dat is echt rijp voor BNWquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:04 schreef mir1986 het volgende:
https://twitter.com/IsaKriens/status/1314223836108292098
Ahh, we krijgen straks echt een tweedeling in de maatschappij. De gevaccineerde en ongevaccineerde mensen.
Mensen die niet gevaccineerd zijn mogen niet naar binnen.
Hoe ver wil je gaan? En het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lichaam? En dan geloven jullie er nog in dat de overheid het beste met ons voor heeft? Ik ben benieuwd hoe ver we staan over 6 jaar. Ik ben benieuwd of we dan inderdaad de woorden gaan horen: "Had ik maar..."
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:04 schreef mir1986 het volgende:
Ahh, we krijgen straks echt een tweedeling in de maatschappij. De gevaccineerde en ongevaccineerde mensen.
Hoe ver wil je gaan? En het zelfbeschikkingsrecht over je eigen lichaam? En dan geloven jullie er nog in dat de overheid het beste met ons voor heeft? Ik ben benieuwd hoe ver we staan over 6 jaar. Ik ben benieuwd of we dan inderdaad de woorden gaan horen: "Had ik maar..."
Gaat niet gebeuren en je weet hopelijk dat daartoe oproepen (opstand) om je niet aan de wet te houden, verboden is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Niet echt het deel waar ik aan refereerdequote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij gelooft dan ook niet dat er nu 750 mensen besmet zijn en er 1 miljoen mensen overleden zijn? Deze cijfers heeft de WHO zelf naar buiten gebracht.
Stel dat dat zo gaat zijn, vind jij dat oke dan? Dat je getest wordt, oke.. Maar een bewijs overleggen dat je een vaccin hebt gehad? Gaat dat niet in tegen de grondwet?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet.
Zoals ik het lees is het meer dat je in eerste instantie alleen naar binnen mag na een sneltest (indien negatief natuurlijk). Als er straks een vaccin is en je kan bewijzen dat je die hebt gehad mag je ook naar binnen, waarschijnlijk zonder dat je een sneltest doet.
Ze zeggen namelijk zelf al dat niet iedereen een vaccinatie gaat krijgen of gevaccineerd gaat zijn. Helemaal niet aan het begin van het gebeuren.
Je leest wat je wil lezen en dit soort posts horen eerder in BNW thuis.
Overigens zijn ook die sneltests onzin. Er zijn nu al onderzoeken dat ze tot 25% van de positieve gevallen niet detecteren. Je kan bijna evengoed een muntstuk opgooien om te kijken of iemand binnen mag ...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:04 schreef mir1986 het volgende:
Niet helemaal, dank zij onze "alerte" Tweede Kamer is gisteren voorkomen dat de Corona-wet de mogelijkheid openhield om te kunnen verplichten tot vaccinatie.quote:
Dan doe je toch gewoon de sneltest?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat dat zo gaat zijn, vind jij dat oke dan? Dat je getest wordt, oke.. Maar een bewijs overleggen dat je een vaccin hebt gehad? Gaat dat niet in tegen de grondwet?
75% of 50% is toch een flink verschil.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens zijn ook die sneltests onzin. Er zijn nu al onderzoeken dat ze tot 25% van de positieve gevallen niet detecteren. Je kan bijna evengoed een muntstuk opgooien om te kijken of iemand binnen mag ...
Ik hoop dat ze de superspreaders er dan wel gegarandeerd uit pikken met zo'n sneltest. Want die zijn het gevaarlijkst. Voor de rest is het niet zo vreselijk besmettelijk, eigenlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens zijn ook die sneltests onzin. Er zijn nu al onderzoeken dat ze tot 25% van de positieve gevallen niet detecteren. Je kan bijna evengoed een muntstuk opgooien om te kijken of iemand binnen mag ...
dat je nergens meer inkomt als je niet gevaccineerd bent.....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet helemaal, dank zij onze "alerte" Tweede Kamer is gisteren voorkomen dat de Corona-wet de mogelijkheid openhield om te kunnen verplichten tot vaccinatie.
Weer over dat sterftecijfer. Kwartje valt gewoon niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Dus de sneltest, en het vaccin? Wat is het volgende? Check of je wel voldoende geld op je rekening hebt staan om muntjes te kopen? Of je geen openstaande bekeuringen hebt? Of je niet afgelopen week vreemdgegaan bent en daardoor ruzie kunt krijgen terwijl je op het festivalterrein staat? Of je niet vorige week bij een partijbijeenkomst van PVV of FVD geweest bent?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan doe je toch gewoon de sneltest?
Ik vind dat prima ja. Aangezien ik een gevaar voor anderen ben als ik het virus bij mij draag vind ik dat ze best mogen nagaan of het veilig is om mij naar binnen te laten.
Best erg eigenlijk dat wij 7 maanden later nog steeds moeten uitleggen dat het niet over het aantal doden moet gaan .....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weer over dat sterftecijfer. Kwartje valt gewoon niet.
En dit is veruit het meest relaxe land ter wereld qua corona maatregelen.
Alsnog klagen en moeilijk doen om alles.
50% van de mensen is dommer dan gemiddeld.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Best erg eigenlijk dat wij 7 maanden later nog steeds moeten uitleggen dat het niet over het aantal doden moet gaan .....
Ja, je kan niet verplicht worden tot vaccinatie. Maar je mag straks niet meer naar binnen bij de supermarkt, niet meer naar een evenement, niet meer werken. Je wordt gewoon uitgesloten en dus gedwongen tot het nemen van een vaccin. Anders doe je niet meer mee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus de sneltest, en het vaccin? Wat is het volgende? Check of je wel voldoende geld op je rekening hebt staan om muntjes te kopen? Of je geen openstaande bekeuringen hebt? Of je niet afgelopen week vreemdgegaan bent en daardoor ruzie kunt krijgen terwijl je op het festivalterrein staat? Of je niet vorige week bij een partijbijeenkomst van PVV of FVD geweest bent?
Als dit echt waar is dan is dat echt niet oke. We kunnen het BNW noemen, maar hier moeten we echt hard tegen ingaan.
Korte termijn is het nodig om maatregelen te nemen, maar lange termijn gaat het om het sterftecijfer. Strategische beslissingen moeten op basis daarvan genomen worden, niet op basis van de huidige IC-bezetting of die over 2 weken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weer over dat sterftecijfer. Kwartje valt gewoon niet.
En dit is veruit het meest relaxe land ter wereld qua corona maatregelen.
Alsnog klagen en moeilijk doen om alles.
Dat is bekend maar de redenatie is vooral dat ze met die 75% effectief zijn voor situaties die nu helemaal niet worden getest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik zeg of/of, niet en/en.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus de sneltest, en het vaccin? Wat is het volgende? Check of je wel voldoende geld op je rekening hebt staan om muntjes te kopen? Of je geen openstaande bekeuringen hebt? Of je niet afgelopen week vreemdgegaan bent en daardoor ruzie kunt krijgen terwijl je op het festivalterrein staat? Of je niet vorige week bij een partijbijeenkomst van PVV of FVD geweest bent?
Als dit echt waar is dan is dat echt niet oke. We kunnen het BNW noemen, maar hier moeten we echt hard tegen ingaan.
Het is een glijdende schaal, dat is wat ik probeerde aan te geven. Jij bepaalt namelijk niet of je een potentieel gevaar vormt, maar die evenementenorganisator in deze. Als de evenementenorganisator van mening is dat een FVD-stemmer een gevaar is, mag ie dat ook. Want ja, waarom zou dat niet oke zijn, als je wel om een vaccinatiebewijs mag vragen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg of/of, niet en/en.
Daarnaast breng ik niemand in gevaar als ik zonder geld om munten te kopen naar binnen ga. Ook zal het niemand boeien of ik een openstaande bekeuring heb of afgelopen week vreemd ben gegaan. Totaal belachelijke vergelijkingen.
Als ik het virus bij mij draag, geen sneltest doe, en geen vaccinatiebewijs kan laten zien vorm ik een potentieel gevaar voor honderden of misschien duizenden mensen en daar mag best op gecontroleerd worden.
Niet als je twee keer gooit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
75% of 50% is toch een flink verschil.
Maar laat lekker de mensen hun vaccin nemen en de anderen niet. De mensen die hem wel nemen zorgen voor een voldoende dekkingsgraad en bovendien zijn de gevaccineerde mensen dan beschermd tegen Corona.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg of/of, niet en/en.
Daarnaast breng ik niemand in gevaar als ik zonder geld om munten te kopen naar binnen ga. Ook zal het niemand boeien of ik een openstaande bekeuring heb of afgelopen week vreemd ben gegaan. Totaal belachelijke vergelijkingen.
Als ik het virus bij mij draag, geen sneltest doe, en geen vaccinatiebewijs kan laten zien vorm ik een potentieel gevaar voor honderden of misschien duizenden mensen en daar mag best op gecontroleerd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |