezondheidsperspectief:

- mensen die alcohol drinken
- sporters
- verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden
- mensen die ervoor kiezen in een grote stad te wonen
- vul maar aan
Gewoon mensen in het algemeen :P
pi_196343165
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk toch wat we ernaar moeten streven een uitputtende lijst te maken zodat het FOKOMT een advies uit kan brengen over de vaccinatievolgorde.
Als we die lijst nu gewoon liquideren voor de eerste vaccinatieronde, hebben we misschien genoeg aan de eerste lichting vaccinaties om aan groepsimmuniteit te komen. *O*
pi_196343173
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het maakt het ook niet makkelijk dat de eerste vaccins mRNA techniek gebruiken, waar juist weer niet al teveel over bekend is qua langetermijneffecten. Ik snap ook best dat er mensen zijn die even de kat uit de boom willen kijken, helemaal prima. Iedereen heeft recht om te bepalen of ze wel of niet gevaccineerd willen worden. Ik ben er alleen wel huiverig voor dat diezelfde mensen straks weer vooraan staan als ze X of Y niet mogen, omdat ze nog niet gevacinneerd zijn.

Of laat ik het anders zeggen. Ik zou het jammer vinden als jonge gezonden mensen die ook nog eens gevaccineerd zijn nog aan maatregelen moeten voldoen en niet weer normaal kunnen leven, doordat de risicogroepen nog niet voldoende gevaccineerd zijn omdat ze weigeren.
morgen even de huisarts bellen dat we er klaar voor zijn, zodra het mag ! *O* *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196343200
Ik vind dit wel een verhelderende tabel met antwoorden op de vraag 'Waarom zou u zich niet laten vaccineren?' (bron):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:06:38 #229
408813 crew  trein2000
pi_196343207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:50 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Dan noem je een specifiek geval inderdaad. De risicogroep. Maar moeten mensen die niet in de risicogroep vallen en harstikke fit zijn ook alle toegang ontzegd worden tot openbare ruimtes wanneer zij zich niet laten vaccineren?
Ik vind dat een lastige afweging. Mijn gevoel roept heel hard “nee!”. Maar nu beredeneerd: er van uitgaande dat het vaccin daadwerkelijk zo effectief is als nu naar buiten komt. Dan kunnen we stellen dat het risico voor de mensen die wel gevaccineerd zijn minimaal is, een minimaal risico heb je altijd. Je kunt ook een bus koppen.

Dus dan vervalt het argument: “de kwetsbaren beschermen”, immers die hebben er nu zelf voor gekozen kwetsbaar te zijn. Blijft over het argument: “druk op de zorg”, die is wat lastiger. Maar ook daar denk ik dat we er van uit kunnen gaan dat als de risicogroep zich laat vaccineren (dat zal waarschijnlijk wel gebeuren getuige de huidige peilingen) de druk op de zorg niet onaanvaardbaar hoog zal worden. Conclusie: geen indirecte vaccinplicht. Nog los van ethische en mensenrechtelijke argumenten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:07:49 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

De hele lijst kan de FOK server niet aan vrees ik.
En Fok!kers toevoegen die sws een gevaar zijn voor de samenleving...
Als Hugo slim is... zet die de boel op zwart want al die opgedane nuance of juist het gebrek daaraan is alleen maar (ver)storend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196343225
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, sws hebben/hadden we geen vriezer probleem.

-70° is/lijkt bijzonder maar geen probleem en die paar miljoen vaccins (per tranche) berg je op in een vriescontainer van 40 kuub - hoeveel wil je er hebben ? - waar men het vaccin-doosjes (per 10/20) uithaalt en dan binnen een paar dagen - gewone koelkast en wat droogijs is voldoet ruimschoots - moet inzetten om te voorkomen dat het RNA uiteenvalt.

Een veel groter uitdaging zijn de bijbehorende logistieke middelen zoals ampullen (speciaal glas), injectie naalden/spuitjes die door iedereen zullen/zijn opgekocht en een fabrikant daarvoor niet zomaar FF een productielijn kan bijstarten.
Met massale vaccinatie is toch al genoeg ervaring opgedaan. Ik verwacht daar ook geen problemen mee.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343227
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gewoon mensen in het algemeen :P
Gaan we schubdieren het eerst vaccineren? :(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196343239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dit wel een verhelderende tabel met antwoorden op de vraag 'Waarom zou u zich niet laten vaccineren?' (bron):

[ afbeelding ]
Ja maar punt 1 'dit vaccin is er te snel' kun je eigenlijk scharen onder de andere punten, want daar is een reden voor dat je dat zou zeggen. Althans, sommige mensen praten natuurlijk andere na, maar toch.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:09:32 #234
408813 crew  trein2000
pi_196343246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens, dat het veel onwetendheid is. Maar laten we wel wezen, de zwaar verkorte doorlooptijd maakt ook gewoon dat er de facto niets bekend is over langetermijneffecten. Nu kan daar redelijkerwijs wel een inschatting van gemaakt worden (het is ook weer niet zo dat dit een compleet onbekend virus is en de virologie bestaat al een tijdje), maar zeker weten doen we het niet.

Uiteindelijk is de realiteit gewoon dat: a) er redelijkerwijs geen reden is om aan te nemen dat er grootschalige negatieve neveneffecten op zullen treden en b) dat dit potentiële risico bijzonder sterk opweegt tegen de op zekere schade die ontstaat door het onnodig lang aanhouden van de huidige maatregelen.

Zo redeneren ze in de UK ook. Tuurlijk is er een (minimale?) kans op neveneffecten, maar in hoeverre weegt dat op tegen de hoeveelheid leed die je ermee voorkomt?
Ik snap dat en ik vind dat ook geen verkeerde beslissing, maar waar ik dan weer meer moeite mee heb is dat dat niet uitgelegd wordt. Dat roept toch de schijn op dat je niet volledig informeert. En dat doet mijn vertrouwen dan weer geen goed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196343247
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dit wel een verhelderende tabel met antwoorden op de vraag 'Waarom zou u zich niet laten vaccineren?' (bron):

[ afbeelding ]
Als ik dit zo zie, is het duidelijk dat er nog wel wat aan voorlichting mag worden gewerkt. :Y
Die van die dierproeven... :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:09:56 #236
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343250
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaan we schubdieren het eerst vaccineren? :(
Dat mag ook al niet, want dieren.

Weggegooid geld zo'n vaccin.

@Vallon wordt jij de lijststrekker dan van het lijstje met "gevaarlijke FOK!ers"?
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:10:03 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343252
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind dat een lastige afweging. Mijn gevoel roept heel hard “nee!”. Maar nu beredeneerd: er van uitgaande dat het vaccin daadwerkelijk zo effectief is als nu naar buiten komt. Dan kunnen we stellen dat het risico voor de mensen die wel gevaccineerd zijn minimaal is, een minimaal risico heb je altijd. Je kunt ook een bus koppen.

Dus dan vervalt het argument: “de kwetsbaren beschermen”, immers die hebben er nu zelf voor gekozen kwetsbaar te zijn. Blijft over het argument: “druk op de zorg”, die is wat lastiger. Maar ook daar denk ik dat we er van uit kunnen gaan dat als de risicogroep zich laat vaccineren (dat zal waarschijnlijk wel gebeuren getuige de huidige peilingen) de druk op de zorg niet onaanvaardbaar hoog zal worden. Conclusie: geen indirecte vaccinplicht. Nog los van ethische en mensenrechtelijke argumenten.
Laten vooral even ademhalen om de wetenschap even de gelegenheid geven de stukken te lezen...
die er a) nog niet zijn en b) er ook nog geen goedkeuring is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196343254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:09 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja maar punt 1 'dit vaccin is er te snel' kun je eigenlijk scharen onder de andere punten, want daar is een reden voor dat je dat zou zeggen. Althans, sommige mensen praten natuurlijk andere na, maar toch.
Conclusie van de onderzoekers is dat de meeste mensen worden gedreven door angst en wantrouwen en niet door principiële bezwaren. Ik vind dat best hoopgevend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196343263
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind dat een lastige afweging. Mijn gevoel roept heel hard “nee!”. Maar nu beredeneerd: er van uitgaande dat het vaccin daadwerkelijk zo effectief is als nu naar buiten komt. Dan kunnen we stellen dat het risico voor de mensen die wel gevaccineerd zijn minimaal is, een minimaal risico heb je altijd. Je kunt ook een bus koppen.

Dus dan vervalt het argument: “de kwetsbaren beschermen”, immers die hebben er nu zelf voor gekozen kwetsbaar te zijn. Blijft over het argument: “druk op de zorg”, die is wat lastiger. Maar ook daar denk ik dat we er van uit kunnen gaan dat als de risicogroep zich laat vaccineren (dat zal waarschijnlijk wel gebeuren getuige de huidige peilingen) de druk op de zorg niet onaanvaardbaar hoog zal worden. Conclusie: geen indirecte vaccinplicht. Nog los van ethische en mensenrechtelijke argumenten.
Exact.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:13:00 #240
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343279
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik snap dat en ik vind dat ook geen verkeerde beslissing, maar waar ik dan weer meer moeite mee heb is dat dat niet uitgelegd wordt. Dat roept toch de schijn op dat je niet volledig informeert. En dat doet mijn vertrouwen dan weer geen goed.
Nou ja, Hugo probeerde het net wel een beetje bij OP1, alleen is zijn woordkeuze niet altijd even slim. Daar moeten ze echt iemand voor vinden. Als er dan ook nog iemand tegenover je zit die alleen maar "nee, ga ik niet doen, want ik vertrouw het niet" zegt dan maakt het eigenlijk ook niet uit wat je nog zegt, want sommigen staan er gewoon niet open voor.

Denk alsnog dat je met goed informeren heel ver gaat komen en in ieder geval de 70% wel moet kunnen aantikken. Je moet dan wel kunnen uitleggen waarom men denkt dat het veilig is, maar ook inderdaad waarom het waard is om dat kleine beetje risico te lopen, want de gevolgen als wij niet gaan vaccineren zijn waarschijnlijk groter.
pi_196343286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Laten vooral even ademhalen om de wetenschap even de gelegenheid geven de stukken te lezen...
die er a) nog niet zijn en b) er ook nog geen goedkeuring is.
Mag de overheid ook niet wat minder van de daken schreeuwen? Ze snappen toch zelf ook wel dat uitspraken zoals 'indirecte vaccinatieplicht' onrust veroorzaakt?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:14:37 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Conclusie van de onderzoekers is dat de meeste mensen worden gedreven door angst en wantrouwen en niet door principiële bezwaren. Ik vind dat best hoopgevend.
Helemaal mee eens. Als ze principiële bezwaren hebben is de kans heel klein dat je er nog tussen gaat komen. Angst en wantrouwen kan je wegnemen door te informeren of wat meer tijd te gunnen. Denk ook dat veel mensen nu een soort van "druk" voelen en daarom al snel in een soort van "mooi niet" modus schieten.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:16:38 #243
408813 crew  trein2000
pi_196343311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, Hugo probeerde het net wel een beetje bij OP1, alleen is zijn woordkeuze niet altijd even slim. Daar moeten ze echt iemand voor vinden. Als er dan ook nog iemand tegenover je zit die alleen maar "nee, ga ik niet doen, want ik vertrouw het niet" zegt dan maakt het eigenlijk ook niet uit wat je nog zegt, want sommigen staan er gewoon niet open voor.

Denk alsnog dat je met goed informeren heel ver gaat komen en in ieder geval de 70% wel moet kunnen aantikken. Je moet dan wel kunnen uitleggen waarom men denkt dat het veilig is, maar ook inderdaad waarom het waard is om dat kleine beetje risico te lopen, want de gevolgen als wij niet gaan vaccineren zijn waarschijnlijk groter.
Aan de andere kant kun je daar ook nog wel een groep mee kwijtraken. Wat ik zelf bijvoorbeeld erg lastig vind is dat de EU een deel van de aansprakelijkheid (voor die onbekende langetermijneffecten) heeft overgenomen van de fabrikant. Dat zorgt er voor dat een belangrijke stok achter de deur (namelijk dat je er al producent zelf ten volle van overtuigd moet zijn, anders kan het miljarden kosten) verdwijnt. Dat maakt eerlijk gezegd wel dat ik heel erg twijfel.

En ik laat me graag overtuigen, maar dan moet de discussie wel gevoerd worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:16:54 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Met massale vaccinatie is toch al genoeg ervaring opgedaan. Ik verwacht daar ook geen problemen mee.
Nuance: ampullen voor griep zijn echt wat anders dan ampullen die tegen -70°C bestand zijn.

Verder zijn naalden wel degelijk een logistiek probleem dat allemaal groter wordt wanneer je dubbel doses nodig hebt, wat bij mRNA al gauw het geval is. Het gaat niet allen om de logistiek van organisatie maar ook de middelen. Middelen die iedereen om ons heen als een waanzinnig in voorraad zal willen.

Ik wil het nog wel zien hoe je in zeg miljoenen mensen ergens centraal - door wie - gaat inenten die ergens in een rij moeten wachten. Gaat vast goed komen maar het wordt wel "one of a kind" wat er gaat gebeuren.
Ik hoop ook dat ergens in een verdere toekomst idd blijkt dat het geen probleem is (geworden).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196343319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Conclusie van de onderzoekers is dat de meeste mensen worden gedreven door angst en wantrouwen en niet door principiële bezwaren. Ik vind dat best hoopgevend.
Ik ben niet 'principieel' tegen vaccinaties. Ik ben zelf tegen vanalles en nog wat gevaccineerd. Evenals mijn kinderen. Ik vind het zelf echter wel een beetje vreemd dat er zo'n 6 of 7? grote farma's binnen een week! met een werkend vaccin komen. Het is al eerder misgegaan bij vaccins, en ik ben graag voorzichtig met wat ik in mijn lichaam stop. Ik ben geen risicogroep en wacht daarom gewoon liever even af. Zoals het er nu naar uitziet, ben ik ook pas ergens eind 2021 aan de beurt, dus we zien het wel.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:17:32 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343325
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaan we schubdieren het eerst vaccineren? :(
Nertsen, hoeven ze niet voortijdig geruimd worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196343338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als ze principiële bezwaren hebben is de kans heel klein dat je er nog tussen gaat komen. Angst en wantrouwen kan je wegnemen door te informeren of wat meer tijd te gunnen. Denk ook dat veel mensen nu een soort van "druk" voelen en daarom al snel in een soort van "mooi niet" modus schieten.
Ik moest zelf een paar jaar geleden kiezen of ik op een nieuw, innovatief medicijn over zou stappen dat veel makkelijker in het gebruik is. Samen met mijn arts heb ik indertijd besloten dat niet te doen omdat er nog vrij weinig over bekend was. Toevallig heb ik van de week met mijn (nieuwe) arts overlegd en die gaf aan wat inmiddels de inzichten zijn. Zo kwam ik tot de conclusie dat het tijd was over te stappen.

Nu hebben wij geen jaren om te wachten, maar ik snap dus wel de inherente weerstand tegen een nieuw middel. Die hebben artsen zelf vaak ook als er een alternatief voorhanden is dat beter wordt begrepen .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:18:55 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:09 schreef Kyran het volgende:
@:Vallon wordt jij de lijststrekker dan van het lijstje met "gevaarlijke FOK!ers"?
Ik ben de liefde zelf, dus ongeschikt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196343358
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nertsen, hoeven ze niet voortijdig geruimd worden.
Helaas. Die worden op dit moment al geoogst. :{
pi_196343374
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nuance: ampullen voor griep zijn echt wat anders dan ampullen die tegen -70°C bestand zijn.

Verder zijn naalden wel degelijk een logistiek probleem dat allemaal groter wordt wanneer je dubbel doses nodig hebt, wat bij mRNA al gauw het geval is. Het gaat niet allen om de logistiek van organisatie maar ook de middelen. Middelen die iedereen om ons heen als een waanzinnig in voorraad zal willen.

Ik wil het nog wel zien hoe je in zeg miljoenen mensen ergens centraal - door wie - gaat inenten die ergens in een rij moeten wachten. Gaat vast goed komen maar het wordt wel "one of a kind" wat er gaat gebeuren.
Ik hoop ook dat ergens in een verdere toekomst idd blijkt dat het geen probleem is (geworden).
Middelen zoals naalden en zulks is massaproductie. Daarvan kunnen er honderdduizenden per dag geproduceerd worden met een beetje goede fabriekslijn. Ik zie daar geen problemen in. Logistiek zal ook wel meevallen. Diezelfde honderdduizend of wellicht meer gaan er in 1 oplegger.

Vaccineren gebeurt nooit op 1 centraal punt, dat gebeurt zoals nu bij elke huisartsenpost.

PostNL brengt ze wel hoor. Ik zou zeggen investeren in PostNL of dergelijke!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, Hugo probeerde het net wel een beetje bij OP1, alleen is zijn woordkeuze niet altijd even slim. Daar moeten ze echt iemand voor vinden. Als er dan ook nog iemand tegenover je zit die alleen maar "nee, ga ik niet doen, want ik vertrouw het niet" zegt dan maakt het eigenlijk ook niet uit wat je nog zegt, want sommigen staan er gewoon niet open voor.

Denk alsnog dat je met goed informeren heel ver gaat komen en in ieder geval de 70% wel moet kunnen aantikken. Je moet dan wel kunnen uitleggen waarom men denkt dat het veilig is, maar ook inderdaad waarom het waard is om dat kleine beetje risico te lopen, want de gevolgen als wij niet gaan vaccineren zijn waarschijnlijk groter.
je zou zeggen dat de "anti vaxxers" op een gegeven moment toch wel besmet raken en dan vanzelf immuun worden ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:21:31 #252
5428 crew  miss_sly
pi_196343377
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaan we schubdieren het eerst vaccineren? :(
De pangolin en dan is de cirkel rond
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196343379
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nuance: ampullen voor griep zijn echt wat anders dan ampullen die tegen -70°C bestand zijn.

Verder zijn naalden wel degelijk een logistiek probleem dat allemaal groter wordt wanneer je dubbel doses nodig hebt, wat bij mRNA al gauw het geval is. Het gaat niet allen om de logistiek van organisatie maar ook de middelen. Middelen die iedereen om ons heen als een waanzinnig in voorraad zal willen.

Ik wil het nog wel zien hoe je in zeg miljoenen mensen ergens centraal - door wie - gaat inenten die ergens in een rij moeten wachten. Gaat vast goed komen maar het wordt wel "one of a kind" wat er gaat gebeuren.
Ik hoop ook dat ergens in een verdere toekomst idd blijkt dat het geen probleem is (geworden).
ik lees net ergens in het nieuws dat er 24 miljoen vaccinatienaalden besteld zijn....en speciale vriezers etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196343392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas. Die worden op dit moment al geoogst. :{
Nou niet echt 'geoogst' of heb jij nog een jas besteld? :P :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De pangolin en dan is de cirkel rond
vind er maar eens een.....een levende
als gidsen in zuid afrika er 1 in de 7 jaar zien :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196343422
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vind er maar eens een.....een levende
als gidsen in zuid afrika er 1 in de 7 jaar zien :D
Je zoekt verkeerd. Die liggen allemaal in China te sudderen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:25:47 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196343425
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vind er maar eens een.....een levende
als gidsen in zuid afrika er 1 in de 7 jaar zien :D
Je verwart dieren volgens mij?
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:27:00 #258
5428 crew  miss_sly
pi_196343437
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Middelen zoals naalden en zulks is massaproductie. Daarvan kunnen er honderdduizenden per dag geproduceerd worden met een beetje goede fabriekslijn. Ik zie daar geen problemen in. Logistiek zal ook wel meevallen. Diezelfde honderdduizend of wellicht meer gaan er in 1 oplegger.

Vaccineren gebeurt nooit op 1 centraal punt, dat gebeurt zoals nu bij elke huisartsenpost.

PostNL brengt ze wel hoor. Ik zou zeggen investeren in PostNL of dergelijke!
De vaccinatie voor 9-jarigen kreeg mijn dochter een paar jaar geleden in een sporthal in Amsterdam. Daar kwamen in enkele dagen zo’n beetje alle 9-jarigen van in ieder geval Amsterdam Noord en Oost. Flink aantal stoelen naast elkaar, naast iedere stoel twee personen die de vaccinatie links en rechts tegelijk zetten, en gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196343457
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De vaccinatie voor 9-jarigen kreeg mijn dochter een paar jaar geleden in een sporthal in Amsterdam. Daar kwamen in enkele dagen zo’n beetje alle 9-jarigen van in ieder geval Amsterdam Noord en Oost. Flink aantal stoelen naast elkaar, naast iedere stoel twee personen die de vaccinatie links en rechts tegelijk zetten, en gaan.
ff bukken en vol in de bips hahahaha
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:29:22 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:18 schreef Claudia_x het volgende:
....
Nu hebben wij geen jaren om te wachten, maar ik snap dus wel de inherente weerstand tegen een nieuw middel. Die hebben artsen zelf vaak ook als er een alternatief voorhanden is dat beter wordt begrepen .
Je stipt wel wat interessants aan..... in hoeverre zullen de huisartsen hier een rol spelen.
Zelf hecht ik daar flink wat meer waarde aan dan wat een GGD, EMA, laat staan BigPharma zegt.
Ik zie nergens echt een plan dat zij ergens in betrokken (gaan) worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:30:18 #261
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343475
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben de liefde zelf, dus ongeschikt.
*; ^O^

We botsen vaak, maar heb alle respect voor je als user hoor, dus ben een beetje aan het klieren :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik moest zelf een paar jaar geleden kiezen of ik op een nieuw, innovatief medicijn over zou stappen dat veel makkelijker in het gebruik is. Samen met mijn arts heb ik indertijd besloten dat niet te doen omdat er nog vrij weinig over bekend was. Toevallig heb ik van de week met mijn (nieuwe) arts overlegd en die gaf aan wat inmiddels de inzichten zijn. Zo kwam ik tot de conclusie dat het tijd was over te stappen.

Nu hebben wij geen jaren om te wachten, maar ik snap dus wel de inherente weerstand tegen een nieuw middel. Die hebben artsen zelf vaak ook als er alternatief voorhanden is dat beter wordt begrepen .
Heel goed te begrijpen, waarschijnlijk had ik het ook zo aangepakt.

Probleem met COVID-19 is alleen dat het iedereen aangaat. Tuurlijk, iedereen mag en moet zelf over zijn of haar eigen lichaam (kunnen) beslissen. Daar wil ik echt nooit, maar dan ook nooit, wat aan af doen. Laat dat duidelijk zijn aub.

Aan de andere kant ben ik wel weer van mening dat als een individu in een risicogroep weigert om gevaccinneerd te worden hij of zij niet meer mag verwachten dat de rest van de samenleving nog steeds op de teentjes gaat lopen om die individu te beschermen.

Ik zeg niet dat die dan geen zorg moet krijgen, of niks meer mag, of maar dood moet neervallen. Absoluut niet. Ik zal dan nog steeds afstand proberen te bewaren, mijn handen stukwassen, uit hun buurt blijven als ik verkouden ben etc. Echter wil ik dan wel weer kunnen reizen, concerten bezoeken, uit eten etc. De niet gevaccineerde personen in risicogroepen zijn dan ook welkom, maar lopen dan dus wel bewust een groot risico.

Wij moeten als samenleving op een gegeven moment ergens een grens trekken. Wij kunnen niet maar overal tegen blijven zijn, want dat gaat dit nog heel lang duren en waarschijnlijk nog veel meer schade toebrengen dan eventuele langetermijneffecten van een vaccin.

Soms is het lastig om alles in mijn hoofd in een post te proppen. Ik ben mij er bewust van dat ik daardoor soms erg ongenuanceerd over kan komen, maar in het eggie valt het wel mee :P :@
pi_196343476
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je stipt wel wat interessants aan..... in hoeverre zullen de huisartsen hier een rol spelen.
Zelf hecht ik daar flink wat meer waarde aan dan wat deen GGD, EMA, laat staan BigPharma zegt.
Ik zie nergens echt een plan dat zij ergens in betrokken (gaan) worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196343477
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De vaccinatie voor 9-jarigen kreeg mijn dochter een paar jaar geleden in een sporthal in Amsterdam. Daar kwamen in enkele dagen zo’n beetje alle 9-jarigen van in ieder geval Amsterdam Noord en Oost. Flink aantal stoelen naast elkaar, naast iedere stoel twee personen die de vaccinatie links en rechts tegelijk zetten, en gaan.
Ja precies. 17 miljoen mensen is makkelijk te regelen. Dat is een gemiddelde stad in China...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Nou niet echt 'geoogst' of heb jij nog een jas besteld? :P :D
Ik niet, anderen kennelijk wel.
"Begin november zijn nertsenhouders op de niet-geruimde bedrijven begonnen met het doden en pelzen van hun dieren. In het risicogebied (Zuidoost Nederland) worden ook alle fokdieren gedood. Waarschijnlijk duurt dit tot midden december."
https://www.rijksoverheid(...)leven/dieren/nertsen
pi_196343495
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ff bukken en vol in de bips hahahaha
:o :P
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:33:22 #266
408813 crew  trein2000
pi_196343506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

*; ^O^

We botsen vaak, maar heb alle respect voor je als user hoor, dus ben een beetje aan het klieren :7
[..]

Heel goed te begrijpen, waarschijnlijk had ik het ook zo aangepakt.

Probleem met COVID-19 is alleen dat het iedereen aangaat. Tuurlijk, iedereen mag en moet zelf over zijn of haar eigen lichaam (kunnen) beslissen. Daar wil ik echt nooit, maar dan ook nooit, wat aan af doen. Laat dat duidelijk zijn aub.

Aan de andere kant ben ik wel weer van mening dat als een individu in een risicogroep weigert om gevaccinneerd te worden hij of zij niet meer mag verwachten dat de rest van de samenleving nog steeds op de teentjes gaat lopen om die individu te beschermen.

Ik zeg niet dat die dan geen zorg moet krijgen, of niks meer mag, of maar dood moet neervallen. Absoluut niet. Ik zal dan nog steeds afstand proberen te bewaren, mijn handen stukwassen, uit hun buurt blijven als ik verkouden ben etc. Echter wil ik dan wel weer kunnen reizen, concerten bezoeken, uit eten etc. De niet gevaccineerde personen in risicogroepen zijn dan ook welkom, maar lopen dan dus wel bewust een groot risico.

Wij moeten als samenleving op een gegeven moment ergens een grens trekken. Wij kunnen niet maar overal tegen blijven zijn, want dat gaat dit nog heel lang duren en waarschijnlijk nog veel meer schade toebrengen dan eventuele langetermijneffecten van een vaccin.

Soms is het lastig om alles in mijn hoofd in een post te proppen. Ik ben mij er bewust van dat ik daardoor soms erg ongenuanceerd over kan komen, maar in het eggie valt het wel mee :P :@
Zo denk ik er ook over hoor. Enige lastige punt blijft dan wel wat je met druk op de zorg doet. Ga je dan lui aan de poort weigeren? Laat je het ziekenhuis volstromen? Of hoe zie je dat voor je?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196343543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:30 schreef Kyran het volgende:

Heel goed te begrijpen, waarschijnlijk had ik het ook zo aangepakt.

Probleem met COVID-19 is alleen dat het iedereen aangaat. Tuurlijk, iedereen mag en moet zelf over zijn of haar eigen lichaam (kunnen) beslissen. Daar wil ik echt nooit, maar dan ook nooit, wat aan af doen. Laat dat duidelijk zijn aub.
Ik zie de verschillen natuurlijk ook. In mijn geval was er een prima alternatief voorhanden, maar er is geen alternatief voor de nieuwe coronavaccins die er komen. Alleen is dat vanuit het individu bekeken niet het geval. Het alternatief is geen vaccin nemen en dat is een prima keuze voor het individu als diegene niet tot een risicogroep behoort. Jezelf laten vaccineren doe je als je niet tot een risicogroep behoort voor de ander en niet voor jezelf.

Kanttekening hierbij is denk ik dat we ons verkijken op de term 'risicogroep'. Als je tot een risicogroep behoort, betekent dat niet dat je gegarandeerd heel ziek zult worden als je corona krijgt. Kijk naar Gordon. :+ En andersom kun je heel ziek worden als je niet tot een risicogroep behoort of dat van jezelf nog niet weet.

quote:
Soms is het lastig om alles in mijn hoofd in een post te proppen. Ik ben mij er bewust van dat ik daardoor soms erg ongenuanceerd over kan komen, maar in het eggie valt het wel mee :P :@
Ik snap je sentiment. Je zegt in feite dat je het niet acceptabel vindt dat iemand de eigen vrijheid verkiest boven jouw vrijheid. Een ieder heeft immers recht op leven in vrijheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:38:54 #268
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over hoor. Enige lastige punt blijft dan wel wat je met druk op de zorg doet. Ga je dan lui aan de poort weigeren? Laat je het ziekenhuis volstromen? Of hoe zie je dat voor je?
Je bedoelt als een groot deel van de risicogroepen zich niet laten vaccineren? Je houdt dan inderdaad wat druk op de zorg, maar die zal alsnog vele malen minder zijn dan nu.

Op het moment dat er genoeg vaccins zijn om iedereen in de risicogroepen te vaccineren zou ik persoonlijk er voor willen kiezen om de algemene maatregelen te laten vervallen. Mocht er dan na een tijdje alsnog druk op de zorg ontstaan door de groep van 65+ die niet gevaccineerd zijn zou ik nieuwe maatregelen treffen die dan alleen gelden voor die groep.

Ja, je krijgt dan een tweedeling, maar wij kunnen denk ik ook niet accepteren dat een groep van 65+ die niet gevaccineerd wil worden de gehele samenleving gegijzeld houdt.

Dan kan men misschien zeggen "ja, maar dat gebeurt nu toch ook", maar op dit moment is er geen oplossing, dus is iederen solidair genoeg om dit samen aan te pakken. Als er straks wel een oplossing is en deze wordt dan om wat voor reden dan ook geweigerd is die solidariteit echt snel weg hoor.
pi_196343585
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:38 schreef Kyran het volgende:

Ja, je krijgt dan een tweedeling, maar wij kunnen denk ik ook niet accepteren dat een groep van 65+ die niet gevaccineerd wil worden de gehele samenleving gegijzeld houdt.
Dit is wel heel hypothetisch, want de vaccinatiebereidheid is onder die groep juist het grootst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:41:38 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196343590
Net even dat stukje Op1 met de Jonge teruggekeken en teruggelezen op de posts van @miss_sly @Claudia_x en @DireStraits7 . Ik sta voor mezelf wel een stuk minder negatief in de discussie over vaccineren. Voor mijn dochter nog niet, maar die is toch nog niet aan de beurt, daar kan ik even mee wachten.

Ik zal waarschijnlijk bij een eerste groep zitten (longaandoening), maar denk wel dat ik gewoon mee ga doen :) Dank jullie wel voor de verheldering, heeft me echt geholpen!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:42:13 #271
408813 crew  trein2000
pi_196343596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je bedoelt als een groot deel van de risicogroepen zich niet laten vaccineren? Je houdt dan inderdaad wat druk op de zorg, maar die zal alsnog vele malen minder zijn dan nu.

Op het moment dat er genoeg vaccins zijn om iedereen in de risicogroepen te vaccineren zou ik persoonlijk er voor willen kiezen om de algemene maatregelen te laten vervallen. Mocht er dan na een tijdje alsnog druk op de zorg ontstaan door de groep van 65+ die niet gevaccineerd zijn zou ik nieuwe maatregelen treffen die dan alleen gelden voor die groep.

Ja, je krijgt dan een tweedeling, maar wij kunnen denk ik ook niet accepteren dat een groep van 65+ die niet gevaccineerd wil worden de gehele samenleving gegijzeld houdt.

Dan kan men misschien zeggen "ja, maar dat gebeurt nu toch ook", maar op dit moment is er geen oplossing, dus is iederen solidair genoeg om dit samen aan te pakken. Als er straks wel een oplossing is en deze wordt dan om wat voor reden dan ook geweigerd is die solidariteit echt snel weg hoor.
Ik ben daar tegen. Ten eerste zie ik het praktisch niet werken. Ik bedoel wat zie je voor je? Een bezoekverbod voor ouderen ofzo?

Ten tweede ben ik tegen een tweestromensamenleving, dus ook in deze vorm.

En ten derde ben ik tegen collectief straffen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196343613
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nuance: ampullen voor griep zijn echt wat anders dan ampullen die tegen -70°C bestand zijn.

Dat zou enkel een probleem kunnen zijn als ze flash freezing moeten gebruiken (om te vermijden dat ijskristallen vormen), bij gelijkmatig afkoelen kan je ook gewoon (soda-lime) glas gebruiken zonder dat het breekt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196343628
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:41 schreef chratnox het volgende:

Ik zal waarschijnlijk bij een eerste groep zitten (longaandoening), maar denk wel dat ik gewoon mee ga doen :) Dank jullie wel voor de verheldering, heeft me echt geholpen!
Ik krijg van mijn nieuwe huisarts ineens geen oproep voor de griepprik meer, dus ik vermoed dat ik gedegradeerd ben van lid van een risicogroep naar gewone burger die het laatst aan de beurt komt. :o :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196343636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik niet, anderen kennelijk wel.
"Begin november zijn nertsenhouders op de niet-geruimde bedrijven begonnen met het doden en pelzen van hun dieren. In het risicogebied (Zuidoost Nederland) worden ook alle fokdieren gedood. Waarschijnlijk duurt dit tot midden december."
https://www.rijksoverheid(...)leven/dieren/nertsen
Ok. Beetje offtopic, maar dat vind ik een trieste bezigheid. Beesten kweken voor hun vacht.... Beetje raar dat zoiets nog bestaat. Leer is in principe hetzelfde maar je gebruikt in ieder geval het hele beest.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343645
Maar zou onze 'Willy' als eerste te durven gaan? Of voor datzelfde geld onze regering op tv? Daar kweek je wellicht vertrouwen mee.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ok. Beetje offtopic, maar dat vind ik een trieste bezigheid. Beesten kweken voor hun vacht.... Beetje raar dat zoiets nog bestaat. Leer is in principe hetzelfde maar je gebruikt in ieder geval het hele beest.
Ik ben ook pas sinds deze crisis op de hoogte van het aantal bedrijven in Nederland dat zich daar mee bezig houdt en heb me ernstig verbaasd over het aantal. Nou stonden ze al op de lijst voor 2024 om te verdwijnen en nu wordt dat dus bespoedigd. Lijkt me een dikke prima. ^O^
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:47:47 #277
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie de verschillen natuurlijk ook. In mijn geval was er een prima alternatief voorhanden, maar er is geen alternatief voor de nieuwe coronavaccins die er komen. Alleen is dat vanuit het individu bekeken niet het geval. Het alternatief is geen vaccin nemen en dat is een prima keuze voor het individu als diegene niet tot een risicogroep behoort. Jezelf laten vaccineren doe je als je niet tot een risicogroep behoort voor de ander en niet voor jezelf.

Kanttekening hierbij is denk ik dat we ons verkijken op de term 'risicogroep'. Als je tot een risicogroep behoort, betekent dat niet dat je gegarandeerd heel ziek zult worden als je corona krijgt. Kijk naar Gordon. :+ En andersom kun je heel ziek worden als je niet tot een risicogroep behoort of dat van jezelf nog niet weet.
[..]

Ik snap je sentiment. Je zegt in feite dat je het niet acceptabel vindt dat iemand de eigen vrijheid verkiest boven jouw vrijheid. Een ieder heeft immers recht op leven in vrijheid.
Denk dat ik het in mijn laatste post wel iets beter hebben kunnen verwoorden.

Wat ik niet wil zien gebeuren is dat risicogroepen de samenleving extra maanden gegijzeld gaan houden, omdat ze niet gevaccineerd willen worden. Economie krijgt een klap, mensen raken hun baan kwijt, mensen komen in de schulden, mensen zien hun bedrijven ten onder gaan. Allemaal om de samenleving en vooral de risicogroepen te beschermen en dat is prima. Hell, ik ben één van de users hier die constant om meer en betere maatregelen schreeuwt, dus ben echt wel solidair en wil echt wel mijn best doen en dingen laten om bepaalde groepen te beschermen .... zolang er geen andere oplossing is.

Ik geef nu mijn eigen vrijheid op voor het welzijn van anderen en daar kan ik mee leven, want er is geen andere oplossing. Zodra er wel een andere oplossing is verandert dat de zaak voor mij en wil ik niet meer mijn vrijheid opgeven, omdat iemand zijn of haar vrijheid neemt om niet gevaccineerd te worden.
pi_196343660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar zou onze 'Willy' als eerste te durven gaan? Of voor datzelfde geld onze regering op tv? Daar kweek je wellicht vertrouwen mee.
Dat ze influencers gaan betalen om zich te laten vaccineren en daar een filmpje van te maken en delen. De dystopie is dan compleet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:48:38 #279
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196343668
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ze influencers gaan betalen om zich te laten vaccineren en daar een filmpje van te maken en delen. De dystopie is dan compleet.
Zal Famke dan wel weer mee doen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:48:39 #280
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343669
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is wel heel hypothetisch, want de vaccinatiebereidheid is onder die groep juist het grootst.
Alles hier is hypothetisch natuurlijk. Voor hetzelfde geldt krijgen zij het voorelkaar om 80% van die 65+ groep te vaccineren en dan is alles wat wij hier nu discusseren niks of weinig waard :D
pi_196343672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar zou onze 'Willy' als eerste te durven gaan? Of voor datzelfde geld onze regering op tv? Daar kweek je wellicht vertrouwen mee.
Jaaaaaa... Baudet onder dwang! Top-tv... . >:)
pi_196343680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jaaaaaa... Baudet onder dwang! Top-tv... . >:)
Het zou me niets verbazen als-ie angst voor naalden heeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:49:50 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Maar zou onze 'Willy' als eerste te durven gaan? Of voor datzelfde geld onze regering op tv? Daar kweek je wellicht vertrouwen mee.
Gewoon met een placebo :D
pi_196343687
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Zal Famke dan wel weer mee doen?
Daar heeft @Claudia_x wel antwoord op in de vorm van een plaatje, denk ik. :)
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:50:59 #285
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196343694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gewoon met een placebo :D
Ohja dat wordt sowieso een argument van sommige mensen als BN-ers zich op camera inenten.
pi_196343695
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Daar heeft @:Claudia_x wel antwoord op in de vorm van een plaatje, denk ik. :)
Zekers.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196343696
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het zou me niets verbazen als-ie angst voor naalden heeft.
Mij ook niet! :')
pi_196343697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ben ook pas sinds deze crisis op de hoogte van het aantal bedrijven in Nederland dat zich daar mee bezig houdt en heb me ernstig verbaasd over het aantal. Nou stonden ze al op de lijst voor 2024 om te verdwijnen en nu wordt dat dus bespoedigd. Lijkt me een dikke prima. ^O^
Ik ben zelf een groot vleeseter, wat tegenwoordig ook al punt van discussie is bij sommige :') Maar ik weet dat het hele beest nuttig wordt besteed aan allerlei doeleinden (zelfs medisch, daardoor is Organon/Unilever zelfs ontstaan). Het fokken van beesten puur voor de vacht, heb ik altijd moeite mee gehad. Dat vervuld geen goed te praten doel.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343701
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ze influencers gaan betalen om zich te laten vaccineren en daar een filmpje van te maken en delen. De dystopie is dan compleet.
Dat zal inderdaad eerder het geval zijn ja. _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 20 november 2020 @ 23:51:45 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196343703
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
..
Kanttekening hierbij is denk ik dat we ons verkijken op de term 'risicogroep'. Als je tot een risicogroep behoort, betekent dat niet dat je gegarandeerd heel ziek zult worden als je corona krijgt. Kijk naar Gordon. :+ En andersom kun je heel ziek worden als je niet tot een risicogroep behoort of dat van jezelf nog niet weet.
..
Een vaccin/medicijn toedienen is nooit zonder risico en dat geldt ook wanneer het niet wordt genomen.
Een keuze aangaande het eigen lichaam kan wmb nooit worden omkleedt met schuld hebben, hooguit spijt.. mits dat helpt.

Toch maar weer even aanstippen dat geneeskunde van de algemene statistiek als verwachting niets zegt over die wel concreet van toepassing is voor het individu. Zelf gaat iemand over het eigen lichaam waarbij het dan wel na te gaan of de zelf aangelegde verwachting daarvan/voor/in wel zuiver is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196343710
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Zal Famke dan wel weer mee doen?
Famke neukt een dooie nog als daar geld mee te verdienen valt.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196343719
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Een vaccin/medicijn toedienen is nooit zonder risico en dat geldt ook wanneer het niet wordt genomen.
Een keuze aangaande het eigen lichaam kan wmb nooit worden omkleedt met schuld hebben, hooguit spijt.. mits dat helpt.
Ik denk dat je dat mooi zegt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196343721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jaaaaaa... Baudet onder dwang! Top-tv... . >:)
Allemaal! Inclusief de royals!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:53:56 #294
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196343730
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik krijg van mijn nieuwe huisarts ineens geen oproep voor de griepprik meer, dus ik vermoed dat ik gedegradeerd ben van lid van een risicogroep naar gewone burger die het laatst aan de beurt komt. :o :D
Gewoon een cultstatus volgend jaar. Vloggers die meer dan 100.000 volgers krijgen omdat ze hun proces rond vaccinatie laten zien. Goudmijntje
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196343733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gewoon met een placebo :D
Hoho! :{w Notaris erbij he! `al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel`
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:54:49 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343738
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gewoon een cultstatus volgend jaar. Vloggers die meer dan 100.000 volgers krijgen omdat ze hun proces rond vaccinatie laten zien. Goudmijntje
Goudmijntje _O_

Ik zeg gouden idee voor @Danny _O_
pi_196343741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:54 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hoho! :{w Notaris erbij he! `al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel`
Psies.... uit een verzegelde envelop... :Y
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:56:00 #298
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196343747

Zag deze post voorbij komen vanuit Amerika, 2020 in een mededelingen bord :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:56:32 #299
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196343754
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Psies.... uit een verzegelde envelop... :Y
Extra controle door een willekeurige burger na een loting waarbij je BSN je lotnummer is _O_

FOK! zit vol goede ideeën vandaag.
  Moderator vrijdag 20 november 2020 @ 23:56:45 #300
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196343756
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Goudmijntje _O_

Ik zeg gouden idee voor @:Danny _O_
Mijn vaccinatieproces, live te volgen op eiersnijders.nl

Of na 3 dagen, of niet, dat verzin ik dan wel :o
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196343762
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Extra controle door een willekeurige burger na een loting waarbij je BSN je lotnummer is _O_

FOK! zit vol goede ideeën vandaag.
Ook het FOMT werkt tot in de late uurtjes door... :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')