abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:07:32 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196267815
Is het nou 23 november of 1 december? ;( Ik snap het niet meer, overal lees ik wat anders :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 november 2020 @ 10:09:17 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196267836
is nog niet zeker. daarom lees je overal wat anders
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:10:10 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196267845
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:09 schreef junkiesietze het volgende:
is nog niet zeker. daarom lees je overal wat anders
Serieus? Is het nog steeds niet zeker? }:| }:| Waarom duurt het zolang. Dit land heeft een mondkapjesplicht nodig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196267850
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Serieus? Is het nog steeds niet zeker? }:| }:| Waarom duurt het zolang. Dit land heeft een mondkapjesplicht nodig.
Waarom?
pi_196267860
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:07 schreef Starhopper het volgende:
Is het nou 23 november of 1 december? ;( Ik snap het niet meer, overal lees ik wat anders :'(
Wat maakt het voor verschil voor je? Neem aan dat je nog steeds je mondkapje blijft dragen :M :M :M
  maandag 16 november 2020 @ 10:12:04 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196267872
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Serieus? Is het nog steeds niet zeker? }:| }:| Waarom duurt het zolang. Dit land heeft een mondkapjesplicht nodig.
Dan ga jij er toch nu al continu mee lopen? niemand die je tegenhoud.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:15:58 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196267923
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:11 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wat maakt het voor verschil voor je? Neem aan dat je nog steeds je mondkapje blijft dragen :M :M :M
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:12 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Dan ga jij er toch nu al continu mee lopen? niemand die je tegenhoud.
Ik draag mijn mondkapje al. Maar de rest van de mensen moet dat ook doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 november 2020 @ 10:17:03 #8
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196267933
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[..]

Ik draag mijn mondkapje al. Maar de rest van de mensen moet dat ook doen.
snap niet dat mensen die er een dragen zitten te zeuren op mensen die er geen dragen, jij bent beschermd toch, laat anderen met rust dan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:18:59 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196267957
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:17 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

snap niet dat mensen die er een dragen zitten te zeuren op mensen die er geen dragen, jij bent beschermd toch, laat anderen met rust dan.
Je bent pas beschermd als iedereen er een draagt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 16 november 2020 @ 10:19:48 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196267968
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je bent pas beschermd als iedereen er een draagt.
:') sure
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_196267975
Nah, moet het nog maar eens zien. Er zijn wat mij betreft goede ontwikkelingen aangaande de verplichting, zie nos.nl:

3 UUR GELEDEN
Onrust op middelbare scholen om mondkapjes
Het dragen van mondkapjes op middelbare scholen leidt in sommige gevallen tot onrust. Dagblad Trouw bekeek meldingen bij de website meldpuntmondkapjes.nl. Daar kwamen ruim honderd klachten binnen van leraren, leerlingen en ouders.

Leerlingen die geen mondkapje op hebben, worden door docenten soms weggezet als egoïst. Leraren zouden dingen als "Moet ik dood?" of "Moet je oma straks ziek worden?" hebben gezegd tegen leerlingen. Maar ouders en leraren vinden dat leerlingen te jong zijn om verantwoording te dragen over het beteugelen van de verspreiding van het virus. Het zou ook angst en stress bij ze veroorzaken.

Volgens een van de initiatiefnemers van het meldpunt zijn er ook appgroepen met ouders die zich verzetten tegen het mondkapje op scholen. "Het gaat hierbij niet om virusontkenners, maar om leraren en ouders die zich verzetten tegen disproportionele maatregelen ten aanzien van kinderen."

Ik ben voor vrije bepaling van wel/niet gebruik mondkapje.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:21:11 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196267989
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:19 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

:') sure
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196267994
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je bent pas beschermd als iedereen er een draagt.
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je bent pas beschermd als iedereen er een draagt.
Je hoeft niet beschermd te worden voor iets waar het merendeel van de bevolking niet of nauwelijks last, hinder of schade van ondervindt.

Prima dat jij je eigen maatregelen neemt waarvan jij van mening bent dat je dat moet doen. Maar laat andere mensen, die daar toch net even anders tegen aan kijken, in hun waarde als zij daar niet voor kiezen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:23:38 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196268022
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah, moet het nog maar eens zien. Er zijn wat mij betreft goede ontwikkelingen aangaande de verplichting, zie nos.nl:

3 UUR GELEDEN
Onrust op middelbare scholen om mondkapjes
Het dragen van mondkapjes op middelbare scholen leidt in sommige gevallen tot onrust. Dagblad Trouw bekeek meldingen bij de website meldpuntmondkapjes.nl. Daar kwamen ruim honderd klachten binnen van leraren, leerlingen en ouders.

Leerlingen die geen mondkapje op hebben, worden door docenten soms weggezet als egoïst. Leraren zouden dingen als "Moet ik dood?" of "Moet je oma straks ziek worden?" hebben gezegd tegen leerlingen. Maar ouders en leraren vinden dat leerlingen te jong zijn om verantwoording te dragen over het beteugelen van de verspreiding van het virus. Het zou ook angst en stress bij ze veroorzaken.

Volgens een van de initiatiefnemers van het meldpunt zijn er ook appgroepen met ouders die zich verzetten tegen het mondkapje op scholen. "Het gaat hierbij niet om virusontkenners, maar om leraren en ouders die zich verzetten tegen disproportionele maatregelen ten aanzien van kinderen."

Ik ben voor vrije bepaling van wel/niet gebruik mondkapje.
Als er een verplichting is, dan is er duidelijkheid. Dan krijg je ook niet meer van dit soort zinloze discussies
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196268513
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:23 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Domme kut :')

Het gaat niet om jezelf, het gaat om de mensen die in het ziekenhuis komen te liggen, het gaat om de mensen die niet in het ziekenhuis komen te liggen omdat de ziekenhuizen vol liggen met covid patienten
Ja, want dat zijn er procentueel gezien ook heel veel.
Ik ga niet in angst leven voor een ander.

En nou ja ... 'domme kut' ...
Waarom ga ik hier uberhaupt nog op in ook als dit het niveau is :') ... zegt meer over jou :Y

Ik ben niet vies van een discussie, maar dat kan ook door elkaars standpunten te respecteren.
pi_196268813
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:17 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

snap niet dat mensen die er een dragen zitten te zeuren op mensen die er geen dragen, jij bent beschermd toch, laat anderen met rust dan.
:|W te dom om te poepen
pi_196268879
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:17 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

snap niet dat mensen die er een dragen zitten te zeuren op mensen die er geen dragen, jij bent beschermd toch, laat anderen met rust dan.
Omdat de andere die juist geen mondkapje draagt, juist het risico voor verspreiding. Je draagt niet een mondkapje om jezelf te beschermen (ook wel een klein beetje), maar voornamelijk om mogelijke andere niet te besmetten.

Jij kunt er dus wel 1 op hebben, maar die andere is een groter risico voor jezelf.

quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:19 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

:') sure
maar wel correct.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 11:28:33 #18
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_196268897
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]


[..]

Je hoeft niet beschermd te worden voor iets waar het merendeel van de bevolking niet of nauwelijks last, hinder of schade van ondervindt.

Prima dat jij je eigen maatregelen neemt waarvan jij van mening bent dat je dat moet doen. Maar laat andere mensen, die daar toch net even anders tegen aan kijken, in hun waarde als zij daar niet voor kiezen.
Volgens mij ondervindt het overgrote deel van Nederland schade aan de Corona crisis hoor :D
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_196268937
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:19 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

:') sure
Iemand heeft niet begrepen hoe mondkapjes werken...
pi_196268947
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 11:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Volgens mij ondervindt het overgrote deel van Nederland schade aan de Corona crisis hoor :D
Maar dat komt mijn inziens niet alleen door het daadwerkelijk zien zijn. Maar mede ook door allerlei maatregelen, richtlijnen en wetswijzigingen.
pi_196268967
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Je hoeft niet beschermd te worden voor iets waar het merendeel van de bevolking niet of nauwelijks last, hinder of schade van ondervindt.
Merendeel? Ongeveer 1/3 van Nederland is een risico groep.
En zelfs met een lichte besmetting kan de overige 2/3 van Nederland best grote impact hebben op iemands leven.

Er zijn er genoeg die nu longschade hebben, of na maanden nog steeds niet hersteld.

Maar we hebben de maatregelen (en dus de mondkapjes) voornamelijk om de zorg niet over te belasten. Of jij dan tot die 1/3 of 2/3 groep behoort maakt niet uit. Als jij het mild hebt kun jij gewoon andere besmetten die uiteindelijk zorg nodig hebben. En daar draait het nu net allemaal om.

De zorg niet te overbelasten.

quote:
Prima dat jij je eigen maatregelen neemt waarvan jij van mening bent dat je dat moet doen. Maar laat andere mensen, die daar toch net even anders tegen aan kijken, in hun waarde als zij daar niet voor kiezen.
En de zorg mag alle ellende oplossen? Jij geeft dus eigenlijk gewoon een dikke middelvinger naar de zorg?
Want dat je hier wel.
Je kunt er wel anders tegenaan kijken, maar dat verandert dit niet.
Alle maatregelen zijn voornamelijk om de zorg niet te overbelasten, maar ja volgens jouw dus gewoon een f*ck de zorg?

Ik en vele andere kijken daar net even anders tegen aan, ik probeer de zorgmedewerkers in hun waarde te laten en ben hun dankbaar voor hun inzet.
  maandag 16 november 2020 @ 11:48:01 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196269171
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196269207
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Goeie bron wel, gaat vast over medische mondmaskers.
pi_196269230
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Merendeel? Ongeveer 1/3 van Nederland is een risico groep.
En zelfs met een lichte besmetting kan de overige 2/3 van Nederland best grote impact hebben op iemands leven.

Er zijn er genoeg die nu longschade hebben, of na maanden nog steeds niet hersteld.

Maar we hebben de maatregelen (en dus de mondkapjes) voornamelijk om de zorg niet over te belasten. Of jij dan tot die 1/3 of 2/3 groep behoort maakt niet uit. Als jij het mild hebt kun jij gewoon andere besmetten die uiteindelijk zorg nodig hebben. En daar draait het nu net allemaal om.

De zorg niet te overbelasten.
[..]

En de zorg mag alle ellende oplossen? Jij geeft dus eigenlijk gewoon een dikke middelvinger naar de zorg?
Want dat je hier wel.
Je kunt er wel anders tegenaan kijken, maar dat verandert dit niet.
Alle maatregelen zijn voornamelijk om de zorg niet te overbelasten, maar ja volgens jouw dus gewoon een f*ck de zorg?

Ik en vele andere kijken daar net even anders tegen aan, ik probeer de zorgmedewerkers in hun waarde te laten en ben hun dankbaar voor hun inzet.
Ik heb zo'n idee dat die mondkapjes een verwaarloosbaar tot geen verschil hebben gemaakt voor de huidige afname in besmettingen.
Je poneert het alsof het van wezenlijk belang is. Dat is het simpelweg niet. Vals dilemma wederom. En morele chantage ook nog even erbij.
Het mondkapjesadvies is er met name gekomen vanuit politiek/maatschappelijke druk. Dat zegt al genoeg.
I'll give you something to do
  maandag 16 november 2020 @ 11:54:38 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196269266
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:50 schreef Anton91 het volgende:
Goeie bron wel, gaat vast over medische mondmaskers.
Huisvlijtmaskers met een filter houden ook al veel tegen.
Maar probeer dat de koppigste non-believers eens wijs te maken :').
Die verschuiven voortdurend de doelpalen om zichzelf van alle maatregelen uit te zonderen :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196269272
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:48 schreef Ringo het volgende:
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
Waar zijn de pro-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
Oh ja, een virus waarvan het meest voorkomende symptoom is dat je je 100% prima voelt.
pi_196269301
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:48 schreef Ringo het volgende:
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
Angstburgers :D die vind ik wel mooi.
Ik snap al dat gehuil over co2 enzo ook niet. Die mensen zijn zo achterlijk dat je gewoon met je oren staat te klapperen.
  maandag 16 november 2020 @ 11:58:25 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196269307
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:55 schreef Vasilevski het volgende:

Waar zijn de pro-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
Oh ja, een virus waarvan het meest voorkomende symptoom is dat je je 100% prima voelt.
Precies, zoals een auto ons in vrijwel alle gevallen veilig van A naar B brengt.
Daarom draag ik ook geen autogordel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196269318
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies, zoals een auto ons in vrijwel alle gevallen veilig van A naar B brengt.
Daarom draag ik ook geen autogordel.
Draag je ook een helm op de fiets? En een gordel in de bus?
pi_196269332
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 11:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Angstburgers :D die vind ik wel mooi.
Ik snap al dat gehuil over co2 enzo ook niet. Die mensen zijn zo achterlijk dat je gewoon met je oren staat te klapperen.
Ik denk dat er bij anti-mondkapjes mensen gewoon een stuk minder angst is dan bij de pro-mondkapjes mensen. Heb het idee dat zij vooral bang zijn om ziek te worden en daardoor het liefst de rest met een mondkapje zien rondlopen.
pi_196269349
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik denk dat er bij anti-mondkapjes mensen gewoon een stuk minder angst is dan bij de pro-mondkapjes mensen. Heb het idee dat zij vooral bang zijn om ziek te worden en daardoor het liefst de rest met een mondkapje zien rondlopen.
Ik heb gewoon liever niemands speeksel in mijn muil. :) en mijn eigen kwijl hou ik ook bij me ^O^
pi_196269353
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:48 schreef Ringo het volgende:
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
Angst? Hysterisch? Dit is wel de omgekeerde wereld zeg.

Als ik nu met dit soort zaken akkoord ga dan ben ik een hypocriet als ik op den duur het wel welletjes vind en ze niet meer wil gaan dragen (op een paar uitzondering na zal het merendeel dit vinden), want ja, weet ik veel hoe lang die plicht gaat duren. Dat is mijn aversie.
Als het voor 2 maanden was ofzo, prima, maar ik kan niet garanderen dat ik dit altijd prima ga vinden, voor onbepaalde tijd. Dus zeg ik eigenlijk nu al nee.
I'll give you something to do
  maandag 16 november 2020 @ 12:02:08 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196269377
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 11:58 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

Angstburgers :D die vind ik wel mooi.
Ik snap al dat gehuil over co2 enzo ook niet. Die mensen zijn zo achterlijk dat je gewoon met je oren staat te klapperen.
Die anti-mondkapjes kliek afficheert zich graag als nuchter en realistisch, maar het is echt hysterische paniek die men verspreidt.
Op de een of andere manier raakt dat mondkapje een enorm gevoelige snaar bij sommige mensen, die schieten keihard in de emotie en komen daar niet meer uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196269398
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 12:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die anti-mondkapjes kliek afficheert zich graag als nuchter en realistisch, maar het is echt hysterische paniek die men verspreidt.
Op de een of andere manier raakt dat mondkapje een enorm gevoelige snaar bij sommige mensen, die schieten keihard in de emotie en komen daar niet meer uit.
Klopt! Het is fascinerend om te zien dat ze gelijk met allerlei complottheorieen komen, over hoe de overheid nu weer met wat nieuws komt om ons te onderdrukken :D _O-
pi_196269405
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:00 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik heb gewoon liever niemands speeksel in mijn muil. :) en mijn eigen kwijl hou ik ook bij me ^O^
We lopen allemaal in elkaars gezicht te hoesten en niezen en jij loopt blijkbaar oncontroleerbaar te kwijlen.
Mensen zijn vies bah.
pi_196269407
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:00 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik heb gewoon liever niemands speeksel in mijn muil. :) en mijn eigen kwijl hou ik ook bij me ^O^
Als je zoveel met consumptie praat dan is een mondmasker misschien geen verkeerd idee nee. :7
pi_196269426
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als je zoveel met consumptie praat dan is een mondmasker misschien geen verkeerd idee nee. :7
Dat dacht ik :7 nee heb je wel eens mensen zien praten zonder zo'n ding? Echt onaangenaam :r
pi_196269456
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:03 schreef TresBon het volgende:

[..]
Mensen zijn vies bah.
Dit is echt absoluut waar. Wist je dat Nederland het slechtst scoort in Europa op het percentage dat zijn handen wast na toiletbezoek? We zaten net aan op de helft :')
  maandag 16 november 2020 @ 12:17:45 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196269601
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:07 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

Dit is echt absoluut waar. Wist je dat Nederland het slechtst scoort in Europa op het percentage dat zijn handen wast na toiletbezoek? We zaten net aan op de helft :')
Grote kans dat die goorlellenmentaliteit de achterliggende reden is van ‘onze’ weerzin tegen de maatregelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196269647
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:48 schreef Ringo het volgende:
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
Nou ja, dezelfde vraag kan ik omgedraaid stellen.
Ik vind het bovenal niet noodzakelijk gezien de omstandigheden.

Als we nu met bosjes tegelijk neer vallen wordt het een ander verhaal.
Vergeet niet dat verschillende adviesorganen van de overheid, en de overheid zelf, er ook niet achter staan en dat dit mede door groepsdruk in stand is gebracht. Dat draagt niet bepaald bij aan het draagvlak. Men kan mij tot op heden niet overtuigen van de proportionele bijdrage die het heeft op het algehele probleem..
pi_196269776
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:07 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Dit is echt absoluut waar. Wist je dat Nederland het slechtst scoort in Europa op het percentage dat zijn handen wast na toiletbezoek? We zaten net aan op de helft :')
Ja, mannen raken ook nog eens hun piemel aan bij het plassen en dan zitten ze aan deurklinken enz. Naast alle miniscule deeltjes poep/pies/corona aan knopjes en deurklinken etc, raak je dus indirect heel veel piemels aan. Denk daar maar eens over na. (tenzij je het geil vindt, dan niet, viezerd)
Voor de gender gelijkheid ;) in veel andere landen gebruiken vrouwen applicators bij tampons, wij niet hoor, lekker met de vinger, denk niet dat alle vrouwen het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik heb als student in de schoonmaak gewerkt en als je dan eens die rubbberen band bij roltrappen schoonmaakt (werd ongeveer eens per jaar/2 jaar gedaan) dan was het doekje meteen poepiebruin. Nu nog zitten veel mensen aan die banden.
Als ik jou was, zou mezelf in plastic wikkelen als ik de deur uitga.
pi_196269797
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:29 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ja, mannen raken ook nog eens hun piemel aan bij het plassen en dan zitten ze aan deurklinken enz. Naast alle miniscule deeltjes poep/pies/corona aan knopjes en deurklinken etc, raak je dus indirect heel veel piemels aan. Denk daar maar eens over na. (tenzij je het geil vindt, dan niet, viezerd)
Voor de gender gelijkheid ;) in veel andere landen gebruiken vrouwen applicators bij tampons, wij niet hoor, lekker met de vinger, denk niet dat alle vrouwen het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik heb als student in de schoonmaak gewerkt en als je dan eens die rubbberen band bij roltrappen schoonmaakt (werd ongeveer eens per jaar/2 jaar gedaan) dan was het doekje meteen poepiebruin. Nu nog zitten veel mensen aan die banden.
Als ik jou was, zou mezelf in plastic wikkelen als ik de deur uitga.
Ik heb smetvrees dus je zit niet ver af van de realiteit :P
pi_196269806
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 12:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Grote kans dat die goorlellenmentaliteit de achterliggende reden is van ‘onze’ weerzin tegen de maatregelen.
Zou heel goed kunnen. Weet je wat ook grappig is? Dat ze viesmad worden als je ze ook daadwerkelijk goor vindt :D moet je die gezichten zien als je gauw wat poetst wat ze hebben aangeraakt ofzo. Schitterend.
pi_196269841
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:31 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik heb smetvrees dus ik je zit niet ver af van de realiteit :P
Ah vandaar, ik heb het in mijn vroege tienerjaren gehad. Erg belemmerend, hoe moeilijk ook, soms moet je denk ik accepteren dat de menselijke diersoort een beetje vies kan zijn.
pi_196269884
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
Wow. Dit plaatje komt echt met harde bewijzen!!


:')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196269914
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:32 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen. Weet je wat ook grappig is? Dat ze viesmad worden als je ze ook daadwerkelijk goor vindt :D moet je die gezichten zien als je gauw wat poetst wat ze hebben aangeraakt ofzo. Schitterend.
Eigenlijk ben jij dus een grote angstburger en niet iemand die anti-mondkapjes is.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 12:42:47 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196269954
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:32 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen. Weet je wat ook grappig is? Dat ze viesmad worden als je ze ook daadwerkelijk goor vindt :D moet je die gezichten zien als je gauw wat poetst wat ze hebben aangeraakt ofzo. Schitterend.
:D :D :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196269985
Hopelijk nooit
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  maandag 16 november 2020 @ 12:49:37 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196270029
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je de pagina waar die afbeelding vandaan komt ook gelezen?

https://nieuwscheckers.nl(...)beelding-suggereert/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196270061
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:29 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ja, mannen raken ook nog eens hun piemel aan bij het plassen en dan zitten ze aan deurklinken enz. Naast alle miniscule deeltjes poep/pies/corona aan knopjes en deurklinken etc, raak je dus indirect heel veel piemels aan. Denk daar maar eens over na. (tenzij je het geil vindt, dan niet, viezerd)
Voor de gender gelijkheid ;) in veel andere landen gebruiken vrouwen applicators bij tampons, wij niet hoor, lekker met de vinger, denk niet dat alle vrouwen het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik heb als student in de schoonmaak gewerkt en als je dan eens die rubbberen band bij roltrappen schoonmaakt (werd ongeveer eens per jaar/2 jaar gedaan) dan was het doekje meteen poepiebruin. Nu nog zitten veel mensen aan die banden.
Als ik jou was, zou mezelf in plastic wikkelen als ik de deur uitga.
Die paar keer dat ik ziek ben is overduidelijk een griepje opgelopen van een naast of collega ofzo. Dit met die roltrappen enzo klinkt allemaal heel vies maar zolang ik er niet ziek van word dan is er weinig dat mij minder kan interesseren.
I'll give you something to do
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 12:53:59 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196270073
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:52 schreef galantis het volgende:

[..]

Die paar keer dat ik ziek ben is overduidelijk een griepje opgelopen van een naast of collega ofzo. Dit met die roltrappen enzo klinkt allemaal heel vies maar zolang ik er niet ziek van word dan is er weinig dat mij minder kan interesseren.
Het klinkt niet alleen vies. Het is ook vies. Dat het je niet kan schelen maakt je een viespeuk
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196270092
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 12:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het klinkt niet alleen vies. Het is ook vies. Dat het je niet kan schelen maakt je een viespeuk
Dan maar een viespeuk. Wat maakt het feitelijk uit dat het vies is?
I'll give you something to do
pi_196270097
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:48 schreef Ringo het volgende:
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
Omdat het geen medische/persoonlijke bescherming bied tegen Covid19
Ik denk niet dat mensen bang zijn maar dat het nut van niet medische mondmaskers nooit is bewezen.

Check de NEN standaard maar: https://www.nen.nl/mondkapjes
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 12:55:41 #54
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196270098
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan maar een viespeuk. Wat maakt het feitelijk uit dat het vies is?
:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196270107
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 12:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:') :')
Ja kun je niet eens fatsoenlijk antwoord op geven.
I'll give you something to do
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 12:57:41 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196270122
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja kun je niet eens fatsoenlijk antwoord op geven.
Waarom zou ik op zo'n domme vraag moeten antwoorden?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196270129
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja kun je niet eens fatsoenlijk antwoord op geven.
@Starhopper reageert vrijwel nooit als iemand een weerwoord geeft, is dan ook gewoon een slechte troll.
pi_196270137
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 12:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Waarom zou ik op zo'n domme vraag moeten antwoorden?
Hij is in ieder geval slim genoeg dat jij geen normaal antwoord kan verzinnen en in plaats daarvan met die kutsmileys aan komt zetten.
I'll give you something to do
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 16 november 2020 @ 12:59:55 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196270144
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval slim genoeg dat jij geen normaal antwoord kan verzinnen en in plaats daarvan met die kutsmileys aan komt zetten.
:') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_196270152
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 12:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:') :') :')
Jij bent af, triest figuur.
I'll give you something to do
  maandag 16 november 2020 @ 13:00:57 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196270158
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 12:32 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Zou heel goed kunnen. Weet je wat ook grappig is? Dat ze viesmad worden als je ze ook daadwerkelijk goor vindt :D moet je die gezichten zien als je gauw wat poetst wat ze hebben aangeraakt ofzo. Schitterend.
Ja, Nederlanders reageren heel bokkig als ze op hun tekortkomingen worden gewezen. Dan komt er ook direct een rits ‘tegenargumenten’ op tafel. In dit geval bijvoorbeeld:

-Ik was mijn piemel elke dag hoor
-Ik spetter niet tijdens het plassen
-Die kraan is viezer dan de spoelknop
-Zo bouw je weerstand op
-In de middeleeuwen werden mensen heus ook heel oud
-Mijn opa waste zich nooit, die ging dood door een ongeluk
-Nog nooit klachten van mijn vrouw gehad
-Mijn collega’s zijn nog veel viezer dan ik
-Heb je smetvrees ofzo?
-Amerikanen zijn echt overdreven als het om hygiëne gaat
-Buitenlanders kunnen echt zeuren, zo doen wij dat hier nu eenmaal
-In Afrika poepen ze in een gat in de grond, dat is pas goor
-Weet jij hoe ze in India hun kont afvegen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196270178
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:52 schreef galantis het volgende:

[..]

Die paar keer dat ik ziek ben is overduidelijk een griepje opgelopen van een naast of collega ofzo. Dit met die roltrappen enzo klinkt allemaal heel vies maar zolang ik er niet ziek van word dan is er weinig dat mij minder kan interesseren.
Mee eens, je druk maken om vieze knopjes/klinken/hanglussen/mandjes is onbegonnen werk. Over het algemeen word je er niet ziek van.
pi_196270203
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:02 schreef TresBon het volgende:

[..]

Mee eens, je druk maken om vieze knopjes/klinken/hanglussen/mandjes is onbegonnen werk. Over het algemeen word je er niet ziek van.
Daar ga ik mezelf inderdaad echt niet mee vermoeien.
Wat ik dan nog veel 'viezer' vind is de dagelijkse ongezonde shit die mensen naar binnen werken. Vermoei ik mezelf ook niet zozeer mee, maar als je daar bij nadenkt... Wel alles poetsen enzo en stiekem gewoon moddervet zijn. Kun je beter jezelf eens van binnen schoonmaken.
I'll give you something to do
pi_196270238
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:02 schreef TresBon het volgende:

[..]

Mee eens, je druk maken om vieze knopjes/klinken/hanglussen/mandjes is onbegonnen werk. Over het algemeen word je er niet ziek van.
Dat is juist goed voor je immuun systeem, dat wordt getraind daardoor.
pi_196270439
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 13:00 schreef Ringo het volgende:
-In Afrika poepen ze in een gat in de grond, dat is pas goor
er is een bepaalde amerikaan die zwaar Astma had, en die heef een alternatieve therapie ontwikkeld om in afrika blootvoets door openbare urionoirs te lopen omdat daar een specifieke parasitaire haakworm voortkomt die juist je afweersysteem tegen astma zou versterken...

hij zelf claimt op die manier van zijn astma afgekomen te zijn; hij is speciaal naar afrika gereisd om zich te laten infecteren met die worm, die vooral leeft rondom urinoirs

https://www.theguardian.c(...)r-lawrence-tim-adams

is zelfs een hele medische theorie omheen ontstaan: "Hygiënehypothese"
die het regelmatig voorkomen van eczeem, astma, huisaandoeningen en allergieen verklaard met een te zorgvuldige hygiene
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hygi%C3%ABnehypothese
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_196270476
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Je bent pas beschermd als iedereen er een draagt.
op de achterkant van de mondkapjesdoos staat wat anders: beschermt niet tegen coronavirus.
pi_196270611
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:52 schreef galantis het volgende:
Ik heb zo'n idee dat die mondkapjes een verwaarloosbaar tot geen verschil hebben gemaakt voor de huidige afname in besmettingen.
Ik hou het liever bij feiten dan een idee.

quote:
Je poneert het alsof het van wezenlijk belang is.
Het is niet de oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Maar als ze ook maar een klein beetje helpen, dan hebben ze al nut.

quote:
Dat is het simpelweg niet. Vals dilemma wederom. En morele chantage ook nog even erbij.
Er is meer dan voldoende onderzoek, dat mondkapjes helpen. Maar er is ook voldoende onderzoek dat het minimaal helpt.

quote:
Het mondkapjesadvies is er met name gekomen vanuit politiek/maatschappelijke druk. Dat zegt al genoeg.
En daarom roepen de virologen allemaal al maanden om mondkapjes te dragen? => Dat zegt al genoeg.....
pi_196270634
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]


[..]

Je hoeft niet beschermd te worden voor iets waar het merendeel van de bevolking niet of nauwelijks last, hinder of schade van ondervindt.

Prima dat jij je eigen maatregelen neemt waarvan jij van mening bent dat je dat moet doen. Maar laat andere mensen, die daar toch net even anders tegen aan kijken, in hun waarde als zij daar niet voor kiezen.
Door dit soort egoïsten wordt het dus een verplichting.
pi_196270637
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:26 schreef weetjewel5 het volgende:
op de achterkant van de mondkapjesdoos staat wat anders: beschermt niet tegen coronavirus.
Omdat het het ook geen gegarandeerde oplossing is tegen Covid-19?
Niemand zal zeggen dat je met het dragen van mondkapjes geen Covid-19 kan krijgen.

Nog afgezien dat je mondkapjes draait om andere te beschermen.
pi_196270693
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:26 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

op de achterkant van de mondkapjesdoos staat wat anders: beschermt niet tegen coronavirus.
Ik heb hier een mondkapjesdoos waarop staat: beschermt wel tegen coronavirus.
pi_196270732
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 13:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik heb hier een mondkapjesdoos waarop staat: beschermt wel tegen coronavirus.
dan heb jij goede kapjes. helaas mag je die niet dragen van de dierenartsen in het crisisteam.
pi_196270836
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:36 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik hou het liever bij feiten dan een idee.
[..]

Het is niet de oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Maar als ze ook maar een klein beetje helpen, dan hebben ze al nut.
[..]

Er is meer dan voldoende onderzoek, dat mondkapjes helpen. Maar er is ook voldoende onderzoek dat het minimaal helpt.
[..]

En daarom roepen de virologen allemaal al maanden om mondkapjes te dragen? => Dat zegt al genoeg.....
De feiten is dus waar we een groot gebrek aan hebben. Controlegroepen zoals in gedegen onderzoek gebruikt ontbreken hier.
Ik vind het dystopische kutdingen die de boel er niet bepaald gezelliger op maken. Fatsoenlijk communiceren is er niet meer bij. Dit weegt m.i. zwaarder dan de voordelen, zoals ooit door het RIVM genoemd, dat achterlijk veel mensen zulke dingen moeten dragen om een paar verdwaalde besmettingen te voorkomen.
I'll give you something to do
pi_196270938
POLL
pi_196271528
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:48 schreef galantis het volgende:
Ik vind het dystopische kutdingen die de boel er niet bepaald gezelliger op maken. Fatsoenlijk communiceren is er niet meer bij. Dit weegt m.i. zwaarder dan de voordelen, zoals ooit door het RIVM genoemd,
Ik draag ze ook liever niet. Ik heb een bril, dus die beslaat meestal meteen.
Maar die kutdingen zoals jij ze noemt, kunnen wel besmettingen voorkomen.
Maar wat als zo'n kutdingen je nu eens van een ernstige Covid-19 besmetting terug brengt naar een milde, omdat je minder virus binnen krijgt?
Nu hebben de meeste gelukkig weinig last van een Covid-19 infectie. Maar sommige ervaren dit heel anders. Maanden herstel, terugvallen, reuk/smaak problemen of veranderingen. Dan zijn die kutdingen echt maar een hele kleine ongemak kan ik je vertellen.

Als een mondkapje dit kan voorkomen? Ik zou daar direct voor tekenen.

Ik heb ook weinig communicatie problemen gehad, als ik er 1 droeg.

quote:
dat achterlijk veel mensen zulke dingen moeten dragen om een paar verdwaalde besmettingen te voorkomen.
Tja... dat valt ook wel mee hoor. Juist omdat veel mensen het nog niet weten dat ze ziek/besmettelijk zijn.
En iedere besmetting die je stop, kan flink helpen.
pi_196271676
Een neit medisch mondkapje is toch vooral voor jezelf? Het niet aansteken van anderen?
pi_196271700
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:48 schreef Ringo het volgende:
Waar zijn die anti-mondkapjes angstburgers nu eigenlijk zo bang voor?
De aversie is totaal hysterisch.
Het hele punt is natuurlijk dat het verplicht gaat worden, dat het gehandhaaft gaat worden en dat er een boete op staat

En het is helemaal belachelijk omdat RIVM en Hugo de Jonge maandenlang hebben beweerd dat het "werkelijk niets toevoegt" en "een vorm van schijnveiligheid" is

Moet ik nog wijzen op al die Europese landen waar vaak al vanaf April mondkapjes verplicht zijn en waar de besmettingen ook de pan uit rijzen ?
pi_196271750
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:28 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Ik draag ze ook liever niet. Ik heb een bril, dus die beslaat meestal meteen.
Maar die kutdingen zoals jij ze noemt, kunnen wel besmettingen voorkomen.
Maar wat als zo'n kutdingen je nu eens van een ernstige Covid-19 besmetting terug brengt naar een milde, omdat je minder virus binnen krijgt?
Nu hebben de meeste gelukkig weinig last van een Covid-19 infectie. Maar sommige ervaren dit heel anders. Maanden herstel, terugvallen, reuk/smaak problemen of veranderingen. Dan zijn die kutdingen echt maar een hele kleine ongemak kan ik je vertellen.

Als een mondkapje dit kan voorkomen? Ik zou daar direct voor tekenen.

Ik heb ook weinig communicatie problemen gehad, als ik er 1 droeg.
[..]
Dit zijn argumenten voor het voorkomen of verminderen van een individuele besmetting (die van jezelf). Ik snap de keuze van mensen maar ik heb hier weinig boodschap aan. Dit is voor de hierboven genoemde scenario's gewoon een persoonlijke keuze. Net zoals ik ervoor zou kunnen kiezen om er altijd eentje te dragen om bijvoorbeeld influenzavirussen tegen te houden.
quote:
Tja... dat valt ook wel mee hoor. Juist omdat veel mensen het nog niet weten dat ze ziek/besmettelijk zijn.
En iedere besmetting die je stop, kan flink helpen.
Elke besmetting die je stopt is zeker welkom. Maar de hamvraag is tegen welke prijs. Dan kan ik nog wel wat leuke maatregelen bedenken die veel meer besmettingen stoppen maar die op veel - terechte - weerstand stuiten, simpelweg omdat er meer belangen meespelen, en ze waarschijnlijk meer kwaad doen dan goed.
I'll give you something to do
  maandag 16 november 2020 @ 14:47:56 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196271849
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat het verplicht gaat worden, dat het gehandhaaft gaat worden en dat er een boete op staat
Ja, dat maakt de keuze misschien wat makkelijker.
quote:
En het is helemaal belachelijk omdat RIVM en Hugo de Jonge maandenlang hebben beweerd dat het "werkelijk niets toevoegt" en "een vorm van schijnveiligheid" is
Het komische is dat het RIVM, Van Dissel en De Jonge normaliter tot op hun schoenzolen (sic) worden afgefikt door de kudde boe-roepers.
Maar als het op mondkapjes aankomt worden die oudbakken teksten over ‘schijnveiligheid’ maar wat graag herhaald :'). Zolang het in ons straatje past!
quote:
Moet ik nog wijzen op al die Europese landen waar vaak al vanaf April mondkapjes verplicht zijn en waar de besmettingen ook de pan uit rijzen ?
Dat besmettingspatroon is zo’n complex fenomeen, daar kun je alle wijsheden ter wereld zonder enig effect op loslaten. Niemand weet het precies.

Feit is dat je met mondkapjes, mits goed gebruikt en in combinatie met andere maatregelen (schone handen en afstand) de kans op besmetting kunt reduceren.
Maar ook daarop heeft de kudde boe-roepers vast een weerwoord. Zolang het in ons straatje past!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196274658
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 13:37 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Door dit soort egoïsten wordt het dus een verplichting.
https://www.rijckheyt.nl/de-jodenvervolging-te-heerlen

Vonden ze 80 jaar geleden ook. Hoop dat je over pakweg een jaar of 5 nog zo trots op jezelf bent dat je dergelijke uitspraken deed.
pi_196274792
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:34 schreef TresBon het volgende:

[..]

Ah vandaar, ik heb het in mijn vroege tienerjaren gehad. Erg belemmerend, hoe moeilijk ook, soms moet je denk ik accepteren dat de menselijke diersoort een beetje vies kan zijn.
Zou ik je eens wat vertellen, een toetsenbord is nog viezer dan een WC bril, en een toetsenbord wordt 9 vd 10x niet schoongemaakt(bovendien lukt dat niet eens grondig schoonmaken), dat is bevestigd door onderzoeken, echter iedereen denkt dat op de WC de meeste bacterie zitten, maar in werkelijkheid zitten ze voor je neus.

Zolang je maar met je handen bij het gezicht wegblijft is er niks aan de hand(ja ik was mijn handen wel).

Je vergeet ook de lichtschakelaar of deurklink van toilet hoevaak wordt die schoongemaakt?...
pi_196274834
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:07 schreef Starhopper het volgende:
Is het nou 23 november of 1 december? ;( Ik snap het niet meer, overal lees ik wat anders :'(
Hopelijk komt die op dit moment niet want we zitten al in een daling, dan kan iedereen het weer gooien op "zie je wel mondkapjes helpen want de cijfers dalen" argument.

Laten we eerst maar even wachten tot de cijfers stabiel zijn.
Als het echt effect heeft laat men eens komen met wetenschappelijk onderbouwd cijfers want die zijn er gewoon niet.

Het is ook nog steeds niet duidelijk waarom 1 persoon in het gezin wel Covid-19 heeft en de rest niet terwijl de partner in hetzelfde bed slaapt... blijkbaar is het toch niet zo besmettelijk dan men denkt(heb er meerdere bronnen van in mijn directe omgeving).

De maatregelen zijn er uiteraard om de zorg te ontlasten dat weet ik.
pi_196276874
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het hele punt is natuurlijk dat het verplicht gaat worden, dat het gehandhaaft gaat worden en dat er een boete op staat
Het wordt verplicht omdat men te egoïstisch is om zich aan de maatregelen te houden. Vanaf maart is er een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid maar dat werkte dus niet omdat er nogal wat tokkies zijn die alleen maar aan zichzelf denken.

quote:
En het is helemaal belachelijk omdat RIVM en Hugo de Jonge maandenlang hebben beweerd dat het "werkelijk niets toevoegt" en "een vorm van schijnveiligheid" is
Nog nooit van voortschrijdend inzicht gehoord? De wetenschap is niet zo zwart/wit zoals jij het nu doet voorkomen. En er spelen ook andere factoren zoals dat veel mensen zich niet meer aan de afstandsregels houden.

quote:
Moet ik nog wijzen op al die Europese landen waar vaak al vanaf April mondkapjes verplicht zijn en waar de besmettingen ook de pan uit rijzen ?
Dat is geen causaal verband. Zo kan ik ook wel beweren dat mondkapjes juist wel werken omdat ze in Azië volop worden gedragen en er daar nauwelijks besmettingen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2020 20:47:58 ]
pi_196276907
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het wordt verplicht omdat men te egoïstisch is om zich aan de maatregelen te houden. Vanaf maart is er een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid maar dat werkte dus niet omdat er nogal wat tokkies zijn die alleen maar aan zichzelf denken.
[..]

Nog nooit van voortschrijdend inzicht gehoord? De wetenschap is niet zo zwart/wit zoals jij het nu doet voorkomen.
[..]

Dat is geen causaal verband. Zo kan ik ook wel beweren dat mondkapjes juist wel werken omdat ze in Azië volop worden gedragen en er daar nauwelijks besmettingen zijn.
Nauwelijks??

Durf je dat serieus met droge ogen te beweren? :D
pi_196278937
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:41 schreef galantis het volgende:
Dit zijn argumenten voor het voorkomen of verminderen van een individuele besmetting (die van jezelf). Ik snap de keuze van mensen maar ik heb hier weinig boodschap aan. Dit is voor de hierboven genoemde scenario's gewoon een persoonlijke keuze.
Je beschermt met het dragen van mondkapjes juist niet zelf, maar anderen. Het gaat dus niet om IKKE, maar om WIJ.
Ik draag er dus 1, om niet andere te besmetten.

quote:
Net zoals ik ervoor zou kunnen kiezen om er altijd eentje te dragen om bijvoorbeeld influenzavirussen tegen te houden.
Of een griepprik halen? Dezelfde bescherming, maar dan direct voor jezelf en niet iemand anders.

quote:
Maar de hamvraag is tegen welke prijs.
Een mondkapje dragen is nu niet dat de hele wereld vergaat.
Er zijn zat landen, waar mensen dit al jaren gewoon dragen.

En als het mondkapjes dragen, de zorg minder belast, en de overige maatregelen minder noodzakelijk maakt, dan zie ik eigenlijk alleen maar voordelen voor iedereen.
pi_196278951
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:38 schreef mrevil1337 het volgende:
Het is ook nog steeds niet duidelijk waarom 1 persoon in het gezin wel Covid-19 heeft en de rest niet terwijl de partner in hetzelfde bed slaapt... blijkbaar is het toch niet zo besmettelijk dan men denkt(heb er meerdere bronnen van in mijn directe omgeving).
klopt, maar waarschijnlijk heb ik het toch echt in de supermarkt gekregen. Dus misschien toch wel iets besmettelijker dan men denkt?
pi_196278973
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:36 schreef Bocaj het volgende:
Een neit medisch mondkapje is toch vooral voor jezelf? Het niet aansteken van anderen?
Een niet medisch mondkapje is vooral voor de show. Dus als je er een wil dragen kun je het best eentje kiezen met een motief die je leuk vind.
pi_196279015
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:37 schreef bluemoon23 het volgende:
En het is helemaal belachelijk omdat RIVM en Hugo de Jonge maandenlang hebben beweerd dat het "werkelijk niets toevoegt" en "een vorm van schijnveiligheid" is
Maar ook omdat wij inzetten in op de 1,5 meter. En dan voegen mondkapjes weinig toe.

quote:
Moet ik nog wijzen op al die Europese landen waar vaak al vanaf April mondkapjes verplicht zijn en waar de besmettingen ook de pan uit rijzen ?
Cherry picking van je data.... Hoe doen ze het in veel Azië landen? Waar ze vaak mondkapjes dragen? De meeste hebben daar zeer lage aantallen besmettingen.
Moet ik je daar even op wijzen?

Maar schoolvoorbeeld voorbeeld van correlatie en causaliteit denkfout wat je dus hier even laat zien.
pi_196279024
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:55 schreef Anton91 het volgende:
Een niet medisch mondkapje is vooral voor de show. Dus als je er een wil dragen kun je het best eentje kiezen met een motief die je leuk vind.
Ze zijn ook niet de oplossing, maar een onderdeel van de oplossing. Zelfs niet medische mondkapjes hebben nut.
pi_196279633
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:52 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Je beschermt met het dragen van mondkapjes juist niet zelf, maar anderen. Het gaat dus niet om IKKE, maar om WIJ.
Ik draag er dus 1, om niet andere te besmetten.
[..]
Weet ik dat dat voor anderen is, maar daar jij zei 'Maar wat als zo'n kutdingen je nu eens van een ernstige Covid-19 besmetting terug brengt naar een milde, omdat je minder virus binnen krijgt?' waarvan ik dacht dat het over je eigen bescherming ging door eigen mondkapje, en dáár ging ik op in, maar wellicht verkeerd begrepen dan.
quote:
Of een griepprik halen? Dezelfde bescherming, maar dan direct voor jezelf en niet iemand anders.
[..]

Een mondkapje dragen is nu niet dat de hele wereld vergaat.
Er zijn zat landen, waar mensen dit al jaren gewoon dragen.
Dat soort landen zijn niet te vergelijken met hier. Als je al akkoord gaat en gewend bent aan Big Brother dan stelt een mondkapje weinig voor. En met alle respect, daar zijn ze veel minder van de non-verbale communicatie/expressie dus die hebben daar ook veel minder 'last' van.
quote:
En als het mondkapjes dragen, de zorg minder belast, en de overige maatregelen minder noodzakelijk maakt, dan zie ik eigenlijk alleen maar voordelen voor iedereen.
Mondkapjesplicht komt er als leuk extraatje even bij. Ik zie niet welke maatregelen er dan minder noodzakelijk zijn geworden. En als die er wel zijn, stelt het vrijwel niets voor, gezien de marginale bijdrage van mondkapjes.
Afstand houden, horeca dichtklappen, evenementen verbieden zijn - hoe ontzettend zuur ook - wél de gamechangers. En dan hier en daar voor de symboliek nog wat laaghangend fruit erbij te plukken is m.i. erg overbodig.
I'll give you something to do
pi_196279652
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

klopt, maar waarschijnlijk heb ik het toch echt in de supermarkt gekregen. Dus misschien toch wel iets besmettelijker dan men denkt?
Misschien van een superspreader. De R ligt toch echt rond de 1, oftewel één iemand besmet slechts één iemand anders, gemiddeld dan.
I'll give you something to do
pi_196279766
quote:
15s.gif Op maandag 16 november 2020 10:19 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

:') sure
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 17 november 2020 @ 00:19:23 #92
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_196279870
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:05 schreef DX11 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zucht :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_196282918
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:05 schreef DX11 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb je nog meer typische Facebook plaatjes?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_196283615
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:59 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Heb je nog meer typische Facebook plaatjes?
Maar het is wel in basis hoe het werkt.
Om nu een 20 pagina lang onderzoek te posten, waar bijna niemand de tekst van kan begrijpen, werkt toch net iets minder effectief.
pi_196284105
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

https://www.rijckheyt.nl/de-jodenvervolging-te-heerlen

Vonden ze 80 jaar geleden ook. Hoop dat je over pakweg een jaar of 5 nog zo trots op jezelf bent dat je dergelijke uitspraken deed.
Wow :') als je werkelijk waar bang bent dat de overheid zich voorbereidt op een genocide met wat geforceerde mondkapjes ben je toch echt wel goed van het pad af.
pi_196284191
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:58 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar ook omdat wij inzetten in op de 1,5 meter. En dan voegen mondkapjes weinig toe.
[..]

Cherry picking van je data.... Hoe doen ze het in veel Azië landen? Waar ze vaak mondkapjes dragen? De meeste hebben daar zeer lage aantallen besmettingen.
Moet ik je daar even op wijzen?

Maar schoolvoorbeeld voorbeeld van correlatie en causaliteit denkfout wat je dus hier even laat zien.
In azie dragen ze mondkapjes niet vanwege covid maar vanwege hoge concentraties fijnstof en smog. Fijne dag nog.
pi_196284804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:59 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Heb je nog meer typische Facebook plaatjes?
Het is gewoon de uitleg over hoe mondkapjes werken, maar dan zo geschreven dat zelfs domme mensen het snappen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_196284896
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

klopt, maar waarschijnlijk heb ik het toch echt in de supermarkt gekregen. Dus misschien toch wel iets besmettelijker dan men denkt?
Gevalletje net op de verkeerde tijdstip op de verkeerde plek dus.
Op mijn werk ben ik in contant met veel personen per dag maar tot op heden niet opgelopen, ik had het wel verwacht namelijk.
pi_196284911
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:05 schreef DX11 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Allemaal vrij irrelevant als mensen 90% van de tijd op plekken waar ze eigenlijk het beste die 'broek' zouden kunnen dragen, dat niet doen.
I'll give you something to do
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:50:08 #100
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196284953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:05 schreef DX11 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Door dit soort plaatjes gaat het dus fout in Nederland. Ingrid denkt nu dat ze best wel naar de Action kan voor goedkope Chinese troep zonder daarbij afstand te houden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196284968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:05 schreef DX11 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een betere vergelijking zou zijn met vochtige lucht, 100% water gebruiken is geen goed voorbeeld dat weet elke boeren lul wel dat het dan niet zo ver komt, echter wij ademen geen 100% water uit.

Zelfs als je kippenkaas gebruikt komt het minder ver bij water.
pi_196285029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Maar het is wel in basis hoe het werkt.
Om nu een 20 pagina lang onderzoek te posten, waar bijna niemand de tekst van kan begrijpen, werkt toch net iets minder effectief.
Kun je wel kort samengevat hier neerzetten of is het ook allemaal politieke gelul waarbij ze feitelijk niks zeggen ?

Net als Rutte en co doen bij de persconferentie, men had ook net zo goed een powerpoint slide kunnen tonen en daarin de regels samengevat en eventueel een leuk muziekje erbij was het in 2 minuten klaar en begrijpt heel NL het wel(die begrijpend kan lezen).
bespaard ook een hoop tijd.
pi_196285116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:45 schreef laracroftonline het volgende:
In azie dragen ze mondkapjes niet vanwege covid maar vanwege hoge concentraties fijnstof en smog. Fijne dag nog.
Daar dragen zo ook deze om eventueel griep/verkoudheid minder te verspreiding.
Er is dus ook geen discussie om ze te dragen wegens Covid-19. Men draagt eigenlijk al vaak standaard een mondkapje.

Maar daar hebben ze ook veel minder Covid-19 infecties. Zou dit dat misschien toch een (klein) relatie kunnen hebben?
pi_196285135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:56 schreef mrevil1337 het volgende:
Kun je wel kort samengevat hier neerzetten of is het ook allemaal politieke gelul waarbij ze feitelijk niks zeggen ?

Net als Rutte en co doen bij de persconferentie, men had ook net zo goed een powerpoint slide kunnen tonen en daarin de regels samengevat en eventueel een leuk muziekje erbij was het in 2 minuten klaar en begrijpt heel NL het wel(die begrijpend kan lezen).
bespaard ook een hoop tijd.
Zo je ook zo kunnen doen. Maar is wel minder effectief en interactief.
pi_196285306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:45 schreef mrevil1337 het volgende:
Gevalletje net op de verkeerde tijdstip op de verkeerde plek dus.
Op mijn werk ben ik in contant met veel personen per dag maar tot op heden niet opgelopen, ik had het wel verwacht namelijk.
Dat is het lastige aan Covid-19.....

Ik en er ook een paar die samen slapen in 1 bed, maar waarbij er toch maar 1 besmet is geweest.
pi_196285413
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2020 13:53 schreef Bocaj het volgende:
[poll=1023]
Ik mis de optie gag ball.
pi_196285721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:16 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat is het lastige aan Covid-19.....

Ik en er ook een paar die samen slapen in 1 bed, maar waarbij er toch maar 1 besmet is geweest.
Misschien sliepen ze wel met mondkapje, weet jij veel?
pi_196285791
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:56 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Kun je wel kort samengevat hier neerzetten of is het ook allemaal politieke gelul waarbij ze feitelijk niks zeggen ?

Net als Rutte en co doen bij de persconferentie, men had ook net zo goed een powerpoint slide kunnen tonen en daarin de regels samengevat en eventueel een leuk muziekje erbij was het in 2 minuten klaar en begrijpt heel NL het wel(die begrijpend kan lezen).
bespaard ook een hoop tijd.

Eigenlijk niet. Ze snappen zelf de regels namelijk niet en doen alsof 'afspraken' en 'de maatregelen' wettelijk geldende verboden zijn. Als je dat allemaal helder uiteenzet heeft iedereen door dat er niks van klopt, als je Hugo de Jonge zichzelf graag laat horen praten dan raakt iedereen vanzelf de draad wel kwijt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196286244
Stemming in de 2e kamer over dit onderwerp is van de agenda gehaald.
pi_196286490
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:20 schreef Steven_Stil het volgende:
Stemming in de 2e kamer over dit onderwerp is van de agenda gehaald.
Met andere woorden?
pi_196286525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:34 schreef Nober het volgende:

[..]

Met andere woorden?
De regeringspartijen zijn verdeeld waarschijnlijk
pi_196286616
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:46 schreef Gehrman het volgende:
Het wordt verplicht omdat men te egoïstisch is om zich aan de maatregelen te houden
Als je een advies uitbrengt voor het dragen van mondkapjes dan moet je aanvaarden dat niet 100% van de mensen dat advies gaan opvolgen
En niet na een paar maand alsnog een plicht invoeren omdat mensen het advies niet opvolgen
quote:
Vanaf maart is er een beroep gedaan op de eigen verantwoordelijkheid maar dat werkte dus niet omdat er nogal wat tokkies zijn die alleen maar aan zichzelf denken.
Die eigen verantwoordelijkheid werkte heel goed want al 1,5 week voor de lockdown van Maart (die niet intelligent was) zat de R al onder de 1.....
pi_196287758
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:20 schreef Steven_Stil het volgende:
Stemming in de 2e kamer over dit onderwerp is van de agenda gehaald.
Is dat niet omdat het nu binnen die Coronawet valt, en dat er niet apart over gestemd hoeft te worden?
pi_196289341
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Is dat niet omdat het nu binnen die Coronawet valt, en dat er niet apart over gestemd hoeft te worden?
Dan had het niet op de agenda gehoeven.
pi_196290070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:01 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Daar dragen zo ook deze om eventueel griep/verkoudheid minder te verspreiding.
Er is dus ook geen discussie om ze te dragen wegens Covid-19. Men draagt eigenlijk al vaak standaard een mondkapje.

Maar daar hebben ze ook veel minder Covid-19 infecties. Zou dit dat misschien toch een (klein) relatie kunnen hebben?
Nee dat heeft dat niet. En wat een onzin van je doet het niet voor jezelf maar een ander. In het vliegtuig dat problemen heeft help je toch ook niet eerst de ander en dan pas jezelf waarom zou je dit nu dan wel doen?
pi_196291005
1 dec dus
pi_196291677
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:09 schreef Nober het volgende:
1 dec dus
2e kamer laat zich buitenspel zetten dus
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:30:27 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196292753
Whehe.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196292996
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:34 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

2e kamer laat zich buitenspel zetten dus
Eerste Kamer ook vanwege de coronawet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196293196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eerste Kamer ook vanwege de coronawet
Gaan ze spijt van krijgen, vertrouwen in de politiek nog lager.
pi_196293266
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:51 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Gaan ze spijt van krijgen, vertrouwen in de politiek nog lager.
Alleen de SP, FvD en de PVV hebben tegen de coronawet gestemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196293330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen de SP, FvD en de PVV hebben tegen de coronawet gestemd.
Die wet wordt al gelijk misbruikt dus.
pi_196293824
1 december. Wat wordt de boete als je hem niet draagt voor de niet deugmensjes?
pi_196294090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:22 schreef kol7680 het volgende:
1 december. Wat wordt de boete als je hem niet draagt voor de niet deugmensjes?
Geen boete wanneer je vanwege gezondheid zo'n ding niet draagt. https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
pi_196294656
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:33 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Geen boete wanneer je vanwege gezondheid zo'n ding niet draagt. https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
Ik ben beperkt, maar niemand ziet dat.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196294737
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben beperkt, maar niemand ziet dat.
Dat is voldoende.
pi_196294810
Ik denk dat we te hard van stapel lopen.

Er wordt nu gesuggereerd dat het per 1 december verplicht is.

We hebben de coronawet. Die is er (helaas) doorheen.
Daaronder hangen ministriele regelingen, waaronder de mondkapjesverplichting.

Echter moet daar nog een consultatie over plaats vinden.
Zie https://www.rijksoverheid(...)plichtingen-covid-19

Dat is nog helemaal niet geweest! Geen idee wanneer het wel plaats gaat vinden. Dan heeft men nog een week de tijd om er zijn plasje over heen te doen.

Dus.. ze kunnen wel roeptoeteren dat het per 1 december.verplicht is. Maar zolang bovenstaande nog niet doorlopen is, is dat niet aan de orde.
pi_196298178
Mensen gaan wel inzien op wie ze gaan stemmen volgend jaar
pi_196307895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 08:04 schreef Freecky28 het volgende:
Mensen gaan wel inzien op wie ze gaan stemmen volgend jaar
Alleen de SP, FvD en de PVV hebben tegen de coronawet gestemd. Denk je soms dat die partijen zetels gaan winnen in maart?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196309983
Ja denk het wel , anders plaats ik deze opmerking niet
pi_196310859
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:55 schreef Freecky28 het volgende:
Ja denk het wel , anders plaats ik deze opmerking niet
Gewoon weer VVD, CDA en PvdA...
pi_196311004
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 08:04 schreef Freecky28 het volgende:
Mensen gaan wel inzien op wie ze gaan stemmen volgend jaar
Er komen geen verkiezingen.

Het leger gaat ingezet worden om het volk eronder te houden.
pi_196311741
BREAKING Motie tegen mondkapjesplicht door Van Haga en Baudet.

Verder om 22:15.

https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2020A05503

Edit:
Stemmingen dinsdag 24 november

[ Bericht 37% gewijzigd door Nober op 18-11-2020 22:36:32 ]
pi_196313435
quote:
25295-738

Motie — Geen mondkapjesplicht

De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat het dragen van mondkapjes nauwelijks effect heeft op het aantal besmettingen en dat dit door het RIVM is bevestigd; verzoekt de regering geen mondkapjesplicht in te voeren in publieke binnenruimtes of waar dan ook, en gaat over tot de orde van de dag.

Van Haga Baudet
Partijen die tegen stemmen vallen sowieso af voor a.s. verkiezingen :)
  woensdag 18 november 2020 @ 23:59:08 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196313785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:28 schreef Nober het volgende:

Er komen geen verkiezingen.

Het leger gaat ingezet worden om het volk eronder te houden.
— Dappere strijder, waar vecht u tegen? Onderdrukking, armoe, corruptie, kindersterfte?
— Mondkapjes! En dat ik al ruim een maand niet naar de kroeg kan.
— ...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196313847
quote:
10s.gif Op woensdag 18 november 2020 23:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

— Dappere strijder, waar vecht u tegen? Onderdrukking, armoe, corruptie, kindersterfte?
— Mondkapjes! En dat ik al ruim een maand niet naar de kroeg kan.
— ...
Kennelijk heeft u liever een niet medisch mondkapje en een niet werkend vaccin denkende dat u daarmee uw vrijheden weer terug krijgt.
pi_196316487
twitter

:')

popcorn.gif
  donderdag 19 november 2020 @ 10:12:34 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196316526
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[ twitter ]
:')

popcorn.gif
Waarom geef je dat soort compleet gestoorde mokkels een podium joh. Dat soort mensen horen in een gesticht, niet ergens vrij op het internet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196322524
Uitzonderingen
De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. De politie en boa’s kunnen mensen vragen zelf aannemelijk te maken dat deze uitzondering voor hen geldt. Mondkapjes zijn ook niet verplicht tijdens het sporten, acteren, muzikale repetities of optredens en het geven van interviews op radio en tv.


https://www.rijksoverheid(...)cht-vanaf-1-december

Echt half beleid weer. Als je van mening bent dat je een uitzondering bent, mag je dat zelf aannemelijk maken. De huisartsen zullen hier blij mee zijn.

Die gaan echt geen verklaringen schrijven ofzo. Hoe wil je dat in vredesnaam aannemelijk maken. Hoop dat deze week hier aandacht aan wordt besteedt bij behandeling van de ministriele regeling.
pi_196322582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Uitzonderingen
De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. De politie en boa’s kunnen mensen vragen zelf aannemelijk te maken dat deze uitzondering voor hen geldt. Mondkapjes zijn ook niet verplicht tijdens het sporten, acteren, muzikale repetities of optredens en het geven van interviews op radio en tv.

https://www.rijksoverheid(...)cht-vanaf-1-december

Echt half beleid weer. Als je van mening bent dat je een uitzondering bent, mag je dat zelf aannemelijk maken. De huisartsen zullen hier blij mee zijn.

Die gaan echt geen verklaringen schrijven ofzo. Hoe wil je dat in vredesnaam aannemelijk maken. Hoop dat deze week hier aandacht aan wordt besteedt bij behandeling van de ministriele regeling.
Een BOA of Politieagent heeft geen enkele medische kennis dus die kun je alles wijsmaken.
pi_196322637
quote:
12s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:12 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Een BOA of Politieagent heeft geen enkele medische kennis dus die kun je alles wijsmaken.
Eén of andere aandoening gaat het standaard uitlulexcuus worden. Ik vermoed dat er weinig boetes gaan worden geschreven.
I'll give you something to do
pi_196323249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Eén of andere aandoening gaat het standaard uitlulexcuus worden. Ik vermoed dat er weinig boetes gaan worden geschreven.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Uitzonderingen
De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. De politie en boa’s kunnen mensen vragen zelf aannemelijk te maken dat deze uitzondering voor hen geldt. Mondkapjes zijn ook niet verplicht tijdens het sporten, acteren, muzikale repetities of optredens en het geven van interviews op radio en tv.

https://www.rijksoverheid(...)cht-vanaf-1-december

Echt half beleid weer. Als je van mening bent dat je een uitzondering bent, mag je dat zelf aannemelijk maken. De huisartsen zullen hier blij mee zijn.

Die gaan echt geen verklaringen schrijven ofzo. Hoe wil je dat in vredesnaam aannemelijk maken. Hoop dat deze week hier aandacht aan wordt besteedt bij behandeling van de ministriele regeling.
Als de medische reden niet duidelijk zichtbaar is en de bekeurde burger niet ter plekke een medische verklaring kan tonen, dan zal er wel gewoon een boete geschreven worden door de boa. Een boete kan wel gewoon aangevochten worden in de rechtbank.

Veel mensen die bekeurd worden zullen wel onterecht met een medisch excuus komen, dus zo'n excuus zal niet standaard zonder bewijs aanvaard worden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196323332
Ik ben allergisch voor politici die onzinregels bedenken. Kan je daar ook een medische verklaring voor krijgen bij de huisarts?
  donderdag 19 november 2020 @ 19:13:50 #144
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196323460
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 11:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies, zoals een auto ons in vrijwel alle gevallen veilig van A naar B brengt.
Daarom draag ik ook geen autogordel.
Een autogordel is verplicht en draag je voor de veiligheid van jezelf. Een wezenlijk verschil met mondkapjes
pi_196323639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Als de medische reden niet duidelijk zichtbaar is en de bekeurde burger niet ter plekke een medische verklaring kan tonen, dan zal er wel gewoon een boete geschreven worden door de boa.
Bron?
pi_196323709
quote:
5s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:25 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Bron?
Als je mijn tekst goed had gelezen dan begreep je dat die subjectief was. Net zo subjectief als uitspraken dat je gewoon kan roepen dat je om een medische reden geen mondkapje kan dragen en daar gewoon mee weg kan komen. Alleen zit er heel wat meer logica in mijn uitspraak.

Feit is dat wij niet met zekerheid kunnen zeggen hoe streng er straks gehandhaafd gaat worden voordat dat zover is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196323757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je mijn tekst goed had gelezen dan begreep je dat die subjectief was. Net zo subjectief als uitspraken dat je gewoon kan roepen dat je om een medische reden geen mondkapje kan dragen en daar gewoon mee weg kan komen. Alleen zit er heel wat meer logica in mijn uitspraak.

Feit is dat wij niet met zekerheid kunnen zeggen hoe streng er straks gehandhaafd gaat worden voordat dat zover is.
Dit is het beleid:

"Is een schriftelijk bewijs nodig om aan te tonen dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen in verband met een beperking of chronische ziekte?

Nee, dat is niet nodig. Mocht gevraagd worden een mondkapje te dragen dan volstaat een mondelinge toelichting indien mensen in staat zijn deze te geven. Mensen die dat willen, kunnen er wel zelf voor kiezen een kaartje met een toelichting mee te nemen voor mensen met een beperking. Winkeliers en andere mensen die belast zijn met de handhaving op publieke binnenruimtes waar mondkapjes gelden worden geacht soepel om te gaan met deze groep mensen met zichtbare of onzichtbare beperkingen."
pi_196323814
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:31 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Dit is het beleid:

"Is een schriftelijk bewijs nodig om aan te tonen dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen in verband met een beperking of chronische ziekte?

Nee, dat is niet nodig. Mocht gevraagd worden een mondkapje te dragen dan volstaat een mondelinge toelichting indien mensen in staat zijn deze te geven. Mensen die dat willen, kunnen er wel zelf voor kiezen een kaartje met een toelichting mee te nemen voor mensen met een beperking. Winkeliers en andere mensen die belast zijn met de handhaving op publieke binnenruimtes waar mondkapjes gelden worden geacht soepel om te gaan met deze groep mensen met zichtbare of onzichtbare beperkingen."
Het is vrij voorspelbaar dat als je gewoon kan roepen dat je om medische redenen geen mondkapje mag dragen en daardoor een boete ontloopt, dat iedereen die geen kapje wil dragen dat gaat doen. Daarmee maak je de facto een mondkapjesplicht onmogelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196323872
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is vrij voorspelbaar dat als je gewoon kan roepen dat je om medische redenen geen mondkapje mag dragen en daardoor een boete ontloopt, dat iedereen die geen kapje wil dragen dat gaat doen. Daarmee maak je de facto een mondkapjesplicht onmogelijk.
Het staat zo letterlijk op de website van de rijksoverheid dus inderdaad is die plicht een grote farce.
pi_196323914
quote:
3s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:37 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Het staat zo letterlijk op de website van de rijksoverheid dus inderdaad is die plicht een grote farce.
Ja, en je kan ook logisch nadenken dat als iedereen zo'n simpele bewering kan gebruiken als smoes om een boete te ontlopen dat dat dan op een gegeven moment niet meer werkt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196323986
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is vrij voorspelbaar dat als je gewoon kan roepen dat je om medische redenen geen mondkapje mag dragen en daardoor een boete ontloopt, dat iedereen die geen kapje wil dragen dat gaat doen. Daarmee maak je de facto een mondkapjesplicht onmogelijk.
Klopt. Ik ga ook doen alsof ik astma heb. Never nooit laat ik me muilkorven door de overheid. :)
pi_196323988
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, en je kan ook logisch nadenken dat als iedereen zo'n simpele bewering kan gebruiken als smoes om een boete te ontlopen dat dat dan op een gegeven moment niet meer werkt.
Kortom het is een niet te handhaven regel die de regering wil invoeren
pi_196324144
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:44 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Kortom het is een niet te handhaven regel die de regering wil invoeren
Dat klopt ook wel met de gegeven reden voor de verplichting: om van de discussie af te zijn. Niet omdat het daadwerkelijk effect heeft.

Handhaving is daarom dus helemaal niet belangrijk.
pi_196324209
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:13 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Een autogordel is verplicht en draag je voor de veiligheid van jezelf. Een wezenlijk verschil met mondkapjes
Een autogordel heeft zichzelf al bewezen, mondkapjes niet.
pi_196324238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]


[..]

Als de medische reden niet duidelijk zichtbaar is en de bekeurde burger niet ter plekke een medische verklaring kan tonen, dan zal er wel gewoon een boete geschreven worden door de boa. Een boete kan wel gewoon aangevochten worden in de rechtbank.

Veel mensen die bekeurd worden zullen wel onterecht met een medisch excuus komen, dus zo'n excuus zal niet standaard zonder bewijs aanvaard worden
Hoe zit het met mijn privacy. Ik hoef toch niet aan Jan en alleman mijn aandoening te vertellen?
pi_196324267
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hoe zit het met mijn privacy. Ik hoef toch niet aan Jan en alleman mijn aandoening te vertellen?
Dat is hetzelfde als een invalidekaart hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196324316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als een invalidekaart hebben.
Die bestaat niet. Een ontheffing om gebruik te maken van een invalideparkeerplaats bedoel je?
pi_196324348
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:02 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Die bestaat niet. Een ontheffing om gebruik te maken van een invalideparkeerplaats bedoel je?
Je begrijpt heel goed wat ik bedoel
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196324393
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je begrijpt heel goed wat ik bedoel
Je haalt er totaal iets anders bij, wat bedoel je daarmee dan?
pi_196324505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als een invalidekaart hebben.
Daar word je gekeurd door een arts. Een boa/agent is geen arts. Het gaat mij erom hoe ver mag een handhaver gaan met zijn/haar vragen.
  donderdag 19 november 2020 @ 20:15:28 #161
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_196324546
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Een autogordel heeft zichzelf al bewezen, mondkapjes niet.
Mondkapjes zijn schijnveiligheid, aldus onze Hugo. Helemaal mee eens trouwens
  donderdag 19 november 2020 @ 20:22:51 #162
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196324644
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:15 schreef denattedweil het volgende:
Mondkapjes zijn schijnveiligheid, aldus onze Hugo. Helemaal mee eens trouwens
Je vindt het gewoon vervelend om ze te dragen, dat mag je best zeggen. Hoef je geen bewindspersoon na te balken die je verder voor geen pepernoot serieus neemt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196324750
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Daar word je gekeurd door een arts. Een boa/agent is geen arts. Het gaat mij erom hoe ver mag een handhaver gaan met zijn/haar vragen.
Een boa deelt boetes uit aan zowel auto's op invalideplaatsen zonder geldige ontheffing als straks aan mensen zonder mondkapjes op plaatsen waar dat straks wel verplicht is. En bij beide gaat een boa geen medisch onderzoek doen of vragen stellen.

En zowel de automobilist als de burger die bekeurd word kan tegen die boete in beroep gaan als hij/zij vind dat die boete onterecht is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196324952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een boa deelt boetes uit aan zowel auto's op invalideplaatsen zonder geldige ontheffing als straks aan mensen zonder mondkapjes op plaatsen waar dat straks wel verplicht is. En bij beide gaat een boa geen medisch onderzoek doen of vragen stellen.

En zowel de automobilist als de burger die bekeurd word kan tegen die boete in beroep gaan als hij/zij vind dat die boete onterecht is.
Een auto heeft een nummerbord dan is het simpel, bij die mondkapjes wordt het een stuk gecompliceerder
pi_196325004
quote:
3s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:42 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Een auto heeft een nummerbord dan is het simpel, bij die mondkapjes wordt het een stuk gecompliceerder
Breng ze nou niet op ideeën.
pi_196325297
quote:
12s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:12 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Een BOA of Politieagent heeft geen enkele medische kennis dus die kun je alles wijsmaken.
Kijk even in BNW. Staat een 'fijn' filmpje van een discussie tussen een BOA en een lotgenoot.

Dat soort dingen gaan we dus krijgen ... wordt 1 grote janboel en je zult het altijd af leggen tegen ambtenaren in functie.

Ik ga veel geld over houden voor zolang de mondkapjesplicht geldt. Ik hoop dat ondernemend NL dat gaat voelen zodat we als bondgenoten naar het Malieveld kunnen. Waar we vervolgens afgeschoten en afgeslagen gaan worden door waterkanonnen en knuppels en tasers en wat al niet meer.

Ik ben echt laaiend.

En al die mensen met .. 'waar maak je je druk om, het is maar een mondkapje'?

Als ze morgen tegen je zeggen dat je een boerka aan moet, doe je het dan ook of word je dan wel wakker?

Je reinste inbreuk op persoonlijke levenssfeer is het.

En om CDA en CU te vriend en welwillend te houden, maar wel even een uitzondering voor godsdiensthuizen. Donderstraal gauw op met je politieke onzin.
  donderdag 19 november 2020 @ 21:02:08 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196325298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 20:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een boa deelt boetes uit aan zowel auto's op invalideplaatsen zonder geldige ontheffing als straks aan mensen zonder mondkapjes op plaatsen waar dat straks wel verplicht is.
Verschil is wel dat die auto niet binnen op privé terrein verkeerd geparkeerd staat.

Als je in een parkeergarage op een invalide parkeerplek staat krijg je ook geen boete van een boa. Daar is de eigenaar van de garage verantwoordelijk.

Waarom zou dat met mondkapjes anders zijn?

De AH, bieb, tankstations, etc zullen dus zelf moeten gaan handhaven bij een verplichting.
So we just called him Fred
pi_196325366
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2020 19:31 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Dit is het beleid:

"Is een schriftelijk bewijs nodig om aan te tonen dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen in verband met een beperking of chronische ziekte?

Nee, dat is niet nodig. Mocht gevraagd worden een mondkapje te dragen dan volstaat een mondelinge toelichting indien mensen in staat zijn deze te geven. Mensen die dat willen, kunnen er wel zelf voor kiezen een kaartje met een toelichting mee te nemen voor mensen met een beperking. Winkeliers en andere mensen die belast zijn met de handhaving op publieke binnenruimtes waar mondkapjes gelden worden geacht soepel om te gaan met deze groep mensen met zichtbare of onzichtbare beperkingen."
Dit staat bij het stuk voor zolamg het advies is.

Als je gaat kijken bij het stuk vamaf 1 december staat er iets anders.

https://www.rijksoverheid(...)cht-vanaf-1-december

Kortom ... bukken zul je.

De huisarts of behandelend arts gaat echt niet massaal verklaringen afgeven. Dat is onbegonnen werk (neem ik ze ook niet kwalijk).
pi_196325431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 18:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Eén of andere aandoening gaat het standaard uitlulexcuus worden. Ik vermoed dat er weinig boetes gaan worden geschreven.
Check het filmpje op BNW. Ik verwacht dat soort praktijken. Die uiteraard niet op een NOS of RTL uitgezonden worden. Gelukkig zijn er nog 100 andere kanalen.

Het gaat alleen maar harder en harder. Dat voel je als je buiten komt. de sfeer is om te snijden. Angstig, paniekerig. Ik word aangekeken alsof ik een wandelende bom ben zonder mondmasker op mijn snotterd.

Straks zijn er geen slachtoffers meer door corona. Maar omdat mensen elkaar te lijd gaan (en het gebeurt al).
  donderdag 19 november 2020 @ 21:30:37 #170
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196325791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Straks zijn er geen slachtoffers meer door corona. Maar omdat mensen elkaar te lijd gaan (en het gebeurt al).
Grote kans dat winkelpersoneel straks idd het ziekenhuis in worden geslagen omdat ze mondkapjes moeten gaan handhaven.
So we just called him Fred
pi_196325864
Nou ja geweld is nooit de oplossing en mijzelf kennende zal ik nooit gaan slaan tenzij zelfverdediging.

Maar het voelt voor mij wel alsof ik momenteel non stop tussen een groep Ajax en Feyenoordsupporters loop die tegenover elkaar staan. Licht ontvlambaar.

En da's niet heel fijn :X
pi_196325913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Grote kans dat winkelpersoneel straks idd het ziekenhuis in worden geslagen omdat ze mondkapjes moeten gaan handhaven.
Gaat gezellig worden.
Twiddel
  donderdag 19 november 2020 @ 21:38:02 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196325951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja geweld is nooit de oplossing en mijzelf kennende zal ik nooit gaan slaan tenzij zelfverdediging.

Maar het voelt voor mij wel alsof ik momenteel non stop tussen een groep Ajax en Feyenoordsupporters loop die tegenover elkaar staan. Licht ontvlambaar.

En da's niet heel fijn :X
Ik zou er maar niet op rekenen dat het beter gaat worden.

Verplicht mee moeten werken aan de verspreiding van een dodelijk virus zal aardig wat mensen tegen de borst stuiten.
So we just called him Fred
  donderdag 19 november 2020 @ 21:38:45 #174
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196325966
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:36 schreef summer2bird het volgende:
Gaat gezellig worden.
Verre van, maar daar lijkt niemand in Den Haag bij stil te staan.
So we just called him Fred
pi_196325972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:30 schreef Fred het volgende:

[..]

Grote kans dat winkelpersoneel straks idd het ziekenhuis in worden geslagen omdat ze mondkapjes moeten gaan handhaven.
Een verstandige winkelmedewerker gaat daar zijn vingers niet aan branden maar laat de filiaalmanager de kastanjes uit het vuur halen.
pi_196325987
Uit de wet:

quote:
4. Noodzaak en evenredigheid

Uit artikel 58b, tweede lid, Wpg volgt dat de noodzaak en evenredigheid van de keuze voor een mondkapjesplicht gemotiveerd moet worden. Eenzelfde motiveringsplicht bestaat als er sprake is van de beperking van grondrechten. De brede verplichting tot het dragen van een mondkapje zoals in deze regeling voorgesteld, kan een beperking vormen van het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van betrokkenen. Voor een dergelijke beperking is een wettelijke grondslag nodig. Deze wordt gegeven in artikel 58j, eerste lid, onder a, Wpg waarop deze regeling is gebaseerd. Zoals hiervoor in paragraaf 2 is vermeld, kunnen mondkapjes de verspreiding van het virus tegengaan in situaties waarin voldoende afstand houden niet altijd lukt. Wij vinden de plicht tot het dragen noodzakelijk omdat de bijdrage van mondkapjes aan het tegengaan van verspreiding van het virus, van levensbelang is op het moment dat sprake is van verregaande verspreiding van het virus. Nu wij ons thans in die situatie bevinden, kan niet worden volstaan met de al bestaande maatregelen en is het nodig om deze plicht daaraan toe te voegen. Deze mogelijke beperking van het recht op de persoonlijke levenssfeer wordt om de hiervoor genoemde redenen –het belang van bescherming van de volksgezondheid en het recht op gezondheidszorg als mensenrecht –in relatie tot hetgeen van burgers gevraagd wordt, evenredig geacht.
Dit kan toch niet standhouden voor een rechter? Er is werkelijk geen enkel bewijs voor die uitspraken.
  donderdag 19 november 2020 @ 21:39:52 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196325993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Als je gaat kijken bij het stuk vanaf 1 december staat er iets anders.
https://www.rijksoverheid(...)cht-vanaf-1-december
Kortom ... bukken zul je.
Je hoeft niet te bukken hoor, dramakoningin.
Je hoeft alleen maar een mondkapje te dragen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196326010
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:38 schreef Fred het volgende:

[..]

Verre van, maar daar lijkt niemand in Den Haag bij stil te staan.
Aan de andere kant heb ik meer mensen horen zeggen dat bij deze of die regel echt een burgeroorlog oid zou komen en dat is ook elke keer zwaar overdreven.
Twiddel
  donderdag 19 november 2020 @ 21:41:46 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196326040
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:40 schreef summer2bird het volgende:
Aan de andere kant heb ik meer mensen horen zeggen dat bij deze of die regel echt een burgeroorlog oid zou komen en dat is ook elke keer zwaar overdreven.
_O- een burgeroorlog om een mondkapje.
Welke beroepswerkloze verveelt zich zo te pletter dat ie zich voor zulke hysterie wil lenen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196326127
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

_O- een burgeroorlog om een mondkapje.
Welke beroepswerkloze verveelt zich zo te pletter dat ie zich voor zulke hysterie wil lenen?
Geen idee, ik ben het iig niet.
Gewoon doen wat er gedaan moet worden en hopelijk komt het vaccin snel.
Twiddel
  donderdag 19 november 2020 @ 21:47:21 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196326149
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:38 schreef Steven_Stil het volgende:
Een verstandige winkelmedewerker gaat daar zijn vingers niet aan branden maar laat de filiaalmanager de kastanjes uit het vuur halen.
Ik ben bang dat juist de filiaalmanager een medewerker bij de deur gaat zetten.
So we just called him Fred
  donderdag 19 november 2020 @ 21:48:20 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196326160
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:45 schreef summer2bird het volgende:
Gewoon doen wat er gedaan moet worden en hopelijk komt het vaccin snel.
Dan moet het wel helpen natuurlijk...

En waar ligt de grens in "doen wat er gedaan moet worden"?
So we just called him Fred
pi_196326214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:48 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan moet het wel helpen natuurlijk...

En waar ligt de grens in "doen wat er gedaan moet worden"?
Mondkapje is de grens niet voor mij.
Grens zou zijn camera's in elke straat met infrarood om warmte te meten zoals China.
Twiddel
pi_196326231
En dit dan, ook uit de wet:

quote:
Bij aanschaf van een mondkapje dat gewassen kan worden, is de inschatting dat iemand gemiddeld twee mondkapjes nodig heeft. De prijs van een mondkapje wordt geschat op ¤ 2,00. De gevolgen voor de regeldruk zijn als volgt: 16 miljoen x 2 = 32 miljoen. Het Adviescollege Toetsing Regeldruk kan zich vinden in de beschrijving en berekening van de gevolgen voor de regeldruk.
Echt waar 2 mondkapjes in 3 maanden? Lekker fris.
pi_196326319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:39 schreef Wegenbouwer het volgende:
Uit de wet:
[..]

Dit kan toch niet standhouden voor een rechter? Er is werkelijk geen enkel bewijs voor die uitspraken.
Er is geen 1 rechter te vinden die daar momenteel zijn vingers aan durft te branden.

Ondanks ook het schrijven van de Nederlandse Orde van Advocaten.

De eerste rechter die hierover uitspraak durft te doen en daaruit blijkt dat een verplichting niet noodzakelijk is, weet dat ie dan een aardbeving in NL van ongekende omvang veroorzaakt.

Laat die persoon alsjeblieft heel snel opstaan.
pi_196326323
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:47 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik ben bang dat juist de filiaalmanager een medewerker bij de deur gaat zetten.
Die is al druk met de winkelwagens ontsmetten.
pi_196326429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Er is geen 1 rechter te vinden die daar momenteel zijn vingers aan durft te branden.
Als je bezwaar maakt tegen een boete, moeten ze wel.
pi_196326505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als je bezwaar maakt tegen een boete, moeten ze wel.
Eens. Maar dan zal de rechter zeggen dat het gegrond is denk ik. Voor mijn gevoel is dat bij voorbaat al kansloos.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zou wel een mooie streek zijn als via jurisprudentie de hele verplichting alsnog de prullenbak in kan.
  donderdag 19 november 2020 @ 22:11:32 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196326563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als je bezwaar maakt tegen een boete, moeten ze wel.
Gaan boa's handhaven in winkels dan?
So we just called him Fred
pi_196327337
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 22:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Eens. Maar dan zal de rechter zeggen dat het gegrond is denk ik. Voor mijn gevoel is dat bij voorbaat al kansloos.
Is de rechtsstaat zo failliet dat zelfs rechters meegaan in de fabel dat mondkapjes 'van levensbelang' zijn? Er zijn wel vaker plichten van tafel geveegd in de geschiedenis.
pi_196327566
Geen idee maar ik denk dat ook daar wel een soort van groepsdruk is. Als jij als rechter het lef hebt om al dan niet de vloer aan te vegen aangaande de verplichting

Macht enzo ... denk dat die rechter kan fluiten naar zijn baan omdat ie als een soort klokkenluider wordt gezien ofzo.
pi_196340300
twitter
pi_196340671
quote:
84s.gif Op maandag 16 november 2020 10:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[..]

Ik draag mijn mondkapje al. Maar de rest van de mensen moet dat ook doen.
Hoe is je Engels? Neem de moeite om even naar deze medisch specialist / viroloog te luisteren.
pi_196341425
quote:
Heel benieuwd!
pi_196347061
quote:
7s.gif Op donderdag 19 november 2020 21:58 schreef Steven_Stil het volgende:Die is al druk met de winkelwagens ontsmetten.
Wat ook compleet zinloos is.....
pi_196347249
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat ook compleet zinloos is.....
Van de talloze objecten waarvan iedereen er tijdens de gemiddelde boodschapronde zeker een flink aantal aanraakt wordt slechts deze eruit gepikt en het schoonmaken ervan verheven tot graadmeter van de besmettingskansen in een supermarkt. Zeldzaam zinloos.
I'll give you something to do
pi_196347283
Ondertussen zit iedereen met zijn klauwen aan de tang waarmee je de verse broodjes pakt en in een zakje doet
Het groente en fruit wordt even gevoeld of het nog wel goed is, en hele volksstammen toetsen nog hun pincode in, of betalen met cash geld
Maar die winkelkarretjes, JA, die gaan we grondig schoonmaken 8)7
Ondertussen is al maanden geleden aangetoond dat de kans dat je besmet wordt via voorwerpen zowat nihil is...
pi_196347337
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
Ondertussen zit iedereen met zijn klauwen aan de tang waarmee je de verse broodjes pakt en in een zakje doet
Het groente en fruit wordt even gevoeld of het nog wel goed is, en hele volksstammen toetsen nog hun pincode in, of betalen met cash geld
Maar die winkelkarretjes, JA, die gaan we grondig schoonmaken 8)7
Ondertussen is al maanden geleden aangetoond dat de kans dat je besmet wordt via voorwerpen zowat nihil is...
Waren er maar cijfers bekend over besmettingen verlopen via supermarktkarren. Dan was het waarschijnlijk vandaag nog afgelopen met die bullshit. Aan de andere kant, schijnveiligheid is ook wat waard en de supermarkten kunnen in ieder geval aantonen dat ze er echt alles aan doen.
I'll give you something to do
pi_196347349
Rutte weet het zelf ook niet meer.

quote:
Rutte weet niet waarom mondkapje niet verplicht is in gebedshuizen

Premier Rutte weet niet waarom kerk-, moskee-, synagogebezoekers vanaf 1 december geen mondkapje hoeven te dragen. Op een vraag over deze uitzondering op de mondkapjesplicht in NOS Met het Oog op Morgen, antwoordt hij in eerste instantie "vrijheid van godsdienst".

Maar wanneer politiek verslaggever Wilma Borgman vraagt wat dat ermee te maken heeft, zegt hij: "Ik heb geen idee, ik ga het voor u uitzoeken, ik verzin het ter plekke. Ik wist het eigenlijk niet, goeie vraag. Dames en heren, we komen hierop terug. Ik weet het niet, nee. Ik vermoed dat het te maken heeft met de vrijheid van godsdienst, maar ik ga het uitzoeken."

Volgens Borgman, die hem sprak voor het wekelijkse gesprek met de minister-president, is Ruttes reactie uitzonderlijk. "De minister-president zat even met zijn mond vol tanden. In al die jaren met Rutte heb ik dit nog nooit meegemaakt."

Vanaf 1 december geldt een mondkapjesplicht in onder meer winkels, restaurants, musea, theaters, middelbare scholen en het hoger onderwijs. Volgens de regeling die het kabinet naar de Tweede Kamer heeft gestuurd, geldt de mondkapjesplicht niet in gebedshuizen, omdat die niet onder de definitie van "publieke plaats" vallen.
pi_196347363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2020 23:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Geen idee maar ik denk dat ook daar wel een soort van groepsdruk is. Als jij als rechter het lef hebt om al dan niet de vloer aan te vegen aangaande de verplichting

Macht enzo ... denk dat die rechter kan fluiten naar zijn baan omdat ie als een soort klokkenluider wordt gezien ofzo.
Inderdaad, de mondkapjesplicht en de anderhalvemeter buiten die ook totaal zinloos is (hoeveel zijn er buiten besmet geraakt ?)
Dat soort zaken aanvechten bij Nederlandse rechters is bij voorbaat al kansloos, ze verwijzen gewoon naar de 'experts' van OMT, RIVM en het ministerie, en dan weet je de uitkomst al
OM gaat echt niet tegen het kabinetsbeleid in
pi_196347972
De 'experts' die in een half jaar tijd zijn gegaan van "Ze voegen niets toe. Laten we dit nu niet doen" naar "Wij vinden de plicht tot het dragen noodzakelijk omdat de bijdrage van mondkapjes aan het tegengaan van verspreiding van het virus, van levensbelang is".

En dat terwijl alle onderzoeken en ervaringen uit het buitenland juist de eerste stelling ondersteunen.
pi_196348487
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:03 schreef Steven_Stil het volgende:
Rutte weet het zelf ook niet meer.
[..]

Ja te triest voor worden. :X
pi_196348557
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 12:59 schreef Wegenbouwer het volgende:
De 'experts' die in een half jaar tijd zijn gegaan van "Ze voegen niets toe. Laten we dit nu niet doen" naar "Wij vinden de plicht tot het dragen noodzakelijk omdat de bijdrage van mondkapjes aan het tegengaan van verspreiding van het virus, van levensbelang is".

En dat terwijl alle onderzoeken en ervaringen uit het buitenland juist de eerste stelling ondersteunen.
Ik vind het schokkend hoe de meerderheid maar meebuigt terwijl dit allemaal bekend is.
pi_196349500
Is er eigenlijk nog een kans dat het niet door de Tweede Kamer komt? Of stemmen die allemaal braaf voor?
pi_196349632
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk nog een kans dat het niet door de Tweede Kamer komt? Of stemmen die allemaal braaf voor?
Als de coalitiepartijen van plan zijn mee te gaan dan is er weinig kans. Ik hoop dat ze er nog eens goed naar kijken. Als het van het OMT allemaal niet per se hoeft, althans dat is de indruk die ik krijg want die kaatsen de bal terug naar de politiek, dan is de plicht eigenlijk gewoon een verkapte vorm van zelfkastijding.
I'll give you something to do
pi_196349765
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er eigenlijk nog een kans dat het niet door de Tweede Kamer komt? Of stemmen die allemaal braaf voor?
Meerderheid zal braaf voor stemmen.
pi_196349909
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Meerderheid zal braaf voor stemmen.
Des te interessanter om te kijken wie tegen stemt, met het oog opmaart 2021.
pi_196349944
Overigens denk ik dat de meerderheid brave ja-kniklers gaat zijn en zou het me verbazen als het anders is.

Dus dat wordt de komende 3 maanden dan aardig hand op de knip.

Overigens word je er ook wel weer creatief van. Er zijn ook na 1 december een hoop dingen die je (met gezin zoals in mijn geval) kunt doen zonder mondkapje. Zonder dat het je leven saai maakt.

Ik heb net nog ween huifkartocht gemaakt bijvoorbeeld. Voorheen zou ik voor een indoor krijsparadijs of bioscoop hebben gekozen waarschijnlijk. Dus het zal links en rechts wat behelpen zijn. Maar deze periode ga ik wel door komen zonder mondkapje :Y
pi_196350278
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Des te interessanter om te kijken wie tegen stemt, met het oog opmaart 2021.
Waarom? De meerderheid van het volk stemt toe. Denk echt niet dat er grote verschuivingen zullen plaatsvinden. In het polderparadijs zal continuïteit gepredikt worden en VVD weer de grootste worden.
pi_196350603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Des te interessanter om te kijken wie tegen stemt, met het oog opmaart 2021.
Helaas ben ik het met de partijen waarvan ik verwacht day ze tegen stemmen op andere punten weer helemaal niet eens. En er is ook leven na Corona. Wordt een hele moeilijke keuze de komende verkiezingen...
pi_196351118
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 17:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Helaas ben ik het met de partijen waarvan ik verwacht day ze tegen stemmen op andere punten weer helemaal niet eens. En er is ook leven na Corona. Wordt een hele moeilijke keuze de komende verkiezingen...
Ja da's ook zeker waar. zo ervaar ik het ook wel :Y

Ik ben blij met het tegengeluid nu, maar het zijn inderdaad niet per definitie de partijen waarvan ik het verdere programma ook wil ondersteunen.

Ooit had ik de VVD nog .. -O-
pi_196359883
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:51 schreef potjecreme het volgende:
Waarom? De meerderheid van het volk stemt toe. Denk echt niet dat er grote verschuivingen zullen plaatsvinden. In het polderparadijs zal continuïteit gepredikt worden en VVD weer de grootste worden.
Hoezo stemt de meerderheid van het volk toe ?
Wanneer was dat referendum ?, heb ik dat gemist ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja da's ook zeker waar. zo ervaar ik het ook wel :Y

Ik ben blij met het tegengeluid nu, maar het zijn inderdaad niet per definitie de partijen waarvan ik het verdere programma ook wil ondersteunen.

Ooit had ik de VVD nog .. -O-
Ik vind het ook zo apart dat een partij als de SP ook voor zo`n beetje alle coronamaatregelen is
En dat terwijl hun electoraat (de arbeidersklasse toch) veelal in de beroepsgroepen en sectoren zitten waar de klappen vallen
Die zitten in de beroepen die niet thuis kunnen werken, als er straks ontslagen zullen vallen, dan zullen zij het eerst aan de beurt zijn vaak

Jongeren en twintigers stemmen vaak GroenLinks en D66, zij worden vol getroffen door de coronamaatregelen, terwijl ze er amper ziek van worden
Waarom horen we D66 en GroenLinks daar niet meer over ?
  zondag 22 november 2020 @ 11:01:50 #213
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196359917
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom horen we D66 en GroenLinks daar niet meer over ?
Omdat jongeren vergeten zijn in 2020.
Waarom denk je dat ze met messen rondlopen en op pedo's zijn gaan jagen?
So we just called him Fred
pi_196359940
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 16:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Overigens denk ik dat de meerderheid brave ja-kniklers gaat zijn en zou het me verbazen als het anders is.

Dus dat wordt de komende 3 maanden dan aardig hand op de knip.

Overigens word je er ook wel weer creatief van. Er zijn ook na 1 december een hoop dingen die je (met gezin zoals in mijn geval) kunt doen zonder mondkapje. Zonder dat het je leven saai maakt.

Ik heb net nog ween huifkartocht gemaakt bijvoorbeeld. Voorheen zou ik voor een indoor krijsparadijs of bioscoop hebben gekozen waarschijnlijk. Dus het zal links en rechts wat behelpen zijn. Maar deze periode ga ik wel door komen zonder mondkapje :Y
Tjah, definieer periode. Sommigen zeggen dat dit jaren gaat duren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196360115
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:58 schreef bluemoon23 het volgende:

Ik vind het ook zo apart dat een partij als de SP ook voor zo`n beetje alle coronamaatregelen is
En dat terwijl hun electoraat (de arbeidersklasse toch) veelal in de beroepsgroepen en sectoren zitten waar de klappen vallen
Die zitten in de beroepen die niet thuis kunnen werken, als er straks ontslagen zullen vallen, dan zullen zij het eerst aan de beurt zijn vaak

Jongeren en twintigers stemmen vaak GroenLinks en D66, zij worden vol getroffen door de coronamaatregelen, terwijl ze er amper ziek van worden
Waarom horen we D66 en GroenLinks daar niet meer over ?
Hoe kom je daar nu weer bij? De SP is juist zo'n beetje de grootste criticus van de coronamaatregelen en is de enige partij op links die tegen de coronawet gestemd heeft. Waar heb je dat dan gelezen van de SP?

https://www.trouw.nl/binn(...)-coronawet~be1298ca/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196360420
SP is voorstander van harde maatregelen die desastreus zijn voor de economie;
Van hun eigen website, stuk waar ze zeggen dat ze tegen de coronaspoedwet zijn
Maar tegelijk het volgende zeggen;
https://www.sp.nl/nieuws/(...)egelen-is-ondermijnd
quote:
Het is van het grootste belang dat we het coronavirus bestrijden.
Daarvoor moeten soms vergaande maatregelen worden genomen, maatregelen die de bewegingsvrijheid van mensen kunnen inperken. De SP vindt dat die maatregelen ook genomen moeten worden Het coronavirus moet immers worden ingedamd, in het belang van onze gezondheid, onze samenleving en de economie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-bezorgd~a9b8061d/
quote:
,,Het kabinet is op volle snelheid tegen de eigen besluiteloosheid gebotst”, zegt SP-fractievoorzitter leider Lilian Marijnissen. ,,Hun aanpak heeft gefaald. Nu zijn stevige maatregelen onontkoombaar. Het aantal besmettingen moet echt snel omlaag.”
https://twitter.com/MarijnissenL/status/1317537853614837763
Ze had beter kunnen zeggen "stop met die flauwekul, die mondkapjes zijn schijnveiligheid en voegen niets toe"
  zondag 22 november 2020 @ 11:44:42 #218
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196360473
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 10:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hoezo stemt de meerderheid van het volk toe ?
Wanneer was dat referendum ?, heb ik dat gemist ?
[..]

Ik vind het ook zo apart dat een partij als de SP ook voor zo`n beetje alle coronamaatregelen is
En dat terwijl hun electoraat (de arbeidersklasse toch) veelal in de beroepsgroepen en sectoren zitten waar de klappen vallen
Die zitten in de beroepen die niet thuis kunnen werken, als er straks ontslagen zullen vallen, dan zullen zij het eerst aan de beurt zijn vaak

Jongeren en twintigers stemmen vaak GroenLinks en D66, zij worden vol getroffen door de coronamaatregelen, terwijl ze er amper ziek van worden
Waarom horen we D66 en GroenLinks daar niet meer over ?
Ik denk dat de SP een vergissing maakt. De bestuurders bij deze partij leven in een heel andere wereld dan hun doelgroep.
pi_196360517
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 22 november 2020 @ 12:25:13 #220
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_196361016
Als mensen gaan snappen dat de 1.5 meter regel ook nog van kracht is want dat schijnen mondkapjesdragers te vergeten.

Het is bewezen en uitgesproken dat mondkapjes niet helpen tegen virussen, staat zelfs op de dozen vd mondkapjes. En vooral als ze niet juist worden gebruikt wat in 99% vd gevallen zo is.

Dikke flauwekul die mondkapjes.
To BG or not to BG!
pi_196361726
quote:
7s.gif Op zondag 22 november 2020 11:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Tjah, definieer periode. Sommigen zeggen dat dit jaren gaat duren.
Op een dag zal de bom barsten. Zo leerde onze geschiedenis al meerdere keren.
pi_196361759
quote:
Ik oppeede dat pakweg een maand geleden al maar toen werd het als dikke onzin weg gezet door een heel aantal users die 'pro corona maatregelen' zijn

Bronnen die ik aandroeg.. klopte niet .. was dikke onzin.

Nu een maand later komt msm RTL er mee aan en ineens is het dan wel waarheid.
pi_196361775
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik oppeede dat pakweg een maand geleden al maar toen werd het als dikke onzin weg gezet door een heel aantal users die 'pro corona maatregelen' zijn

Bronnen die ik aandroeg.. klopte niet .. was dikke onzin.

Nu een maand later komt msm RTL er mee aan en ineens is het dan wel waarheid.
Tjah. Mensen die roken geloven ook niet dat zij longkanker krijgen. Ons brein is zo gemaakt dat we ongemakkelijkheden wegmoffelen.

Kunnen mensen niks aan doen :)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196362025
Ik wordt zo moe van deze discussie. Hier een aantal punten waarom:

1. Het ene mondkapje is het andere niet. Daarnaast maakt het ook nog uit of je afstand houdt en hoe lang je bij iemand in de buurt bent en hoe de ventilatie daar is en of de ander ook een mondkapje op had. Het is allemaal een kwestie van kansberekening en percentages, niet zwart-wit het werkt wel of het werkt niet.
2. Sars-CoV-2 is relatief nieuw dus er is nog niet voldoende tijd geweest voor voldoende onderzoek. Wetenschappers en experts die negatief zijn over mondkapjes doen dat vanwege gebrek aan wetenschappelijk hard bewijs. Een logische reflex als wetenschapper maar niet heel nuttig tijdens een pandemie van een nieuw virus.
3. We proberen niet alleen besmetting te voorkomen maar ook virale lading te minimaliseren. Dit is zeer belangrijk voor het ziekteverloop.
4. Dokters en verplegers dragen tijdens het verzorgen van iemand met het coronavirus een mondkapje, al vanaf dag 1. Waarom zou het dan voor ons niet nodig zijn? En als zij het puur uit voorzorg doen, waarom moeten wij dat dan niet doen uit voorzorg?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196362272
Een nieuwe Chinese studie laat zien dat er geen bewijs is dat asymptomatische gevallen besmettelijk zijn. Wat, mits betrouwbaar, een bom zou moeten leggen onder de mondkapjesplicht (en veel andere maatregelen).

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w

quote:
All close contacts of the asymptomatic positive cases tested negative, indicating that the asymptomatic positive cases detected in this study were unlikely to be infectious.
quote:
In summary, the detection rate of asymptomatic positive cases in the post-lockdown Wuhan was very low (0.303/10,000), and there was no evidence that the identified asymptomatic positive cases were infectious.
pi_196376211
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
4. Dokters en verplegers dragen tijdens het verzorgen van iemand met het coronavirus een mondkapje, al vanaf dag 1. Waarom zou het dan voor ons niet nodig zijn? En als zij het puur uit voorzorg doen, waarom moeten wij dat dan niet doen uit voorzorg?
8)7
Je gaat een ziekenhuisomgeving waar de lucht zowat bezwangerd is met Corona doordat zwaar zieke patienten het uithoesten, toch niet vergelijken met een winkel waar het straks verplicht is ?
pi_196376850
Bovendien hebben die hele andere mondkapjes dan die dingen die wij gebruiken en totaal niets doen.
  maandag 23 november 2020 @ 14:45:06 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196377714
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
4. Dokters en verplegers dragen tijdens het verzorgen van iemand met het coronavirus een mondkapje, al vanaf dag 1. Waarom zou het dan voor ons niet nodig zijn? En als zij het puur uit voorzorg doen, waarom moeten wij dat dan niet doen uit voorzorg?
Waarom blijven we niet gewoon thuis uit voorzorg, beperken we onze sociale contacten niet maximaal uit voorzorg, waarom slaan we kerst niet over uit voorzorg.

Gezondheid blijkt voor veel mensen minder belangrijk te zijn dan een bezoek aan de Bijenkorf of de Primark.
So we just called him Fred
pi_196377772
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 14:45 schreef Fred het volgende:

Gezondheid blijkt voor veel mensen minder belangrijk te zijn dan een bezoek aan de Bijenkorf of de Primark.
Met zo'n ding op je bakkes kan er niks gebeuren geloven die.
pi_196377804
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 12:59 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

8)7
Je gaat een ziekenhuisomgeving waar de lucht zowat bezwangerd is met Corona doordat zwaar zieke patienten het uithoesten, toch niet vergelijken met een winkel waar het straks verplicht is ?
Dus je wilt zeggen dat mondkapjes wel werken maar dat er niet voldoende coronavirus aanwezig is in winkels om het gebruik er van te rechtvaardigen? Oke, duidelijk, maar dat is wel een andere discussie dan. Ik denk dat door de asymptomatische aard van het virus je het gewoonweg niet kan weten hoeveel risico je in een winkel loopt en je het zekere voor het onzekere moet nemen. Niet alleen om zelf niet besmet te raken maar vooral ook om anderen niet te besmetten.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Bovendien hebben die hele andere mondkapjes dan die dingen die wij gebruiken en totaal niets doen.
Ik zou ook graag meer hoogwaardige mondkapjes zien dan de meesten die ik nu zie."Totaal niets doen" lijkt me sterk, helemaal qua hoeveelheid virale lading in vergelijk met helemaal geen mondkapje.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196377993
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 14:45 schreef Fred het volgende:Waarom blijven we niet gewoon thuis uit voorzorg, beperken we onze sociale contacten niet maximaal uit voorzorg, waarom slaan we kerst niet over uit voorzorg.

Gezondheid blijkt voor veel mensen minder belangrijk te zijn dan een bezoek aan de Bijenkorf of de Primark.
Nee, mensen hebben ondertussen door dat ondanks het gejammer over hoge besmettingen, de gevaren en risico`s voor hun gezondheid wel meevallen en acceptabel zijn
Ze laten zich niet meer bangmaken en opsluiten

Magere Hein ging in Maart en April even door het dorre hout heen van bejaarden voor wie Corona het "laatste zetje" was
En een groot deel van de rest van de Nederlandse sterfgevallen is besmet geraakt tijdens en na carnaval toen er nog lacherig werd gedaan over Corona
pi_196378383
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 14:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Waarom blijven we niet gewoon thuis uit voorzorg, beperken we onze sociale contacten niet maximaal uit voorzorg, waarom slaan we kerst niet over uit voorzorg.

Gezondheid blijkt voor veel mensen minder belangrijk te zijn dan een bezoek aan de Bijenkorf of de Primark.
Deze redenatie gaat ongeveer altijd op. Het is praktisch altijd riskanter de deur uit te gaan dan thuis te blijven zitten vanwege bijv kans op verkeersongelukken.
Dus voor zover het binnen de regels gebeurt, is dit gewoon een persoonlijke afweging, net zoals ons complete leven een aaneenschakeling is van risico-afwegingen.
I'll give you something to do
pi_196378894
Ik heb voor het eerst in mijn leven een pakje mondkapjes gekocht! :( (Per 1-12 verplicht muilkorven!)
Zonde geld!
Kan ik declareren bij Rutte en de Jonge?
pi_196378913
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:10 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een pakje mondkapjes gekocht! :( (Per 1-12 verplicht muilkorven!)
Zonde geld!
Kan ik declareren bij Rutte en de Jonge?
Als het goed is stemt de meerderheid morgen tegen de mondkapjesplicht.
pi_196378944
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Als het goed is stemt de meerderheid morgen tegen de mondkapjesplicht.
Mooi, dan heb ik dus nu 50 stuks wc-papier gekocht! _O-
pi_196378965
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Als het goed is stemt de meerderheid morgen tegen de mondkapjesplicht.
Ja, laat het gewoon bij een (dringend) advies.
Mondkapjes dragen toch al veel mensen... In sommige winkels ben je gewoon de enige zonder mondkapje!
Ik zie ook mensen met spatschermen (groot en klein) lopen maar dat mag ook niet volgens mij...
pi_196378982
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:11 schreef Nober het volgende:

[..]

Als het goed is stemt de meerderheid morgen tegen de mondkapjesplicht.
Zou het? Lijkt me toch sterk dat ze dit gaan invoeren als ze niet zeker weten dat de coalitie er achter staat. Hebben andere partijen hier al wat over gezegd?
pi_196379003
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:15 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zou het? Lijkt me toch sterk dat ze dit gaan invoeren als ze niet zeker weten dat de coalitie er achter staat. Hebben andere partijen hier al wat over gezegd?
Ik weet wel dat het rommelt in de coalitie... waarover zeggen ze niet, maar het laat zich raden lijkt mij!
pi_196379005
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:10 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een pakje mondkapjes gekocht! :( (Per 1-12 verplicht muilkorven!)
Zonde geld!
Kan ik declareren bij Rutte en de Jonge?
Waar heb je ze mee betaald? Je ziel?
I'll give you something to do
pi_196379048
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Waar heb je ze mee betaald? Je ziel?
Nee, maar ze gaan hard zeiden ze...
Niemand wil 95 euro boete! ;)
pi_196379097
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het rommelt in de coalitie... waarover zeggen ze niet, maar het laat zich raden lijkt mij!
Ja maar b.v. GroenLinks is voor een mondkapjesplicht. Weet niet wat de andere linkse partijen vinden, maar ik kan me voorstellen vergelijkbaar. Kabinet heeft waarschijnlijk D66 niet eens nodig hiervoor. Zou me zeer aangenaam verrassen als deze motie het haalt.
  maandag 23 november 2020 @ 16:30:57 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196379167
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nee, maar ze gaan hard zeiden ze...
Niemand wil 95 euro boete! ;)
De perfecte bescherming voor je portemonnee ^O^

(niet voor je gezondheid)
pi_196379215
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Mooi, dan heb ik dus nu 50 stuks wc-papier gekocht! _O-
Zelfs daar deugen die dingen niet voor
  maandag 23 november 2020 @ 17:07:49 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_196379649
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dokters en verplegers dragen tijdens het verzorgen van iemand met het coronavirus een mondkapje, al vanaf dag 1. Waarom zou het dan voor ons niet nodig zijn? En als zij het puur uit voorzorg doen, waarom moeten wij dat dan niet doen uit voorzorg?
Ten eerste omdat wij geen coronapatiënten verzorgen, ten tweede gebruiken zij een ander type mondkapje (N95) wat wij niet eens mogen gebruiken omdat er een tekort aan is. De huidige discussie gaat over het chirurgische mondkapje wat alleen grote druppels tegenhoudt voor het geval dat je op korte afstand van een ander zit. Om dezelfde reden draagt je tandarts een mondkapje omdat die recht in je gezicht kijkt en ook nog eens boven je zit en met je praat.

Het dragen van een mondkapje als preventieve maatregel naast de 1,5-metermaatregel heeft niet alleen voordelen maar ook nadelen. Wegen de voordelen op tegen de nadelen? De voordelen zijn verwaarloosbaar en de nadelen zijn legio. Om die reden zeg ik niet doen, mede omdat er een schijnveiligheid ontstaat waardoor mensen dichter bij elkaar komen, terwijl dat een groter risico vormt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_196380875
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 16:15 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, laat het gewoon bij een (dringend) advies.
Mondkapjes dragen toch al veel mensen... In sommige winkels ben je gewoon de enige zonder mondkapje!
Ik zie ook mensen met spatschermen (groot en klein) lopen maar dat mag ook niet volgens mij...
Nee van die face shields zijn per 1 dec niet meer goed genoeg om een boete te voorkomen. Meen dat ik dat in de consultatie had gelezen of anders op de site van het rivm.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:43:39 #246
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196381026
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee van die face shields zijn per 1 dec niet meer goed genoeg om een boete te voorkomen. Meen dat ik dat in de consultatie had gelezen of anders op de site van het rivm.

Deze dingen niet? Misschien een oplossing voor mensen met COPD of andere longaandoening? Ik heb een aantal mensen in een scootmobiel met zon ding gezien. Neem aan dat mensen wel snappen dat je niet voor de lol zon ding op je hoofd zet. Dan heb ik niet over die kleinere monddingen.


Dit werkt toch ook niet?
pi_196381040
Uit een Spaanse studie:

The spread of SARS-CoV-2 in Spain

quote:
[...] the most effective hygiene measure during this period has been the disinfection of the products purchased upon arrival home, above all other hygiene measures recommended by the authorities.
quote:
In the case of masks, the results of this study slightly suggest the opposite effect to that of protection, possibly due to misuse of masks by the general population untrained in their use.
bron: https://www.sciencedirect(...)ii/S0013935120311208
pi_196381161
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:43 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze dingen niet? Misschien een oplossing voor mensen met COPD of andere longaandoening? Ik heb een aantal mensen in een scootmobiel met zon ding gezien. Neem aan dat mensen wel snappen dat je niet voor de lol zon ding op je hoofd zet. Dan heb ik niet over die kleinere monddingen.

[ afbeelding ]
Dit werkt toch ook niet?
Hier las ik het o.a.

https://www.rijksoverheid(...)geschikte-mondkapjes
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:54:47 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196381276
quote:
quote:
Spatscherm (face shield) geen vervanging voor mondkapje

Op plekken waar een mondkapje verplicht is mag u alleen een mondkapje dragen en geen spatscherm. Ook wel face shield genoemd. Bijvoorbeeld in het openbaar vervoer. Een face shield is geen alternatief voor een mondkapje voor publiek gebruik. Wel kan bij de uitvoering van sommige beroepen gekozen worden voor een spatscherm. Denk bijvoorbeeld aan een conducteur die in het openbaar vervoer werkt.
quote:
Zelf mondkapjes maken

Wilt u zelf een mondkapje maken? Bekijk de voorbeeldinstructie voor een niet-medisch mondkapje of gebruik een ander patroon. Zorg dat het mondkapje zo goed mogelijk aansluit op uw gezicht. En uw neus, mond en kin bedekt.
Lekker tegenstrijdig weer, gewoon zeggen dat je zelf de faceshield hebt gemaakt
pi_196381318
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:44 schreef Wegenbouwer het volgende:
Uit een Spaanse studie:

The spread of SARS-CoV-2 in Spain
[..]

[..]

bron: https://www.sciencedirect(...)ii/S0013935120311208
Waardeloos onderzoek.

https://old.reddit.com/r/(...)pain_hygiene_habits/
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_196381649
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:43 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze dingen niet? Misschien een oplossing voor mensen met COPD of andere longaandoening? Ik heb een aantal mensen in een scootmobiel met zon ding gezien. Neem aan dat mensen wel snappen dat je niet voor de lol zon ding op je hoofd zet. Dan heb ik niet over die kleinere monddingen.

[ afbeelding ]
Dit werkt toch ook niet?
Dat grote spatscherm is meer voor bescherming van de ogen... (In ziekenhuis voor bescherming bloedspetters ed.)
Dat kleine ding voor de mond is voor mensen die met consumptie praten!
  maandag 23 november 2020 @ 19:30:33 #252
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196381879
quote:
10s.gif Op maandag 23 november 2020 18:54 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Lekker tegenstrijdig weer, gewoon zeggen dat je zelf de faceshield hebt gemaakt
quote:
Welke mondkapjes mag ik gebruiken?
Draag een mondkapje voor publiek gebruik. U kunt deze mondkapjes op veel plekken kopen. Of er 1 zelf maken. Een mondkapje moet uw neus, mond en kin bedekken.

Mondkapjes moeten goed op uw gezicht aansluiten. Gebruik geen zakdoek, sjaal of buff. Het is niet nodig een medisch mondmasker te gebruiken.
https://www.rijksoverheid(...)geschikte-mondkapjes

quote:
mondkapje: voorwerp dat op grond van zijn ontwerp bestemd is om te worden gedragen en in
ieder geval de mond en de neusgaten volledig te bedekken teneinde de verspreiding van
virussen en andere ziektekiemen tegen te gaan
;
https://www.rijksoverheid(...)maatregelen-covid-19
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196382361
quote:
Wat is een buff?

Loop je kans op een boete als je een sjaal draagt?
pi_196382528
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:57 schreef Nober het volgende:

[..]

Wat is een buff?

Loop je kans op een boete als je een sjaal draagt?
Ben bang van wel.

Tip: houd ook de site van bet longfonds in de gaten ^O^
pi_196388871
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2020 10:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom geef je dat soort compleet gestoorde mokkels een podium joh. Dat soort mensen horen in een gesticht, niet ergens vrij op het internet.
Lachen man af en toe wat kneuzen posten. Vandaag is dit de kneus van de dag:

  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 12:43:39 #256
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196391516
quote:
Scheelt dat ik ook een mening heb over de paus en het hele katholieke gebeuren :')
pi_196392026
Wanneer de paus het met je oneens is, weet je dat je op het juiste pad zit. ^O^
  dinsdag 24 november 2020 @ 14:32:31 #259
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196392090
Blijf het maar triest vinden dat die mondkapjes ons worden opgedrongen. Een maatregel die een effect heeft op iedereen, maar die misschien landelijk wel 5 mensen red van een coronabesmetting (die verre van dodelijk is)… Iets met een druppel op een gloeiende plaat. Wanneer houdt de massahysterie eens op?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196392156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:32 schreef 4-elements het volgende:
Blijf het maar triest vinden dat die mondkapjes ons worden opgedrongen. Een maatregel die een effect heeft op iedereen, maar die misschien landelijk wel 5 mensen red van een coronabesmetting (die verre van dodelijk is)… Iets met een druppel op een gloeiende plaat. Wanneer houdt de massahysterie eens op?
Volgens mij zitten we straks 3 maanden vast aan deze flauwekul.
Hopen dat dan inmiddels de eersten zijn ingeënt en ze dit niet verlengen.
Dan kunnen we nog even cringen en vervolgens dit naar de vergetelheid verbannen.
I'll give you something to do
pi_196392911
Motie is verworpen ... -O-
pi_196393198
Van de Tweede Kamer hoefde je niets te verwachten. Een volkomen overbodig instituut waarvan de coalitie als het erop aankomt altijd tekent bij het kruisje en de regering volgt. (met als enige uitzondering wanneer er een breuk wordt geforceerd)

De enige hoop is een rechtszaak. Hopelijk hebben die nog enige integriteit.
pi_196393231
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 19:57 schreef Nober het volgende:

[..]

Wat is een buff?

Loop je kans op een boete als je een sjaal draagt?
In duitsland en oostenrijk mag je met zo,n buff wel de straat op anders zouden wintersport mensen niet meer kunnen wintersporten (heb ik gehoord)
pi_196393321
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij zitten we straks 3 maanden vast aan deze flauwekul.
Hopen dat dan inmiddels de eersten zijn ingeënt en ze dit niet verlengen.
Dan kunnen we nog even cringen en vervolgens dit naar de vergetelheid verbannen.
Gaat nog heel lastig worden om bepaalde mensen dan nog normaal aan te kijken. Ik bedoel dan niet normale mensen die een "baat het niet dan schaadt het niet"-afweging maken of zich gewoon aan de adviezen (en straks wet) proberen te houden, maar degenen die weigeren hun vrienden of familie te zien, zelfs met voorzorgsmaatregelen. Of degenen die op sociale media dingen delen over hoe niet-gemaskerden moordenaars zijn maar die één op één niks durven te zeggen.

3 maanden vind ik trouwens een optimistische inschatting. Als je bedenkt dat er geen medische reden is gegeven voor een mondkapjesplicht, en er op de routekaart (die niet van rechts naar links gelezen kan worden, maar goed) geen fase zonder mondkapjesplicht bestaat. Ik geloof ook niet dat ons zeer democratische en totaal niet neppe parlement over 3 maanden ineens tegen een verlenging gaat stemmen als er dan niet al een hoge vaccinatiegraad is. Is geen leuke boodschap maar zo voorkom je wel teleurstellingen.
pi_196393393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:58 schreef Vasilevski het volgende:
Als je bedenkt dat er geen medische reden is gegeven voor een mondkapjesplicht
Die hebben ze er nu wel bijverzonnen, anders zouden ze die plicht er niet door krijgen.

quote:
Wij vinden de plicht tot het dragen noodzakelijk omdat de bijdrage van mondkapjes aan het tegengaan van verspreiding van het virus, van levensbelang is op het moment dat sprake is van verregaande verspreiding van het virus. Nu wij ons thans in die situatie bevinden, kan niet worden volstaan met de al bestaande maatregelen en is het nodig om deze plicht daaraan toe te voegen.
Mondkapjes zijn vanaf nu per dictaat van levensbelang. Terwijl ze in het voorjaar nog geen enkele toegevoegde waarde hadden. Pure schijnveiligheid.
pi_196393399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:58 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Gaat nog heel lastig worden om bepaalde mensen dan nog normaal aan te kijken. Ik bedoel dan niet normale mensen die een "baat het niet dan schaadt het niet"-afweging maken of zich gewoon aan de adviezen (en straks wet) proberen te houden, maar degenen die weigeren hun vrienden of familie te zien, zelfs met voorzorgsmaatregelen. Of degenen die op sociale media dingen delen over hoe niet-gemaskerden moordenaars zijn maar die één op één niks durven te zeggen.

3 maanden vind ik trouwens een optimistische inschatting. Als je bedenkt dat er geen medische reden is gegeven voor een mondkapjesplicht, en er op de routekaart (die niet van rechts naar links gelezen kan worden, maar goed) geen fase zonder mondkapjesplicht bestaat. Ik geloof ook niet dat ons zeer democratische en totaal niet neppe parlement over 3 maanden ineens tegen een verlenging gaat stemmen als er dan niet al een hoge vaccinatiegraad is. Is geen leuke boodschap maar zo voorkom je wel teleurstellingen.
Als ze gaan beweren dat een verlenging zo goed als zeker is kunnen ze die krengen al helemaal steken waar de zon niet schijnt.
I'll give you something to do
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:25 #267
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196393457
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Die hebben ze er nu wel bijverzonnen, anders zouden ze die plicht er niet door krijgen.
[..]

Mondkapjes zijn vanaf nu per dictaat van levensbelang. Terwijl ze in het voorjaar nog geen enkele toegevoegde waarde hadden. Pure schijnveiligheid.
Het zou helpen als ze een onderzoek kunnen overleggen waaruit blijkt dat een mondkapje inderdaad een significant verschil maakt. Maar dat onderzoek heb ik nog niet voorbij zien komen.

En ik vrees dat we er inderdaad nog langer dan 3 maanden aan vastzitten. Tegen de tijd dat de horeca definitief niet meer bestaat mogen we 'm weer afdoen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196393491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Die hebben ze er nu wel bijverzonnen, anders zouden ze die plicht er niet door krijgen.
[..]

Mondkapjes zijn vanaf nu per dictaat van levensbelang. Terwijl ze in het voorjaar nog geen enkele toegevoegde waarde hadden. Pure schijnveiligheid.
OMG, dat had ik nog niet eens gezien. Waar staat dit alineaatje? Blijft toch met deze tekst zo dat het puur op gevoel is, er wordt nergens hard gemaakt dat 'de bijdrage van levensbelang' is. Het is dan ook geformuleerd als 'Wij vinden', daar kun je alle kanten mee op. Ik vind dat iedereen buiten de deur verplicht een helm op moet ter bescherming tegen schildpadden die mogelijk uit de lucht komen vallen. Ga jij maar eens bewijzen dat het niet zo is, ja tog of niet dan.

Ben ook nog wel benieuwd naar de stemming over die motie, welke partijen er voor of tegen hebben gestemd. Ik vermoed FvD en PVV voor en verder niemand?
pi_196393536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:09 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Het zou helpen als ze een onderzoek kunnen overleggen waaruit blijkt dat een mondkapje inderdaad een significant verschil maakt. Maar dat onderzoek heb ik nog niet voorbij zien komen.

En ik vrees dat we er inderdaad nog langer dan 3 maanden aan vastzitten. Tegen de tijd dat de horeca definitief niet meer bestaat mogen we 'm weer afdoen.
Dit hebben we gewoon aan een paar schreeuwerds te danken.

En in de voorgaande jaren nog allemaal huilie-huilie doen over boerka's omdat we dat als onprettig ervaren. En kijk waar het gros nu mee rondloopt, als een stel robots. Opeens is het baat het niet schaadt het niet, wat heerlijk geloofwaardig.
I'll give you something to do
pi_196393553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
OMG, dat had ik nog niet eens gezien. Waar staat dit alineaatje?
https://www.rijksoverheid(...)plichtingen-covid-19

Onderaan pagina 5 bij 4. Noodzaak en evenredigheid

edit: nieuwe versie

[ Bericht 1% gewijzigd door Wegenbouwer op 24-11-2020 16:24:00 ]
pi_196393604
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:12 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

OMG, dat had ik nog niet eens gezien. Waar staat dit alineaatje? Blijft toch met deze tekst zo dat het puur op gevoel is, er wordt nergens hard gemaakt dat 'de bijdrage van levensbelang' is. Het is dan ook geformuleerd als 'Wij vinden', daar kun je alle kanten mee op. Ik vind dat iedereen buiten de deur verplicht een helm op moet ter bescherming tegen schildpadden die mogelijk uit de lucht komen vallen. Ga jij maar eens bewijzen dat het niet zo is, ja tog of niet dan.

Ben ook nog wel benieuwd naar de stemming over die motie, welke partijen er voor of tegen hebben gestemd. Ik vermoed FvD en PVV voor en verder niemand?
Ja toch wel verschillende die tegen mondkapjesverplichting hadden gestemd. Maar Arib ratelde zo snel .. kon het niet bijhouden :')

Komt wel een keer online, toch?
pi_196393920
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
OMG, dat had ik nog niet eens gezien. Waar staat dit alineaatje? Blijft toch met deze tekst zo dat het puur op gevoel is, er wordt nergens hard gemaakt dat 'de bijdrage van levensbelang' is. Het is dan ook geformuleerd als 'Wij vinden', daar kun je alle kanten mee op. Ik vind dat iedereen buiten de deur verplicht een helm op moet ter bescherming tegen schildpadden die mogelijk uit de lucht komen vallen. Ga jij maar eens bewijzen dat het niet zo is, ja tog of niet dan.
Er staan wel iets van redenen genoemd. Een oud onderzoek uit april en een advies uit mei. Verder dat het 'mogelijk' een effect heeft volgens het OMT.

Alle recente onderzoeken waaruit blijkt dat het niets of nauwelijks helpt en (het ontbreken van) resultaten uit landen om ons heen, worden voor het gemak genegeerd.

In elk geval lang niet genoeg bewijs om de term 'van levensbelang' te rechtvaardigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wegenbouwer op 24-11-2020 16:53:42 ]
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:18:43 #273
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196394422
Denk aan uw hart, mensen.
Het is maar een tijdelijk lapje stof.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196394887
Je zou er maar trots op zijn dat je een schaap bent.
pi_196394916
Standpunt Privacy First inzake mondkapjesplicht

quote:
Iedere inbreuk op het recht op privacy dient daarom strikt noodzakelijk, proportioneel en effectief te zijn. Zo niet, dan is sprake van een ongerechtvaardigde inbreuk en derhalve een schending van het recht op privacy als mensenrecht en als grondrecht.

Zolang het dragen van niet-medische mondkapjes ter bestrijding van het coronavirus niet effectief gebleken is en zelfs averechtse gezondheidseffecten kan hebben, kan van een maatschappelijke noodzaak ter invoering van een algemene mondkapjesplicht geen sprake zijn. Een dergelijke plicht zou dan immers neerkomen op een maatschappelijk experiment met onvoorziene consequenties. Dit past niet in een vrije democratische rechtsstaat.

Privacy First adviseert u daarom om de voorgestelde regeling ter invoering van de mondkapjesplicht te verwerpen en het dragen van mondkapjes op vrijwillige basis te continueren.
pi_196395251
quote:
Nederlandse Orde van Advocaten had laatst ook een goed pleidooi .. tevergeefs -O-

Ik ben benieuwd wat er na 1 december gaat gebeuren in het land ...
pi_196395388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nederlandse Orde van Advocaten had laatst ook een goed pleidooi .. tevergeefs -O-

Ik ben benieuwd wat er na 1 december gaat gebeuren in het land ...
Ik ben meer benieuwd naar de 2de helft van Januari.
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:43:20 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196395474
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 november 2020 17:57 schreef potjecreme het volgende:
Je zou er maar trots op zijn dat je een schaap bent.
Trots? Ik lach jullie gewoon uit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196396107
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Trots? Ik lach jullie gewoon uit.
Omgekeerd ook. Hebben we beide lol.
I'll give you something to do
  dinsdag 24 november 2020 @ 19:56:21 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196396479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:30 schreef galantis het volgende:

Omgekeerd ook. Hebben we beide lol.
Daarom.
Het kost mij alleen geen boete.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196397072
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 november 2020 19:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom.
Het kost mij alleen geen boete.
Tja, ja. Ik ga mij er niet meer vertonen.
En mocht dit al eens gebeuren zou ik er niet rouwig om zijn. Krijg tegenwoordig toch nauwelijks de kans om überhaupt geld uit te geven.
I'll give you something to do
pi_196397375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Motie is verworpen ... -O-
Ik zit dat ook na te kijken en inderdaad verworpen... We zullen er aan moeten geloven over een week! :(
pi_196397422
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 14:38 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij zitten we straks 3 maanden vast aan deze flauwekul.
Hopen dat dan inmiddels de eersten zijn ingeënt en ze dit niet verlengen.
Dan kunnen we nog even cringen en vervolgens dit naar de vergetelheid verbannen.
Moet eerst blijken hoe efficiënt het vaccin is en daadwerkelijk de cijfers omlaag gaan, zo niet dan blijven we nog langer met het mondkapjes geneuzel lopen.

Druk vanuit andere landen heeft gezorgt dat wij ook dit mondkapjes geneuzel hebben, de wetenschap heeft al aangetoond dat het weinig tot niets toevoegt.
pi_196397428
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 15:58 schreef Vasilevski het volgende:
3 maanden vind ik trouwens een optimistische inschatting. Als je bedenkt dat er geen medische reden is gegeven voor een mondkapjesplicht, en er op de routekaart (die niet van rechts naar links gelezen kan worden, maar goed) geen fase zonder mondkapjesplicht bestaat. Ik geloof ook niet dat ons zeer democratische en totaal niet neppe parlement over 3 maanden ineens tegen een verlenging gaat stemmen als er dan niet al een hoge vaccinatiegraad is. Is geen leuke boodschap maar zo voorkom je wel teleurstellingen.
Zou best wel eens een jaar kunnen zijn!
pi_196397483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik zit dat ook na te kijken en inderdaad verworpen... We zullen er aan moeten geloven over een week! :(
Site van het longfonds in de gaten houden ;)

En misschien komt er in de aankomende dagen nog wat info op de site van rivm. En anders lekker hand op de knip voorlopig ✌
pi_196397543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nederlandse Orde van Advocaten had laatst ook een goed pleidooi .. tevergeefs -O-

Ik ben benieuwd wat er na 1 december gaat gebeuren in het land ...
Procuderen tegen de staat is vrij kansloos hoe sterk je punten ook zijn.
Wat er straks gebeurd is iedereen draagt dat ding gewoon als het moet, en wie het niet doet wordt niet bekeurd omdat er onvoldoende mankracht is voor handhaving(ja winkels gaan je weigeren bij de ingang).

Handhaving gebeurd nu al bijna niet als er gefietst wordt in een voetgangerszone, enige waar ze goed mee zijn bij handhaven is voertuigen met kenteken omdat het lekker gemakkelijk is, gewoon kenteken invullen de constattering klik klaar en paar dagen later heeft hij volledig geautomatiseerd wel een brief in de bus.
pi_196398455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:57 schreef mrevil1337 het volgende:
ja winkels gaan je weigeren bij de ingang
Ik neem aan dat er in zo'n geval sprake is van een medische aandoening, waardoor de betreffende klant het heel benauwd krijgt in zo'n ding. Je wilt als winkel toch niet op je geweten hebben dat er iemand een aanval krijgt ? ;)
pi_196399047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 21:58 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er in zo'n geval sprake is van een medische aandoening, waardoor de betreffende klant het heel benauwd krijgt in zo'n ding. Je wilt als winkel toch niet op je geweten hebben dat er iemand een aanval krijgt ? ;)
Volgensmij moet je daar een doktersafschrift van hebben.

Maar ach ik doe dat ding gewoon op bij de ingang en meteen na de ingang iets naar beneden trekken zodat de neus weer vrij is en daar door kunt ademen, ik ga niet zoveel tramalant schoppen om niks, wordt je aangesproken door een medewerker (niet een bezoeker want daar heb ik schijt aan) uiteindelijk dan oh ja vervelend had ik niet gemerkt blah blah blah maar de kans is klein dat je in de winkel aangesproken wordt, de medewerkers hebben wel wat anders te doen zolang je bij de kassa maar even goed doet.

Even de looproute lijnen niet volgen wordt je ook niet op attendeert merk ik in praktijk(omdat het pad vol is en maar skippen omdat je er toch niet hoeft te zijn, sommige winkels moet je als een schaap door de complete winkel lopen terwijl je normaal gesproken nog niet op de helft komt, dat zorgt indirect er juist voor dat je vaker te dichtbij mensen komt).

Ik heb gewoon een 1 laags ding wat je heel eenvoudig van de neus trekt en weer opzet en zit heel goed, ben het mee eens dat je daarmee de randen van de wet aan opzoeken bent.

Supermarkt> Ik ga ook liever bestellen/ophalen maar de ophaalpunt is hier ronduit kut als je al het geluk hebt om een tijdslot te pakken te krijgen, de gewone winkels kom ik toch niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door mrevil1337 op 24-11-2020 22:49:15 ]
  dinsdag 24 november 2020 @ 22:50:49 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196399270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:35 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Volgensmij moet je daar een doktersafschrift van hebben.

Maar ach ik doe dat ding gewoon op bij de ingang en meteen na de ingang iets naar beneden trekken zodat de neus weer vrij is en daar door kunt ademen, ik ga niet zoveel tramalant schoppen om niks, wordt je aangesproken door een medewerker (niet een bezoeker want daar heb ik schijt aan) uiteindelijk dan oh ja vervelend had ik niet gemerkt blah blah blah maar de kans is klein dat je in de winkel aangesproken wordt, de medewerkers hebben wel wat anders te doen zolang je bij de kassa maar even goed doet.

Even de looproute lijnen niet volgen wordt je ook niet op attendeert merk ik in praktijk(omdat het pad vol is en maar skippen omdat je er toch niet hoeft te zijn, sommige winkels moet je als een schaap door de complete winkel lopen terwijl je normaal gesproken nog niet op de helft komt, dat zorgt indirect er juist voor dat je vaker te dichtbij mensen komt).

Ik heb gewoon een 1 laags ding wat je heel eenvoudig van de neus trekt en weer opzet en zit heel goed, ben het mee eens dat je daarmee de randen van de wet aan opzoeken bent.

Supermarkt> Ik ga ook liever bestellen/ophalen maar de ophaalpunt is hier ronduit kut als je al het geluk hebt om een tijdslot te pakken te krijgen, de gewone winkels kom ik toch niet.
Dat soort losers zijn er inderdaad enorm veel ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196399293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat soort losers zijn er inderdaad enorm veel ja.
Ja lang leve online waar je alles kan bestellen en jouw product daadwerkelijk aanwezig is en geleverd krijgt de zelfde dag nog of morgen.

Helaas supermarkt alternatieven is er lang niet overal.
pi_196399381
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:35 schreef mrevil1337 het volgende:
Volgensmij moet je daar een doktersafschrift van hebben.
Is een schriftelijk bewijs nodig om aan te tonen dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen in verband met een beperking of chronische ziekte?

quote:
Nee, dat is niet nodig. Mocht gevraagd worden een mondkapje te dragen dan volstaat een mondelinge toelichting indien mensen in staat zijn deze te geven. Mensen die dat willen, kunnen er wel zelf voor kiezen een kaartje met een toelichting mee te nemen voor mensen met een beperking. Winkeliers en andere mensen die belast zijn met de handhaving op publieke binnenruimtes waar mondkapjes gelden worden geacht soepel om te gaan met deze groep mensen met zichtbare of onzichtbare beperkingen.
bron: https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
  dinsdag 24 november 2020 @ 23:14:46 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196399611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 20:30 schreef galantis het volgende:

Tja, ja. Ik ga mij er niet meer vertonen.
En mocht dit al eens gebeuren zou ik er niet rouwig om zijn. Krijg tegenwoordig toch nauwelijks de kans om überhaupt geld uit te geven.
Succes met je koppigheid. Daar gaan we de oorlog wel mee winnen!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196399630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 22:58 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Is een schriftelijk bewijs nodig om aan te tonen dat je niet in staat bent een mondkapje te dragen in verband met een beperking of chronische ziekte?
[..]

bron: https://www.rijksoverheid(...)of-chronische-ziekte
Dit is nog zolang het advies is.

Bij het stuk over de plicht per 1 dec staat er nog net niet 'zoek het zelf naar uit'.

Of ze hebben dat inmiddels ook weer sneaky zitten te wijzigen. Hetzelfde als dat ze die kaartjes ineens van de site hadden weg getoverd (die overigens wel standaard in mijn jaszak en tas zit nu).
pi_196399672
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Succes met je koppigheid. Daar gaan we de oorlog wel mee winnen!
Komt goed 💪
De groep groeit met de dag. Dus als iets onder druk kan ontstaan, dan kan het vast onder druk ook weer teniet worden gedaan. Ik zet in op 1 januari.
pi_196399716
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Dit is nog zolang het advies is.

Bij het stuk over de plicht per 1 dec staat er nog net niet 'zoek het zelf naar uit'.
Dat blijft hetzelfde. In ieder geval als we de twitter van de Jonge mogen geloven.

quote:
Hetzelfde als dat ze die kaartjes ineens van de site hadden weg getoverd (die overigens wel standaard in mijn jaszak en tas zit nu).
Op die kaartjes staat zeker ook nog 'advies'?
pi_196401453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:22 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat blijft hetzelfde. In ieder geval als we de twitter van de Jonge mogen geloven.
[..]

Op die kaartjes staat zeker ook nog 'advies'?
Ja er staat 'advies'.
pi_196409566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 23:22 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Dat blijft hetzelfde. In ieder geval als we de twitter van de Jonge mogen geloven.
[..]

Op die kaartjes staat zeker ook nog 'advies'?
Wat zegt De Jonge daarover? Kan het op Twitter niet vinden.

Uitzonderingen volgens de site van de Rijksoverheid:

quote:
De verplichting tot het dragen van een mondkapje geldt niet voor mensen die vanwege een beperking of ziekte geen mondkapje kunnen dragen of opzetten. De politie en boa’s kunnen mensen vragen zelf aannemelijk te maken dat deze uitzondering voor hen geldt. Mondkapjes zijn ook niet verplicht tijdens het sporten, acteren, muzikale repetities of optredens en het geven van interviews op radio en tv.
Maarten Hijink (SP):

twitter


Voor de mensen die er gewoon geen zin in hebben is het één ding, wij moeten zelf maar kijken of we een boete willen riskeren of niet. Maar voor de mensen met aandoeningen wordt het een lastig verhaal op deze manier. Die worden gewoon buiten de samenleving geplaatst als er niet een veel betere regeling komt.

Hoe moet je aan een BOA iets aannemelijk maken als er geen kader wordt gegeven voor het hoe of wat? Nog even los van of je je hele medische hebben en houwen bij de ingang van een volle supermarkt wil bespreken. Maar zo'n man is gezakt voor MBO min-4, anders was hij geen BOA geworden. Hoe moet die beoordelen of jij een legitieme reden hebt?

En daarnaast heb je de psychosociale druk vanuit de militante tak van het RedTeam die nu al iedereen menen moeten aan te spreken terwijl ze helemaal geen bevoegdheid hebben. Is prima voor mensen die een beetje sterk in hun schoenen staan maar niet voor degenen met PTSS of zo.
  woensdag 25 november 2020 @ 17:17:58 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196409654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:11 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wat zegt De Jonge daarover? Kan het op Twitter niet vinden.

Uitzonderingen volgens de site van de Rijksoverheid:
[..]

Maarten Hijink (SP):

[ twitter ]

Voor de mensen die er gewoon geen zin in hebben is het één ding, wij moeten zelf maar kijken of we een boete willen riskeren of niet. Maar voor de mensen met aandoeningen wordt het een lastig verhaal op deze manier. Die worden gewoon buiten de samenleving geplaatst als er niet een veel betere regeling komt.

Hoe moet je aan een BOA iets aannemelijk maken als er geen kader wordt gegeven voor het hoe of wat? Nog even los van of je je hele medische hebben en houwen bij de ingang van een volle supermarkt wil bespreken. Maar zo'n man is gezakt voor MBO min-4, anders was hij geen BOA geworden. Hoe moet die beoordelen of jij een legitieme reden hebt?

En daarnaast heb je de psychosociale druk vanuit de militante tak van het RedTeam die nu al iedereen menen moeten aan te spreken terwijl ze helemaal geen bevoegdheid hebben. Is prima voor mensen die een beetje sterk in hun schoenen staan maar niet voor degenen met PTSS of zo.
Heerlijke poppenkast toch.

Gister ook weer mensen die eerst zonder schoonmaken een winkelkar pakken en daarna met dezelfde hand uit hun kontzak snel een mondkapje vissen.

[ Bericht 1% gewijzigd door WheeledWarrior op 25-11-2020 17:23:34 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 17:57:16 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196410359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:11 schreef Vasilevski het volgende:

Voor de mensen die er gewoon geen zin in hebben is het één ding, wij moeten zelf maar kijken of we een boete willen riskeren of niet. Maar voor de mensen met aandoeningen wordt het een lastig verhaal op deze manier. Die worden gewoon buiten de samenleving geplaatst als er niet een veel betere regeling komt.
Jullie koppige ik-verdom-het houding maakt het ook niet beter voor degenen die echt geen mondkapje kunnen dragen. Het egoïsme van de weigeraars stelt de mensen met serieuze medische problemen in een kwaad daglicht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196410609
Iedereen die voor is moet de doos er is bij pakken staat op beschermd niet tegen virussen. De varianten die wij dragen maken kans op besmetting zelfs hoger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')