abonnement Unibet Coolblue
pi_196182489
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
Tap tap tap
pi_196182560
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even los van dat @:Da_Sandman me wel overtuigd heeft gisterenavond dat de reactie overtrokken was, dit is wel het andere uiterste. Wat is de volgende stap? Wel irritant dat ze niet bij je binnen kunnen kijken of je niet meer dan 4 mensen thuis hebt? Of even zeker weten dat je geen videos op je PC hebt staan die klaar zijn om geupload te worden die mensen onwelgevallig zijn?

Het makkelijkste voor iedereen is als het onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma is, meeste mensen laten zich dan echt wel vaccineren. Maar ik sta ook niet vooraan voor een vaccin wat maar beperkt getest is en waar geen idee is wat de effecten op lange termijn zijn.
Het is ook wel gewoon een beetje een duivels dilemma. Enerzijds willen we met z'n allen zo snel mogelijk deze shitzooi achter ons laten, maar wat is de prijs die we ervoor willen en durven te betalen. Ik geloof niet dat een vaccinatieplicht een mogelijk precedent gaat scheppen voor 1984-achtige dingen. Maar heb wel m'n bedenkingen over een vaccin dat er zo snel is. Al ben ik me er ook van bewust dat niet pas in februari 2020 begonnen is met het ontwikkelen daarvan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 09:40:45 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182563
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ga er voor het gemak vast vanuit. Ik zie niet gebeuren met de huidige instelling dat ze openstaan voor initiatieven uit het bedrijfsleven om wel zaken wel mogelijk te maken.
Er zijn tijdens corona ook genoeg dingen georganiseerd hoor, zij het op kleinere schaal. Dat zal in 2021 ook gewoon gaan gebeuren en mocht er snel een vaccin zijn dan zal het zelfs heel rap worden opgeschaald verwacht ik.

In plaats van alles maar op voorhand te verbieden moet je juist creatief zijn en binnen eventuele beperkingen elke branche de kans bieden er het maximale uit te halen.
pi_196182580
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:33 schreef CherryLips het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me, mensen die als eerste gevaccineerd zijn gaan lekker verder met hun leven en op verjaardagen zitten ik en nog drie anderen uit elkaar in de tuin want wij zijn nog niet gevaccineerd :D
Jij moet je, ook in het geval dat andere mensen een vaccin hebben, onthouden van dit vreselijk verwerpelijke gedrag. Met 3 anderen in de tuin. :( Twee personen maximaal en de limieten niet proberen op te rekken met 50%.
pi_196182625
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn tijdens corona ook genoeg dingen georganiseerd hoor, zij het op kleinere schaal. Dat zal in 2021 ook gewoon gaan gebeuren en mocht er snel een vaccin zijn dan zal het zelfs heel rap worden opgeschaald verwacht ik.

In plaats van alles maar op voorhand te verbieden moet je juist creatief zijn en binnen eventuele beperkingen elke branche de kans bieden er het maximale uit te halen.
Ja sorry hoor, maar zitten op een stoeltje, op 1,5 meter van je buurman, en niet mogen bewegen, tegen meer dan de hoofdprijs, daar pas ik echt voor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196182649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is ook wel gewoon een beetje een duivels dilemma. Enerzijds willen we met z'n allen zo snel mogelijk deze shitzooi achter ons laten, maar wat is de prijs die we ervoor willen en durven te betalen. Ik geloof niet dat een vaccinatieplicht een mogelijk precedent gaat scheppen voor 1984-achtige dingen. Maar heb wel m'n bedenkingen over een vaccin dat er zo snel is. Al ben ik me er ook van bewust dat niet pas in februari 2020 begonnen is met het ontwikkelen daarvan.
Gisteren op1 gezien? Geeft mij toch echt wel vertrouwen dat het allemaal volgens de regels gaat. Natuurlijk heb je altjid risico's en is het vertrouwen in de overheid niet groot op dit moment. Maar we moeten ook niet doorslaan dat ze dit er zomaar even doorheen willen drukken ten koste van de volksgezondheid. Dan hadden al die lockdowns ook niet gehoeven als het alleen om de economie draait.

Nee ik laat mij gewoon vaccineren als ik aan de beurt ben. Nu genoeg mensen aan het woord gezien die er verstand van hebben dat mijn twijfels voor een groot deel weg zijn. Kan niet wachten om het normale leven weer op te pakken.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 09:48:19 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196182665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is ook wel gewoon een beetje een duivels dilemma. Enerzijds willen we met z'n allen zo snel mogelijk deze shitzooi achter ons laten, maar wat is de prijs die we ervoor willen en durven te betalen. Ik geloof niet dat een vaccinatieplicht een mogelijk precedent gaat scheppen voor 1984-achtige dingen. Maar heb wel m'n bedenkingen over een vaccin dat er zo snel is. Al ben ik me er ook van bewust dat niet pas in februari 2020 begonnen is met het ontwikkelen daarvan.
Ik denk niet direct inderdaad. Ik denk wel dat het een precedent kan scheppen om meer ingrijpende maatregelen te nemen bij een eventuele volgende pandemie. Geen idee hoe het eruit kan zien, maar je merkt wel dat het willen nemen van ingrijpende maatregelen steeds makkelijker wordt. Gelukkig zijn er kamerleden die ervoor gaan liggen momenteel, maar als deze voorstellen eind maart zouden zijn gedaan hadden ze hoogstwaarschijnlijk gezegd: Ohja, goed idee, doen we.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196182678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze dom zijn gaan ze inderdaad alles verbieden in 2021, ook als de ziekenhuizen weer helemaal leeg zijn.
Alleen hoe groot is de kans dat de ziekenhuizen ook echt helemaal leeg blijven?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182683
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dat is heel leuk, maar dat vaccineren is niet in een weekje gebeurd. Dat is juist het probleem. Daar misschien maaaanden overheen.
Snap ik, ik bedoel natuurlijk met zo snel mogelijk "tegen eind volgend jaar"
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 09:51:27 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar zitten op een stoeltje, op 1,5 meter van je buurman, en niet mogen bewegen, tegen meer dan de hoofdprijs, daar pas ik echt voor.
Ja he, ik zeg ook niet dat het ideaal is he ;)

Maar zeker zaken zoals sportclubs moeten gewoon z.s.m. weer open. Fysiek en mentaal welzijn van mensen is zo ontzettend belangrijk, dat kun je niet nog maanden lang dicht houden. Nog los van dat die clubs en verenigingen allemaal om vallen als je dit nog heel lang gaat rekken en dan wordt het middel echt erger dan de kwaal.

Bibliotheken, musea en zwembaden moeten ze overigens per 18 november gewoon alweer open stellen. Dat was sowieso belachelijk dat die dicht moesten.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:52:20 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182706
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen hoe groot is de kans dat de ziekenhuizen ook echt helemaal leeg blijven?
Als ze maar leeg genoeg zijn, zoals in de zomer.
pi_196182711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef aartstyle het volgende:
Gisteren op1 gezien? Geeft mij toch echt wel vertrouwen dat het allemaal volgens de regels gaat.
Ik snap ook niet dat mensen hieraan twijfelen. Sowieso is het niet de overheid die deze vaccins ontwikkeld heeft.

Natuurlijk kun je twijfels hebben bij de (middel)langetermijneffecten, dat zou niet meer dan terecht zijn. Maar is de minieme kans op een langetermijneffect het waard om nog fors langer in deze malaise te blijven zitten? Ter vergelijking: de kans op een auto-ongeluk weerhoudt de meesten er niet van om de weg op te gaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182719
quote:
Bijna helft personeel Limburgse vleesverwerker besmet
Bijna de helft van de 225 medewerkers van de Limburgse vleesverwerker Verhey Vlees uit Nuth is besmet met het coronavirus. Dat meldt de veiligheidsregio Zuid-Limburg. Vorige week legde de vleesverwerker de productie al stil, nadat 41 medewerkers positief waren getest. Het precieze aantal besmettingen is niet bekend, zegt 1Limburg.
https://nos.nl/liveblog/2(...)deel-is-ingeent.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196182721
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja he, ik zeg ook niet dat het ideaal is he ;)

Maar zeker zaken zoals sportclubs moeten gewoon z.s.m. weer open. Fysiek en mentaal welzijn van mensen is zo ontzettend belangrijk, dat kun je niet nog maanden lang dicht houden. Nog los van dat die clubs en verenigingen allemaal om vallen als je dit nog heel lang gaat rekken en dan wordt het middel echt erger dan de kwaal.

Bibliotheken, musea en zwembaden moeten ze overigens per 18 november gewoon alweer open stellen. Dat was sowieso belachelijk dat die dicht moesten.
Ja eens hoor.

Maar sowieso moeten we meer gaan kijken naar mogelijkheden en niet continue alleen naar beperkingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196182722
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze maar leeg genoeg zijn, zoals in de zomer.
En zelfs zonder al die evenementen waar jij het over hebt waren ze in no time ook weer vol.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 09:54:40 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182743
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En zelfs zonder al die evenementen waar jij het over hebt waren ze in no time ook weer vol.
Definieer no time.
pi_196182753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Definieer no time.
Vanaf juni ging de rem eraf. In augustus gingen we al door de grenswaarden heen. In sommige plekken zelfs in juli al. Onder het mom van 'het waren drie mooie maanden'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 09:58:02 #18
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196182770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat mensen hieraan twijfelen. Sowieso is het niet de overheid die deze vaccins ontwikkeld heeft.

Natuurlijk kun je twijfels hebben bij de (middel)langetermijneffecten, dat zou niet meer dan terecht zijn. Maar is de minieme kans op een langetermijneffect het waard om nog fors langer in deze malaise te blijven zitten? Ter vergelijking: de kans op een auto-ongeluk weerhoudt de meesten er niet van om de weg op te gaan.
Het gaat om de keuze. Jij kiest er zelf voor om wel of niet in de auto te gaan zitten. Als je geen auto rijdt heb je over 't algemeen goed werkende alternatieven om toch je leven te blijven leven zoals je gewend bent.

Als er versoepelingen komen (en nogmaals, als) voor mensen die gevaccineerd zijn zorg je voor ongelijkheid. Iemand die niet in een risicogroep zit maar bijvoorbeeld in een zwembad werkt zou dan niet zijn of haar werk goed kunnen doen (want moet 1.5m aanhouden, mondkapje etc), terwijl iemand die wel gevaccineerd heeft die beperkingen dan wellicht niet heeft.

Er moet gewoon simpel gezegd goed over nagedacht worden. Als de risicogroepen gevaccineerd zijn is er geen reden om de anderen nog beperkende maatregelen op te leggen, want de groep die je wilt beschermen is dan al beschermd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 11 november 2020 @ 09:58:09 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vanaf juni ging de rem eraf. In augustus gingen we al door de grenswaarden heen. In sommige plekken zelfs in juli al. Onder het mom van 'het waren drie mooie maanden'.
Maar de discussie ging over het houden van beperkingen terwijl het vaccineren al is gestart.

Ik denk dat zodra deze periode zich aandient, we zoals Serial ook al aangeeft veel meer moeten denken in mogelijkheden dan alleen maar in beperkingen.
pi_196182783
Privileges voor gevaccineerden is gewoon onmogelijk.
pi_196182785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:58 schreef chratnox het volgende:
Er moet gewoon simpel gezegd goed over nagedacht worden. Als de risicogroepen gevaccineerd zijn is er geen reden om de anderen nog beperkende maatregelen op te leggen, want de groep die je wilt beschermen is dan al beschermd.
Dat hangt er volledig vanaf hoe effectief het vaccin is bij die doelgroep. Het griepvaccin is ook maar 50% effectief bij deze doelgroep.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182812
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar de discussie ging over het houden van beperkingen terwijl het vaccineren al is gestart.

Ik denk dat zodra deze periode zich aandient, we zoals Serial ook al aangeeft veel meer moeten denken in mogelijkheden dan alleen maar in beperkingen.
En de mogelijkheden zijn afhankelijk van de effectiviteit van het vaccin en wanneer dit gedistribueerd gaat worden.

Dus wij kunnen nu stoer roepen dat ze heel dom zijn als ze in 2021 evenementen blijven verbieden, als de ziekenhuizen nog steeds vollopen gaan die gewoon weer van de agenda.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 10:02:52 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182830
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En de mogelijkheden zijn afhankelijk van de effectiviteit van het vaccin en wanneer dit gedistribueerd gaat worden.

Dus wij kunnen nu stoer roepen dat ze heel dom zijn als ze in 2021 evenementen blijven verbieden, als de ziekenhuizen nog steeds vollopen gaan die gewoon weer van de agenda.
Ook hier ligt het er weer aan wat voor soort evenementen dit zijn. Nogal een verschil tussen Lowlands en een lokale braderie natuurlijk.
pi_196182843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook hier ligt het er weer aan wat voor soort evenementen dit zijn. Nogal een verschil tussen Lowlands en een lokale braderie natuurlijk.
Van die tweede categorie zijn er genoeg geweest in de zomer. Sterker nog, één van de redenen dat we nu in deze situatie zijn beland. Ik zie geen reden om nu al te vermoeden dat dergelijke evenementen in heel 2021 geen doorgang zullen vinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182856
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:59 schreef Scrummie het volgende:
Privileges voor gevaccineerden is gewoon onmogelijk.
Kan makkelijk.Dat doet men op sommige kinderdagverblijven nu al. Als je kind niet ingeënt is is deze niet welkom.
blablablabla
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:07:56 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196182873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat hangt er volledig vanaf hoe effectief het vaccin is bij die doelgroep. Het griepvaccin is ook maar 50% effectief bij deze doelgroep.
Alles hangt af van hoe effectief het vaccin is, maar ook wat het gevolg van het vaccin is. Als je zelf bijna niet ziek meer wordt maar nog steeds besmettelijk kan zijn kun je pas versoepelen als de kritieke massa bereikt is.

Over het griepvaccin is een goed punt: Als voor nagenoeg heel Nederland het virus teruggebracht is tot een griepje, hoe ver willen we dan gaan? Tot nu toe worden elk jaar een aantal griepdoden geaccepteerd, is dit anders? Ik zou het liever anders zien dat er niemand aan dood gaat, maar ik denk niet dat dat volledig te voorkomen valt.

Naast vaccineren zijn er inmiddels ook andere mogelijkheden die goed lijken te werken bij mensen met een immuunsysteem dat niet goed werkt, zoals Sanquin die anti-stoffen toedient (dat is effectief ook wat Trump gekregen heeft). Daarmee haal je wel de angel eruit.

De situatie van nu is absoluut onwenselijk, dat ziekenhuizen binnen no-time weer vol liggen, daar ben ik het mee eens. Maar we moeten wel een balans vinden. Als we volgend jaar alles op slot laten om de levernsverwachting van de gemiddelde griepsterfte te verlengen en het jaar erna wanneer iedereen gevaccineerd is we diezelfde mensen wel dood laten gaan omdat het griepvaccin niet goed werkt gaat er volgens mij iets mis.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196182878
NS vraagt reizigers zich vooraf aan te melden voor treinritten https://www.nu.nl/binnenl(...)oor-treinritten.html (via @nunl)

Ben laatst 1x met de trein naar Maastricht geweest, moet zeggen dat het geen fractie was van de drukte van normaal maar was wel blij dat ik nagenoeg alleen in de eerste klas zit.

Tweede klas was hoewel lang niet vol toch wel druk genoeg om een besmetting op te lopen als daar iemand in zat met het virus.
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 10:09:48 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Kan makkelijk.Dat doet men op sommige kinderdagverblijven nu al. Als je kind niet ingeënt is is deze niet welkom.
Heel wat anders natuurlijk dan bij elke winkel iemand neerzetten die iedereen die binnen wil eerst een boekje moet gaan controleren.
pi_196182889
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/

quote:
Een vaccin kan iemand beschermen tegen ernstig ziek worden, maar kan er ook voor zorgen dat mensen het coronavirus minder snel verspreiden. Hoe een vaccin op deze twee vlakken scoort, maakt ook uit bij de beslissing wie het krijgt. Een vaccin dat er vooral voor zorgt dat mensen niet zwaar ziek worden, is geschikt voor de oudere doelgroep. Een vaccin dat verspreiding voorkomt, kun je reserveren voor jongeren, die vaak veel meer sociale contacten hebben.
Het heeft gewoon weinig zin om nu al te speculeren.

Wel gun ik anderen hun vrijheid. Ik ben niet van de gedachte 'als ik thuis moet zitten, moeten anderen dat ook'. Sowieso geloof ik niet dat de soep zo heet gegeten wordt. Ze zullen echt geen tweedeling willen waarbij de ene gevaccineerde groep al naar festivals mag en een ander niet-gevaccineerd deel nog steeds thuis moet blijven werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182897
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heel wat anders natuurlijk dan bij elke winkel iemand neerzetten die iedereen die binnen wil eerst een boekje moet gaan controleren.
Maar waar haal je in vredesnaam dit soort dystopische beelden vandaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:12:43 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196182915
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
[..]

Het heeft gewoon weinig zin om nu al te speculeren.

Wel gun ik anderen hun vrijheid. Ik ben niet van de gedachte 'als ik thuis moet zitten, moeten anderen dat ook'. Sowieso geloof ik niet dat de soep zo heet gegeten wordt. Ze zullen echt geen tweedeling willen waarbij de ene gevaccineerde groep al naar festivals mag en een ander niet-gevaccineerd deel nog steeds thuis moet blijven werken.
Ik ben ook niet van de gedachte 'als ik thuis moet zitten, moeten anderen dat ook', maar ik ben wel van de gedachte: 'als de mensen voor wie ik dit doe alles weer mogen, waarom zou ik dat dan niet mogen?'

En dan heb ik het echt niet over naar Lowlands ofzo, maar dat kinderen en studenten weer normaal naar school of uni kunnen en dat mensen weer normaal kunnen werken. Het is nog steeds maar een idee dat de Jonge geopperd heeft, maar een idee om mensen die gevaccineerd zijn meer te laten mogen dan mensen die niet gevaccineerd zijn zou een vuist in het gezicht van iedereen die het afgelopen jaar vanalles gelaten heeft zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 11 november 2020 @ 10:12:49 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar waar haal je in vredesnaam dit soort dystopische beelden vandaan?
Ik verbaas me na dit jaar werkelijk nergens meer over hoor als je ziet wat we intussen overal in de samenleving voor (bizarre) regeltjes hebben ingevoerd.

Maar oke vooruit dan, ik chargeer af en toe ook graag een beetje ;)
pi_196182922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heel wat anders natuurlijk dan bij elke winkel iemand neerzetten die iedereen die binnen wil eerst een boekje moet gaan controleren.
Dat is natuurlijk complete kolder. Het ging over privileges, daar reageerde ik op. Voor bijvoorbeeld vliegreizen zou het best kunnen dat men zo'n vaccinatie eist. Of überhaupt andere landen in reizen.
blablablabla
pi_196182931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Over het griepvaccin is een goed punt: Als voor nagenoeg heel Nederland het virus teruggebracht is tot een griepje, hoe ver willen we dan gaan? Tot nu toe worden elk jaar een aantal griepdoden geaccepteerd, is dit anders? Ik zou het liever anders zien dat er niemand aan dood gaat, maar ik denk niet dat dat volledig te voorkomen valt.
Ik geloof niet dat ze alle overlijdens willen voorkomen. De experts hier benadrukken bij herhaling dat de verwachting is dat het één van de seizoensgriepen gaat worden.

quote:
Naast vaccineren zijn er inmiddels ook andere mogelijkheden die goed lijken te werken bij mensen met een immuunsysteem dat niet goed werkt, zoals Sanquin die anti-stoffen toedient (dat is effectief ook wat Trump gekregen heeft). Daarmee haal je wel de angel eruit.
Naar ik begrijp is dat heel bewerkelijk. Het is lastig te maken (je moet heel veel bloeddonaties hebben voor één behandeling) en je schijnt iedere maand terug te moeten komen. Geen houdbare strategie om op massale schaal toe te passen was mijn (leken)indruk.

quote:
Als we volgend jaar alles op slot laten om de levernsverwachting van de gemiddelde griepsterfte te verlengen en het jaar erna wanneer iedereen gevaccineerd is we diezelfde mensen wel dood laten gaan omdat het griepvaccin niet goed werkt gaat er volgens mij iets mis.
We hebben in 2020 ook niet alles op slot gelaten. Ik zie niet in waarom dat in 2021 opeens wel zou gebeuren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

De situatie van nu is absoluut onwenselijk, dat ziekenhuizen binnen no-time weer vol liggen, daar ben ik het mee eens. Maar we moeten wel een balans vinden. Als we volgend jaar alles op slot laten om de levernsverwachting van de gemiddelde griepsterfte te verlengen en het jaar erna wanneer iedereen gevaccineerd is we diezelfde mensen wel dood laten gaan omdat het griepvaccin niet goed werkt gaat er volgens mij iets mis.
Eens, volle ziekenhuizen is natuurlijk onwenselijk, maar je ziet daar nu al goede initiatieven ontstaan vanuit de huisartsenzorg, dus grotere kans dat de ziekenhuizen in volgende golven (die waarschijnlijk steeds kleiner worden) steeds minder belast gaan worden.

Alles ten koste van alles (en dan nog niet gesproken over de enorme hoeveelheid extra geld die de beperkingen kosten, dat wordt ook onbetaalbaar) blijven beperken om een paar slachtoffers te voorkomen is ook niet de juiste weg, maar het neigt daar wel een beetje naar omdat "het werkt"

Ik zou het wel interessant vinden wat voor oversterfte we uiteindelijk hebben in de 2e golf t.o.v. de 1e golf bijvoorbeeld (wat natuurlijk ook gewoon voor betrokkenen erg triest blijft)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:14:20 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196182937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar waar haal je in vredesnaam dit soort dystopische beelden vandaan?
Als je naar veel reacties kijkt in dit topic is het niet zo dystopisch hoor. Pak je daarbij die enquêtes die gedaan zijn erbij, dan lijken veel mensen er oké mee te zijn dat de politie gewoon even binnen mag komen lopen en dergelijken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196182939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:08 schreef Elan het volgende:
NS vraagt reizigers zich vooraf aan te melden voor treinritten https://www.nu.nl/binnenl(...)oor-treinritten.html (via @:NUnl)

Ben laatst 1x met de trein naar Maastricht geweest, moet zeggen dat het geen fractie was van de drukte van normaal maar was wel blij dat ik nagenoeg alleen in de eerste klas zit.

Tweede klas was hoewel lang niet vol toch wel druk genoeg om een besmetting op te lopen als daar iemand in zat met het virus.
Maar je moet wel een mondkapje op...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:16:31 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196182958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk complete kolder. Het ging over privileges, daar reageerde ik op. Voor bijvoorbeeld vliegreizen zou het best kunnen dat men zo'n vaccinatie eist. Of überhaupt andere landen in reizen.
Ja dat laatste zou wel kunnen.

Aan de andere kant, hoe gaan ze dat doen met autoverkeer in de EU?
pi_196182959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar je moet wel een mondkapje op...
Met de effectiviteit van een vergiet.
blablablabla
pi_196182965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van de gedachte 'als ik thuis moet zitten, moeten anderen dat ook', maar ik ben wel van de gedachte: 'als de mensen voor wie ik dit doe alles weer mogen, waarom zou ik dat dan niet mogen?'

En dan heb ik het echt niet over naar Lowlands ofzo, maar dat kinderen en studenten weer normaal naar school of uni kunnen en dat mensen weer normaal kunnen werken. Het is nog steeds maar een idee dat de Jonge geopperd heeft, maar een idee om mensen die gevaccineerd zijn meer te laten mogen dan mensen die niet gevaccineerd zijn zou een vuist in het gezicht van iedereen die het afgelopen jaar vanalles gelaten heeft zijn.
Zullen we eerst wachten tot ze bij VWS met een uitwerking komen, voordat we het afschieten o.b.v. allerlei vergezochte redenaties?

Zoals ik het lees gaat het helemaal niet om bejaarden die naar buiten mogen terwijl studenten nog steeds online onderwijs krijgen. Ik zou zelf eerder denken aan iets als 'als je nog niet gevaccineerd bent moet je nog een tijdje een mondkapje blijven dragen'.

quote:
De minister benadrukt via zijn woordvoerder dat als de eerste groepen zijn gevaccineerd, ook voor hen nog langere tijd alle coronamaatregelen blijven gelden. Regels voor specifieke groepen kunnen pas aan de orde komen als de vaccinatiegraad heel hoog is.
Dit lijkt me toch heel duidelijk?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196182981
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:14 schreef chratnox het volgende:
Als je naar veel reacties kijkt in dit topic is het niet zo dystopisch hoor.
:?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:18:14 #42
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196182983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze alle overlijdens willen voorkomen. De experts hier benadrukken bij herhaling dat de verwachting is dat het één van de seizoensgriepen gaat worden.
[..]

Naar ik begrijp is dat heel bewerkelijk. Het is lastig te maken (je moet heel veel bloeddonaties hebben voor één behandeling) en je schijnt iedere maand terug te moeten komen. Geen houdbare strategie om op massale schaal toe te passen was mijn (leken)indruk.
[..]

We hebben in 2020 ook niet alles op slot gelaten. Ik zie niet in waarom dat in 2021 opeens wel zou gebeuren.
Ja, met alle donaties die ze hebben gehad is er voor zo'n 4000 mensen voldoende bloedplasma: https://www.sanquin.nl/ov(...)n-corona-beschikbaar

Effectief is het een preventieve behandeling. Die behandeling lijkt me dan zo lang effectief te zijn als anti-stoffen in het lichaam blijven:
quote:
Een werkgroep van Sanquin en medische specialisten uit het gehele land bogen zich de afgelopen periode over de vraag welke groep als eerste in aanmerking zou moeten komen voor toediening van de antistoffen. De werkgroep adviseert het middel in te zetten bij hoog-risico patiënten die geïnfecteerd zijn met het coronavirus, altijd onder toezicht van een behandelend arts. Het gaat dan om het beschermen van mensen met een verzwakte afweer, zoals patiënten die midden in een oncologisch behandeltraject zitten of mensen die net een transplantatie hebben ondergaan. Ook kwetsbare ouderen hebben vaak een verzwakte afweer. Deze groepen zijn extra vatbaar voor een besmetting met het coronavirus en hebben het meeste baat bij een preventieve behandeling met antistoffen.
Dit is natuurlijk, op basis van gedoneerd bloed. De behandeling die Trump heeft gekregen was met nagemaakte anti-stoffen, en dat is wel op grotere schaal inzetbaar. Dat soort behandelingen kunnen ervoor zorgen dat de ernst hiervan heel erg omlaag gaat. Het helpt niet als iemand al op de IC ligt, maar lijkt wel te helpen wanneer iemand klachten krijgt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196182997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja dat laatste zou wel kunnen.

Aan de andere kant, hoe gaan ze dat doen met autoverkeer in de EU?
Ja, niet.
Meer voor intercontinentaal verkeer, van en naar Amerika en Azië en de UK bijvoorbeeld.
blablablabla
pi_196183000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)vaccinatie~a38416c8/
[..]

Het heeft gewoon weinig zin om nu al te speculeren.

Wel gun ik anderen hun vrijheid. Ik ben niet van de gedachte 'als ik thuis moet zitten, moeten anderen dat ook'. Sowieso geloof ik niet dat de soep zo heet gegeten wordt. Ze zullen echt geen tweedeling willen waarbij de ene gevaccineerde groep al naar festivals mag en een ander niet-gevaccineerd deel nog steeds thuis moet blijven werken.
even afhankelijk hoe het allemaal werkt. Maar als er aantoonbaar nadelen zijn van mensen die zich niet laten inenten, dus er bewust voor kiezen om het niet te doen en die zijn een gevaar voor anderen dan mag daar van mij wel degelijk (tijdelijk) onderscheid in gemaakt worden. Ja ik weet dat dit heel gevoelig is, maar we willen er toch vanaf?

Stel een vaccin beschermt voor 80%. Ik neem dat vaccin dus ik heb 80% minder kans dat ik het krijg als ik in aanraking kom met het virus. Als ik dan met mensen om ga die ook gevaccineerd zijn dan wordt de kans heel snel kleiner. Tot dat ik op een festival in aanraking kom met iemand die er bewust voor gekozen heeft zich niet te vaccineren. Dan is de kans dus ineens weer aanzienlijk dat diegene mij besmet.

Ik gun iedereen de keuze om het wel of niet te nemen. Maar ik maak de keuze om het wel te nemen en goed beschermd te zijn. Als anderen voor mij dan het risico weer verhogen ben ik daar niet blij mee. Aan de andere kant als iemand de keuze heeft om het niet te doen snap ik dat ook en wil hij/zij wellicht ook wel naar festivals.

Al met al denk ik dat het belangrijkste is dat er heel goed voorgelicht wordt en dat hopelijk (bijna) iedereen straks solidair is met elkaar en besluit om zich te laten vaccineren.
pi_196183001
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:18 schreef chratnox het volgende:
Ja, met alle donaties die ze hebben gehad is er voor zo'n 4000 mensen voldoende bloedplasma: https://www.sanquin.nl/ov(...)n-corona-beschikbaar
Nee, 4000 doses, daar hebben ze een paar maanden over gedaan. Als mensen iedere maand terug moeten komen voor een dosis is dat dus niet genoeg voor 4000 mensen. En in januari zijn er 8000 doses. Dat is op de keper beschouwd echt heel weinig en gaat niets doen aan het afschalen van de maatregelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 10:21:08 #46
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196183015
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Met de effectiviteit van een vergiet.
Een vergiet opzetten is nog effectiever, dan wordt je tenminste beschermd door de heilige Noedeligheid.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 11 november 2020 @ 10:21:10 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196183016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja, niet.
Meer voor intercontinentaal verkeer, van en naar Amerika en Azië en de UK bijvoorbeeld.
Na mijn laatste ervaring met de Amerikaanse douane zou ik het tonen van een vaccinatieboekje nog wel de minste zorg vinden. Stelletje assholes daar en ze weten met die vingerafdrukken en oogscans toch al meer van mij dan ik zelf.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:23:46 #48
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183034
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zullen we eerst wachten tot ze bij VWS met een uitwerking komen, voordat we het afschieten o.b.v. allerlei vergezochte redenaties?

Zoals ik het lees gaat het helemaal niet om bejaarden die naar buiten mogen terwijl studenten nog steeds online onderwijs krijgen. Ik zou zelf eerder denken aan iets als 'als je nog niet gevaccineerd bent moet je nog een tijdje een mondkapje blijven dragen'.
[..]

Dit lijkt me toch heel duidelijk?
Waarom? Waarom zouden we op een discussieforum niet mogen discussiëren hoe we dit mogelijkerwijs voor ons zien? Je ziet best veel reacties van mensen die zich zorgen maken over de uitspraken die gedaan zijn, waarom zou dat niet mogen?

Wat de Jonge zei was trouwens dat hij dacht aan dat mensen die gevaccineerd zijn meer mogen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij daarmee bedoelt dat je je mondkapje af mag.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, 4000 doses, daar hebben ze een paar maanden over gedaan. Als mensen iedere maand terug moeten komen voor een dosis is dat dus niet genoeg voor 4000 mensen. En in januari zijn er 8000 doses. Dat is op de keper beschouwd echt heel weinig en gaat niets doen aan het afschalen van de maatregelen.
Een kort interview met een arts-microbioloog van Sanquin:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tegen-corona-leveren

Één ampul is voor één persoon is zoals ik 't begrijp.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Na mijn laatste ervaring met de Amerikaanse douane zou ik het tonen van een vaccinatieboekje nog wel de minste zorg vinden. Stelletje assholes daar en ze weten met die vingerafdrukken en oogscans toch al meer van mij dan ik zelf.
Hoor ik vaker maar in die 20 nogwat keren nog nooit meegemaakt. Integendeel zelfs.

Overigens bestaat zo'n vrijwillig geel 'paspoortje' al.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:26:13 #50
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183059
quote:
80s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:24 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hoor ik vaker maar in die 20 nogwat keren nog nooit meegemaakt. Integendeel zelfs.

Overigens bestaat zo'n vrijwillig geel 'paspoortje' al.
Ik werk in een sector waar ik met veel overheidsinstanties werk. Stelselmatig als ik naar de VS ga word ik in NL gecontroleerd (het korte checkgesprek). Als ik in de VS aan kom word ik er standaard tussenuit gepikt voor een interview. In de afgelopen 5 jaar ben ik zeker 30x in de VS geweest, en heb minimaal 20x zo'n interview gehad. Een vaccinatiepaspoort is wel het minste waar ik me daar zorgen over maak.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik werk in een sector waar ik met veel overheidsinstanties werk. Stelselmatig als ik naar de VS ga word ik in NL gecontroleerd (het korte checkgesprek). Als ik in de VS aan kom word ik er standaard tussenuit gepikt voor een interview. In de afgelopen 5 jaar ben ik zeker 30x in de VS geweest, en heb minimaal 20x zo'n interview gehad. Een vaccinatiepaspoort is wel het minste waar ik me daar zorgen over maak.
Ja, same here als ik voor werk vlieg. Maar nooit onvriendelijk.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:28:38 #52
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183079
quote:
80s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja, same here als ik voor werk vlieg. Maar nooit onvriendelijk.
Dat ligt bij mij aan het vliegveld. Vlieg ik op JFK, Newark of op Dulles schieten ze je nog net niet neer. Vlieg ik op Houston of LAX is het gesprek prettiger.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183084
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze alle overlijdens willen voorkomen. De experts hier benadrukken bij herhaling dat de verwachting is dat het één van de seizoensgriepen gaat worden.
[..]

Naar ik begrijp is dat heel bewerkelijk. Het is lastig te maken (je moet heel veel bloeddonaties hebben voor één behandeling) en je schijnt iedere maand terug te moeten komen. Geen houdbare strategie om op massale schaal toe te passen was mijn (leken)indruk.
[..]

We hebben in 2020 ook niet alles op slot gelaten. Ik zie niet in waarom dat in 2021 opeens wel zou gebeuren.
Nou ik heb 2020 wel ervaren als alles op slot hoor, de horeca was ruim 3,5 maand gesloten en is nu weer dicht, mijn competitie is stilgelegd en ligt weer stil, mijn sportschool was 3,5 maand gesloten en is nu weer gedeeltelijk gesloten, mijn vakantie is 2xgeannuleerd, al mijn festivals, evenementen zijn niet doorgegaan, etc, etc.

Dat gaat in 2021 weer voor een groot gedeelte zo zijn als er geen aanpassingen gebeuren.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik werk in een sector waar ik met veel overheidsinstanties werk. Stelselmatig als ik naar de VS ga word ik in NL gecontroleerd (het korte checkgesprek). Als ik in de VS aan kom word ik er standaard tussenuit gepikt voor een interview. In de afgelopen 5 jaar ben ik zeker 30x in de VS geweest, en heb minimaal 20x zo'n interview gehad. Een vaccinatiepaspoort is wel het minste waar ik me daar zorgen over maak.
Ik vlieg soms voor het werk, en natuurlijk ook wel eens privé, maar ik word er sowieso vrij vaak uitgepikt omdat ik vaak alleen reis.
Mij boeit dat echt niet meer om eerlijk te zijn. Maar vrijwel altijd wordt het netjes gevraagd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196183085
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Na mijn laatste ervaring met de Amerikaanse douane zou ik het tonen van een vaccinatieboekje nog wel de minste zorg vinden. Stelletje assholes daar en ze weten met die vingerafdrukken en oogscans toch al meer van mij dan ik zelf.
Ja informatie vergaren kun je wel aan die Yankees over laten. Maatje van mij is ooit uit de rij gehaald omdat hij in Nederland blijkbaar een strafblad had, saillant detail hij was daar voor werk bij een beveiligingsbedrijf en wist zelf niet meer waar het over ging :') :D

Qua vaccinaties is het denk ik onvermijdelijk straks dat landen het gaan eisen,ook Nederland , er zijn ook veel landen waar een vaccinatie nu al verplicht is denk bijvoorbeeld aan Gele koorts.
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 10:29:25 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196183086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat ligt bij mij aan het vliegveld. Vlieg ik op JFK, Newark of op Dulles schieten ze je nog net niet neer. Vlieg ik op Houston of LAX is het gesprek prettiger.
JFK was echt een ramp ja vorige keer dat ik er was. Man man man.
  woensdag 11 november 2020 @ 10:31:09 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196183109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja informatie vergaren kun je wel aan die Yankees over laten. Maatje van mij is ooit uit de rij gehaald omdat hij in Nederland blijkbaar een strafblad had, saillant detail hij was daar voor werk bij een beveiligingsbedrijf en wist zelf niet meer waar het over ging :') :D

Qua vaccinaties is het denk ik onvermijdelijk straks dat landen het gaan eisen,ook Nederland , er zijn ook veel landen waar een vaccinatie nu al verplicht is denk bijvoorbeeld aan Gele koorts.
Nederland kan het wel eisen op Schiphol, maar heeft verder weinig zin met al dat verkeer dat over de weg uit heel Europa komt binnen rijden.
pi_196183159
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196183163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Kan makkelijk.Dat doet men op sommige kinderdagverblijven nu al. Als je kind niet ingeënt is is deze niet welkom.
Sinds februari van dit jaar ja, via een wet (waarbij KDV's de mogelijkheid krijgen om zoiets te vragen, geen verplichting).

Dat 'makkelijk' is dus niet zo makkelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 10:36:58 ]
pi_196183175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, 4000 doses, daar hebben ze een paar maanden over gedaan. Als mensen iedere maand terug moeten komen voor een dosis is dat dus niet genoeg voor 4000 mensen. En in januari zijn er 8000 doses. Dat is op de keper beschouwd echt heel weinig en gaat niets doen aan het afschalen van de maatregelen.
Het is ook nog maar de vraag of deze behandeling überhaupt werkt.

https://www.theguardian.c(...)d-effect-study-finds
pi_196183206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:
Waarom? Waarom zouden we op een discussieforum niet mogen discussiëren hoe we dit mogelijkerwijs voor ons zien?
Natuurlijk mag dat. En ik mag ook zeggen dat ik het behoorlijk vergezocht en onrealistisch vind.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:
Één ampul is voor één persoon is zoals ik 't begrijp.
En als je er meerdere maanden over doet om 4000 doses te maken en mensen moeten iedere maand een dosis hebben kun je dus geen 4000 mensen helpen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:39:17 #61
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is ook nog maar de vraag of deze behandeling überhaupt werkt.

https://www.theguardian.c(...)d-effect-study-finds
N=1, maar ze denken dat het bij Trump geholpen heeft. Sanquin geeft ook aan dat de werking in een vroeg stadium goed lijkt te zijn :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sinds februari van dit jaar ja, via een wet (waarbij KDV's de mogelijkheid krijgen om zoiets te vragen, geen verplichting).

Dat 'makkelijk' is dus niet zo makkelijk.
Die wet is nog niet eens door de Eerste Kamer heen en toch zijn er KDV die dat, al jaren trouwens, als eis hebben voor acceptatie. Dus daar ga je al. Overheid is moeilijker voor maar private partijen kunnen zelf eisen stellen en jou op basis daarvan weigeren of toestaan.
blablablabla
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:42:13 #63
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. En ik mag ook zeggen dat ik het behoorlijk vergezocht en onrealistisch vind.
[..]
Dat mag je zeker. Ik interpreteerde je reactie als: Zullen we het er niet over hebben, vandaar mijn reactie. Die heb ik dan niet goed geïnterpreteerd.

quote:
En als je er meerdere maanden over doet om 4000 doses te maken en mensen moeten iedere maand een dosis hebben kun je dus geen 4000 mensen helpen.
Dat is waar. Ik zie alleen nergens dat je diezelfde mensen 't iedere maand moet geven. Daarbij werkt één van de vaccins ook op deze basis, dus zou 't vooral tot dat moment zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183262
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:29 schreef _serial_ het volgende:
Nou ik heb 2020 wel ervaren als alles op slot hoor, de horeca was ruim 3,5 maand gesloten en is nu weer dicht, mijn competitie is stilgelegd en ligt weer stil, mijn sportschool was 3,5 maand gesloten en is nu weer gedeeltelijk gesloten, mijn vakantie is 2xgeannuleerd, al mijn festivals, evenementen zijn niet doorgegaan, etc, etc.
Aan jouw gevoel kan ik niets doen, maar de horeca ging pas in maart dicht en was in juni 'al' weer open. De horeca is in 2020 langer open dan dicht geweest. En ik heb langer wel dan niet gevoetbald.

Nogmaals, aan jouw gevoel kan ik niets doen, maar voor mij was 2020 echt geen jaar waarin ik 24/7 binnen heb moeten zitten. Sterk rededuceerd? Ja. Alles op slot? Nee, voor mij niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196183267
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Die wet is nog niet eens door de Eerste Kamer heen en toch zijn er KDV die dat, al jaren trouwens, als eis hebben voor acceptatie. Dus daar ga je al. Overheid is moeilijker voor maar private partijen kunnen zelf eisen stellen en jou op basis daarvan weigeren of toestaan.
Oja, het is nog een voorstel.

Maar leuk da ze dat dan doen, maar het mag (nog) niet. Jij ziet zo'n maatschappij dus wel zitten?
pi_196183289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is ook nog maar de vraag of deze behandeling überhaupt werkt.

https://www.theguardian.c(...)d-effect-study-finds
Ze gaan nu onderzoek doen naar de effectiviteit: https://www.rijksoverheid(...)edplasma-kan-starten

quote:
Naast het direct beschikbaar maken van de preventieve toepassing voor kwetsbare patiënten adviseert de werkgroep ook een onderzoek te starten naar de effectiviteit van de antistoffen als preventief medicijn bij ouderen in verpleeghuizen. De werkgroep adviseert dit te toetsen in verpleeghuizen waar de COVID-19 infectiedruk hoog is. Minister De Jonge stelt hier zowel financiering als een voorraad van het medicijn voor beschikbaar. ZonMw zal dit onderzoek op korte termijn uitzetten. De eerste resultaten worden vervolgens in de zomer van 2021 verwacht.
Ik zie deze behandeling hooguit als een langetermijnoptie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196183290
Bolsonaro, wat een savage _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196183298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:42 schreef chratnox het volgende:
Dat is waar. Ik zie alleen nergens dat je diezelfde mensen 't iedere maand moet geven. Daarbij werkt één van de vaccins ook op deze basis, dus zou 't vooral tot dat moment zijn.
quote:
Sanquin heeft momenteel ruim 4.000 doses van het bloedplasma beschikbaar. De verwachting is dat een patiënt elke maand behandeld moet worden. De voorraad is dus beperkt. Sanquin en SPP zetten de productie voort en de verwachting is dat er in januari nog 4.000 doses beschikbaar komen. Het blijft daarom belangrijk dat mensen bloed doneren; juist ook mensen die recent hersteld zijn van een corona-besmetting.
https://www.rijksoverheid(...)edplasma-kan-starten
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 10:45:32 #69
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183312
quote:
Ah oké, dank je wel. Right, dat maakt het inderdaad minder effectief.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oja, het is nog een voorstel.

Maar leuk da ze dat dan doen, maar het mag (nog) niet. Jij ziet zo'n maatschappij dus wel zitten?
Of het mag of niet is ook nog niet zo zwart wit als jij stelt want er spelen twee verschillende grondrechten. Namelijk dat van recht op gezondheid en recht op vrijheid van meningsuiting. Als niet-gevaccineerden een reëel gevaar vormen voor dat eerste is het maar helemaal de vraag of dat tweede namelijk het recht op vrije keuze overeind blijft. In veel Europese landen is vaccinatie inmiddels verplicht trouwens dus daar ligt het überhaupt anders dan hier.

Of ik dat een goede zaak vind? Tweeledig, je weet dat ik een vader heb die risicogroep is dus om hem en andere kwetsbare mensen te beschermen een volmondig ja, aan de andere kant is vrijheid van meningsuiting en religie ook een extreem kostbaar goed. Ik vind het derhalve lastig om voor het een of het ander te zijn.
blablablabla
pi_196183376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Even los van dat @:Da_Sandman me wel overtuigd heeft gisterenavond dat de reactie overtrokken was, dit is wel het andere uiterste. Wat is de volgende stap? Wel irritant dat ze niet bij je binnen kunnen kijken of je niet meer dan 4 mensen thuis hebt? Of even zeker weten dat je geen videos op je PC hebt staan die klaar zijn om geupload te worden die mensen onwelgevallig zijn?

Het makkelijkste voor iedereen is als het onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma is, meeste mensen laten zich dan echt wel vaccineren. Maar ik sta ook niet vooraan voor een vaccin wat maar beperkt getest is en waar geen idee is wat de effecten op lange termijn zijn.
Ja, leuk, dat mag, maar kijk , het is heel simpel:

De ruime meerderheid van de bevolking. wil terug naar normaal. Los van die 1,5m, gewoon naar de kroeg mogen, zingen, dansen, naar een festival, etc.

70% (ongeveer) zegt ook zich te willen laten vaccineren waarbij dat de primaire drijfveer is.

Ik verwacht dus dat als die vaccins breedbeschikbaar zijn dat ik mijn leven terugkrijg.

Ik ga daarbij niet wachten op een minderheid die "ikkie willie spuitie nie BWEHHH"

Ik denk de gemiddelde festival-organisator die eindelijk weer zou mogen etc ook niet.

Dus, in eerste instantie zullen we meer sob-filmpjes van de overheid zien "ik neem het vaccin om opa te beschermen. Jij ook?" , challenges van influencers die het vaccin nemen met #ikbengeenprikmietje , etc.

Als dat echter niet genoeg helpt zullen we iets moeten verzinnen om de 70% die braaf is hun leven terug te geven en de economie weer te gaan herbouwen los van die 30%.

Dat kan op meerdere manieren:

- als het genoeg is dat de ziekenhuizen niet meer te veel onder druk komen te staan, gewoon alles loslaten, als jij dan corona krijgt als vaccindownie, eigen schuld, succes.

- als dat nog steeds zou leiden tot dat de gewone zorg onder druk komt te staan, dan dus maar iets als "festivals mogen weer als vanouds, maar alleen voor gevaccineerden", etc.

Ik ga namelijk, en ik denk velen met mij, inclusief ondernemers en de tweede kamer, niet accepteren dat ons primaire doel, Vrijheid van de 1,5m!, niet bereikt wordt door een paar mensn die zich niet willen laten vaccineren.

De rest van de samenleving moet niet langer leiden door jullie weigering.

Op een manier natuurlijk die zo veel mogelijk vrijheid garandeert ook voor jullie, maar als er een verschil gemaakt moet worden daarvoor, jammer dan.

Bijkomend voordeel is dat als je én (door de clips en groepgedachte) al door je vrienden als een vercrackte mongool wordt gezien als je het niet neemt én daarbovenop eenzaam thuiszit terwijl zij op lowlands zitten, ik denk dat dat ook helpt het mensen te laten nemen! :D
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 november 2020 @ 10:50:25 #72
408813 crew  trein2000
pi_196183384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Die wet is nog niet eens door de Eerste Kamer heen en toch zijn er KDV die dat, al jaren trouwens, als eis hebben voor acceptatie. Dus daar ga je al. Overheid is moeilijker voor maar private partijen kunnen zelf eisen stellen en jou op basis daarvan weigeren of toestaan.
Binnen de wet. Deze praktijk is gewoon illegaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196183389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:44 schreef Discombobulate het volgende:
Bolsonaro, wat een savage _O_
Wat heeft hij gedaan?
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 november 2020 @ 10:50:59 #74
408813 crew  trein2000
pi_196183395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Of het mag of niet is ook nog niet zo zwart wit als jij stelt want er spelen twee verschillende grondrechten. Namelijk dat van recht op gezondheid en recht op vrijheid van meningsuiting. Als niet-gevaccineerden een reëel gevaar vormen voor dat eerste is het maar helemaal de vraag of dat tweede namelijk het recht op vrije keuze overeind blijft. In veel Europese landen is vaccinatie inmiddels verplicht trouwens dus daar ligt het überhaupt anders dan hier.

Of ik dat een goede zaak vind? Tweeledig, je weet dat ik een vader heb die risicogroep is dus om hem en andere kwetsbare mensen te beschermen een volmondig ja, aan de andere kant is vrijheid van meningsuiting en religie ook een extreem kostbaar goed. Ik vind het derhalve lastig om voor het een of het ander te zijn.
Sorry? Meningsuiting bij niet-vaccineren? Die zie ik even niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196183433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Binnen de wet. Deze praktijk is gewoon illegaal.
De wet is niet zo eenduidig als jij stelt want gezondheid is ook een recht.
blablablabla
pi_196183452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sorry? Meningsuiting bij niet-vaccineren? Die zie ik even niet.
Of jij je wel of niet wil laten vaccineren dat zou primair een eigen keuze moeten zijn, maar wat als jouw keuze de volksgezondheid potentiële schade toebrengt? Ga er maar aan staan als rechter.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 november 2020 @ 10:56:15 #77
408813 crew  trein2000
pi_196183453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

De wet is niet zo eenduidig als jij stelt want gezondheid is ook een recht.
De wet is best duidelijk. Verwerking van bijzondere persoonsgegevens mag niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196183472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alles hangt af van hoe effectief het vaccin is, maar ook wat het gevolg van het vaccin is. Als je zelf bijna niet ziek meer wordt maar nog steeds besmettelijk kan zijn kun je pas versoepelen als de kritieke massa bereikt is.

Over het griepvaccin is een goed punt: Als voor nagenoeg heel Nederland het virus teruggebracht is tot een griepje, hoe ver willen we dan gaan? Tot nu toe worden elk jaar een aantal griepdoden geaccepteerd, is dit anders? Ik zou het liever anders zien dat er niemand aan dood gaat, maar ik denk niet dat dat volledig te voorkomen valt.

Naast vaccineren zijn er inmiddels ook andere mogelijkheden die goed lijken te werken bij mensen met een immuunsysteem dat niet goed werkt, zoals Sanquin die anti-stoffen toedient (dat is effectief ook wat Trump gekregen heeft). Daarmee haal je wel de angel eruit.

De situatie van nu is absoluut onwenselijk, dat ziekenhuizen binnen no-time weer vol liggen, daar ben ik het mee eens. Maar we moeten wel een balans vinden. Als we volgend jaar alles op slot laten om de levernsverwachting van de gemiddelde griepsterfte te verlengen en het jaar erna wanneer iedereen gevaccineerd is we diezelfde mensen wel dood laten gaan omdat het griepvaccin niet goed werkt gaat er volgens mij iets mis.
Waarom gaat er dan iets mis?

Ik ben echt niet van plan om de rest van mijn leven in die 1,5m hel te blijven voor de griep hoor, fak dat.

Vergeet niet, men neemt deze maatregelen primair om de zorg niet te ontwrichten. Plus dat mensen die overlijden aan griep gemiddeld 10 jaar ouder zijn dan aan covid 19 las ik, plus dat hier mensen ook veel vaker veel langer ziek van zijn. En het sterftepercentage is 10 a 100 keer hoger.

Niet vergelijkbaar dus.

De griep is ingeburgerd, als het jaar daarna er weer wat de pijp uitgaan daaraan, is dat gewoon geen nieuws.

En dat is maar goed ook, ik wil graag na de pandemie gewoon m'n leven weer terug zonder social distancing, knuffelverboden, en andere dystopische ongezellige onzin, en ik neem aan jij ook.

Vaccin -> breed uitrollen -> back to normal :) als er zich dan een andere pandemie aandient zien we wel weer verder.
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 november 2020 @ 10:58:42 #79
408813 crew  trein2000
pi_196183499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Of jij je wel of niet wil laten vaccineren dat zou primair een eigen keuze moeten zijn, maar wat als jouw keuze de volksgezondheid potentiële schade toebrengt? Ga er maar aan staan als rechter.
Lichamelijke integriteit dus :) of wellicht geloofsvrijheid.

De rechter gaat hierin waarschijnlijk gewoon de wetgever volgen neem ik aan overigens
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196183516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nou ik heb 2020 wel ervaren als alles op slot hoor, de horeca was ruim 3,5 maand gesloten en is nu weer dicht, mijn competitie is stilgelegd en ligt weer stil, mijn sportschool was 3,5 maand gesloten en is nu weer gedeeltelijk gesloten, mijn vakantie is 2xgeannuleerd, al mijn festivals, evenementen zijn niet doorgegaan, etc, etc.

Dat gaat in 2021 weer voor een groot gedeelte zo zijn als er geen aanpassingen gebeuren.
[..]

Ik vlieg soms voor het werk, en natuurlijk ook wel eens privé, maar ik word er sowieso vrij vaak uitgepikt omdat ik vaak alleen reis.
Mij boeit dat echt niet meer om eerlijk te zijn. Maar vrijwel altijd wordt het netjes gevraagd.
Iedereen weet toch al dat het 2022 zal zijn voordat alles van festivals enzo weer kunnen zonder beperkingen? :/

Dat kan toch inmiddels geen teleurstelling meer zijn?
#WeesGeenWhales
pi_196183534
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:19 schreef aartstyle het volgende:

Stel een vaccin beschermt voor 80%. Ik neem dat vaccin dus ik heb 80% minder kans dat ik het krijg als ik in aanraking kom met het virus. Als ik dan met mensen om ga die ook gevaccineerd zijn dan wordt de kans heel snel kleiner. Tot dat ik op een festival in aanraking kom met iemand die er bewust voor gekozen heeft zich niet te vaccineren. Dan is de kans dus ineens weer aanzienlijk dat diegene mij besmet.
Er is geen makkelijke oplossing voor dit probleem. Voor velen hier is het misschien een nieuw probleem, maar degenen met kinderen hebben al ervaring met vaccinaties. Je wil dat ieder voor zich kan bepalen over kwesties die lijf en leden aangaan, maar je hebt ook een bepaalde vaccinatiegraad nodig om te zorgen dat we afdoende beschermd zijn. Het ideale scenario is dat genoeg mensen op vrijwillige basis zich laten vaccineren, maar wat als dat niet gebeurt omdat individuen kiezen voor een verondersteld eigen belang? In feite komt dit neer op het prisoner's dilemma. Ik worstel zelf wel met dat soort vragen en ik kan een ieder die daar licht overheen stapt niet echt serieus nemen. Het is met recht een dilemma.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196183536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De wet is best duidelijk. Verwerking van bijzondere persoonsgegevens mag niet.
Tenzij het onder 1 van de 6 grondslagen valt waaronder dit wel mag.

Als mensen daar zelf toestemming voor geven, middels een vinkje op het aanmeldingsformulier bijvoorbeeld.
blablablabla
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 11:00:56 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196183545
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, leuk, dat mag, maar kijk , het is heel simpel:

De ruime meerderheid van de bevolking. wil terug naar normaal. Los van die 1,5m, gewoon naar de kroeg mogen, zingen, dansen, naar een festival, etc.

70% (ongeveer) zegt ook zich te willen laten vaccineren waarbij dat de primaire drijfveer is.

Ik verwacht dus dat als die vaccins breedbeschikbaar zijn dat ik mijn leven terugkrijg.

Ik ga daarbij niet wachten op een minderheid die "ikkie willie spuitie nie BWEHHH"

Ik denk de gemiddelde festival-organisator die eindelijk weer zou mogen etc ook niet.

Dus, in eerste instantie zullen we meer sob-filmpjes van de overheid zien "ik neem het vaccin om opa te beschermen. Jij ook?" , challenges van influencers die het vaccin nemen met #ikbengeenprikmietje , etc.

Als dat echter niet genoeg helpt zullen we iets moeten verzinnen om de 70% die braaf is hun leven terug te geven en de economie weer te gaan herbouwen los van die 30%.

Dat kan op meerdere manieren:

- als het genoeg is dat de ziekenhuizen niet meer te veel onder druk komen te staan, gewoon alles loslaten, als jij dan corona krijgt als vaccindownie, eigen schuld, succes.

- als dat nog steeds zou leiden tot dat de gewone zorg onder druk komt te staan, dan dus maar iets als "festivals mogen weer als vanouds, maar alleen voor gevaccineerden", etc.

Ik ga namelijk, en ik denk velen met mij, inclusief ondernemers en de tweede kamer, niet accepteren dat ons primaire doel, Vrijheid van de 1,5m!, niet bereikt wordt door een paar mensn die zich niet willen laten vaccineren.

De rest van de samenleving moet niet langer leiden door jullie weigering.

Op een manier natuurlijk die zo veel mogelijk vrijheid garandeert ook voor jullie, maar als er een verschil gemaakt moet worden daarvoor, jammer dan.

Bijkomend voordeel is dat als je én (door de clips en groepgedachte) al door je vrienden als een vercrackte mongool wordt gezien als je het niet neemt én daarbovenop eenzaam thuiszit terwijl zij op lowlands zitten, ik denk dat dat ook helpt het mensen te laten nemen! :D
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen om hier serieus op te reageren. Het moment dat je op me reageerde met 'vaccindownie' was ik eigenlijk klaar. Jij hebt jouw visie erop, ik heb mijn visie erop. Jouw visie op deze manier doordrukken kun je proberen, maar dat maakt je punt alleen maar zwakker.

Het is gewoon niet zo zwart/wit als je stelt. Prima dat jij graag naar Lowlands wil en weer mensen wil knuffelen, dat is je goed recht. Er zijn mensen die om welke reden dan ook niet gevaccineerd kunnen of willen worden, en mensen die niet vooraan staan om het vaccin te nemen zodra het er is. Dat kun je afdoen als vaccindownies en als 'ikke wille nie BWEHH', dat laat vooral je eigen onvolwassenheid in je reactie zien.

Ik laat me gewoon vaccineren wanneer ik aan de beurt ben, maar ik sta echt niet te springen om gevaccineerd te worden. De hoeveelheid mensen waarop het getest is is gewoon beperkt, dus er zitten risico's aan. Voor sommige mensen zullen die risico's zwaarder wegen dan voor anderen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196183550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Of jij je wel of niet wil laten vaccineren dat zou primair een eigen keuze moeten zijn, maar wat als jouw keuze de volksgezondheid potentiële schade toebrengt?
Dan heb je pech wat mij betreft. Als jij als ouder willens en wetens een gevaar bent voor de publieke gezondheid met je 'heb op facebook gestaan'-antivaccinatiegezeik heb je echt geen krediet bij mij. In Duitsland is vaccinatie sinds dit jaar verplicht, kwestie van tijd voordat dat hier ook gebeurt.

Voor de duidelijkheid: dan heb ik het over het 'standaard' vaccinatiepakket tegen mazelen, bof etc. Vaccins waarvan de effectiviteit al ruimschoots aangetoond is, op korte én lange termijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196183556
Alleen met vaccinatie mag straks de regels worden versoepeld :')

Voor wie nog steeds denkt dat we niet naar een soort jodenster gaan..... alleen privileges met een vaccin :')
Iets wat begin dit jaar al voorbij kwam.... knap dat ze dat toen gelijk al wisten als plan van aanpak....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196183582
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Iedereen weet toch al dat het 2022 zal zijn voordat alles van festivals enzo weer kunnen zonder beperkingen? :/

Dat kan toch inmiddels geen teleurstelling meer zijn?
Oh nee hoor, dat riep ik al eind van de zomer, maar in 2022 is er simpelweg geen branche meer over, maar goed het is sowieso een branche die Grapperhaus/overheid liever kwijt dan rijk is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196183587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:01 schreef OscarMopperkont het volgende:
Alleen met vaccinatie mag straks de regels worden versoepeld :')

Voor wie nog steeds denkt dat we niet naar een soort jodenster gaan..... alleen privileges met een vaccin :')
Iets wat begin dit jaar al voorbij kwam.... knap dat ze dat toen gelijk al wisten als plan van aanpak....
Je chip krijg je rectaal ingebracht hoorde ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196183602
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is geen makkelijke oplossing voor dit probleem. Voor velen hier is het misschien een nieuw probleem, maar degenen met kinderen hebben al ervaring met vaccinaties. Je wil dat ieder voor zich kan bepalen over kwesties die lijf en leden aangaan, maar je hebt ook een bepaalde vaccinatiegraad nodig om te zorgen dat we afdoende beschermd zijn. Het ideale scenario is dat genoeg mensen op vrijwillige basis zich laten vaccineren, maar wat als dat niet gebeurt omdat individuen kiezen voor een verondersteld eigen belang? In feite komt dit neer op het prisoner's dilemma. Ik worstel zelf wel met dat soort vragen en ik kan een ieder die daar licht overheen stapt niet echt serieus nemen. Het is met recht een dilemma.
Het is idd letterlijk het klassieke prisoners dillema.

Maar de oplossing is heel simpel: de regels van het spel aanpassen.

Er is nu een knop waar allebei de gevangen op kunnen drukken dat ze gratis vrijgelaten worden los van wat de ander doet.

De knop is het vaccin. Vrijgelaten worden betekent dat je weer je oma mag knuffelen, naar een festival mag, etc.

Dat is wat De Jonge hier zegt. Met zo'n beloning VOORKOM je dat het een prisoners dillema wordt, omdat je een echte uitweg creërt voor de spelers. Namelijk gewoon niet zeiken en het vaccin nemen.
#WeesGeenWhales
pi_196183606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

het is sowieso een branche die Grapperhaus/overheid liever kwijt dan rijk is.
Ach kom op. Waarom dit soort dom populistisch geleuter?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 11:05:06 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196183627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nederland kan het wel eisen op Schiphol, maar heeft verder weinig zin met al dat verkeer dat over de weg uit heel Europa komt binnen rijden.
zal wel in Schengen verband gebeuren, anders zinloos
pi_196183640
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ach kom op. Waarom dit soort dom populistisch geleuter?
https://www.parool.nl/nie(...)-nederland~b5968f6b/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196183661
quote:
Ik geloof niet dat daar staat dat Grapperhaus/de overheid de branche liever kwijt dan rijk is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 11 november 2020 @ 11:08:37 #93
408813 crew  trein2000
pi_196183678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Tenzij het onder 1 van de 6 grondslagen valt waaronder dit wel mag.

Als mensen daar zelf toestemming voor geven, middels een vinkje op het aanmeldingsformulier bijvoorbeeld.
Voor bijzondere persoonsgegevens gelden andere regels.

Maar voor toestemming in zn algemeen geldt dat hij vrij moet zijn. “Aanvinken of u rot maar op” is geen vrije toestemming.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196183690
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je chip krijg je rectaal ingebracht hoorde ik.
https://giphy.com/gifs/southparkgifs-3oz8xrMKVZ9OfE9xpm
pi_196183718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen om hier serieus op te reageren. Het moment dat je op me reageerde met 'vaccindownie' was ik eigenlijk klaar. Jij hebt jouw visie erop, ik heb mijn visie erop. Jouw visie op deze manier doordrukken kun je proberen, maar dat maakt je punt alleen maar zwakker.

Het is gewoon niet zo zwart/wit als je stelt. Prima dat jij graag naar Lowlands wil en weer mensen wil knuffelen, dat is je goed recht. Er zijn mensen die om welke reden dan ook niet gevaccineerd kunnen of willen worden, en mensen die niet vooraan staan om het vaccin te nemen zodra het er is. Dat kun je afdoen als vaccindownies en als 'ikke wille nie BWEHH', dat laat vooral je eigen onvolwassenheid in je reactie zien.

Ik laat me gewoon vaccineren wanneer ik aan de beurt ben, maar ik sta echt niet te springen om gevaccineerd te worden. De hoeveelheid mensen waarop het getest is is gewoon beperkt, dus er zitten risico's aan. Voor sommige mensen zullen die risico's zwaarder wegen dan voor anderen.
Oh sorry, ik dacht even dat je zo'n complottokkie was van "het zal wel niet goed zijn want het gaat snel" "de farma wil geld verdienen aan ons" etc.

Maar ja "dat is je goed recht" dat is dus mijn punt. Daarvoor zullen genoeg mensen het moeten nemen. Of je zal het mijn goed recht moeten maken, los van wat de rest doet, en dan krijg je dus per definitie dat ik het mag omdat ik het vaccin heb genomen en Pietje die denkt dat er een 5g chip in zit niet. Jammer dan, ik ga echt niet accepteren dat mijn rechten daarom langer beperkt worden dan nodig. En daar verreweg de belangrijkste motivatie voor mensen om het vaccin te willen was "terug naar een samenleving zoals we die hadden zonder angst voor corona", en 70% het wilde hebben, denk ik vele anderen met mij ook niet. Laat staan ondernemers (nachtclub eigenaren bv...), en waarschijnlijk de Tweede Kamer als de spoedwet weer verlengd moet worden.

Dit zou dan uiteraard wel pas moeten nádat iedereen een kans heeft gehad, dus tweede helft/eind volgend jaar.

Mensen die het niet kunnen nemen is iets anders uiteraard, die moeten alles mogen en voor zichzelf het risico kunnen nemen. *Belangrijk* detail: mrna vaccins, zoals Pfizer, gebruiken GEEN virus(delen) en kunnen dus door iedereen genomen worden. Ik zag experts zeggen dat groepen die normaal niet gevaccineerd kunnen worden, dit vaccin dus wél veilig kunnen krijgen.

Als de zorg niet kan overstromen meer kan je alles ook vrijgegeven voor niet gevaccineerden zoals ik zei, maar dan hebben die wel het risico op corona, ik ga dan echt niet meer 1,5m afstand houden, niet naar evenementen toegaan, en een mondvod op voor ze. Ze hebben dan namelijk een alternatief gehad om zich te beschermen gratis, dat is het verschil met nu.

En de hoeveelheid mensen waarop getest is is net zo groot als normaal hoor. Alleen is er nu meer geld in gepompt waardoor alle fases sneller achter elkaar kwamen.

Maar goed, fijn om te zien dat jij het ook gewoon neemt als je de oproep krijgt. Ik ook. Als iedereen (of 80% zeg) dat nu gewoon doet, kunnen we allemaal weer verder met ons leven gezellig sociaal doen en wordt 2022 iig een topjaar! Can't wait :)
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 11:14:58 #96
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196183757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:44 schreef Discombobulate het volgende:
Bolsonaro, wat een savage _O_
Mensen die dood gaan aan corona zijn watjes. Groetjes Jair die de beste zorg had.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 11:18:37 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196183883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Oh nee hoor, dat riep ik al eind van de zomer, maar in 2022 is er simpelweg geen branche meer over, maar goed het is sowieso een branche die Grapperhaus/overheid liever kwijt dan rijk is.
Dat riep je toen ook al, maar het is nog steeds gewoon een complottheorie volgens mij. Ik heb dat ene krantenartikel over drugs op festivals ook gezien ja. Maar A) dat ging niet over discotheken, theaters, bioscopen, kroegen, restaurants, en alle andere dingen die nu beperkt zijn, B) Grapperhaus is niet de overheid, en C) hij zij niet dat hij er van af wilde, maar dat meer dan 1000 per jaar misschien wat veel is.

Wat ik kan bevestigen - het aantal anime events bv. waar ik naar toe ging is flink afgenomen de laatste jaren, van like 16 of 18 ofzo per jaar naar like 8. Prima, want het begon krankzinnige proporties aan te nemen, de kwaliteit van veel van de nieuwe was om te janken, en het was niet meer te betalen - en dat zijn dan nog non-profit events!

Politie of drugs is daar uiteraard nooit een issue geweest, weebs doen niet aan XTC over het algemeen of iig zal je nooit zoiets aantreffen op een con, sterker nog de hotels zijn er altijd heel blij mee omdat ze nooit hoeven schoon te maken na afloop (ja, dat is ons echt verteld door het theaterhotel Almelo...), maar het punt dat "te veel is nooit goed" blijft gewoon staan.

Zelfs op het festileaks forum zag ik mensen al posten dat een goede sanering van het aantal festivals door corona een zegening zou zijn. Bezoekers dus, wel te verstaan.

Maar hij heeft dus nooit gezegd dat hij van de branche af wil, en Rutte hamert nu ook elke keer erop dat hij ze terug wilt, sterker nog hij zij in een persoonlijk interview toen hem gevraagd werd "wat mis je het meest nu" "grote concerten" direct, maar zeg 500 per jaar is misschien genoeg.

Er is echt geen overheidssamenzwering om nu door corona van festivals, concerten, theaters, carnaval, en voetbalwedstrijden af te komen.

En zoals ik ook toen al zei: A) genoeg groten die het wel overleven, en B) kleinere lokale initiatieven etc, komen vanzelf weer als paddestoelen uit de grond na de crisis. De vraag is er nog, het mag weer, hoera.

Dat van 2022 is niet omdat de overheid van de branche af wil, dat is omdat iedereen van Fauci tot Bonten tot Kikkert tot Vossen tot Van Gucht tot de WHO verwacht dat het dan pas weer veilig kan.

Tenzij je vermoed dat Antony Fauci samenwerkt met Grapperhaus om het aantal festivals hier te verminderen, kan je er dus denk ik wel van uitgaan dat het gewoon is omdat de meeste experts dan pas weer verwachten dat het mogelijk is. Wereldwijd, al sinds april, en kloppend met de tijdslijn van de Tapas Tyfus destijds ook.
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 11:23:14 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196183890


VS begint nu aan een stijging, VK, Nederland, Tsjechië, Duitsland? vlakken al af. België is onvolledig, maar die stijgen in principe nog door. Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
pi_196183907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat daar staat dat Grapperhaus/de overheid de branche liever kwijt dan rijk is.
WOW LOL zie mijn reactie hierboven, ik moest ff wat frustratie kwijt over deze gedachtengang, zie nu pas die van jou, maar ik WIST gewoon dat het om dat krantenartikel zou gaan, ik noemde het al!

En nee, dat staat er idd niet. -_-
#WeesGeenWhales
pi_196184030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:
Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Hopelijk is Denemarken ons nog niet ontvallen. ;(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 11:32:35 #102
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196184060
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

VS begint nu aan een stijging, VK, Nederland, Tsjechië, Duitsland? vlakken al af. België is onvolledig, maar die stijgen in principe nog door. Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Ik was een maand geleden nog in Italië en daar zag je vooral grote verschillen. De ene keer werd streng gecontroleerd, de andere keer totaal niet. Op het vliegveld bijvoorbeeld zou ik een coronatest moeten doen, was mij vooraf gezegd. Maar we zijn alleen onder een warmtecamera doorgelopen. En veel mensen zijn ook daar het mondkapje zat. Vandaar dat die ergens onderaan de kin hing.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196184122
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

VS begint nu aan een stijging, VK, Nederland, Tsjechië, Duitsland? vlakken al af. België is onvolledig, maar die stijgen in principe nog door. Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Stond toen nog een heel artikel over in de Volkskrant meen ik waarom het in Italië wel goed ging en o.a. hier en in Spanje niet.

@Gretzl ook al een poosje niet meer gezien met updates over de situatie in zijn thuisland :P
blablablabla
pi_196184165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor bijzondere persoonsgegevens gelden andere regels.

Maar voor toestemming in zn algemeen geldt dat hij vrij moet zijn. “Aanvinken of u rot maar op” is geen vrije toestemming.
Je hebt ongetwijfeld meer juridische kennis maar hoe verklaar je dat tientallen KDV's vaccinatie verplicht stellen voor toelating terwijl dat volgens jou ronduit illegaal is?

Daarbij nieuwe ronde nieuwe kansen, je weet niet wat ze voor juridische kaders er nog aangebracht kunnen worden om zaken alsnog mogelijk te maken. Nederland loopt ook wel hopeloos achter vergeleken met andere Europa landen als het gaat om verplichte vaccinatie.
blablablabla
pi_196184171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

VS begint nu aan een stijging, VK, Nederland, Tsjechië, Duitsland? vlakken al af. België is onvolledig, maar die stijgen in principe nog door. Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Wel apart dat de besmettingen zo hoog blijven in Tsjechië met een complete lockdown. Gisteren ook weer 9000. :?
pi_196184263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:40 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wel apart dat de besmettingen zo hoog blijven in Tsjechië met een complete lockdown. Gisteren ook weer 9000. :?
Denk dat wel eens backlog van weekend kan zijn daar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196184275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Denk dat wel eens backlog van weekend kan zijn daar.
Ook gewoon veel armoede en relatief weinig toezicht. In met name Praag stikt het nog van de illegale feestjes.
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 11:50:01 #108
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184316
Wist niet dat Rutte muziek maakte :P
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:40 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wel apart dat de besmettingen zo hoog blijven in Tsjechië met een complete lockdown. Gisteren ook weer 9000. :?
De trend t.a.v. positieve testen ziet er prima uit:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Gretzl het volgende:
Wist niet dat Rutte muziek maakte :P
Je bent er _O_
Hoe is de situatie in Duitsland, hebben ze de boel een beetje onder controle naar jouw idee?
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 11:51:12 #111
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Stond toen nog een heel artikel over in de Volkskrant meen ik waarom het in Italië wel goed ging en o.a. hier en in Spanje niet.

@:gretzl ook al een poosje niet meer gezien met updates over de situatie in zijn thuisland :P
Haha, ik was gewoon even COVID-moe en zat andere dingen te doen ;) Vond de ontwikkelingen van de laatste twee weken ook niet extreem spannend tbh. Puur toeval dat ik deze ochtend weer eens inschakel op FOK!

Ik mocht verder willen dat Duitsland mijn heimat is ;)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 11:51:15 #112
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De trend t.a.v. positieve testen ziet er prima uit:

[ afbeelding ]
Trend van Frankrijk is ook niet mooi
pi_196184352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De trend t.a.v. positieve testen ziet er prima uit:

[ afbeelding ]
Ah ja, ze kwamen nog van ver.
pi_196184364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:51 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Haha, ik was gewoon even COVID-moe en zat andere dingen te doen ;) Vond de ontwikkelingen van de laatste twee weken ook niet extreem spannend tbh. Puur toeval dat ik deze ochtend weer eens inschakel op FOK!

Ik mocht verder willen dat Duitsland mijn heimat is ;)
Het ging te goed.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196184365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Trend van Frankrijk is ook niet mooi
Als enige van de in die grafiek weergegeven landen inderdaad, want ook Italië lijkt nu een piek te bereiken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:53:35 #116
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Je bent er _O_
Hoe is de situatie in Duitsland, hebben ze de boel een beetje onder controle naar jouw idee?
Ik moet bekennen dat ik momenteel niet perfect op de hoogte ben van de huidige Duitse situatie. In de grensregio's en sommige grote steden is de situatie natuurlijk nog verre van ideaal. En het is ook geen positief teken dat het aantallen gevallen vooralsnog nog stijgt.

quote:
Weer stijging nieuwe besmettingen Duitsland
Het aantal coronabesmettingen dat is vastgesteld in Duitsland is de 700.000 voorbij. Het Duitse Robert Koch Instituut (RKI) registreerde 18.487 nieuwe besmettingen, enkele duizenden meer dan een dag eerder. Het dodental door de uitbraak van het virus steeg met 261 naar 11.767.

In Duitsland zijn sinds het begin van de pandemie in totaal 705.687 besmettingen vastgesteld, aldus het RKI, de Duitse tegenhanger van het Nederlandse RIVM. Duitsland is daarmee minder hard getroffen door het virus dan sommige andere grote Europese landen. In Frankrijk, Rusland en het Verenigd Koninkrijk zijn al meer dan een miljoen besmettingen vastgesteld.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 11:55:02 #117
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184389
Mark die schijnbaar regelmatig reageert op mails van Maurice de Hond :')
  woensdag 11 november 2020 @ 11:55:16 #118
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het ging te goed.
Ik kan niet anders dan beamen dat ik de trieste bashes van users :') zoals jij ook behoorlijk zat was hier op FOK. En nog steeds

Wanneer was de laatst keer dat @Da_Sandman iets inhoudelijks had toe te voegen aan deze reeks?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 11 november 2020 @ 11:56:27 #119
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:55 schreef Momo het volgende:
Mark die schijnbaar regelmatig reageert op mails van Maurice de Hond :')
Het kabinet dat de afgelopen maanden meer aandacht heeft besteed aan de aantoonbare bullshit van De Hond, Viruswaanzin en andere complotwappies dan constructieve, onderbouwde kritische geluiden van o.a. C19 Red Team.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 11 november 2020 @ 11:57:49 #120
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184427
@Elan e.a. hier nog iets spannends gemist afgelopen weken? :D
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:53 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik momenteel niet perfect op de hoogte ben van de huidige Duitse situatie. In de grensregio's en sommige grote steden is de situatie natuurlijk nog verre van ideaal. En het is ook geen positief teken dat het aantallen gevallen vooralsnog nog stijgt.
[..]

Dat nieuwsbericht is moeilijk te wegen. De aantallen positieve testen fluctueren in Duitsland sterk van dag tot dag. Op 4 november waren er ruim 31.000 positieve testen. Da's andere koek dan de ruim 18.000 uit het nieuwsbericht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:59:15 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184451
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:55 schreef Momo het volgende:
Mark die schijnbaar regelmatig reageert op mails van Maurice de Hond :')
Dit is toch niet echt zo?
pi_196184454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:57 schreef Gretzl het volgende:
@:Elan e.a. hier nog iets spannends gemist afgelopen weken? :D
Niet echt, iedereen is weer een beetje gekalmeerd nu de cijfers een ommezwaai lijken te maken. De week rondom het laatste pakket waren verschrikkelijk _O-
blablablabla
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 11:59:59 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is toch niet echt zo?

Ik luister hier mee, Mark zei dat net.
pi_196184468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:55 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik kan niet anders dan beamen dat ik de trieste bashes van users :') zoals jij ook behoorlijk zat was hier op FOK. En nog steeds

Wanneer was de laatst keer dat @:Da_Sandman iets inhoudelijks had toe te voegen aan deze reeks?
Máánden roepen hoe kut het allemaal wel niet is en op het moment dat de weg omhoog wordt ingeslagen komen met 'ik vond de ontwikkelingen niet zo spannend'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 12:01:16 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196184483
quote:
Worden er ook nog kritische noten gekraakt of zijn het weer alleen de politiek correcte vragen die door de ballotage zijn gekomen?
pi_196184486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het kabinet dat de afgelopen maanden meer aandacht heeft besteed aan de aantoonbare bullshit van De Hond, Viruswaanzin en andere complotwappies dan constructieve, onderbouwde kritische geluiden van o.a. C19 Red Team.
Ja precies, want dat Red Team van je is helemaal nooit gehoord.

Drie minuten binnen en het hele riedeltje begint weer van voor af aan :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196184489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet echt, iedereen is weer een beetje gekalmeerd nu de cijfers een ommezwaai lijken te maken. De week rondom het laatste pakket waren verschrikkelijk _O-
Hoezo ik heb me prima vermaakt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196184490
Mark ziet er goed uit met z'n witte overhemd en donkere stropdas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184506
Jullie kritische Fokkers hebben toch wel tientallen vragen ingediend voor Mark en Hugo mag ik aannemen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:02:37 #131
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:12 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht even dat je zo'n complottokkie was van "het zal wel niet goed zijn want het gaat snel" "de farma wil geld verdienen aan ons" etc.

Maar ja "dat is je goed recht" dat is dus mijn punt. Daarvoor zullen genoeg mensen het moeten nemen. Of je zal het mijn goed recht moeten maken, los van wat de rest doet, en dan krijg je dus per definitie dat ik het mag omdat ik het vaccin heb genomen en Pietje die denkt dat er een 5g chip in zit niet. Jammer dan, ik ga echt niet accepteren dat mijn rechten daarom langer beperkt worden dan nodig. En daar verreweg de belangrijkste motivatie voor mensen om het vaccin te willen was "terug naar een samenleving zoals we die hadden zonder angst voor corona", en 70% het wilde hebben, denk ik vele anderen met mij ook niet. Laat staan ondernemers (nachtclub eigenaren bv...), en waarschijnlijk de Tweede Kamer als de spoedwet weer verlengd moet worden.

Dit zou dan uiteraard wel pas moeten nádat iedereen een kans heeft gehad, dus tweede helft/eind volgend jaar.

Mensen die het niet kunnen nemen is iets anders uiteraard, die moeten alles mogen en voor zichzelf het risico kunnen nemen. *Belangrijk* detail: mrna vaccins, zoals Pfizer, gebruiken GEEN virus(delen) en kunnen dus door iedereen genomen worden. Ik zag experts zeggen dat groepen die normaal niet gevaccineerd kunnen worden, dit vaccin dus wél veilig kunnen krijgen.

Als de zorg niet kan overstromen meer kan je alles ook vrijgegeven voor niet gevaccineerden zoals ik zei, maar dan hebben die wel het risico op corona, ik ga dan echt niet meer 1,5m afstand houden, niet naar evenementen toegaan, en een mondvod op voor ze. Ze hebben dan namelijk een alternatief gehad om zich te beschermen gratis, dat is het verschil met nu.

En de hoeveelheid mensen waarop getest is is net zo groot als normaal hoor. Alleen is er nu meer geld in gepompt waardoor alle fases sneller achter elkaar kwamen.

Maar goed, fijn om te zien dat jij het ook gewoon neemt als je de oproep krijgt. Ik ook. Als iedereen (of 80% zeg) dat nu gewoon doet, kunnen we allemaal weer verder met ons leven gezellig sociaal doen en wordt 2022 iig een topjaar! Can't wait :)
Ik heb wel het idee dat je mijn eerdere posts niet helemaal goed begrepen hebt :D

Wat ik namelijk telkens zei is: Als de risicogroepen gevaccineerd zijn en dus niet meer omvallen, waarom kunnen de mensen die niet in een risicogroep zitten dan niet weer normaal gaan leven? De risicogroepen hebben het vaccin gekregen, dus de ziekenhuisbezetting moet dan behapbaar zijn. Eigenlijk precies wat jij zegt dus.

Wel heb ik wat reserveringen. Nogmaals, ik zal het vaccin gewoon nemen (sterker nog, ik krijg 'm eerder dan jij, want ik zit formeel in een risicogroep :P), maar ik zal er geen volledig fijn gevoel van krijgen.

Ik kan niet wachten op 2022, en als ik je tegenkom op Lowlands ofzo krijg je wel een knuffel hoor O+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196184521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op 2022, en als ik je tegenkom op Lowlands ofzo krijg je wel een knuffel hoor O+
Wel oppassen dat je daar niet voor moet betalen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 12:03:26 #133
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Máánden roepen hoe kut het allemaal wel niet is en op het moment dat de weg omhoog wordt ingeslagen komen met 'ik vond de ontwikkelingen niet zo spannend'.
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet blij ben met de afzwakking van het aantal dagelijkse nieuwe (geregistreerde) infecties. Hopelijk worden de trends in de ziekenhuizen ook snel positiever.

Was iig een mooie mijlpaal dat het reproductiegetal gisteren EINDELIJK eindelijk weer onder de 1 kwam, voor het eerst in ruim 4 maanden. Blijft natuurlijk wel dat 0,91 slechts een eerste stap is, wil je meer goede resultaten bereiken dan moet de R snel verder naar beneden.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:04:07 #134
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184531
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:40 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wel apart dat de besmettingen zo hoog blijven in Tsjechië met een complete lockdown. Gisteren ook weer 9000. :?
Tsjechië is en blijft een apart land, met ontzettend veel zaken in de illegaliteit (en grijze gebieden). Denk dat een lockdown daar niet zo heel effectief is in een flink aantal gevallen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:04:28 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Worden er ook nog kritische noten gekraakt of zijn het weer alleen de politiek correcte vragen die door de ballotage zijn gekomen?
Wel een aantal vragen over HCQ/ ventilatie / waarom alcohol verbod/waarom vuurwerkverbod.
Maar ook geouwehoer over Netflixseries, late avonden in het torentje en sinterklaas.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:04:36 #136
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Jullie kritische Fokkers hebben toch wel tientallen vragen ingediend voor Mark en Hugo mag ik aannemen?
Nee, want ze beantwoorden nooit vragen over de strategie. Blijkbaar te ingewikkeld ofzo :P
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, want ze beantwoorden nooit vragen over de strategie. Blijkbaar te ingewikkeld ofzo :P
Als je ze niet indient krijg je sowieso geen antwoord.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 12:05:41 #138
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184559
Zijn jullie die metafoor van Hugo 'het virus er onder te houden' ook zo spuugzat, zolang het kabinet niet aan effectief indammen doet?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je ze niet indient krijg je sowieso geen antwoord.
Geniaal dit.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 11 november 2020 @ 12:06:03 #140
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184565
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je ze niet indient krijg je sowieso geen antwoord.
Ik heb ze wel eerder ingediend ;)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 11 november 2020 @ 12:06:17 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het kabinet dat de afgelopen maanden meer aandacht heeft besteed aan de aantoonbare bullshit van De Hond, Viruswaanzin en andere complotwappies dan constructieve, onderbouwde kritische geluiden van o.a. C19 Red Team.
Dan hadden we nu tenminste in een lockdown gezeten met lijfstraffen voor iedereen die de deur uitging *O* *O*
pi_196184569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

Ik kan niet wachten op 2022, en als ik je tegenkom op Lowlands ofzo krijg je wel een knuffel hoor O+
Dan kun je Rutte ook een knuffel geven, want die kan eveneens niet wachten om weer naar een festival te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb ze wel eerder ingediend ;)
Dus omdat jouw vraag er toen niet uitgepikt is, gaan ze niet in op de strategie?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196184575
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Geniaal dit.
Ja net voor de spiegel geoefend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 12:06:59 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Was iig een mooie mijlpaal dat het reproductiegetal gisteren EINDELIJK eindelijk weer onder de 1 kwam, voor het eerst in ruim 4 maanden. Blijft natuurlijk wel dat 0,91 slechts een eerste stap is, wil je meer goede resultaten bereiken dan moet de R snel verder naar beneden.
De R ligt al weken onder de 1 ;)
  woensdag 11 november 2020 @ 12:07:25 #146
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184586
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Geniaal dit.
Huh, twee Sandmans? _O-
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:07:56 #147
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184595
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan kun je Rutte ook een knuffel geven, want die kan eveneens niet wachten om weer naar een festival te gaan.
2020 een jaar van smetvrees, 2021 om langzaam weer naar normaal te gaan en 2022 beginnen we overnieuw met de hippie-aanpak. Iedereen knuffelen :D Rutte kan ook een knuffel krijgen hoor, geen probleem.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196184604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

2020 een jaar van smetvrees, 2021 om langzaam weer naar normaal te gaan en 2022 beginnen we overnieuw met de hippie-aanpak. Iedereen knuffelen :D Rutte kan ook een knuffel krijgen hoor, geen probleem.
Die gaat maar knuffelen met Tante Sjaan ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:08:52 #149
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat ik niet blij ben met de afzwakking van het aantal dagelijkse nieuwe (geregistreerde) infecties. Hopelijk worden de trends in de ziekenhuizen ook snel positiever.

Was iig een mooie mijlpaal dat het reproductiegetal gisteren EINDELIJK eindelijk weer onder de 1 kwam, voor het eerst in ruim 4 maanden. Blijft natuurlijk wel dat 0,91 slechts een eerste stap is, wil je meer goede resultaten bereiken dan moet de R snel verder naar beneden.
Die R van 0,91 is van 23 oktober hè, dus die is al 2 weken onder de 1 dan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196184608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Huh, twee Sandmans? _O-
Dat is een belediging, voor mij, uiteraard.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196184613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dan hadden we nu tenminste in een lockdown gezeten met lijfstraffen voor iedereen die de deur uitging *O* *O*
Wel met een R van 0,6. Dus in potentie de kroegen binnen no time weer open.
blablablabla
pi_196184615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

2020 een jaar van smetvrees, 2021 om langzaam weer naar normaal te gaan en 2022 beginnen we overnieuw met de hippie-aanpak. Iedereen knuffelen :D Rutte kan ook een knuffel krijgen hoor, geen probleem.
Spreek voor jezelf. Mijn oude normaal is mensenmassa's mijden als de pest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184621
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Huh, twee Sandmans? _O-
Ja vrij hinderlijk zo'n nakomeling.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 12:10:37 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel met een R van 0,6. Dus in potentie de kroegen binnen no time weer open.
De magische R van 0,6 die nog nooit in een praktijksituatie in een land op de wereld bereikt. Dat was ONS natuurlijk wel gelukt.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:11:33 #155
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184644
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Mijn oude normaal is mensenmassa's mijden als de pest.
Oke, oke.. Dan worden we wel weer de kluizenaars die we in 2020 waren, maar dan vrijwillig. Zonder gekheid, ik ben wel benieuwd hoe het hierna gaat. Beetje persoonlijke hygiëne van mensen om je heen en iets minder in je 'aura' zou ik denk wel fijn vinden als 't blijft. Mensen die hun handen niet wassen nadat ze naar de WC zijn geweest 2 weken in quarantaine, hop.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 11 november 2020 @ 12:11:45 #156
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184647
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die R van 0,91 is van 23 oktober hè, dus die is al 2 weken onder de 1 dan.
Ja, ik bedoel dat we dat nu eindelijk weten. Is niettemin een periode van 4 maanden waarin ie boven de 1 heeft gezeten. Dat mag nooit meer gebeuren.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oke, oke.. Dan worden we wel weer de kluizenaars die we in 2020 waren, maar dan vrijwillig. Zonder gekheid, ik ben wel benieuwd hoe het hierna gaat. Beetje persoonlijke hygiëne van mensen om je heen en iets minder in je 'aura' zou ik denk wel fijn vinden als 't blijft. Mensen die hun handen niet wassen nadat ze naar de WC zijn geweest 2 weken in quarantaine, hop.
Ik vermoed dat het oude normaal verbazingwekkend snel terugkomt, inclusief het op locatie werken. Ik hoop het niet, daar niet van.

Wat ik zelf nog het meest mis is iemand beschaafd kunnen begroeten door een hand te geven. Dat zoenen en knuffelen met mensen buiten m'n gezin hoeft voor mij niet zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184665
Volgens Goudsmit moeten we er maar vanuit gaan dat we eind volgend jaar eens breed kunnen vaccineren:

quote:
De aankondiging van farmabedrijven Pfizer en Biontech over hun coronavaccin dat binnen handbereik zou zijn, is te voorbarig. Dat zegt arts en viroloog Jaap Goudsmit, in het dagelijkse leven verbonden aan de Harvard Universiteit. 'We hebben een zeer belangrijke wetenschappelijke barrière weten te nemen. Fantastisch, en ik begrijp de euforie van de bevrijding onder de bevolking en zelfs op de beurs, maar voordat het bij de huisarts ligt duurt het nog wel even.'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/economie-po(...)is-veel-te-voorbarig
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 11 november 2020 @ 12:13:57 #159
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184678
Hoe lang denken jullie dat het gaat dure totdat we terug zijn bij niveau 1 van de routekaart?

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 11 november 2020 @ 12:14:02 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_196184679
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:13 schreef nostra het volgende:
Volgens Goudsmit moeten we er maar vanuit gaan dat we eind volgend jaar eens breed kunnen vaccineren:
[..]

https://fd.nl/economie-po(...)is-veel-te-voorbarig
Het spreekt een hoop mensen tegen.
en eind volgend jaar is veel te laat als versoepelingen daar vanaf hangen.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:14:03 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:11 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel dat we dat nu eindelijk weten. Is niettemin een periode van 4 maanden waarin ie boven de 1 heeft gezeten. Dat mag nooit meer gebeuren.
Accepteer die positieve ontwikkeling nou gewoon :P De R is onder de 1, zonder de sluiting van scholen, verplichtte quarantaine en sluiting van de detailhandel.

Ik heb ook best zitten bitchen op de overheid in de afgelopen maanden, maar dat ze hun rug recht hebben gehouden tegen de steeds harder wordende roep en in hun eigen ervaring geloofd hebben verdienen ze wat mij betreft wel wat meer krediet voor. Misschien zelfs wel een slow-clap 8-)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196184687
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wel oppassen dat je daar niet voor moet betalen.
?? XDDD NEEEEEEE

Free hugs zijn free <3

BTW, ik vraag die 50 euro alleen voor smex, en eigenlijk doe ik het net zo makkelijk gratis, maar het viel me gewoon op dat als je geld vraagt, je niet die super irritante nep-reacties krijgt van mensen die nooit komen opdagen.

Plus, het is gratis geld :3 Maar iederen die ik ken (of tegenkom op een con of ergens) mag ook voor niets hoor. Het is zowieso leuk <3

Was overigens wel hilarisch een aantal jaren terug toen paar mensen ipv free hug bordjes "deluxe hug" bordjes gingen doen voor 50 cent, 60 cent, 1 euro... maar dat was een grap. :D ze kregen er wel nog wat voor thouhg LOL
#WeesGeenWhales
pi_196184698
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:13 schreef Gretzl het volgende:
Hoe lang denken jullie dat het gaat dure totdat we terug zijn bij niveau 1 van de routekaart?

[ twitter ]
Ik weet wel dat ik na één tweet alweer meteen op het allerhoogste ergernisniveau zit van de escalatieladder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:15:36 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196184707
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:13 schreef nostra het volgende:
Volgens Goudsmit moeten we er maar vanuit gaan dat we eind volgend jaar eens breed kunnen vaccineren:
[..]

https://fd.nl/economie-po(...)is-veel-te-voorbarig
zit wel wat in, denken dat het allemaal in maart voor elkaar is wel enorm wishful thinking
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:16:00 #165
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184713
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

?? XDDD NEEEEEEE

Free hugs zijn free <3

BTW, ik vraag die 50 euro alleen voor smex, en eigenlijk doe ik het net zo makkelijk gratis, maar het viel me gewoon op dat als je geld vraagt, je niet die super irritante nep-reacties krijgt van mensen die nooit komen opdagen.

Plus, het is gratis geld :3 Maar iederen die ik ken (of tegenkom op een con of ergens) mag ook voor niets hoor. Het is zowieso leuk <3

Was overigens wel hilarisch een aantal jaren terug toen paar mensen ipv free hug bordjes "deluxe hug" bordjes gingen doen voor 50 cent, 60 cent, 1 euro... maar dat was een grap. :D ze kregen er wel nog wat voor thouhg LOL
Wat is in hemelsnaam een deluxe hug. Met een knijpje in je billen? Of een oorlikje?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196184717
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:13 schreef Gretzl het volgende:
Hoe lang denken jullie dat het gaat dure totdat we terug zijn bij niveau 1 van de routekaart?

[ twitter ]
Is zijn vader die ouwe snoepert die het met Marijnissen deed of hebben die niks met elkaar te maken.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:16:51 #167
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Accepteer die positieve ontwikkeling nou gewoon :P De R is onder de 1, zonder de sluiting van scholen, verplichtte quarantaine en sluiting van de detailhandel.
Je kan het positief noemen dat de scholen open zijn gebleven en niet alles compleet dicht ging (en mensen niet verplicht binnen hoefden te blijven). Het is echter niet positief dat er bij de tweede golf weer duizenden Nederlanders zijn overleden aan corona en nog meer landgenoten ernstig ziek zijn geworden.

Ik blijf erbij dat een potentiële tweede golf beter net zo voortvarend als bijvoorbeeld Australië bestreden had kunnen worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb ook best zitten bitchen op de overheid in de afgelopen maanden, maar dat ze hun rug recht hebben gehouden tegen de steeds harder wordende roep en in hun eigen ervaring geloofd hebben verdienen ze wat mij betreft wel wat meer krediet voor. Misschien zelfs wel een slow-clap 8-)
Wat is er zo bijzonder knap aan de beleidskeuzes van Rutte III dan? Wat hebben ze hier in Nederland gedaan wat nergens anders ter wereld is gelukt? Ik zie het nog steeds als aanmodderen zonder optimale resultaten te bereiken.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

?? XDDD NEEEEEEE

Free hugs zijn free <3

BTW, ik vraag die 50 euro alleen voor smex, en eigenlijk doe ik het net zo makkelijk gratis, maar het viel me gewoon op dat als je geld vraagt, je niet die super irritante nep-reacties krijgt van mensen die nooit komen opdagen.

Plus, het is gratis geld :3 Maar iederen die ik ken (of tegenkom op een con of ergens) mag ook voor niets hoor. Het is zowieso leuk <3

Was overigens wel hilarisch een aantal jaren terug toen paar mensen ipv free hug bordjes "deluxe hug" bordjes gingen doen voor 50 cent, 60 cent, 1 euro... maar dat was een grap. :D ze kregen er wel nog wat voor thouhg LOL
Smex is the kind of sex you read or watch when looking at or reading any kind of japanese cartoon.

wtf
pi_196184745
quote:
19s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het spreekt een hoop mensen tegen.
en eind volgend jaar is veel te laat als versoepelingen daar vanaf hangen.
"Euforie is veel te voorbarig"

Dezelfde persoon:

"We hebben een zeer belangrijke wetenschappelijke barrière weten te nemen. Fantastisch, en ik begrijp de euforie van de bevrijding onder de bevolking en zelfs op de beurs, maar voordat het bij de huisarts ligt duurt het nog wel even.'

"Pfizer heeft laten zien dat het mogelijk is een hoge bescherming tegen de infectie van 90% te realiseren. Hoewel we niet weten hoe lang de bescherming aanhoudt, is dat fantastisch nieuws waar anderen ook weer veel van leren. Het sterkt mij in de overtuiging dat er een vaccin beschikbaar komt voor de miljoenen in ons land die daar baat bij hebben"

"Een ander pluspunt is dat het middel van Pfizer een zogeheten RNA-vaccin is, waarbij een nieuw stukje genetische code wordt toegevoegd aan bepaalde afweercellen in het menselijk lichaam. 'Echt heel knap en daarmee zijn we verder dan we bijvoorbeeld ooit met ons onderzoek naar aids zijn gekomen"

Ik heb een vraag: waarom denkt deze meneer precies dat ik en anderen zo euforisch zijn?

Ik verwacht óók dat alle regels weg pas in 2022 weer komt. Maar ik ben wel blij dat het nu vrijwel zeker is dat het komt.
#WeesGeenWhales
pi_196184772
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef eragon2890 het volgende:

Ik heb een vraag: waarom denkt deze meneer precies dat ik en anderen zo euforisch zijn?
Omdat het z'n levenswerk is en hij de aandacht eromheen op de voet volgt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184787
quote:
6s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Mijn oude normaal is mensenmassa's mijden als de pest.
Maar daar gaat het om hé, dat het dan weer je keuze is. Niemand wilt iemand ergens toe dwingen, maar we willen dat we het gewoon weer mógen :3

2022 wordt een topjaar!! <3
#WeesGeenWhales
pi_196184788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:16 schreef Gretzl het volgende:
Het is echter niet positief dat er bij de tweede golf weer duizenden Nederlanders zijn overleden aan corona en nog meer landgenoten ernstig ziek zijn geworden.

Ik blijf erbij dat een potentiële tweede golf beter net zo voortvarend als bijvoorbeeld Australië bestreden had kunnen worden.
De dood hoort bij het leven. Wij hebben in de zomer wel een beetje geleefd. En de Australiërs? Daarnaast kunnen wij aan het einde van de rit pas eindconclusies trekken. Waarbij doden een factor is, maar wij ook moeten kijken hoe wij economisch en maatschappelijk er door zijn gekomen.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 12:21:36 #173
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196184802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:16 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je kan het positief noemen dat de scholen open zijn gebleven en niet alles compleet dicht ging (en mensen niet verplicht binnen hoefden te blijven). Het is echter niet positief dat er bij de tweede golf weer duizenden Nederlanders zijn overleden aan corona en nog meer landgenoten ernstig ziek zijn geworden.

Ik blijf erbij dat een potentiële tweede golf beter net zo voortvarend als bijvoorbeeld Australië bestreden had kunnen worden.
[..]
Niet iedereen kan jammer genoeg gered worden. Hoeveel mensen is de kwaliteit van leven hoger geworden doordat ze niet als een kluizenaar aan huis zaten, ook ouderen? Als we dat tegen elkaar afzetten, welke kant valt het op? Elk overlijden is mij er één teveel, maar dat is overlijden aan wat dan ook. De ongezonde focus op een corona-overlijden dat meer waard is dan een overlijden door kanker of een hartstilstand moet naar mijn mening gewoon stoppen.

quote:
Wat is er zo bijzonder knap aan de beleidskeuzes van Rutte III dan? Wat hebben ze hier in Nederland gedaan wat nergens anders ter wereld is gelukt? Ik zie het nog steeds als aanmodderen zonder optimale resultaten te bereiken.
Ik vind het knap dat ze hun rug recht hebben weten te houden en gevaren hebben op hun eigen kennis en inzicht, en niet blind mee zijn gegaan in roeptoeterclubs. Als het aan het C19 Red Team lag zaten we nu harde lockdown en zaten we daar tot januari in. Dat is makkelijk roepen door het Red Team, want de nevenschade komt niet op hun bord.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196184886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat je mijn eerdere posts niet helemaal goed begrepen hebt :D

Wat ik namelijk telkens zei is: Als de risicogroepen gevaccineerd zijn en dus niet meer omvallen, waarom kunnen de mensen die niet in een risicogroep zitten dan niet weer normaal gaan leven? De risicogroepen hebben het vaccin gekregen, dus de ziekenhuisbezetting moet dan behapbaar zijn. Eigenlijk precies wat jij zegt dus.

Wel heb ik wat reserveringen. Nogmaals, ik zal het vaccin gewoon nemen (sterker nog, ik krijg 'm eerder dan jij, want ik zit formeel in een risicogroep :P), maar ik zal er geen volledig fijn gevoel van krijgen.

Ik kan niet wachten op 2022, en als ik je tegenkom op Lowlands ofzo krijg je wel een knuffel hoor O+
Oh eens dan ja! :D En met een vaccin wat meer dan 90% effectief is moet dat ook wel lukken.

Hoewel de "niet risico groep" ook in ziekenhuis kan komen, als die het allemaal tegelijk krijgen... misschien wachten op groepsimmuniteit beter. Maar met 90% , zoals Marc Bonten zei, is die 70% die het wilde al genoeg.
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 12:27:45 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196184890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Euforie is veel te voorbarig"

Dezelfde persoon:

"We hebben een zeer belangrijke wetenschappelijke barrière weten te nemen. Fantastisch, en ik begrijp de euforie van de bevrijding onder de bevolking en zelfs op de beurs, maar voordat het bij de huisarts ligt duurt het nog wel even.'

"Pfizer heeft laten zien dat het mogelijk is een hoge bescherming tegen de infectie van 90% te realiseren. Hoewel we niet weten hoe lang de bescherming aanhoudt, is dat fantastisch nieuws waar anderen ook weer veel van leren. Het sterkt mij in de overtuiging dat er een vaccin beschikbaar komt voor de miljoenen in ons land die daar baat bij hebben"

"Een ander pluspunt is dat het middel van Pfizer een zogeheten RNA-vaccin is, waarbij een nieuw stukje genetische code wordt toegevoegd aan bepaalde afweercellen in het menselijk lichaam. 'Echt heel knap en daarmee zijn we verder dan we bijvoorbeeld ooit met ons onderzoek naar aids zijn gekomen"

Ik heb een vraag: waarom denkt deze meneer precies dat ik en anderen zo euforisch zijn?

Ik verwacht óók dat alle regels weg pas in 2022 weer komt. Maar ik ben wel blij dat het nu vrijwel zeker is dat het komt.
hij geeft gewoon de logistieke problemen aan en daar is niks mis mee, het is wel te hopen dat de vaccins van andere fabrikanten niet opgeslagen hoeven te worden bij dit soort temperaturen want dat bemoeilijkt wel enorm de distributie
pi_196184940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat het z'n levenswerk is en hij de aandacht eromheen op de voet volgt?
Ik bedoel dat k vermoed dat hij niet helemaal begrijpt WAAROM mensen zo jubelen. Niemand verwacht dat we morgen vrij zijn nu.

Iedereen jubelt om de redenen die ik hierboven uit zijn mond citeer.

Hij probeert dus volgens mij mensen te overtuigen van iets wat de meesten al snappen - en waarvoor ze al de vlag hebben uitgehangen (terecht).
#WeesGeenWhales
pi_196184958
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat is in hemelsnaam een deluxe hug. Met een knijpje in je billen? Of een oorlikje?
Een grap. XD De boordjes werden ook steeds mooier, waren gewoon hugs natuurlijk. Maar het was gewoon prachtig om te zien dat mensen nog gingen betalen ook ervoor, iedereen deed ermee mee. _O-

Headpats zijn ook altijd leuk trouwens :3
#WeesGeenWhales
pi_196185008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Smex is the kind of sex you read or watch when looking at or reading any kind of japanese cartoon.

wtf
?????

Urban dictionary ofzo? WTF

Die kende ik niet. :D Wel hoewel, net als "smut" gebruiken weebs soms wel eens "smex" lol. Maar dat is meer ontstaan volgens mij om om die simpele censuur filters heen te komen jaren terug :P

Bij yaoi/BL zeg ik eigenlijk altijd smut. lol.

En voor fanfics had je vroeger dan nog lemon en lime enzo, maar dat is opa vertelt, ik ga al sinds 2008 mee in de fandom XD

[ Bericht 0% gewijzigd door eragon2890 op 11-11-2020 12:53:13 ]
#WeesGeenWhales
pi_196185047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij geeft gewoon de logistieke problemen aan en daar is niks mis mee, het is wel te hopen dat de vaccins van andere fabrikanten niet opgeslagen hoeven te worden bij dit soort temperaturen want dat bemoeilijkt wel enorm de distributie
Dat is al lang bekend dat dat niet hoeft. Sterker nog, sommigen, ik dacht oxford, kunnen zelfs op kamertemperattuur! Moderna geloof ik -18. (ook mrna).

Dit is voor óns eigenlijk wel gunstig. Het blijft echt wél lang genoeg goed om de hele rij te vaccineren na ontdooien namelijk. En dit probleem betekent nu juist dat wij sneller er van af zijn en weer normaal kunnen doen.

Waarom? precies om wat hij en anderen zeggen: ontwikkelingslanden hebben hier niets aan. Alleen rijke landen. Wat betekent dat we dus niet onder druk komen te staan om die 1,4 miljard dosissen te delen volgend jaar... toevallig precies genoeg voor de hele bevolking van de EU, USA, Japan, en Australië/Niuew-zeeland.

:)
#WeesGeenWhales
pi_196185048
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

?????

Urban dictionary ofzo? WTF

Die kende ik niet. :D Wel hoewel, net als "smut" gebruiken weebs soms wel eens "smex" lol. Maar dat is meer ontstaan volgens mij om om die simpele censuur filters heen te komen jaren terug :P

Bij yaoi/BL zeg ik eigenlijk altijd smut. lol.

En voor fanfics had je vroeger dan nog lemon en lime enzo, maar dat is opa vertaalt, ik ga al sinds 2008 mee in de fandom XD
Maar wat is smex nou
pi_196185096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het oude normaal verbazingwekkend snel terugkomt, inclusief het op locatie werken. Ik hoop het niet, daar niet van.

Wat ik zelf nog het meest mis is iemand beschaafd kunnen begroeten door een hand te geven. Dat zoenen en knuffelen met mensen buiten m'n gezin hoeft voor mij niet zo.
LOL ik mis handen geven nu juist absoluut niet, dat was puur een ritueel, terwijl mede weebs huggen leuk is, warm, fluffy, soft hugs... ahhh. Precies andersom dus :P

Hoe dan ook, ik heb gewoon dat ík weer snel (... tegen eind volgend jaar dus) mag knuffelen én jij weer handen mag geven. Vrijheid blijheid!

Op locatie werken zal écht wel op z'n minst minder worden. Het is namelijk ook veel goedkoper voor de meeste bedrijven. Heel veel grote werkgevers zeggen dat nu al. Denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken. Sterker nog, ik denk dat dat ook een keuze gaat worden voor wat mensen leuker vinden, wat natuurlijk alleen maar fijn zal zijn!

Maar iig is het gewoon mooi als mensen *die dat leuk vinden* weer zo snel mogelijk naar een festival kunnen gaan, knuffelen, dansen in een club etc. Je bent niet verplicht om daar heen te gaan natuurlijk, en er is niets mis mee als je dat niet doet (ik vermijd discos zelf als de plaag, zwetende op elkaaar gepropte massa mensen waar het veel te warm is met herie, gadver), maar het zou toch wel echt héél fijn zijn als iedereen strkas weer gewoon mag doen wat ze zelf leuk vinden!
#WeesGeenWhales
pi_196185133
Dat vaccin kan me gestolen worden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196185207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oke, oke.. Dan worden we wel weer de kluizenaars die we in 2020 waren, maar dan vrijwillig. Zonder gekheid, ik ben wel benieuwd hoe het hierna gaat. Beetje persoonlijke hygiëne van mensen om je heen en iets minder in je 'aura' zou ik denk wel fijn vinden als 't blijft. Mensen die hun handen niet wassen nadat ze naar de WC zijn geweest 2 weken in quarantaine, hop.
Geen handen wassen na toilet was altijd al disgusting, probleem is dat mensne niet ineens minder disgusting worden vrees ik. DIe paar dan.

Ik hoop heel hard en ga er ook blind vanuit dat die handgel in restaurants etc blijft, gewoon omdat het handig is om je handen ff te kunnen wassen voor en vooral ook na eten zodat je telefoon niet onder 17 lagen vleesvet zit als je opzoekt hoe je naar huis terug moet.

Meer mogelijkheden tot thuiswerken. Zowieso.

In godsnaam, niet meer voor een zakelijk congres voor een dag bussines class in de PlaneetSloper 3000 naar Australië vliegen. Please. Doe dat soort zakelijke dingen en EU toppen etc aub virtueel voortaan. Het kan, het is goedkoper, makkelijker, en zoveel beter voor het klimaat.

Misschien makkelijker en geaccepteerder maken om thuis te blijven van kantoor als je ziek bent? Ik wil heel graag weer gewoon iedereen mogen knuffelen op een con en gezelligheid, spontaniteit, menselijk contact, maar ik hoef niet de griep erbij cadeau. :D

Dat is het wel zo'n beetje.

Wat bedoel je met iets minder in je aura? Je zegt hiervoor dat als je me ziet dat ik een hug krijg, lol. XD
Als je bedoelt dat in de supermarkt niet meer over je heen hijgen door Karen voor dat pak spaghetti, eens, maar probleem is, ook dat was al onbeleefd. :( DIe mensen doen dat nu nog en blijven dat ook doen.
Maar voor de rest , wel, ik ben zo klaar met die ongezellige 1,5m hel, dat zodra het straks weer mag in 2022, ik nu al een weddenschap heb met een vriendin wie als eerste de 1000 free hugs haalt op een event. XD

--

Maar aub jongens. Thuiswerken voor wie dat wil, en voor ZAKELIJKE evenementen niet meer de hele wereld over vliegen. Dat moét lukken toch? Toch?
#WeesGeenWhales
pi_196185214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:39 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Maar wat is smex nou
sex. Met een m zodat het door die crappy filters van toen kwam. :)
#WeesGeenWhales
pi_196185261
Schopje GGZ?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 11 november 2020 @ 12:57:40 #186
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_196185267
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef aartstyle het volgende:

[..]

bla... bla...

Nee ik laat mij gewoon vaccineren als ik aan de beurt ben. Nu genoeg mensen aan het woord gezien die er verstand van hebben dat mijn twijfels voor een groot deel weg zijn. Kan niet wachten om het normale leven weer op te pakken.
Gewoon doen joh! Sterk argument ook! Een experimenteel vaccin, op basis van nieuwe, nog nooit eerder toegepaste technieken, waarbij de test -en voornamelijk vervolgtraject, namelijk minimaal 5 jaar waarbij proefpersonen worden gevolgd wordt volledig overgeslagen. Wat kan er misgaan? Wat zijn de kansen? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Anderson83 op 11-11-2020 12:59:51 (spelling) ]
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
pi_196185269
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dat vaccin kan me gestolen worden.
Dat wordt dan je leven lang thuis blijven, als het aan Hugo ligt.

Zonder vaccin-sterretje in je app kom je straks nergens meer binnen.
pi_196185284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:

Zonder vaccin-sterretje in je app kom je straks nergens meer binnen.
Mag ik 'n niet op m'n borst dragen?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 11 november 2020 @ 13:01:13 #189
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Gewoon doen joh! Sterk argument ook! Een experimenteel vaccin, op basis van nieuwe, nog nooit eerder toegepaste technieken, waarbij de test -en voornamelijk vervolgtraject, namelijk minimaal 5 jaar waarbij proefpersonen worden gevolgd wordt volledig overgeslagen. Wat kan er misgaan? Wat zijn de kansen? :')
want nu gaat het allemaal goed?
  woensdag 11 november 2020 @ 13:01:30 #190
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_196185308
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Mag ik 'n niet op m'n borst dragen?
Hij zou toch op je voorhoofd of rechterhand komen te staan? Snap er niets meer van! :')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
pi_196185324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

want nu gaat het allemaal goed?
Niet zo slecht dat ik zo'n groot risico zou nemen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196185326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat wordt dan je leven lang thuis blijven, als het aan Hugo ligt.

Zonder vaccin-sterretje in je app kom je straks nergens meer binnen.
Gewoon even de cheatcode invullen om het sterretje te unlocken ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_196185335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Gewoon even de cheatcode invullen om het sterretje te unlocken ^O^
Ik ga dit thuis proberen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 11 november 2020 @ 13:07:51 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185383
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Niet zo slecht dat ik zo'n groot risico zou nemen.
wat is een groot risico, wat te voorbarig om daar zo bang voor te zijn
pi_196185396
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat wordt dan je leven lang thuis blijven, als het aan Hugo ligt.

Zonder vaccin-sterretje in je app kom je straks nergens meer binnen.
Het lijkt me al afdoende om de ziekenhuis triage straks te doen op basis van vaccinatie. Antivaxxer gekkies hoeven niet geholpen te worden.
pi_196185401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is een groot risico, wat te voorbarig om daar zo bang voor te zijn
Nee op dit moment het zou voorbarig zijn het geen risico te vinden. Waarom zou ik vertrouwen hebben na de afgelopen tijd?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196185411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:09 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het lijkt me al afdoende om de ziekenhuis triage straks te doen op basis van vaccinatie. Antivaxxer gekkies hoeven niet geholpen te worden.
Als we het ook andersom doen, mensen met complicaties door een vaccin laten we creperen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 11 november 2020 @ 13:10:51 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185416
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:09 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nee op dit moment het zou voorbarig zijn het geen risico te vinden. Waarom zou ik vertrouwen hebben na de afgelopen tijd?
welke afgelopen tijd, wat bedoel je daarmee?
  woensdag 11 november 2020 @ 13:18:03 #199
286657 Mr.Anderson83
There is no spoon.
pi_196185504
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
alleen de politiek correcte vragen
alleen de politiek correcte vragen :')
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes..."
  woensdag 11 november 2020 @ 13:22:40 #200
14505 OProg
A Life in Music
pi_196185562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:37 schreef Elan het volgende:
Stond toen nog een heel artikel over in de Volkskrant meen ik waarom het in Italië wel goed ging en o.a. hier en in Spanje niet.
Twee maanden of iets terug een artikel gelezen wat het verschil tussen Nederlanders en Belgen is. De strekking was dat Belgen netjes de regeltjes opvolgen en Nederlanders alles betwisten.

Ik ben er nog naar op zoek geweest twee weken terug maar helaas kan ik het nergens meer vinden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196185587
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Twee maanden of iets terug een artikel gelezen wat het verschil tussen Nederlanders en Belgen is. De strekking was dat Belgen netjes de regeltjes opvolgen en Nederlanders alles betwisten.

Ik ben er nog naar op zoek geweest twee weken terug maar helaas kan ik het nergens meer vinden.
Ik betwist het bestaan van dat artikel.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:25:31 #202
14505 OProg
A Life in Music
pi_196185610
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ik betwist het bestaan van dat artikel.
Het is me toch wat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196185654
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Twee maanden of iets terug een artikel gelezen wat het verschil tussen Nederlanders en Belgen is. De strekking was dat Belgen netjes de regeltjes opvolgen en Nederlanders alles betwisten.

Ik ben er nog naar op zoek geweest twee weken terug maar helaas kan ik het nergens meer vinden.
Deze ?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eving-verschil-groot
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:30:08 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_196185671
quote:
Ja. Die. Ik had hem ook net gevonden. Het is indertijd wat langs me heen gegaan maar het was van toen de cijfers daar beter waren en iemand dat dus ging verklaren. Grappig om nog eens te lezen.

Mijn beeld is namelijk totaal niet zo ook voortkomend uit de projecten die ik met Belgen gedaan heb.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196185673

OOK Ruud is het slachtoffer van het niet knuffelen net als die anime koekwaus. Minuut stilte voor de knuffelaars.
Go hard or go home
pi_196185678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Gewoon doen joh! Sterk argument ook! Een experimenteel vaccin, op basis van nieuwe, nog nooit eerder toegepaste technieken, waarbij de test -en voornamelijk vervolgtraject, namelijk minimaal 5 jaar waarbij proefpersonen worden gevolgd wordt volledig overgeslagen. Wat kan er misgaan? Wat zijn de kansen? :')
Dan kan óf jijzelf, óf helemaal niemand, straks dus meer naar carnaval, festivals, concerten, oma knuffelen, etc.

En natuurlijk kan je dan - zoals de meeste mensen die het vaccin niet willen nemen valt me op - roepen dat dat ook schandalig is en dat de overheid onze vrijheid terug moet geven nu los van het vaccin, maar ik heb nieuws voor je: dat gaat niet gebeuren. Het meerendeel van het volk, en tweede kamer , staat achter het beleid.

De énige manier waarop we ons normale fijne vrije leven dus weer terugkrijgen, is als genoeg mensen straks dat vaccin nemen. Wat jij daar van vind is irrelevant, dat is een feít met hoe de kaarten liggen.

Dus, wil jij wel of niet ooit nog je vrijheid terug zoals je die tot maart dit jaar had?
#WeesGeenWhales
pi_196185738
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Gewoon doen joh! Sterk argument ook! Een experimenteel vaccin, op basis van nieuwe, nog nooit eerder toegepaste technieken, waarbij de test -en voornamelijk vervolgtraject, namelijk minimaal 5 jaar waarbij proefpersonen worden gevolgd wordt volledig overgeslagen. Wat kan er misgaan? Wat zijn de kansen? :')
Prima toch, ik zie het probleem niet als iemand anders proefkonijn wil spelen en de maatregelen daardoor zsm van tafel kunnen.
pi_196185753
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Twee maanden of iets terug een artikel gelezen wat het verschil tussen Nederlanders en Belgen is. De strekking was dat Belgen netjes de regeltjes opvolgen en Nederlanders alles betwisten.

Ik ben er nog naar op zoek geweest twee weken terug maar helaas kan ik het nergens meer vinden.
Nederlanders en Belgen omdraaien en ze kunnen het artikel morgen weer publiceren.
pi_196185767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef Noek het volgende:

OOK Ruud is het slachtoffer van het niet knuffelen net als die anime koekwaus. Minuut stilte voor de knuffelaars.
Me drie keer afgevraagd wie toch die anonieme koekwaus zou zijn maar ik ben weer bij hoor _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 13:38:36 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Prima toch, ik zie het probleem niet als iemand anders proefkonijn wil spelen en de maatregelen daardoor zsm van tafel kunnen.
ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om het/een vaccin te ontlopen
pi_196185786
Epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum is opgetogen over het Pfizer-vaccin.

Die is echter van mening dat de jongere groep als eerste moet.

quote:
Bij welke groepen begin je met inenten?

Mogelijk zitten kwetsbare groepen en vitale beroepen in de voorhoede. Vakbonden FNV en CNV vinden dat zorgmedewerkers als eersten aan de beurt moeten zijn. Het beschermt de medewerker én patiënt. Scheelt ook ziekteverzuim en dus werkdruk. Onderwijsbond AOb wil dat leerkrachten voorrang krijgen.

Epidemioloog Frits Rosendaal van het LUMC ziet dat anders. „Je moet beginnen bij de jongeren en kwetsbare actieve mensen. Jongeren zijn de verspreiders, zo roep je het virus een halt toe. Indirect bescherm je daarmee ook de ouderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196185833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om het/een vaccin te ontlopen
Natuurlijk wel, dat is het nu toch ook.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 13:43:17 #213
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196185846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:
Epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum is opgetogen over het Pfizer-vaccin.

Die is echter van mening dat de jongere groep als eerste moet.
[..]

Vind ik niet geheel onlogisch deze denkwijze.....
  woensdag 11 november 2020 @ 13:43:45 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185857
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat is het nu toch ook.
ik verwacht wel net zoiets als met de mondkapjes, vliegen bijvoorbeeld zonder vaccinatie niet mogelijk, moet jij eens kijken hoe snel het dan gaat
pi_196185887
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Ja. Die. Ik had hem ook net gevonden. Het is indertijd wat langs me heen gegaan maar het was van toen de cijfers daar beter waren en iemand dat dus ging verklaren. Grappig om nog eens te lezen.

Mijn beeld is namelijk totaal niet zo ook voortkomend uit de projecten die ik met Belgen gedaan heb.
Iedereen die wel eens met Belgen te maken heeft gehad, weet hoe lachwekkend de generalisaties in dat artikel zijn. Gefeliciteerd, ze zijn daar minder direct, minder geneigd om zich uit te spreken, en meer op het collectieve gericht. Dat betekent alleen maar dat ze ook ontzettend achterbaks kunnen zijn (niet alle Belgen, laat dat duidelijk zijn, voordat we de andere kant op gaan generaliseren).

Als er een probleem is, bijvoorbeeld in een zakelijke context, en je werkt met Belgen, probeer dan maar eens te achterhalen wat nu precies het probleem is, aangezien ze het je niet direct in je gezicht zeggen.

Ik acht veel Belgen er volledig toe in staat om zich openlijk aan de maatregelen te houden en deze ook luidkeels te steunen. Maar dan stiekem toch de hele familie en vriendenkring over de vloer. Bij de Nederlander weet je tenminste dat die scepticus, die vrije jongen en die onbehouwen hork waarschijnlijk dezelfden zijn die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, omdat ze er openlijk voor uitkomen.

Inmiddels zijn we in beide landen weer over de piek heen, ondanks alle verleidelijke cultureel-antropologische tegenstellingen. Blijkbaar interesseert het virus zich geen reet of jouw voorouders protestants of katholiek waren, heel raar.
pi_196185915
Effe tussendoor, voor alle 'liefhebbers' van mondkapjes:
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 13:49:42 #217
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196185935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Iedereen die wel eens met Belgen te maken heeft gehad, weet hoe lachwekkend de generalisaties in dat artikel zijn. Gefeliciteerd, ze zijn daar minder direct, minder geneigd om zich uit te spreken, en meer op het collectieve gericht. Dat betekent alleen maar dat ze ook ontzettend achterbaks kunnen zijn (niet alle Belgen, laat dat duidelijk zijn, voordat we de andere kant op gaan generaliseren).

Als er een probleem is, bijvoorbeeld in een zakelijke context, en je werkt met Belgen, probeer dan maar eens te achterhalen wat nu precies het probleem is, aangezien ze het je niet direct in je gezicht zeggen.

Ik acht veel Belgen er volledig toe in staat om zich openlijk aan de maatregelen te houden en deze ook luidkeels te steunen. Maar dan stiekem toch de hele familie en vriendenkring over de vloer. Bij de Nederlander weet je tenminste dat die scepticus, die vrije jongen en die onbehouwen hork waarschijnlijk dezelfden zijn die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, omdat ze er openlijk voor uitkomen.

Inmiddels zijn we in beide landen weer over de piek heen, ondanks alle verleidelijke cultureel-antropologische tegenstellingen. Blijkbaar interesseert het virus zich geen reet of jouw voorouders protestants of katholiek waren, heel raar.
God ja. Het polderen in Nederland was een verademing ten opzichte van werken met veel Belgen die nooit aangaven het ergens niet mee eens te zijn. Dat hoorde ik dan wel van de manager van mijn manager. Ik geloof best dat die er zo in zitten ja.

Hoorde idd wel dat België ook langzaam beter ging :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196185953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dan kan óf jijzelf, óf helemaal niemand, straks dus meer naar carnaval, festivals, concerten, oma knuffelen, etc.

En natuurlijk kan je dan - zoals de meeste mensen die het vaccin niet willen nemen valt me op - roepen dat dat ook schandalig is en dat de overheid onze vrijheid terug moet geven nu los van het vaccin, maar ik heb nieuws voor je: dat gaat niet gebeuren. Het meerendeel van het volk, en tweede kamer , staat achter het beleid.

De énige manier waarop we ons normale fijne vrije leven dus weer terugkrijgen, is als genoeg mensen straks dat vaccin nemen. Wat jij daar van vind is irrelevant, dat is een feít met hoe de kaarten liggen.

Dus, wil jij wel of niet ooit nog je vrijheid terug zoals je die tot maart dit jaar had?
Als 60% zich laat vaccineren hebben we de gewenste groepsimmuniteit bereikt. De verspreiding zal minder zijn waardoor er weer genoeg plek is in het ziekenhuis. Loop het het dan toch op (de kans is dan aanzienlijk veel kleiner) dan is er gewoon een bedje in het hospitaal.
pi_196185978
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als 60% zich laat vaccineren hebben we de gewenste groepsimmuniteit bereikt. De verspreiding zal minder zijn waardoor er weer genoeg plek is in het ziekenhuis. Loop het het dan toch op (de kans is dan aanzienlijk veel kleiner) dan is er gewoon een bedje in het hospitaal.
Nope. Is afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin.
pi_196185983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik verwacht wel net zoiets als met de mondkapjes, vliegen bijvoorbeeld zonder vaccinatie niet mogelijk, moet jij eens kijken hoe snel het dan gaat
Oftewel de jodenster cultuur/rassenscheiding..... alleen privileges hebben als je proefkonijn wil zijn

Nou, lekker oprotten met die mentaliteit..
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196185989
quote:
Maar wat als het vaccin effectief genoeg is om de kwetsbaren te vaccineren en zo de ziekenhuizen ontlast worden? Nog steeds regelgeving terwijl de ziekenhuizen leeg zijn omdat de risisogroep niet meer in het ziekenhuis komt?

Kwetsbaren vaccineren is genoeg. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de zorg. Als jonge gezonde mensen besmet worden zal er geen druk op de zorg komen want voor hen is het gewoon een griep.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:53:12 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Oftewel de jodenster cultuur/rassenscheiding..... alleen privileges hebben als je proefkonijn wil zijn

Nou, lekker oprotten met die mentaliteit..
blijf je toch lekker thuis
pi_196186000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

blijf je toch lekker thuis
:')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196186006
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als 60% zich laat vaccineren hebben we de gewenste groepsimmuniteit bereikt. De verspreiding zal minder zijn waardoor er weer genoeg plek is in het ziekenhuis. Loop het het dan toch op (de kans is dan aanzienlijk veel kleiner) dan is er gewoon een bedje in het hospitaal.
Nah, 70 a 80% bij 90% effectiveit. Bonten zegt 70%. Lijkt me reeël. 60 is wel erg laag. Maar volgens polls wil 70% zich ook laten vaccineren, dus hallejuhah.

Één probleem: het was biased (logisch) naar oudere mensen/risicogroepen. Bij jongeren, die het meest verspreiden, was het 50%. Dat is nog een dingetje. Dus daarom wat influencer campagnes er tegen aan gooien "ik ben niet bang voor het prikje!" , en misschien lowlands en de disco tijdelijk alleen open voor gevaccineerden. Moet je ze eens zien gaan.
#WeesGeenWhales
pi_196186011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nope. Is afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin.
Die >90% blijkt te zijn.
#WeesGeenWhales
pi_196186019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die >90% blijkt te zijn.
Is het ook al zeker dat we die gaan gebruiken?
pi_196186028
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar wat als het vaccin effectief genoeg is om de kwetsbaren te vaccineren en zo de ziekenhuizen ontlast worden? Nog steeds regelgeving terwijl de ziekenhuizen leeg zijn omdat de risisogroep niet meer in het ziekenhuis komt?

Kwetsbaren vaccineren is genoeg. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de zorg. Als jonge gezonde mensen besmet worden zal er geen druk op de zorg komen want voor hen is het gewoon een griep.
Sterker nog, voor hen is het véél minder erg dan de griep. Bij Griep gaan ook juist kinderen dood en soms ook jong volwassenen. Deze ziekte is véél meer skewed richting oud en kreupel dan de gewone griep.

Bij jongeren/kinderen is het véél minder gevaarlijk dan de griep, maar bij ouderen juist nog veel gevaarlijker dan de griep.
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 13:56:34 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196186039
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar wat als het vaccin effectief genoeg is om de kwetsbaren te vaccineren en zo de ziekenhuizen ontlast worden? Nog steeds regelgeving terwijl de ziekenhuizen leeg zijn omdat de risisogroep niet meer in het ziekenhuis komt?

Kwetsbaren vaccineren is genoeg. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de zorg. Als jonge gezonde mensen besmet worden zal er geen druk op de zorg komen want voor hen is het gewoon een griep.
https://www.bd.nl/brabant(...)-na-corona~a5059633/
Niet dus...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_196186052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:53 schreef eragon2890 het volgende: en misschien lowlands en de disco tijdelijk alleen open voor gevaccineerden. Moet je ze eens zien gaan.
Dingen verbieden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gaat veel te ver.
pi_196186070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is het ook al zeker dat we die gaan gebruiken?
Wat denk je zelf?

Maar ja, dat is zeker. We hebben er al miljoenen dosissen van besteld en (volgens de EC was het toeval... XD) gisteren nog 100 miljoen ofzo meer.

Plus dat experts nu verwachten dat Moderna en nog een ander (zelfde techniek) vergelijkbare hossana-resultaten zullen halen. En dat eigenlijk (bijna) alle vaccins wel gewoon goed zullen werken.

Bijkomend voordeel is dat pfizer op -80 gehouden moet worden, totaal ongeschikt voor arme landen. Wat betekent dat wij zonder politieke druk al die 1,4 miljard dosissen kunnen inpikken volgend jaar. Toevallig net genoeg voor USA, EU, Japan, en Australie/nieuw zeeland samen. Wat... erg toch! (muhahaha!)
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 13:58:21 #231
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196186072
quote:
Krijgen we nu deze discussie weer? Het is vrij algemene kennis ondertussen dat het risicogroepen en ouderen heel wat meer treft. Dat wil niet zeggen dat jongeren er NOOIT goed ziek van worden. Tuurlijk gebeurd dat (ik heb hier nog nooit iemand zien roepen dat jongeren er nooit ziek van worden). Het is alleen een minderheid. Snap die noodzaak nooit zo om voorbeelden te posten dat er jongeren ziek worden, gezien niemand ontkent dat dat gebeurd...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 13:58:53 #232
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196186080
quote:
Oh gut weer zo'n doom-newsitem.

Geloof heus dat het waar is, en deze mensen zijn er inderdaad.... en is echt balen. Maar hoeveel van dit soort jonge, voorheen gezonde mensen die zo lang klachten houden zijn er statistisch gezien op de tienduizenden besmettingen, dat is denk ik interessanter om op te focussen.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:59:45 #233
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_196186092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:57 schreef BillDauterive het volgende:

Dingen verbieden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gaat veel te ver.
Mensen die zich wel laten vaccineren belonen middels bv. een lagere zorgpremie?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_196186103
Haha, een paar dagen na het Amerikaanse vaccin wordt bekendgemaakt dat het Russische vaccin 2% beter werkt. Toeval much? _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dingen verbieden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gaat veel te ver.
Het alternatief is ze nog steeds voor iedereen dicthbouden terwijl mensen snakken naar weer gewoon mogen leven, dat ook beloofd is na een effectief breed uitgerold vaccin, en het ruime meerendeel het wel gewoon braaf neemt. Dát zie ik echt niet gebeuren.

Ik wil met dat vaccin m'n leven terug, en ~70% van Nederland met mij. Daarbij wil ik niét wachten op weigeraars, dus óf alles open alleen voor ons, óf maatregelen eraf en veel succes als je het oploopt als je het vaccin koos niet te nemen. Dan kan alles voor iedereen open, is natuurlijk ook mijn eerste keuze, maar dat kan alleen als je zeker weet dat de zorg dan niet overstroomt...
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:01:09 #236
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Haha, een paar dagen na het Amerikaanse vaccin wordt bekendgemaakt dat het Russische vaccin 2% beter werkt. Toeval much? _O_
Laat ze maar eerst peer reviewed artikel plus data laten zien. De belangen zijn wel heel groot nu.
pi_196186126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Haha, een paar dagen na het Amerikaanse vaccin wordt bekendgemaakt dat het Russische vaccin 2% beter werkt. Toeval much? _O_
Ik vertrouw ze nog voor geen half glad wodka, maar experts zeiden wel dat ze verwachten dat álle vaccins nu waarschijnlijk werken, en iig alle vaccins die deze techniek gebruiken.

We kunnen ons opmaken voor een tsunami aan hossana-berichten de komende weken/paar maanden.
#WeesGeenWhales
pi_196186130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:
Epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum is opgetogen over het Pfizer-vaccin.

Die is echter van mening dat de jongere groep als eerste moet.
[..]

Dit klinkt best logisch :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196186133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Laat ze maar eerst peer reviewed artikel plus data laten zien. De belangen zijn wel heel groot nu.
Schijnt te gaan komen. Maar in hoeverre is het gebruikelijk bij dit soort onderzoek om ook de ruwe data te peer-reviewen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186142
quote:
5s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:59 schreef kasper het volgende:

[..]

Mensen die zich wel laten vaccineren belonen middels bv. een lagere zorgpremie?
Zowieso zal los van ons beleid het feitelijk verplicht worden om op vakantie te kunnen gaan. Veel landen gaan het gewoon eisen van inreizigers, dat doen ze nu namelijk ook al. Nog los van wat wij doen.
#WeesGeenWhales
pi_196186160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:
Epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum is opgetogen over het Pfizer-vaccin.

Die is echter van mening dat de jongere groep als eerste moet.
[..]

'Kwetsbare actieve mensen'. Wanneer ben je een niet-actieve kwetsbare?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Maar ja, dat is zeker. We hebben er al miljoenen dosissen van besteld en (volgens de EC was het toeval... XD) gisteren nog 100 miljoen ofzo meer.

Plus dat experts nu verwachten dat Moderna en nog een ander (zelfde techniek) vergelijkbare hossana-resultaten zullen halen. En dat eigenlijk (bijna) alle vaccins wel gewoon goed zullen werken.

Bijkomend voordeel is dat pfizer op -80 gehouden moet worden, totaal ongeschikt voor arme landen. Wat betekent dat wij zonder politieke druk al die 1,4 miljard dosissen kunnen inpikken volgend jaar. Toevallig net genoeg voor USA, EU, Japan, en Australie/nieuw zeeland samen. Wat... erg toch! (muhahaha!)
Ik acht niets meer vanzelfsprekend eerlijk gezegd! ;)
Vraag me af wanneer wij de eerste leveringen zullen krijgen van dat vaccin. Besteld of niet. Mogelijk is het om die reden (als het lang duurt) dan logischer om een ander vaccin te nemen. Ik hoop dat de andere vaccins inderdaad ook zo'n hoog hossana-gehalte hebben, maar heb er nog niets concreets over gehoord.
pi_196186164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Euforie is veel te voorbarig"

Dezelfde persoon:

"We hebben een zeer belangrijke wetenschappelijke barrière weten te nemen. Fantastisch, en ik begrijp de euforie van de bevrijding onder de bevolking en zelfs op de beurs, maar voordat het bij de huisarts ligt duurt het nog wel even.'

"Pfizer heeft laten zien dat het mogelijk is een hoge bescherming tegen de infectie van 90% te realiseren. Hoewel we niet weten hoe lang de bescherming aanhoudt, is dat fantastisch nieuws waar anderen ook weer veel van leren. Het sterkt mij in de overtuiging dat er een vaccin beschikbaar komt voor de miljoenen in ons land die daar baat bij hebben"

"Een ander pluspunt is dat het middel van Pfizer een zogeheten RNA-vaccin is, waarbij een nieuw stukje genetische code wordt toegevoegd aan bepaalde afweercellen in het menselijk lichaam. 'Echt heel knap en daarmee zijn we verder dan we bijvoorbeeld ooit met ons onderzoek naar aids zijn gekomen"

Ik heb een vraag: waarom denkt deze meneer precies dat ik en anderen zo euforisch zijn?

Ik verwacht óók dat alle regels weg pas in 2022 weer komt. Maar ik ben wel blij dat het nu vrijwel zeker is dat het komt.
Dat lijkt me een onnauwkeurige beschrijving van wat een mRNA vaccin precies doet.
Onze cellen gebruiken mRNA om eiwitten te maken: in de celkern worden een gen uit ons DNA naar mRNA gekopieerd, dat mRNA verlaat de celkern, komt een ribosoom tegen, dat ribosoom leest het mRNA en bouwt op basis daarvan het betreffende eiwit. Dat proces kan zich herhalen tot het mRNA gedegradeerd is, maw per mRNA molecule worden meerdere kopies van het eiwit aangemaakt, de totale hoeveelheid aangemaakt eiwit hangt af van de hoeveelheid mRNA en de levensduur ervan (minuten tot dagen).

Een mRNA vaccin bevat mRNA met de code voor een eiwit van het virus: wanneer dat mRNA de ribosomen bereikt gaan die dat eiwit aanmaken. Ons immuunsysteem reageert op die eiwitten door antilichamen aan te maken: antilichamen tegen virussen die dat eiwit bevatten.
Na enkele dagen is al dat mRNA verdwenen, er blijft dus geen "genetische code" achter.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:04:30 #244
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Schijnt te gaan komen. Maar in hoeverre is het gebruikelijk bij dit soort onderzoek om ook de ruwe data te peer-reviewen?
Geen idee, maar ik zie er wel genoeg figuren er dan voor aan, mochten de resultaten echt heel goed zijn, dat ze dan zo gaan kutten met de datavisualisatie en selectieve selectie dat het dan niet zo mooi lijkt.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:05:16 #245
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196186188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dingen verbieden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gaat veel te ver.
Eens. Dan is je draagvlak ook meteen helemaal weg. Het zou echt een eigen keuze moeten zijn om je te laten vaccineren, of niet. Dat recht hebben we. Het is nogal sneaky om te roepen dat vaccinatie niet verplicht is, maar om vervolgens wel aan te geven dat iedereen die zich laat vaccineren meer vrijheden krijgt. Daarmee maak je het in feite alsnog verplicht. Iedereen zou zelf moeten kunnen kiezen zonder ''lekker gemaakt te worden'' met meer vrijheden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:05:49 #246
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat lijkt me een onnauwkeurige beschrijving van wat een mRNA vaccin precies doet.
Onze cellen gebruiken mRNA om eiwitten te maken: in de celkern worden een gen uit ons DNA naar mRNA gekopieerd, dat mRNA verlaat de celkern, komt een ribosoom tegen, dat ribosoom leest het mRNA en bouwt op basis daarvan het betreffende eiwit. Dat proces kan zich herhalen tot het mRNA gedegradeerd is, maw per mRNA molecule worden meerdere kopies van het eiwit aangemaakt, de totale hoeveelheid aangemaakt eiwit hangt af van de hoeveelheid mRNA en de levensduur ervan (minuten tot dagen).

Een mRNA vaccin bevat mRNA met de code voor een eiwit van het virus: wanneer dat mRNA de ribosomen bereikt gaan die dat eiwit aanmaken. Ons immuunsysteem reageert op die eiwitten door antilichamen aan te maken: antilichamen tegen virussen die dat eiwit bevatten.
Na enkele dagen is al dat mRNA verdwenen, er blijft dus geen "genetische code" achter.
Inderdaad, zie te veel figuren op twitter los gaan dat het vaccin ons DNA gaat "vervangen/overschrijven"
pi_196186202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik zie er wel genoeg figuren er dan voor aan, mochten de resultaten echt heel goed zijn, dat ze dan zo gaan kutten met de datavisualisatie en selectieve selectie dat het dan niet zo mooi lijkt.
Datzelfde gold ook voor de sneltesten. Heel veel daarvan bleken bij nadere inspectie helemaal niet zo doeltreffend als voorgesteld door de fabrikant.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186205
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Krijgen we nu deze discussie weer? Het is vrij algemene kennis ondertussen dat het risicogroepen en ouderen heel wat meer treft. Dat wil niet zeggen dat jongeren er NOOIT goed ziek van worden. Tuurlijk gebeurd dat (ik heb hier nog nooit iemand zien roepen dat jongeren er nooit ziek van worden). Het is alleen een minderheid. Snap die noodzaak nooit zo om voorbeelden te posten dat er jongeren ziek worden, gezien niemand ontkent dat dat gebeurd...
Sterker nog, bij de griep zie je dit ook gewoon terug bij bepaalde pechvogels. Je zult altijd uitzonderingen hebben, maar de media springt er weer bovenop natuurlijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196186217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Inderdaad, zie te veel figuren op twitter los gaan dat het vaccin ons DNA gaat "vervangen/overschrijven"
Is dit dat de 'omvolking' waar alle wappies al jaren over roepen? Door het coronavaccin worden we allemaal moslims, ofzo? _O-
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dit dat de 'omvolking' waar alle wappies al jaren over roepen? Door het coronavaccin worden we allemaal moslims, ofzo? _O-
Nee en nee.
pi_196186242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zou zelf eerder denken aan iets als 'als je nog niet gevaccineerd bent moet je nog een tijdje een mondkapje blijven dragen'.

En dat is aan het 16-jarige supermarktpersoneel om te handhaven? Als ze al die regeltjes handhaven, zoals alleen komen winkelen, dan zijn het meer boa's en dan mag het loon dat ook wel reflecteren.
Of aan conducteurs? Dat maak hun werk natuurlijk ook leuker en veiliger.
pi_196186256
Is er al vertraging?!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196186257
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Sterker nog, bij de griep zie je dit ook gewoon terug bij bepaalde pechvogels. Je zult altijd uitzonderingen hebben, maar de media springt er weer bovenop natuurlijk.
Dit dus. Ik word ook moet van al die "Zij overleden aan corona" artikelen.... maakten de overheden zich maar zo druk over mensen die overlijden aan zaken als kanker, hart- en vaatziektes, zelfmoord.....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:08:55 #254
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dit dat de 'omvolking' waar alle wappies al jaren over roepen? Door het coronavaccin worden we allemaal moslims, ofzo? _O-
Nee volgelingen van Bill Gates.
pi_196186263
Collega trouwens besmet, gelukkig op tijd thuis gebleven toen hij nog geen test had gehad, dus geen problemen verder.

Toont maar weer aan dat het advies 'blijf thuis bij klachten' erg belangrijk is.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:09:21 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196186266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:08 schreef TresBon het volgende:

[..]

En dat is aan het 16-jarige supermarktpersoneel om te handhaven? Als ze al die regeltjes handhaven, zoals alleen komen winkelen, dan zijn het meer boa's en dan mag het loon dat ook wel reflecteren.
Of aan conducteurs? Dat maak hun werk natuurlijk ook leuker en veiliger.
Dan moet je ook aan de buitenkant kunnen zien of iemand gevaccineerd is, anders schiet het nog niet op. Misschien kunnen we iets op de jas plakken ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196186270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moet je ook aan de buitenkant kunnen zien of iemand gevaccineerd is, anders schiet het nog niet op. Misschien kunnen we iets op de jas plakken ofzo.
Een gele ster of zo?
  woensdag 11 november 2020 @ 14:10:22 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196186282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Een gele ster of zo?
Ik zat te denken aan een foto van Hugo de Jonge.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196186287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:08 schreef TresBon het volgende:

[..]

En dat is aan het 16-jarige supermarktpersoneel om te handhaven? Als ze al die regeltjes handhaven, zoals alleen komen winkelen, dan zijn het meer boa's en dan mag het loon dat ook wel reflecteren.
Of aan conducteurs? Dat maak hun werk natuurlijk ook leuker en veiliger.
Ja, of we gaan uit van de goede wil van mensen? De mondkapjesplicht is nu ook geen plicht en toch dragen veel mensen deze.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 14:10:46 #260
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196186291
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:08 schreef TresBon het volgende:

[..]

En dat is aan het 16-jarige supermarktpersoneel om te handhaven? Als ze al die regeltjes handhaven, zoals alleen komen winkelen, dan zijn het meer boa's en dan mag het loon dat ook wel reflecteren.
Of aan conducteurs? Dat maak hun werk natuurlijk ook leuker en veiliger.
Moeten ze eerst iedere klant zonder mondkapje on hun ausweis vragen en daarna een boa of agent laten komen om een boete uit te schrijven. Geen supermarkt die daar op zit te wachten..
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196186295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of we gaan uit van de goede wil van mensen?
_O-
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:11:34 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186303
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Moeten ze eerst iedere klant zonder mondkapje on hun ausweis vragen en daarna een boa of agent laten komen om een boete uit te schrijven. Geen supermarkt die daar op zit te wachten..
In Amerika is het normaal dat er een dan een beveiliger je eruit gooit, dat zit in Nederland er niet in, in de gemiddelde AH.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:11:41 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196186305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of we gaan uit van de goede wil van mensen? De mondkapjesplicht is nu ook geen plicht en toch dragen veel mensen deze.
Vanwege de sociale controle. Mondkapjes zijn zichtbaar, een vaccin niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196186311
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Ik weet dat de stemming hier is dat maatregelen alleen maar werken als ze met harde hand afgedwongen worden, maar dit is niet de realiteit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet dat de stemming hier is dat maatregelen alleen maar werken als ze met harde hand afgedwongen worden, maar dit is niet de realiteit.
Helaas is de goede wil van mensen door de hele maatschappij heen ook geen realiteit. :N
pi_196186332


297 opnames de afgelopen 24 uur, maar toch weer een lichte daling.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196186335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Inderdaad, zie te veel figuren op twitter los gaan dat het vaccin ons DNA gaat "vervangen/overschrijven"
En allemaal onvruchtbaar worden, zodat alleen de opperbazen overblijven. Handmaid's Tale incoming

Offff...
Dat we straks allemaal geinjecteerd worden met chips en gevolgd kunnen worden met 5G _O_
pi_196186344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vanwege de sociale controle. Mondkapjes zijn zichtbaar, een vaccin niet.
Het is ook niet zichtbaar of je positief getest bent of niet, toch blijven de meesten binnen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

297 opnames de afgelopen 24 uur, maar toch weer een lichte daling.
We hebben de piek gehad *O* . #kerstgourmettenmetoma *O*
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:14:46 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196186349
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Benny het volgende:

[..]

En allemaal onvruchtbaar worden, zodat alleen de opperbazen overblijven. Handmaid's Tale incoming

Offff...
Dat we straks allemaal geinjecteerd worden met chips en gevolgd kunnen worden met 5G _O_
Ja, dat boek van Dan Brown. Helft van de bevolking onvruchtbaar :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196186360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas is de goede wil van mensen door de hele maatschappij heen ook geen realiteit. :N
Absoluut mee oneens. De meeste mensen houden zich prima aan de maatregelen, of proberen dat in ieder geval.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186365
5.407 nieuwe positieve testen
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:15:57 #273
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196186373
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
Ah je hebt hem aangepast. Oei, redelijke stijging dus.....
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:16:01 #274
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186374
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
Woensdagpiek
pi_196186377
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
Driewekennaherfstvakantie-effect.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 14:16:17 #276
22565 asco
Los in deze tent
pi_196186379
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
HET STIJGT WEER. :7
Geen Kerst. _O_
pi_196186380
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Absoluut mee oneens. De meeste mensen houden zich prima aan de maatregelen, of proberen dat in ieder geval.
Ontzettend afhankelijk van het moment. Op dit moment? Ja, de meeste mensen houden zich eraan.

2 maanden terug? Nee, toen niet.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:16:18 #278
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196186381
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
Alles dicht, en snel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196186383
Het is wachten op de negatievelingen onder ons. Puur op basis van een dageffect.
pi_196186394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Driewekennaherfstvakantie-effect.
Boswandelaarseffect! :(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 14:17:19 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196186406
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
Hoeveel positieve testen van 3 weken terug zitten daarin?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196186411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Absoluut mee oneens. De meeste mensen houden zich prima aan de maatregelen, of proberen dat in ieder geval.
Eens. Maar ik denk dat dit met het inspuiten van een nieuw vaccin weleens anders kan zijn.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:17:36 #283
22565 asco
Los in deze tent
pi_196186412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:16 schreef Noordzijde het volgende:
Het is wachten op de negatievelingen onder ons. Puur op basis van een dageffect.
Hoe kun je al positief zijn geworden in dit verhaal?
Ik denk dat we pas net zijn begonnen.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:17:48 #284
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196186416
Waarom wil Rutte geen lockdown met deze continu slechte cijfers? Ook in de ziekenhuizen is er bijna nog niks aan afname te zien.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196186423
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
5.407 nieuwe positieve testen
Hmm.... matigjes.
pi_196186432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. Maar ik denk dat dit met het inspuiten van een nieuw vaccin weleens anders kan zijn.
Dat kan. Maar vooralsnog blijft dat gissen. Ik denk dat heel veel mensen met plezier een mondkapje op doen als ze daarmee weer naar de kroeg kunnen, bv.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:19:36 #287
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196186456
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm.... matigjes.
Ja toch bijna 1000 meer dan gister ongeveer toch? Vind het geen ''kleine stijging'' eerlijk gezegd
pi_196186466
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoeveel positieve testen van 3 weken terug zitten daarin?
Moet je kijken als deze site geüpdatet is: https://pletdecurve.nl/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:20:04 #289
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196186467
Was LCPS al gedeeld?

quote:
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2295, 22 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1697 buiten de Intensive Care, 20 minder dan gisteren. Op de IC liggen 598 covidpatiënten, 2 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 487 non-covidpatiënten op de IC, 43 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1085, 41 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 258 in de kliniek en 39 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 12 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten.
Plaatjes in spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 11 november 2020 @ 14:20:07 #290
22565 asco
Los in deze tent
pi_196186468
Herfstvakantie effect nu definief voorbij. _O-
pi_196186474
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja toch bijna 1000 meer dan gister ongeveer toch? Vind het geen ''kleine stijging'' eerlijk gezegd
Achterstallig misschien?
pi_196186485
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoeveel positieve testen van 3 weken terug zitten daarin?
Volgens mij komen ze steeds meer bij een rapportage waarbij 75% (ongeveer) niet ouder is dan 5 dagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196186488
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
Was LCPS al gedeeld?
[..]

Plaatjes in spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is van gisteren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196186494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas is de goede wil van mensen door de hele maatschappij heen ook geen realiteit. :N
Het is vooral een grote mond maar weinig daden. Het mondkapjes-advies werkt toch redelijk ondanks dat het effect ervan nog nergens is bewezen.
pi_196186495
Nou, Urk kunnen we ook beter weggraven en het IJsselmeer in dumpen.

124 * (100.000 / 21.135 inwoners) = 586.70 gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:21:47 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186504
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:21 schreef Benny het volgende:
Nou, Urk kunnen we ook beter weggraven en het IJsselmeer in dumpen.

124 * (100.000 / 21.135 inwoners) = 586.70 gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen.
De locatie is niet zo verrassend
  woensdag 11 november 2020 @ 14:22:00 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196186508
Het is maar een dagcijfer. Kan zoveel oorzaken hebben. Gewoon in de gaten houden. Als het door zet kan het inderdaad een aanwijzing zijn dat je toch aardig wat besmettingen voorkomt met dichte scholen, maar vooralsnog is het enkel een dagcijfer. Kan achterstallige info zijn. En volgens mij waren de cijfers afgelopen weken wel vaker wat hoger op woensdagen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:22:16 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196186514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die is van gisteren :)
Dôh, ben nog niet helemaal wakker. Veel te lang met @Mammietje over eiersnijders gediscussieerd vannacht. Dank!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:22:29 #299
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196186519
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:21 schreef Benny het volgende:
Nou, Urk kunnen we ook beter weggraven en het IJsselmeer in dumpen.

124 * (100.000 / 21.135 inwoners) = 586.70 gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen.
Is echt niet schokkend op zich, Utrecht stad zit bijv op een gemiddelde van rond de 600 per 100.000
pi_196186522
Volgens mij waren cijfers op woensdag sws hoger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')