Onze dochter heeft in de eerste drie-vier weken van de vorige “lockdown” geen ander kind gezien. En ondanks whatsapp en social media en online momenten met klasgenoten via school, is dat echt niet oké. Dus wat mij betreft laten ze de basisschool sowieso open, want die zij vaak ook nog onder 12-13.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Of ze nu thuis of op school zitten, ze communiceren toch via social media.
Als de scholen dicht gaan, een avond/nachtklok en een mondkapjesplicht wordt ingesteld, zijn we er misschien voor de Kerst vanaf. En dichter bij een vaccin.
Winterweer is niet te voorspellen,kans op grijze soepweer is veel groter.Laatste jaren hebben we in nov/dec/Jan grijze soepweer gehad, en in feb/maart een klein winterprikje(max week) ga hier maar van uit, gemiddeld graadje of 7/8quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:05 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Volgens de winterverwachting lijken januari en februari warmer dan normaal te verlopen. De grootste kans op iets van winterweer lijken in november en december te komen.
Dan wordt het natuurlijk weer op 'gedrag' gegooid en is het een argument voor nog scherpere maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk niet dat iemand daarmee bezig is, totdat het zover is
Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten ook rekening mee houden dat in december, januari en februari/maart ook hele koude dagen kunnen komen waar ook ongunstig is voor coronabestrijding, wat het ook kan zorgen dat de besmettingen weer hard kan oplopen.
P.S. in november kan ook echt koud worden.... dus een grote kans dat de dalingen maar voor heel korte periode mogelijk is.
Nee, ik zie ook niet hoe dat gaat helpenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef quirina het volgende:
Dat gezeur over die avondklok.
MENSEN HET IS HERFST! wie gaat er in dit pokkenweer s’avonds ergens buiten rondhangen?
En wie gaat er mensen tellen bij elke woning?
Dit gaat niet helpen hoor.
Ja dat is wat ik daarstraks bedoelde, ik mag hopen dat het kabinet dit ook meeweegt in de afwegingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:19 schreef Breekfast het volgende:
Qua besmettingen is de stijging waarschijnlijk nog een stuk hoger dan we nu zien. Omdat ook de achterstanden in het verwerken van de uitslagen van de testen steeds groter worden:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
Dan lijkt mij dat je het effect van de maatregelen begin volgende week echt nog niet terug gaat zien in de cijfers. Want dan is men nog gewoon bezig met het verwerken van achterstanden.
Kan ook, maar we zullen wel zien. Maar bedenk je wel dat het voor meeste mensen met een risicogeval een minder goede werkende weerstand heeft,quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.
En de overheid wil met deze maatregelen naar een R van 0,9. Daar komen we begin december op uit. Dan is alles weer laag genoeg.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.
Dat is het mooie, iedereen loopt te zaniken maar bijna niemand gaat toch naar buiten in dit weerquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef quirina het volgende:
Dat gezeur over die avondklok.
MENSEN HET IS HERFST! wie gaat er in dit pokkenweer s’avonds ergens buiten rondhangen?
En wie gaat er mensen tellen bij elke woning?
Dit gaat niet helpen hoor.
Hopelijk hebben we tegen die tijd zicht op een medicijn, snelle thuistest voor iedereen of een vaccin.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
En de overheid wil met deze maatregelen naar een R van 0,9. Daar komen we begin december op uit. Dan is alles weer laag genoeg.
Dus de volgende golf zal dan in februari of zo zijn.
Niet medische mondkapjes zijn vooral een gedragsinstrument dat valselijk wordt ingezet als beschermingsmiddel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Feit is dat je wel meer in je gezicht zit te kloten. Vaak vieze handen...
Als er toch niemand naar buiten gaat heb je ook die avondklok niet nodig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is het mooie, iedereen loopt te zaniken maar bijna niemand gaat toch naar buiten in dit weer![]()
sommigen moeten er gewoon tegenin, standaard want vrijheden bruhhhhh
Het is bijna politiek waar idd een standunt niet meer te ontwarren is in het eindresultaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als er toch niemand naar buiten gaat heb je ook die avondklok niet nodig.
nou en....iets met een pandemie, gebeurd ook niet even elke 5 jaarquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt er zoveel strikken omheen wikkelen als je wilt, een (landelijke) avondklok is en blijft natuurlijk een zeer grove inbreuk op de vrijheden van mensen.
Ja dat is ook mogelijkheid, maar wat gaan de jongeren doen??? Verder stiekem feesten???quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.
en ja die zijn er gewoon elke dag, er zijn (feestjes) app groepen met duizenden leden erin.
Grote strik inderdaad. Met veel kleuren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou en....iets met een pandemie, gebeurd ook niet even elke 5 jaar
Die zijn met ingang van de nieuwe wet niet illegaal meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.
en ja die zijn er gewoon elke dag, er zijn (feestjes) app groepen met duizenden leden erin.
er zullen vast uitzonderingen komenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die zijn met ingang van de nieuwe wet niet illegaal meer.
En ik ben vaak genoeg nog in de avond onderweg, zonder verkeerde intenties. En mezelf aan de distancing voorschriften houdend.
Dus net doen alsof iedereen bang is voor de regen en achter zijn voordeur wegkruipt in de herfst, óf een feestje gaat bouwen, slaat helemaal nergens op.
En dan moet ik weer door allerlei hoepels om aan te tonen dat ik tot die uitzondering behoor zeker. Zodat ik mijn huis mag verlaten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zullen vast uitzonderingen komen
de huidige (fop)maatregelen of aankomende ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
Wie neemt peppie en kokkie nog serieusquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Denk je dat dat veel verschil in de besmettingen gaat maken?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:56 schreef Cue_ het volgende:
Miss is eem lock down / sluiten van de kroegen wel goed. Mits ze dan gecompenseerd worden. Dit halfbakken gedoe tot 22 uur maakt ze langzaam failliet. (van wat ik om me heen hoor)
Okay, maar dan moet de overheid ons niet te veel ruimte geven als het om een goede bestrijding van het virus gaat. Echter negeren ze maatregelen nog steeds. Maar ik geloof dat wel hoeveel mensen hierop in opstand gaan tegen de maatregelen. als het heel erg lang duurt, vooral is het ook nu het geval dat mensen zich aansluiten bij actiegroep Viruswaarheid van Engel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.
22:00 lijkt iig weinig op te leveren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat dat veel verschil in de besmettingen gaat maken?
Zou toch deze week (eerste effecten 10-14 dagen), morgen zijn,..... ik denk even aan de persco van 28sep20 die per 29sep30 extra maatregelen afgekondigden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.
ho ho, even afwachten nog !!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
22:00 lijkt iig weinig op te leveren.
Het gros van het volk negeert de maatregelen echt niet (bewust). De urgentie is eraf. Dat komt grotendeels door tegenstrijdige berichten en een schijn van willekeur. Iemand die al 6 maanden zijn/haar ouders niet meer heeft kunnen knuffelen en Grapperhaus zo zag staan zal woest geweest zijn. Hetzelfde met mensen die hun bruiloft meerdere keren hebben moeten verzetten, of noodgedwongen heel klein hebben moeten vieren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, maar dan moet de overheid ons niet te veel ruimte geven als het om een goede bestrijding van het virus gaat. Echter negeren ze maatregelen nog steeds. Maar ik geloof dat wel hoeveel mensen hierop in opstand gaan tegen de maatregelen. als het heel erg lang duurt, vooral is het ook nu het geval dat mensen zich aansluiten bij actiegroep Viruswaarheid van Engel.
Nee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
natuurlijk blijft het gewoon doorstijgen, misschien iets minder hard .....hopelijkquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk niet dat het veel oplevert. Ik zou niets liever zien dan dat ik het mis heb.
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Eens. Men had veel eerder in moeten grijpen toen het in de Uni steden explodeerde. Maar goed, achteraf is het makkelijk pratenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Heel simpel. Natte horeca moet gewoon dicht. En universiteiten ook, hoe lastig ik dat ook zou vinden. Dan zit een groot deel van de studenten toch weer bij papa en mama...
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.
Als ik dit soort dingen lees denk ik idd wel: "Speelt er achter de schermen dan toch meer?" God, wat hoop ik dat dit niet gaat gebeurenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:04 schreef mir1986 het volgende:
https://twitter.com/IsaKriens/status/1314223836108292098
Ahh, we krijgen straks echt een tweedeling in de maatschappij. De gevaccineerde en ongevaccineerde mensen.
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen niet naar binnen.
Hoe ver wil je gaan? En het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lichaam? En dan geloven jullie er nog in dat de overheid het beste met ons voor heeft? Ik ben benieuwd hoe ver we staan over 6 jaar. Ik ben benieuwd of we dan inderdaad de woorden gaan horen: "Had ik maar..."
Gelukkig heb je zelfkennisquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Kortom mobiliteit beperken, zodat besmettingen op hun plek blijven.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Heel simpel. Natte horeca moet gewoon dicht. En universiteiten ook, hoe lastig ik dat ook zou vinden. Dan zit een groot deel van de studenten toch weer bij papa en mama...
Dat is waar ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |