abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196185587
quote:
11s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:22 schreef OProg het volgende:

[..]

Twee maanden of iets terug een artikel gelezen wat het verschil tussen Nederlanders en Belgen is. De strekking was dat Belgen netjes de regeltjes opvolgen en Nederlanders alles betwisten.

Ik ben er nog naar op zoek geweest twee weken terug maar helaas kan ik het nergens meer vinden.
Ik betwist het bestaan van dat artikel.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:25:31 #202
14505 OProg
A Life in Music
pi_196185610
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ik betwist het bestaan van dat artikel.
Het is me toch wat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196185654
quote:

[..]

Twee maanden of iets terug een artikel gelezen wat het verschil tussen Nederlanders en Belgen is. De strekking was dat Belgen netjes de regeltjes opvolgen en Nederlanders alles betwisten.

Ik ben er nog naar op zoek geweest twee weken terug maar helaas kan ik het nergens meer vinden.
Deze ?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eving-verschil-groot
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:30:08 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_196185671
quote:
Ja. Die. Ik had hem ook net gevonden. Het is indertijd wat langs me heen gegaan maar het was van toen de cijfers daar beter waren en iemand dat dus ging verklaren. Grappig om nog eens te lezen.

Mijn beeld is namelijk totaal niet zo ook voortkomend uit de projecten die ik met Belgen gedaan heb.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196185673

OOK Ruud is het slachtoffer van het niet knuffelen net als die anime koekwaus. Minuut stilte voor de knuffelaars.
Go hard or go home
pi_196185678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Gewoon doen joh! Sterk argument ook! Een experimenteel vaccin, op basis van nieuwe, nog nooit eerder toegepaste technieken, waarbij de test -en voornamelijk vervolgtraject, namelijk minimaal 5 jaar waarbij proefpersonen worden gevolgd wordt volledig overgeslagen. Wat kan er misgaan? Wat zijn de kansen? :')
Dan kan óf jijzelf, óf helemaal niemand, straks dus meer naar carnaval, festivals, concerten, oma knuffelen, etc.

En natuurlijk kan je dan - zoals de meeste mensen die het vaccin niet willen nemen valt me op - roepen dat dat ook schandalig is en dat de overheid onze vrijheid terug moet geven nu los van het vaccin, maar ik heb nieuws voor je: dat gaat niet gebeuren. Het meerendeel van het volk, en tweede kamer , staat achter het beleid.

De énige manier waarop we ons normale fijne vrije leven dus weer terugkrijgen, is als genoeg mensen straks dat vaccin nemen. Wat jij daar van vind is irrelevant, dat is een feít met hoe de kaarten liggen.

Dus, wil jij wel of niet ooit nog je vrijheid terug zoals je die tot maart dit jaar had?
#WeesGeenWhales
pi_196185738
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:57 schreef Mr.Anderson83 het volgende:

[..]

Gewoon doen joh! Sterk argument ook! Een experimenteel vaccin, op basis van nieuwe, nog nooit eerder toegepaste technieken, waarbij de test -en voornamelijk vervolgtraject, namelijk minimaal 5 jaar waarbij proefpersonen worden gevolgd wordt volledig overgeslagen. Wat kan er misgaan? Wat zijn de kansen? :')
Prima toch, ik zie het probleem niet als iemand anders proefkonijn wil spelen en de maatregelen daardoor zsm van tafel kunnen.
pi_196185753
quote:

[..]

Nederlanders en Belgen omdraaien en ze kunnen het artikel morgen weer publiceren.
pi_196185767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef Noek het volgende:

OOK Ruud is het slachtoffer van het niet knuffelen net als die anime koekwaus. Minuut stilte voor de knuffelaars.
Me drie keer afgevraagd wie toch die anonieme koekwaus zou zijn maar ik ben weer bij hoor _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 11 november 2020 @ 13:38:36 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Prima toch, ik zie het probleem niet als iemand anders proefkonijn wil spelen en de maatregelen daardoor zsm van tafel kunnen.
ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om het/een vaccin te ontlopen
pi_196185786
Epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum is opgetogen over het Pfizer-vaccin.

Die is echter van mening dat de jongere groep als eerste moet.

quote:
Bij welke groepen begin je met inenten?

Mogelijk zitten kwetsbare groepen en vitale beroepen in de voorhoede. Vakbonden FNV en CNV vinden dat zorgmedewerkers als eersten aan de beurt moeten zijn. Het beschermt de medewerker én patiënt. Scheelt ook ziekteverzuim en dus werkdruk. Onderwijsbond AOb wil dat leerkrachten voorrang krijgen.

Epidemioloog Frits Rosendaal van het LUMC ziet dat anders. „Je moet beginnen bij de jongeren en kwetsbare actieve mensen. Jongeren zijn de verspreiders, zo roep je het virus een halt toe. Indirect bescherm je daarmee ook de ouderen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196185833
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat het niet zo makkelijk zal zijn om het/een vaccin te ontlopen
Natuurlijk wel, dat is het nu toch ook.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 13:43:17 #213
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196185846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:
Epidemioloog Frits Rosendaal van het Leids Universitair Medisch Centrum is opgetogen over het Pfizer-vaccin.

[..]

Vind ik niet geheel onlogisch deze denkwijze.....
  woensdag 11 november 2020 @ 13:43:45 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185857
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat is het nu toch ook.
ik verwacht wel net zoiets als met de mondkapjes, vliegen bijvoorbeeld zonder vaccinatie niet mogelijk, moet jij eens kijken hoe snel het dan gaat
pi_196185887
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Ja. Die. Ik had hem ook net gevonden. Het is indertijd wat langs me heen gegaan maar het was van toen de cijfers daar beter waren en iemand dat dus ging verklaren. Grappig om nog eens te lezen.

Mijn beeld is namelijk totaal niet zo ook voortkomend uit de projecten die ik met Belgen gedaan heb.
Iedereen die wel eens met Belgen te maken heeft gehad, weet hoe lachwekkend de generalisaties in dat artikel zijn. Gefeliciteerd, ze zijn daar minder direct, minder geneigd om zich uit te spreken, en meer op het collectieve gericht. Dat betekent alleen maar dat ze ook ontzettend achterbaks kunnen zijn (niet alle Belgen, laat dat duidelijk zijn, voordat we de andere kant op gaan generaliseren).

Als er een probleem is, bijvoorbeeld in een zakelijke context, en je werkt met Belgen, probeer dan maar eens te achterhalen wat nu precies het probleem is, aangezien ze het je niet direct in je gezicht zeggen.

Ik acht veel Belgen er volledig toe in staat om zich openlijk aan de maatregelen te houden en deze ook luidkeels te steunen. Maar dan stiekem toch de hele familie en vriendenkring over de vloer. Bij de Nederlander weet je tenminste dat die scepticus, die vrije jongen en die onbehouwen hork waarschijnlijk dezelfden zijn die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, omdat ze er openlijk voor uitkomen.

Inmiddels zijn we in beide landen weer over de piek heen, ondanks alle verleidelijke cultureel-antropologische tegenstellingen. Blijkbaar interesseert het virus zich geen reet of jouw voorouders protestants of katholiek waren, heel raar.
pi_196185915
Effe tussendoor, voor alle 'liefhebbers' van mondkapjes:
pi_196185935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Iedereen die wel eens met Belgen te maken heeft gehad, weet hoe lachwekkend de generalisaties in dat artikel zijn. Gefeliciteerd, ze zijn daar minder direct, minder geneigd om zich uit te spreken, en meer op het collectieve gericht. Dat betekent alleen maar dat ze ook ontzettend achterbaks kunnen zijn (niet alle Belgen, laat dat duidelijk zijn, voordat we de andere kant op gaan generaliseren).

Als er een probleem is, bijvoorbeeld in een zakelijke context, en je werkt met Belgen, probeer dan maar eens te achterhalen wat nu precies het probleem is, aangezien ze het je niet direct in je gezicht zeggen.

Ik acht veel Belgen er volledig toe in staat om zich openlijk aan de maatregelen te houden en deze ook luidkeels te steunen. Maar dan stiekem toch de hele familie en vriendenkring over de vloer. Bij de Nederlander weet je tenminste dat die scepticus, die vrije jongen en die onbehouwen hork waarschijnlijk dezelfden zijn die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, omdat ze er openlijk voor uitkomen.

Inmiddels zijn we in beide landen weer over de piek heen, ondanks alle verleidelijke cultureel-antropologische tegenstellingen. Blijkbaar interesseert het virus zich geen reet of jouw voorouders protestants of katholiek waren, heel raar.
God ja. Het polderen in Nederland was een verademing ten opzichte van werken met veel Belgen die nooit aangaven het ergens niet mee eens te zijn. Dat hoorde ik dan wel van de manager van mijn manager. Ik geloof best dat die er zo in zitten ja.

Hoorde idd wel dat België ook langzaam beter ging :)
pi_196185953
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dan kan óf jijzelf, óf helemaal niemand, straks dus meer naar carnaval, festivals, concerten, oma knuffelen, etc.

En natuurlijk kan je dan - zoals de meeste mensen die het vaccin niet willen nemen valt me op - roepen dat dat ook schandalig is en dat de overheid onze vrijheid terug moet geven nu los van het vaccin, maar ik heb nieuws voor je: dat gaat niet gebeuren. Het meerendeel van het volk, en tweede kamer , staat achter het beleid.

De énige manier waarop we ons normale fijne vrije leven dus weer terugkrijgen, is als genoeg mensen straks dat vaccin nemen. Wat jij daar van vind is irrelevant, dat is een feít met hoe de kaarten liggen.

Dus, wil jij wel of niet ooit nog je vrijheid terug zoals je die tot maart dit jaar had?
Als 60% zich laat vaccineren hebben we de gewenste groepsimmuniteit bereikt. De verspreiding zal minder zijn waardoor er weer genoeg plek is in het ziekenhuis. Loop het het dan toch op (de kans is dan aanzienlijk veel kleiner) dan is er gewoon een bedje in het hospitaal.
pi_196185978
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als 60% zich laat vaccineren hebben we de gewenste groepsimmuniteit bereikt. De verspreiding zal minder zijn waardoor er weer genoeg plek is in het ziekenhuis. Loop het het dan toch op (de kans is dan aanzienlijk veel kleiner) dan is er gewoon een bedje in het hospitaal.
Nope. Is afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin.
pi_196185983
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik verwacht wel net zoiets als met de mondkapjes, vliegen bijvoorbeeld zonder vaccinatie niet mogelijk, moet jij eens kijken hoe snel het dan gaat
Oftewel de jodenster cultuur/rassenscheiding..... alleen privileges hebben als je proefkonijn wil zijn

Nou, lekker oprotten met die mentaliteit..
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_196185989
quote:
Maar wat als het vaccin effectief genoeg is om de kwetsbaren te vaccineren en zo de ziekenhuizen ontlast worden? Nog steeds regelgeving terwijl de ziekenhuizen leeg zijn omdat de risisogroep niet meer in het ziekenhuis komt?

Kwetsbaren vaccineren is genoeg. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de zorg. Als jonge gezonde mensen besmet worden zal er geen druk op de zorg komen want voor hen is het gewoon een griep.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:53:12 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196185995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Oftewel de jodenster cultuur/rassenscheiding..... alleen privileges hebben als je proefkonijn wil zijn

Nou, lekker oprotten met die mentaliteit..
blijf je toch lekker thuis
pi_196186000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

blijf je toch lekker thuis
:')
pi_196186006
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:50 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nah, 70 a 80% bij 90% effectiveit. Bonten zegt 70%. Lijkt me reeël. 60 is wel erg laag. Maar volgens polls wil 70% zich ook laten vaccineren, dus hallejuhah.

Één probleem: het was biased (logisch) naar oudere mensen/risicogroepen. Bij jongeren, die het meest verspreiden, was het 50%. Dat is nog een dingetje. Dus daarom wat influencer campagnes er tegen aan gooien "ik ben niet bang voor het prikje!" , en misschien lowlands en de disco tijdelijk alleen open voor gevaccineerden. Moet je ze eens zien gaan.
#WeesGeenWhales
pi_196186011
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nope. Is afhankelijk van de werkzaamheid van het vaccin.
Die >90% blijkt te zijn.
#WeesGeenWhales
pi_196186019
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die >90% blijkt te zijn.
Is het ook al zeker dat we die gaan gebruiken?
pi_196186028
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar wat als het vaccin effectief genoeg is om de kwetsbaren te vaccineren en zo de ziekenhuizen ontlast worden? Nog steeds regelgeving terwijl de ziekenhuizen leeg zijn omdat de risisogroep niet meer in het ziekenhuis komt?

Kwetsbaren vaccineren is genoeg. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de zorg. Als jonge gezonde mensen besmet worden zal er geen druk op de zorg komen want voor hen is het gewoon een griep.
Sterker nog, voor hen is het véél minder erg dan de griep. Bij Griep gaan ook juist kinderen dood en soms ook jong volwassenen. Deze ziekte is véél meer skewed richting oud en kreupel dan de gewone griep.

Bij jongeren/kinderen is het véél minder gevaarlijk dan de griep, maar bij ouderen juist nog veel gevaarlijker dan de griep.
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 13:56:34 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196186039
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

https://www.bd.nl/brabant(...)-na-corona~a5059633/
Niet dus...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_196186052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:53 schreef eragon2890 het volgende: en misschien lowlands en de disco tijdelijk alleen open voor gevaccineerden. Moet je ze eens zien gaan.
Dingen verbieden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gaat veel te ver.
pi_196186070
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is het ook al zeker dat we die gaan gebruiken?
Wat denk je zelf?

Maar ja, dat is zeker. We hebben er al miljoenen dosissen van besteld en (volgens de EC was het toeval... XD) gisteren nog 100 miljoen ofzo meer.

Plus dat experts nu verwachten dat Moderna en nog een ander (zelfde techniek) vergelijkbare hossana-resultaten zullen halen. En dat eigenlijk (bijna) alle vaccins wel gewoon goed zullen werken.

Bijkomend voordeel is dat pfizer op -80 gehouden moet worden, totaal ongeschikt voor arme landen. Wat betekent dat wij zonder politieke druk al die 1,4 miljard dosissen kunnen inpikken volgend jaar. Toevallig net genoeg voor USA, EU, Japan, en Australie/nieuw zeeland samen. Wat... erg toch! (muhahaha!)
#WeesGeenWhales
pi_196186072
quote:
Krijgen we nu deze discussie weer? Het is vrij algemene kennis ondertussen dat het risicogroepen en ouderen heel wat meer treft. Dat wil niet zeggen dat jongeren er NOOIT goed ziek van worden. Tuurlijk gebeurd dat (ik heb hier nog nooit iemand zien roepen dat jongeren er nooit ziek van worden). Het is alleen een minderheid. Snap die noodzaak nooit zo om voorbeelden te posten dat er jongeren ziek worden, gezien niemand ontkent dat dat gebeurd...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 13:59:47 ]
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 13:58:53 #232
Dick Laurent Is Dead
pi_196186080
quote:
Oh gut weer zo'n doom-newsitem.

Geloof heus dat het waar is, en deze mensen zijn er inderdaad.... en is echt balen. Maar hoeveel van dit soort jonge, voorheen gezonde mensen die zo lang klachten houden zijn er statistisch gezien op de tienduizenden besmettingen, dat is denk ik interessanter om op te focussen.
  woensdag 11 november 2020 @ 13:59:45 #233
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_196186092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:57 schreef BillDauterive het volgende:

Dingen verbieden voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gaat veel te ver.
Mensen die zich wel laten vaccineren belonen middels bv. een lagere zorgpremie?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_196186103
Haha, een paar dagen na het Amerikaanse vaccin wordt bekendgemaakt dat het Russische vaccin 2% beter werkt. Toeval much? _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186110
quote:

[..]

Het alternatief is ze nog steeds voor iedereen dicthbouden terwijl mensen snakken naar weer gewoon mogen leven, dat ook beloofd is na een effectief breed uitgerold vaccin, en het ruime meerendeel het wel gewoon braaf neemt. Dát zie ik echt niet gebeuren.

Ik wil met dat vaccin m'n leven terug, en ~70% van Nederland met mij. Daarbij wil ik niét wachten op weigeraars, dus óf alles open alleen voor ons, óf maatregelen eraf en veel succes als je het oploopt als je het vaccin koos niet te nemen. Dan kan alles voor iedereen open, is natuurlijk ook mijn eerste keuze, maar dat kan alleen als je zeker weet dat de zorg dan niet overstroomt...
#WeesGeenWhales
  woensdag 11 november 2020 @ 14:01:09 #236
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Haha, een paar dagen na het Amerikaanse vaccin wordt bekendgemaakt dat het Russische vaccin 2% beter werkt. Toeval much? _O_
Laat ze maar eerst peer reviewed artikel plus data laten zien. De belangen zijn wel heel groot nu.
pi_196186126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vertrouw ze nog voor geen half glad wodka, maar experts zeiden wel dat ze verwachten dat álle vaccins nu waarschijnlijk werken, en iig alle vaccins die deze techniek gebruiken.

We kunnen ons opmaken voor een tsunami aan hossana-berichten de komende weken/paar maanden.
#WeesGeenWhales
pi_196186130
quote:

[..]

Dit klinkt best logisch :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196186133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Laat ze maar eerst peer reviewed artikel plus data laten zien. De belangen zijn wel heel groot nu.
Schijnt te gaan komen. Maar in hoeverre is het gebruikelijk bij dit soort onderzoek om ook de ruwe data te peer-reviewen?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196186142
quote:
5s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:59 schreef kasper het volgende:

[..]

Mensen die zich wel laten vaccineren belonen middels bv. een lagere zorgpremie?
Zowieso zal los van ons beleid het feitelijk verplicht worden om op vakantie te kunnen gaan. Veel landen gaan het gewoon eisen van inreizigers, dat doen ze nu namelijk ook al. Nog los van wat wij doen.
#WeesGeenWhales
pi_196186160
quote:

[..]

'Kwetsbare actieve mensen'. Wanneer ben je een niet-actieve kwetsbare?
pi_196186163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Maar ja, dat is zeker. We hebben er al miljoenen dosissen van besteld en (volgens de EC was het toeval... XD) gisteren nog 100 miljoen ofzo meer.

Plus dat experts nu verwachten dat Moderna en nog een ander (zelfde techniek) vergelijkbare hossana-resultaten zullen halen. En dat eigenlijk (bijna) alle vaccins wel gewoon goed zullen werken.

Bijkomend voordeel is dat pfizer op -80 gehouden moet worden, totaal ongeschikt voor arme landen. Wat betekent dat wij zonder politieke druk al die 1,4 miljard dosissen kunnen inpikken volgend jaar. Toevallig net genoeg voor USA, EU, Japan, en Australie/nieuw zeeland samen. Wat... erg toch! (muhahaha!)
Ik acht niets meer vanzelfsprekend eerlijk gezegd! ;)
Vraag me af wanneer wij de eerste leveringen zullen krijgen van dat vaccin. Besteld of niet. Mogelijk is het om die reden (als het lang duurt) dan logischer om een ander vaccin te nemen. Ik hoop dat de andere vaccins inderdaad ook zo'n hoog hossana-gehalte hebben, maar heb er nog niets concreets over gehoord.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:03:55 #243
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196186164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Euforie is veel te voorbarig"

Dezelfde persoon:

"We hebben een zeer belangrijke wetenschappelijke barrière weten te nemen. Fantastisch, en ik begrijp de euforie van de bevrijding onder de bevolking en zelfs op de beurs, maar voordat het bij de huisarts ligt duurt het nog wel even.'

"Pfizer heeft laten zien dat het mogelijk is een hoge bescherming tegen de infectie van 90% te realiseren. Hoewel we niet weten hoe lang de bescherming aanhoudt, is dat fantastisch nieuws waar anderen ook weer veel van leren. Het sterkt mij in de overtuiging dat er een vaccin beschikbaar komt voor de miljoenen in ons land die daar baat bij hebben"

"Een ander pluspunt is dat het middel van Pfizer een zogeheten RNA-vaccin is, waarbij een nieuw stukje genetische code wordt toegevoegd aan bepaalde afweercellen in het menselijk lichaam. 'Echt heel knap en daarmee zijn we verder dan we bijvoorbeeld ooit met ons onderzoek naar aids zijn gekomen"

Ik heb een vraag: waarom denkt deze meneer precies dat ik en anderen zo euforisch zijn?

Ik verwacht óók dat alle regels weg pas in 2022 weer komt. Maar ik ben wel blij dat het nu vrijwel zeker is dat het komt.
Dat lijkt me een onnauwkeurige beschrijving van wat een mRNA vaccin precies doet.
Onze cellen gebruiken mRNA om eiwitten te maken: in de celkern worden een gen uit ons DNA naar mRNA gekopieerd, dat mRNA verlaat de celkern, komt een ribosoom tegen, dat ribosoom leest het mRNA en bouwt op basis daarvan het betreffende eiwit. Dat proces kan zich herhalen tot het mRNA gedegradeerd is, maw per mRNA molecule worden meerdere kopies van het eiwit aangemaakt, de totale hoeveelheid aangemaakt eiwit hangt af van de hoeveelheid mRNA en de levensduur ervan (minuten tot dagen).

Een mRNA vaccin bevat mRNA met de code voor een eiwit van het virus: wanneer dat mRNA de ribosomen bereikt gaan die dat eiwit aanmaken. Ons immuunsysteem reageert op die eiwitten door antilichamen aan te maken: antilichamen tegen virussen die dat eiwit bevatten.
Na enkele dagen is al dat mRNA verdwenen, er blijft dus geen "genetische code" achter.
are we infinite or am I alone
  woensdag 11 november 2020 @ 14:04:30 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Schijnt te gaan komen. Maar in hoeverre is het gebruikelijk bij dit soort onderzoek om ook de ruwe data te peer-reviewen?
Geen idee, maar ik zie er wel genoeg figuren er dan voor aan, mochten de resultaten echt heel goed zijn, dat ze dan zo gaan kutten met de datavisualisatie en selectieve selectie dat het dan niet zo mooi lijkt.
pi_196186188
quote:

[..]

Eens. Dan is je draagvlak ook meteen helemaal weg. Het zou echt een eigen keuze moeten zijn om je te laten vaccineren, of niet. Dat recht hebben we. Het is nogal sneaky om te roepen dat vaccinatie niet verplicht is, maar om vervolgens wel aan te geven dat iedereen die zich laat vaccineren meer vrijheden krijgt. Daarmee maak je het in feite alsnog verplicht. Iedereen zou zelf moeten kunnen kiezen zonder ''lekker gemaakt te worden'' met meer vrijheden.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:05:49 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat lijkt me een onnauwkeurige beschrijving van wat een mRNA vaccin precies doet.
Onze cellen gebruiken mRNA om eiwitten te maken: in de celkern worden een gen uit ons DNA naar mRNA gekopieerd, dat mRNA verlaat de celkern, komt een ribosoom tegen, dat ribosoom leest het mRNA en bouwt op basis daarvan het betreffende eiwit. Dat proces kan zich herhalen tot het mRNA gedegradeerd is, maw per mRNA molecule worden meerdere kopies van het eiwit aangemaakt, de totale hoeveelheid aangemaakt eiwit hangt af van de hoeveelheid mRNA en de levensduur ervan (minuten tot dagen).

Een mRNA vaccin bevat mRNA met de code voor een eiwit van het virus: wanneer dat mRNA de ribosomen bereikt gaan die dat eiwit aanmaken. Ons immuunsysteem reageert op die eiwitten door antilichamen aan te maken: antilichamen tegen virussen die dat eiwit bevatten.
Na enkele dagen is al dat mRNA verdwenen, er blijft dus geen "genetische code" achter.
Inderdaad, zie te veel figuren op twitter los gaan dat het vaccin ons DNA gaat "vervangen/overschrijven"
pi_196186202
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik zie er wel genoeg figuren er dan voor aan, mochten de resultaten echt heel goed zijn, dat ze dan zo gaan kutten met de datavisualisatie en selectieve selectie dat het dan niet zo mooi lijkt.
Datzelfde gold ook voor de sneltesten. Heel veel daarvan bleken bij nadere inspectie helemaal niet zo doeltreffend als voorgesteld door de fabrikant.
pi_196186205
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Krijgen we nu deze discussie weer? Het is vrij algemene kennis ondertussen dat het risicogroepen en ouderen heel wat meer treft. Dat wil niet zeggen dat jongeren er NOOIT goed ziek van worden. Tuurlijk gebeurd dat (ik heb hier nog nooit iemand zien roepen dat jongeren er nooit ziek van worden). Het is alleen een minderheid. Snap die noodzaak nooit zo om voorbeelden te posten dat er jongeren ziek worden, gezien niemand ontkent dat dat gebeurd...
Sterker nog, bij de griep zie je dit ook gewoon terug bij bepaalde pechvogels. Je zult altijd uitzonderingen hebben, maar de media springt er weer bovenop natuurlijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196186217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Inderdaad, zie te veel figuren op twitter los gaan dat het vaccin ons DNA gaat "vervangen/overschrijven"
Is dit dat de 'omvolking' waar alle wappies al jaren over roepen? Door het coronavaccin worden we allemaal moslims, ofzo? _O-
pi_196186235
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Is dit dat de 'omvolking' waar alle wappies al jaren over roepen? Door het coronavaccin worden we allemaal moslims, ofzo? _O-
Nee en nee.
pi_196186242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zou zelf eerder denken aan iets als 'als je nog niet gevaccineerd bent moet je nog een tijdje een mondkapje blijven dragen'.

En dat is aan het 16-jarige supermarktpersoneel om te handhaven? Als ze al die regeltjes handhaven, zoals alleen komen winkelen, dan zijn het meer boa's en dan mag het loon dat ook wel reflecteren.
Of aan conducteurs? Dat maak hun werk natuurlijk ook leuker en veiliger.
pi_196186256
Is er al vertraging?!
In Southern Sun
pi_196186257
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Sterker nog, bij de griep zie je dit ook gewoon terug bij bepaalde pechvogels. Je zult altijd uitzonderingen hebben, maar de media springt er weer bovenop natuurlijk.
Dit dus. Ik word ook moet van al die "Zij overleden aan corona" artikelen.... maakten de overheden zich maar zo druk over mensen die overlijden aan zaken als kanker, hart- en vaatziektes, zelfmoord.....
  woensdag 11 november 2020 @ 14:08:55 #254
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee volgelingen van Bill Gates.
pi_196186263
Collega trouwens besmet, gelukkig op tijd thuis gebleven toen hij nog geen test had gehad, dus geen problemen verder.

Toont maar weer aan dat het advies 'blijf thuis bij klachten' erg belangrijk is.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:09:21 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196186266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:08 schreef TresBon het volgende:

[..]

En dat is aan het 16-jarige supermarktpersoneel om te handhaven? Als ze al die regeltjes handhaven, zoals alleen komen winkelen, dan zijn het meer boa's en dan mag het loon dat ook wel reflecteren.
Dan moet je ook aan de buitenkant kunnen zien of iemand gevaccineerd is, anders schiet het nog niet op. Misschien kunnen we iets op de jas plakken ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196186270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moet je ook aan de buitenkant kunnen zien of iemand gevaccineerd is, anders schiet het nog niet op. Misschien kunnen we iets op de jas plakken ofzo.
Een gele ster of zo?
  woensdag 11 november 2020 @ 14:10:22 #258
346939 Janneke141
pi_196186282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Een gele ster of zo?
Ik zat te denken aan een foto van Hugo de Jonge.
pi_196186287
quote:

[..]

Ja, of we gaan uit van de goede wil van mensen? De mondkapjesplicht is nu ook geen plicht en toch dragen veel mensen deze.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:10:46 #260
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196186291
quote:

[..]

Moeten ze eerst iedere klant zonder mondkapje on hun ausweis vragen en daarna een boa of agent laten komen om een boete uit te schrijven. Geen supermarkt die daar op zit te wachten..
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196186295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of we gaan uit van de goede wil van mensen?
_O-
  woensdag 11 november 2020 @ 14:11:34 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186303
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Moeten ze eerst iedere klant zonder mondkapje on hun ausweis vragen en daarna een boa of agent laten komen om een boete uit te schrijven. Geen supermarkt die daar op zit te wachten..
In Amerika is het normaal dat er een dan een beveiliger je eruit gooit, dat zit in Nederland er niet in, in de gemiddelde AH.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:11:41 #263
346939 Janneke141
pi_196186305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, of we gaan uit van de goede wil van mensen? De mondkapjesplicht is nu ook geen plicht en toch dragen veel mensen deze.
Vanwege de sociale controle. Mondkapjes zijn zichtbaar, een vaccin niet.
pi_196186311
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Ik weet dat de stemming hier is dat maatregelen alleen maar werken als ze met harde hand afgedwongen worden, maar dit is niet de realiteit.
pi_196186326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet dat de stemming hier is dat maatregelen alleen maar werken als ze met harde hand afgedwongen worden, maar dit is niet de realiteit.
Helaas is de goede wil van mensen door de hele maatschappij heen ook geen realiteit. :N
pi_196186332

297 opnames de afgelopen 24 uur, maar toch weer een lichte daling.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196186335
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:05 schreef Momo het volgende:

[..]

En allemaal onvruchtbaar worden, zodat alleen de opperbazen overblijven. Handmaid's Tale incoming

Offff...
Dat we straks allemaal geinjecteerd worden met chips en gevolgd kunnen worden met 5G _O_
pi_196186344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vanwege de sociale controle. Mondkapjes zijn zichtbaar, een vaccin niet.
Het is ook niet zichtbaar of je positief getest bent of niet, toch blijven de meesten binnen.
pi_196186345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

297 opnames de afgelopen 24 uur, maar toch weer een lichte daling.
We hebben de piek gehad *O* . #kerstgourmettenmetoma *O*
pi_196186349
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Benny het volgende:

[..]

En allemaal onvruchtbaar worden, zodat alleen de opperbazen overblijven. Handmaid's Tale incoming

Offff...
Dat we straks allemaal geinjecteerd worden met chips en gevolgd kunnen worden met 5G _O_
Ja, dat boek van Dan Brown. Helft van de bevolking onvruchtbaar :P
pi_196186360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Helaas is de goede wil van mensen door de hele maatschappij heen ook geen realiteit. :N
Absoluut mee oneens. De meeste mensen houden zich prima aan de maatregelen, of proberen dat in ieder geval.
pi_196186365
5.407 nieuwe positieve testen
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:15:57 #273
Dick Laurent Is Dead
pi_196186373
quote:
2s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
Ah je hebt hem aangepast. Oei, redelijke stijging dus.....
  woensdag 11 november 2020 @ 14:16:01 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186374
quote:
Woensdagpiek
pi_196186377
quote:
Driewekennaherfstvakantie-effect.
In Southern Sun
  woensdag 11 november 2020 @ 14:16:17 #276
22565 asco
Los in deze tent
pi_196186379
quote:
HET STIJGT WEER. :7
Geen Kerst. _O_
pi_196186380
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Absoluut mee oneens. De meeste mensen houden zich prima aan de maatregelen, of proberen dat in ieder geval.
Ontzettend afhankelijk van het moment. Op dit moment? Ja, de meeste mensen houden zich eraan.

2 maanden terug? Nee, toen niet.
pi_196186381
quote:
Alles dicht, en snel.
pi_196186383
Het is wachten op de negatievelingen onder ons. Puur op basis van een dageffect.
pi_196186394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Driewekennaherfstvakantie-effect.
Boswandelaarseffect! :(
  woensdag 11 november 2020 @ 14:17:19 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196186406
quote:
Hoeveel positieve testen van 3 weken terug zitten daarin?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196186411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens. Maar ik denk dat dit met het inspuiten van een nieuw vaccin weleens anders kan zijn.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:17:36 #283
22565 asco
Los in deze tent
pi_196186412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:16 schreef Noordzijde het volgende:
Het is wachten op de negatievelingen onder ons. Puur op basis van een dageffect.
Hoe kun je al positief zijn geworden in dit verhaal?
Ik denk dat we pas net zijn begonnen.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:17:48 #284
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196186416
Waarom wil Rutte geen lockdown met deze continu slechte cijfers? Ook in de ziekenhuizen is er bijna nog niks aan afname te zien.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196186423
quote:
Hmm.... matigjes.
pi_196186432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. Maar ik denk dat dit met het inspuiten van een nieuw vaccin weleens anders kan zijn.
Dat kan. Maar vooralsnog blijft dat gissen. Ik denk dat heel veel mensen met plezier een mondkapje op doen als ze daarmee weer naar de kroeg kunnen, bv.
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:19:36 #287
Dick Laurent Is Dead
pi_196186456
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hmm.... matigjes.
Ja toch bijna 1000 meer dan gister ongeveer toch? Vind het geen ''kleine stijging'' eerlijk gezegd
pi_196186466
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Moet je kijken als deze site geüpdatet is: https://pletdecurve.nl/
pi_196186467
Was LCPS al gedeeld?

quote:
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2295, 22 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1697 buiten de Intensive Care, 20 minder dan gisteren. Op de IC liggen 598 covidpatiënten, 2 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 487 non-covidpatiënten op de IC, 43 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1085, 41 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 258 in de kliniek en 39 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 12 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 6 IC-patiënten.
Plaatjes in spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:20:07 #290
22565 asco
Los in deze tent
pi_196186468
Herfstvakantie effect nu definief voorbij. _O-
pi_196186474
quote:
15s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja toch bijna 1000 meer dan gister ongeveer toch? Vind het geen ''kleine stijging'' eerlijk gezegd
Achterstallig misschien?
pi_196186485
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Volgens mij komen ze steeds meer bij een rapportage waarbij 75% (ongeveer) niet ouder is dan 5 dagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196186488
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
Was LCPS al gedeeld?
[..]

Plaatjes in spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is van gisteren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196186494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is vooral een grote mond maar weinig daden. Het mondkapjes-advies werkt toch redelijk ondanks dat het effect ervan nog nergens is bewezen.
pi_196186495
Nou, Urk kunnen we ook beter weggraven en het IJsselmeer in dumpen.

124 * (100.000 / 21.135 inwoners) = 586.70 gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen.
  woensdag 11 november 2020 @ 14:21:47 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196186504
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:21 schreef Benny het volgende:

124 * (100.000 / 21.135 inwoners) = 586.70 gemelde positieve testen per 100.000 inwoners in de afgelopen zeven dagen.
De locatie is niet zo verrassend
pi_196186508
Het is maar een dagcijfer. Kan zoveel oorzaken hebben. Gewoon in de gaten houden. Als het door zet kan het inderdaad een aanwijzing zijn dat je toch aardig wat besmettingen voorkomt met dichte scholen, maar vooralsnog is het enkel een dagcijfer. Kan achterstallige info zijn. En volgens mij waren de cijfers afgelopen weken wel vaker wat hoger op woensdagen.
pi_196186514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die is van gisteren :)
Dôh, ben nog niet helemaal wakker. Veel te lang met @Mammietje over eiersnijders gediscussieerd vannacht. Dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2020 14:22:31 ]
  Moderator woensdag 11 november 2020 @ 14:22:29 #299
Dick Laurent Is Dead
pi_196186519
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:21 schreef Benny het volgende:

Is echt niet schokkend op zich, Utrecht stad zit bijv op een gemiddelde van rond de 600 per 100.000
pi_196186522
Volgens mij waren cijfers op woensdag sws hoger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')