De logica ontgaat mij ook. Of het werkt, of niet. En niet pas na een tijdje, lijkt me.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Op nos iets over dat het na komst vaccin nog jaar duurt voordat het effect groot genoeg is..
Welk effect? Als iedereen die geen corona wil krijgen het vaccin heeft genomen, kan alles toch weer los?
duurt wel een aantal maanden voordat we op meer dan 50% gevaccineerde zittenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:05 schreef VacaLoca het volgende:
Op nos iets over dat het na komst vaccin nog jaar duurt voordat het effect groot genoeg is..
Welk effect? Als iedereen die geen corona wil krijgen het vaccin heeft genomen, kan alles toch weer los?
Economie gericht kabinet tijdens corona tijd maken stinkende wonden eerder.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden vat toch wel het hele Nederlands beleid samen dit jaar.
17 miljoen mensen vaccineren is geen klus van een week, he?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef galantis het volgende:
[..]
De logica ontgaat mij ook. Of het werkt, of niet. En niet pas na een tijdje, lijkt me.
Natuurlijk moeten de bestaande besmettingen nog dalen maar die R gaat enorm kelderen dus dan ben je er snel af.
Zie hier één van de redenen..... waarom je er niet aan moet/kunt beginnen. Het hellende vlak is al dat je nu een sneltest resultaat moet laten zien...... en op de zwarte markt worden die vodjes dan ook driftig verdeeld.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?
Veel scholen hoeven ze onderling geen afstand te houden, dat eerst maar eens aanpakkenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.
Dit. Draag het zeker als je enige vorm van klachten hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet medische mondkapjes zijn vooral een gedragsinstrument dat valselijk wordt ingezet als beschermingsmiddel.
Een mondkapje maakt iemand attent op (ongewenst?) gedrag en voorkomt dat het zelf bv al of niet met virus; rechtstreeks in/aan de mond of neus te peuren.
De functionele bijdrage van een monddoekje is voorkomen dat (virus)druppels uit -of ingeademd worden; hetgeen met afstandhouden als kans; te verwaarlozen is.
Iemand die symptomen en noodzakelijk naar buiten moet, draagt bvk een medische versie. Andere (vermeende) kwetsbaren kunnen zich ook zo beschermen met desnoods alleen niet medische mondkapje zodat bij onvoldoende afstand, er toch een redelijke bescherming is.
Ze gaan dus op weekend cijfers af die doorgaans lager zijn vanwege vertraging?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dinsdag, denkelijk. Tenzij we verbetering gaan zien de komende dagen maar dat lijkt er niet erg op
Belangrijkste zijn de risicogroepen. Als die maar voor de herfst 2021 gevaccineerd zijn. Lente/zomer komen we net als dit jaar wel door denk ik zonder al te veel beperkende maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
duurt wel een aantal maanden voordat we op meer dan 50% gevaccineerde zitten
Ik heb ondertussen het idee dat we gaan aanklooien tot maart 2021.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.
Ik zou eerder voor langere openingstijden gaan, zodat mensen meer verspreid boodschappen gaan doen of gaan winkelen. Iedere zondag open, zodat niet iedereen op zaterdag boodschappen gaat doen etc. Hoeveel besmettingen zou het schelen als er geen koopzondag zou komen .... man man man.
Ja goh Kyran als je anderen vanwege een andere mening BNW verwijt, moet je 'm ook accepteren als je zelf in de BNW-hoek gaat zittenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel echt belachelijke maatregelen ja. Ze zijn weer aan het zoeken naar kleine oplossingen waarvan ze eigenljk ook wel zeker weten dat het geen oplossingen kunnen zijn.
Ik zou eerder voor langere openingstijden gaan, zodat mensen meer verspreid boodschappen gaan doen of gaan winkelen. Iedere zondag open, zodat niet iedereen op zaterdag boodschappen gaat doen etc. Hoeveel besmettingen zou het schelen als er geen koopzondag zou komen .... man man man.
En daarbij moeten de vaccins ook nog over heel Europa verdeeld worden en zullen we die 17 miljoen niet in één keer ontvangen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
17 miljoen mensen vaccineren is geen klus van een week, he?
Mits er genoeg op voorraad zijn, wel degelijk in een paar weken. Gaat rapper dan je denkt. Griepprik voor miljoenen is ook in een paar dagen - meende ik - gefixt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat toch niet wachten tot iedereen gevaccineerd is? Risicogroepen zijn het belangrijkst. Als die gevaccineerd zijn dan kunnen we weer redelijk terug naar het oude normaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor de Duitsers vast wel. Met ons GGD apparaat misschien drie jaar jaquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit langdurig aanmodderen met een n hoop schijnmaatregelen schaadt de economie juist.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Economie gericht kabinet tijdens corona tijd maken stinkende wonden eerder.
Dan vind ik je nog optimistisch....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen het idee dat we gaan aanklooien tot maart 2021.
en bij sommigen moet je 2 prikken met 1 maand ertussen voordat je echt immuun bent.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Mits er genoeg op voorraad zijn, wel degelijk in een paar weken. Gaat rapper dan je denkt. Griepprik voor miljoenen is ook in een paar dagen - meende ik - gefixt.
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200625_00165705
Hier ook inderdaad, dorp(je). Was altijd al feest met de Jumbo die op zondag pas om 4 uur 's middags open ging. De rijen die er toen voor stonden, kan er nu al van genieten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:
als ze koopavonden en zondagen gaan schrappen word het zaterdags een grote chaos....en het is nu al druk hier in een simpel dorp in het kleine winkelcentrum.
wat een averechtse fopmaatregel zou dat zijn zeg.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
De oproep om scholen te gaan sluiten wordt steeds luider. Die kunnen ze toch niet blijven negeren?
Dat is oorzaak helemaal niet, want het aantal percentage positieve besmettingen loopt heel snel op.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Toch zeggen die cijfers van het aantal besmettingen niet zo veel.
Mensen laten zich nu veel meer testen. Dat is de oorzaak.
Het valt nog steeds enigszins mee met het aantal doden en ziekenhuisopnames.
Het is opvallend dat in plaatsen waar de 1e golf stevig te keer ging: Bernheze, Meierijstad, Uden en Boekel er nu eigenlijk niks aan de hand is. Geen doden en ook geen ziekenhuisopnames. Toch een bewijs dat de maatregelen wel helpen, en wellicht ook dat er sprake is van immuniteit. In Oost Brabant is men inmiddels immuun geworden, of er is sprake van ondersterfte na een stevige oversterfte acht maand geleden.
Maw: dat alle potentiële slachtoffers (ouderen) bij de 1e golf het loodje legden.
Ook wel logisch. Stel je hebt een bos met oude en jonge bomen. Laten we zeggen dat je zeker weet dat zo'n 1% binnen het maand omvalt. Dan zal na een windkracht zes of zeven op 1 dag deze hele 1% in een keer omvallen. En daarna een aantal weken van windstil weer geen enkele boom die omvalt.
Bij elke dag windstil weer zal iedere dag zo'n 0,03% omvallen.
Best wel logisch allemaal.
Soms probeer ik het positieve ergens wel van in te zienquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan vind ik je nog optimistisch....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |