quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende: [..] Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen. https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
Tsja, dat het de meeste niet zeer positief uitpakt is evident. Verder ben ik wel een beetje voor de wet van de slimsten. Als je met een paar weken minder scholing al tegen problemen aanloopt, tsja, doe er dan een jaartje langer over of ga voor een niveautje lager.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende: [..] Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen. https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
"Hoeveel goeden en kwaden zijn er dan ? En wie zijn dat precies ?"quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt het nooit. Het oude gezegd "De goeden moeten onder de kwaden lijden" is hier van toepassing.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de 3e golf eruit gaat zien.
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.
Ik heb sowieso niet zoveel met al dat juridische gebeuren. Grondrechten dit, Raad van State dat, het zal allemaal wel. Dat is belangrijk als het gaat om structurele zaken, maar dat is een crisis als deze niet.
Het is voor mij duidelijk dat we gewoon alles op alles moeten zetten om de pandemie niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer besmettingen, hoe langer deze ellende allemaal duurt voor iedereen. Dus als daar wat tijdelijke maatregelen voor nodig zijn, heb ik daar geen moeite mee, wat de wet verder ook mag zeggen.
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:
[..]
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet, he. Net als die mondkapjes. Natuurlijk kun je als enige idioot in een supermarkt een mondkapje opzetten, maar het heeft pas zin als iedereen met zo'n ding loopt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Dat inderdaad. Je slaat de spijker op de kop.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.
De ouderen willen dat de kroegen dicht gaan, de jongeren willen dat de ouderen zich maar afzonderen. Maar een keer in de spiegel kijken gebeurt natuurlijk niet.
Het is maar goed dat jij niet generaliseert.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.
De ouderen willen dat de kroegen dicht gaan, de jongeren willen dat de ouderen zich maar afzonderen. Maar een keer in de spiegel kijken gebeurt natuurlijk niet.
Hij "hoopt" ook dat het wel zal dalen. Volgens mij word je niet betaald om dingen te hopen, maar om ze te regelen, Hugoquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Aanvullende maatregelen komen er als “de besmettingen niet dalen” en “dinsdag weer een nieuwe persco” aldus het radionieuws aan de hand van wat de Jonge heeft gezegd (en dat was een ander stukje dan eerder vandaag).
NOSquote:Vanaf zaterdag moet iedereen in Polen buiten een mondkapje dragen. Volgens premier Morawiecki is dat de enige manier om het aantal besmettingen in zijn land te verlagen en een lockdown te voorkomen. Hij kondigde op een persconferentie ook aan dat de regels voor scholen strenger worden, maar zei niet wat er gaat veranderen.
De autoriteiten in Polen registreerden vandaag 4280 nieuwe coronabesmettingen, ruim 1200 meer dan gisteren. Van ruim 111.000 van de 38 miljoen Polen staat vast dat ze besmet zijn of zijn geweest.
Tsjechië
In buurland Tsjechië worden ook maatregelen genomen. Vanaf maandag moeten restaurants 's avonds eerder sluiten en sport- en cultuurfaciliteiten gaan zelfs helemaal dicht.
Zal ik voortaan dan elke zin beginnen met "60% van de Nederlanders wil..."?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij niet generaliseert.
Hugo weet ook wel dat de kans inmiddels zeer gering is dat het in die paar dagen ineens omslaat. Daarvoor zou het vanaf dag 1 van de maatregelen - nu 10 dagen geleden - meteen helemaal perfect hebben moeten gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij "hoopt" ook dat het wel zal dalen. Volgens mij word je niet betaald om dingen te hopen, maar om ze te regelen, Hugo
Wel een interessante gedachte die mij het waard lijkt om uit te werken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:32 schreef chratnox het volgende:
De meeste maatregelen waar in dit topic elke dag om geroepen worden kunnen we prima zelf al ten uitvoer brengen, niemand houdt je daarin tegen.
Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:
[..]
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Hier droegen alleen mensen het een paar dagen na die aankondiging. Nu helemaal niemand meerquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.
Waarom pas dragen als de overheid een dringend advies uitbrengt??
Ik doe er niet aan mee.
Ik vrees dat meneer Morawiecki bedrogen gaat uitkomen als hij werkelijk denkt dat hij hiermee het virus gaat indammen.quote:
Ik ook nietquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.
Waarom pas dragen als de overheid een dringend advies uitbrengt??
Ik doe er niet aan mee.
Dit is wel heel erg stoer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hier draagt bijna iedereen in de supermarkt een mondkapje.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hier droegen alleen mensen het een paar dagen na die aankondiging. Nu helemaal niemand meer
Vrijheden worden als zodanig beleefd en hebben niets met aanstellen te maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.
[ afbeelding ]
Brabants Dagbladquote:Het hangt sterk af van wat er de komende dagen gebeurt maar ik maak mij ernstige zorgen. We moeten minstens 40 à 50 procent terug in het aantal besmettingen om naar “R” van 1 te komen’’, zegt hij verwijzend naar de reproductiefactor van het virus. Bij een getal hoger dan 1 stijgt het aantal besmettingen.
Juist niet normaal. Nergens. Behalve in de chirurgie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:10 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Hier draagt bijna iedereen in de supermarkt een mondkapje.
Dat lijkt me ook gewoon normaal om te doen.
Zie dat niet snel gebeuren, 40 a 50 dalen, dat is best veel nog om dat in korte tijd voor elkaar te krijgen zonder heel drastisch in te grijpen. Een daling inzetten heb ik wel hoop voor, maar niet die 40 a 50 procent.quote:
Mondkapjes werken niet, tenzij je chirurg bent, dan wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:12 schreef Socios het volgende:
[..]
Juist niet normaal. Nergens. Behalve in de chirurgie.
Jep, ik ook. @Jane heeft al in maart een aantal stoffen mondkapjes genaaid waar een hepa-filter in kan en we hebben een doos met wegwerkmondkapjes bij de deur staan. Het aantal keer dat ik 'm daadwerkelijk heb gebruikt is slechts op een hand te tellen, want ik bestel eigenlijk alles gewoon online.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik draag al sinds maart een mondkapje als ik er sporadisch kom.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mondkapjes werken niet, tenzij je chirurg bent, dan wel.
Zijn bovendien te moeilijk voor mensen, is hogere wiskunde er 1 op te zetten. Plus je zit overal aan. Raak je alsnog besmet volgens maart logica.
Beter gewoon stoer geen opzetten.
Wat boeit hem het. Hij vaart wel bij veel besmettingen. Trekt wel weer een fles open als er een kindje doodziek is.quote:
Daarom duurt de studie voor chirurg ook zo lang. Dat is voornamelijk om te leren om met een mondkapje om te gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zijn bovendien te moeilijk voor mensen, is hogere wiskunde er 1 op te zetten. Plus je zit overal aan. Raak je alsnog besmet volgens maart logica.
In Nieuw-West iets niets normaalquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:10 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Hier draagt bijna iedereen in de supermarkt een mondkapje.
Dat lijkt me ook gewoon normaal om te doen.
Derhalve: brace yourselves!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:19 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zie dat niet snel gebeuren, 40 a 50 dalen, dat is best veel nog om dat in korte tijd voor elkaar te krijgen zonder heel drastisch in te grijpen. Een daling inzetten heb ik wel hoop voor, maar niet die 40 a 50 procent.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:24 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Daarom duurt de studie voor chirurg ook zo lang. Dat is voornamelijk om te leren om met een mondkapje om te gaan.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.
Ik heb sowieso niet zoveel met al dat juridische gebeuren. Grondrechten dit, Raad van State dat, het zal allemaal wel. Dat is belangrijk als het gaat om structurele zaken, maar dat is een crisis als deze niet.
Het is voor mij duidelijk dat we gewoon alles op alles moeten zetten om de pandemie niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer besmettingen, hoe langer deze ellende allemaal duurt voor iedereen. Dus als daar wat tijdelijke maatregelen voor nodig zijn, heb ik daar geen moeite mee, wat de wet verder ook mag zeggen.
Puur op besmettingen mag je met een week tijd weer op 4000 zitten in je handen knijpen. Maar met de herfstvakantie aantocht en mensen die het huis uit willen (zeker als je 4 hoog achter woont en herfstweer) krijg je juist extra kruisbesmetting.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil wegblijven van het doen van voorspellingen, maar als je de trendlijn zo bekijkt, is het moeilijk om voor te stellen dat dit opeens naar beneden gaat binnen afzienbare tijd.
[ afbeelding ]
De verschillen zijn inderdaad háást niet zichtbaar ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
Elk land, maakt niet uit wat voor maatregelen, stijgt in aantal besmettingen.
Je gaat bijna denken dat het geen reet uitmaakt wat je voor maatregelen neemt. De besmettingen stijgen en dalen toch wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Records zijn vandaag (tot nu toe) gebroken in:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En ook Italie gaat weer omhoog
[ twitter ]
Het gaat inderdaad overal in Europa omhoog, maar de verschillen tussen Nederland en onze oosterburen is niet gering:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
Je gaat bijna denken dat het geen reet uitmaakt wat je voor maatregelen neemt. De besmettingen stijgen en dalen toch wel.
Snap ik, maar hetzelfde gebeurde in het voorjaar. Toen maakte hij radicaal rechtsomkeert, wat er - puur afgaand op die nog veel steilere trend van toen - ook niet echt aan zat te komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil wegblijven van het doen van voorspellingen, maar als je de trendlijn zo bekijkt, is het moeilijk om voor te stellen dat dit opeens naar beneden gaat binnen afzienbare tijd.
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat in de periode dat het aantal besmettingen omlaag ging niet alleen kwam door de maatregelen, maar misschien door het weer. Het was beter weer, warmer, meer mensen buiten, meer ramen/deuren open. Het lijkt er flink op dat het virus het griepseizoen volgt. Ik bedoel niet dat het virus de warmere temperaturen overleeft, maar dat mensen automatisch meer afstand houden (niet gezellig binnen bij de kachel) en lekker buiten zijn (meer ventilatie).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
In denk niet dat iemand het moedwillig verspreid.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet, he. Net als die mondkapjes. Natuurlijk kun je als enige idioot in een supermarkt een mondkapje opzetten, maar het heeft pas zin als iedereen met zo'n ding loopt.
Ik ben ervan overtuigd dat je een pandemie niet kunt bestrijden door alles maar aan het individu over te laten. Zolang er mensen zijn die dat virus moedwillig blijven verspreiden, komen we er nooit van af.
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, er valt zo weinig over te zeggen. Ik merk in mijn omgeving wel dat er meer wordt thuisgewerkt. En het is bij ons volgende week herfstvakantie! Ben benieuwd of we daar nog iets van gaan zien in de statistieken.
Daarom is de kans groot dat er dinsdag een hoop verscherpte maatregelen bij zullen komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:19 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zie dat niet snel gebeuren, 40 a 50 dalen, dat is best veel nog om dat in korte tijd voor elkaar te krijgen zonder heel drastisch in te grijpen. Een daling inzetten heb ik wel hoop voor, maar niet die 40 a 50 procent.
Dat zullen ze wel kunnen achterhalen aan de leeftijden van de besmette personen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.
Feit is dat je wel meer in je gezicht zit te kloten. Vaak vieze handen...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Spanje zat compleet op slot mondkapjes etc en nu ook weer boomingquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.
In principe zadelen de onwelwillenden de welwillende mensen op met eindeloze maatregelen.
Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.
Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:57 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel kunnen achterhalen aan de leeftijden van de besmette personen.
Deze tweede golf is volgens de experts te danken aan terugkerend vakantiebezoek...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.
In principe zadelen de onwelwillenden de welwillende mensen op met eindeloze maatregelen.
Ja, klopt dat had ik ook bedacht. Dan krijg je weer een onontwarbare kluwen van met een kanon op een mug schieten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.
Oh daar ben ik het ook mee eens hoor, geen zorg.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het ook mee eens hoor, geen zorg.
Met een bron -en contactonderzoek moet denk ik wel na te gaan zijn waar de besmettingen zijn opgelopen. Als er bijvoorbeeld meerdere leraren besmet zijn geweest van dezelfde school.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.
Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.
Blijven aanmodderen is ook geen optie helaas. Een behoorlijk dilemma al met al..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, klopt dat had ik ook bedacht. Dan krijg je weer een onontwarbare kluwen van met een kanon op een mug schieten.
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Het verbaast mij toch wel dat de besmettingen zo hard blijven stijgen. Als ik zo in mijn omgeving kijk dan lijkt de discipline toch wel weer behoorlijk terug te zijn gekeerd. Niet zo sterk als in maart, maar toch.
Het duurt natuurlijk best lang voordat de effecten van maatregelen en veranderend gedrag zichtbaar worden in de cijfers. Iedereen die vandaag als positief getest wordt gemeld is meer dan een week geleden waarschijnlijk al besmet geraakt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Het verbaast mij toch wel dat de besmettingen zo hard blijven stijgen. Als ik zo in mijn omgeving kijk dan lijkt de discipline toch wel weer behoorlijk terug te zijn gekeerd. Niet zo sterk als in maart, maar toch.
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.
Ja, de gevolgen voor kinderen zijn enorm als je de scholen sluit. Terwijl zij toch relatief het minste last hebben van het virus zelf. Ook al zou blijken dat er op scholen veel brandhaarden ontstaan, dan hoop ik nog dat men de scholen zoveel mogelijk laat doordraaien met fysiek onderwijs.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.
Volgens mij is dat ook de intentie van het kabinet. Ik heb het idee dat ze inmiddels bereid zijn zo'n beetje alles te sluiten, als ze daarmee de scholen open kunnen houden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, de gevolgen voor kinderen zijn enorm als je de scholen sluit. Terwijl zij toch relatief het minste last hebben van het virus zelf. Ook al zou blijken dat er op scholen veel brandhaarden ontstaan, dan hoop ik nog dat men de scholen zoveel mogelijk laat doordraaien met fysiek onderwijs.
Het is allebei ook gewoon waar, ongeduldje.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe.past in hetzelfde straatje als “ja maar de IC opnames volgen pas 2 weken later!!”
Dat is al bewezen , laat het los , het haat zoals het gaatquote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de intentie van het kabinet. Ik heb het idee dat ze inmiddels bereid zijn zo'n beetje alles te sluiten, als ze daarmee de scholen open kunnen houden.
Ik vind het voor onszelf geen ramp, maar dochter zou dat echt heel rot vinden. Ik gun haar een fijn laatste jaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten.
en geestelijk zo belangrijk voor oudersquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Net als jongeren die verpleeghuizen dicht wel zien zitten. Of ouderen die een avondklok voor de jeugd zien zitten?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten.
Kan je wel moe over zijn, zo werkt het nu eenmaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe.past in hetzelfde straatje als “ja maar de IC opnames volgen pas 2 weken later!!”
In Maart waren er geen testen , en nu laten we ons gek maken door die testen , 200 per miljoen per dag valt best meequote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Of ze nu thuis of op school zitten, ze communiceren toch via social media.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het voor onszelf geen ramp, maar dochter zou dat echt heel rot vinden. Ik gun haar een fijn laatste jaar.
Dat weet ik ook wel..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Kan je wel moe over zijn, zo werkt het nu eenmaal.
En in het bijzonder de groep mensen die vlak voor Covid19 besloten had een opleiding te gaan volgen in de evenementenbranche, op de toneelschool, op het conservatorium, enzovoort. Of iets in het toerisme.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.
Ik vind het lulliger voor de mensen die al bijna klaar waren met hun studie, maar nu niet kunnen afstuderen omdat ze geen stage kunnen krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En in het bijzonder de groep mensen die vlak voor Covid19 besloten had een opleiding te gaan volgen in de evenementenbranche, op de toneelschool, op het conservatorium, enzovoort. Of iets in het toerisme.
Nou ja, op een bepaalde manier hebben die studenten het wel makkelijker dan de mensen die al in die sector werkzaam zijn, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En in het bijzonder de groep mensen die vlak voor Covid19 besloten had een opleiding te gaan volgen in de evenementenbranche, op de toneelschool, op het conservatorium, enzovoort. Of iets in het toerisme.
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.htmlquote:Overigens ligt het totaal aan positief geteste mensen vermoedelijk nog hoger. Van de helft van de mensen die zich afgelopen week heeft laten testen, is de uitslag nog niet bij het RIVM bekend. Het duurt een paar dagen voordat alle meldingen verwerkt zijn in de data. Vorig week was die achterstand minder hoog: toen was van een kwart de uitslag nog niet doorgegeven.
Opgeleid worden om uiteindelijk waarschijnlijk werkloos te worden (tenzij je tot die toplaag behoort die genoeg mee heeft om een van die uitzonderingen te zijn). Heerlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, op een bepaalde manier hebben die studenten het wel makkelijker dan de mensen die al in die sector werkzaam zijn, waarschijnlijk.
juist een goede keuzequote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zucht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:58 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Spanje zat compleet op slot mondkapjes etc en nu ook weer booming
Lockdowns helpen niet helpen alleen de économie om zeep
Ah. Je bent er zo één.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dat is al bewezen , laat het los , het haat zoals het gaat
Zelfs pleur je het land op slot , stijgt het aantal besmettingen ook
Iedereen gaat het krijgen covid19
Nou, dat weet ik niet, hoor. Ik denk dat het behoorlijk booming is wanneer we van deze ellende af zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Opgeleid worden om uiteindelijk waarschijnlijk werkloos te worden (tenzij je tot die toplaag behoort die genoeg mee heeft om een van die uitzonderingen te zijn). Heerlijk.
Maar de o zo belangrijke Glamour Day moest en zou doorgaan. Kunnen we straks tijdens de lockdown thuis paraderen in onze nog steeds te dure cocktailjurk en louboutins.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:27 schreef Bocaj het volgende:
Hoor net op het nieuws dat men kijkt naar koopavonden en koopzondagen.
En bij die koopavonden komt de avondklok weer om de hoek kijken...
Men zit alleen even met mensen met honden in de stad die geen tuin hebben en mensen die in de avond/nacht werken en hoe de uitzonderingen eruit moeten gaan zien!
Het kan volgende week al zover zijn!
In landen waar er wel een lockdown is geweest is altijd uitzondering gemaakt voor het uitlaten van huisdieren en bijvoorbeeld het verlenen van mantelzorg bij iemand waar je niet mee samen woont. Als er sprake van een avondklok of lockdown zal zijn in Nederland dan zullen zulke uitzonderingen ook gemaakt worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:27 schreef Bocaj het volgende:
Men zit alleen even met mensen met honden in de stad die geen tuin hebben en mensen die in de avond/nacht werken en hoe de uitzonderingen eruit moeten gaan zien!
Het kan volgende week al zover zijn!
Ik maak nu juist meer gebruik van koopavonden omdat het dan rustig is in de winkels...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:27 schreef Bocaj het volgende:
denk niet dat iemand daarmee bezig is, totdat het zover isquote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten ook rekening mee houden dat in december, januari en februari/maart ook hele koude dagen kunnen komen waar ook ongunstig is voor coronabestrijding, wat het ook kan zorgen dat de besmettingen weer hard kan oplopen.
Volgens de winterverwachting lijken januari en februari warmer dan normaal te verlopen. De grootste kans op iets van winterweer lijken in november en december te komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten ook rekening mee houden dat in december, januari en februari/maart ook hele koude dagen kunnen komen waar ook ongunstig is voor coronabestrijding, wat het ook kan zorgen dat de besmettingen weer hard kan oplopen.
P.S. in november kan ook echt koud worden.... dus een grote kans dat de dalingen maar voor heel korte periode mogelijk is.
Het ontstaan ervan waarschijnlijk wel, ja. Wat we nu zien natuurlijk niet meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Deze tweede golf is volgens de experts te danken aan terugkerend vakantiebezoek...
Onze dochter heeft in de eerste drie-vier weken van de vorige “lockdown” geen ander kind gezien. En ondanks whatsapp en social media en online momenten met klasgenoten via school, is dat echt niet oké. Dus wat mij betreft laten ze de basisschool sowieso open, want die zij vaak ook nog onder 12-13.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Of ze nu thuis of op school zitten, ze communiceren toch via social media.
Als de scholen dicht gaan, een avond/nachtklok en een mondkapjesplicht wordt ingesteld, zijn we er misschien voor de Kerst vanaf. En dichter bij een vaccin.
Winterweer is niet te voorspellen,kans op grijze soepweer is veel groter.Laatste jaren hebben we in nov/dec/Jan grijze soepweer gehad, en in feb/maart een klein winterprikje(max week) ga hier maar van uit, gemiddeld graadje of 7/8quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:05 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Volgens de winterverwachting lijken januari en februari warmer dan normaal te verlopen. De grootste kans op iets van winterweer lijken in november en december te komen.
Dan wordt het natuurlijk weer op 'gedrag' gegooid en is het een argument voor nog scherpere maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:56 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk niet dat iemand daarmee bezig is, totdat het zover is
Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:
P.S. in november kan ook echt koud worden.... dus een grote kans dat de dalingen maar voor heel korte periode mogelijk is.
Nee, ik zie ook niet hoe dat gaat helpenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef quirina het volgende:
Dat gezeur over die avondklok.
MENSEN HET IS HERFST! wie gaat er in dit pokkenweer s’avonds ergens buiten rondhangen?
En wie gaat er mensen tellen bij elke woning?
Dit gaat niet helpen hoor.
Ja dat is wat ik daarstraks bedoelde, ik mag hopen dat het kabinet dit ook meeweegt in de afwegingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:19 schreef Breekfast het volgende:
Qua besmettingen is de stijging waarschijnlijk nog een stuk hoger dan we nu zien. Omdat ook de achterstanden in het verwerken van de uitslagen van de testen steeds groter worden:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
Dan lijkt mij dat je het effect van de maatregelen begin volgende week echt nog niet terug gaat zien in de cijfers. Want dan is men nog gewoon bezig met het verwerken van achterstanden.
Kan ook, maar we zullen wel zien. Maar bedenk je wel dat het voor meeste mensen met een risicogeval een minder goede werkende weerstand heeft,quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.
En de overheid wil met deze maatregelen naar een R van 0,9. Daar komen we begin december op uit. Dan is alles weer laag genoeg.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Misschien, maar aan de andere kant: als iedereen thuis blijft vanwege de kou, kan het ook gunstig zijn. Ze moeten alleen niet allemaal hutjemutje in een café gaan zitten met de deuren dicht.
Dat is het mooie, iedereen loopt te zaniken maar bijna niemand gaat toch naar buiten in dit weerquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef quirina het volgende:
Dat gezeur over die avondklok.
MENSEN HET IS HERFST! wie gaat er in dit pokkenweer s’avonds ergens buiten rondhangen?
En wie gaat er mensen tellen bij elke woning?
Dit gaat niet helpen hoor.
Hopelijk hebben we tegen die tijd zicht op een medicijn, snelle thuistest voor iedereen of een vaccin.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
En de overheid wil met deze maatregelen naar een R van 0,9. Daar komen we begin december op uit. Dan is alles weer laag genoeg.
Dus de volgende golf zal dan in februari of zo zijn.
Niet medische mondkapjes zijn vooral een gedragsinstrument dat valselijk wordt ingezet als beschermingsmiddel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:58 schreef Benny het volgende:
[..]
Feit is dat je wel meer in je gezicht zit te kloten. Vaak vieze handen...
Als er toch niemand naar buiten gaat heb je ook die avondklok niet nodig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is het mooie, iedereen loopt te zaniken maar bijna niemand gaat toch naar buiten in dit weer![]()
sommigen moeten er gewoon tegenin, standaard want vrijheden bruhhhhh
Het is bijna politiek waar idd een standunt niet meer te ontwarren is in het eindresultaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als er toch niemand naar buiten gaat heb je ook die avondklok niet nodig.
nou en....iets met een pandemie, gebeurd ook niet even elke 5 jaarquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt er zoveel strikken omheen wikkelen als je wilt, een (landelijke) avondklok is en blijft natuurlijk een zeer grove inbreuk op de vrijheden van mensen.
Ja dat is ook mogelijkheid, maar wat gaan de jongeren doen??? Verder stiekem feesten???quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.
en ja die zijn er gewoon elke dag, er zijn (feestjes) app groepen met duizenden leden erin.
Grote strik inderdaad. Met veel kleuren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou en....iets met een pandemie, gebeurd ook niet even elke 5 jaar
Die zijn met ingang van de nieuwe wet niet illegaal meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mwah.......het zal wel iets helpen tegen de illigale thuisfeestjes mits het gehandhaafd word.
en ja die zijn er gewoon elke dag, er zijn (feestjes) app groepen met duizenden leden erin.
er zullen vast uitzonderingen komenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die zijn met ingang van de nieuwe wet niet illegaal meer.
En ik ben vaak genoeg nog in de avond onderweg, zonder verkeerde intenties. En mezelf aan de distancing voorschriften houdend.
Dus net doen alsof iedereen bang is voor de regen en achter zijn voordeur wegkruipt in de herfst, óf een feestje gaat bouwen, slaat helemaal nergens op.
En dan moet ik weer door allerlei hoepels om aan te tonen dat ik tot die uitzondering behoor zeker. Zodat ik mijn huis mag verlaten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zullen vast uitzonderingen komen
de huidige (fop)maatregelen of aankomende ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
Wie neemt peppie en kokkie nog serieusquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Denk je dat dat veel verschil in de besmettingen gaat maken?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:56 schreef Cue_ het volgende:
Miss is eem lock down / sluiten van de kroegen wel goed. Mits ze dan gecompenseerd worden. Dit halfbakken gedoe tot 22 uur maakt ze langzaam failliet. (van wat ik om me heen hoor)
Okay, maar dan moet de overheid ons niet te veel ruimte geven als het om een goede bestrijding van het virus gaat. Echter negeren ze maatregelen nog steeds. Maar ik geloof dat wel hoeveel mensen hierop in opstand gaan tegen de maatregelen. als het heel erg lang duurt, vooral is het ook nu het geval dat mensen zich aansluiten bij actiegroep Viruswaarheid van Engel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.
22:00 lijkt iig weinig op te leveren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat dat veel verschil in de besmettingen gaat maken?
Zou toch deze week (eerste effecten 10-14 dagen), morgen zijn,..... ik denk even aan de persco van 28sep20 die per 29sep30 extra maatregelen afgekondigden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.
ho ho, even afwachten nog !!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
22:00 lijkt iig weinig op te leveren.
Het gros van het volk negeert de maatregelen echt niet (bewust). De urgentie is eraf. Dat komt grotendeels door tegenstrijdige berichten en een schijn van willekeur. Iemand die al 6 maanden zijn/haar ouders niet meer heeft kunnen knuffelen en Grapperhaus zo zag staan zal woest geweest zijn. Hetzelfde met mensen die hun bruiloft meerdere keren hebben moeten verzetten, of noodgedwongen heel klein hebben moeten vieren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, maar dan moet de overheid ons niet te veel ruimte geven als het om een goede bestrijding van het virus gaat. Echter negeren ze maatregelen nog steeds. Maar ik geloof dat wel hoeveel mensen hierop in opstand gaan tegen de maatregelen. als het heel erg lang duurt, vooral is het ook nu het geval dat mensen zich aansluiten bij actiegroep Viruswaarheid van Engel.
Nee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
natuurlijk blijft het gewoon doorstijgen, misschien iets minder hard .....hopelijkquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk niet dat het veel oplevert. Ik zou niets liever zien dan dat ik het mis heb.
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Eens. Men had veel eerder in moeten grijpen toen het in de Uni steden explodeerde. Maar goed, achteraf is het makkelijk pratenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Heel simpel. Natte horeca moet gewoon dicht. En universiteiten ook, hoe lastig ik dat ook zou vinden. Dan zit een groot deel van de studenten toch weer bij papa en mama...
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.
Als ik dit soort dingen lees denk ik idd wel: "Speelt er achter de schermen dan toch meer?" God, wat hoop ik dat dit niet gaat gebeurenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:04 schreef mir1986 het volgende:
https://twitter.com/IsaKriens/status/1314223836108292098
Ahh, we krijgen straks echt een tweedeling in de maatschappij. De gevaccineerde en ongevaccineerde mensen.
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen niet naar binnen.
Hoe ver wil je gaan? En het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lichaam? En dan geloven jullie er nog in dat de overheid het beste met ons voor heeft? Ik ben benieuwd hoe ver we staan over 6 jaar. Ik ben benieuwd of we dan inderdaad de woorden gaan horen: "Had ik maar..."
Gelukkig heb je zelfkennisquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Kortom mobiliteit beperken, zodat besmettingen op hun plek blijven.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef trein2000 het volgende:
Heel simpel. Natte horeca moet gewoon dicht. En universiteiten ook, hoe lastig ik dat ook zou vinden. Dan zit een groot deel van de studenten toch weer bij papa en mama...
Dat is waar ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom opstand ? iedereen moet zelf maar bepalen of en tot waar de eigen vrijheden mogen worden overschreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |