Gaat nergens over. Dit is echt laag fruit pakken met wat schijnmaatregelen omdat ze de scholen niet willen benoemen als het grote probleem.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, afschaffen koopzondag hoorde ik voorbij komen, misschien kun je daar 1 besmetting mee voorkomen.
Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.
Vanwaar het starten van je reactie met 'Zucht'? Volgens mij hadden we een normale en respectvolle discussie. Als je niet op me wilt reageren, doe het dan gewoon niet, maar dit is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals het boeit ze wel, want als er straks een uitbraak is bij één van hun evenementen dan hebben zij het gedaan.
Ze willen en moeten zelfs voorkomen dat er meer besmettingen ontstaan.
Je kan dat doen door:
1) Geen evenementen te houden
2) Evenementen te houden met 1.5m afstand, niet meezingen en andere belachelijke maatregelen
3) Sneltesten in combinatie met vaccinatiebewijzen.
Het is dus of GEEN evenementen of evenementen waarbij de gasten met enige zekerheid niet besmettelijk zijn. Als je geen test wil of geen bewijs wil overhandigen ga je lekker niet.
Ik sta straks echt niet vooraan om een vaccin te halen, zonder dat de langetermijn bijwerkingen bekend zijn. Als ik daardoor geen evenement binnen kom en/of sneltesten moet laten afnemen dan is dat maar zo. Daar heb ik dan alle begrip voor.
Het valt of staat allemaal met het feit dat men na zeven maanden toch echt een keer moet gaan accepteren dat de wereld voorlopig niet meer gaat zijn zoals voor maart 2020. Dit kan echt nog wel duren tot eind 2021.
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Die persco a.s dinsdag lijkt een zekerheidje, zelfs de Jonge geeft nu aan dat ze zo snel mogelijk willen schakelen met nieuwe maatregelen (nos.nl)
okquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:49 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ja zucht maar even goed , voordat covid19 ook jou pakt
Als je dat niet wil dan ga je gewoon lekker niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat best is vooral niert doen. Iemand aan de deur controleren of die voldoet aan de eisen.
Moet toch niet gekker worden.
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
De oproep om scholen te gaan sluiten wordt steeds luider. Die kunnen ze toch niet blijven negeren?
Hopelijk lukt dat als ze een pakket maatregelen neerleggen voor de komende anderhalf jaar, zoals de NOS meldt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.
Nederlanders en opstandquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?
Kanker, Diabetes, Hormoontherapie, Gordelroos, Herpes, Voetschimmeltje en alles wat je hier kunt invullen.
Gewoon niet aan beginnen. Gelukkig hebben wij wetten zodat de samenleving daarover geen principiële discussies hoeven te voeren. Het mag en kan niet als toelatings criterium. Punt.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?
Ik vermoed dat een vooralsnog onbegrepen pandemie een prima uitgangspunt is, hoe erg je zelf ook met ludieke aandoeninkjes als ondergrens strooit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?
Kanker, Diabetes, Hormoontherapie, Gordelroos, Herpes, Voetschimmeltje en alles wat je hier kunt invullen.
Gewoon niet aan beginnen. Gelukkig hebben wij wetten zodat de samenleving daarover geen principiële discussies hoeven te voeren. Het mag en kan niet als toelatings criterium. Punt.
kanker en diabetes zijn niet besmettelijkquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.
COVID-19 is een gevaar voor de samenleving. Het kan ons zorgsysteem platleggen. Dat stomme voetschimmeltje van jou boeit niemand iets.
Die kunnen dan gewoon een sneltest doen. Het wordt echt groter gemaakt dan het is.quote:
nederlanders eigen, wat het ook is, gewoon ertegenin gaan, vrijheden, privacy bruhhhhhquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die kunnen dan gewoon een sneltest doen. Het wordt echt groter gemaakt dan het is.
Zo, ga je lekker? Doe normaal man.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.
COVID-19 is een gevaar voor de samenleving. Het kan ons zorgsysteem platleggen. Dat stomme voetschimmeltje van jou boeit niemand iets.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, je kan niet verplicht worden tot vaccinatie. Maar je mag straks niet meer naar binnen bij de supermarkt, niet meer naar een evenement, niet meer werken. Je wordt gewoon uitgesloten en dus gedwongen tot het nemen van een vaccin. Anders doe je niet meer mee.
En dan zouden die regels ook net zo hard weer afgeschaft moeten worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.
Middelbare scholen dicht, R laten droppen en vervolgens switchen naar een digitaal/kleine klassen roulette systeem.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.
Dan moeten de (middelbare) scholen en sportvereningen dicht. Dat lijken ze zo lang mogelijk uit te willen stellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.
Rest van de reacties ook even gelezen. Indien het van een tijdelijke aard is (dus tot de vaccinatiegraad gehaald is), kan ik begrijpen dat je zo'n maatregel zou kunnen nemen. Los van de praktische problemen van een evenementenbeveiliger die in je herstenstam gaat roeren, zou zo'n sneltest op dat moment een mogelijke optie zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je dat niet wil dan ga je gewoon lekker niet.
Eigenlijk ontzeg jij mij een evenement in een veilige omgeving, omdat jij geen sneltest wil afleggen en/of een vaccinatiebewijs wil overhandigen.
Nogmaals, of geen evenement, of een evenement voor mensen die bereid zijn hier in mee te gaan. Voor de mensen die geen test of vaccin willen verandert er helemaal niks. In beide gevallen blij jij lekker thuis.
Zit wel wat in. Met Rutte hebben we een leider die niet wil leiden, en dan krijg je een volk dat niet volgt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederlanders zijn eigenlijk erg slaafs. Dat ze eigenwijs worden genoemd komt omdat deze slappe regering ze enorm veel ruimte geeft. 1 bevel van boven iedereen zal zich schikken.
De herfstvakantie is daar de ideale mogelijkheid voor.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Middelbare scholen dicht, R laten droppen en vervolgens switchen naar een digitaal/kleine klassen roulette systeem.
Basisscholen open.
Kijken tot de kerst of je de cijfers laag kan houden dan.
Eigenlijk idioot, want als je er met 100.000 man staat dan kan de ME ook weinig meer doen. Maar dat durven we dan weer niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nederlanders en opstand![]()
Nederlanders zijn vooral goed in het boehoe doen op internet, een uurtje met wat spandoeken op een grasveld staan, en als de ME dan wat klappen uitdeelt, dan is het ook meteen weer afgelopen.
Oeh... die is scherp!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zit wel wat in. Met Rutte hebben we een leider die niet wil leiden, en dan krijg je een volk dat niet volgt.
Lijkt me een goed teken dat we dat niet 'durven'.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Eigenlijk idioot, want als je er met 100.000 man staat dan kan de ME ook weinig meer doen. Maar dat durven we dan weer niet.
Zal wel moeten helaas in dit tempoquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De herfstvakantie is daar de ideale mogelijkheid voor.
Daar zit natuurlijk één mits aan, en dat is mits de mensen die gevaccineerd zijn, ook niet meer besmettelijk zijn als ze besmet worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.
Ms woordgeneuzel hoe ik het opvat. Niemand kiest ervoor om besmet te worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:32 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Je kan alleen een niet gevaccineerd persoon besmetten idd , en die kiest zelf voor het risico
Nee, in covid tijd lijkt mij dat ook nogal logisch.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Eigenlijk idioot, want als je er met 100.000 man staat dan kan de ME ook weinig meer doen. Maar dat durven we dan weer niet.
Een week is te kort om wat op te leveren. Misschien is het een idee om andere vakantieweken naar voren te trekken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De herfstvakantie is daar de ideale mogelijkheid voor.
Fijn dat je dat zelf ook beaamt. 👍quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Wat mij betreft doen te weinig mensen dat, vraagtekens zetten bij de motivatie van zaken. Met 9/11 kwam er een gigantische roep om surveillancemaatregelen om de wereld veilig te houden, gegarandeerd dat hier nieuwe dingen uit voortkomen die vrijheden inperken, terecht of niet terecht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nederlanders eigen, wat het ook is, gewoon ertegenin gaan, vrijheden, privacy bruhhhhh
Nee, juist niet. Overheden moeten bang zijn voor het volk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me een goed teken dat we dat niet 'durven'.
Nu is een week ineens weer te kort om iets op te leveren? Maar wel 1 dag na de aankondiging van de huidige maatregelen al brullen dat het allemaal niet goed genoeg is natuurlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een week is te kort om wat op te leveren. Misschien is het een idee om andere vakantieweken naar voren te trekken.
In ieder geval de derde helften dan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:51 schreef groenen het volgende:
[..]
Alle sport beëindigen omdat mensen met een te hoog BMI moeten worden opgenomen vindt ik ook wel heel cru eigenlijk.
Zo werkt het in dictatuur, niet in democratieën.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Overheden moeten bang zijn voor het volk.
Andersom noemen we geen overheid maar een onderdrukkende staat.
hey maar wel 8 miljoen personen die facebook en whatsapp geïnstalleerd hebbenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:54 schreef chratnox het volgende:
Als straks 7 miljoen mensen de Coronamelder app hebben en er in een crisis aan het ministerie gevraagd wordt: Hoe vinden we heel makkelijk deze mensen? Kun je er donder op tegen zeggen dat het geprobeerd zal worden. Dat is bestuurders eigen. Kunnen we het hier prima af willen doen als BNW, maar dat is gewoon oogkleppen opdoen.
Ja dat bedoel ik. Maak daar een vakantie van drie weken van.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een week is te kort om wat op te leveren. Misschien is het een idee om andere vakantieweken naar voren te trekken.
De overheid in Nederland is gewoon het volk. Doe toch eens normaal, man, je buurman werkt gewoon voor die boze overheid.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kantines zijn al dicht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In ieder geval de derde helften dan.
Wat heb ik jou toch gemist hier.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overheid in Nederland is gewoon het volk. Doe toch eens normaal, man, je buurman werkt gewoon voor die boze overheid.
Het virus dooft (nooit) uit. Vaccinatie is een aanvullend middel dat het virus zich nauwelijks tot niet veel zal verspreiden. Het resultaat is groepsimmuniteit waar vaccinatie dan hooguit een stimulerend onderdeel van is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Breekfast het volgende:
Maakt die vaccinatiegraad iets uit voor de risico's voor de groep die wel heeft besloten om zich te laten vaccineren? De vaccinatiegraad is toch alleen van belang om het virus als geheel te laten uitdoven?
Dan zou je kunnen zeggen dat het gewoon een eigen keuze is. Als je een vaccin neemt, ben je goed beschermd, ongeacht wat de vaccinatiegraad is. Als je geen vaccin neemt, prima, dan is dat je eigen keuze en accepteer je de risico's. Maar als veel mensen een vaccin weigeren en de vaccinatiegraad laag is zou dan geen reden meer mogen zijn om de maatregelen in stand te houden.
Ja in Afrika misschien, hier doen we het gelukkig wat anders.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, en daar zit nogal een flinke kanttekening aan, namelijk dat die gegevens niet in handen zijn van de staat, maar dat ze die op moeten vragen dmv een gerechtelijk bevel. Het is de keuze van die mensen zelf om die data te delen met Facebook/Whatsapp, wat ik ook niet perse een goed idee vind.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hey maar wel 8 miljoen personen die facebook en whatsapp geïnstalleerd hebben
en uberhaupt een mobiel hebben aangezien ze je op 20m kunnen peilen !
Ik ben er meestal, ik post alleen niet altijdquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat heb ik jou toch gemist hier.
Gemiddelde iq is meteen hoger!
niet zo heel moeilijkquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat heb ik jou toch gemist hier.
Gemiddelde iq is meteen hoger!
Vaker doenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben er meestal, ik post alleen niet altijd
Hoe weet je dat het virus nooit zal uitdoven? De pokken zijn ook succesvol uitgeroeid.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het virus dooft (nooit) uit. Vaccinatie is een aanvullend middel dat het virus zich nauwelijks tot niet veel zal verspreiden. Het resultaat is groepsimmuniteit waar vaccinatie dan hooguit een stimulerend onderdeel van is.
Veel mensen zijn zelf al immuun, ondervinden nauwelijks gevolgen, worden/zijn immuun of gebruiken indirecte bescherming door simpelweg uit de buurt te blijven van (zichtbaar) besmette mensen.
Ook de virusbesmetting zelf biedt "bescherming" omdat zieke mensen doorgaan te ziek zijn om rond te dolen of (zonder zorg) vanzelf wel doodgaan.
Dat ander landen dat eisen maakt het nog niet daarmee rechtvaardig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Mammietje het volgende:
....
Als jij naar sommige ander landen wil, zal je ook VERPLICHT een vaccinatie moeten hebben. Dan roep je toch ook niet moord en brand? Wil je dat niet, ga je niet naar dat land. Simpel.
In hun optiek wel. En dat doen ze vandaag al met vaccinaties voor bijv. gele koorts als je naar Afrika gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat ander landen dat eisen maakt het nog niet daarmee rechtvaardig.
Tuurlijk! Maar jij hoort hier ook gewoon he?! Soort interieur zeg maar!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben er meestal, ik post alleen niet altijd
hoezo zal het niet rechtvaardig zijn, wie moet jou verzorgen als je ziek word in dat land dan ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
totaal geen problemen mee, en mijn keuze om daarheen te gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In hun optiek wel. En dat doen ze vandaag al met vaccinaties voor bijv. gele koorts als je naar Afrika gaat.
Oh, ik heb ook zo'n boekje en mijn vrouw ookquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
totaal geen problemen mee, en mijn keuze om daarheen te gaan.
Hij wacht altijd tot het gezellig wordt!quote:
Dat geldt volgend jaar dus ook voor Pinkpop.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
totaal geen problemen mee, en mijn keuze om daarheen te gaan.
Dat zou mij totaal niet verbazen en al helemaal niet omdat Pinkpop naast Duitsland en Belgie ligt en dus ook vanuit die landen publiek zal trekken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:04 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat geldt volgend jaar dus ook voor Pinkpop.
Was het maar zo'n feest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Op nos iets over dat het na komst vaccin nog jaar duurt voordat het effect groot genoeg is..
Welk effect? Als iedereen die geen corona wil krijgen het vaccin heeft genomen, kan alles toch weer los?
en die malaria tabletten waren ook niet heel fijn.....knallende koppijn van gehadquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, ik heb ook zo'n boekje en mijn vrouw ook
Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we de koopavonden en zondagen schrappen? Wat een grap weer. Je wil toch juist meer spreiding?
Echt, ga eens een keuze maken regering. Of ga ingrijpen of stop ermee. Want dit is vlees noch vis. Je veroorzaakt een hoop schade zonder dat je iets bereikt.
Nieuw advies incoming in 3....2...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Nu gaan we de koopavonden en zondagen schrappen? Wat een grap weer. Je wil toch juist meer spreiding?
Echt, ga eens een keuze maken regering. Of ga ingrijpen of stop ermee. Want dit is vlees noch vis. Je veroorzaakt een hoop schade zonder dat je iets bereikt.
Ach rechtvaardig, rechtvaardig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden vat toch wel het hele Nederlands beleid samen dit jaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Dinsdag, denkelijk. Tenzij we verbetering gaan zien de komende dagen maar dat lijkt er niet erg opquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nieuw advies incoming in 3....2...
Je wilt niet weten hoeveel debielen hier voor de supermarkt zich verzamelen om 13:00 op zondag omdat ie dan pas los is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.
Ik zou eerder voor langere openingstijden gaan, zodat mensen meer verspreid boodschappen gaan doen of gaan winkelen. Iedere zondag open, zodat niet iedereen op zaterdag boodschappen gaat doen etc. Hoeveel besmettingen zou het schelen als er geen koopzondag zou komen .... man man man.
De logica ontgaat mij ook. Of het werkt, of niet. En niet pas na een tijdje, lijkt me.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Op nos iets over dat het na komst vaccin nog jaar duurt voordat het effect groot genoeg is..
Welk effect? Als iedereen die geen corona wil krijgen het vaccin heeft genomen, kan alles toch weer los?
duurt wel een aantal maanden voordat we op meer dan 50% gevaccineerde zittenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Economie gericht kabinet tijdens corona tijd maken stinkende wonden eerder.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden vat toch wel het hele Nederlands beleid samen dit jaar.
17 miljoen mensen vaccineren is geen klus van een week, he?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef galantis het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij ook. Of het werkt, of niet. En niet pas na een tijdje, lijkt me.
Natuurlijk moeten de bestaande besmettingen nog dalen maar die R gaat enorm kelderen dus dan ben je er snel af.
Zie hier één van de redenen..... waarom je er niet aan moet/kunt beginnen. Het hellende vlak is al dat je nu een sneltest resultaat moet laten zien...... en op de zwarte markt worden die vodjes dan ook driftig verdeeld.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?
Veel scholen hoeven ze onderling geen afstand te houden, dat eerst maar eens aanpakkenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.
Dit. Draag het zeker als je enige vorm van klachten hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet medische mondkapjes zijn vooral een gedragsinstrument dat valselijk wordt ingezet als beschermingsmiddel.
Een mondkapje maakt iemand attent op (ongewenst?) gedrag en voorkomt dat het zelf bv al of niet met virus; rechtstreeks in/aan de mond of neus te peuren.
De functionele bijdrage van een monddoekje is voorkomen dat (virus)druppels uit -of ingeademd worden; hetgeen met afstandhouden als kans; te verwaarlozen is.
Iemand die symptomen en noodzakelijk naar buiten moet, draagt bvk een medische versie. Andere (vermeende) kwetsbaren kunnen zich ook zo beschermen met desnoods alleen niet medische mondkapje zodat bij onvoldoende afstand, er toch een redelijke bescherming is.
Ze gaan dus op weekend cijfers af die doorgaans lager zijn vanwege vertraging?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dinsdag, denkelijk. Tenzij we verbetering gaan zien de komende dagen maar dat lijkt er niet erg op
Belangrijkste zijn de risicogroepen. Als die maar voor de herfst 2021 gevaccineerd zijn. Lente/zomer komen we net als dit jaar wel door denk ik zonder al te veel beperkende maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
duurt wel een aantal maanden voordat we op meer dan 50% gevaccineerde zitten
Ik heb ondertussen het idee dat we gaan aanklooien tot maart 2021.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.
Ik zou eerder voor langere openingstijden gaan, zodat mensen meer verspreid boodschappen gaan doen of gaan winkelen. Iedere zondag open, zodat niet iedereen op zaterdag boodschappen gaat doen etc. Hoeveel besmettingen zou het schelen als er geen koopzondag zou komen .... man man man.
Ja goh Kyran als je anderen vanwege een andere mening BNW verwijt, moet je 'm ook accepteren als je zelf in de BNW-hoek gaat zittenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
En daarbij moeten de vaccins ook nog over heel Europa verdeeld worden en zullen we die 17 miljoen niet in één keer ontvangen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
17 miljoen mensen vaccineren is geen klus van een week, he?
Mits er genoeg op voorraad zijn, wel degelijk in een paar weken. Gaat rapper dan je denkt. Griepprik voor miljoenen is ook in een paar dagen - meende ik - gefixt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat toch niet wachten tot iedereen gevaccineerd is? Risicogroepen zijn het belangrijkst. Als die gevaccineerd zijn dan kunnen we weer redelijk terug naar het oude normaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor de Duitsers vast wel. Met ons GGD apparaat misschien drie jaar jaquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit langdurig aanmodderen met een n hoop schijnmaatregelen schaadt de economie juist.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Economie gericht kabinet tijdens corona tijd maken stinkende wonden eerder.
Dan vind ik je nog optimistisch....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen het idee dat we gaan aanklooien tot maart 2021.
en bij sommigen moet je 2 prikken met 1 maand ertussen voordat je echt immuun bent.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Mits er genoeg op voorraad zijn, wel degelijk in een paar weken. Gaat rapper dan je denkt. Griepprik voor miljoenen is ook in een paar dagen - meende ik - gefixt.
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200625_00165705
Hier ook inderdaad, dorp(je). Was altijd al feest met de Jumbo die op zondag pas om 4 uur 's middags open ging. De rijen die er toen voor stonden, kan er nu al van genieten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:
als ze koopavonden en zondagen gaan schrappen word het zaterdags een grote chaos....en het is nu al druk hier in een simpel dorp in het kleine winkelcentrum.
wat een averechtse fopmaatregel zou dat zijn zeg.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
De oproep om scholen te gaan sluiten wordt steeds luider. Die kunnen ze toch niet blijven negeren?
Dat is oorzaak helemaal niet, want het aantal percentage positieve besmettingen loopt heel snel op.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Toch zeggen die cijfers van het aantal besmettingen niet zo veel.
Mensen laten zich nu veel meer testen. Dat is de oorzaak.
Het valt nog steeds enigszins mee met het aantal doden en ziekenhuisopnames.
Het is opvallend dat in plaatsen waar de 1e golf stevig te keer ging: Bernheze, Meierijstad, Uden en Boekel er nu eigenlijk niks aan de hand is. Geen doden en ook geen ziekenhuisopnames. Toch een bewijs dat de maatregelen wel helpen, en wellicht ook dat er sprake is van immuniteit. In Oost Brabant is men inmiddels immuun geworden, of er is sprake van ondersterfte na een stevige oversterfte acht maand geleden.
Maw: dat alle potentiële slachtoffers (ouderen) bij de 1e golf het loodje legden.
Ook wel logisch. Stel je hebt een bos met oude en jonge bomen. Laten we zeggen dat je zeker weet dat zo'n 1% binnen het maand omvalt. Dan zal na een windkracht zes of zeven op 1 dag deze hele 1% in een keer omvallen. En daarna een aantal weken van windstil weer geen enkele boom die omvalt.
Bij elke dag windstil weer zal iedere dag zo'n 0,03% omvallen.
Best wel logisch allemaal.
Soms probeer ik het positieve ergens wel van in te zienquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan vind ik je nog optimistisch....
Ik zou het inderdaad niet uitbesteden aan de GGD, eerder aan het leger.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Voor de Duitsers vast wel. Met ons GGD apparaat misschien drie jaar ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |