Zeker. Dat loopt helemaal mis als ze daar een dag van missen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu is een kinderdagverblijf vaak ook gewoon goed voor de ontwikkeling van een kind.
Of Stichting Thuisonderwijs.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:35 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het één sluit het andere toch niet uit? Misschien doneert hij genereus aan Stichting Red de Cavia of iets dergelijks.
Ja joh. We gaan gewoon helemaal stilzitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.
Pretenderen dat je het beste voor hebt voor de mens/mensheid terwijl je suggereert dat scholen en KDVs meer dan een half jaar dicht moeten blijven gaat niet echt samen.quote:
Dat was mijn punt helemaal niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker. Dat loopt helemaal mis als ze daar een dag van missen.
Alles behalve eetcafés/restaurantsquote:
Het deel "ca" van café. Hotels en restaurants kunnen prima open blijven. Kroegen e.d. hadden dicht moeten blijven.quote:
Ja, en? Is nog steeds valide, het sluiten van scholen en KDV's kan mischien een grote bijdrage aan de bestrijding van covid leveren. Vanuit die optiek prima te verdedigen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Pretenderen dat je het beste voor hebt voor de mens/mensheid terwijl je suggereert dat scholen en KDVs meer dan een half jaar dicht moeten blijven gaat niet echt samen.
Wat een onzin. Het is volstrekt normaal en geoorloofd om tijdens een crisis uitzonderlijke maatregelen te treffen ten behoeve van de volksgezondheid. Pas wanneer deze maatregelen niet zouden worden teruggedraaid wanneer het coronavirus is overgewaaid, kun je het hebben over het inperken van de vrijheid. Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Benny het volgende:
[..]
Simpel... Er is toen gevochten voor vrijheden waar nu om wordt geroepen die te beperken.
Tja, dat zou terecht zijn ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Alles behalve eetcafés/restaurants
Ik kom in cafés waar het beter is geregeld dan alle restaurants waar ik ben geweest...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Het deel "ca" van café. Hotels en restaurants kunnen prima open blijven. Kroegen e.d. hadden dicht moeten blijven.
Nogal wiedesquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.
Ja, dat kan, maar helaas gaat het om een gemiddelde, en er zijn legio verhalen over cafe's waar het totaal niet goed gaat. De goeden lijden onder de kwaden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Charlies het volgende:
[..]
Ik kom in cafés waar het beter is geregeld dan alle restaurants waar ik ben geweest...
Tsja, dat moeten dan pauperrestaurants geweest zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Charlies het volgende:
[..]
Ik kom in cafés waar het beter is geregeld dan alle restaurants waar ik ben geweest...
Nee, sorry, dat zie ik dus echt heel anders. Naast de impact voor kinderen is er ook nog de enorme impact op ouders. Heb jij langere tijd geprobeerd om thuis te werken met kinderen in je huis of ken je mensen die in deze situatie hebben gezeten? Dat houd je simpelweg geen half jaar voor. Nog los van de gevallen van huiselijk geweld, stress, slechte voeding/levensomstandigheden thuis versus school - gewoon niet mogelijk. Daarnaast schaadt het de economie in termen van productiviteitsverlies en kan het voor extra kosten zorgen voor ouders die nanny's inschakelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Is nog steeds valide, het sluiten van scholen en KDV's kan mischien een grote bijdrage aan de bestrijding van covid leveren. Vanuit die optiek prima te verdedigen.
Dusss... Concreet voorbeeld:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is volstrekt normaal en geoorloofd om tijdens een crisis uitzonderlijke maatregelen te treffen ten behoeve van de volksgezondheid. Pas wanneer deze maatregelen niet zouden worden teruggedraaid wanneer het coronavirus is overgewaaid, kun je het hebben over het inperken van de vrijheid. Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.
Tsja, dat is evident aan kinderen; bovendien een keuze.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nee, sorry, dat zie ik dus echt heel anders. Naast de impact voor kinderen is er ook nog de enorme impact op ouders. Heb jij langere tijd geprobeerd om thuis te werken met kinderen in je huis of ken je mensen die in deze situatie hebben gezeten? Dat houd je simpelweg geen half jaar voor. Nog los van de gevallen van huiselijk geweld, stress, slechte voeding/levensomstandigheden thuis versus school - gewoon niet mogelijk. Daarnaast schaadt het de economie in termen van productiviteitsverlies en kan het voor extra kosten zorgen voor ouders die nanny's inschakelen.
Dan gaan alle cafés zichzelf omdopen tot restaurant met een keuken waar ze de daghap (stamppot) serveren, en mogen ze weer gewoon open.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Het deel "ca" van café. Hotels en restaurants kunnen prima open blijven. Kroegen e.d. hadden dicht moeten blijven.
Met symptomen thuis blijven, mondkapkesplicht binnen en waar de afstand niet gewaarborgd wordt en stil zijn zou al een hoop schelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, dus maximaal één persoon per bus. Eén persoon per supermarkt. Eén persoon per sportschool.
Juist, in uitzonderlijke situaties die een groot gevaar voor de volksgezondheid betekenen. We hebben het hier al over gehad eerder deze week, maar de coronawetgeving is niet voor niets meerdere malen onderhevig geweest aan vernietigende kritiek van meerdere onafhankelijke juridische instituten (Raad voor de Rechtspraak, orde van advocaten, RvS).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is volstrekt normaal en geoorloofd om tijdens een crisis uitzonderlijke maatregelen te treffen ten behoeve van de volksgezondheid. Pas wanneer deze maatregelen niet zouden worden teruggedraaid wanneer het coronavirus is overgewaaid, kun je het hebben over het inperken van de vrijheid. Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.
Omdat iedereen erbij gebaat is dat we deze pandemie de baas worden. Het is geen kwestie van persoonlijke vrijheid. Niemand zou de keus moeten maken om de maatregelen aan z'n laars te lappen.quote:
Ik verwacht eerder dat jij in paupercafe's bent geweest, dan dat dat pauperrestaurants waren ;-) .quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja, dat moeten dan pauperrestaurants geweest zijn.
Dat mag maar mischien kan je ook accepteren dat niet iedereen de wereld ziet zoals jij. Zoals gezegd, mensen hebben andere inzichten dan jij die hebt soms, dat maakt hun keuzes nog niet slecht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nee, sorry, dat zie ik dus echt heel anders. Naast de impact voor kinderen is er ook nog de enorme impact op ouders. Heb jij langere tijd geprobeerd om thuis te werken met kinderen in je huis of ken je mensen die in deze situatie hebben gezeten? Dat houd je simpelweg geen half jaar voor. Nog los van de gevallen van huiselijk geweld, stress, slechte voeding/levensomstandigheden thuis versus school - gewoon niet mogelijk. Daarnaast schaadt het de economie in termen van productiviteitsverlies en kan het voor extra kosten zorgen voor ouders die nanny's inschakelen.
Behandelmethoden zijn deels "dweilen met-de-kraan-open" oplossingen. Het is idd wel deel in de mix hoe zaken aan te pakken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja of een behandelingsmethode dat is de andere optie. Geen of amper ziekenhuisopnamens is ook prima.
Ze waren volgebs mij ook bezig met een blaastest. Dat zou ook perfect zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dan nog is er geen enkele redenen om geen (echte) maatregelen bij middelbare scholen te nemen, waarbij dit probleem geheel niet speelt. Volgens het RIVM zouden kinderen onder de 12 minder aan de verspreiding bijdragen maar ik heb ze dit echt nog niet over middelbare school horen beweren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ja man, want als je kinderen neemt, kies je ervoor dat ze bijna een jaar (of langer) niet naar school kunnen gaanquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja, dat is evident aan kinderen; bovendien een keuze.![]()
Kan of wil je de verantwoordelijkheid niet nemen, begin er dan ook niet aan.
Hier vrij gebruikelijk dat scholen sluiten tijdens een epidemie. In de regel zo tussen de 1 tot 3 weken, ook een beetje afhankelijk van regio tot regio en hoe zwaar ze getroffen zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Is nog steeds valide, het sluiten van scholen en KDV's kan mischien een grote bijdrage aan de bestrijding van covid leveren. Vanuit die optiek prima te verdedigen.
We gaan het niet eens worden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wat je wil niet kan en je niet zou moeten willen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat iedereen erbij gebaat is dat we deze pandemie de baas worden. Het is geen kwestie van persoonlijke vrijheid. Niemand zou de keus moeten maken om de maatregelen aan z'n laars te lappen.
Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier vrij gebruikelijk dat scholen sluiten tijdens een epidemie. In de regel zo tussen de 1 tot 3 weken, ook een beetje afhankelijk van regio tot regio en hoe zwaar ze getroffen zijn natuurlijk.
Gebeurt al sinds het begin der tijden en iedereen vindt het vrij normaal dat het bijna jaarlijks wel eens voorkomt.
Scholen waren voor de coronacrisis toevallig al gesloten wegens een griepepidemie.
Met de kennis van vandaag scholen vele maanden sluiten lijkt me vrij zinloos. Maar voor een kortere periode lijkt het mij een uitstekende oplossing.
NZ = appels en peren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Of..... of.... ehm, we moeten gewoon accepteren dat Corona niet te stoppen is omdat het blijkbaar het "perfecte" virus is dat zich met bijna geen enkele maatregel laat uitdoven?
Anderzijds, New Zealand be like
En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:45 schreef Benny het volgende:
[..]
We gaan het niet eens worden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wat je wil niet kan en je niet moet willen.
die laatste zin blijken nogal veel mensen problemen mee te hebben.....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:22 schreef Benny het volgende:
[..]
De vraag is... Moet je dat willen?
Men is gewoon te dom en idioot om de basisregels te begrijpen, in plaats daarvan gaan we roepen om de eigen rechten in te perken. Dan ben je toch helemaal koekoek?
Het is simpel: Houd je aan de (basis)regels en denk na.
Het is ook niet dat de kinderen hier tijdens een sluiting met hun vingers in de neus thuis zaten he. Basisschool kreeg taken me voor thuis maar voor het middelbaar onderwijs gingen belangrijke vakken online al door.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)
dit soort onzin moet gewoon niet kunnen......maargoedquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, vandaag gehoord van een familielid dat een moeder van een kindje dat naar dezelfde kinderdagopvang gaat de kinderen gewoon heeft afgezet terwijl ze nog op de testuitslag wachtte. Die was dus positief.
Deze 'schop' na is niet nodigquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.
[ afbeelding ]
een jaar ????quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ja man, want als je kinderen neemt, kies je ervoor dat ze bijna een jaar (of langer) niet naar school kunnen gaan
Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is ook niet dat de kinderen hier tijdens een sluiting met hun vingers in de neus thuis zaten he. Basisschool kreeg taken me voor thuis maar voor het middelbaar onderwijs gingen belangrijke vakken online al door.
Nederland is niet generalistisch af te bakenen noch is er De Nederlander.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als heel Nederland dat deed, dan bestond dit probleem niet...
als het net zulk weer is als deze week gaat dat voor veel meer thuis besmettingen zorgen en een weekje later iedereen gewoon weer zijn ding doen....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Herfstvakantie komt er ook aan. Dat zal wellicht ook enigszins helpen.
Misschien daar 2/3 wekem van maken indien cijfers niet dalen.
Dus iedereen die een test aanvraagt krijgt daarna persoonlijk een BOA aangewezen die de betreffende persoon gaat volgen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit soort onzin moet gewoon niet kunnen......maargoed
Goeie vraag!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:54 schreef Benny het volgende:
Ligt de tweede golf nog in lijn met wat voorspelt is?
[ afbeelding ]
https://www.demorgen.be/n(...)in-ons-land~b1fcb8bf
Zou wat zijn als de besmettingscijfers tijdens en vlak na de schoolvakantie ineens wel significant dalen. Dan kun je meteen je hele pakket maatregelen herzien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Herfstvakantie komt er ook aan. Dat zal wellicht ook enigszins helpen.
Misschien daar 2/3 wekem van maken indien cijfers niet dalen.
Ben benieuwd hoe de 3e golf eruit gaat zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:54 schreef Benny het volgende:
Ligt de tweede golf nog in lijn met wat voorspelt is?
[ afbeelding ]
https://www.demorgen.be/n(...)in-ons-land~b1fcb8bf
Gaat nergens over. Dat gedoe of ze onoverbrugbare achterstanden op liepen in 2 maanden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen.
https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
Iedereen die een keer hoest wordt natuurlijk al automatisch gevlagd op camera's.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus iedereen die een test aanvraagt krijgt daarna persoonlijk een BOA aangewezen die de betreffende persoon gaat volgen?
Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |