abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195508790
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 16:58:26 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195508801
Het bericht dat je wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende: [..] Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen. https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende: [..] Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen. https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
Tsja, dat het de meeste niet zeer positief uitpakt is evident. Verder ben ik wel een beetje voor de wet van de slimsten. Als je met een paar weken minder scholing al tegen problemen aanloopt, tsja, doe er dan een jaartje langer over of ga voor een niveautje lager.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:00:13 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195508831
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar zo werkt het nooit. Het oude gezegd "De goeden moeten onder de kwaden lijden" is hier van toepassing.
"Hoeveel goeden en kwaden zijn er dan ? En wie zijn dat precies ?"
Ook hier is geen identificeerbare groep in af te bakenen of op aan te spreken.

Niemand zal intrinsiek kwaad willen doen en hooguit een situationele afweging te maken iets anders (nu, dan, niet) te doen. Dat iets dan niet past in de beeldvorming van vrijheden (Me good en You bad) is vooral het probleem van degene die dat oordeel al (deugende) heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195508835
quote:
99s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de 3e golf eruit gaat zien.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195508856
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.

Ik heb sowieso niet zoveel met al dat juridische gebeuren. Grondrechten dit, Raad van State dat, het zal allemaal wel. Dat is belangrijk als het gaat om structurele zaken, maar dat is een crisis als deze niet.

Het is voor mij duidelijk dat we gewoon alles op alles moeten zetten om de pandemie niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer besmettingen, hoe langer deze ellende allemaal duurt voor iedereen. Dus als daar wat tijdelijke maatregelen voor nodig zijn, heb ik daar geen moeite mee, wat de wet verder ook mag zeggen.
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
pi_195508884
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:

[..]

En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.

De ouderen willen dat de kroegen dicht gaan, de jongeren willen dat de ouderen zich maar afzonderen. Maar een keer in de spiegel kijken gebeurt natuurlijk niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195508895
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vette wagen 14.gif
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:04:06 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195508910
quote:

[..]

Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet, he. Net als die mondkapjes. Natuurlijk kun je als enige idioot in een supermarkt een mondkapje opzetten, maar het heeft pas zin als iedereen met zo'n ding loopt.

Ik ben ervan overtuigd dat je een pandemie niet kunt bestrijden door alles maar aan het individu over te laten. Zolang er mensen zijn die dat virus moedwillig blijven verspreiden, komen we er nooit van af.
pi_195508920
Aanvullende maatregelen komen er als “de besmettingen dit weekend niet dalen” en “dinsdag weer een nieuwe persco” aldus het radionieuws aan de hand van wat de Jonge heeft gezegd (en dat was een ander stukje dan eerder vandaag).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195508927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.

De ouderen willen dat de kroegen dicht gaan, de jongeren willen dat de ouderen zich maar afzonderen. Maar een keer in de spiegel kijken gebeurt natuurlijk niet.
Dat inderdaad. Je slaat de spijker op de kop. ^O^
pi_195508931
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het is maar goed dat jij niet generaliseert.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:05:28 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195508947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Aanvullende maatregelen komen er als “de besmettingen niet dalen” en “dinsdag weer een nieuwe persco” aldus het radionieuws aan de hand van wat de Jonge heeft gezegd (en dat was een ander stukje dan eerder vandaag).
Hij "hoopt" ook dat het wel zal dalen. Volgens mij word je niet betaald om dingen te hopen, maar om ze te regelen, Hugo |:)
pi_195508960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En hoe ziet de 8ste eruit?

Hehe
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:06:15 #14
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195508966
quote:
Vanaf zaterdag moet iedereen in Polen buiten een mondkapje dragen. Volgens premier Morawiecki is dat de enige manier om het aantal besmettingen in zijn land te verlagen en een lockdown te voorkomen. Hij kondigde op een persconferentie ook aan dat de regels voor scholen strenger worden, maar zei niet wat er gaat veranderen.

De autoriteiten in Polen registreerden vandaag 4280 nieuwe coronabesmettingen, ruim 1200 meer dan gisteren. Van ruim 111.000 van de 38 miljoen Polen staat vast dat ze besmet zijn of zijn geweest.

Tsjechië
In buurland Tsjechië worden ook maatregelen genomen. Vanaf maandag moeten restaurants 's avonds eerder sluiten en sport- en cultuurfaciliteiten gaan zelfs helemaal dicht.
NOS
pi_195508969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is maar goed dat jij niet generaliseert.
Zal ik voortaan dan elke zin beginnen met "60% van de Nederlanders wil..."?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195508982
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hij "hoopt" ook dat het wel zal dalen. Volgens mij word je niet betaald om dingen te hopen, maar om ze te regelen, Hugo |:)
Hugo weet ook wel dat de kans inmiddels zeer gering is dat het in die paar dagen ineens omslaat. Daarvoor zou het vanaf dag 1 van de maatregelen - nu 10 dagen geleden - meteen helemaal perfect hebben moeten gaan.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:06:58 #17
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195508984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)
Wel een interessante gedachte die mij het waard lijkt om uit te werken.
Maak schoolvakanties, onderwijssector breed, minimaal 3 weken gedurende het wat "eenvoudiger" is om "intelligente lockdowns" vorm te geven.

NB: dat dit tegen de wens/wil in gaat is ook duidelijk want mensen willen nu eenmaal wel in de bouwvak goedkoop naar Mallorca om op een copieus voorzien terras te flaneren.
pi_195508987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:32 schreef chratnox het volgende:
De meeste maatregelen waar in dit topic elke dag om geroepen worden kunnen we prima zelf al ten uitvoer brengen, niemand houdt je daarin tegen.
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.

Waarom pas dragen als de overheid een dringend advies uitbrengt??

Ik doe er niet aan mee.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:07:48 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195508999
quote:

[..]

Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.

In principe zadelen de onwelwillenden de welwillende mensen op met eindeloze maatregelen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195509001
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.

Ik doe er niet aan mee.
Hier droegen alleen mensen het een paar dagen na die aankondiging. Nu helemaal niemand meer
Groot fan van User Wotte
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:08:22 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195509010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:06 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

NOS
Ik vrees dat meneer Morawiecki bedrogen gaat uitkomen als hij werkelijk denkt dat hij hiermee het virus gaat indammen.
pi_195509017
quote:

[..]

Ik doe er niet aan mee.
Ik ook niet 14.gif
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:09:20 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195509026
quote:

[..]

Dit is wel heel erg stoer.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:10:59 #24
381953 NaturalScience
pi_195509061
quote:
19s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Hier droegen alleen mensen het een paar dagen na die aankondiging. Nu helemaal niemand meer
Hier draagt bijna iedereen in de supermarkt een mondkapje.
Dat lijkt me ook gewoon normaal om te doen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:11:19 #25
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195509063
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.

[ afbeelding ]
Vrijheden worden als zodanig beleefd en hebben niets met aanstellen te maken.

Dat er andere waarden zijn (aangelegd) of iets iemand zelf niet treft is juist reden dat dit is verankerd in grondwetten om daarmee (die eigen) willekeur te voorkomen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:11:55 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195509075
Houd overigens m'n hart vast voor hier. Bulgarije is buiten de mondkapjesplicht binnendeurs die inmiddels amper meer wordt nageleefd de Zweedse tour op gegaan. Met een vergrijsde samenleving is dat smeken om problemen in de komende weken/maanden.
pi_195509081
Ab Osterhaus:

quote:
Het hangt sterk af van wat er de komende dagen gebeurt maar ik maak mij ernstige zorgen. We moeten minstens 40 à 50 procent terug in het aantal besmettingen om naar “R” van 1 te komen’’, zegt hij verwijzend naar de reproductiefactor van het virus. Bij een getal hoger dan 1 stijgt het aantal besmettingen.
Brabants Dagblad
pi_195509085
quote:
5s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:10 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Juist niet normaal. Nergens. Behalve in de chirurgie.
pi_195509171
Ik draag al sinds maart een mondkapje als ik er sporadisch kom. Ben altijd de enige dus vind hrt juist wel beter laatste tijd dat men eindelijk meer wakker lijkt.

Grappigste vind ik stellen die samen boodschappen doen. 1 wel een mondkapje, de ander niet. (Meestal de man niet).
pi_195509197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Ab Osterhaus:
[..]

Brabants Dagblad
Zie dat niet snel gebeuren, 40 a 50 dalen, dat is best veel nog om dat in korte tijd voor elkaar te krijgen zonder heel drastisch in te grijpen. Een daling inzetten heb ik wel hoop voor, maar niet die 40 a 50 procent.
pi_195509199
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:12 schreef Socios het volgende:

[..]

Juist niet normaal. Nergens. Behalve in de chirurgie.
Mondkapjes werken niet, tenzij je chirurg bent, dan wel.
Zijn bovendien te moeilijk voor mensen, is hogere wiskunde er 1 op te zetten. Plus je zit overal aan. Raak je alsnog besmet volgens maart logica.
Beter gewoon stoer geen opzetten.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:20:51 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195509210
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Ik draag al sinds maart een mondkapje als ik er sporadisch kom.
Jep, ik ook. @Jane heeft al in maart een aantal stoffen mondkapjes genaaid waar een hepa-filter in kan en we hebben een doos met wegwerkmondkapjes bij de deur staan. Het aantal keer dat ik 'm daadwerkelijk heb gebruikt is slechts op een hand te tellen, want ik bestel eigenlijk alles gewoon online.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:21:37 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195509225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zijn bovendien te moeilijk voor mensen, is hogere wiskunde er 1 op te zetten. Plus je zit overal aan. Raak je alsnog besmet volgens maart logica.
:D
pi_195509233
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Ab Osterhaus:
[..]

Brabants Dagblad
Wat boeit hem het. Hij vaart wel bij veel besmettingen. Trekt wel weer een fles open als er een kindje doodziek is.
Deze situatie js voor hem allang best.
pi_195509271
quote:

[..]

Daarom duurt de studie voor chirurg ook zo lang. Dat is voornamelijk om te leren om met een mondkapje om te gaan.
pi_195509318
quote:
5s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:10 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

In Nieuw-West iets niets normaal
Groot fan van User Wotte
pi_195509321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:19 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Zie dat niet snel gebeuren, 40 a 50 dalen, dat is best veel nog om dat in korte tijd voor elkaar te krijgen zonder heel drastisch in te grijpen. Een daling inzetten heb ik wel hoop voor, maar niet die 40 a 50 procent.
Derhalve: brace yourselves!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:27:36 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195509329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:24 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Daarom duurt de studie voor chirurg ook zo lang. Dat is voornamelijk om te leren om met een mondkapje om te gaan.
_O-
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:28:52 #39
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195509355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve: brace yourselves!
Ik wil wegblijven van het doen van voorspellingen, maar als je de trendlijn zo bekijkt, is het moeilijk om voor te stellen dat dit opeens naar beneden gaat binnen afzienbare tijd.

donderdag 8 oktober 2020 @ 17:29:45 #40
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195509374
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.

Ik heb sowieso niet zoveel met al dat juridische gebeuren. Grondrechten dit, Raad van State dat, het zal allemaal wel. Dat is belangrijk als het gaat om structurele zaken, maar dat is een crisis als deze niet.

Het is voor mij duidelijk dat we gewoon alles op alles moeten zetten om de pandemie niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer besmettingen, hoe langer deze ellende allemaal duurt voor iedereen. Dus als daar wat tijdelijke maatregelen voor nodig zijn, heb ik daar geen moeite mee, wat de wet verder ook mag zeggen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:34:16 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195509467
twitter

UK gaat ook weer top...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:35:56 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195509507
En ook Italie gaat weer omhoog

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195509527
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik wil wegblijven van het doen van voorspellingen, maar als je de trendlijn zo bekijkt, is het moeilijk om voor te stellen dat dit opeens naar beneden gaat binnen afzienbare tijd.

[ afbeelding ]
Puur op besmettingen mag je met een week tijd weer op 4000 zitten in je handen knijpen. Maar met de herfstvakantie aantocht en mensen die het huis uit willen (zeker als je 4 hoog achter woont en herfstweer) krijg je juist extra kruisbesmetting.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:37:03 #44
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_195509530
Elk land, maakt niet uit wat voor maatregelen, stijgt in aantal besmettingen.

Je gaat bijna denken dat het geen reet uitmaakt wat je voor maatregelen neemt. De besmettingen stijgen en dalen toch wel.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:37:40 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195509538
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:

Je gaat bijna denken dat het geen reet uitmaakt wat je voor maatregelen neemt. De besmettingen stijgen en dalen toch wel.
De verschillen zijn inderdaad háást niet zichtbaar ja.

:')
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:38:13 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195509544
Wat vinden jullie van de gedachte om ihkv Covid19 de patenten/rechten op spullen en materialen, tijdelijk opzij te zetten ?
Zodat elk bedrijf die dat wil en kan, dan wat er aan tekort is, dat dan kan (bij)maken.

In de spoiler wat bijbehorende bedenkingen.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:38:44 #47
381953 NaturalScience
pi_195509554
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En ook Italie gaat weer omhoog

[ twitter ]
Records zijn vandaag (tot nu toe) gebroken in:
Nederland
UK
Italie
Tsjechië
Slowakije
Kroatië
Duitsland
Portugal

:{
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:42:46 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195509631
quote:

Het gaat inderdaad overal in Europa omhoog, maar de verschillen tussen Nederland en onze oosterburen is niet gering:

pi_195509714
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Snap ik, maar hetzelfde gebeurde in het voorjaar. Toen maakte hij radicaal rechtsomkeert, wat er - puur afgaand op die nog veel steilere trend van toen - ook niet echt aan zat te komen.
Zo'n grafiek doet vermoeden dat er een bepaald onverstoorbaar 'momentum' achter zit, terwijl het goed mogelijk is dat onder de motorkap al iets anders gaande is.
I'll give you something to do
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:53:26 #50
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_195509872
quote:

Het kan zijn dat in de periode dat het aantal besmettingen omlaag ging niet alleen kwam door de maatregelen, maar misschien door het weer. Het was beter weer, warmer, meer mensen buiten, meer ramen/deuren open. Het lijkt er flink op dat het virus het griepseizoen volgt. Ik bedoel niet dat het virus de warmere temperaturen overleeft, maar dat mensen automatisch meer afstand houden (niet gezellig binnen bij de kachel) en lekker buiten zijn (meer ventilatie).
pi_195509882
Tja, er valt zo weinig over te zeggen. Ik merk in mijn omgeving wel dat er meer wordt thuisgewerkt. En het is bij ons volgende week herfstvakantie! Ben benieuwd of we daar nog iets van gaan zien in de statistieken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195509922
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet, he. Net als die mondkapjes. Natuurlijk kun je als enige idioot in een supermarkt een mondkapje opzetten, maar het heeft pas zin als iedereen met zo'n ding loopt.

Ik ben ervan overtuigd dat je een pandemie niet kunt bestrijden door alles maar aan het individu over te laten. Zolang er mensen zijn die dat virus moedwillig blijven verspreiden, komen we er nooit van af.
In denk niet dat iemand het moedwillig verspreid.

Je kunt je eigen verantwoordelijkheid nemen door voor jezelf te zorgen dat je er niet mee in aanraking komt.

Met of zonder strengere regels zitten we toch in deze ellende totdat er een vaccin is.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:56:41 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195509931
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, er valt zo weinig over te zeggen. Ik merk in mijn omgeving wel dat er meer wordt thuisgewerkt. En het is bij ons volgende week herfstvakantie! Ben benieuwd of we daar nog iets van gaan zien in de statistieken.
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.
pi_195509943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:19 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Daarom is de kans groot dat er dinsdag een hoop verscherpte maatregelen bij zullen komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:57:38 #55
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_195509954
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.
Dat zullen ze wel kunnen achterhalen aan de leeftijden van de besmette personen.
pi_195509969
quote:

[..]

Feit is dat je wel meer in je gezicht zit te kloten. Vaak vieze handen...
pi_195509972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.

In principe zadelen de onwelwillenden de welwillende mensen op met eindeloze maatregelen.
Spanje zat compleet op slot mondkapjes etc en nu ook weer booming
Lockdowns helpen niet helpen alleen de économie om zeep
pi_195509975
quote:

[..]

Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.
pi_195509987
quote:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:00:08 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195509997
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:57 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Dat zullen ze wel kunnen achterhalen aan de leeftijden van de besmette personen.
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:00:32 #61
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_195510007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Deze tweede golf is volgens de experts te danken aan terugkerend vakantiebezoek...
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:00:40 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195510010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.
Ja, klopt dat had ik ook bedacht. Dan krijg je weer een onontwarbare kluwen van met een kanon op een mug schieten.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:01:13 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195510025
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.
Oh daar ben ik het ook mee eens hoor, geen zorg.
pi_195510027
Het verbaast mij toch wel dat de besmettingen zo hard blijven stijgen. Als ik zo in mijn omgeving kijk dan lijkt de discipline toch wel weer behoorlijk terug te zijn gekeerd. Niet zo sterk als in maart, maar toch. :{
pi_195510040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oh daar ben ik het ook mee eens hoor, geen zorg.
^O^
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:02:00 #66
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_195510044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.
Met een bron -en contactonderzoek moet denk ik wel na te gaan zijn waar de besmettingen zijn opgelopen. Als er bijvoorbeeld meerdere leraren besmet zijn geweest van dezelfde school.
pi_195510046
quote:

[..]

Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195510063
quote:

[..]

Ja, klopt dat had ik ook bedacht. Dan krijg je weer een onontwarbare kluwen van met een kanon op een mug schieten.
Blijven aanmodderen is ook geen optie helaas. Een behoorlijk dilemma al met al..
pi_195510070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Het verbaast mij toch wel dat de besmettingen zo hard blijven stijgen. Als ik zo in mijn omgeving kijk dan lijkt de discipline toch wel weer behoorlijk terug te zijn gekeerd. Niet zo sterk als in maart, maar toch. :{
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:04:09 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195510093
quote:
Het duurt natuurlijk best lang voordat de effecten van maatregelen en veranderend gedrag zichtbaar worden in de cijfers. Iedereen die vandaag als positief getest wordt gemeld is meer dan een week geleden waarschijnlijk al besmet geraakt.

Maar ik ben ook bang dat er best veel besmettingen zijn onder mensen die zich toch netjes aan de regels houden. Veel van de maatregelen verkleinen de kans op besmetting, maar nemen het niet weg.
pi_195510106
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe. :{ past in hetzelfde straatje als “ja maar de IC opnames volgen pas 2 weken later!!”
pi_195510109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.
Ja, de gevolgen voor kinderen zijn enorm als je de scholen sluit. Terwijl zij toch relatief het minste last hebben van het virus zelf. Ook al zou blijken dat er op scholen veel brandhaarden ontstaan, dan hoop ik nog dat men de scholen zoveel mogelijk laat doordraaien met fysiek onderwijs.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:05:53 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195510138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ja, de gevolgen voor kinderen zijn enorm als je de scholen sluit. Terwijl zij toch relatief het minste last hebben van het virus zelf. Ook al zou blijken dat er op scholen veel brandhaarden ontstaan, dan hoop ik nog dat men de scholen zoveel mogelijk laat doordraaien met fysiek onderwijs.
Volgens mij is dat ook de intentie van het kabinet. Ik heb het idee dat ze inmiddels bereid zijn zo'n beetje alles te sluiten, als ze daarmee de scholen open kunnen houden.
pi_195510149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe. :{ past in hetzelfde straatje als “ja maar de IC opnames volgen pas 2 weken later!!”
Het is allebei ook gewoon waar, ongeduldje.
pi_195510158
quote:

[..]

Dat is al bewezen , laat het los , het haat zoals het gaat
Zelfs pleur je het land op slot , stijgt het aantal besmettingen ook
Iedereen gaat het krijgen covid19
pi_195510164
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de intentie van het kabinet. Ik heb het idee dat ze inmiddels bereid zijn zo'n beetje alles te sluiten, als ze daarmee de scholen open kunnen houden.
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten. :+
pi_195510213
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het voor onszelf geen ramp, maar dochter zou dat echt heel rot vinden. Ik gun haar een fijn laatste jaar.
pi_195510220
quote:

[..]

en geestelijk zo belangrijk voor ouders _O- :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195510258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Net als jongeren die verpleeghuizen dicht wel zien zitten. Of ouderen die een avondklok voor de jeugd zien zitten?
  Redactie Games donderdag 8 oktober 2020 @ 18:13:57 #80
181272 crew  Noppie2000
pi_195510312
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan je wel moe over zijn, zo werkt het nu eenmaal.
pi_195510330
quote:
In Maart waren er geen testen , en nu laten we ons gek maken door die testen , 200 per miljoen per dag valt best mee
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:16:40 #82
3542 Gia
User under construction
pi_195510355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:09 schreef miss_sly het volgende:

Ik vind het voor onszelf geen ramp, maar dochter zou dat echt heel rot vinden. Ik gun haar een fijn laatste jaar.
Of ze nu thuis of op school zitten, ze communiceren toch via social media.
Als de scholen dicht gaan, een avond/nachtklok en een mondkapjesplicht wordt ingesteld, zijn we er misschien voor de Kerst vanaf. En dichter bij een vaccin.
pi_195510377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Kan je wel moe over zijn, zo werkt het nu eenmaal.
Dat weet ik ook wel..

Het gevoel van velen (en mij) zegt echter wat anders.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:18:03 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195510381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En in het bijzonder de groep mensen die vlak voor Covid19 besloten had een opleiding te gaan volgen in de evenementenbranche, op de toneelschool, op het conservatorium, enzovoort. Of iets in het toerisme.

-O-
pi_195510393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

En in het bijzonder de groep mensen die vlak voor Covid19 besloten had een opleiding te gaan volgen in de evenementenbranche, op de toneelschool, op het conservatorium, enzovoort. Of iets in het toerisme.

-O-
Ik vind het lulliger voor de mensen die al bijna klaar waren met hun studie, maar nu niet kunnen afstuderen omdat ze geen stage kunnen krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:19:12 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195510397
quote:

[..]

-O-
Nou ja, op een bepaalde manier hebben die studenten het wel makkelijker dan de mensen die al in die sector werkzaam zijn, waarschijnlijk.
pi_195510405
Qua besmettingen is de stijging waarschijnlijk nog een stuk hoger dan we nu zien. Omdat ook de achterstanden in het verwerken van de uitslagen van de testen steeds groter worden:
quote:
Overigens ligt het totaal aan positief geteste mensen vermoedelijk nog hoger. Van de helft van de mensen die zich afgelopen week heeft laten testen, is de uitslag nog niet bij het RIVM bekend. Het duurt een paar dagen voordat alle meldingen verwerkt zijn in de data. Vorig week was die achterstand minder hoog: toen was van een kwart de uitslag nog niet doorgegeven.
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html

Dan lijkt mij dat je het effect van de maatregelen begin volgende week echt nog niet terug gaat zien in de cijfers. Want dan is men nog gewoon bezig met het verwerken van achterstanden.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:20:35 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195510428
quote:
15s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou ja, op een bepaalde manier hebben die studenten het wel makkelijker dan de mensen die al in die sector werkzaam zijn, waarschijnlijk.
Opgeleid worden om uiteindelijk waarschijnlijk werkloos te worden (tenzij je tot die toplaag behoort die genoeg mee heeft om een van die uitzonderingen te zijn). Heerlijk.
pi_195510430
quote:

[..]

-O-
juist een goede keuze
dat gaat de aankomende jaren keihard boomen zodra covid voorbij is.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:22:55 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195510465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:58 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Spanje zat compleet op slot mondkapjes etc en nu ook weer booming
Lockdowns helpen niet helpen alleen de économie om zeep
Zucht.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:24:01 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195510496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Dat is al bewezen , laat het los , het haat zoals het gaat
Zelfs pleur je het land op slot , stijgt het aantal besmettingen ook
Iedereen gaat het krijgen covid19
Ah. Je bent er zo één.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:26:04 #92
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195510544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Opgeleid worden om uiteindelijk waarschijnlijk werkloos te worden (tenzij je tot die toplaag behoort die genoeg mee heeft om een van die uitzonderingen te zijn). Heerlijk.
Nou, dat weet ik niet, hoor. Ik denk dat het behoorlijk booming is wanneer we van deze ellende af zijn.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:27:29 #93
65846 Bocaj
47th President.
pi_195510570
Hoor net op het nieuws dat men kijkt naar koopavonden en koopzondagen.
En bij die koopavonden komt de avondklok weer om de hoek kijken...
Men zit alleen even met mensen met honden in de stad die geen tuin hebben en mensen die in de avond/nacht werken en hoe de uitzonderingen eruit moeten gaan zien!

Het kan volgende week al zover zijn!
pi_195510600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:27 schreef Bocaj het volgende:
Men zit alleen even met mensen met honden in de stad die geen tuin hebben en mensen die in de avond/nacht werken en hoe de uitzonderingen eruit moeten gaan zien!

Maar de o zo belangrijke Glamour Day moest en zou doorgaan. Kunnen we straks tijdens de lockdown thuis paraderen in onze nog steeds te dure cocktailjurk en louboutins. *O*
pi_195511037
quote:

In landen waar er wel een lockdown is geweest is altijd uitzondering gemaakt voor het uitlaten van huisdieren en bijvoorbeeld het verlenen van mantelzorg bij iemand waar je niet mee samen woont. Als er sprake van een avondklok of lockdown zal zijn in Nederland dan zullen zulke uitzonderingen ook gemaakt worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:54:44 #96
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195511038
We moeten ook rekening mee houden dat in december, januari en februari/maart ook hele koude dagen kunnen komen waar ook ongunstig is voor coronabestrijding, wat het ook kan zorgen dat de besmettingen weer hard kan oplopen.

P.S. in november kan ook echt koud worden.... dus een grote kans dat de dalingen maar voor heel korte periode mogelijk is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195511065
quote:
Ik maak nu juist meer gebruik van koopavonden omdat het dan rustig is in de winkels...
pi_195511086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten ook rekening mee houden dat in december, januari en februari/maart ook hele koude dagen kunnen komen waar ook ongunstig is voor coronabestrijding, wat het ook kan zorgen dat de besmettingen weer hard kan oplopen.
denk niet dat iemand daarmee bezig is, totdat het zover is
pi_195511257
quote:

P.S. in november kan ook echt koud worden.... dus een grote kans dat de dalingen maar voor heel korte periode mogelijk is.
Volgens de winterverwachting lijken januari en februari warmer dan normaal te verlopen. De grootste kans op iets van winterweer lijken in november en december te komen.
leven zoals het leven is
pi_195511298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Deze tweede golf is volgens de experts te danken aan terugkerend vakantiebezoek...
Het ontstaan ervan waarschijnlijk wel, ja. Wat we nu zien natuurlijk niet meer.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 19:11:18 #101
5428 crew  miss_sly
pi_195511396
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Of ze nu thuis of op school zitten, ze communiceren toch via social media.
Als de scholen dicht gaan, een avond/nachtklok en een mondkapjesplicht wordt ingesteld, zijn we er misschien voor de Kerst vanaf. En dichter bij een vaccin.
Onze dochter heeft in de eerste drie-vier weken van de vorige “lockdown” geen ander kind gezien. En ondanks whatsapp en social media en online momenten met klasgenoten via school, is dat echt niet oké. Dus wat mij betreft laten ze de basisschool sowieso open, want die zij vaak ook nog onder 12-13.
pi_195511436
Vandaag een nieuw record met ruim 338.000 nieuwe besmettingen wereldwijd.
pi_195511478
Er zijn juist veel Nederlanders in eigen land op vakantie geweest ivm Corona . Ik wil wel eens cijfers zien hoeveel Nederlanders met het vliegtuig op vakantie zijn geweest.
Reisbureaus en vliegtuigmaatschapijen gaan zowat failliet omdat ze geen winst maakten deze zomer.
pi_195511530
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:05 schreef Jason22 het volgende:

[..]

Volgens de winterverwachting lijken januari en februari warmer dan normaal te verlopen. De grootste kans op iets van winterweer lijken in november en december te komen.
Winterweer is niet te voorspellen,kans op grijze soepweer is veel groter.Laatste jaren hebben we in nov/dec/Jan grijze soepweer gehad, en in feb/maart een klein winterprikje(max week) ga hier maar van uit, gemiddeld graadje of 7/8
pi_195511678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

denk niet dat iemand daarmee bezig is, totdat het zover is
Dan wordt het natuurlijk weer op 'gedrag' gegooid en is het een argument voor nog scherpere maatregelen.
pi_195511807
Dat gezeur over die avondklok.
MENSEN HET IS HERFST! wie gaat er in dit pokkenweer s’avonds ergens buiten rondhangen?
En wie gaat er mensen tellen bij elke woning?
Dit gaat niet helpen hoor.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:34:38 #107
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195511859
quote:

Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:35:39 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195511878
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef quirina het volgende:
MENSEN HET IS HERFST! wie gaat er in dit pokkenweer s’avonds ergens buiten rondhangen?
Nee, ik zie ook niet hoe dat gaat helpen :N
pi_195511880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:19 schreef Breekfast het volgende:
Qua besmettingen is de stijging waarschijnlijk nog een stuk hoger dan we nu zien. Omdat ook de achterstanden in het verwerken van de uitslagen van de testen steeds groter worden:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html

Dan lijkt mij dat je het effect van de maatregelen begin volgende week echt nog niet terug gaat zien in de cijfers. Want dan is men nog gewoon bezig met het verwerken van achterstanden.
Ja dat is wat ik daarstraks bedoelde, ik mag hopen dat het kabinet dit ook meeweegt in de afwegingen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:35:56 #110
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195511885
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.
Kan ook, maar we zullen wel zien. Maar bedenk je wel dat het voor meeste mensen met een risicogeval een minder goede werkende weerstand heeft,
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 19:36:39 #111
236264 crew  capricia
pi_195511903
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

En de overheid wil met deze maatregelen naar een R van 0,9. Daar komen we begin december op uit. Dan is alles weer laag genoeg.

Dus de volgende golf zal dan in februari of zo zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195511918
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef quirina het volgende:
Dat is het mooie, iedereen loopt te zaniken maar bijna niemand gaat toch naar buiten in dit weer _O-
sommigen moeten er gewoon tegenin, standaard want vrijheden bruhhhhh
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:40:30 #113
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195511995
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]

En de overheid wil met deze maatregelen naar een R van 0,9. Daar komen we begin december op uit. Dan is alles weer laag genoeg.

Dus de volgende golf zal dan in februari of zo zijn.
Hopelijk hebben we tegen die tijd zicht op een medicijn, snelle thuistest voor iedereen of een vaccin.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:41:41 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512014
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:58 schreef Benny het volgende:

[..]

Feit is dat je wel meer in je gezicht zit te kloten. Vaak vieze handen...
Niet medische mondkapjes zijn vooral een gedragsinstrument dat valselijk wordt ingezet als beschermingsmiddel.
Een mondkapje maakt iemand attent op (ongewenst?) gedrag en voorkomt dat het zelf bv al of niet met virus; rechtstreeks in/aan de mond of neus te peuren.

De functionele bijdrage van een monddoekje is voorkomen dat (virus)druppels uit -of ingeademd worden; hetgeen met afstandhouden als kans; te verwaarlozen is.

Iemand die symptomen en noodzakelijk naar buiten moet, draagt bvk een medische versie. Andere (vermeende) kwetsbaren kunnen zich ook zo beschermen met desnoods alleen niet medische mondkapje zodat bij onvoldoende afstand, er toch een redelijke bescherming is.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:42:01 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195512020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat is het mooie, iedereen loopt te zaniken maar bijna niemand gaat toch naar buiten in dit weer _O-
sommigen moeten er gewoon tegenin, standaard want vrijheden bruhhhhh
Als er toch niemand naar buiten gaat heb je ook die avondklok niet nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:43:27 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195512050
Je kunt er zoveel strikken omheen wikkelen als je wilt, een (landelijke) avondklok is en blijft natuurlijk een zeer grove inbreuk op de vrijheden van mensen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:44:59 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512076
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is bijna politiek waar idd een standunt niet meer te ontwarren is in het eindresultaat.

Het is jammer dat we er geen capaciteit voor hebben maar het zou interessant zijn om bij elke besmetting, het virus-genoom uit te lezen zodat men daaruit het spoor kan volgen waar een infectie vandaan komt.
pi_195512087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er toch niemand naar buiten gaat heb je ook die avondklok niet nodig.
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.
en ja die zijn er gewoon elke dag, er zijn (feestjes) app groepen met duizenden leden erin.
pi_195512093
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt er zoveel strikken omheen wikkelen als je wilt, een (landelijke) avondklok is en blijft natuurlijk een zeer grove inbreuk op de vrijheden van mensen.
nou en....iets met een pandemie, gebeurd ook niet even elke 5 jaar :{
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:47:38 #120
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195512119
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.
en ja die zijn er gewoon elke dag, er zijn (feestjes) app groepen met duizenden leden erin.
Ja dat is ook mogelijkheid, maar wat gaan de jongeren doen??? Verder stiekem feesten???
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:47:46 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195512124
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nou en....iets met een pandemie, gebeurd ook niet even elke 5 jaar :{
Grote strik inderdaad. Met veel kleuren.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:48:21 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195512141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Die zijn met ingang van de nieuwe wet niet illegaal meer.

En ik ben vaak genoeg nog in de avond onderweg, zonder verkeerde intenties. En mezelf aan de distancing voorschriften houdend.

Dus net doen alsof iedereen bang is voor de regen en achter zijn voordeur wegkruipt in de herfst, óf een feestje gaat bouwen, slaat helemaal nergens op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195512157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Zucht.
Ja zucht maar even goed , voordat covid19 ook jou pakt
pi_195512159
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die zijn met ingang van de nieuwe wet niet illegaal meer.

En ik ben vaak genoeg nog in de avond onderweg, zonder verkeerde intenties. En mezelf aan de distancing voorschriften houdend.

Dus net doen alsof iedereen bang is voor de regen en achter zijn voordeur wegkruipt in de herfst, óf een feestje gaat bouwen, slaat helemaal nergens op.
er zullen vast uitzonderingen komen
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:50:34 #125
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195512192
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er zullen vast uitzonderingen komen
En dan moet ik weer door allerlei hoepels om aan te tonen dat ik tot die uitzondering behoor zeker. Zodat ik mijn huis mag verlaten.

Dat soort belachelijke onzin gaat in Nederland gelukkig nooit gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:52:22 #126
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195512228
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
pi_195512278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
de huidige (fop)maatregelen of aankomende ? :D
pi_195512324
quote:
Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:56:03 #129
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195512328
Miss is eem lock down / sluiten van de kroegen wel goed. Mits ze dan gecompenseerd worden. Dit halfbakken gedoe tot 22 uur maakt ze langzaam failliet. (van wat ik om me heen hoor)
pi_195512375
quote:
Wie neemt peppie en kokkie nog serieus
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 19:58:57 #131
236264 crew  capricia
pi_195512414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:56 schreef Cue_ het volgende:
Miss is eem lock down / sluiten van de kroegen wel goed. Mits ze dan gecompenseerd worden. Dit halfbakken gedoe tot 22 uur maakt ze langzaam failliet. (van wat ik om me heen hoor)
Denk je dat dat veel verschil in de besmettingen gaat maken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:59:11 #132
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195512419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.
Okay, maar dan moet de overheid ons niet te veel ruimte geven als het om een goede bestrijding van het virus gaat. Echter negeren ze maatregelen nog steeds. Maar ik geloof dat wel hoeveel mensen hierop in opstand gaan tegen de maatregelen. als het heel erg lang duurt, vooral is het ook nu het geval dat mensen zich aansluiten bij actiegroep Viruswaarheid van Engel.
pi_195512470
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk je dat dat veel verschil in de besmettingen gaat maken?
22:00 lijkt iig weinig op te leveren.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:01:13 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512478
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou toch deze week (eerste effecten 10-14 dagen), morgen zijn,..... ik denk even aan de persco van 28sep20 die per 29sep30 extra maatregelen afgekondigden.

Zie voor een totaal overzicht: bron overheid; samengevat per 29sep20:
• Thuiswerken tenzij dat niet kan
• Beperking groepsgrootte(n) thuis, buiten, binnen
• Deurbeleid zodat in winkels 1.5m afstand wordt gehouden
• Horeca inloop tot 21u00 en sluiting 22u00
• 3 weken: alle sport zonder publiek (ook niet langs de lijn/brengers).
• Verplichte registratie bezoekers contactberoepen (incl kapper).
Naast adviezen: beperk reizen, niet onnodig winkelen, mondkapjes, ketsbaar winkeluurtje en meer van dit soort geneuzel

En maar volhouden dat iedereen stout is en er dus nog meer maatregelen nodig gaan zijn. En vooral blindstaren op de R waarde.... voor de komende jaren.
pi_195512534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

22:00 lijkt iig weinig op te leveren.
ho ho, even afwachten nog !! :{w
pi_195512559
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Okay, maar dan moet de overheid ons niet te veel ruimte geven als het om een goede bestrijding van het virus gaat. Echter negeren ze maatregelen nog steeds. Maar ik geloof dat wel hoeveel mensen hierop in opstand gaan tegen de maatregelen. als het heel erg lang duurt, vooral is het ook nu het geval dat mensen zich aansluiten bij actiegroep Viruswaarheid van Engel.
Het gros van het volk negeert de maatregelen echt niet (bewust). De urgentie is eraf. Dat komt grotendeels door tegenstrijdige berichten en een schijn van willekeur. Iemand die al 6 maanden zijn/haar ouders niet meer heeft kunnen knuffelen en Grapperhaus zo zag staan zal woest geweest zijn. Hetzelfde met mensen die hun bruiloft meerdere keren hebben moeten verzetten, of noodgedwongen heel klein hebben moeten vieren.

Mensen begrijpen het nut van de maatregelen niet meer, aangezien er 'aan de top' ook niet aan gedaan wordt. Dat bericht moet gekenterd worden.
pi_195512562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ho ho, even afwachten nog !! :{w
Ja, maar ik denk niet dat het veel oplevert. Ik zou niets liever zien dan dat ik het mis heb.
pi_195512577
quote:
Nee.
zie email 27 oktober
pi_195512604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk niet dat het veel oplevert. Ik zou niets liever zien dan dat ik het mis heb.
natuurlijk blijft het gewoon doorstijgen, misschien iets minder hard .....hopelijk
pi_195512609
https://twitter.com/IsaKriens/status/1314223836108292098

Ahh, we krijgen straks echt een tweedeling in de maatschappij. De gevaccineerde en ongevaccineerde mensen.
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen niet naar binnen.

Hoe ver wil je gaan? En het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lichaam? En dan geloven jullie er nog in dat de overheid het beste met ons voor heeft? Ik ben benieuwd hoe ver we staan over 6 jaar. Ik ben benieuwd of we dan inderdaad de woorden gaan horen: "Had ik maar..."
pi_195512618
Heel simpel. Natte horeca moet gewoon dicht. En universiteiten ook, hoe lastig ik dat ook zou vinden. Dan zit een groot deel van de studenten toch weer bij papa en mama...
zie email 27 oktober
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:05:22 #142
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512621
quote:
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.
pi_195512650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Heel simpel. Natte horeca moet gewoon dicht. En universiteiten ook, hoe lastig ik dat ook zou vinden. Dan zit een groot deel van de studenten toch weer bij papa en mama...
Eens. Men had veel eerder in moeten grijpen toen het in de Uni steden explodeerde. Maar goed, achteraf is het makkelijk praten
pi_195512659
quote:
12s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
pi_195512711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:04 schreef mir1986 het volgende:

Ahh, we krijgen straks echt een tweedeling in de maatschappij. De gevaccineerde en ongevaccineerde mensen.

Hoe ver wil je gaan? En het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lichaam? En dan geloven jullie er nog in dat de overheid het beste met ons voor heeft? Ik ben benieuwd hoe ver we staan over 6 jaar. Ik ben benieuwd of we dan inderdaad de woorden gaan horen: "Had ik maar..."
Als ik dit soort dingen lees denk ik idd wel: "Speelt er achter de schermen dan toch meer?" God, wat hoop ik dat dit niet gaat gebeuren
pi_195512714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Gelukkig heb je zelfkennis ;)
pi_195512724
En dan hebben we het zo vaak over discriminatie. Nou er is sprake van discriminatie als je als ongevaccineerd persoon niet meer mag deelnemen aan de maatschappij. Maar nee, dat is geen probleem.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:09:22 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Kortom mobiliteit beperken, zodat besmettingen op hun plek blijven.

Los daarvan gaat dit de besmettingstrend niet veranderen., hooguit wat beperken dat anders nog extremer zou zijn.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:10:06 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195512761
quote:
12s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is waar ook.
pi_195512762
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gelukkig heb je zelfkennis ;)
Jij gelooft dan ook niet dat er nu 750 mensen besmet zijn en er 1 miljoen mensen overleden zijn? Deze cijfers heeft de WHO zelf naar buiten gebracht.
pi_195512768
quote:

dat is echt rijp voor BNW
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:11:03 #152
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195512782
quote:

Nee, dat staat er niet.

Zoals ik het lees is het meer dat je in eerste instantie alleen naar binnen mag na een sneltest (indien negatief natuurlijk). Als er straks een vaccin is en je kan bewijzen dat je die hebt gehad mag je ook naar binnen, waarschijnlijk zonder dat je een sneltest doet.

Ze zeggen namelijk zelf al dat niet iedereen een vaccinatie gaat krijgen of gevaccineerd gaat zijn. Helemaal niet aan het begin van het gebeuren.

Je leest wat je wil lezen en dit soort posts horen eerder in BNW thuis.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:11:07 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512784
quote:

[..]

Gaat niet gebeuren en je weet hopelijk dat daartoe oproepen (opstand) om je niet aan de wet te houden, verboden is.
Tis maar dat je het weet.
pi_195512797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:10 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Jij gelooft dan ook niet dat er nu 750 mensen besmet zijn en er 1 miljoen mensen overleden zijn? Deze cijfers heeft de WHO zelf naar buiten gebracht.
Niet echt het deel waar ik aan refereerde :P
pi_195512813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Wat een sneltest te maken heeft met verplichte vaccinaties ontgaat mij compleet.
pi_195512833
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, dat staat er niet.

Zoals ik het lees is het meer dat je in eerste instantie alleen naar binnen mag na een sneltest (indien negatief natuurlijk). Als er straks een vaccin is en je kan bewijzen dat je die hebt gehad mag je ook naar binnen, waarschijnlijk zonder dat je een sneltest doet.

Ze zeggen namelijk zelf al dat niet iedereen een vaccinatie gaat krijgen of gevaccineerd gaat zijn. Helemaal niet aan het begin van het gebeuren.

Je leest wat je wil lezen en dit soort posts horen eerder in BNW thuis.
Stel dat dat zo gaat zijn, vind jij dat oke dan? Dat je getest wordt, oke.. Maar een bewijs overleggen dat je een vaccin hebt gehad? Gaat dat niet in tegen de grondwet?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:13:39 #157
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_195512857
quote:

Overigens zijn ook die sneltests onzin. Er zijn nu al onderzoeken dat ze tot 25% van de positieve gevallen niet detecteren. Je kan bijna evengoed een muntstuk opgooien om te kijken of iemand binnen mag ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:14:06 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195512868
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Niet helemaal, dank zij onze "alerte" Tweede Kamer is gisteren voorkomen dat de Corona-wet de mogelijkheid openhield om te kunnen verplichten tot vaccinatie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:14:20 #159
416575 crew  Evenstar
pi_195512880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Stel dat dat zo gaat zijn, vind jij dat oke dan? Dat je getest wordt, oke.. Maar een bewijs overleggen dat je een vaccin hebt gehad? Gaat dat niet in tegen de grondwet?
Dan doe je toch gewoon de sneltest?

Ik vind dat prima ja. Aangezien ik een gevaar voor anderen ben als ik het virus bij mij draag vind ik dat ze best mogen nagaan of het veilig is om mij naar binnen te laten.
pi_195512897
Hoezo zijn zij een gevaar voor jou als jij het vaccin hebt gehad? Dan kan je toch niet meer besmet raken?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:14:52 #161
416575 crew  Evenstar
pi_195512898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Overigens zijn ook die sneltests onzin. Er zijn nu al onderzoeken dat ze tot 25% van de positieve gevallen niet detecteren. Je kan bijna evengoed een muntstuk opgooien om te kijken of iemand binnen mag ...
75% of 50% is toch een flink verschil.
pi_195512909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze de superspreaders er dan wel gegarandeerd uit pikken met zo'n sneltest. Want die zijn het gevaarlijkst. Voor de rest is het niet zo vreselijk besmettelijk, eigenlijk.
pi_195512912
quote:
12s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet helemaal, dank zij onze "alerte" Tweede Kamer is gisteren voorkomen dat de Corona-wet de mogelijkheid openhield om te kunnen verplichten tot vaccinatie.
dat je nergens meer inkomt als je niet gevaccineerd bent.....
pi_195512941
quote:

[..]

Weer over dat sterftecijfer. Kwartje valt gewoon niet.
En dit is veruit het meest relaxe land ter wereld qua corona maatregelen.
Alsnog klagen en moeilijk doen om alles.
pi_195512963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan doe je toch gewoon de sneltest?

Ik vind dat prima ja. Aangezien ik een gevaar voor anderen ben als ik het virus bij mij draag vind ik dat ze best mogen nagaan of het veilig is om mij naar binnen te laten.
Dus de sneltest, en het vaccin? Wat is het volgende? Check of je wel voldoende geld op je rekening hebt staan om muntjes te kopen? Of je geen openstaande bekeuringen hebt? Of je niet afgelopen week vreemdgegaan bent en daardoor ruzie kunt krijgen terwijl je op het festivalterrein staat? Of je niet vorige week bij een partijbijeenkomst van PVV of FVD geweest bent?

Als dit echt waar is dan is dat echt niet oke. We kunnen het BNW noemen, maar hier moeten we echt hard tegen ingaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:17:21 #166
416575 crew  Evenstar
pi_195512978
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk dat wij 7 maanden later nog steeds moeten uitleggen dat het niet over het aantal doden moet gaan .....
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:18:50 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195513011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Best erg eigenlijk dat wij 7 maanden later nog steeds moeten uitleggen dat het niet over het aantal doden moet gaan .....
50% van de mensen is dommer dan gemiddeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_195513028
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus de sneltest, en het vaccin? Wat is het volgende? Check of je wel voldoende geld op je rekening hebt staan om muntjes te kopen? Of je geen openstaande bekeuringen hebt? Of je niet afgelopen week vreemdgegaan bent en daardoor ruzie kunt krijgen terwijl je op het festivalterrein staat? Of je niet vorige week bij een partijbijeenkomst van PVV of FVD geweest bent?

Als dit echt waar is dan is dat echt niet oke. We kunnen het BNW noemen, maar hier moeten we echt hard tegen ingaan.
Ja, je kan niet verplicht worden tot vaccinatie. Maar je mag straks niet meer naar binnen bij de supermarkt, niet meer naar een evenement, niet meer werken. Je wordt gewoon uitgesloten en dus gedwongen tot het nemen van een vaccin. Anders doe je niet meer mee.
pi_195513032
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Korte termijn is het nodig om maatregelen te nemen, maar lange termijn gaat het om het sterftecijfer. Strategische beslissingen moeten op basis daarvan genomen worden, niet op basis van de huidige IC-bezetting of die over 2 weken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 20:20:23 ]
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:19:51 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513038
quote:

[..]

Dat is bekend maar de redenatie is vooral dat ze met die 75% effectief zijn voor situaties die nu helemaal niet worden getest.
Het thuis sneltesten zou een goed middel zijn om eerder te detecteren of iemand besmet is. Dat biedt indirecte bescherming; zoals je bij de bof of mazelen kunt zien dat iemand besmet is.

Dat percentage van 75% is in de praktijk 85-95% dat een test terecht meldt dat iemand besmet is. Wat die testen minder goed doen, is uitsluiten dat iemand geen besmetting heeft..... wat niet veel beter gaat met een PCR en zelfs serologische test. Het is makkelijk aan te tonen dat iemand iets wel heeft dan niet.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:20:14 #171
416575 crew  Evenstar
pi_195513046
quote:

[..]

Ik zeg of/of, niet en/en.

Daarnaast breng ik niemand in gevaar als ik zonder geld om munten te kopen naar binnen ga. Ook zal het niemand boeien of ik een openstaande bekeuring heb of afgelopen week vreemd ben gegaan. Totaal belachelijke vergelijkingen.

Als ik het virus bij mij draag, geen sneltest doe, en geen vaccinatiebewijs kan laten zien vorm ik een potentieel gevaar voor honderden of misschien duizenden mensen en daar mag best op gecontroleerd worden.
pi_195513063
Het is niet erg toch als sommigen niet gevaccineerd willen worden? We hebben een bepaalde mate van groepsimmuniteit nodig waarna het virus een stille dood sterft.
En Nederlanders staan over het algemeen vrij positief tegenover vaccinatie dus die graad ga je waarschijnlijk wel halen.
pi_195513082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daarnaast breng ik niemand in gevaar als ik zonder geld om munten te kopen naar binnen ga. Ook zal het niemand boeien of ik een openstaande bekeuring heb of afgelopen week vreemd ben gegaan. Totaal belachelijke vergelijkingen.

Als ik het virus bij mij draag, geen sneltest doe, en geen vaccinatiebewijs kan laten zien vorm ik een potentieel gevaar voor honderden of misschien duizenden mensen en daar mag best op gecontroleerd worden.
Het is een glijdende schaal, dat is wat ik probeerde aan te geven. Jij bepaalt namelijk niet of je een potentieel gevaar vormt, maar die evenementenorganisator in deze. Als de evenementenorganisator van mening is dat een FVD-stemmer een gevaar is, mag ie dat ook. Want ja, waarom zou dat niet oke zijn, als je wel om een vaccinatiebewijs mag vragen?

Daarbij, waarom zou het voor Covid-19 wel verplicht zijn en niet voor mazelen, wat vele malen besmettelijker is? Het gaat uiteindelijk om de vaccinatiegraad in het land, en daar heeft een evenementenorganisator helemaal niets mee te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 20:25:41 ]
pi_195513090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

75% of 50% is toch een flink verschil.
Niet als je twee keer gooit.
pi_195513099
quote:

[..]

Maar laat lekker de mensen hun vaccin nemen en de anderen niet. De mensen die hem wel nemen zorgen voor een voldoende dekkingsgraad en bovendien zijn de gevaccineerde mensen dan beschermd tegen Corona.
pi_195513156
Bijzonder. Meerdere positieve gevallen op Nederlandse fregatten terwijl ze alvorens op zee te mogen al eerst in quarantaine moeten.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:25:31 #177
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195513166
Uit het stuk over de nieuwe maatregelen die komende week in moeten gaan staat ook dit:

quote:
Verder bereidt het kabinet zich voor om een plan voor de lange termijn te bedenken, zodat er niet elke week nieuwe maatregelen aangekondigd hoeven te worden die niemand ziet aankomen.

Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Dus vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."
Dit zou tijd worden. Voor de duidelijkheid van alles en iedereen moeten ze een set regels uitzetten die voor minstens een jaar geldt, en alleen veranderd wordt als de situatie daartoe aanleiding geeft op een vastgelegde manier.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:25:32 #178
416575 crew  Evenstar
pi_195513167
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is een glijdende schaal, dat is wat ik probeerde aan te geven. Jij bepaalt namelijk niet of je een potentieel gevaar vormt, maar die evenementenorganisator in deze. Als de evenementenorganisator van mening is dat een FVD-stemmer een gevaar is, mag ie dat ook. Want ja, waarom zou dat niet oke zijn, als je wel om een vaccinatiebewijs mag vragen?
Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.
pi_195513211
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef hooibaal het volgende:
Uit het stuk over de nieuwe maatregelen die komende week in moeten gaan staat ook dit:
[..]

Dit zou tijd worden. Voor de duidelijkheid van alles en iedereen moeten ze een set regels uitzetten die voor minstens een jaar geldt, en alleen veranderd wordt als de situatie daartoe aanleiding geeft op een vastgelegde manier.
Gaat niet werken, de situatie ontwikkelt zich te snel. Je kan de horeca voor de komende 12 maanden wel om 10 uur sluiten, maar als de cijfers omlaag gaan is dat ook niet meer houdbaar. Net als wanneer de cijfers nog harder omhooggaan.

Het blijft aanklooien.
pi_195513228
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]

Tactisch gezien denk ik dat je de mensen beter aan het lijntje kunt houden. Met dit soort berichten gaan de middelvingers sowieso omhoog, schat ik zo in.
pi_195513251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.
En daarom hoort het een evenementenorganisator ook niet te boeien of jij wel of niet gevaccineerd bent, daar hebben we het rijksvaccinatieprogramma voor. Er even vanuit gaande dat dat screenshot uit het bericht over evenementen organiseren daadwerkelijk waar is, is het geen BNW, maar gewoon werkelijkheid. Dan kunnen we prima onze ogen willen sluiten, maar dat haalt echt niets uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 20:30:34 ]
pi_195513259
quote:

[..]

Een andere mening is niet per se onzin en hoort niet meteen in BNW.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:29:35 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513261
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, je kan niet verplicht worden tot vaccinatie. Maar je mag straks niet meer naar binnen bij de supermarkt, niet meer naar een evenement, niet meer werken. Je wordt gewoon uitgesloten en dus gedwongen tot het nemen van een vaccin. Anders doe je niet meer mee.
Beetje de oude discussie van BSO en crèches. Waarin anderen, anderen gaan opleggen dat zij zichzelf moeten vaccineren. Hoe (niet) goed ook, is en blijft dit een eigen recht waar je iets van kunt vinden en het daar vooral bij moet laten.

Het hellende vlak wanneer we met sterretjes gaan vertellen of iemand wel -of niet iets mag.

Voorstanders van die repressie stellen dat zij dan zelf nergens naartoe kunnen omdat daar andere enge mensen zijn die niet doen wat zij daar alleen willen doen. Ik krijg spontane beelden van bepaalde tijden op mijn netvlies die vooral ons-wil-ons propageerden.

Natuurlijk logisch dat iemand geen risico wil lopen. Het interessante hier is dat iemand die geen risico wil lopen dat dit prima zonder enige wet, zelf kan worden geregeld maar niet bereid is daarvoor zich de moeite als consequentie te getroosten.
pi_195513291
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Tactisch gezien denk ik dat je de mensen beter aan het lijntje kunt houden. Met dit soort berichten gaan de middelvingers sowieso omhoog, schat ik zo in.
Totaal mee oneens, schep duidelijkheid met zo goed mogelijk heldere richtlijnen/grenzen. En stap aub af van “het dringende advies” want dat werkt niet in ons eigenwijze landje.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:32:04 #185
22565 asco
Los in deze tent
pi_195513318
Op veel plaatsen explodeert het aantal besmettingen. Geen/weinig/veel maatregelen, verschillende landen, het lijkt niet veel uit te maken.

Volgens mij ziet men van alles over het hoofd met betrekking tot dit virus. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat op één dag bijna 6000 (en waarschijnlijk een veelvoud hiervan) mensen op een reguliere wijze besmet raakt in alleen al Nederland.
pi_195513332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo zijn zij een gevaar voor jou als jij het vaccin hebt gehad? Dan kan je toch niet meer besmet raken?
Je kan alleen een niet gevaccineerd persoon besmetten idd , en die kiest zelf voor het risico
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:33:48 #187
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195513354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Aan mensen vertellen dat maatregelen voor drie weken gelden terwijl iedere smurf kan verzinnen dat dat niet genoeg is vind ik dan weer onverstandig.

Zet een aantal vaste regels uit voor het komende jaar, en voeg daar een aantal optionele aan toe die worden ingezet bij van tevoren vastgestelde grenswaarden. Weet iedereen waar ie aan toe is.
pi_195513361
Die persco a.s dinsdag lijkt een zekerheidje, zelfs de Jonge geeft nu aan dat ze zo snel mogelijk willen schakelen met nieuwe maatregelen (nos.nl)
pi_195513368
Maakt die vaccinatiegraad iets uit voor de risico's voor de groep die wel heeft besloten om zich te laten vaccineren? De vaccinatiegraad is toch alleen van belang om het virus als geheel te laten uitdoven?

Dan zou je kunnen zeggen dat het gewoon een eigen keuze is. Als je een vaccin neemt, ben je goed beschermd, ongeacht wat de vaccinatiegraad is. Als je geen vaccin neemt, prima, dan is dat je eigen keuze en accepteer je de risico's. Maar als veel mensen een vaccin weigeren en de vaccinatiegraad laag is zou dan geen reden meer mogen zijn om de maatregelen in stand te houden.
pi_195513376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Aan mensen vertellen dat maatregelen voor drie weken gelden terwijl iedere smurf kan verzinnen dat dat niet genoeg is vind ik dan weer onverstandig.

Zet een aantal vaste regels uit voor het komende jaar, en voeg daar een aantal optionele aan toe die worden ingezet bij van tevoren vastgestelde grenswaarden. Weet iedereen waar ie aan toe is.
Ik zou een twintigjarenthuisblijfplan aanbevelen.
In Southern Sun
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:35:02 #191
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Korte termijn is het nodig om maatregelen te nemen, maar lange termijn gaat het om het sterftecijfer. Strategische beslissingen moeten op basis daarvan genomen worden, niet op basis van de huidige IC-bezetting of die over 2 weken.
Ik volg je maar ga niet mee dat het hier gaat om het sterftecijfer. Dat is als strategie vooral een wat misplaatst argument. Dit laatste wel voor/in inividuele gevallen waar sterfte van een geliefde ongewenst is.

Ik ga zelf to glad uit van het gegeven dat we als samenleving vooral als strategie het zorgsysteem niet willen overbelasten zodat iedereen die dat (ooit) behoeft, kan rekenen op die zorg.
pi_195513388
quote:

[..]

Jemig zeg, sla jij niet een beetje door? En dat bedoel ik niet eens l*llig, maar wat jij er nu allemaal bij haalt, klinkt echt als blinde paniek en verdomd weinig vertrouwen in de Nederlandse staat. Dezelfde staat als waar de leider continu roept dat hij niet de baas is en niks kan verplichten.
Wat is nou het probleem? Als jij naar dat festival wil, heb je dus 3 keuzes: vaccinbewijs overhandigen, sneltest doen OF besluiten niet te gaan.
Als jij naar sommige ander landen wil, zal je ook VERPLICHT een vaccinatie moeten hebben. Dan roep je toch ook niet moord en brand? Wil je dat niet, ga je niet naar dat land. Simpel.
pi_195513389
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Breekfast het volgende:
Maakt die vaccinatiegraad iets uit voor de risico's voor de groep die wel heeft besloten om zich te laten vaccineren? De vaccinatiegraad is toch alleen van belang om het virus als geheel te laten uitdoven?

Dan zou je kunnen zeggen dat het gewoon een eigen keuze is. Als je een vaccin neemt, ben je goed beschermd, ongeacht wat de vaccinatiegraad is. Als je geen vaccin neemt, prima, dan is dat je eigen keuze en accepteer je de risico's. Maar als veel mensen een vaccin weigeren en de vaccinatiegraad laag is zou dan geen reden meer mogen zijn om de maatregelen in stand te houden.
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?
pi_195513390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Die persco a.s dinsdag lijkt een zekerheidje, zelfs de Jonge geeft nu aan dat ze zo snel mogelijk willen schakelen met nieuwe maatregelen (nos.nl)
Ja, afschaffen koopzondag hoorde ik voorbij komen, misschien kun je daar 1 besmetting mee voorkomen.
- verwijderd door admin -
pi_195513395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nouja, je kunt mensen natuurlijk prima aan het lijntje houden terwijl je vaste regels uitzet. Zet op grote lijnen de strategie uit, en geef positieve en negatieve signaalwaarden. Indien we (bijvoorbeeld) 5x onder de positieve signaalwaarde zitten kunnen er eventueel versoepelingen komen, net als andersom.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:37:05 #196
416575 crew  Evenstar
pi_195513416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

En daarom hoort het een evenementenorganisator ook niet te boeien of jij wel of niet gevaccineerd bent, daar hebben we het rijksvaccinatieprogramma voor. Er even vanuit gaande dat dat screenshot uit het bericht over evenementen organiseren daadwerkelijk waar is, is het geen BNW, maar gewoon werkelijkheid. Dan kunnen we prima onze ogen willen sluiten, maar dat wordt echt niets.
Zucht, nogmaals het boeit ze wel, want als er straks een uitbraak is bij één van hun evenementen dan hebben zij het gedaan.

Ze willen en moeten zelfs voorkomen dat er meer besmettingen ontstaan.

Je kan dat doen door:

1) Geen evenementen te houden

2) Evenementen te houden met 1.5m afstand, niet meezingen en andere belachelijke maatregelen

3) Sneltesten in combinatie met vaccinatiebewijzen.

Het is dus of GEEN evenementen of evenementen waarbij de gasten met enige zekerheid niet besmettelijk zijn. Als je geen test wil of geen bewijs wil overhandigen ga je lekker niet.

Ik sta straks echt niet vooraan om een vaccin te halen, zonder dat de langetermijn bijwerkingen bekend zijn. Als ik daardoor geen evenement binnen kom en/of sneltesten moet laten afnemen dan is dat maar zo. Daar heb ik dan alle begrip voor.

Het valt of staat allemaal met het feit dat men na zeven maanden toch echt een keer moet gaan accepteren dat de wereld voorlopig niet meer gaat zijn zoals voor maart 2020. Dit kan echt nog wel duren tot eind 2021.
pi_195513419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, je kunt mensen natuurlijk prima aan het lijntje houden terwijl je vaste regels uitzet. Zet op grote lijnen de strategie uit, en geef positieve en negatieve signaalwaarden. Indien we (bijvoorbeeld) 5x onder de positieve signaalwaarde zitten kunnen er eventueel versoepelingen komen, net als andersom.
Dat zou concrete toezeggingen betekenen voor de lange termijn en daar gaat het kabinet zijn vingers natuurlijk nooit aan branden. Stel je voor dat we ze ergens op vast kunnen pinnen...
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:37:13 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513420
quote:
Dat best is vooral niert doen. Iemand aan de deur controleren of die voldoet aan de eisen.
Moet toch niet gekker worden.
pi_195513435
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Totaal mee oneens, schep duidelijkheid met zo goed mogelijk heldere richtlijnen/grenzen. En stap aub af van “het dringende advies” want dat werkt niet in ons eigenwijze landje.
Ik zie de praktische uitvoering toch niet echt voor me. Het verloop van het virus is superdynamisch. Waarom zou je daar een statische set regeltjes op willen loslaten? Het afgelopen halfjaar kende momenten van uitpuilende IC's tot slechts een handjevol besmettelijken en dagen zonder coronadoden, tot nu weer de 2e golf. Dat vraagt gewoon om een continu veranderende aanpak. Zelfs al wil je daar een constante lijn in aanhouden, dan moet je daar continu van af gaan wijken. Want als het goed gaat dan zijn versoepelingen op zijn plaats. Gaat het slecht dan moet het strenger, etc.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:38:49 #200
416575 crew  Evenstar
pi_195513453
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jemig zeg, sla jij niet een beetje door? En dat bedoel ik niet eens l*llig, maar wat jij er nu allemaal bij haalt, klinkt echt als blinde paniek en verdomd weinig vertrouwen in de Nederlandse staat. Dezelfde staat als waar de leider continu roept dat hij niet de baas is en niks kan verplichten.
Wat is nou het probleem? Als jij naar dat festival wil, heb je dus 3 keuzes: vaccinbewijs overhandigen, sneltest doen OF besluiten niet te gaan.
Als jij naar sommige ander landen wil, zal je ook VERPLICHT een vaccinatie moeten hebben. Dan roep je toch ook niet moord en brand? Wil je dat niet, ga je niet naar dat land. Simpel.
Goed voorbeeld van die vaccinaties voor bepaalde landen ^O^
pi_195513478
quote:

[..]

Het was misschien wat gechargeerd gepost, dat begrijp ik. Waar het mij om gaat is dat dit de deur opent voor toekomstige leiders, wat nu niet kan. Als wij hier een Trump aan het roer krijgen om wat voor reden ook kun je er donder op tegen zetten dat dit gebruikt gaat worden. Dit instrument moet dan niet eens bestaan als een optie.

Dat Rutte het niet doet, prima. Maar dat betekent niet dat het niet gebruikt zal worden als het goed uitkomt.
pi_195513484
quote:

[..]

Een opstand in Nederland? Ik zie het niet gebeuren. Dat zit niet in onze volksaard. We zijn geen Fransen die het hele land platleggen.

Snap je nu nog steeds niet dat we maatregelen hebben om te voorkomen dat de zorg bezwijkt onder de druk van coronapatienten en niet vanwege de mortaliteit?
pi_195513492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef groenen het volgende:

[..]

Ja, afschaffen koopzondag hoorde ik voorbij komen, misschien kun je daar 1 besmetting mee voorkomen.
Gaat nergens over. Dit is echt laag fruit pakken met wat schijnmaatregelen omdat ze de scholen niet willen benoemen als het grote probleem.

Of is het toeval dat de stijging dezelfde tijdslijn volgt?

Is ook meest logische.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:41:57 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513502
quote:

[..]

Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?
Kanker, Diabetes, Hormoontherapie, Gordelroos, Herpes, Voetschimmeltje en alles wat je hier kunt invullen.

Gewoon niet aan beginnen. Gelukkig hebben wij wetten zodat de samenleving daarover geen principiële discussies hoeven te voeren. Het mag en kan niet als toelatings criterium. Punt.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:42:07 #205
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195513507
De oproep om scholen te gaan sluiten wordt steeds luider. Die kunnen ze toch niet blijven negeren?
pi_195513511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zucht, nogmaals het boeit ze wel, want als er straks een uitbraak is bij één van hun evenementen dan hebben zij het gedaan.

Ze willen en moeten zelfs voorkomen dat er meer besmettingen ontstaan.

Je kan dat doen door:

1) Geen evenementen te houden

2) Evenementen te houden met 1.5m afstand, niet meezingen en andere belachelijke maatregelen

3) Sneltesten in combinatie met vaccinatiebewijzen.

Het is dus of GEEN evenementen of evenementen waarbij de gasten met enige zekerheid niet besmettelijk zijn. Als je geen test wil of geen bewijs wil overhandigen ga je lekker niet.

Ik sta straks echt niet vooraan om een vaccin te halen, zonder dat de langetermijn bijwerkingen bekend zijn. Als ik daardoor geen evenement binnen kom en/of sneltesten moet laten afnemen dan is dat maar zo. Daar heb ik dan alle begrip voor.

Het valt of staat allemaal met het feit dat men na zeven maanden toch echt een keer moet gaan accepteren dat de wereld voorlopig niet meer gaat zijn zoals voor maart 2020. Dit kan echt nog wel duren tot eind 2021.
Vanwaar het starten van je reactie met 'Zucht'? Volgens mij hadden we een normale en respectvolle discussie. Als je niet op me wilt reageren, doe het dan gewoon niet, maar dit is nergens voor nodig.

Post-corona gaat niet over tot eind 2021, daar zit geen einddatum aan.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:42:43 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195513522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:42:49 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195513524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:49 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Ja zucht maar even goed , voordat covid19 ook jou pakt
ok
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:42:49 #209
416575 crew  Evenstar
pi_195513525
quote:
13s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat best is vooral niert doen. Iemand aan de deur controleren of die voldoet aan de eisen.
Moet toch niet gekker worden.
Als je dat niet wil dan ga je gewoon lekker niet.

Eigenlijk ontzeg jij mij een evenement in een veilige omgeving, omdat jij geen sneltest wil afleggen en/of een vaccinatiebewijs wil overhandigen.

Nogmaals, of geen evenement, of een evenement voor mensen die bereid zijn hier in mee te gaan. Voor de mensen die geen test of vaccin willen verandert er helemaal niks. In beide gevallen blij jij lekker thuis.
pi_195513544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
De oproep om scholen te gaan sluiten wordt steeds luider. Die kunnen ze toch niet blijven negeren?
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:44:15 #211
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195513549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.
Hopelijk lukt dat als ze een pakket maatregelen neerleggen voor de komende anderhalf jaar, zoals de NOS meldt.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:44:30 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195513555
quote:
Nederlanders en opstand _O-
Nederlanders zijn vooral goed in het boehoe doen op internet, een uurtje met wat spandoeken op een grasveld staan, en als de ME dan wat klappen uitdeelt, dan is het ook meteen weer afgelopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:45:01 #213
416575 crew  Evenstar
pi_195513569
quote:
13s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?
Kanker, Diabetes, Hormoontherapie, Gordelroos, Herpes, Voetschimmeltje en alles wat je hier kunt invullen.

Gewoon niet aan beginnen. Gelukkig hebben wij wetten zodat de samenleving daarover geen principiële discussies hoeven te voeren. Het mag en kan niet als toelatings criterium. Punt.
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.

COVID-19 is een gevaar voor de samenleving. Het kan ons zorgsysteem platleggen. Dat stomme voetschimmeltje van jou boeit niemand iets.
pi_195513580
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?
Daar heb je gelijk in. :{
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:45:36 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195513582
quote:

[..]

Ik vermoed dat een vooralsnog onbegrepen pandemie een prima uitgangspunt is, hoe erg je zelf ook met ludieke aandoeninkjes als ondergrens strooit.
pi_195513595
quote:

[..]

kanker en diabetes zijn niet besmettelijk :{w , einde discussie :W
pi_195513601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.

COVID-19 is een gevaar voor de samenleving. Het kan ons zorgsysteem platleggen. Dat stomme voetschimmeltje van jou boeit niemand iets.
Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:46:32 #218
416575 crew  Evenstar
pi_195513602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. :{
Die kunnen dan gewoon een sneltest doen. Het wordt echt groter gemaakt dan het is.
pi_195513621
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die kunnen dan gewoon een sneltest doen. Het wordt echt groter gemaakt dan het is.
nederlanders eigen, wat het ook is, gewoon ertegenin gaan, vrijheden, privacy bruhhhhh
pi_195513624
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zo, ga je lekker? Doe normaal man.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 20:47:22 #221
236264 crew  capricia
pi_195513628
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Eerst zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:47:40 #222
416575 crew  Evenstar
pi_195513640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.
En dan zouden die regels ook net zo hard weer afgeschaft moeten worden.

Alsof evenementenhouders staan te trappelen om duizenden mensen per evenementen een sneltest aan te biedden. Die willen daar straks ook weer zo snel mogelijk van af.
pi_195513641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Middelbare scholen dicht, R laten droppen en vervolgens switchen naar een digitaal/kleine klassen roulette systeem.
Basisscholen open.

Kijken tot de kerst of je de cijfers laag kan houden dan.
pi_195513647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan moeten de (middelbare) scholen en sportvereningen dicht. Dat lijken ze zo lang mogelijk uit te willen stellen.
pi_195513664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je dat niet wil dan ga je gewoon lekker niet.

Eigenlijk ontzeg jij mij een evenement in een veilige omgeving, omdat jij geen sneltest wil afleggen en/of een vaccinatiebewijs wil overhandigen.

Nogmaals, of geen evenement, of een evenement voor mensen die bereid zijn hier in mee te gaan. Voor de mensen die geen test of vaccin willen verandert er helemaal niks. In beide gevallen blij jij lekker thuis.
Rest van de reacties ook even gelezen. Indien het van een tijdelijke aard is (dus tot de vaccinatiegraad gehaald is), kan ik begrijpen dat je zo'n maatregel zou kunnen nemen. Los van de praktische problemen van een evenementenbeveiliger die in je herstenstam gaat roeren, zou zo'n sneltest op dat moment een mogelijke optie zijn.
pi_195513667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zit wel wat in. Met Rutte hebben we een leider die niet wil leiden, en dan krijg je een volk dat niet volgt.
pi_195513668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Middelbare scholen dicht, R laten droppen en vervolgens switchen naar een digitaal/kleine klassen roulette systeem.
Basisscholen open.

Kijken tot de kerst of je de cijfers laag kan houden dan.
De herfstvakantie is daar de ideale mogelijkheid voor.
pi_195513695
Vanavond getraind, zaterdag nog een wedstrijdje voetballen en daarna zal het wel even klaar zijn voor een tijdje helaas.
In Southern Sun
pi_195513711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nederlanders en opstand _O-
Nederlanders zijn vooral goed in het boehoe doen op internet, een uurtje met wat spandoeken op een grasveld staan, en als de ME dan wat klappen uitdeelt, dan is het ook meteen weer afgelopen.
Eigenlijk idioot, want als je er met 100.000 man staat dan kan de ME ook weinig meer doen. Maar dat durven we dan weer niet.
pi_195513719
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zit wel wat in. Met Rutte hebben we een leider die niet wil leiden, en dan krijg je een volk dat niet volgt.
Oeh... die is scherp! :s)
pi_195513723
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Eigenlijk idioot, want als je er met 100.000 man staat dan kan de ME ook weinig meer doen. Maar dat durven we dan weer niet.
Lijkt me een goed teken dat we dat niet 'durven'.
In Southern Sun
pi_195513729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zal wel moeten helaas in dit tempo
pi_195513736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Daar zit natuurlijk één mits aan, en dat is mits de mensen die gevaccineerd zijn, ook niet meer besmettelijk zijn als ze besmet worden.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:52:40 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513746
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:32 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Je kan alleen een niet gevaccineerd persoon besmetten idd , en die kiest zelf voor het risico
Ms woordgeneuzel hoe ik het opvat. Niemand kiest ervoor om besmet te worden.
//--//
Wat je zelf wel kunt doen is je eigen risico verminderen door iets te doen dat het risico uitsluit of sterk verminderd.
Voor de één is dat een vaccinatie, de ander zich te onthouden en de volgende zich te beschermen.
Kern is vooral dat bescherming zo min mogelijk afhankelijk moet zijn van de ander die dat dan zou moeten bieden.

Los daarvan heeft iemand die bij zichzelf een besmetting vermoedt, ook wettelijk, de plicht te voorkomen dat die anderen daarmee opzadelt. Hierin dan het verschil zien tussen kunnen of willen of moeten weten.

Wanneer je je onttrekt aan een test omdat je weet dat je besmet bent, is die persoon dus fout bezig. Idem als een besmet persoon met die (vermoedelijke) wetenschap dan toch naar een evenement toegaat. Ongeacht is dit een eigen verantwoordelijkheid die niet als beleid te controleren is. De overheid kan bij een gegrond vermoeden, denk aan BCO, wel eisen dat iemand voor onderzoek of tot quarantaine wordt opgeroepen.
pi_195513748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nee, in covid tijd lijkt mij dat ook nogal logisch.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:53:04 #236
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195513758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een week is te kort om wat op te leveren. Misschien is het een idee om andere vakantieweken naar voren te trekken.
pi_195513777
quote:

[..]

Fijn dat je dat zelf ook beaamt. 👍
pi_195513789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nederlanders eigen, wat het ook is, gewoon ertegenin gaan, vrijheden, privacy bruhhhhh
Wat mij betreft doen te weinig mensen dat, vraagtekens zetten bij de motivatie van zaken. Met 9/11 kwam er een gigantische roep om surveillancemaatregelen om de wereld veilig te houden, gegarandeerd dat hier nieuwe dingen uit voortkomen die vrijheden inperken, terecht of niet terecht.

Als straks 7 miljoen mensen de Coronamelder app hebben en er in een crisis aan het ministerie gevraagd wordt: Hoe vinden we heel makkelijk deze mensen? Kun je er donder op tegen zeggen dat het geprobeerd zal worden. Dat is bestuurders eigen. Kunnen we het hier prima af willen doen als BNW, maar dat is gewoon oogkleppen opdoen.
pi_195513794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Lijkt me een goed teken dat we dat niet 'durven'.
Nee, juist niet. Overheden moeten bang zijn voor het volk.

Andersom noemen we geen overheid maar een onderdrukkende staat.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:55:19 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195513802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Een week is te kort om wat op te leveren. Misschien is het een idee om andere vakantieweken naar voren te trekken.
Nu is een week ineens weer te kort om iets op te leveren? Maar wel 1 dag na de aankondiging van de huidige maatregelen al brullen dat het allemaal niet goed genoeg is natuurlijk.
pi_195513808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:51 schreef groenen het volgende:

[..]

Alle sport beëindigen omdat mensen met een te hoog BMI moeten worden opgenomen vindt ik ook wel heel cru eigenlijk.
In ieder geval de derde helften dan.
pi_195513821
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zo werkt het in dictatuur, niet in democratieën.
Twiddel
pi_195513822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:54 schreef chratnox het volgende:

Als straks 7 miljoen mensen de Coronamelder app hebben en er in een crisis aan het ministerie gevraagd wordt: Hoe vinden we heel makkelijk deze mensen? Kun je er donder op tegen zeggen dat het geprobeerd zal worden. Dat is bestuurders eigen. Kunnen we het hier prima af willen doen als BNW, maar dat is gewoon oogkleppen opdoen.
hey maar wel 8 miljoen personen die facebook en whatsapp geïnstalleerd hebben _O-
en uberhaupt een mobiel hebben aangezien ze je op 20m kunnen peilen !
pi_195513826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Maak daar een vakantie van drie weken van.
pi_195513832
quote:

[..]

De overheid in Nederland is gewoon het volk. Doe toch eens normaal, man, je buurman werkt gewoon voor die boze overheid.
pi_195513855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In ieder geval de derde helften dan.
Kantines zijn al dicht.
- verwijderd door admin -
pi_195513866
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De overheid in Nederland is gewoon het volk. Doe toch eens normaal, man, je buurman werkt gewoon voor die boze overheid.
Wat heb ik jou toch gemist hier.
Gemiddelde iq is meteen hoger! ;)
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:57:48 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Breekfast het volgende:

Het virus dooft (nooit) uit. Vaccinatie is een aanvullend middel dat het virus zich nauwelijks tot niet veel zal verspreiden. Het resultaat is groepsimmuniteit waar vaccinatie dan hooguit een stimulerend onderdeel van is.

Veel mensen zijn zelf al immuun, ondervinden nauwelijks gevolgen, worden/zijn immuun of gebruiken indirecte bescherming door simpelweg uit de buurt te blijven van (zichtbaar) besmette mensen.
Ook de virusbesmetting zelf biedt "bescherming" omdat zieke mensen doorgaan te ziek zijn om rond te dolen of (zonder zorg) vanzelf wel doodgaan.
pi_195513891
quote:

[..]

Ja in Afrika misschien, hier doen we het gelukkig wat anders.
In Southern Sun
pi_195513898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hey maar wel 8 miljoen personen die facebook en whatsapp geïnstalleerd hebben _O-
en uberhaupt een mobiel hebben aangezien ze je op 20m kunnen peilen !
Ja, en daar zit nogal een flinke kanttekening aan, namelijk dat die gegevens niet in handen zijn van de staat, maar dat ze die op moeten vragen dmv een gerechtelijk bevel. Het is de keuze van die mensen zelf om die data te delen met Facebook/Whatsapp, wat ik ook niet perse een goed idee vind.
pi_195513902
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ben er meestal, ik post alleen niet altijd ;)
pi_195513906
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

niet zo heel moeilijk :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 20:58:55 #253
416575 crew  Evenstar
pi_195513912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vaker doen :D
pi_195513914
quote:
12s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het virus dooft (nooit) uit. Vaccinatie is een aanvullend middel dat het virus zich nauwelijks tot niet veel zal verspreiden. Het resultaat is groepsimmuniteit waar vaccinatie dan hooguit een stimulerend onderdeel van is.

Veel mensen zijn zelf al immuun, ondervinden nauwelijks gevolgen, worden/zijn immuun of gebruiken indirecte bescherming door simpelweg uit de buurt te blijven van (zichtbaar) besmette mensen.
Ook de virusbesmetting zelf biedt "bescherming" omdat zieke mensen doorgaan te ziek zijn om rond te dolen of (zonder zorg) vanzelf wel doodgaan.
Hoe weet je dat het virus nooit zal uitdoven? De pokken zijn ook succesvol uitgeroeid.
Twiddel
pi_195513935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb nu 3 subforums waaronder AVK, ok, eigen schuld maar toch :D
  donderdag 8 oktober 2020 @ 20:59:57 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195513939
quote:
....
Dat ander landen dat eisen maakt het nog niet daarmee rechtvaardig.
pi_195513978
quote:
13s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

In hun optiek wel. En dat doen ze vandaag al met vaccinaties voor bijv. gele koorts als je naar Afrika gaat.
pi_195513982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar jij hoort hier ook gewoon he?! Soort interieur zeg maar!
Dat houden we zo. ^O^
pi_195513985
quote:

[..]

hoezo zal het niet rechtvaardig zijn, wie moet jou verzorgen als je ziek word in dat land dan ?
tevens heb ik volgens mij nog nooit vaccinaties hoeven overleggen bij aankomst ergens,
pi_195514000
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In hun optiek wel. En dat doen ze vandaag al met vaccinaties voor bijv. gele koorts als je naar Afrika gaat.
totaal geen problemen mee, en mijn keuze om daarheen te gaan.
pi_195514005
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Oh, ik heb ook zo'n boekje en mijn vrouw ook ;)
pi_195514007
Nu gaan we de koopavonden en zondagen schrappen? Wat een grap weer. Je wil toch juist meer spreiding?

Echt, ga eens een keuze maken regering. Of ga ingrijpen of stop ermee. Want dit is vlees noch vis. Je veroorzaakt een hoop schade zonder dat je iets bereikt.
zie email 27 oktober
pi_195514008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij wacht altijd tot het gezellig wordt!
Of het wordt gezellig omdat hij post.
Ben er nog niet helemaal uit. :)
pi_195514018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat geldt volgend jaar dus ook voor Pinkpop.
pi_195514042
Op nos iets over dat het na komst vaccin nog jaar duurt voordat het effect groot genoeg is..

Welk effect? Als iedereen die geen corona wil krijgen het vaccin heeft genomen, kan alles toch weer los?
pi_195514043
Dinsdag dus waarschijnlijk nieuwe maatregelen. Kabinet gaat weer aan de knoppen draaien zoals aangekondigd.
In Southern Sun
pi_195514044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:04 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat geldt volgend jaar dus ook voor Pinkpop.
Dat zou mij totaal niet verbazen en al helemaal niet omdat Pinkpop naast Duitsland en Belgie ligt en dus ook vanuit die landen publiek zal trekken.
pi_195514049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Op nos iets over dat het na komst vaccin nog jaar duurt voordat het effect groot genoeg is..

Welk effect? Als iedereen die geen corona wil krijgen het vaccin heeft genomen, kan alles toch weer los?
Was het maar zo'n feest.
pi_195514052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, ik heb ook zo'n boekje en mijn vrouw ook ;)
en die malaria tabletten waren ook niet heel fijn.....knallende koppijn van gehad :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 21:06:02 #270
416575 crew  Evenstar
pi_195514055
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we de koopavonden en zondagen schrappen? Wat een grap weer. Je wil toch juist meer spreiding?

Echt, ga eens een keuze maken regering. Of ga ingrijpen of stop ermee. Want dit is vlees noch vis. Je veroorzaakt een hoop schade zonder dat je iets bereikt.
Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.

Ik zou eerder voor langere openingstijden gaan, zodat mensen meer verspreid boodschappen gaan doen of gaan winkelen. Iedere zondag open, zodat niet iedereen op zaterdag boodschappen gaat doen etc. Hoeveel besmettingen zou het schelen als er geen koopzondag zou komen .... man man man.
pi_195514059
quote:

Nieuw advies incoming in 3....2...
Twiddel
pi_195514071
quote:

[..]

Ach rechtvaardig, rechtvaardig.
Ik vind het ook niet rechtvaardig dat jij denkt dat je zelf een keuze kan maken dringende adviezen naast je neer te leggen. Dus rechtvaardig is in deze vrij subjectief.
pi_195514087
quote:

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden vat toch wel het hele Nederlands beleid samen dit jaar.
pi_195514093
quote:
99s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nieuw advies incoming in 3....2...
Dinsdag, denkelijk. Tenzij we verbetering gaan zien de komende dagen maar dat lijkt er niet erg op
pi_195514098
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.

Ik zou eerder voor langere openingstijden gaan, zodat mensen meer verspreid boodschappen gaan doen of gaan winkelen. Iedere zondag open, zodat niet iedereen op zaterdag boodschappen gaat doen etc. Hoeveel besmettingen zou het schelen als er geen koopzondag zou komen .... man man man.
Je wilt niet weten hoeveel debielen hier voor de supermarkt zich verzamelen om 13:00 op zondag omdat ie dan pas los is.
Als dat verspreid is over de hele zondag zou dat een veel beter idee zijn qua besmettingen.
Twiddel
pi_195514102
quote:

De logica ontgaat mij ook. Of het werkt, of niet. En niet pas na een tijdje, lijkt me.
Natuurlijk moeten de bestaande besmettingen nog dalen maar die R gaat enorm kelderen dus dan ben je er snel af.
pi_195514104
quote:

duurt wel een aantal maanden voordat we op meer dan 50% gevaccineerde zitten
pi_195514122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden vat toch wel het hele Nederlands beleid samen dit jaar.
Economie gericht kabinet tijdens corona tijd maken stinkende wonden eerder.
Twiddel
pi_195514129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef galantis het volgende:

[..]

De logica ontgaat mij ook. Of het werkt, of niet. En niet pas na een tijdje, lijkt me.
Natuurlijk moeten de bestaande besmettingen nog dalen maar die R gaat enorm kelderen dus dan ben je er snel af.
17 miljoen mensen vaccineren is geen klus van een week, he?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:08:57 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195514138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Zie hier één van de redenen..... waarom je er niet aan moet/kunt beginnen. Het hellende vlak is al dat je nu een sneltest resultaat moet laten zien...... en op de zwarte markt worden die vodjes dan ook driftig verdeeld.

Voordat de samenleving zich dat weer realiseert en ik sla door, worden alleen mensen toegestaan die voldoen aan bepaalde kwalificaties; dan goedgekeurd om zich vrij te bewegen. Mensen die zelf geen kwaad veroorzaken en hooguit weigeren dat iemand hun beoordeeld op geestelijke en lichamelijke integriteit.

Dat ligt ander wanneer je moet aantonen dat je iets (veilig) zonder risico kunt zoals goed zicht om een taak/onderdeel te volbrengen. Indien er een gegrond vermoeden is dat iemand iets besmettelijks heeft, is dat weer wat anders. Die persoon kan dan door een onafhankelijk arts, op kosten van de aanvrager, worden onderzocht.
pi_195514142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Veel scholen hoeven ze onderling geen afstand te houden, dat eerst maar eens aanpakken
pi_195514161
''Eerder vandaag zei minister De Jonge al dat hij het niet reëel vindt om de huidige coronamaatregelen af te schalen.''

Dinsdag versoepelingen. Dat zou wel verrassend zijn.
pi_195514165
Toch zeggen die cijfers van het aantal besmettingen niet zo veel.
Mensen laten zich nu veel meer testen. Dat is de oorzaak.
Het valt nog steeds enigszins mee met het aantal doden en ziekenhuisopnames.
Het is opvallend dat in plaatsen waar de 1e golf stevig te keer ging: Bernheze, Meierijstad, Uden en Boekel er nu eigenlijk niks aan de hand is. Geen doden en ook geen ziekenhuisopnames. Toch een bewijs dat de maatregelen wel helpen, en wellicht ook dat er sprake is van immuniteit. In Oost Brabant is men inmiddels immuun geworden, of er is sprake van ondersterfte na een stevige oversterfte acht maand geleden.
Maw: dat alle potentiële slachtoffers (ouderen) bij de 1e golf het loodje legden.
Ook wel logisch. Stel je hebt een bos met oude en jonge bomen. Laten we zeggen dat je zeker weet dat zo'n 1% binnen het maand omvalt. Dan zal na een windkracht zes of zeven op 1 dag deze hele 1% in een keer omvallen. En daarna een aantal weken van windstil weer geen enkele boom die omvalt.
Bij elke dag windstil weer zal iedere dag zo'n 0,03% omvallen.
Best wel logisch allemaal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195514175
quote:
6s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet medische mondkapjes zijn vooral een gedragsinstrument dat valselijk wordt ingezet als beschermingsmiddel.
Een mondkapje maakt iemand attent op (ongewenst?) gedrag en voorkomt dat het zelf bv al of niet met virus; rechtstreeks in/aan de mond of neus te peuren.

De functionele bijdrage van een monddoekje is voorkomen dat (virus)druppels uit -of ingeademd worden; hetgeen met afstandhouden als kans; te verwaarlozen is.

Iemand die symptomen en noodzakelijk naar buiten moet, draagt bvk een medische versie. Andere (vermeende) kwetsbaren kunnen zich ook zo beschermen met desnoods alleen niet medische mondkapje zodat bij onvoldoende afstand, er toch een redelijke bescherming is.
Dit. Draag het zeker als je enige vorm van klachten hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195514180
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dinsdag, denkelijk. Tenzij we verbetering gaan zien de komende dagen maar dat lijkt er niet erg op
Ze gaan dus op weekend cijfers af die doorgaans lager zijn vanwege vertraging?
pi_195514181
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

duurt wel een aantal maanden voordat we op meer dan 50% gevaccineerde zitten
Belangrijkste zijn de risicogroepen. Als die maar voor de herfst 2021 gevaccineerd zijn. Lente/zomer komen we net als dit jaar wel door denk ik zonder al te veel beperkende maatregelen.
pi_195514188
quote:

[..]

Ik heb ondertussen het idee dat we gaan aanklooien tot maart 2021.
pi_195514194
quote:

[..]

Ja goh Kyran als je anderen vanwege een andere mening BNW verwijt, moet je 'm ook accepteren als je zelf in de BNW-hoek gaat zitten
In Southern Sun
pi_195514195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En daarbij moeten de vaccins ook nog over heel Europa verdeeld worden en zullen we die 17 miljoen niet in één keer ontvangen.
pi_195514206
als ze koopavonden en zondagen gaan schrappen word het zaterdags een grote chaos....en het is nu al druk hier in een simpel dorp in het kleine winkelcentrum.

wat een averechtse fopmaatregel zou dat zijn zeg.
pi_195514216
quote:

[..]

Mits er genoeg op voorraad zijn, wel degelijk in een paar weken. Gaat rapper dan je denkt. Griepprik voor miljoenen is ook in een paar dagen - meende ik - gefixt.

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200625_00165705
pi_195514229
quote:

[..]

Je gaat toch niet wachten tot iedereen gevaccineerd is? Risicogroepen zijn het belangrijkst. Als die gevaccineerd zijn dan kunnen we weer redelijk terug naar het oude normaal.
pi_195514234
quote:

[..]

Voor de Duitsers vast wel. Met ons GGD apparaat misschien drie jaar ja
pi_195514238
quote:
99s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Economie gericht kabinet tijdens corona tijd maken stinkende wonden eerder.
Dit langdurig aanmodderen met een n hoop schijnmaatregelen schaadt de economie juist.
pi_195514247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen het idee dat we gaan aanklooien tot maart 2021.
Dan vind ik je nog optimistisch....
pi_195514254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Mits er genoeg op voorraad zijn, wel degelijk in een paar weken. Gaat rapper dan je denkt. Griepprik voor miljoenen is ook in een paar dagen - meende ik - gefixt.

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200625_00165705
en bij sommigen moet je 2 prikken met 1 maand ertussen voordat je echt immuun bent.
pi_195514257
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:
als ze koopavonden en zondagen gaan schrappen word het zaterdags een grote chaos....en het is nu al druk hier in een simpel dorp in het kleine winkelcentrum.

wat een averechtse fopmaatregel zou dat zijn zeg.
Hier ook inderdaad, dorp(je). Was altijd al feest met de Jumbo die op zondag pas om 4 uur 's middags open ging. De rijen die er toen voor stonden, kan er nu al van genieten.
pi_195514267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
Jawel hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195514269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Toch zeggen die cijfers van het aantal besmettingen niet zo veel.
Mensen laten zich nu veel meer testen. Dat is de oorzaak.
Het valt nog steeds enigszins mee met het aantal doden en ziekenhuisopnames.
Het is opvallend dat in plaatsen waar de 1e golf stevig te keer ging: Bernheze, Meierijstad, Uden en Boekel er nu eigenlijk niks aan de hand is. Geen doden en ook geen ziekenhuisopnames. Toch een bewijs dat de maatregelen wel helpen, en wellicht ook dat er sprake is van immuniteit. In Oost Brabant is men inmiddels immuun geworden, of er is sprake van ondersterfte na een stevige oversterfte acht maand geleden.
Maw: dat alle potentiële slachtoffers (ouderen) bij de 1e golf het loodje legden.
Ook wel logisch. Stel je hebt een bos met oude en jonge bomen. Laten we zeggen dat je zeker weet dat zo'n 1% binnen het maand omvalt. Dan zal na een windkracht zes of zeven op 1 dag deze hele 1% in een keer omvallen. En daarna een aantal weken van windstil weer geen enkele boom die omvalt.
Bij elke dag windstil weer zal iedere dag zo'n 0,03% omvallen.
Best wel logisch allemaal.
Dat is oorzaak helemaal niet, want het aantal percentage positieve besmettingen loopt heel snel op.

Denk eerder dat ze in die steden voorzichtig zijn dan dat er immuniteit is. Daar is het percentage nog veel te laag voor namelijk.
pi_195514283
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan vind ik je nog optimistisch....
Soms probeer ik het positieve ergens wel van in te zien :P
pi_195514333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:12 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Voor de Duitsers vast wel. Met ons GGD apparaat misschien drie jaar ja
Ik zou het inderdaad niet uitbesteden aan de GGD, eerder aan het leger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')