abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2020 @ 22:50:35 #251
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193730707
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaan we nog 5 jaar krampachtig op anderhalve meter van elkaar zitten dan?
Voorlopig hebben we helaas nog geen alternatief.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193730744
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Heb je toevallig een vaccin voor HIV voor me?
Totaal niet vergelijkbaar virus.. maar goed, door jouw comment weet ik weer met waar voor persoon ik te maken heb
Alpha kenny one
  zondag 21 juni 2020 @ 22:53:13 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193730747
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens buiten komt, maar heel veel mensen waren er na 2 maanden al klaar mee. Dus dat is helaas geen plan voor jaren. Next.
  zondag 21 juni 2020 @ 22:56:12 #254
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193730802
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaan we nog 5 jaar krampachtig op anderhalve meter van elkaar zitten dan?
Ik geef mezelf graag goede voorwaarden als ik ze zelf opstel.

Ik denk verder van niet, ik heb de stille hoop dat dit hele gezeik volgend jaar over is en ik gewoon naar de F1 in Zandvoort kan gaan. Als we ons nog even een beetje gedragen en deze zomer door weten te komen is de kans groot dat het ergste achter de rug is.
Wat mij betreft mag er best wel wat lichter om worden gegaan met doe 1.5m, je kunt best wel zelf de verantwoordelijkheid nemen met wie je aan een tafel gaat zitten op het terras. Voldoende ruimte en genoeg ventilatie helpt enorm zoals het er nu naar uit ziet.
Aan de andere kant zie ik liever nog geen evenementen tot na september, en misschien wel pas in 2021. Er is een behoorlijk verschil tussen met je maten op het terras zitten en kont aan kont je weg moeten wurmen naar de bar om een drankje te kunnen bestellen terwijl iedereen om je heen meebrult met de snollebollekes
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_193730834
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen. Nu denken sommige mensen nog dat die 1,5 meter noodzaak heeft. Dan hebben ze een excuus voor extra controles e.d.

Er is dus wel degelijk een alternatief. Mensen logisch laten nadenken buiten en die 1,5 meter buiten loslaten. Hou het bij een ''probeer zoveel mogelijk afstand van elkaar te houden waar mogelijk'' advies ipv deze tunnelvisie. Heb ik het puur over buiten he.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2020 22:58:57 ]
pi_193730840
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jajoh maar zoals Koopmans het vertelt is het natuurlijk gewoon mensen bang maken.
Criminele waanzin eigenlijk.

En die golf gaat ook komen omdat we in tijden dat we ruimte hebben op de IC niks van immuniteit opbouwen.

Het zal na a.s. winter wel blijken dat Zweden de juiste methode heeft gekozen.
Vertel eens, waar zit precies de criminele waanzin in dit verhaal?
https://www.topics.nl/vir(...)D&utm_content=topics
pi_193730885
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen. Nu denken sommige mensen nog dat die 1,5 meter noodzaak heeft. Dan hebben ze een excuus voor extra controles e.d.

Er is dus wel degelijk een alternatief. Mensen logisch laten nadenken buiten en die 1,5 meter buiten loslaten. Hou het bij een ''probeer zoveel mogelijk afstand van elkaar te houden waar mogelijk'' advies ipv deze tunnelvisie.
Dat werkt natuurlijk niet. Je moet een richtlijn hebben waarop je waar nodig ook kunt handhaven. Probeer zoveel mogelijk afstand te houden waar mogelijk geeft je de vrijbrief om met dertig man de polonaise te lopen. Ja afstand houden lukte ff niet, sorry.

In feite is de 1,5e meter regel op dit moment al een probeer zoveel mogelijk afstand te houden regel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 21 juni 2020 @ 23:02:24 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193730916
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik geef mezelf graag goede voorwaarden als ik ze zelf opstel.

Ik denk verder van niet, ik heb de stille hoop dat dit hele gezeik volgend jaar over is en ik gewoon naar de F1 in Zandvoort kan gaan. Als we ons nog even een beetje gedragen en deze zomer door weten te komen is de kans groot dat het ergste achter de rug is.
Wat mij betreft mag er best wel wat lichter om worden gegaan met doe 1.5m, je kunt best wel zelf de verantwoordelijkheid nemen met wie je aan een tafel gaat zitten op het terras. Voldoende ruimte en genoeg ventilatie helpt enorm zoals het er nu naar uit ziet.
Aan de andere kant zie ik liever nog geen evenementen tot na september, en misschien wel pas in 2021. Er is een behoorlijk verschil tussen met je maten op het terras zitten en kont aan kont je weg moeten wurmen naar de bar om een drankje te kunnen bestellen terwijl iedereen om je heen meebrult met de snollebollekes
Ja, wel eens op zich. Massa-evenementen kunnen nog wel tot 1 januari in de ijskast. Maar b.v. mijn amateurclubje bezoeken zou ik wel graag weer doen vanaf september. Daar komen natuurlijk wel meerdere mensen kijken, maar schouder aan schouder staat het zeker niet.
pi_193730998
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar virus.. maar goed, door jouw comment weet ik weer met waar voor persoon ik te maken heb
Nee men vergelijkt het met griep op veel punten, dit virus muteert ook weer.
En ik heb die info over dat er geen vaccin gevonden wordt van een persoon die wel kennis heeft van de materie. Zal het filmpje linken als je er interesse in hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193731001
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, wel eens op zich. Massa-evenementen kunnen nog wel tot 1 januari in de ijskast. Maar b.v. mijn amateurclubje bezoeken zou ik wel graag weer doen vanaf september. Daar komen natuurlijk wel meerdere mensen kijken, maar schouder aan schouder staat het zeker niet.
Misschien een keer met zn allen een vlucht boeken voor 35 euro? ;)
pi_193731057
Leuk artikeltje:

'vitaal beroep' 'helden van de zorg'...een paar maanden verder, en nu?... economie en vaccinaties miljarden gaan erheen. En de zorg?

Mijn koopkracht is van een applaus niet gestegen.

https://zorgjob.nu/blog/m(...)van-de-coronacrisis/
pi_193731110
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef JFlip het volgende:

[..]

Vertel eens, waar zit precies de criminele waanzin in dit verhaal?
https://www.topics.nl/vir(...)D&utm_content=topics
Helemaal nergens, leuk interview hoor, dat ze ook eens menselijker in beeld komt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193731579
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen.
BNW is hiernaast.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 21 juni 2020 @ 23:40:24 #264
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_193731680
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens buiten komt, maar heel veel mensen waren er na 2 maanden al klaar mee. Dus dat is helaas geen plan voor jaren. Next.
De horeca krijgt echt hele hoge boetes als die regels niet worden nageleefd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_193731735
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

BNW is hiernaast.
pi_193731754
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Heel triest allemaal ja.
  zondag 21 juni 2020 @ 23:45:55 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193731761
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dit beleid is simpelweg niet jaren vol te houden, dat weten de beleidsbepalers ook wel.

Tenzij ze echt de hele economie te gronde willen richten.
  zondag 21 juni 2020 @ 23:48:27 #268
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_193731797
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit beleid is simpelweg niet jaren vol te houden, dat weten de beleidsbepalers ook wel.

Tenzij ze echt de hele economie te gronde willen richten.
Ik denk dat er geen andere oplossing is.

Geen plan B, zeg maar.
pi_193731893
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Geen plan B, zeg maar.
  maandag 22 juni 2020 @ 00:01:24 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193731964
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Geen plan B, zeg maar.
Ik denk dat die er wel is,
- Horeca verplichten om per persoon een zitplek te hebben, maximum aantal naar oppervlak, 4m2 per persoon bijvoorbeeld
- Winkels ook maximum naar grondoppervlak
- Ventilatieplicht voor afgesloten ruimtes
- Bioscopen op 50%
- OV 50% van de zitplaatsen
- Thuiswerken blijven stimuleren
- Geen festivals, tenzij zittend
- Wedstrijden op 50% capaciteit stadion
- Campagne voor eigen verantwoordelijkheid "Weet wie er naast je zit"
- verplichte aanwezigheid van hygiënische middelen voor publiek toegankelijke ruimtes (kappen met dat idiote idee dat afgesloten toiletten helpen voor betere hygiëne)
- etc..

Beetje finetunen en we kunnen vanaf 1 augustus tot 1 januari vooruit
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_193731981
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

BNW is hiernaast.
Goed om te weten, thanks O+ Goed inhoudelijk gereageerd.

Als je denkt dat de overheid helemaal geen eigen agenda heeft dan ben je behoorlijk naïef imo.
pi_193732008
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je denkt dat de overheid helemaal geen eigen agenda heeft dan ben je behoorlijk naïef imo.
Nee dit is lekker inhoudelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 22 juni 2020 @ 00:05:30 #273
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_193732011
Okee, hier klopte echt helemaal niks van.
pi_193732044
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je denkt dat de overheid de 1,5 meter in stand houdt om een noodwet erdoorheen te drukken ben je behoorlijk geschikt voor BNW.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 22 juni 2020 @ 00:08:41 #275
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_193732048
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 00:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat die er wel is,
- Horeca verplichten om per persoon een zitplek te hebben, maximum aantal naar oppervlak, 4m2 per persoon bijvoorbeeld
- Winkels ook maximum naar grondoppervlak
- Ventilatieplicht voor afgesloten ruimtes
- Bioscopen op 50%
- OV 50% van de zitplaatsen
- Thuiswerken blijven stimuleren
- Geen festivals, tenzij zittend
- Wedstrijden op 50% capaciteit stadion
- Campagne voor eigen verantwoordelijkheid "Weet wie er naast je zit"
- verplichte aanwezigheid van hygiënische middelen voor publiek toegankelijke ruimtes (kappen met dat idiote idee dat afgesloten toiletten helpen voor betere hygiëne)
- etc..

Beetje finetunen en we kunnen vanaf 1 augustus tot 1 januari vooruit
Ja, ik had het misschien ook een beetje verkeerd geformuleerd ik denk dat de regering geen plan B heeft, of in ieder geval niet open staat voor een plan B.

Om wat voor reden dan ook. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')