Toch wel gek he, dat elk land dat het veel strakker aanpakt het veel beter doen qua besmettingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik ga mezelf nog een keer quoten....
Het is zooooooo verdomd simpel:
➡️ Houd afstand van elkaar
➡️ Was je handjes
➡️ Kruip lekker onder de dekens als je je een beetje ziek voelt
maar iedereen is zooooo op zoek naar een "Maar.... maar... maar...".
Je moet je eigen rechten en die van een ander niet (verder) willen beperken. Niet door mij, niet door een ander, niet door een overheid. Wees gewoon zelf slim en hygiënisch. Klaar. Het is zooo simpel.
Ja precies, Spanje en Frankrijk zijn echt lichtende voorbeeldenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Toch wel gek he, dat elk land dat het veel strakker aanpakt het veel beter doen qua besmettingen.
En met deze simpele regels blijkt de zorg binnenkort te overspoelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
➡️ Was je handjes
Je moet je eigen rechten en die van een ander niet (verder) willen beperken. Niet door mij, niet door een ander, niet door een overheid. Wees gewoon zelf slim en hygiënisch. Klaar. Het is zooo simpel.
De vraag is... Moet je dat willen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Toch wel gek he, dat elk land dat het veel strakker aanpakt het veel beter doen qua besmettingen.
Met alle activiteiten die nu plaatsvinden in scholen, kantoren, theaters, bioscopen, winkels, horeca, openbaar vervoer etc. denk ik niet dat je het aantal besmettingen kunt afremmen door nogmaals te zeggen dat mensen wat afstand moeten houden en hun handen moeten wassen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
➡️ Was je handjes
Hoe zie je dat voor je? Als iemand een keer hoest gaat het brandalarm af en mag iedereen naar de nooduitgang sprinten?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je, hierom moet die rol van aerogene verspreiding snel erkent worden.
Zodra we gaan van 1,5 meter naar niet in dezelfde ruimte zijn als iemand met symptomen en altijd afstand houden maakt dat al enigszins een verschil.
Ja, maar zo werkt het nooit. Het oude gezegd "De goeden moeten onder de kwaden lijden" is hier van toepassing.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:22 schreef Benny het volgende:
[..]
De vraag is... Moet je dat willen?
Men is gewoon te dom en idioot om de basisregels te begrijpen, in plaats daarvan gaan we roepen om de eigen rechten in te perken. Dan ben je toch helemaal koekoek?
Het is simpel: Houd je aan de regels en denk na.
Mensen zijn dom, die houden zich helaas niet aan de regels.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:22 schreef Benny het volgende:
[..]
De vraag is... Moet je dat willen?
Men is gewoon te dom en idioot om de basisregels te begrijpen, in plaats daarvan gaan we roepen om de eigen rechten in te perken. Dan ben je toch helemaal koekoek?
Het is simpel: Houd je aan de (basis)regels en denk na.
Als heel Nederland dat deed, dan bestond dit probleem niet...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
➡️ Was je handjes
Maar het begint al met de vraag "Doe ik er verstandig aan om naar het theater te gaan nu?". Nee, want je vergroot je eigen kans op besmetting, maar ook op die van een ander.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met alle activiteiten die nu plaatsvinden in scholen, kantoren, theaters, bioscopen, winkels, horeca, openbaar vervoer etc. denk ik niet dat je het aantal besmettingen kunt afremmen door nogmaals te zeggen dat mensen wat afstand moeten houden en hun handen moeten wassen.
Het lijkt me dat mensen zich over het algemeen al best goed aan die anderhalve meter houden eerlijk gezegd. Maar mensen raken toch besmet, omdat de voorschriften die gelden het risico van besmetting weliswaar verkleinen, maar het niet wegnemen.
Ik denk het niet. Ik denk dat als het t/m maandag blijft oplopen dat er zeker maatregelen gaan komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ah dat maakt sense. Want ik denk eigenlijk dat dit het maximale van de maatregelen is voorlopig.
Plus de cijfers lopen administratief achter toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Die stijging die maar door gaat, komt dit ook niet omdat mensen waarvan we nu de uitslagen krijgen waarschijnlijk al 2, 3 dagen geleden getest zijn?
Dus mensen raken besmet, krijgen na een dag of 5 klachten, laten zich testen en rond dag 7-8 krijgen we de positieve uitslag.
Je zou anders nu toch wel echt op het omslagpunt terecht moeten gaan komen op basis van de maatregelen van vorige week dinsdag.
Zoals de horeca weer op slot?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat als het t/m maandag blijft oplopen dat er zeker maatregelen gaan komen.
Ik denk dat de vergelijking vreselijk lastig te maken is, hoe het virus binnenkomt, klimaat, geografie, bevolkingsdichtheid, draagvlak, volksaard, het speelt allemaa een rol.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Of..... of.... ehm, we moeten gewoon accepteren dat Corona niet te stoppen is omdat het blijkbaar het "perfecte" virus is dat zich met bijna geen enkele maatregel laat uitdoven?
Anderzijds, New Zealand be like
Het is wel degelijk uit te doven of in elk geval goed binnen de perken te houden. Zie inderdaad Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea en nog zo wat van die landen. Dus accepteren dat er wereldwijd nog ettelijke miljoenen doden en weet ik hoe veel chronisch zieken gaan ontstaan gaat echt niet gebeuren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Of..... of.... ehm, we moeten gewoon accepteren dat Corona niet te stoppen is omdat het blijkbaar het "perfecte" virus is dat zich met bijna geen enkele maatregel laat uitdoven?
Gewoon alle restricties opheffen; het heeft allemaal geen nut meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind dat echt onzin. Als het niet verstandig is dat mensen naar het theater gaan, dan moet je het theater gewoon sluiten en die ondernemers en hun personeel compenseren. Dat is een stuk eerlijker dan ze open te houden, van ze te eisen dat ze hun eigen broek ophouden, maar ondertussen ook het bezoek te ontmoedigen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef Benny het volgende:
[..]
Maar het begint al met de vraag "Doe ik er verstandig aan om naar het theater te gaan nu?". Nee, want je vergroot je eigen kans op besmetting, maar ook op die van een ander.
Die vrijheid heb je. Dat moet je niet opgelegd willen hebben/krijgen door een overheid. Door niemand niet.
Als je gaat vragen om je eigen rechten in te perken dan heb je letterlijk niks begrepen van dat geen waar 75 jaar voor is gevochten
Deels een factor is dat een virus vooral de bevattelijke mensen eerst treft waarna het doorzetten van een besmetting in de bevolking minder snel verloopt. Wij zijn niet zo zeer sterker maar dat er minder zwakkeren zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja wat kan het anders zijn?
- virus is verzwakt
- wij zijn sterker, causaal verband ipv correlatie mbt de rol van vitamine D
- veel false positives
- nog steeds meer jonge mensen geraakt dan toen wat de cijfers scheeft trekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
En afgezet betekent dus waarschijnlijk dat ze zelf ergens anders heen ging?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, vandaag gehoord van een familielid dat een moeder van een kindje dat naar dezelfde kinderdagopvang gaat de kinderen gewoon heeft afgezet terwijl ze nog op de testuitslag wachtte. Die was dus positief.
Ongetwijfeld. Eenvoudige maatregel met veel resultaat. Verder een avondklok, het verder beperken van de groepsgrootte en maatregelen op middelbare scholen lijkt me.quote:
Je slaat de spijker op de kop. De hele dag wordt het geroepen op tv, radio, internet, etc. Aan wie ligt het dan..? De overheid of diegene die zich er niet aan houd?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als heel Nederland dat deed, dan bestond dit probleem niet...
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, vandaag gehoord van een familielid dat een moeder van een kindje dat naar dezelfde kinderdagopvang gaat de kinderen gewoon heeft afgezet terwijl ze nog op de testuitslag wachtte. Die was dus positief.
Lekker shoppen, ja toch. Je moet toch wat als je op die uitslag zit te wachten, niet dan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En afgezet betekent dus waarschijnlijk dat ze zelf ergens anders heen ging?
Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea zijn wel (schier)eilanden wat het wel een stuk makkelijker maakt om zo'n virus de kop in te drukken. De enorme reis en vakantiecultuur die in Europa heerst draagt daar niet aan bij.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is wel degelijk uit te doven of in elk geval goed binnen de perken te houden. Zie inderdaad Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea en nog zo wat van die landen. Dus accepteren dat er wereldwijd nog ettelijke miljoenen doden en weet ik hoe veel chronisch zieken gaan ontstaan gaat echt niet gebeuren.
Inderdaad, maar nee, een keertje alle Europeanen in eigen land op zomervakantie was te veel gevraagd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso totdat heel 't testen goed werkt, de grenzen dicht houden voor toerisme
Ik mag toch inderdaad hopen dat het wintersportseizoen flink aan banden wordt gelegd. Wéér een vakantie-exodus als kathalysator van het virus kunnen we niet gebruikenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso totdat heel 't testen goed werkt, de grenzen dicht houden voor toerisme
Ja, geen idee wat gezien ze niet hoefde te werken omdat ze op een testuitslag wachtte.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En afgezet betekent dus waarschijnlijk dat ze zelf ergens anders heen ging?
Als er iets het niet verpest heeft, is het dit wel... Dit zouden de laatste dingen zijn die gesloten moeten worden ('doe het voor onze kinderen').quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.
Iemand die klachten heeft komt zelf niet en ontvangt geen bezoek. Simpelquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Als iemand een keer hoest gaat het brandalarm af en mag iedereen naar de nooduitgang sprinten?
Nu is een kinderdagverblijf vaak ook gewoon goed voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, geen idee wat gezien ze niet hoefde te werken omdat ze op een testuitslag wachtte.
Dat iedereen deze zomer gewoon weer op vakantie mocht was een bijzonder dom idee. Hopelijk gaan we dat in het wintersportseizoen niet nog een keer goed vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef Simmertje het volgende:
De enorme reis en vakantiecultuur die in Europa heerst draagt daar niet aan bij.
Ja, maar die moeder was dus covid positief.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu is een kinderdagverblijf vaak ook gewoon goed voor de ontwikkeling van een kind.
Simpel... Er is toen gevochten voor vrijheden waar nu om wordt geroepen die te beperken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dat verder met de tweede wereldoorlog te maken heeft, ontgaat me volledig.
Filantroop in je ondertitel hebben staan en dan deze opmerking maken. Juist.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.
Volgens RIVM zo goed als nihil.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar die moeder was dus covid positief.
Wat zijn de kansen dat het kind het op andere kinderen heeft overgebracht?
Ah, dus maximaal één persoon per bus. Eén persoon per supermarkt. Eén persoon per sportschool.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je, hierom moet die rol van aerogene verspreiding snel erkent worden.
Zodra we gaan van 1,5 meter naar niet in dezelfde ruimte zijn als iemand met symptomen en altijd afstand houden maakt dat al enigszins een verschil.
Je eigen kinderen thuis is ook wel een ding hoor. Zeker als je een dagje vrij hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, geen idee wat gezien ze niet hoefde te werken omdat ze op een testuitslag wachtte.
Die kinderen hebben er toch geen besef van; die hadden net zo goed thuis kunnen blijven met hun smerige snotneuzen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er iets het niet verpest heeft, is het dit wel... Dit zouden de laatste dingen zijn die gesloten moeten worden ('doe het voor onze kinderen').
Heel klein. Niet dat ik het daarmee goedpraat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar die moeder was dus covid positief.
Wat zijn de kansen dat het kind het op andere kinderen heeft overgebracht?
Hm, die snap ik niet goed.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Filantroop in je ondertitel hebben staan en dan deze opmerking maken. Juist.
Ja vreselijk. Kom niet aan mijn dag vrij hoor!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je eigen kinderen thuis is ook wel een ding hoor. Zeker als je een dagje vrij hebt.
Het één sluit het andere toch niet uit? Misschien doneert hij genereus aan Stichting Red de Cavia of iets dergelijks.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Filantroop in je ondertitel hebben staan en dan deze opmerking maken. Juist.
Wat is de natte horeca?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen, of in ieder geval de natte horeca.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |