Puur op besmettingen mag je met een week tijd weer op 4000 zitten in je handen knijpen. Maar met de herfstvakantie aantocht en mensen die het huis uit willen (zeker als je 4 hoog achter woont en herfstweer) krijg je juist extra kruisbesmetting.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil wegblijven van het doen van voorspellingen, maar als je de trendlijn zo bekijkt, is het moeilijk om voor te stellen dat dit opeens naar beneden gaat binnen afzienbare tijd.
[ afbeelding ]
De verschillen zijn inderdaad háást niet zichtbaar ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
Elk land, maakt niet uit wat voor maatregelen, stijgt in aantal besmettingen.
Je gaat bijna denken dat het geen reet uitmaakt wat je voor maatregelen neemt. De besmettingen stijgen en dalen toch wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Records zijn vandaag (tot nu toe) gebroken in:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En ook Italie gaat weer omhoog
[ twitter ]
Het gaat inderdaad overal in Europa omhoog, maar de verschillen tussen Nederland en onze oosterburen is niet gering:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
Je gaat bijna denken dat het geen reet uitmaakt wat je voor maatregelen neemt. De besmettingen stijgen en dalen toch wel.
Snap ik, maar hetzelfde gebeurde in het voorjaar. Toen maakte hij radicaal rechtsomkeert, wat er - puur afgaand op die nog veel steilere trend van toen - ook niet echt aan zat te komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil wegblijven van het doen van voorspellingen, maar als je de trendlijn zo bekijkt, is het moeilijk om voor te stellen dat dit opeens naar beneden gaat binnen afzienbare tijd.
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat in de periode dat het aantal besmettingen omlaag ging niet alleen kwam door de maatregelen, maar misschien door het weer. Het was beter weer, warmer, meer mensen buiten, meer ramen/deuren open. Het lijkt er flink op dat het virus het griepseizoen volgt. Ik bedoel niet dat het virus de warmere temperaturen overleeft, maar dat mensen automatisch meer afstand houden (niet gezellig binnen bij de kachel) en lekker buiten zijn (meer ventilatie).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
In denk niet dat iemand het moedwillig verspreid.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet, he. Net als die mondkapjes. Natuurlijk kun je als enige idioot in een supermarkt een mondkapje opzetten, maar het heeft pas zin als iedereen met zo'n ding loopt.
Ik ben ervan overtuigd dat je een pandemie niet kunt bestrijden door alles maar aan het individu over te laten. Zolang er mensen zijn die dat virus moedwillig blijven verspreiden, komen we er nooit van af.
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, er valt zo weinig over te zeggen. Ik merk in mijn omgeving wel dat er meer wordt thuisgewerkt. En het is bij ons volgende week herfstvakantie! Ben benieuwd of we daar nog iets van gaan zien in de statistieken.
Daarom is de kans groot dat er dinsdag een hoop verscherpte maatregelen bij zullen komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:19 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zie dat niet snel gebeuren, 40 a 50 dalen, dat is best veel nog om dat in korte tijd voor elkaar te krijgen zonder heel drastisch in te grijpen. Een daling inzetten heb ik wel hoop voor, maar niet die 40 a 50 procent.
Dat zullen ze wel kunnen achterhalen aan de leeftijden van de besmette personen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.
Feit is dat je wel meer in je gezicht zit te kloten. Vaak vieze handen...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mondkapjes werken niet, tenzij je chirurg bent, dan wel.
Zijn bovendien te moeilijk voor mensen, is hogere wiskunde er 1 op te zetten. Plus je zit overal aan. Raak je alsnog besmet volgens maart logica.
Beter gewoon stoer geen opzetten.
Spanje zat compleet op slot mondkapjes etc en nu ook weer boomingquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.
In principe zadelen de onwelwillenden de welwillende mensen op met eindeloze maatregelen.
Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ergens is het gek genoeg te hopen dat het grote probleem in de scholen zit. Stel dat de cijfers straks tijdens en na de vakantie ineens significant dalen, dan heb je wellicht eindelijk een keer een grote vis te pakken waar het aankomt op localiseren van besmettingshaarden.
Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:57 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Dat zullen ze wel kunnen achterhalen aan de leeftijden van de besmette personen.
Deze tweede golf is volgens de experts te danken aan terugkerend vakantiebezoek...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.
In principe zadelen de onwelwillenden de welwillende mensen op met eindeloze maatregelen.
Ja, klopt dat had ik ook bedacht. Dan krijg je weer een onontwarbare kluwen van met een kanon op een mug schieten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er begin volgende week nieuwe maatregelen worden afgekondigd, dan gaat het wel lastig worden de effecten te ontwarren.
Oh daar ben ik het ook mee eens hoor, geen zorg.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh daar ben ik het ook mee eens hoor, geen zorg.
Met een bron -en contactonderzoek moet denk ik wel na te gaan zijn waar de besmettingen zijn opgelopen. Als er bijvoorbeeld meerdere leraren besmet zijn geweest van dezelfde school.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.
Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd wel dat de scholen sluiten één van de laatste maatregelen moet zijn waar je aan zou willen denken. De sociale functie van school is ontzettend belangrijk voor kinderen.
Blijven aanmodderen is ook geen optie helaas. Een behoorlijk dilemma al met al..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, klopt dat had ik ook bedacht. Dan krijg je weer een onontwarbare kluwen van met een kanon op een mug schieten.
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Het verbaast mij toch wel dat de besmettingen zo hard blijven stijgen. Als ik zo in mijn omgeving kijk dan lijkt de discipline toch wel weer behoorlijk terug te zijn gekeerd. Niet zo sterk als in maart, maar toch.
Het duurt natuurlijk best lang voordat de effecten van maatregelen en veranderend gedrag zichtbaar worden in de cijfers. Iedereen die vandaag als positief getest wordt gemeld is meer dan een week geleden waarschijnlijk al besmet geraakt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
Het verbaast mij toch wel dat de besmettingen zo hard blijven stijgen. Als ik zo in mijn omgeving kijk dan lijkt de discipline toch wel weer behoorlijk terug te zijn gekeerd. Niet zo sterk als in maart, maar toch.
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Hugo kunnen we volgende week pas mogelijke effecten zien van de nieuwe maatregelen.
Ja, de gevolgen voor kinderen zijn enorm als je de scholen sluit. Terwijl zij toch relatief het minste last hebben van het virus zelf. Ook al zou blijken dat er op scholen veel brandhaarden ontstaan, dan hoop ik nog dat men de scholen zoveel mogelijk laat doordraaien met fysiek onderwijs.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen sociaal. Denk eens aan die enorme groep die nu begonnen is op de volgende opleiding: brugklassers, 1e klas MBO, HBO, eerstejaars studenten. Daarvoor zou een sluiting echt heel slecht uitkomen. Maar ook voor groep 8 die door moet, en alle scholieren die eindexamen gaan doen dit jaar.
Volgens mij is dat ook de intentie van het kabinet. Ik heb het idee dat ze inmiddels bereid zijn zo'n beetje alles te sluiten, als ze daarmee de scholen open kunnen houden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, de gevolgen voor kinderen zijn enorm als je de scholen sluit. Terwijl zij toch relatief het minste last hebben van het virus zelf. Ook al zou blijken dat er op scholen veel brandhaarden ontstaan, dan hoop ik nog dat men de scholen zoveel mogelijk laat doordraaien met fysiek onderwijs.
Het is allebei ook gewoon waar, ongeduldje.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe.past in hetzelfde straatje als “ja maar de IC opnames volgen pas 2 weken later!!”
Dat is al bewezen , laat het los , het haat zoals het gaatquote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet als (jongere) kinderen grotendeels geen symptomen krijgen maar wel besmettelijk zijn.
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de intentie van het kabinet. Ik heb het idee dat ze inmiddels bereid zijn zo'n beetje alles te sluiten, als ze daarmee de scholen open kunnen houden.
Ik vind het voor onszelf geen ramp, maar dochter zou dat echt heel rot vinden. Ik gun haar een fijn laatste jaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten.
en geestelijk zo belangrijk voor oudersquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Net als jongeren die verpleeghuizen dicht wel zien zitten. Of ouderen die een avondklok voor de jeugd zien zitten?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Denk ik ook. Helaas. Wij zien een schoolsluiting wel zitten.
Kan je wel moe over zijn, zo werkt het nu eenmaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben zo ondertussen een beetje “volgende week..” moe.past in hetzelfde straatje als “ja maar de IC opnames volgen pas 2 weken later!!”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |