abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196184030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:
Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Hopelijk is Denemarken ons nog niet ontvallen. ;(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 11 november 2020 @ 11:32:35 #102
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196184060
quote:
[ afbeelding ]

VS begint nu aan een stijging, VK, Nederland, Tsjechië, Duitsland? vlakken al af. België is onvolledig, maar die stijgen in principe nog door. Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Ik was een maand geleden nog in Italië en daar zag je vooral grote verschillen. De ene keer werd streng gecontroleerd, de andere keer totaal niet. Op het vliegveld bijvoorbeeld zou ik een coronatest moeten doen, was mij vooraf gezegd. Maar we zijn alleen onder een warmtecamera doorgelopen. En veel mensen zijn ook daar het mondkapje zat. Vandaar dat die ergens onderaan de kin hing.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196184122
quote:
[ afbeelding ]

VS begint nu aan een stijging, VK, Nederland, Tsjechië, Duitsland? vlakken al af. België is onvolledig, maar die stijgen in principe nog door. Het is toch ook nog weer goed misgegaan in Italië, nog geen twee maanden geleden was dat nog een zogenaamd voorbeeldland (met mondkapjes en een volgzame bevolking enzo).
Stond toen nog een heel artikel over in de Volkskrant meen ik waarom het in Italië wel goed ging en o.a. hier en in Spanje niet.

@Gretzl ook al een poosje niet meer gezien met updates over de situatie in zijn thuisland :P
blablablabla
pi_196184165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor bijzondere persoonsgegevens gelden andere regels.

Maar voor toestemming in zn algemeen geldt dat hij vrij moet zijn. “Aanvinken of u rot maar op” is geen vrije toestemming.
Je hebt ongetwijfeld meer juridische kennis maar hoe verklaar je dat tientallen KDV's vaccinatie verplicht stellen voor toelating terwijl dat volgens jou ronduit illegaal is?

Daarbij nieuwe ronde nieuwe kansen, je weet niet wat ze voor juridische kaders er nog aangebracht kunnen worden om zaken alsnog mogelijk te maken. Nederland loopt ook wel hopeloos achter vergeleken met andere Europa landen als het gaat om verplichte vaccinatie.
blablablabla
pi_196184171
quote:
[ afbeelding ]

Wel apart dat de besmettingen zo hoog blijven in Tsjechië met een complete lockdown. Gisteren ook weer 9000. :?
pi_196184263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:40 schreef Em31 het volgende:

[..]

Wel apart dat de besmettingen zo hoog blijven in Tsjechië met een complete lockdown. Gisteren ook weer 9000. :?
Denk dat wel eens backlog van weekend kan zijn daar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196184275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Denk dat wel eens backlog van weekend kan zijn daar.
Ook gewoon veel armoede en relatief weinig toezicht. In met name Praag stikt het nog van de illegale feestjes.
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 11:50:01 #108
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196184316
Wist niet dat Rutte muziek maakte :P
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196184324
quote:

[..]

De trend t.a.v. positieve testen ziet er prima uit:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184334
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Gretzl het volgende:
Wist niet dat Rutte muziek maakte :P
Je bent er _O_
Hoe is de situatie in Duitsland, hebben ze de boel een beetje onder controle naar jouw idee?
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 11:51:12 #111
473584 Gretzl
pi_196184341
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Stond toen nog een heel artikel over in de Volkskrant meen ik waarom het in Italië wel goed ging en o.a. hier en in Spanje niet.

@:gretzl ook al een poosje niet meer gezien met updates over de situatie in zijn thuisland :P
Haha, ik was gewoon even COVID-moe en zat andere dingen te doen ;) Vond de ontwikkelingen van de laatste twee weken ook niet extreem spannend tbh. Puur toeval dat ik deze ochtend weer eens inschakel op FOK!

Ik mocht verder willen dat Duitsland mijn heimat is ;)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  woensdag 11 november 2020 @ 11:51:15 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Trend van Frankrijk is ook niet mooi
pi_196184352
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah ja, ze kwamen nog van ver.
pi_196184364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:51 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Haha, ik was gewoon even COVID-moe en zat andere dingen te doen ;) Vond de ontwikkelingen van de laatste twee weken ook niet extreem spannend tbh. Puur toeval dat ik deze ochtend weer eens inschakel op FOK!

Ik mocht verder willen dat Duitsland mijn heimat is ;)
Het ging te goed.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196184365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Trend van Frankrijk is ook niet mooi
Als enige van de in die grafiek weergegeven landen inderdaad, want ook Italië lijkt nu een piek te bereiken.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:53:35 #116
473584 Gretzl
pi_196184369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Je bent er _O_
Hoe is de situatie in Duitsland, hebben ze de boel een beetje onder controle naar jouw idee?
Ik moet bekennen dat ik momenteel niet perfect op de hoogte ben van de huidige Duitse situatie. In de grensregio's en sommige grote steden is de situatie natuurlijk nog verre van ideaal. En het is ook geen positief teken dat het aantallen gevallen vooralsnog nog stijgt.

quote:
Weer stijging nieuwe besmettingen Duitsland
Het aantal coronabesmettingen dat is vastgesteld in Duitsland is de 700.000 voorbij. Het Duitse Robert Koch Instituut (RKI) registreerde 18.487 nieuwe besmettingen, enkele duizenden meer dan een dag eerder. Het dodental door de uitbraak van het virus steeg met 261 naar 11.767.

In Duitsland zijn sinds het begin van de pandemie in totaal 705.687 besmettingen vastgesteld, aldus het RKI, de Duitse tegenhanger van het Nederlandse RIVM. Duitsland is daarmee minder hard getroffen door het virus dan sommige andere grote Europese landen. In Frankrijk, Rusland en het Verenigd Koninkrijk zijn al meer dan een miljoen besmettingen vastgesteld.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:55:02 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184389
Mark die schijnbaar regelmatig reageert op mails van Maurice de Hond :')
  woensdag 11 november 2020 @ 11:55:16 #118
473584 Gretzl
pi_196184394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het ging te goed.
Ik kan niet anders dan beamen dat ik de trieste bashes van users :') zoals jij ook behoorlijk zat was hier op FOK. En nog steeds

Wanneer was de laatst keer dat @Da_Sandman iets inhoudelijks had toe te voegen aan deze reeks?
  woensdag 11 november 2020 @ 11:56:27 #119
473584 Gretzl
pi_196184408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:55 schreef Momo het volgende:
Het kabinet dat de afgelopen maanden meer aandacht heeft besteed aan de aantoonbare bullshit van De Hond, Viruswaanzin en andere complotwappies dan constructieve, onderbouwde kritische geluiden van o.a. C19 Red Team.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:57:49 #120
473584 Gretzl
pi_196184427
@Elan e.a. hier nog iets spannends gemist afgelopen weken? :D
pi_196184434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:53 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik momenteel niet perfect op de hoogte ben van de huidige Duitse situatie. In de grensregio's en sommige grote steden is de situatie natuurlijk nog verre van ideaal. En het is ook geen positief teken dat het aantallen gevallen vooralsnog nog stijgt.
[..]

Dat nieuwsbericht is moeilijk te wegen. De aantallen positieve testen fluctueren in Duitsland sterk van dag tot dag. Op 4 november waren er ruim 31.000 positieve testen. Da's andere koek dan de ruim 18.000 uit het nieuwsbericht.
  woensdag 11 november 2020 @ 11:59:15 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184451
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:55 schreef Momo het volgende:
Dit is toch niet echt zo?
Antifa
pi_196184454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:57 schreef Gretzl het volgende:
@:Elan e.a. hier nog iets spannends gemist afgelopen weken? :D
Niet echt, iedereen is weer een beetje gekalmeerd nu de cijfers een ommezwaai lijken te maken. De week rondom het laatste pakket waren verschrikkelijk _O-
blablablabla
  woensdag 11 november 2020 @ 11:59:59 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is toch niet echt zo?

Ik luister hier mee, Mark zei dat net.
pi_196184468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:55 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik kan niet anders dan beamen dat ik de trieste bashes van users :') zoals jij ook behoorlijk zat was hier op FOK. En nog steeds

Wanneer was de laatst keer dat @:Da_Sandman iets inhoudelijks had toe te voegen aan deze reeks?
Máánden roepen hoe kut het allemaal wel niet is en op het moment dat de weg omhoog wordt ingeslagen komen met 'ik vond de ontwikkelingen niet zo spannend'.
In Southern Sun
  woensdag 11 november 2020 @ 12:01:16 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196184483
quote:
Worden er ook nog kritische noten gekraakt of zijn het weer alleen de politiek correcte vragen die door de ballotage zijn gekomen?
pi_196184486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het kabinet dat de afgelopen maanden meer aandacht heeft besteed aan de aantoonbare bullshit van De Hond, Viruswaanzin en andere complotwappies dan constructieve, onderbouwde kritische geluiden van o.a. C19 Red Team.
Ja precies, want dat Red Team van je is helemaal nooit gehoord.

Drie minuten binnen en het hele riedeltje begint weer van voor af aan :').
In Southern Sun
pi_196184489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet echt, iedereen is weer een beetje gekalmeerd nu de cijfers een ommezwaai lijken te maken. De week rondom het laatste pakket waren verschrikkelijk _O-
Hoezo ik heb me prima vermaakt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196184490
Mark ziet er goed uit met z'n witte overhemd en donkere stropdas.
pi_196184506
Jullie kritische Fokkers hebben toch wel tientallen vragen ingediend voor Mark en Hugo mag ik aannemen?
In Southern Sun
pi_196184507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:12 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh sorry, ik dacht even dat je zo'n complottokkie was van "het zal wel niet goed zijn want het gaat snel" "de farma wil geld verdienen aan ons" etc.

Maar ja "dat is je goed recht" dat is dus mijn punt. Daarvoor zullen genoeg mensen het moeten nemen. Of je zal het mijn goed recht moeten maken, los van wat de rest doet, en dan krijg je dus per definitie dat ik het mag omdat ik het vaccin heb genomen en Pietje die denkt dat er een 5g chip in zit niet. Jammer dan, ik ga echt niet accepteren dat mijn rechten daarom langer beperkt worden dan nodig. En daar verreweg de belangrijkste motivatie voor mensen om het vaccin te willen was "terug naar een samenleving zoals we die hadden zonder angst voor corona", en 70% het wilde hebben, denk ik vele anderen met mij ook niet. Laat staan ondernemers (nachtclub eigenaren bv...), en waarschijnlijk de Tweede Kamer als de spoedwet weer verlengd moet worden.

Dit zou dan uiteraard wel pas moeten nádat iedereen een kans heeft gehad, dus tweede helft/eind volgend jaar.

Mensen die het niet kunnen nemen is iets anders uiteraard, die moeten alles mogen en voor zichzelf het risico kunnen nemen. *Belangrijk* detail: mrna vaccins, zoals Pfizer, gebruiken GEEN virus(delen) en kunnen dus door iedereen genomen worden. Ik zag experts zeggen dat groepen die normaal niet gevaccineerd kunnen worden, dit vaccin dus wél veilig kunnen krijgen.

Als de zorg niet kan overstromen meer kan je alles ook vrijgegeven voor niet gevaccineerden zoals ik zei, maar dan hebben die wel het risico op corona, ik ga dan echt niet meer 1,5m afstand houden, niet naar evenementen toegaan, en een mondvod op voor ze. Ze hebben dan namelijk een alternatief gehad om zich te beschermen gratis, dat is het verschil met nu.

En de hoeveelheid mensen waarop getest is is net zo groot als normaal hoor. Alleen is er nu meer geld in gepompt waardoor alle fases sneller achter elkaar kwamen.

Maar goed, fijn om te zien dat jij het ook gewoon neemt als je de oproep krijgt. Ik ook. Als iedereen (of 80% zeg) dat nu gewoon doet, kunnen we allemaal weer verder met ons leven gezellig sociaal doen en wordt 2022 iig een topjaar! Can't wait :)
Ik heb wel het idee dat je mijn eerdere posts niet helemaal goed begrepen hebt :D

Wat ik namelijk telkens zei is: Als de risicogroepen gevaccineerd zijn en dus niet meer omvallen, waarom kunnen de mensen die niet in een risicogroep zitten dan niet weer normaal gaan leven? De risicogroepen hebben het vaccin gekregen, dus de ziekenhuisbezetting moet dan behapbaar zijn. Eigenlijk precies wat jij zegt dus.

Wel heb ik wat reserveringen. Nogmaals, ik zal het vaccin gewoon nemen (sterker nog, ik krijg 'm eerder dan jij, want ik zit formeel in een risicogroep :P), maar ik zal er geen volledig fijn gevoel van krijgen.

Ik kan niet wachten op 2022, en als ik je tegenkom op Lowlands ofzo krijg je wel een knuffel hoor O+
pi_196184521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op 2022, en als ik je tegenkom op Lowlands ofzo krijg je wel een knuffel hoor O+
Wel oppassen dat je daar niet voor moet betalen.
In Southern Sun
  woensdag 11 november 2020 @ 12:03:26 #133
473584 Gretzl
pi_196184522
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Máánden roepen hoe kut het allemaal wel niet is en op het moment dat de weg omhoog wordt ingeslagen komen met 'ik vond de ontwikkelingen niet zo spannend'.
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet blij ben met de afzwakking van het aantal dagelijkse nieuwe (geregistreerde) infecties. Hopelijk worden de trends in de ziekenhuizen ook snel positiever.

Was iig een mooie mijlpaal dat het reproductiegetal gisteren EINDELIJK eindelijk weer onder de 1 kwam, voor het eerst in ruim 4 maanden. Blijft natuurlijk wel dat 0,91 slechts een eerste stap is, wil je meer goede resultaten bereiken dan moet de R snel verder naar beneden.
pi_196184531
quote:

[..]

Tsjechië is en blijft een apart land, met ontzettend veel zaken in de illegaliteit (en grijze gebieden). Denk dat een lockdown daar niet zo heel effectief is in een flink aantal gevallen.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:04:28 #135
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196184538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Worden er ook nog kritische noten gekraakt of zijn het weer alleen de politiek correcte vragen die door de ballotage zijn gekomen?
Wel een aantal vragen over HCQ/ ventilatie / waarom alcohol verbod/waarom vuurwerkverbod.
Maar ook geouwehoer over Netflixseries, late avonden in het torentje en sinterklaas.
  woensdag 11 november 2020 @ 12:04:36 #136
473584 Gretzl
pi_196184541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Jullie kritische Fokkers hebben toch wel tientallen vragen ingediend voor Mark en Hugo mag ik aannemen?
Nee, want ze beantwoorden nooit vragen over de strategie. Blijkbaar te ingewikkeld ofzo :P
pi_196184550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, want ze beantwoorden nooit vragen over de strategie. Blijkbaar te ingewikkeld ofzo :P
Als je ze niet indient krijg je sowieso geen antwoord.
In Southern Sun
  woensdag 11 november 2020 @ 12:05:41 #138
473584 Gretzl
pi_196184559
Zijn jullie die metafoor van Hugo 'het virus er onder te houden' ook zo spuugzat, zolang het kabinet niet aan effectief indammen doet?
pi_196184562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geniaal dit.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  woensdag 11 november 2020 @ 12:06:03 #140
473584 Gretzl
pi_196184565
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb ze wel eerder ingediend ;)
  woensdag 11 november 2020 @ 12:06:17 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dan hadden we nu tenminste in een lockdown gezeten met lijfstraffen voor iedereen die de deur uitging *O* *O*
Antifa
pi_196184569
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:02 schreef chratnox het volgende:

Dan kun je Rutte ook een knuffel geven, want die kan eveneens niet wachten om weer naar een festival te gaan.
pi_196184571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb ze wel eerder ingediend ;)
Dus omdat jouw vraag er toen niet uitgepikt is, gaan ze niet in op de strategie?
In Southern Sun
pi_196184575
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Geniaal dit.
Ja net voor de spiegel geoefend.
In Southern Sun
  woensdag 11 november 2020 @ 12:06:59 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196184578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Was iig een mooie mijlpaal dat het reproductiegetal gisteren EINDELIJK eindelijk weer onder de 1 kwam, voor het eerst in ruim 4 maanden. Blijft natuurlijk wel dat 0,91 slechts een eerste stap is, wil je meer goede resultaten bereiken dan moet de R snel verder naar beneden.
De R ligt al weken onder de 1 ;)
Antifa
  woensdag 11 november 2020 @ 12:07:25 #146
473584 Gretzl
pi_196184586
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Geniaal dit.
Huh, twee Sandmans? _O-
pi_196184595
quote:
10s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan kun je Rutte ook een knuffel geven, want die kan eveneens niet wachten om weer naar een festival te gaan.
2020 een jaar van smetvrees, 2021 om langzaam weer naar normaal te gaan en 2022 beginnen we overnieuw met de hippie-aanpak. Iedereen knuffelen :D Rutte kan ook een knuffel krijgen hoor, geen probleem.
pi_196184604
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

2020 een jaar van smetvrees, 2021 om langzaam weer naar normaal te gaan en 2022 beginnen we overnieuw met de hippie-aanpak. Iedereen knuffelen :D Rutte kan ook een knuffel krijgen hoor, geen probleem.
Die gaat maar knuffelen met Tante Sjaan ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196184607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:03 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat ik niet blij ben met de afzwakking van het aantal dagelijkse nieuwe (geregistreerde) infecties. Hopelijk worden de trends in de ziekenhuizen ook snel positiever.

Die R van 0,91 is van 23 oktober hè, dus die is al 2 weken onder de 1 dan.
pi_196184608
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Huh, twee Sandmans? _O-
Dat is een belediging, voor mij, uiteraard.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')