Dit zou tijd worden. Voor de duidelijkheid van alles en iedereen moeten ze een set regels uitzetten die voor minstens een jaar geldt, en alleen veranderd wordt als de situatie daartoe aanleiding geeft op een vastgelegde manier.quote:Verder bereidt het kabinet zich voor om een plan voor de lange termijn te bedenken, zodat er niet elke week nieuwe maatregelen aangekondigd hoeven te worden die niemand ziet aankomen.
Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Dus vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."
Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal, dat is wat ik probeerde aan te geven. Jij bepaalt namelijk niet of je een potentieel gevaar vormt, maar die evenementenorganisator in deze. Als de evenementenorganisator van mening is dat een FVD-stemmer een gevaar is, mag ie dat ook. Want ja, waarom zou dat niet oke zijn, als je wel om een vaccinatiebewijs mag vragen?
Gaat niet werken, de situatie ontwikkelt zich te snel. Je kan de horeca voor de komende 12 maanden wel om 10 uur sluiten, maar als de cijfers omlaag gaan is dat ook niet meer houdbaar. Net als wanneer de cijfers nog harder omhooggaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef hooibaal het volgende:
Uit het stuk over de nieuwe maatregelen die komende week in moeten gaan staat ook dit:
[..]
Dit zou tijd worden. Voor de duidelijkheid van alles en iedereen moeten ze een set regels uitzetten die voor minstens een jaar geldt, en alleen veranderd wordt als de situatie daartoe aanleiding geeft op een vastgelegde manier.
Tactisch gezien denk ik dat je de mensen beter aan het lijntje kunt houden. Met dit soort berichten gaan de middelvingers sowieso omhoog, schat ik zo in.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef hooibaal het volgende:
Uit het stuk over de nieuwe maatregelen die komende week in moeten gaan staat ook dit:
[..]
Dit zou tijd worden. Voor de duidelijkheid van alles en iedereen moeten ze een set regels uitzetten die voor minstens een jaar geldt, en alleen veranderd wordt als de situatie daartoe aanleiding geeft op een vastgelegde manier.
En daarom hoort het een evenementenorganisator ook niet te boeien of jij wel of niet gevaccineerd bent, daar hebben we het rijksvaccinatieprogramma voor. Er even vanuit gaande dat dat screenshot uit het bericht over evenementen organiseren daadwerkelijk waar is, is het geen BNW, maar gewoon werkelijkheid. Dan kunnen we prima onze ogen willen sluiten, maar dat haalt echt niets uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.
Een andere mening is niet per se onzin en hoort niet meteen in BNW.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.
Beetje de oude discussie van BSO en crèches. Waarin anderen, anderen gaan opleggen dat zij zichzelf moeten vaccineren. Hoe (niet) goed ook, is en blijft dit een eigen recht waar je iets van kunt vinden en het daar vooral bij moet laten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, je kan niet verplicht worden tot vaccinatie. Maar je mag straks niet meer naar binnen bij de supermarkt, niet meer naar een evenement, niet meer werken. Je wordt gewoon uitgesloten en dus gedwongen tot het nemen van een vaccin. Anders doe je niet meer mee.
Totaal mee oneens, schep duidelijkheid met zo goed mogelijk heldere richtlijnen/grenzen. En stap aub af van “het dringende advies” want dat werkt niet in ons eigenwijze landje.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Tactisch gezien denk ik dat je de mensen beter aan het lijntje kunt houden. Met dit soort berichten gaan de middelvingers sowieso omhoog, schat ik zo in.
Je kan alleen een niet gevaccineerd persoon besmetten idd , en die kiest zelf voor het risicoquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:14 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo zijn zij een gevaar voor jou als jij het vaccin hebt gehad? Dan kan je toch niet meer besmet raken?
Aan mensen vertellen dat maatregelen voor drie weken gelden terwijl iedere smurf kan verzinnen dat dat niet genoeg is vind ik dan weer onverstandig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Tactisch gezien denk ik dat je de mensen beter aan het lijntje kunt houden. Met dit soort berichten gaan de middelvingers sowieso omhoog, schat ik zo in.
Ik zou een twintigjarenthuisblijfplan aanbevelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Aan mensen vertellen dat maatregelen voor drie weken gelden terwijl iedere smurf kan verzinnen dat dat niet genoeg is vind ik dan weer onverstandig.
Zet een aantal vaste regels uit voor het komende jaar, en voeg daar een aantal optionele aan toe die worden ingezet bij van tevoren vastgestelde grenswaarden. Weet iedereen waar ie aan toe is.
Ik volg je maar ga niet mee dat het hier gaat om het sterftecijfer. Dat is als strategie vooral een wat misplaatst argument. Dit laatste wel voor/in inividuele gevallen waar sterfte van een geliefde ongewenst is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Korte termijn is het nodig om maatregelen te nemen, maar lange termijn gaat het om het sterftecijfer. Strategische beslissingen moeten op basis daarvan genomen worden, niet op basis van de huidige IC-bezetting of die over 2 weken.
Jemig zeg, sla jij niet een beetje door? En dat bedoel ik niet eens l*llig, maar wat jij er nu allemaal bij haalt, klinkt echt als blinde paniek en verdomd weinig vertrouwen in de Nederlandse staat. Dezelfde staat als waar de leider continu roept dat hij niet de baas is en niks kan verplichten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus de sneltest, en het vaccin? Wat is het volgende? Check of je wel voldoende geld op je rekening hebt staan om muntjes te kopen? Of je geen openstaande bekeuringen hebt? Of je niet afgelopen week vreemdgegaan bent en daardoor ruzie kunt krijgen terwijl je op het festivalterrein staat? Of je niet vorige week bij een partijbijeenkomst van PVV of FVD geweest bent?
Als dit echt waar is dan is dat echt niet oke. We kunnen het BNW noemen, maar hier moeten we echt hard tegen ingaan.
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Breekfast het volgende:
Maakt die vaccinatiegraad iets uit voor de risico's voor de groep die wel heeft besloten om zich te laten vaccineren? De vaccinatiegraad is toch alleen van belang om het virus als geheel te laten uitdoven?
Dan zou je kunnen zeggen dat het gewoon een eigen keuze is. Als je een vaccin neemt, ben je goed beschermd, ongeacht wat de vaccinatiegraad is. Als je geen vaccin neemt, prima, dan is dat je eigen keuze en accepteer je de risico's. Maar als veel mensen een vaccin weigeren en de vaccinatiegraad laag is zou dan geen reden meer mogen zijn om de maatregelen in stand te houden.
Ja, afschaffen koopzondag hoorde ik voorbij komen, misschien kun je daar 1 besmetting mee voorkomen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Die persco a.s dinsdag lijkt een zekerheidje, zelfs de Jonge geeft nu aan dat ze zo snel mogelijk willen schakelen met nieuwe maatregelen (nos.nl)
Nouja, je kunt mensen natuurlijk prima aan het lijntje houden terwijl je vaste regels uitzet. Zet op grote lijnen de strategie uit, en geef positieve en negatieve signaalwaarden. Indien we (bijvoorbeeld) 5x onder de positieve signaalwaarde zitten kunnen er eventueel versoepelingen komen, net als andersom.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Aan mensen vertellen dat maatregelen voor drie weken gelden terwijl iedere smurf kan verzinnen dat dat niet genoeg is vind ik dan weer onverstandig.
Zet een aantal vaste regels uit voor het komende jaar, en voeg daar een aantal optionele aan toe die worden ingezet bij van tevoren vastgestelde grenswaarden. Weet iedereen waar ie aan toe is.
Zucht, nogmaals het boeit ze wel, want als er straks een uitbraak is bij één van hun evenementen dan hebben zij het gedaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daarom hoort het een evenementenorganisator ook niet te boeien of jij wel of niet gevaccineerd bent, daar hebben we het rijksvaccinatieprogramma voor. Er even vanuit gaande dat dat screenshot uit het bericht over evenementen organiseren daadwerkelijk waar is, is het geen BNW, maar gewoon werkelijkheid. Dan kunnen we prima onze ogen willen sluiten, maar dat wordt echt niets.
Dat zou concrete toezeggingen betekenen voor de lange termijn en daar gaat het kabinet zijn vingers natuurlijk nooit aan branden. Stel je voor dat we ze ergens op vast kunnen pinnen...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, je kunt mensen natuurlijk prima aan het lijntje houden terwijl je vaste regels uitzet. Zet op grote lijnen de strategie uit, en geef positieve en negatieve signaalwaarden. Indien we (bijvoorbeeld) 5x onder de positieve signaalwaarde zitten kunnen er eventueel versoepelingen komen, net als andersom.
Dat best is vooral niert doen. Iemand aan de deur controleren of die voldoet aan de eisen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:20 schreef Kyran het volgende:
Als ik het virus bij mij draag, geen sneltest doe, en geen vaccinatiebewijs kan laten zien vorm ik een potentieel gevaar voor honderden of misschien duizenden mensen en daar mag best op gecontroleerd worden.
Ik zie de praktische uitvoering toch niet echt voor me. Het verloop van het virus is superdynamisch. Waarom zou je daar een statische set regeltjes op willen loslaten? Het afgelopen halfjaar kende momenten van uitpuilende IC's tot slechts een handjevol besmettelijken en dagen zonder coronadoden, tot nu weer de 2e golf. Dat vraagt gewoon om een continu veranderende aanpak. Zelfs al wil je daar een constante lijn in aanhouden, dan moet je daar continu van af gaan wijken. Want als het goed gaat dan zijn versoepelingen op zijn plaats. Gaat het slecht dan moet het strenger, etc.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Totaal mee oneens, schep duidelijkheid met zo goed mogelijk heldere richtlijnen/grenzen. En stap aub af van “het dringende advies” want dat werkt niet in ons eigenwijze landje.
Goed voorbeeld van die vaccinaties voor bepaalde landenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jemig zeg, sla jij niet een beetje door? En dat bedoel ik niet eens l*llig, maar wat jij er nu allemaal bij haalt, klinkt echt als blinde paniek en verdomd weinig vertrouwen in de Nederlandse staat. Dezelfde staat als waar de leider continu roept dat hij niet de baas is en niks kan verplichten.
Wat is nou het probleem? Als jij naar dat festival wil, heb je dus 3 keuzes: vaccinbewijs overhandigen, sneltest doen OF besluiten niet te gaan.
Als jij naar sommige ander landen wil, zal je ook VERPLICHT een vaccinatie moeten hebben. Dan roep je toch ook niet moord en brand? Wil je dat niet, ga je niet naar dat land. Simpel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |