Het was misschien wat gechargeerd gepost, dat begrijp ik. Waar het mij om gaat is dat dit de deur opent voor toekomstige leiders, wat nu niet kan. Als wij hier een Trump aan het roer krijgen om wat voor reden ook kun je er donder op tegen zetten dat dit gebruikt gaat worden. Dit instrument moet dan niet eens bestaan als een optie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jemig zeg, sla jij niet een beetje door? En dat bedoel ik niet eens l*llig, maar wat jij er nu allemaal bij haalt, klinkt echt als blinde paniek en verdomd weinig vertrouwen in de Nederlandse staat. Dezelfde staat als waar de leider continu roept dat hij niet de baas is en niks kan verplichten.
Wat is nou het probleem? Als jij naar dat festival wil, heb je dus 3 keuzes: vaccinbewijs overhandigen, sneltest doen OF besluiten niet te gaan.
Als jij naar sommige ander landen wil, zal je ook VERPLICHT een vaccinatie moeten hebben. Dan roep je toch ook niet moord en brand? Wil je dat niet, ga je niet naar dat land. Simpel.
Een opstand in Nederland? Ik zie het niet gebeuren. Dat zit niet in onze volksaard. We zijn geen Fransen die het hele land platleggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er gaat wel een opstand komen. Mensen pikken dit niet heel lang meer. Een corona noodwet waarin veel beperkingen zijn opgelegd en de tweede kamer buiten spel wordt gezet. En dat voor een ziekte waaraan nu maximaal 0,13% overleden is. Aangezien de WHO zegt dat er al 750 miljoen mensen besmet zijn. Maar nee, dat is niet waar en ik praat onzin.
Gaat nergens over. Dit is echt laag fruit pakken met wat schijnmaatregelen omdat ze de scholen niet willen benoemen als het grote probleem.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef groenen het volgende:
[..]
Ja, afschaffen koopzondag hoorde ik voorbij komen, misschien kun je daar 1 besmetting mee voorkomen.
Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een glijdende schaal, sorry. Het is gewoon onzin en hoort thuis in BNW. Het boeit een evenementenorganisator namelijk geen ene moer of jij een FVD-stemmer of GL-stemmer bent. Die vergelijkingen slaan gewoon nergens op.
Vanwaar het starten van je reactie met 'Zucht'? Volgens mij hadden we een normale en respectvolle discussie. Als je niet op me wilt reageren, doe het dan gewoon niet, maar dit is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals het boeit ze wel, want als er straks een uitbraak is bij één van hun evenementen dan hebben zij het gedaan.
Ze willen en moeten zelfs voorkomen dat er meer besmettingen ontstaan.
Je kan dat doen door:
1) Geen evenementen te houden
2) Evenementen te houden met 1.5m afstand, niet meezingen en andere belachelijke maatregelen
3) Sneltesten in combinatie met vaccinatiebewijzen.
Het is dus of GEEN evenementen of evenementen waarbij de gasten met enige zekerheid niet besmettelijk zijn. Als je geen test wil of geen bewijs wil overhandigen ga je lekker niet.
Ik sta straks echt niet vooraan om een vaccin te halen, zonder dat de langetermijn bijwerkingen bekend zijn. Als ik daardoor geen evenement binnen kom en/of sneltesten moet laten afnemen dan is dat maar zo. Daar heb ik dan alle begrip voor.
Het valt of staat allemaal met het feit dat men na zeven maanden toch echt een keer moet gaan accepteren dat de wereld voorlopig niet meer gaat zijn zoals voor maart 2020. Dit kan echt nog wel duren tot eind 2021.
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Die persco a.s dinsdag lijkt een zekerheidje, zelfs de Jonge geeft nu aan dat ze zo snel mogelijk willen schakelen met nieuwe maatregelen (nos.nl)
okquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:49 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ja zucht maar even goed , voordat covid19 ook jou pakt
Als je dat niet wil dan ga je gewoon lekker niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat best is vooral niert doen. Iemand aan de deur controleren of die voldoet aan de eisen.
Moet toch niet gekker worden.
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef hooibaal het volgende:
De oproep om scholen te gaan sluiten wordt steeds luider. Die kunnen ze toch niet blijven negeren?
Hopelijk lukt dat als ze een pakket maatregelen neerleggen voor de komende anderhalf jaar, zoals de NOS meldt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.
Nederlanders en opstandquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
Zijn jullie bang voor een grote opstand in Nederland tegen de coronamaatregelen?
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?
Kanker, Diabetes, Hormoontherapie, Gordelroos, Herpes, Voetschimmeltje en alles wat je hier kunt invullen.
Gewoon niet aan beginnen. Gelukkig hebben wij wetten zodat de samenleving daarover geen principiële discussies hoeven te voeren. Het mag en kan niet als toelatings criterium. Punt.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Moeten die een ontheffingsattest van een arts bij zich gaan dragen dan of zo?
Ik vermoed dat een vooralsnog onbegrepen pandemie een prima uitgangspunt is, hoe erg je zelf ook met ludieke aandoeninkjes als ondergrens strooit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel of die een onaangename aandoening onder de leden heeft..... waar leg je die grens ?
Kanker, Diabetes, Hormoontherapie, Gordelroos, Herpes, Voetschimmeltje en alles wat je hier kunt invullen.
Gewoon niet aan beginnen. Gelukkig hebben wij wetten zodat de samenleving daarover geen principiële discussies hoeven te voeren. Het mag en kan niet als toelatings criterium. Punt.
kanker en diabetes zijn niet besmettelijkquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.
COVID-19 is een gevaar voor de samenleving. Het kan ons zorgsysteem platleggen. Dat stomme voetschimmeltje van jou boeit niemand iets.
Die kunnen dan gewoon een sneltest doen. Het wordt echt groter gemaakt dan het is.quote:
nederlanders eigen, wat het ook is, gewoon ertegenin gaan, vrijheden, privacy bruhhhhhquote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die kunnen dan gewoon een sneltest doen. Het wordt echt groter gemaakt dan het is.
Zo, ga je lekker? Doe normaal man.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grens is COVID-19. De tering man ... wie boeit verdomme nou of je kanker of diabetes hebt.
COVID-19 is een gevaar voor de samenleving. Het kan ons zorgsysteem platleggen. Dat stomme voetschimmeltje van jou boeit niemand iets.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, je kan niet verplicht worden tot vaccinatie. Maar je mag straks niet meer naar binnen bij de supermarkt, niet meer naar een evenement, niet meer werken. Je wordt gewoon uitgesloten en dus gedwongen tot het nemen van een vaccin. Anders doe je niet meer mee.
En dan zouden die regels ook net zo hard weer afgeschaft moeten worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Zodra er voldoende vaccinatiegraad is, maakt één enkele ingeënt persoon meer of minder geen zak uit. Een 'uitbraak' is dan per definitie van de baan.
Middelbare scholen dicht, R laten droppen en vervolgens switchen naar een digitaal/kleine klassen roulette systeem.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Basisscholen gaan echt niet meer dicht. Middelbare scholen mogelijk wel.
Dan moeten de (middelbare) scholen en sportvereningen dicht. Dat lijken ze zo lang mogelijk uit te willen stellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze nou eens in 1x maatregelen nemen op de plekken waar het echt zoden aan de dijk zet ipv elke twee weken weer 2 of 3 halve- of schijnmaatregelen door te voeren, komen we ooit wel ergens.
Rest van de reacties ook even gelezen. Indien het van een tijdelijke aard is (dus tot de vaccinatiegraad gehaald is), kan ik begrijpen dat je zo'n maatregel zou kunnen nemen. Los van de praktische problemen van een evenementenbeveiliger die in je herstenstam gaat roeren, zou zo'n sneltest op dat moment een mogelijke optie zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je dat niet wil dan ga je gewoon lekker niet.
Eigenlijk ontzeg jij mij een evenement in een veilige omgeving, omdat jij geen sneltest wil afleggen en/of een vaccinatiebewijs wil overhandigen.
Nogmaals, of geen evenement, of een evenement voor mensen die bereid zijn hier in mee te gaan. Voor de mensen die geen test of vaccin willen verandert er helemaal niks. In beide gevallen blij jij lekker thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |